Bocsek Elküldve Május17, 2010 Megoszt Elküldve Május17, 2010 Hátom lehetőség van. -Nem emlékszel pontosan, hogy korábban mennyit pörgött. -Nem működik megfelelően a fordulatszémmérőd -Nem mér jól a km-órád. Én a legelsőre tippelek. - Köszi :lol: nem iszom már annyit mint régen :devlish: , mint írtam az 1100km-es út alatt volt időm memorizálni, 3500-at forgott 130-as tempónál - meglehet - gps-hez, és ezek az útszéli sebességmérőkhöz képest eddig 5km/h-val többet mutatott (50-es tempónál), szóval ez is megeshet (180nál mutatott ugyanannyit a GPS mint a km-óra) Tény hogy az autókhoz nem értek annyira - gondolom leszűrtétek már pár hozzászólásomból :lol: Beszéljünk inkább az informatikáról :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május17, 2010 Megoszt Elküldve Május17, 2010 - Köszi :lol: nem iszom már annyit mint régen :devlish: , mint írtam az 1100km-es út alatt volt időm memorizálni, 3500-at forgott 130-as tempónál - meglehet - gps-hez, és ezek az útszéli sebességmérőkhöz képest eddig 5km/h-val többet mutatott (50-es tempónál), szóval ez is megeshet (180nál mutatott ugyanannyit a GPS mint a km-óra) Tény hogy az autókhoz nem értek annyira - gondolom leszűrtétek már pár hozzászólásomból :lol: Beszéljünk inkább az informatikáról :lol: Akkor viszont arra nem emlékszel pontosan, hogy előtte mit mutatott. Az még előfordulhat, hogy a GPS-hez képest mást mutat a fordulatszámmérő, mondjuk a téli és nyári gumik méretbeli különbsége miatt. De a km-óra - fordulatszámmérő kapcsolata az állandó. Nálam 100-nál (óra szerint) éppen 2500-at forog a motor. Ez téli gumival 98 km/h, nyári gumikkal meg pontosan 100 km/h a GPS szerint. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Akkor viszont arra nem emlékszel pontosan, hogy előtte mit mutatott. Az még előfordulhat, hogy a GPS-hez képest mást mutat a fordulatszámmérő, mondjuk a téli és nyári gumik méretbeli különbsége miatt. De a km-óra - fordulatszámmérő kapcsolata az állandó. Nálam 100-nál (óra szerint) éppen 2500-at forog a motor. Ez téli gumival 98 km/h, nyári gumikkal meg pontosan 100 km/h a GPS szerint. Jól emlékeztem, előtte is 3500-at pörgött 130-nál, és a paripás benyával is. Csak az volt a furcsa hogy 120-nál "még csak" 3000-et pörög, 130-nál már 3500-at. Azt hittem ha a paripás benyával 3000-et pörög 120-nál, akkor nem pöröghet 130-nál 3500-at, de mégis. Igazából arra nem emlékeztem hogy előtte mennyit pörgött a motor 120-nál. Konklúzió/tapasztalat a v-power racing-gel: alacsonyabb fordulaton kezd el húzni a motor, több ember súlyát kevésbé érezni. fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, mert igazából nem tisztán racing-et tankoltam, ráadásul nem is teli, és mikor fogyóban volt, akkor sem teli tankoltam. A 65 többletpénzt szerintem nem éri meg, legalábbis rendszeres tankoláshoz semmiképp. Én azért adok a gépnek 3-4 havonta, de legalább félévente egy féltanknyit belőle. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Jól emlékeztem, előtte is 3500-at pörgött 130-nál, és a paripás benyával is. Csak az volt a furcsa hogy 120-nál "még csak" 3000-et pörög, 130-nál már 3500-at. Azt hittem ha a paripás benyával 3000-et pörög 120-nál, akkor nem pöröghet 130-nál 3500-at, de mégis. Ez sem passzol, mert ha 120-nál pörög 3000-et, akkor 130-nál 3250-et. Ha a másiodik állításod igaz, és 130-nál 3500-at pörög, akkor 120-nál olyan 3230 1/min a helyes szám. Szerintem az utóbbi a valós, mert a váltód áttétele 3,94. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Ez sem passzol, mert ha 120-nál pörög 3000-et, akkor 130-nál 3250-et. Ha a másiodik állításod igaz, és 130-nál 3500-at pörög, akkor 120-nál olyan 3230 1/min a helyes szám. Szerintem az utóbbi a valós, mert a váltód áttétele 3,94. Mind2 állításom igaz: 120-nál 3000, 130-nál 3500 körül forog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Mind2 állításom igaz: 120-nál 3000, 130-nál 3500 körül forog. Nem akarok vitát nyitni róla, de műszakilag lehetetlen. Korábban is ugyanezt mondtad, és hasonló badarságokra, hogy igaz... Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Nem fog változni jobb minőségű üzemanyagtól az adott sebességnél, adott sebességi fokozatban az motor fordulatszáma.Ez egy állandó érték, semmi több. Az, hogy esetleg jobban megy elképzelhető, de jobb minőségű benzinből tankolni nem éri meg, pusztán a fogyasztásra alapozva mert amennyivel többe kerül a benzin, kb. annyival csökken a fogyasztás is.Tehát nem fog spórolódni a pénztárcánk, max a forgalmazónak ill. az autónak tesz jót. Szerintem pusztán "vidéki"vakítás, semmi több az én tapasztalatom szerint. Volt olyan verdám ami jobban nem ment tőle de enni, többet evett. Jelenleg ugye tisztán E85-tel járok, a Vectra 10L-t eszik meg belőle (benzin 8L).Az átalakító beállítása után a hidegindítási gond megszűnt, teljes értékű az autó, de a korábbi nyomaték lentebről ébred.Tehát kb. városban nem kell elpörgetnem 2000rpm fölé, mert gyönyörűen dolgozik a motor. Magasabb fordulaton pedig megy mint az állat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Milyen motor van neked az autóban? És milyen elektronika? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Azt elfelejtetted leírni,hogy azóta 150-nél 1500-öt forog a motor! :rolleyes: ;) Csak azt nem értem ezzel a fordulatszámos dologgal, hogy ugye a gyártó megadja a műszaki adatok közt, hogy milyen fordulaton adja le a max nyomatékot stb....Namármost ha kevesebbet-többet forog(na) a motor más oktánszámú üzemanyagnál,akkor miért nem írják rá, hogy 95-ös benyával 3500-nál adja le, 98-as nál meg 3000-nél? Na mindegy. Ez csak úgy eszembe jutott most :D Nem fog változni jobb minőségű üzemanyagtól az adott sebességnél, adott sebességi fokozatban az motor fordulatszáma.Ez egy állandó érték, semmi több. Az, hogy esetleg jobban megy elképzelhető, de jobb minőségű benzinből tankolni nem éri meg, pusztán a fogyasztásra alapozva mert amennyivel többe kerül a benzin, kb. annyival csökken a fogyasztás is.Tehát nem fog spórolódni a pénztárcánk, max a forgalmazónak ill. az autónak tesz jót. Szerintem pusztán "vidéki"vakítás, semmi több az én tapasztalatom szerint. Volt olyan verdám ami jobban nem ment tőle de enni, többet evett. Jelenleg ugye tisztán E85-tel járok, a Vectra 10L-t eszik meg belőle (benzin 8L).Az átalakító beállítása után a hidegindítási gond megszűnt, teljes értékű az autó, de a korábbi nyomaték lentebről ébred.Tehát kb. városban nem kell elpörgetnem 2000rpm fölé, mert gyönyörűen dolgozik a motor. Magasabb fordulaton pedig megy mint az állat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Azt elfelejtetted leírni,hogy azóta 150-nél 1500-öt forog a motor! :rolleyes: ;) Csak azt nem értem ezzel a fordulatszámos dologgal, hogy ugye a gyártó megadja a műszaki adatok közt, hogy milyen fordulaton adja le a max nyomatékot stb....Namármost ha kevesebbet-többet forog(na) a motor más oktánszámú üzemanyagnál,akkor miért nem írják rá, hogy 95-ös benyával 3500-nál adja le, 98-as nál meg 3000-nél? Na mindegy. Ez csak úgy eszembe jutott most :D Ugyanott fogja leadni a max nyomatékát, csak ez picit több lesz jobb benzinnel, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bocsek Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Nem akarok vitát nyitni róla, de műszakilag lehetetlen. Korábban is ugyanezt mondtad, és hasonló badarságokra, hogy igaz... Én sem akarok vitát nyitni róla, de tényleg így van :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Május27, 2010 Megoszt Elküldve Május27, 2010 Milyen motor van neked az autóban? És milyen elektronika? 1. X20XEV 2. Hunflex de Luxe Ugyanott fogja leadni a max nyomatékát, csak ez picit több lesz jobb benzinnel, nem? Ez részben igaz......olyan technikánál, ami erre van kihegyezve.A mi ótóink nem ilyenek.Ezek adott tartományban adják le, aztán sanyi.Locsolhatsz bele bármit! :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kelly Elküldve Június13, 2010 Megoszt Elküldve Június13, 2010 Ma eszembe jutott ez a fordulatos dolog, és megnéztem hogy az enyém 100-nál 2500-at, 120-nál meg 3000 pörög kb.x18xe. Mind2 állításom igaz: 120-nál 3000, 130-nál 3500 körül forog. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június13, 2010 Megoszt Elküldve Június13, 2010 Ma eszembe jutott ez a fordulatos dolog, és megnéztem hogy az enyém 100-nál 2500-at, 120-nál meg 3000 pörög kb.x18xe. Akkor ugyanaz a váltó végáttétele, mint az X17DT-nek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június20, 2010 Megoszt Elküldve Június20, 2010 Akkor ugyanaz a váltó végáttétele, mint az X17DT-nek. Legfrissebb fogyasztás adatom: 1023 km-en 51 liter gázolaj. Ez eddig rekord :D Vegyesben És nem 70-el közlekedve jött ki ez. LPG??? Mi a fene az ^_^))) Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 10L/100km, zömében város.Erre már azt mondom, hogy elfogadható érték, E85-ből. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Legfrissebb fogyasztás adatom: 1023 km-en 51 liter gázolaj. Ez eddig rekord :D Vegyesben És nem 70-el közlekedve jött ki ez. LPG??? Mi a fene az ^_^))) Én meg ezt nem hiszem el! Honnan tudod, hogy az 51 liter az 51 liter volt??? Valamint ha 5-öt eszik 70 felett akkor mennyit alatta? Nagyon ne híreszteld, hogy 1 1400 kg-os családi autó ennyit eszik, mert akkor mindenki ilyet akar venni. Az LPG-ről meg annyit, hogy az én csövemen fele annyi károsanyag nem jut a levegőbe, mint a te dízeledből. Ja és még egy: 7 liter gázolaj kb.2100Ft. Nekem most kb 8 liter gáz megy el 100-on, azaz 1360Ft. Akkor most ki kivel van és mi is az az LPG? Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Akkor most ki kivel van és mi is az az LPG? Vectrába beszerelve 220e.ft-os kérdés! :DS, ilyen szépen emelkedő üzemanyag árak mellett egyre hamarabb megtérülő befektetés! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Adam1 Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Én meg ezt nem hiszem el! Honnan tudod, hogy az 51 liter az 51 liter volt??? Valamint ha 5-öt eszik 70 felett akkor mennyit alatta? Nagyon ne híreszteld, hogy 1 1400 kg-os családi autó ennyit eszik, mert akkor mindenki ilyet akar venni. Az LPG-ről meg annyit, hogy az én csövemen fele annyi károsanyag nem jut a levegőbe, mint a te dízeledből. Ja és még egy: 7 liter gázolaj kb.2100Ft. Nekem most kb 8 liter gáz megy el 100-on, azaz 1360Ft. Akkor most ki kivel van és mi is az az LPG? Látom nem vetted a lapot, sebaj :D Amúgy nyugodtan hidd el. A benzinkúton a tankolásnál ennyit mutatott a cuccos, és ennyit fizettem. Ha több volt, hát legyen, de én csak 51,1 litert fizettem. Mindig ugyanannál a benzinkútnál tankolok (MOL) annak mindig ugyanazon töltőállomásánál, és mindig teletöltöm a tankot. Első kattanás után még rányomok egyet, minden tankolásnál ugyanígy csinálom. Úgy gondolom ezt már lehet venni pontos fogyasztás adatnak. A legutóbbi tankolás óta anyni változott, hogy visszaengedtem a keréknyomást 3.0 bar-ról 2.4-re (egy tévedés miatt volt 3.0) és volt egy hosszabb, kb 200 km-es utam. Nemtudom, hogy ezek befolyásolták-e. Amúgy egy vidéki kisvárosba járok vele minden nap, 50 km-t megtéve naponta, egyedül ülök az autóban. Ja és a gumi zsír új Michelin Energy Saver. Hiába egy 1280 kg-os családi autóról van szó, a gyári adat szerint 90 km/h-nál 4,6 liter/100km a fogyasztása, akár hiszed, akár nem. És abban bizzos vagyok, hogy ezt tartani is tudná, nem úgy, mint a mostani új autók fogyaszás adataként megadott hazug számok. Tehát elképzelheted, hogy mennyit eszik 70 km-h-nél vagy alatta. ^_^ Ne légy abban biztos, hogy feleannyi károsanyag távozik. Ez is Euro2 és az is. Ja, és ebből nem jön fekete füst, amit indításkor kiköp, azt csak jóindulattal nevezném annak. 7 liter gázolaj honnan jött? Kezdetektől fogva vezetem a fogyi adatokat, (km óra állás, időpont, tankolt mennyiség, minden) a legtöbb 6 liter volt egy alkalommal télen. Egyébként nagyjából állandó 5.3. 16 Ft/km. A számok nem hazudnak :P Gázzal 2 Ft-ot tudnék spórolni km-enként, 8 év után lenne nullaszaldós a mutatvány, a fene tudja milyen rendszeres LPG felülvizsgálatok árát nem számítva ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Hmm... úgy érzem nem lennék nyerő a fogyasztási versenyetekben a 7.4-es óvatos tempomatos közlekedésemmel sem..., 2500/100 km... Link to comment Megosztás: More sharing options...
warwolf Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Hmm... úgy érzem nem lennék nyerő a fogyasztási versenyetekben a 7.4-es óvatos tempomatos közlekedésemmel sem..., 2500/100 km... Mi szeretünk haladni! ^_^ Ezek meg csak spóroljanak! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
_Seth_ Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 Mi szeretünk haladni! ^_^ Ezek meg csak spóroljanak! :D Na igen csak... Szeretek haladni de nem lehet... Szeretek haladni de sokba kerül Szeretek ám spórolni is csak ezzel nagyon nem tudok bár... ez a 7,44 ami most az átlag kb az sem rossz... Na meg nem ezek a fogyasztási adatok magasak! Hanem az üzemanyagárak vannak elszállva nagyon! Hamarosan úgy érzem lesz útlevelem :P Ukrán határ közel van... 80 litert haza tudok hozni az meg egy darabig elég... Link to comment Megosztás: More sharing options...
enemypett Elküldve Június21, 2010 Megoszt Elküldve Június21, 2010 én most hétvégén szeged és környékén (90% város) beleraktam párszáz km-t és kerek 10l-re jött ki a fogyi. Hozzátenném én is szeretek haladni. Szerintem ez nem sok. Hazaúton a mutatóból következtetve 7-8l lehetett szintén haladósan. Meg vagyok elégedve az autóval beleértve a fogyasztási adatokat is :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június24, 2010 Megoszt Elküldve Június24, 2010 A BC átlagfogyasztásnál mit vesz alapul? C-s vekinél tudom, hogy az utolsó 100 km-t. És a miénknél? Tudja Valaki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zaza73 Elküldve Június24, 2010 Megoszt Elküldve Június24, 2010 Látom nem vetted a lapot, sebaj :D Amúgy nyugodtan hidd el. A benzinkúton a tankolásnál ennyit mutatott a cuccos, és ennyit fizettem. Ha több volt, hát legyen, de én csak 51,1 litert fizettem. Mindig ugyanannál a benzinkútnál tankolok (MOL) annak mindig ugyanazon töltőállomásánál, és mindig teletöltöm a tankot. Első kattanás után még rányomok egyet, minden tankolásnál ugyanígy csinálom. Úgy gondolom ezt már lehet venni pontos fogyasztás adatnak. A legutóbbi tankolás óta anyni változott, hogy visszaengedtem a keréknyomást 3.0 bar-ról 2.4-re (egy tévedés miatt volt 3.0) és volt egy hosszabb, kb 200 km-es utam. Nemtudom, hogy ezek befolyásolták-e. Amúgy egy vidéki kisvárosba járok vele minden nap, 50 km-t megtéve naponta, egyedül ülök az autóban. Ja és a gumi zsír új Michelin Energy Saver. Hiába egy 1280 kg-os családi autóról van szó, a gyári adat szerint 90 km/h-nál 4,6 liter/100km a fogyasztása, akár hiszed, akár nem. És abban bizzos vagyok, hogy ezt tartani is tudná, nem úgy, mint a mostani új autók fogyaszás adataként megadott hazug számok. Tehát elképzelheted, hogy mennyit eszik 70 km-h-nél vagy alatta. ^_^ Ne légy abban biztos, hogy feleannyi károsanyag távozik. Ez is Euro2 és az is. Ja, és ebből nem jön fekete füst, amit indításkor kiköp, azt csak jóindulattal nevezném annak. 7 liter gázolaj honnan jött? Kezdetektől fogva vezetem a fogyi adatokat, (km óra állás, időpont, tankolt mennyiség, minden) a legtöbb 6 liter volt egy alkalommal télen. Egyébként nagyjából állandó 5.3. 16 Ft/km. A számok nem hazudnak :P Gázzal 2 Ft-ot tudnék spórolni km-enként, 8 év után lenne nullaszaldós a mutatvány, a fene tudja milyen rendszeres LPG felülvizsgálatok árát nem számítva ;) Bocsi, nem akartam böszme lenni Veled! Csak nem értem nagyon ezt a fogyasztás témát. Sokan megveszik a nagy autókat és mindent bevetnek, hogy minimálisra csökkentsék a fogyasztást. Mikor én autókat néztem, 3 szempont volt előttem: nagy legyen, "erős" legyen, 10 liter alatt fogyasszon. Amíg egy tankkal (kb. 60 liter) 600 km felett megyek, addig soha nem fogom számolgatni a fogyasztást. Aki spórolni akar, vegyen ezres szuzit. Nekem hegyek között kell a több mint 100 paci, ezért soha nem fogom várni szegényemtől, hogy 6,7-et egyen százon. Autópályán is 150 körül van mindig a tempó, ehhez pedig benya kell és nem kevés. A gázzal kapcsolatban pedig a zöldkártyán sokkal kisebb értékek vannak mint benzinűzemmel. A bc szerinti átlagfogyasztás 110-nél benzinnel 6.4, gáznál 4.1. Ebből is láthatod, hogy a gáz mennyivel tisztábban ég. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts