Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Akkor én is megosztom 5000 km-es B Veki-s tapasztalataimat. A motor X16 XEL. Mielőtt megvásároltam az autót, rengeteg helyen kérdezgettem, olvastam, hallottam-láttam mindenfélét. "Hútízliter" vagy "hétfél alatt nem fog enni" vagy "lassúszarlesz".... Benn volt a zabszem, nem mondom.
Az autó megvétele után árgus szemekkel figyeltem a fogyasztást, 25% város 25% közút 50% autópályás használat mellett első ezer km-en 6,9 volt az átlag, nagyon megörültem. Annyi rosszat hallottam, hogy már azon imádkoztam, hogy ha 8 alatt lesz, akkor minden oké. Nem sokkal később elfáradt a hengerfej-tömítés, ha már leszedték a hengerfejet, elküldettem teljes felújításra (hidrotőkék, szimmeringek stb.), új gyertyákat is kapott.

Azóta nem győzök csodálkozni, a fogyasztásom jelenleg 5,87 4000 km-re. Nem fedélzeti szerint, hanem tele tank két kattanástól tele tank két kattanásig. Autópályán óra szerinti 140, közút 100 körül, városban meg roppant szabályosan. :)

Kicsit az olajfogyasztás aggaszt jobban: 4000 km után 1 litert kellett utánatöltenem, hogy azonos legyen a szint az olajcseréhez képest. Aggódnom kéne? :blink:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Akkor én is megosztom 5000 km-es B Veki-s tapasztalataimat. A motor X16 XEL. Mielőtt megvásároltam az autót, rengeteg helyen kérdezgettem, olvastam, hallottam-láttam mindenfélét. "Hútízliter" vagy "hétfél alatt nem fog enni" vagy "lassúszarlesz".... Benn volt a zabszem, nem mondom.

Az autó megvétele után árgus szemekkel figyeltem a fogyasztást, 25% város 25% közút 50% autópályás használat mellett első ezer km-en 6,9 volt az átlag, nagyon megörültem. Annyi rosszat hallottam, hogy már azon imádkoztam, hogy ha 8 alatt lesz, akkor minden oké. Nem sokkal később elfáradt a hengerfej-tömítés, ha már leszedték a hengerfejet, elküldettem teljes felújításra (hidrotőkék, szimmeringek stb.), új gyertyákat is kapott.

Azóta nem győzök csodálkozni, a fogyasztásom jelenleg 5,87 4000 km-re. Nem fedélzeti szerint, hanem tele tank két kattanástól tele tank két kattanásig. Autópályán óra szerinti 140, közút 100 körül, városban meg roppant szabályosan. :)

Kicsit az olajfogyasztás aggaszt jobban: 4000 km után 1 litert kellett utánatöltenem, hogy azonos legyen a szint az olajcseréhez képest. Aggódnom kéne? :blink:

Ez az olajfogyasztás lóf.@sz egy X16XEL-től. :)

Akkor kell majd aggódnod, ha majd 1000 km-en eszik meg ennyit. :)

Az 1,6-os Opeleknek egyébként köztudottan jó (volt) a fogyasztása a korabeli 1,6-os, de más márkájú autók között. Egy 10 évvel fiatalabb 1,6-os benzines sem eszik ennél kevesebbet, sőt, inkább többet.

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...

Végre megvan az első telitankos fogyasztáseredményem: 8,25 mérve (630km/51,xxl).

A kompi 8.4-et mutatott. A megtett kilométer adott, de az elfogyasztott mennyiséget kb. 1 literrel többre becsülte, mint ami bement a kútnál.

Érdekes, hogy 52 liter ment bele, de már csak 30-40km-t mutatott megtehetőnek.

Azzal együtt hogy rengeteg néhány km-es rövidtáv van benne, ráadásul a klíma is megy néha, nem olyan tragikus. Az átlagsebesség a teljes tank alatt csak 36km/h volt.

Ha kicsit vegyesebb távolkra használom (ami inkább gyakori), akkor simán benne van a 7,x. Persze a cél a 6,x. :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem a szívosor takarítás után,az első teletankos mérésem 5.85 lett. 855 km-re 50 liter ment bele. Nagyon sok klímával, fele város, 200 km autópálya 140+ :) a többi országút. Min. 3 személy, cuccokkal a hátuljában. Majdnem astra fogyi. :)

Olajfogyasztás 0. 4500 km van benne olajcsere óta. Semmit nem csökkent a szint.

Link to comment
Megosztás:

Múlt heti telitank után: 5,55L. 4fő, telicucc, nyaralás, sok főút, útépítés, többi város. A szívósort múlthéten takarítottam ki 3 év után, volt benne anyag rendesen. Igaz, hazafele generátor feladta, de akkor sem rossz az eredmény.

Tiv.: milyen olaj van a vasadban?

Link to comment
Megosztás:

Múlt heti telitank után: 5,55L. 4fő, telicucc, nyaralás, sok főút, útépítés, többi város. A szívósort múlthéten takarítottam ki 3 év után, volt benne anyag rendesen. Igaz, hazafele generátor feladta, de akkor sem rossz az eredmény.

Tiv.: milyen olaj van a vasadban?

10W40 Valvoline. Télre 5W40 et kap

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Végre megvan az első telitankos fogyasztáseredményem: 8,25 mérve (630km/51,xxl).

A kompi 8.4-et mutatott. A megtett kilométer adott, de az elfogyasztott mennyiséget kb. 1 literrel többre becsülte, mint ami bement a kútnál.

Érdekes, hogy 52 liter ment bele, de már csak 30-40km-t mutatott megtehetőnek.

Azzal együtt hogy rengeteg néhány km-es rövidtáv van benne, ráadásul a klíma is megy néha, nem olyan tragikus. Az átlagsebesség a teljes tank alatt csak 36km/h volt.

Ha kicsit vegyesebb távolkra használom (ami inkább gyakori), akkor simán benne van a 7,x. Persze a cél a 6,x. :D

A második már sokkal barátibb. Ebben jóval kevesebb volt a rövidtáv. 74 km/h-s átlaggal 7,3 (605km/44,2l). A kompi most 7,1-et mutatott (42.6l).

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

1080 km-re 54 liter gázolaj :)

980 km-nél gyulladt ki a lámpa, hogy tankolni kellene.

A legtöbb, amit egy tankolással mentem, 1180 km volt, akkor 56 liter ment bele. Az végig 80-90-es tempó volt.

Most 388-ért tankoltam a gázolajat, a benzin ugyanitt 383 volt (zalában).

Érdekes, hogy a Balaton partján a benzin szinte ugyanennyi 385 és 390 között van. A gázolaj viszont 410 Ft.

Link to comment
Megosztás:

Nekem 377,9-ért sikerült venni a 95-öst.

Én ma 419-ért vettem OMV 100-ast. Alig hittem el hogy 20e alatt megúszom a teletankot...

Ugyan offtopic ami az autót illeti, de ha már írtátok, akkor én is megosztom az én legutóbbi tankolásomat: 43.77 liter Shell 100-as 445.29km-re, ami 9.83 l/100-as fogyasztást jelent. Klímázva, helyenként bőven a megengedett sebesség felett...

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Olyan kerdessel fordulnek hozzatok , hogy van egy 1.6 16v vectram es benzinbol sehol se tudtam belole kihozni 9,5alatti fogyasztast. Kicsit sokallottuk foleg 430ft benzinnel es beletetettuk az LPG-t.

Montda a pali h max masfel literrel fog tobbet enni. Ami meglepetes az ; hogy kb 8 litert evett az auto gazbol.

Es nem tudom megerteni, hogy ha ebbol ennyit akkor benzinbol hogy eszik tobbet vagy esetleg ott az uzemanyag rendszerrel lenne baj? Mert ugye az auto benzinnel indul es akkor a kipugazon rettentoen benzin szaga van. Olyan mint ha tul somat kapna.

Meg zuf egy kicsit az AC de azt nem hinnem h az miatt enne tobbet.

Ezzel fordulnek hozzatok h valami kis takaritassal nem e lehetne megoldani. :)

Elore is koszonom!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kerdessel fordulnek hozzatok , hogy van egy 1.6 16v vectram es benzinbol sehol se tudtam belole kihozni 9,5alatti fogyasztast. Kicsit sokallottuk foleg 430ft benzinnel es beletetettuk az LPG-t.

Montda a pali h max masfel literrel fog tobbet enni. Ami meglepetes az ; hogy kb 8 litert evett az auto gazbol.

Es nem tudom megerteni, hogy ha ebbol ennyit akkor benzinbol hogy eszik tobbet vagy esetleg ott az uzemanyag rendszerrel lenne baj? Mert ugye az auto benzinnel indul es akkor a kipugazon rettentoen benzin szaga van. Olyan mint ha tul somat kapna.

Meg zuf egy kicsit az AC de azt nem hinnem h az miatt enne tobbet.

Ezzel fordulnek hozzatok h valami kis takaritassal nem e lehetne megoldani. :)

Elore is koszonom!

Ha tényleg sok benzint kap, akkor az vagy az üzemanyagrendszer vagy egy/több szenzor rendellenes működése miatt lehet.

Első körben az szállított benzin nyomását kellene megméretni. Ez egy viszonylag egyszerű művelet, csak mérőóra kell hozzá (szervíz). Ha az rendben van, akkor az injektorokat kellene elvinni szóráskép nézésre/tisztításra. Bár ezekkel nem sokszor szokott gond lenni, ártani nem fog és bizotsan ki lehet zárni azok hibáját is.

Ha szenzor megy tönkre, akkor az általában hibakódot dob és talán a gáz üzemre is hatással lenne. Ha nincs iylen ,de mégis erre vezet az út, akkor én a hűtővízhőmérséklet érzékelővel kezdeném. Ennél egy ellenállásméréssel ki lehet deríteni jól mér-e, de referenciaadatokra lesz szükség hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Koszonom a gyors valaszt.

Amit te is emlitettel , hogy a homerseklet... lehet csak a hideg miatt de nem tud feljebb menni a hofok 72-75C° nal. Kiveva ha allok az autoval es hagyom melegedni akkor eleri a 90et. A szenzoroknal is en ahogy olvasgattam az oldalon sokan mondtak a mapszenzort meg h az egr is el tud koszolodni nem kicsit. Plusz annyi mikor 1500-2000frd.rol intezivebben gyorsitanek akkor rant eggyet az auto magasabb fordulatnal nincs ilyen. Es csori annyira viszahul neha mikor olyan nagyon sporba megyek h a gaz is kikapcsolt mert kell neki valamennyi homerseklet es csak akkor kapcsol at. Plusz mondjuk az a gaz resze de semmi eszreveheto nincs kiveve ha kicsit ki akarom huzatni akkor 5500frd on mar be be dadog...

A check engine is kigyullad neha de el is tunik magatol is akar de az autot ha leallitom es vissza akkir joideig eltunik van mikor naapokin nincs de van h szinte allandoan. Pribaltam ugy hogy lassan szeoen akkor is meg ha temposabban akkir is. Hibakodot olvastunk de semmit nem hozott fel pedig nem otthoni 10e ftel mertek.

Módosítva : bencus
Link to comment
Megosztás:

Koszonom a gyors valaszt.

Amit te is emlitettel , hogy a homerseklet... lehet csak a hideg miatt de nem tud feljebb menni a hofok 72-75C° nal. Kiveva ha allok az autoval es hagyom melegedni akkor eleri a 90et. A szenzoroknal is en ahogy olvasgattam az oldalon sokan mondtak a mapszenzort meg h az egr is el tud koszolodni nem kicsit. Plusz annyi mikor 1500-2000frd.rol intezivebben gyorsitanek akkor rant eggyet az auto magasabb fordulatnal nincs ilyen. Es csori annyira viszahul neha mikor olyan nagyon sporba megyek h a gaz is kikapcsolt mert kell neki valamennyi homerseklet es csak akkor kapcsol at. Plusz mondjuk az a gaz resze de semmi eszreveheto nincs kiveve ha kicsit ki akarom huzatni akkor 5500frd on mar be be dadog...

A check engine is kigyullad neha de el is tunik magatol is akar de az autot ha leallitom es vissza akkir joideig eltunik van mikor naapokin nincs de van h szinte allandoan. Pribaltam ugy hogy lassan szeoen akkor is meg ha temposabban akkir is. Hibakodot olvastunk de semmit nem hozott fel pedig nem otthoni 10e ftel mertek.

A 72-75 fok nagyon nem egészséges hosszútávon. Gyakorlatilag soha nincs üzemi hőmérsékleten a motor, ezért fokozott a kopása és túladagolja a benzint, ami további problémákhoz vezethet. Nézd meg a vízcsöveket, ha indítás után azonnal melegednek, akkor a termosztát nyitott állapotban megszorult, és cserélni kell. Érdemes az egész hűtővizet átcserélni, ha nem tudod biztosan, hogy az elmúlt 1-2 évben ez megtörtént. Átmenetileg, amíg nagyon hideg az idő rakj valamit a hűtő elé, hogy a menetszél ne tudja visszahűteni annyira.

Link to comment
Megosztás:

Mar van egy gyonyoru karton es igy is ez van... hutoviz kb 3 honapja lett cserelve meg azota csinalja ennyire feltunuen miota egy kisebb vaddiszno ellatta a bajat es egy uj huto van benne es gondolom es csak jobb hatasfokkal van es ezert ennyire szembetuno.

De koszonom. Hazaerek be is inditom es meg is bezem a csovet. Varjak vele 1.2. Percet vagy inditas utan egybol fogja is meg? Es a mutato jol mer mert megneztuk masik merovel is es arra is ugyan olyan erteket mutatott.

Módosítva : bencus
Link to comment
Megosztás:

Mar van egy gyonyoru karton es igy is ez van... hutoviz kb 3 honapja lett cserelve meg azota csinalja ennyire feltunuen miota egy kisebb vaddiszno ellatta a bajat es egy uj huto van benne es gondolom es csak jobb hatasfokkal van es ezert ennyire szembetuno.

De koszonom. Hazaerek be is inditom es meg is bezem a csovet. Varjak vele 1.2. Percet vagy inditas utan egybol fogja is meg? Es a mutato jol mer mert megneztuk masik merovel is es arra is ugyan olyan erteket mutatott.

A régiben nyilván volt valami lerakodás, amitől kevésbé tudta leadni a hőt.

A normál működés, hogy egy bizonyos hőmérséklet elérése után nyit (pár perccel indítás után), tehát viszonylag gyorsan kellene a melegedést érezned. Ha folyamatosan az indítást követően melegszik, akkor nyitva van.

Egyébként a műszerfalon is szembetűnő a jelenség, nyitáskor jónéhány foknyit visszaesik a mutató.

Link to comment
Megosztás:

Epp ez az hogy en is ezt varnam de nincs ilyen. Allohelybe szep lassan felkuszik aztan elindulok vele es mihelyt van egy kis menetszel mar megy is vissza de nem hirtelen de azert temposan es van h megse all a mutato a legaljaig ahol mar akad...

De akarmi is lesz hetfon megyek az unixba es veszek hozza termosztatot es kicserelem meglatom mi lesz e ha tovabbra is van gond akkor atvizsgaltatom es akkor reszletesebben kiderul.

Egyebkent azt furcsallom h a hibakod eltunik a kijelzorol es nem is memorizalja.

Link to comment
Megosztás:

Epp ez az hogy en is ezt varnam de nincs ilyen. Allohelybe szep lassan felkuszik aztan elindulok vele es mihelyt van egy kis menetszel mar megy is vissza de nem hirtelen de azert temposan es van h megse all a mutato a legaljaig ahol mar akad...

De akarmi is lesz hetfon megyek az unixba es veszek hozza termosztatot es kicserelem meglatom mi lesz e ha tovabbra is van gond akkor atvizsgaltatom es akkor reszletesebben kiderul.

Egyebkent azt furcsallom h a hibakod eltunik a kijelzorol es nem is memorizalja.

Akkor az lesz. Persze csak nyugtával a napot.

Hibakód, akkor lesz tárolva ha maga a hiba fennáll egy ideig, ha csak felvillan akkor nem. És x indítás után el is tűnik. A gázpedálos módszerrel is próbáltad már kiolvasni?

Link to comment
Megosztás:

A termosztát csak az egyik oldalról zárja el a víz útját a motor és a hűtő között. A másik oldalról nyitva vab a csőrendszer. Emiatt a meleg víz lassan elkezd a hűtő felé is áramlani, illetve ugye a csőben álló hűtőfolyadékban is megy a hőátadás. Ezért a hűtő csövek jó termosztát esetén is elkezdenek melegedni. Úgyhogy ez a cső tapogatós módszer nem mutatja ki egyértelműen a termosztát hibát.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.