Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Köszönöm a gyors ötletet!!

A vásárolt gyújtáskapcsolót megpróbáltam szétszedni (sikerült:-), már tudom, hogyan lehet a lamellákat áttenni.

Tehát, ha jól értem, azt javasoltad, hogy az új belsőbe rakjam át a régi lamelláit, így a régi kulccsal tudom indítani, ráadásul a komplikált zárcseréket sem kell megejtenem.

Remélem, nem a kulcs kopott el.

A vásárolt szett kulcsát is szétszedtem, de nincs benne chip, tehát úgy is csak a régivel működne, gondolom a chip az immo.-hoz kell.

A kesztyűtartó nem gond, nálam az nem zárható:-(

Holnap d.u. nekilátok.

Hátsó pótféklámpához nincs valami hasonló használható ötleted?

Biztosíték jó, csomagtérajtó (Caravan) zsanérjánál (bal) megnéztem a kábeleket (még tavaly, pár el volt szakadva, de összeillesztettem azokat), remélem nem a ledek haltak meg, de hogy lehet ezt kizárni?

Üdv és szép napot!

Én arra gyanakszom, hogy a gyújtáskapcsolóval van gond, az ACC állásból (amikor szól a rádió, de még nincs gyújtáson a kocsi) nem kapcsol le 0 állásba a kocsid. Ezért nincs sípolás, ha rajta hagyod a világítást, és nem kapcsol le a rádiód sem. Ilyenkor elektromosan tiltva van a gyári távirányítóról való zárás!

Írtad, hogy a gyújtáskulcsot nehéz elfordítani. Nekem ezek a dolgok azt mondják, hogy valami szétugrott a gyújtás zárbetétedben. Nem ami elektromosan kapcsolja a dolgokat, hanem amibe a kulkcsot bedugod. Ezért nincs kormányzárad sem. Szerintem cseréld ki a zárhengert, írtad, hogy vásároltál egyet!

Mivel írtad, hogy vettél minden zárat, amit a "slusszkulcs" kezel (ajtó, csoamgtér), át tudod zárazni az egész kocsit, és marad egy kulcs, amivel mindent nyitni zárni tudsz. Kivéve a kesztyűtartó zárat, mert azt nem írtad, hogy vettél. De ez nem is gond, hogy más kulcs nyitja, pl, ha beadod szervizbe a kocsit, le tudod zárni a kesztyűtartót, úgy hogy az indítókulccsal ne tudják kinyitni!

De ha nem akarod kicserélni a zárakat, elég csak a gyújtás zárat, azt meg át tudod lamellázni úgy, továbbra is a régi kulcsokkal lehessen indítani a kocsit. Talán ez a legjobb megoldás, mert akkor nem kell a bal első ajtóhoz, illetve a csomagtérajtóhoz nyúlni!

Elküldve

nem ír semmit, csak az AC hibát, a direktbe kötés miatt. Szikra nincs egyáltalán

Ez nekem kicsit furcsa...

Ha villan a lámpa -ahogy írtad- akkor el kellene hogy tárolja az éppen aktuális élő hibának a kódját.

Milyen módon és honnan olvastátok ki? Csak a motor hibáit, vagy a fék hibakódjait is? Mert neked ez utóbbi kell ( a relé hibája az motorhoz tartozó).

Ez az indulás para kontra nedvesség, ez sajnos kábel probléma lehet nálad is (mint ismerősömnél), valahol összeérhet a töredezett kábelszigetelés miatt.

Elküldve

Ez nekem kicsit furcsa...

Ha villan a lámpa -ahogy írtad- akkor el kellene hogy tárolja az éppen aktuális élő hibának a kódját.

Milyen módon és honnan olvastátok ki? Csak a motor hibáit, vagy a fék hibakódjait is? Mert neked ez utóbbi kell ( a relé hibája az motorhoz tartozó).

Ez az indulás para kontra nedvesség, ez sajnos kábel probléma lehet nálad is (mint ismerősömnél), valahol összeérhet a töredezett kábelszigetelés miatt.

jön valamelyik nap egy haverom, kiolvastatom vele megint, hátha. De fék hibakód nem hinném, hogy letiltja a gyújtást. Egyébként a kézifék előtti OBD2-esen keresztül olvasták ki, laptoppal

Sajnos nekem is volt ilyen gyanúm, hogy vmi kábel dolog, a motor feletti kábelkötegnél látni kábelszigetelés javítást, szóval elképzelhető, hogy ott a lesz a baj.

köszi

Elküldve

jön valamelyik nap egy haverom, kiolvastatom vele megint, hátha. De fék hibakód nem hinném, hogy letiltja a gyújtást. Egyébként a kézifék előtti OBD2-esen keresztül olvasták ki, laptoppal

Sajnos nekem is volt ilyen gyanúm, hogy vmi kábel dolog, a motor feletti kábelkötegnél látni kábelszigetelés javítást, szóval elképzelhető, hogy ott a lesz a baj.

köszi

üdv itt köztünk!

Ha olyan szerencsés vagy hogy van egy másik ugyanilyen verda a háznál szerintem a kábelköteget inkább cserélgetéssel zárd ki az tuti lesz.

meg kellene próbálni "megpiszkálni-megütögetni" az akku körül lévő elektromos dobozokat, tudom nem mindegyik felel a gyújtásért de másnál már okozott a klímás doboz is gyújtás problémát.

Nekem ha jól emlékszem az akku mögötti vmelyik megmozgatása-ütögetése után indult - nekem sem volt cikkra. egy próbát megér!

  • Like 1
Elküldve

Köszönöm a gyors ötletet!!

A vásárolt gyújtáskapcsolót megpróbáltam szétszedni (sikerült:-), már tudom, hogyan lehet a lamellákat áttenni.

Tehát, ha jól értem, azt javasoltad, hogy az új belsőbe rakjam át a régi lamelláit, így a régi kulccsal tudom indítani, ráadásul a komplikált zárcseréket sem kell megejtenem.

Remélem, nem a kulcs kopott el.

A vásárolt szett kulcsát is szétszedtem, de nincs benne chip, tehát úgy is csak a régivel működne, gondolom a chip az immo.-hoz kell.

A kesztyűtartó nem gond, nálam az nem zárható:-(

Holnap d.u. nekilátok.

Hátsó pótféklámpához nincs valami hasonló használható ötleted?

Biztosíték jó, csomagtérajtó (Caravan) zsanérjánál (bal) megnéztem a kábeleket (még tavaly, pár el volt szakadva, de összeillesztettem azokat), remélem nem a ledek haltak meg, de hogy lehet ezt kizárni?

Üdv és szép napot!

Ha a két zár egyébként teljesen memegyezik, akkor át tudod rakni a lamellákat. Vigyázz a kicsi rugókra, illetve arra, hogy a megfelelő sorrendben rakd át a lamellákat. Arról az oldalról kezd a lamellákat beléerakni, ahonnan a kulcsot bele kell dugni a hengerbe. Egyszer egyik, másszor másik oldalról raksz be egy-egy lamellát, majd tolod be a kulcsot lépésről lépésre.

Az immo chip meg azért nincs benne, mert valószínűleg eladták az immo karikával együtt.

Elküldve

üdv itt köztünk!

Ha olyan szerencsés vagy hogy van egy másik ugyanilyen verda a háznál szerintem a kábelköteget inkább cserélgetéssel zárd ki az tuti lesz.

meg kellene próbálni "megpiszkálni-megütögetni" az akku körül lévő elektromos dobozokat, tudom nem mindegyik felel a gyújtásért de másnál már okozott a klímás doboz is gyújtás problémát.

Nekem ha jól emlékszem az akku mögötti vmelyik megmozgatása-ütögetése után indult - nekem sem volt cikkra. egy próbát megér!

köszi :)

a másikat nem igazán akarom jobban megbontogatni ( tesóm azzal jár dolgozni, nem kéne elba...ltázni valamit )

a két autó közt jelentős különbségek vannak ( '95 vs. '97 ) a régebbi, de jó autóban pl. az akksi előtt nincs is az elektromos doboz. Ki fogom próbálni, amit írtál, rontani úgyse tud a helyzeten :)

Elküldve

köszi :)

a másikat nem igazán akarom jobban megbontogatni ( tesóm azzal jár dolgozni, nem kéne elba...ltázni valamit )

a két autó közt jelentős különbségek vannak ( '95 vs. '97 ) a régebbi, de jó autóban pl. az akksi előtt nincs is az elektromos doboz. Ki fogom próbálni, amit írtál, rontani úgyse tud a helyzeten :)

Sajnos haverom 96-os X20XEV-jénél a kábelköteg cseréje mellett döntöttünk, mert ez tűnt a legésszerűbb megoldásnak.

Azóta is tökéletes a dolog :)

  • Like 1
Elküldve

Sajnos haverom 96-os X20XEV-jénél a kábelköteg cseréje mellett döntöttünk, mert ez tűnt a legésszerűbb megoldásnak.

Azóta is tökéletes a dolog :)

pontosan melyik köteget? vagy kompletten az egészet cseréltétek?

Elküldve

pontosan melyik köteget? vagy kompletten az egészet cseréltétek?

Mivel több sebből vérzett (injektorkábelek, lamdakábel és még pár lecsupaszult vezeték) a motorkábelköteget cseréltük komplett ami jött az ECU-ból.

Elküldve

Üdv sziasztok új vagyok a fúrumon 3 napja vagyok tulaja egy 2000 es évjáratú B vectrának. vannak javítani való azautón épp ezt igyekszünk helyre hozni és nem hozattatni.

Első kérdésem.

Szerintetek miért leeht az hogy folyton 1-es fokozaton megy a hűtés-fűtés..... ha rá kattintok a 1 fokozatra semmi reakció ugyan úgy működik de ha elvileg kikapcsolt állapotban van a tekerőn akkor is folyamatosan megy.....

második kérdés.... műszerfal világítás és kapcsoló izzók cseréje. ledesítésnek nem akarok eggyenlőre neki álni mert akkor mindent kellene....
milyen izzót lehet beleforrasztani a kapcsolókba aminek 1.2W ügye a teljesítménye és lapos az alja mint a ledned... mert amik vannak a közép konzol ott ügye ilyen foglalatba kell belecsúsztatni és annak alja van....

válaszotokat előre is köszönöm és várom !

Elküldve

Első kérdésem.

Szerintetek miért leeht az hogy folyton 1-es fokozaton megy a hűtés-fűtés..... ha rá kattintok a 1 fokozatra semmi reakció ugyan úgy működik de ha elvileg kikapcsolt állapotban van a tekerőn akkor is folyamatosan megy.....

Klímás az autód?

Mert ha igen akkor ha be van kapcsolva a klíma akkor folyamatosan megy a fűtőventillátor egyes fokozaton, még akkor is ha amúgy kikapcsolt állásban van.

Elküldve

Klímás az autód?

Mert ha igen akkor ha be van kapcsolva a klíma akkor folyamatosan megy a fűtőventillátor egyes fokozaton, még akkor is ha amúgy kikapcsolt állásban van.

Ez a digitnél is így van, ugye?

Elküldve

Sikerült beépíteni a kábel köteget meg az elektromos ablakemelőt beépíteni az ajtóba viszont amikor felhuzom felmegy felső végállásba és utána elindul lefelé. Hogyan lehetne tanítani neki a felső vágállást hogy ott maradjon.

Elküldve

Sikerült beépíteni a kábel köteget meg az elektromos ablakemelőt beépíteni az ajtóba viszont amikor felhuzom felmegy felső végállásba és utána elindul lefelé. Hogyan lehetne tanítani neki a felső vágállást hogy ott maradjon.

Felfelé nyomod a gombot míg nem kattan. Nem szorul vagy bukik véletlenül az üveged mikor húzod fel? Nekem akkor csinált ilyet.

Elküldve

A vezető oldali bukik viszont nem jöttem rá az okára sajnos látszólag minden rendben van sin is a helyén van. Az anyós oldali felmegy és vissza jönn. Lassú nyomogatásra fent marad ha hosszan nyomom a gombot magától felmegy, amikor elengedem és vissza jön. Mitől bukik előre? Meg lehet csinálni? Van valami trükkje? Előre is köszi!! :)

Felfelé nyomod a gombot míg nem kattan. Nem szorul vagy bukik véletlenül az üveged mikor húzod fel? Nekem akkor csinált ilyet.

Elküldve

köszönöm a segítséget ( folyton hűtés fűtés ment) IGEN A KLIMA bevolt kapcsolva mivel kivan égve a vissza jelzője és folyamatosan ment.

tökéletes ezek szerint az autónak ezen része is csak a használója volt láma hozzá--> (én)

essetelgersen abban tudtok segíteni miféle izzókat lehetne át forrasztani a kapcsolókban ? aminek olyn sík aljaza van mint egy lednek csak annyi hogy rendes izzó nem led.---nem akarom még egyenlőre át ledesíteni az autót mivel a műszerfalat nem merném szét bontani..... ( egyenlőre)...

Elküldve

A vezető oldali bukik viszont nem jöttem rá az okára sajnos látszólag minden rendben van sin is a helyén van. Az anyós oldali felmegy és vissza jönn. Lassú nyomogatásra fent marad ha hosszan nyomom a gombot magától felmegy, amikor elengedem és vissza jön. Mitől bukik előre? Meg lehet csinálni? Van valami trükkje? Előre is köszi!! :)

Ki van kopva a mechanikát. Még egy dolgot meg próbálhatsz. Le szeded a kárpitot, és a bal oldalon találsz egy állító csavart. Ha szerencséd van tudsz rajta állítani, ha nem akkor csere.

Elküldve

Sziasztok van egy b vektrám és az bele a gond h egyszer gondol egyet és megál és akkor a motor lápám gyujtást rá adva nem ég megmozgatom az ECU nál a kábelt vagy a csatlakozot akkor nagynehezen visza jőn a motorlámpa ma kicseréltem a komplet csoport kábelt de ugyan ugy csinálja az egészet ha valakinek volt esetleg hasonlo akkor kérem irjon előre is kőszi.

Elküldve

A vezető oldali bukik viszont nem jöttem rá az okára sajnos látszólag minden rendben van sin is a helyén van. Az anyós oldali felmegy és vissza jönn. Lassú nyomogatásra fent marad ha hosszan nyomom a gombot magától felmegy, amikor elengedem és vissza jön. Mitől bukik előre? Meg lehet csinálni? Van valami trükkje? Előre is köszi!! :)

Nekem az volt a gond, hogy véletlenül rossz helyre csúszott le az ablaküvegem, a sín és a gumi közé, nem pedig a sínbe. Ezért szorult. Lehet, hogy nálad is hasonló a gond.

Elküldve

Szerintem nem a mechanikával van a gond mivel a tekerős témával úgyanezt csinálta. Én azt gondoltam a tekerős rossz már és javulást vártam az elektromos mechanikától ami sajnos nem jött meg... a Csavarral játszottam szépen elindul felfelé és kb amikor a közepénél tart akkor bukik be.

Ki van kopva a mechanikát. Még egy dolgot meg próbálhatsz. Le szeded a kárpitot, és a bal oldalon találsz egy állító csavart. Ha szerencséd van tudsz rajta állítani, ha nem akkor csere.

  • 3 weeks later...
Elküldve

Fedélzeti számítógépet át lehet vhogy állítani németről angolra? :)

Angol az nekem sokkal természetesebb meg azt azért értem is :) Ez meg pl mikor kiír ilyen farlichtrüklichtes baromságot és nemtudom hogy most meg kell-e ijednem az nem olyan jó :D

Elküldve

Tech-2-vel elméletileg át lehet állítani. Olyan dolgot azért nem ír ki hogy meg kelljen ijedned, max az alacsony olajszintet. Viszont ha angolra át állítatod akkor gallon/mérföldben fog tájékoztatni.

Fedélzeti számítógépet át lehet vhogy állítani németről angolra? :)

Angol az nekem sokkal természetesebb meg azt azért értem is :) Ez meg pl mikor kiír ilyen farlichtrüklichtes baromságot és nemtudom hogy most meg kell-e ijednem az nem olyan jó :D

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.