Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Ezt csak TECH-2-vel tudják megmondani, mert ha nem jó a szondád, akkor az ecu lekapcsolja és semmi hibajelet nem kapsz. Ilyenkor az egyéb értékek alapján megy a szabályozás, ezért is fogyaszthat sokat az autód. Én is így jártam tavasszal, most Hella van benne, ami 22000 pénz volt és jól működik.

Nekem az árvízkor elázott a lambda szonda, rángatott kicsit és feltűnően nem akart menni, félreálltam és kivillogta, hogy lambda szonda hiba és égett is a check engine lámpa. Szerencsére csak annyi kellett, hogy kiszáradjon de egyébként amikor kigyulladt a lámpa olyankor valóban lekapcsolta és akkor ment rendesen az autó de a lámpa égett!

Link to comment
Megosztás:

1x már cseréltem régebben, de akkor is bontottra. hibát sose ír rá a gép. honnan tudom még megnézni, hogy hibás-e?

mert ugye nem 1 ft egy szonda. és ha nem ez a hiba, akkor feleslegesen adtam ki rá a pénzt :/

1 multiméterrel is megtudod mérni,de azzal nagyon pontosan nem lehet.Én vettem 1 diagnosztikát,azzal kiírja konkrétan mennyi az annyi...

Link to comment
Megosztás:

Ha pesti vagy ajánlom a figyelmedbe a wesz kartárst.Neki törökbálinton van műhelye.Ő eléggé benne van ezekbe a témákba.Én nem tudom mikor fogok járni pest környékén.

na most voltam náluk, azt mondta, hogy a szonda megfelelő tartományban van, de ha jól értettem akkor idővel lekapcsol.

akinek x20xev motorja van, tudna adni egy csatlakozási színkódot? ez passzol bele? a boltos szerint valószínűleg ez kell bele.

isminek van x18xev motorja, neki Fekete, piros, sárga fehér van. ahogy néztem, nekem is ilyen van benne. jelent ez valamit? lehet az a gond, hogy bontottan vettem még 1 éve a szondát?

vagy 23e-ért hol kaptad a hellát? mert bárdiban most csak 43e-ért volt (-kedvezmény) lambda szonda, de az nem hella.

Link to comment
Megosztás:

na most voltam náluk, azt mondta, hogy a szonda megfelelő tartományban van, de ha jól értettem akkor idővel lekapcsol.

akinek x20xev motorja van, tudna adni egy csatlakozási színkódot? ez passzol bele? a boltos szerint valószínűleg ez kell bele.

isminek van x18xev motorja, neki Fekete, piros, sárga fehér van. ahogy néztem, nekem is ilyen van benne. jelent ez valamit? lehet az a gond, hogy bontottan vettem még 1 éve a szondát?

vagy 23e-ért hol kaptad a hellát? mert bárdiban most csak 43e-ért volt (-kedvezmény) lambda szonda, de az nem hella.

Hellába vez tengely jeladót vettem.Ez amit belinkeltél jó bele,mert az x20xev-be titánium szonda van.Ez a 20 ezer jó ár érte.És nemis utánygyártott.Ennél olcsóbban nem fogsz kapni sehol gyárit.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Lemértem a fogyasztásom. 40% Etanollal és 60% vpowerrel, 455,7 km-en fogyott 45,9l üzemanyag. Ez 10,1l-es fogyasztás százon. Rohadt sok :) Nem tudom hogy sikerült. Nyáron már mértem kb 45% etanollal, szinte végig klímával 9,3l/100km jött ki ugyanezzel a vezetési stílussal, és ugyanezen az útvonalon.

Bár lehet hogy ennyit számított hogy kb előző telitank után kezdte megadni magát a hegesztés, majd kb 140-150km-t mentem úgy hogy, hogy a hátsó dobom nem volt a helyén? :D (ez az amit említettem az általános műszaki problémák topicban)

Link to comment
Megosztás:

A multkori autópályás fogyasztásomat nem tudtam kiszámolni,mert levettem a sarut és nullázódott minden!

Most sikerűlt kb 300 km autópálya és 100 km főutas fogyasztást megnézni! 400km/31 L 7.75/100-ra jött ki kb!Azaz

ha tartósan 130km/h-val megyek a fogyasztásom olyan 7,5-8 között van!

Link to comment
Megosztás:

A multkori autópályás fogyasztásomat nem tudtam kiszámolni,mert levettem a sarut és nullázódott minden!

Most sikerűlt kb 300 km autópálya és 100 km főutas fogyasztást megnézni! 400km/31 L 7.75/100-ra jött ki kb!Azaz

ha tartósan 130km/h-val megyek a fogyasztásom olyan 7,5-8 között van!

Én két hete Békéscsaba-Győr távon 96,7 km/h-s átlaggal 6,5 literes fogyasztást tudtam produkálni. Mindezt a BC szerint, bár nekem eddig stimmelt az általam számolt értékekkel.

Mondjuk egyedül voltam, kint 15-18°C között volt végig, és a forgalom se volt vészes, szóval közel ideális eset volt.

Ezek után végképp nem akarok megválni az autómtól. :)

Link to comment
Megosztás:

A multkori autópályás fogyasztásomat nem tudtam kiszámolni,mert levettem a sarut és nullázódott minden!

Most sikerűlt kb 300 km autópálya és 100 km főutas fogyasztást megnézni! 400km/31 L 7.75/100-ra jött ki kb!Azaz

ha tartósan 130km/h-val megyek a fogyasztásom olyan 7,5-8 között van!

Ezt mondtam korábban, 120 km/h felett elkezd zabálni az Isuzu is, és a hangja is megjön. Mondjuk ezt az adatot kicsit sokallom.

Én a legutóbbi tankolás előtti etapon jó 400 km-t 110-es tempóval mentem autópályán, de a tankolásnál ugyanúgy 5,2-re jött ki a fogyasztás.

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint 2 vectrát kell tartani, 1 isuzut városba és egy benzines autópályára :D

A benzines is megeszi a 7,5-öt pályán 130-as tempónál. Egy ekkora autó mozgatásához energia kell, és nem is kevés!

Csak egy 1,8 vagy 2.0 mindezt lazán tartja, az Isuzu meg azért ott már picit szenved :)

Link to comment
Megosztás:

A multkori autópályás fogyasztásomat nem tudtam kiszámolni,mert levettem a sarut és nullázódott minden!

Most sikerűlt kb 300 km autópálya és 100 km főutas fogyasztást megnézni! 400km/31 L 7.75/100-ra jött ki kb!Azaz

ha tartósan 130km/h-val megyek a fogyasztásom olyan 7,5-8 között van!

ne mán, jó hogy mondod. Nemrég cseréltem akksit <_< Na mindjárt megnézem otp directen hogy mikor tankoltam ezelőtt, meg hogy mikor vettem az akksit :)

Egyébként nekem autópályán 6,8l volt a fogyim. Mondjuk akkor valamivel több mint 1000km-t mentem szinte csak autópályán, meg a szlovén fővárosban (Pesttel ellentétben ott lehet közlekedni...). Meg most november elején megyek Milánó mellé, az is lesz egy 2200km-es túra. (kitérőket, városnézéseket belekalkulálva) A horvát nyaralást nem sikerült kiszámoljam, de lehet jobb is, mert nem állt másból mint autópályán órákon át araszolgatásból, természetesen klímával. :D

Link to comment
Megosztás:

Akksicsere óta már harmadszor tankoltam, úgyhogy nem nullázódott. :)

Sok. Nagyon sok. Miket nézzek át, vagy pucoljak meg? Vagy fölösleges vesződjek?

Következő körben sima 95-öst tankolok, kíváncsi leszek úgy mennyire jön ki. Bár ezzel a telitankkal kihúzom a hosszú túráig.

Link to comment
Megosztás:

Ezt mondtam korábban, 120 km/h felett elkezd zabálni az Isuzu is, és a hangja is megjön. Mondjuk ezt az adatot kicsit sokallom.

Én a legutóbbi tankolás előtti etapon jó 400 km-t 110-es tempóval mentem autópályán, de a tankolásnál ugyanúgy 5,2-re jött ki a fogyasztás.

110-ig semmi problémám nincs és alig veszem észre hogy nőtt a fogyasztás,és ahogy te is írtad,addig a hangja is elfogadható!Bár szerintem 110-nél nekem kicsit többet eszik!

Az óra szerint kb.130,GPS szerint 136km/h,néha kicsit gyorsabban :) de kb ennyire jött ki!Egyszer régebben már írtam hogy

ha 3000 felett van a fordalatszám,elkezd látványosabban zabálni!Akkor is 7.5 volt!

Link to comment
Megosztás:

Én két hete Békéscsaba-Győr távon 96,7 km/h-s átlaggal 6,5 literes fogyasztást tudtam produkálni. Mindezt a BC szerint, bár nekem eddig stimmelt az általam számolt értékekkel.

Mondjuk egyedül voltam, kint 15-18°C között volt végig, és a forgalom se volt vészes, szóval közel ideális eset volt.

Ezek után végképp nem akarok megválni az autómtól. :)

:D

Link to comment
Megosztás:

Hideg teszi, vagy mi lehet? Megint iszonyat sok lesz a fogyasztásom :D Felénél van a mutató (ami nálam azt jelenti hogy kb 25l benya fogyott), és még csak 235km-t mentem :)

Megvárom a jövő hetet, hogy fogyjon minél több üzemanyagom, aztán etanol+vpower helyett tankolok bele 95-öst. Másik kúton...

Link to comment
Megosztás:

Hideg teszi, vagy mi lehet? Megint iszonyat sok lesz a fogyasztásom :D Felénél van a mutató (ami nálam azt jelenti hogy kb 25l benya fogyott), és még csak 235km-t mentem :)

Megvárom a jövő hetet, hogy fogyjon minél több üzemanyagom, aztán etanol+vpower helyett tankolok bele 95-öst. Másik kúton...

Hol tankolsz Fehérváron Bocsek?

Link to comment
Megosztás:

Hol tankolsz Fehérváron Bocsek?

Tesco-s shellkút + a Metro mellett az Oil kúton etanolt. De egy másik kollegám is mondja aki ugyanitt a Shellnél tankol, hogy neki is iszonyat megugrott a fogyasztása, pedig ő nem is jár vele rövid távon (napi 2x >50km - neki Ford Focus-a van).

Most vettem STP üzemanyagadalékot, ami elvileg kitisztítja a karburátort, meg a szelepeket, valamint Wynn's motorolajadalékot, súrlódáscsökkentőt. Hétvégén megkapja a kocsi, aztán meglátjuk.

Lehet a katalizátor miatt? Olvastam valahol hogy a rossz katalizátor meg tudja dobni a fogyasztást, valamint még a lambdaszondára gyanakszom. Opzsolt fórumtárs már nyáron a blitz-en megjegyezte hogy vagy nincs katalizátorom, vagy már tönkrement, vagy hamarosan tönkre fog menni... Lehet igaza lett, de most ezekre végképp nem költenék ha lehet, bár lehet elkerülhetetlen lesz, a hátsó dobos mókát hálaég megúsztam olcsón, az akksicserét már annyira nem. Ráadásul lehet téligumikat is kellene vennem...

Link to comment
Megosztás:

Tesco-s shellkút + a Metro mellett az Oil kúton etanolt. De egy másik kollegám is mondja aki ugyanitt a Shellnél tankol, hogy neki is iszonyat megugrott a fogyasztása, pedig ő nem is jár vele rövid távon (napi 2x >50km - neki Ford Focus-a van).

Most vettem STP üzemanyagadalékot, ami elvileg kitisztítja a karburátort, meg a szelepeket, valamint Wynn's motorolajadalékot, súrlódáscsökkentőt. Hétvégén megkapja a kocsi, aztán meglátjuk.

Lehet a katalizátor miatt? Olvastam valahol hogy a rossz katalizátor meg tudja dobni a fogyasztást, valamint még a lambdaszondára gyanakszom. Opzsolt fórumtárs már nyáron a blitz-en megjegyezte hogy vagy nincs katalizátorom, vagy már tönkrement, vagy hamarosan tönkre fog menni... Lehet igaza lett, de most ezekre végképp nem költenék ha lehet, bár lehet elkerülhetetlen lesz, a hátsó dobos mókát hálaég megúsztam olcsón, az akksicserét már annyira nem. Ráadásul lehet téligumikat is kellene vennem...

Tesco-s Shell nálunk is van,szerintem csak a neve változott meg,az üzemanyag maradt tescós,így inkább 2km-rel arrébb járok a Shellre ha otthon tankolok!

Metro melletti Oil-on meg csak vészesetben,ha nem jutnék haza,de tudok ennél sokkal rosszabb helyeket is,

ahol a tankolás után a motoromba belefagyott a víz télen!

Ha nincs pénzem Lukoil,ha jobban megszalad,akkor "gyári" Shell! :)

Ez a saját tapasztalaton,ahol eddig a környéken tankoltam!

A többit pü-ben leírom! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.