Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Rendes autókról van szó, amik benzinnel mennek!Nem traktorról! :rolleyes: <_<

90-100as tempónál gyakorlatilag nem érzel különbséget a diesel, meg a benzines között.

A diesel annyiban más, hogy 2500 as fordulat környékén (itt max a nyomaték) erőlködés nélkül tartja ezt a tempót hegyen-völgyön. :D

Link to comment
Megosztás:

90-100as tempónál gyakorlatilag nem érzel különbséget a diesel, meg a benzines között.

A diesel annyiban más, hogy 2500 as fordulat környékén (itt max a nyomaték) erőlködés nélkül tartja ezt a tempót hegyen-völgyön. :rolleyes:

Jó-jó, de 190-nél mennyit esznek a dízelesek? <_< No nem mintha tudnám, hogy az X20XEV mennyit eszik ennyinél, de tudom, hogy különösebb gond nélkül képes rá. :D

Link to comment
Megosztás:

90-100as tempónál gyakorlatilag nem érzel különbséget a diesel, meg a benzines között.

A diesel annyiban más, hogy 2500 as fordulat környékén (itt max a nyomaték) erőlködés nélkül tartja ezt a tempót hegyen-völgyön. :D

Látom nem érted a viccet. :rolleyes:

A 2.0 DTL is beveri a 7-8L-t városban, jelentős különbség innentől kezdve nem sok van a benyás vs. Diesel között, mert pl. én az XEV-vel elkarcolok 8.5-9L-rel.Hosszútávon pedig hála a tempomatnak és ha a forgalom is engedi, megvan a 6L.

A gyorsuljunk hülyegyerek módjára időszakomból már kinőttem, arra használom az autót, amire való.Eljutni A-ból B-be, kényelmesen.

Ha fölényeskedni akarnék, akkor alapból 2.5, neadj'Isten i30 lett volna.Utóbbi itthon ismeretlen.

A nagyblokkos benyás is szépen leadja a nyomatékot, de 3200-tól viszont megindul mint akit seggbe rúgtak.Ezt hívják ECOTEC feelingnek.Gyakorlatilag az 16V jellemzője.Viszont az 1998ccm-ek köszönhetően nem kell alul sem pörgetni, mert elgurul nyomatékból is.Ellenben a kisebb ccm-es verziókkal. <_<

Link to comment
Megosztás:

Látom nem érted a viccet. :rolleyes:

A 2.0 DTL is beveri a 7-8L-t városban, jelentős különbség innentől kezdve nem sok van a benyás vs. Diesel között, mert pl. én az XEV-vel elkarcolok 8.5-9L-rel.Hosszútávon pedig hála a tempomatnak és ha a forgalom is engedi, megvan a 6L.

A gyorsuljunk hülyegyerek módjára időszakomból már kinőttem, arra használom az autót, amire való.Eljutni A-ból B-be, kényelmesen.

Ha fölényeskedni akarnék, akkor alapból 2.5, neadj'Isten i30 lett volna.Utóbbi itthon ismeretlen.

A nagyblokkos benyás is szépen leadja a nyomatékot, de 3200-tól viszont megindul mint akit seggbe rúgtak.Ezt hívják ECOTEC feelingnek.Gyakorlatilag az 16V jellemzője.Viszont az 1998ccm-ek köszönhetően nem kell alul sem pörgetni, mert elgurul nyomatékból is.Ellenben a kisebb ccm-es verziókkal. <_<

Nem értek egyet veled :D

Nem eszik meg annyit a diesel, amennyit gondolsz. Az én Isuzum legalábbis nem. Átlagban 5,5 literből járkálok, kb fele-fele város és országút. Full város olyan 6-6,5 körül alakul. Igazából városban alapjárathoz közeli fordulatszámon haladhatsz a diesellel végig. 50-nél már lehet kapcsolni az 5öt.

Országúton 90-100-as tempóval bőven 5 alá szorítható a fogyasztás.

Ez akárhogy is nézzük, olyan 25-30 % megtakarítás a 2.0 benzineshez képest, ami nem kevés. Szerintem nagyon nem mindegy -_-

Ha nem gyorsulgatni használod az autót, akkor az 1.4 16 szelep Ecotec is megfelel. H astrában, aminek önsúlya a Vectrához közelít, országúton 6 alá vihető a fogyasztás. 4000 felett elkezd menni (persze csodát nem kell várni, 90 LE), de ott már fogyaszt is. Ha nem gyorsulgatni kell, akkor kiváló.

A biztosítás, meg a teljesítményadó pedig jóval olcsóbb, mint egy 2.0 136 LE.

Persze nem akarom leszólni, a 2.0-t, mert egy kiváló motor. 1.8as C Vectrával mentem már többször, azt az élményt messze nem tudja biztosítani az én 82 LE autóm. B) El tudom képzelni, ehhez képest mit tud a 2.0. :D Csak azt akarom bizonyítani, hogy azért ennek ára is van :D

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi 3300 kilométerre 7,1 L az átlag fogyasztás, 2.0 16V, klíma, hifi, hegy, autópálya, főút, pesti reggeli dugó, város...

Szerintem ez nem vészes és autópályán sem a külsőben araszoltam persze ha direkt úgy akarnám nem lenne nagy meló akár 10 literes átlagot sem kihozni de az a hülyegyerek üzemmód és így sem poroszkálok ellenben ahol lehet megy a tempomat és a lehető legmagasabb fokozat, kerekek felfújva, tetőcsomagtartó és más cuccok nincsenek csak ültetés (újságban volt mi mennyi liter, tetőn bringák pl rendesen megdobják a fogyit, klíma pl + 4%......) ugyanakkor ennél kevesebből is ki lehetne jönni vele ha jobban figyelnék vagy pl beállnék fix 90-100ra az autópályán, stb...

(beletankolt benzinmennyiség - megtett út is hozza a kiírt fogyasztást)

Link to comment
Megosztás:

Még ilyet, ennyit rágódni a fogyasztáson...

Amióta volt Calibrám, azóta azt tartom hogy addig semmi baj nincs amíg egy autó 10 liter alatt tud maradni fogyasztásban. :rolleyes:

Ilyenformán az aláírásomból látszik hogy tulajdonképpen elégedett vagyok az autóimmal, még az sem foglalkoztat hogy egy 1.2-esnek talán nem kéne 9 litert fogyasztania mert nem érdekel.

Link to comment
Megosztás:

Na igen, tgabika, szerintem is ez a lényeg, hogy egy határt húzzon meg mindenki, ami fölött azt mondja hogy az már sok. Nekem már a 9 is sok, de szerencsére a Vectra legnagyobb átlaga 7,5 liter. Igaz, eddig nem kellett rendszeresen a dugóban vesztegelnem és a klímát is csak akkor kapcsolom ha tűz a nap és tartósan 25 fok fölött van a külső hőmérséklet.

Azt imádom amikor betalálnak hogy fúúú de milyen jól megy nekem hogy vettem egy ekkora autót, csak győzzem tankolni, és elmondanám, hogy az 1,4 B Corsám ugyanígy beverte a 7,5-8 litert, a paraszt BC-vel számolva (megtett km/fogyasztott benzin). Klíma nélkül, télen-nyáron. Egyedül akkor lehetett vele spórolni amikor 90-100 között gurultam az országúton, akkor megvolt a kerek 5 liter 100-on.

Amúgy hogy kicsit off legyek, múltkor kedves barátnőmmel fuvaroztunk lovacskákat hegyen-völgyön a kétezres benzines Suzuki Grand Vitarájával, és megyünk emelkedőnek felfele, mögöttünk 2 ló, és nézem a pillanatnyi fogyasztást, és azt látom: 1,3-2,0-t ír ki. Hű mondom ez aztán a gazdaságos autó, amikor gurulunk üresben, meg kiír 30,0-at... Rákérdeztem. Ezek a japánok tök hülyék. Azt írja ki az autó, hogy 1 liter benzinnel hány km-t tudsz megtenni - ez náluk a pillanatnyi fogyasztás. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Na igen, tgabika, szerintem is ez a lényeg, hogy egy határt húzzon meg mindenki, ami fölött azt mondja hogy az már sok. Nekem már a 9 is sok, de szerencsére a Vectra legnagyobb átlaga 7,5 liter. Igaz, eddig nem kellett rendszeresen a dugóban vesztegelnem és a klímát is csak akkor kapcsolom ha tűz a nap és tartósan 25 fok fölött van a külső hőmérséklet.

Azt imádom amikor betalálnak hogy fúúú de milyen jól megy nekem hogy vettem egy ekkora autót, csak győzzem tankolni, és elmondanám, hogy az 1,4 B Corsám ugyanígy beverte a 7,5-8 litert, a paraszt BC-vel számolva (megtett km/fogyasztott benzin). Klíma nélkül, télen-nyáron. Egyedül akkor lehetett vele spórolni amikor 90-100 között gurultam az országúton, akkor megvolt a kerek 5 liter 100-on.

Amúgy hogy kicsit off legyek, múltkor kedves barátnőmmel fuvaroztunk lovacskákat hegyen-völgyön a kétezres benzines Suzuki Grand Vitarájával, és megyünk emelkedőnek felfele, mögöttünk 2 ló, és nézem a pillanatnyi fogyasztást, és azt látom: 1,3-2,0-t ír ki. Hű mondom ez aztán a gazdaságos autó, amikor gurulunk üresben, meg kiír 30,0-at... Rákérdeztem. Ezek a japánok tök hülyék. Azt írja ki az autó, hogy 1 liter benzinnel hány km-t tudsz megtenni - ez náluk a pillanatnyi fogyasztás. <_<

A Japók tényleg hülyék, de nem lehet, hogy a barátosnéd Vitarája amcsi piacos? Volt szerencsém egy évet lehúzni Egomban a gyár alkalmazásában, és számos céges autóban a fedcomp miles/gallon-ban mért, balkormányos kivitelként. Először néztem én is nagy szemekkel... :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nincs teljesen igazad :rolleyes:

A H-s astrákban, és G-s astrák egy részében már twinport motorok vannak, amelyek valóban keveset fogyasztanak normális használat mellett. Vissza van vezetve a kipufogógáz kis fordulatszámnál, ezáltal visszanyerik az el nem égett üzemanyagmaradványok energiáját. Ezzel javult a fogyasztás.

Mikor nyomod neki, akkor átvált egy pillangószelep a szívócsonkban, ekkor megindul a jószág, de fogyaszt is. A-ból B-be való eljutáshoz elég gazdaságosak.

Link to comment
Megosztás:

Nincs teljesen igazad :rolleyes:

A H-s astrákban, és G-s astrák egy részében már twinport motorok vannak, amelyek valóban keveset fogyasztanak normális használat mellett. Vissza van vezetve a kipufogógáz kis fordulatszámnál, ezáltal visszanyerik az el nem égett üzemanyagmaradványok energiáját. Ezzel javult a fogyasztás.

Mikor nyomod neki, akkor átvált egy pillangószelep a szívócsonkban, ekkor megindul a jószág, de fogyaszt is. A-ból B-be való eljutáshoz elég gazdaságosak.

A twinport szelepnek egészen más szerepe van.Akár csak az AGR-nek.Előbbi azért jó, mert ha behal, csak szívócsonkkal együtt lehet cserélni, fillérekért.Állítólag 15% fogyasztáscsökentést is tud produkálni.A beszívott levegőt tekeri meg kicsit.

A másikat pedig már korábban is alkalmazták, az ECOTEC egyik szűkkeresztmetszete az a szelep.22e.ft-tól 50e.ft-ig lehet megvásárolni.Behalás esetén vadul elkezd ingadozni az alapjáratod, majd nemes egyszerűséggel leáll alattad az autó, ill. gázadásnál befullad.

Kitakarítani is egy élmény, általában csak elódázza a cserét pár1000km-rel.A fogyasztáscsökkentő szerepét nem firtatnám, mert olyan neki nincs.Az Euro3 besorolás volt a cél vele, csak nem jött össze.Amúgy meg részterhelésnél alacsony fordulaton is nyit, na olyankor lomhul be az ECOTEC.Ezért szokták a hozzáértők nemes egyszerűsséggel lezárni egy fémlemezzel.A gond azoknál a motorvezérlőknél van, ahol az indításnál ellenőrzi az AGR-t.Mert olyankor már repül is a sárga lámpa.De ez is kiküszöbölhető egy egyszerű 4-es fúróval, így v.mennyi átáramlást enged, és nincs hibajel. Amúgy nem a szívócsonkban van ezeknél a konstrukcióknál, hanem a folytószelepház oldalán.

A régieknél, mint pl. X14XE, X16XE-ill. L, v. akár az X20XEV-nél is, ez a genyó szelep kiiktatható.

Link to comment
Megosztás:

1.8-as benzinesnél is kényelmesen kapcsolom 50-nél az ötödiket,és annál is szinte alapjárat körül mész,bár tény hogy nem annyit fogyaszt mint egy diesel.....

"Igazából városban alapjárathoz közeli fordulatszámon haladhatsz a diesellel végig. 50-nél már lehet kapcsolni az 5öt. "

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

hétvégén voltam pestről bécsben / bontókat kutattunk/ onnan haza, másnap meg pestről debrecenbe majd szintán haza. ~ 1000 Km

7.3 volt a fogyi átlagban. volt dugó is bécsben sok meg pályán egyszer kétszer gyorsan menés...

a tempomat jól jött volna nagyon de sajnos még mindig csak a kar van meghozzá nincs beállítva ha egyáltalán lehet majd...

Link to comment
Megosztás:

Az utóbbi 3300 kilométerre 7,1 L az átlag fogyasztás, 2.0 16V, klíma, hifi, hegy, autópálya, főút, pesti reggeli dugó, város...

Szerintem ez nem vészes és autópályán sem a külsőben araszoltam persze ha direkt úgy akarnám nem lenne nagy meló akár 10 literes átlagot sem kihozni de az a hülyegyerek üzemmód és így sem poroszkálok ellenben ahol lehet megy a tempomat és a lehető legmagasabb fokozat, kerekek felfújva, tetőcsomagtartó és más cuccok nincsenek csak ültetés (újságban volt mi mennyi liter, tetőn bringák pl rendesen megdobják a fogyit, klíma pl + 4%......) ugyanakkor ennél kevesebből is ki lehetne jönni vele ha jobban figyelnék vagy pl beállnék fix 90-100ra az autópályán, stb...

(beletankolt benzinmennyiség - megtett út is hozza a kiírt fogyasztást)

Utóbbi 6300 kilométerre 7,4 L az átlag... ebben benne a korábban írtak + cseh, szlovák autópálya, prágai "dugó", hegynek fel hegynek le, szlovák főút, magyar főút egernél szintén le-fel... autópálya... volt itt minden :)

Link to comment
Megosztás:

Mi kenyszerusegbol at kellett szeljuk europat iden nyaron. Ki-ki dontse el, elhiszi-e vagy sem, de IRL-HU viszonylatban 5.9-6L-re jott ki az atlag. Felbuzdulva ezen, visszauton mar mindenutt a megengedett max sebesseggel haladva -ami a nagy atlagban 120-nak felel meg- is csak 5.6L-es atlag jott ki. Ebben persze volt London kornyeki docoges a csucsban es nemetorszagi 160-180 ahol lehetett. Az egeszhez hozzatartozik, hogy a kocsi megpakolva, 4 szemelyt szallitva produkalta ezt. Nem tudom mennyire ternek el a gepek, de nekunk Vauxhall Vectra B-nk van, X18XE motorral. Amugy a nem ilyen hosszutavu utakon egyebkent a 10L koruli az atlagom. (Nejem allandoan emlegeti is:"nem fogok megegyszer beszallni, ha igy vezetsz")

Link to comment
Megosztás:

Nekem az a több éves tapasztalatom,hogy full város télen olyan 10 lityi,nyáron 9.Kint tempomat 130-140 7 liter.Múltkor mentem este olyan 170km-t 90-es tempóval tempomattal,és szerintem ahogy számolgattam,olyan 6 litert evett.Én nem hajtom,nem nyúzom,forgatom,városban 2000 fölé ritkán megy a fordulatszámmérő,de szerintem aki azt mondja,hogy városban elmegy 7 literrel,az hazudik.(nem írta itt senki csak én mondom)Egy 1350 kilos autótól nem várható el,hogy városban is 7 litert egyen.Ezzel mindenkinek tisztában kell lennie.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.