Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

a kezdeti boldogító autópályás 5.5l után csalódtam, mivel 12-13l között fogyaszt vegyesben, pont úgy mint régen.

mi az isten eheti még a benzint? lambda szonda cserélve (gyárira), termosz is cserélve, jó gumik vannak rajta jó nyomáson. Mi lehet még? Továbbra is x20xev automata.

Ha autopalyan ilyen jol eszik, varosban meg nem (sot nemirtad az aranyokhoz de 5.5 rol elvinni 13 ig 15+ os varosi fogyi kell akarhogyis). Szoval en megneznem azta a valtot mennyi veszik el rajta, eleg lenyeges kulonbseg felteve hogy lockup van benne. Emiatt lehet hogy autopalyan okes lockuppal, varosban meg szarakodik a konverter es elmegy a kraft a levesbe.

ui.: felteteleztem hogy az autopalyan kivuli reszt nem 3-5km es utazasokkal toltotted...

Link to comment
Megosztás:

Ha autopalyan ilyen jol eszik, varosban meg nem (sot nemirtad az aranyokhoz de 5.5 rol elvinni 13 ig 15+ os varosi fogyi kell akarhogyis). Szoval en megneznem azta a valtot mennyi veszik el rajta, eleg lenyeges kulonbseg felteve hogy lockup van benne. Emiatt lehet hogy autopalyan okes lockuppal, varosban meg szarakodik a konverter es elmegy a kraft a levesbe.

ui.: felteteleztem hogy az autopalyan kivuli reszt nem 3-5km es utazasokkal toltotted...

nem, visonylag összefüggő 20-40km-ekben ment el a városi rész. a mostani 12-13l-es fogyasztás viszonylag kevés belvárossal volt, több dombos területen, de pl. legalább 100km külvárosi főutakon, ahol lehet folyamatosan haladni 50-60al.. Autópályás menet nem volt benne.

utána néztem, és lockup csak 4. fokozatban van. igazából nem figyeltem mostanság, hogy bekapcsol-e régen biztos ment mert tudom hogy rántott egy picit mikor bekapcsolt. mikor kell bekapcsolnia amúgy, bizonyos sebességnél?

váltóba olaj és szűrő csere mennyibe kerül?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Legújabb fogyasztási adatom: 1100,4 km után 52,8 liter gázolaj, az annyi, mint 4,8 liter/100 km. Most hosszú távokat járok tulajdonképpen, 90 km/h sebességgel, néhány faluval fűszerezve. De nem alföld, hanem emelkedők, lejtők vegyesen.

Ebben benne van egy 150 km-es út is, 5-8 centi havas úton 60-70 km/val haladva. Meg egy 50 km város is.

Simán tartja a gyári adatot, 90 km/h-nál 4,6 liter/100 km.

Link to comment
Megosztás:

Legújabb fogyasztási adatom: 1100,4 km után 52,8 liter gázolaj, az annyi, mint 4,8 liter/100 km. Most hosszú távokat járok tulajdonképpen, 90 km/h sebességgel, néhány faluval fűszerezve. De nem alföld, hanem emelkedők, lejtők vegyesen.

Ebben benne van egy 150 km-es út is, 5-8 centi havas úton 60-70 km/val haladva. Meg egy 50 km város is.

Simán tartja a gyári adatot, 90 km/h-nál 4,6 liter/100 km.

Keress majd meg ha eladnád :lol:

Link to comment
Megosztás:

Kicsit megkattant a BC a kocsimban (mint rájöttem az akku saru alig volt rögzítve és biztos el-el mozdult).

1500 km reichweite pirosban lévő üzemanyagszint mutató mellett.

255km/h átlagsebesség

15,7L átlagfogyasztás

534,5L fogyasztás 74,3 km alatt :lol:

És nem kell aggódni a fogyasztás miatt mert kb 10 liter benzinnel is még 1500-öt lazán elgurul akkor gondoljatok bele, hogy mennyit írhat ki tele tankkal! :lol:

Link to comment
Megosztás:

nem, visonylag összefüggő 20-40km-ekben ment el a városi rész. a mostani 12-13l-es fogyasztás viszonylag kevés belvárossal volt, több dombos területen, de pl. legalább 100km külvárosi főutakon, ahol lehet folyamatosan haladni 50-60al.. Autópályás menet nem volt benne.

utána néztem, és lockup csak 4. fokozatban van. igazából nem figyeltem mostanság, hogy bekapcsol-e régen biztos ment mert tudom hogy rántott egy picit mikor bekapcsolt. mikor kell bekapcsolnia amúgy, bizonyos sebességnél?

váltóba olaj és szűrő csere mennyibe kerül?

Nekem Omegam van AR35 -tel igy csak arrol tudom mondani a dolgokat. Nekem 80kmh nal tolja a lockupot, ha nincs mar nagy nyomatek rajta (nem allsz padlogazon). Gondolom vekiben is hasonlo lehet. Megszamolhatod a valtasokatis, hogy megvan-e az "otodik".

Ha abba a valtoba is dextron II valo, akkor olaj literjet olcson meg lehet uszni (~1000ft ert van szurkeimport amcsi shell)

Szuro 3-5e korul, ha tomitesek is cseresek az tud draga lenni.

Link to comment
Megosztás:

Nekem Omegam van AR35 -tel igy csak arrol tudom mondani a dolgokat. Nekem 80kmh nal tolja a lockupot, ha nincs mar nagy nyomatek rajta (nem allsz padlogazon). Gondolom vekiben is hasonlo lehet. Megszamolhatod a valtasokatis, hogy megvan-e az "otodik".

Ha abba a valtoba is dextron II valo, akkor olaj literjet olcson meg lehet uszni (~1000ft ert van szurkeimport amcsi shell)

Szuro 3-5e korul, ha tomitesek is cseresek az tud draga lenni.

okey. még meglátom cserélem-e, mert gondolom a munkadíj ami igazán drága lesz :/

aztán legközelebb számolom a váltást, csak itt bp-en nehéz móka ez, főleg a dombtetőn :/

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...
Legfrissebb fogyi adatom: 1064 km-re 50,39 liter gázolaj = 4,74 liter/100 km. :)

Mostanában nem tankoltam tele,így pontos adatom sincs,de 3 nap munka után tankolok mindig 15 litert,azaz 300km-enként!

Kb 5-5.5 között mozog a fogyasztásom 90% főút,10% város!100-110-es átlagnál!

Gondolkozom hogy ilyen árak mellett visszaveszek 80-90-re,de félek hogy éjjeles után elalszom akkor...

Link to comment
Megosztás:

nekem továbbra is ragaszkodik a 11.7-es átlagfogyasztáshoz a kocsi. :)

néztem mostanság, megvan a lock-up-os 5. sebesség, szóval ez nem növelheti a fogyasztást. Szerintem ez alá már sose fog menni...:/

lambda szonda cserélve volt, katalizátor nincs benne, minden ki van takarítva és tökéletesen üzemel.

Persze én még mindig egy dombon lakok, tehát főleg a hazajutás az, ami rárak a fogyasztásra, sok emelkedő, 30as övezettel sokat visz... Pályán 100-nál legalább nem fogyaszt sokat most se. Csak sose megyek pályán... :/

Link to comment
Megosztás:

nekem továbbra is ragaszkodik a 11.7-es átlagfogyasztáshoz a kocsi. :D

néztem mostanság, megvan a lock-up-os 5. sebesség, szóval ez nem növelheti a fogyasztást. Szerintem ez alá már sose fog menni...:/

lambda szonda cserélve volt, katalizátor nincs benne, minden ki van takarítva és tökéletesen üzemel.

Persze én még mindig egy dombon lakok, tehát főleg a hazajutás az, ami rárak a fogyasztásra, sok emelkedő, 30as övezettel sokat visz... Pályán 100-nál legalább nem fogyaszt sokat most se. Csak sose megyek pályán... :/

:)

Link to comment
Megosztás:

nekem továbbra is ragaszkodik a 11.7-es átlagfogyasztáshoz a kocsi. :)

néztem mostanság, megvan a lock-up-os 5. sebesség, szóval ez nem növelheti a fogyasztást. Szerintem ez alá már sose fog menni...:/

lambda szonda cserélve volt, katalizátor nincs benne, minden ki van takarítva és tökéletesen üzemel.

Persze én még mindig egy dombon lakok, tehát főleg a hazajutás az, ami rárak a fogyasztásra, sok emelkedő, 30as övezettel sokat visz... Pályán 100-nál legalább nem fogyaszt sokat most se. Csak sose megyek pályán... :/

Nekem ugyan manuális a váltó, de most a hét elején nullázva nem tudtam 10 lityó alá vinni a fogyasztást. És ha egy picit nem figyeltem, vagy kicsit jobban siettem, mint kellett volna, simán felmászott 12-re.

Városon kívül stabilan tudja a 7 lityót, de mostanában sajna többet van város.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
V-Power dieselből

Nem érdemes olyat tankolni. Minél kénesebb a gázolaj, annál jobb az adagolónak.

A kénmentes, meg csökkentett kéntartalmú gázolajat a Common Rail miatt árulják, mert annak nem jó, emellett károsítja a katalizátort, meg a részecskeszűrőt is.

Link to comment
Megosztás:

Etanolos üzemmel mostanában senkinek semmi tapasztalata? Gondolkodom,hogy tavasszal egyáltalán visszaálljak-e 50-50% ra. Aki szerelőket kérdeztem, senki nem ajánlotta.

Én legutóbb tankoltam 1/4 arányba. Semmi gond még ilyen hidegekben. Szerelőm sem ajánlja, meg az öcsém egyik haverja szerelő sem. Mindegyikük találkozott már etanolos autóval aminek kinyírta az ac-pumpáját. Egyik kollegám az 1.2-es C Corsát alakíttatta át valamikor ősz elején, ilyen hidegekbe csak felesbe tankolja, egyelőre nem panaszkodott. Kíváncsi leszek rá hosszú távon...

Egyébként a korábbi termosztátcserém nem hozott akkora fogyasztáscsökkenést mint vártam. 9.8l vegyes használattal csere előtt, 9.2l ugyanolyan használat mellett csere után. Most a 25% etanollal 9.5l körül fog alakulni, majd pénteken kiderül pontosan.

Jövő héten megyek osztrák alpesi túrára. Lesz ebbe minden. Város, autópálya, hegyi szerpentinek (olyan 1300-1500km-rel számolok). 3 személlyel. Kíváncsi leszek hogy alakul a fogyasztás. Arra is kíváncsi leszek, hogy mennyivel lesz gyengébb a kocsi, illetve nő meg a fogyasztás a ritkább levegő miatt. Legalacsonyabb pont ahol leszünk az a tengerszint felett 1300m-rel van. Még a hólánc se volt kibontva, azt is meg kéne próbálnom egyszer felrakni, hogy ne élesbe kelljen szívnom vele :lol:

Link to comment
Megosztás:

Nem érdemes olyat tankolni. Minél kénesebb a gázolaj, annál jobb az adagolónak.

A kénmentes, meg csökkentett kéntartalmú gázolajat a Common Rail miatt árulják, mert annak nem jó, emellett károsítja a katalizátort, meg a részecskeszűrőt is.

Én úgy vettem észre hogy a fogyasztásom jobb volt vele!Bár ez is relatív,mert ki tudja akkor éppen mennyit gurultam az autóval,hogyan gyorsítottam fel stb stb!Most marad a Castrol TDA és az olcsóbb kutak!

Link to comment
Megosztás:

Etanolos üzemmel mostanában senkinek semmi tapasztalata? Gondolkodom,hogy tavasszal egyáltalán visszaálljak-e 50-50% ra. Aki szerelőket kérdeztem, senki nem ajánlotta.

én télen is 40-60%-al toltam eddig, és semmi probléma nem jelentkezett. Hidegben is simán indul. Igaz hogy elég keveset használom a kocsit, 1 hete pl. a forgalomban se vehetek részt mert csúszik az okmányirodai papírmunka, de ez hosszú story...

az ac pumpa nekem tavaly halt meg, lehet az etanoltól bár nem tudom mi kárt tud az tenni benne. Max annyit szerintem, hogy feloldja a sok mocskot a csövekből és tartályból és ez mind leülepszik a tartály aljára, ahonnan felszívva gyilkolja a pumpát.

De ilyen benzin árak mellett valamit kezdeni kell a helyzettel... etanol átalakító se segít, mivel pont annyival fogyaszt többet, mint amennyivel olcsóbb a kevert benzinnel. Szóval sose térül meg...

Ja igen, ismi f astrája nagyon nem szerette az etanol keverést, 1.6 8v motoros, és menet közben néha csak úgy fogta magát és leállt, majd 10percig nem indult. utána pedig mint ha mi sem történt volna ment tovább. mikor lejött az etanolról a hiba is megszűnt.

Link to comment
Megosztás:

Hagyd a francba a gyakorlást. Tudod milyen jó élesben fél méteres hóban -10 fokban a doblemezre fagyott hó mellett felszerelni a láncot? Nekem még videóm is van róla valahol. :lol: :D

Én legutóbb tankoltam 1/4 arányba. Semmi gond még ilyen hidegekben. Szerelőm sem ajánlja, meg az öcsém egyik haverja szerelő sem. Mindegyikük találkozott már etanolos autóval aminek kinyírta az ac-pumpáját. Egyik kollegám az 1.2-es C Corsát alakíttatta át valamikor ősz elején, ilyen hidegekbe csak felesbe tankolja, egyelőre nem panaszkodott. Kíváncsi leszek rá hosszú távon...

Egyébként a korábbi termosztátcserém nem hozott akkora fogyasztáscsökkenést mint vártam. 9.8l vegyes használattal csere előtt, 9.2l ugyanolyan használat mellett csere után. Most a 25% etanollal 9.5l körül fog alakulni, majd pénteken kiderül pontosan.

Jövő héten megyek osztrák alpesi túrára. Lesz ebbe minden. Város, autópálya, hegyi szerpentinek (olyan 1300-1500km-rel számolok). 3 személlyel. Kíváncsi leszek hogy alakul a fogyasztás. Arra is kíváncsi leszek, hogy mennyivel lesz gyengébb a kocsi, illetve nő meg a fogyasztás a ritkább levegő miatt. Legalacsonyabb pont ahol leszünk az a tengerszint felett 1300m-rel van. Még a hólánc se volt kibontva, azt is meg kéne próbálnom egyszer felrakni, hogy ne élesbe kelljen szívnom vele B)

Link to comment
Megosztás:

Tavasszal csak kéne kezdeni valamit tényleg mert borzasztó drága a benzin. Mindig azt hiszem, hogy többet és többet fogyaszt az autó. Gondolkodom, hogy miért, aztán rájövök, hogy 5000ft-ért mindig egyre kevesebbet adnak. :lol: :D Tavasszal lehet visszatérek én is etanolra, csak kicsit kevesebb arányba mint 50-50

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.