_Seth_ Elküldve Június25, 2010 Megoszt Elküldve Június25, 2010 Tegnapi nap: debrecen-budapest: 12,1 literből. Lehet számolni és nem elírás... és fontos tudni, hogy nem siettünk... kicsit sem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június25, 2010 Megoszt Elküldve Június25, 2010 Bocsi, nem akartam böszme lenni Veled! Csak nem értem nagyon ezt a fogyasztás témát. Sokan megveszik a nagy autókat és mindent bevetnek, hogy minimálisra csökkentsék a fogyasztást. Mikor én autókat néztem, 3 szempont volt előttem: nagy legyen, "erős" legyen, 10 liter alatt fogyasszon. Amíg egy tankkal (kb. 60 liter) 600 km felett megyek, addig soha nem fogom számolgatni a fogyasztást. Aki spórolni akar, vegyen ezres szuzit. Nekem hegyek között kell a több mint 100 paci, ezért soha nem fogom várni szegényemtől, hogy 6,7-et egyen százon. Autópályán is 150 körül van mindig a tempó, ehhez pedig benya kell és nem kevés. A gázzal kapcsolatban pedig a zöldkártyán sokkal kisebb értékek vannak mint benzinűzemmel. A bc szerinti átlagfogyasztás 110-nél benzinnel 6.4, gáznál 4.1. Ebből is láthatod, hogy a gáz mennyivel tisztábban ég. Ezt hogy érted? Mégis mit lehet tenni egy autónál, hogy minimálisra csökkentsd a fogyasztást? :D Szerintem nagyon semmit, annyit eszik, amennyi a "nagykönyvében" meg van írva, azon változtatni nem lehet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Na igen, éppen ez az. Mint például a szomszédom: más márka, 2.2 benzin. Neki ez az autó tetszett, megvette, munkába jár vele, bár járhatna busszal is. 90-nél nem megy többet vele, 1-4 sebességekben 2500 fölé nem pörgeti, meg mindenféle fogyasztáscsökkentő mágneseket iktat a benzincsőbe mert hogy sokat eszik. Akkor minek kellett neki? Mondtam is neki, hogy nem igazán értem a logikáját, mire ő: ez tetszik nekem. Na igen, de amíg én örömömet lelem a vekiben, addig neki csak fejfájást okoz az autója. Hát ezért nem érdekel engem ilyen szinten a fogyasztás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Na igen, éppen ez az. Mint például a szomszédom: más márka, 2.2 benzin. Neki ez az autó tetszett, megvette, munkába jár vele, bár járhatna busszal is. 90-nél nem megy többet vele, 1-4 sebességekben 2500 fölé nem pörgeti, meg mindenféle fogyasztáscsökkentő mágneseket iktat a benzincsőbe mert hogy sokat eszik. Akkor minek kellett neki? Mondtam is neki, hogy nem igazán értem a logikáját, mire ő: ez tetszik nekem. Na igen, de amíg én örömömet lelem a vekiben, addig neki csak fejfájást okoz az autója. Hát ezért nem érdekel engem ilyen szinten a fogyasztás. Ferrarit sem azért vesz az ember, mert keveset fogyaszt, hanem mert szép :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
enemypett Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Ferrarit sem azért vesz az ember, mert keveset fogyaszt, hanem mert szép ^_^ Nem is azzal jár dolgozni :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Na igen, éppen ez az. Mint például a szomszédom: más márka, 2.2 benzin. Neki ez az autó tetszett, megvette, munkába jár vele, bár járhatna busszal is. 90-nél nem megy többet vele, 1-4 sebességekben 2500 fölé nem pörgeti, meg mindenféle fogyasztáscsökkentő mágneseket iktat a benzincsőbe mert hogy sokat eszik. Akkor minek kellett neki? Mondtam is neki, hogy nem igazán értem a logikáját, mire ő: ez tetszik nekem. Na igen, de amíg én örömömet lelem a vekiben, addig neki csak fejfájást okoz az autója. Hát ezért nem érdekel engem ilyen szinten a fogyasztás. Nekem elsősorban munkába járáshoz kellett "új" autó, mert a régi kezdte feladni a harcot. Emellett kicsi volt, erőtlen, kényelmetlen, régi, és sokat evett :D És direkt azért vettem 1.7 diesel B vekit, mert nagy, a régi autó után erős, kényelmes, és keveset eszik. Szerencsére ezzel nem kell ügyeskedni, hogy keveset egyen, nem tekertem le az adagolót, nem raktam rá mágneseket, csak a régi kopott gumi helyett vettem rá újakat. Akkor most hogy is van ez? ^_^ :P Autópályázásra nem ilyen autót vettem volna, mert azt nem szereti. Ráadásul 130-nál megeszik ugyanannyit, mint egy 2.0 benzines, és még szenved is ilyen tempónál. Szóval arra nem való. Link to comment Megosztás: More sharing options...
enemypett Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Nekem elsősorban munkába járáshoz kellett "új" autó, mert a régi kezdte feladni a harcot. Emellett kicsi volt, erőtlen, kényelmetlen, régi, és sokat evett :D A számból vetted ki a szót ^_^ Fiat brava 1.4s-t cseréltem. Ugyanannyi kb a fogyasztása vekinek is mint annak volt. 9l alá nem bírtam vinni. Most is kb annyi lehet de ha kell ott az erő. És még szép is :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 A számból vetted ki a szót :D Fiat brava 1.4s-t cseréltem. Ugyanannyi kb a fogyasztása vekinek is mint annak volt. 9l alá nem bírtam vinni. Most is kb annyi lehet de ha kell ott az erő. És még szép is ^_^ Én egy Faros Skodából ültem át ebbe, szóval kicsit nagyobb a különbség, mint nálad. :P Amúgy a fogyasztáskülönbség egy benzineshez hasonlítva főleg télen és városban jön ki, mert a két legszélsőségesebb használat között (nyár, közút - tél város) sincs 1,5 liter különbség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 A számból vetted ki a szót ^_^ Fiat brava 1.4s-t cseréltem. Ugyanannyi kb a fogyasztása vekinek is mint annak volt. 9l alá nem bírtam vinni. Most is kb annyi lehet de ha kell ott az erő. És még szép is :P Én egy 1L-es szuziról váltottam. Na az nem evett sokat (nem mondom hogy keveset), nem is volt soha semmi gond vele, cserébe nem is ment ;) Főleg ha 4-en 5-en ültünk benne :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Egyedül ülve benne viszont jó lehet forgatni. Na meg kézifékezni vele! ^_^ Én egy 1L-es szuziról váltottam. Na az nem evett sokat (nem mondom hogy keveset), nem is volt soha semmi gond vele, cserébe nem is ment :P Főleg ha 4-en 5-en ültünk benne :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
enemypett Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Én egy Faros Skodából ültem át ebbe, szóval kicsit nagyobb a különbség, mint nálad. :D Amúgy a fogyasztáskülönbség egy benzineshez hasonlítva főleg télen és városban jön ki, mert a két legszélsőségesebb használat között (nyár, közút - tél város) sincs 1,5 liter különbség. Nekem ez is benzin. Szóval ugyanakkora fogyasztás +50ló és az extrák, nameg az sem mindegy hogy majdnemárában váltottam! Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Egyedül ülve benne viszont jó lehet forgatni. Na meg kézifékezni vele! :D Jajajaja! ^_^ :P ;) Sógorom off Sharanja 1.9TDI 110Le mittoménmennyi nyútonméter.Ma is mentünk anyagot beszerezni, meglepően jól mozgatja az 1700kg-os bódét az a motor.Rákérdeztem, hogy fogyasztásilag mi a pálya.Hátt, 6.7L, és ez város, sok megállás+indítás/tovább menés.M@rhajó buli átlátni amúgy a forgalmat, mert magas az üléspozíció. Nem kizárt, hogy egyszer majd lesz egy ilyenem.De csak a régi fajta TDI.PDTDI nem kell.Annyi pénzem nincs szerelőre+alkatrészekre. A Veki fogyasztását nem írom le, maradunk annyiban, hogy a jelenlegi Etanol átalakító nem vált be.Kicsitsenem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Ferrarit sem azért vesz az ember, mert keveset fogyaszt, hanem mert szép :D De nem is számolgatja a fogyasztását ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 És direkt azért vettem 1.7 diesel B vekit, mert nagy, a régi autó után erős, kényelmes, és keveset eszik. Szerencsére ezzel nem kell ügyeskedni, hogy keveset egyen, nem tekertem le az adagolót, nem raktam rá mágneseket, csak a régi kopott gumi helyett vettem rá újakat. Akkor most hogy is van ez? :D ^_^ Hát úgy van ez, hogy pont erről beszélek. Te pont olyan autót vettél, amilyenre szükséged van. Nem kell buherálni, nem kell fifikázni vele, csak gondoskodni kell róla és kész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Ma eszembe jutott ez a fordulatos dolog, és megnéztem hogy az enyém 100-nál 2500-at, 120-nál meg 3000 pörög kb.x18xe. Ma nekem is eszembe jutott: 100-nál 2700-at 120-nál 3200-at 200-nál 6400-at pörög :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsomat Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Ma nekem is eszembe jutott: 100-nál 2700-at 120-nál 3200-at 200-nál 6400-at pörög :D 200-nál a fordulatszámmérőt sasoltad? ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fort Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Mostanában kúton tankoltam hogy kiderüljön valami valósabb fogyasztási adat! (Persze eddig is,csak a sajátomon ^_^ 1857 km/104 L , ebben volt benne minden!Város,főút,autópálya,földút és mindenféle sebesség a hangulatomtól függően! Amit észrevettem és már le is írtam itt egyszer,hogy 110-es átlagsebességig alig észrevehető a fogyasztáson a különbség,de az felett zabál az enyém!Egyszer kipróbálom átlag 80-al,vagyis majd valaki a családból mert nem akarom a folyamatos dudálást hallgatni :D Valaki próbálta már kis sebességnél hogy mennyit eszik a gépe?Vagy ti is olyan utakon jártok,ahol 110-nél villognak... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 200-nál 6400-at pörög :D Helyett 5400-at akartál írni, igaz? ^_^ Vagy be akartál csapni bennünket? :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Mostanában kúton tankoltam hogy kiderüljön valami valósabb fogyasztási adat! (Persze eddig is,csak a sajátomon ;) 1857 km/104 L , ebben volt benne minden!Város,főút,autópálya,földút és mindenféle sebesség a hangulatomtól függően! Amit észrevettem és már le is írtam itt egyszer,hogy 110-es átlagsebességig alig észrevehető a fogyasztáson a különbség,de az felett zabál az enyém!Egyszer kipróbálom átlag 80-al,vagyis majd valaki a családból mert nem akarom a folyamatos dudálást hallgatni :P Valaki próbálta már kis sebességnél hogy mennyit eszik a gépe?Vagy ti is olyan utakon jártok,ahol 110-nél villognak... 90-110 km/h autópályán néhány előzéssel + némi város + egy kis budapest kis dugóval (~220 km), 12,1 liter benzinfogyasztással. Szerintem elviselhető :D Jó persze autópályán csak kb 5 kamiont meg pár kisbuszt sikerült megelőzni de nem siettünk egy kicsit sem ^_^ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Mostanában kúton tankoltam hogy kiderüljön valami valósabb fogyasztási adat! (Persze eddig is,csak a sajátomon :P 1857 km/104 L , ebben volt benne minden!Város,főút,autópálya,földút és mindenféle sebesség a hangulatomtól függően! Amit észrevettem és már le is írtam itt egyszer,hogy 110-es átlagsebességig alig észrevehető a fogyasztáson a különbség,de az felett zabál az enyém!Egyszer kipróbálom átlag 80-al,vagyis majd valaki a családból mert nem akarom a folyamatos dudálást hallgatni ^_^ Valaki próbálta már kis sebességnél hogy mennyit eszik a gépe?Vagy ti is olyan utakon jártok,ahol 110-nél villognak... Az X17DT-nek ezzel a váltó végáttétellel 110 az utazója. Itt 2750-et forog, nem hangos a motor. 120-nál megjön a hangja :D Én egyszer próbáltam ősszel, már a szűkebb téli gumikkal (175/70 R14) úgy, hogy nemigazán léptem túl vele a 90et, 5,2-re jött ki egy közel ezer km-es etap során az átlagfogyasztás. Aztán kipróbáltam úgy is, hogy nem finomkodok vele, közúton 90-110 között használom, városban meg 5-ben épphogy nem éri el a 60-at. Így meg kijött 5,4 l/100 km, de ebben közre játszhatott az is, hogy közben beköszöntött a tél. Ebből is látszik, hogy nem érdemes vele szarakodni, mert nem fog kevesebbet enni. Ezt az autót ezzel a motorral közúti tempóra találták ki, 110-ig simán elmehetsz tartósan, nem fog emelkedni a fogyasztás. Autópályára viszont nem való. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 90-110 km/h autópályán néhány előzéssel + némi város + egy kis budapest kis dugóval (~220 km), 12,1 liter benzinfogyasztással. Szerintem elviselhető :D Jó persze autópályán csak kb 5 kamiont meg pár kisbuszt sikerült megelőzni de nem siettünk egy kicsit sem ^_^ A kézikönyv ~6 litert ír 90 km/h-nál, ~7 litert 120 km/h-nál, és 10-et városban az X20XEV motorra. Akkor ezek szerint ezek "nem túl igaz" számok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 A kézikönyv ~6 litert ír 90 km/h-nál, ~7 litert 120 km/h-nál, és 10-et városban az X20XEV motorra. Akkor ezek szerint ezek "nem túl igaz" számok? Kézikönyv... lehet kevesebből és többől is járni vele, vezetési stílus függő nagyon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Június26, 2010 Megoszt Elküldve Június26, 2010 Kézikönyv... lehet kevesebből és többől is járni vele, vezetési stílus függő nagyon. 90 km volt az utazó és 110 körül előztem párszor de ez 99%ban 90km/h volt :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsomat Elküldve Június27, 2010 Megoszt Elküldve Június27, 2010 A kézikönyv ~6 litert ír 90 km/h-nál, ~7 litert 120 km/h-nál, és 10-et városban az X20XEV motorra. Akkor ezek szerint ezek "nem túl igaz" számok? Nekem egyszer sikerült kb. 200km-t menni, vidéki utakon, max. 90-el (annyira gyér volt az út minősége), és úgy tudtunk 6,9-et autózni. Még óvatosabb vezetéssel, óvatosabb gyorsításokkal talán lejjebb lehet szorítani pár tizeddel, de a gyári 6 litert nagyon nehéz lehet elérni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts