Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Úgy lehet tanítani, ha felhúzod felső végállásig, vársz a kattanásig. Majd lehúzod szintén ütközésig, és várod a kattanást. Ettől kezdve jónak kell lennie.

HA nem, akkor biztosíték ki, majd újra kezded (17- es és a 20as biztosítékok)

Jóóó lett köszi :D

17esbe nemvolt(de azért raktam) 20asból kivettem és az általad leírt módszerrel sikerült betanítanom mind a két ablakot mostmár müxik án!!! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Vettem elektromos ablak emelőt a vectrámhoz, a kéziféknél meg is találtam az előkészítés rá dugtam a kapcsolót és egyből világított is. Mondom frankó. Minap leszedtem az ajtókárpitot, hogy beszerelem ott viszont nincs előkészítés ami az ablakemelő motorjába menne dugaly. Megnéztem a színeket az ajtó csatlakozóig eljönnek viszont tovább az ajtóba nem mennek. Hogyan lehetne összerakni, hogy müködjön mivel akitől vettem az ablakemelőt és a motort már eladta a kábelköteget...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Vettem elektromos ablak emelőt a vectrámhoz, a kéziféknél meg is találtam az előkészítés rá dugtam a kapcsolót és egyből világított is. Mondom frankó. Minap leszedtem az ajtókárpitot, hogy beszerelem ott viszont nincs előkészítés ami az ablakemelő motorjába menne dugaly. Megnéztem a színeket az ajtó csatlakozóig eljönnek viszont tovább az ajtóba nem mennek. Hogyan lehetne összerakni, hogy müködjön mivel akitől vettem az ablakemelőt és a motort már eladta a kábelköteget...

Be kell szerezni másik ajtó kábelköteget olyan autóból, ami elektromos ablakos volt. De olyant, amilyen a te kocsidban van. 96-97 között volt váltás az ajtó átvezető csatlakozóban.

És akkor működni is fog. Nagy szerencséd van, mert egy másik topictársnak nem volt előkészítés a középkonzolnál, és a vezetékek sem mentek el az ajtó kábelkötegig. És nekem sem volt előkészítés.

Még annyi, hogy ellenőrizd, a 20-as biztosítéktól is el van-e vezetve vastag vezeték az ajtó átvezetőig.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudna valaki segíteni?Igaz omegám van de vectra is jött ki evvel a motorral ha jól tudom. 2.0 16v -ről lenne szó (x20xev).Most esett át egy motorcserén,de nem igazán szeretne beindulni.Vissza durrog a kipufogóban. Vezérlés a helyén új vezérműtengely jeladó, 10x átnéztem mindent de nincs ötletem.Vezérmű kerekek is jól vannak fenn.Én csak az elektronikára tudok gondolni.Ha kiveszem a vezérműtengely jeladót a helyéről,ráteszem a gyújtást és elhúzok egy csavarhúzót a jeladó elött akkor ad szikrát ha visszateszem a helyére és tekertetem az önindítóval akkor semmi.Már az összes jeladó ki van cserélve újra még a gyújtástrafó is.Valakinek van valami ötlete ere?Hibakódnak csak a lamda szondámat dobja ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tudna valaki segíteni?Igaz omegám van de vectra is jött ki evvel a motorral ha jól tudom. 2.0 16v -ről lenne szó (x20xev).Most esett át egy motorcserén,de nem igazán szeretne beindulni.Vissza durrog a kipufogóban. Vezérlés a helyén új vezérműtengely jeladó, 10x átnéztem mindent de nincs ötletem.Vezérmű kerekek is jól vannak fenn.Én csak az elektronikára tudok gondolni.Ha kiveszem a vezérműtengely jeladót a helyéről,ráteszem a gyújtást és elhúzok egy csavarhúzót a jeladó elött akkor ad szikrát ha visszateszem a helyére és tekertetem az önindítóval akkor semmi.Már az összes jeladó ki van cserélve újra még a gyújtástrafó is.Valakinek van valami ötlete ere?Hibakódnak csak a lamda szondámat dobja ki.

Főtengelyjeladóra tippelnék. Vagy nem belevaló lett berakva, vagy kábelprobléma lesz.

Hibakód van?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van itt valaki a keleti országrészből aki szabad szemmel is kivehető összegért segítene a vectrám baján?

Vezérlő + kábelköteg csere ...szóval házhoz kellene jönni ?:)) Tényleg megfizetem tisztességgel és sajnos nagyon gyorsan kellene az autó.

Részeletek telefonon ,voda 365 huszonnégy 04

Köszönöm:)

Link to comment
Megosztás:

A középkonzolon lévő gombokba milyen izzó való(TC, ablakfűtés) mert nem világít ha benyomom mert valaki kiszedte belőle :) ?

Kiégtek az izzók, vagy érintkezési hiba van. Szedd szét őket, és meglátod, milyen izzóval vannak szerelve. De olyat nemigen fogsz kapni sehol. Bontóból másik kapcsolót esetleg.

Link to comment
Megosztás:

Kiégtek az izzók, vagy érintkezési hiba van. Szedd szét őket, és meglátod, milyen izzóval vannak szerelve. De olyat nemigen fogsz kapni sehol. Bontóból másik kapcsolót esetleg.

Nincs benne néztem valaki már kivette...kis pici foglalat nélküli izzó menne oda(kb mint egy led) van is ennek neve tán rizsszem izzó csak nem vagyok benne biztos :)

Link to comment
Megosztás:

Nincs benne néztem valaki már kivette...kis pici foglalat nélküli izzó menne oda(kb mint egy led) van is ennek neve tán rizsszem izzó csak nem vagyok benne biztos :)

Igen, rizsszem izzó, elektronikai boltban kapható, bele kell forrasztani és kész. Én 80Ft-ért vettem darabját az izzónak. Ha be tudod forrasztani, akkor sokkal olcsóbb, mint a bontott kapcsoló, amiben ki tudja mikor ég ki ismét.

Link to comment
Megosztás:

A középkonzolon lévő gombokba milyen izzó való(TC, ablakfűtés) mert nem világít ha benyomom mert valaki kiszedte belőle :) ?

Nekem pont ugyan ez volt a gondom mikor megvettem a vasat. Az izzókat, ha nem érintkezési hibáról van szó - csiszolópapírral szépen a lábakat meg csiszolgatod :D, mert nálam is volt érintkezési gond - akkor csak forrasztgatással tudod cserélni.

Ő az akit meg fogsz találni mikor szétkapod a kapcsolót:

http://kepfeltoltes.hu/130330/201212254055_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

No én pont ezért - meg a fórumtársak buzdítására és segítségével - csináltam meg az összes kapcsolómat ledesre idén! Ilyen foglalatú izzót nemigen veszel :o, csak izzót és ha már forrasztgatni kell a led sokkal szebb és jobb, tartósabb megoldás ;) , vagy marad pár ezer papírpénzért kapcsoló vásárlás bontóból, de úgy 1 db kapcsoló árából a teljes garnitúrát ledre tudod cserélni :huh:. Ha kell segítség szólj én szívesen segítek, mert nekem most még friss az élmény :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem pont ugyan ez volt a gondom mikor megvettem a vasat. Az izzókat, ha nem érintkezési hibáról van szó - csiszolópapírral szépen a lábakat meg csiszolgatod :D, mert nálam is volt érintkezési gond - akkor csak forrasztgatással tudod cserélni.

Ő az akit meg fogsz találni mikor szétkapod a kapcsolót:

http://kepfeltoltes.hu/130330/201212254055_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

No én pont ezért - meg a fórumtársak buzdítására és segítségével - csináltam meg az összes kapcsolómat ledesre idén! Ilyen foglalatú izzót nemigen veszel :o, csak izzót és ha már forrasztgatni kell a led sokkal szebb és jobb, tartósabb megoldás ;) , vagy marad pár ezer papírpénzért kapcsoló vásárlás bontóból, de úgy 1 db kapcsoló árából a teljes garnitúrát ledre tudod cserélni :huh:. Ha kell segítség szólj én szívesen segítek, mert nekem most még friss az élmény :D

Ledem van rengeteg csak 5mm-es és ellenállással együtt már nem fér el:(

Link to comment
Megosztás:

Igen, rizsszem izzó, elektronikai boltban kapható, bele kell forrasztani és kész. Én 80Ft-ért vettem darabját az izzónak. Ha be tudod forrasztani, akkor sokkal olcsóbb, mint a bontott kapcsoló, amiben ki tudja mikor ég ki ismét.

Meg kell nézni, mi a gond, én 10b-ől egyszer találkoztam olyan kapcsolóval, aminek kiégett az izzója. 90%-ban érintkezési hibáról van szó, amit nem könnyű megjavítani úgy, hogy az megbízhatóan is világítson.

A legnagyobb baj, hogy nem is látszik mi a probléma, látszólag minden érintkező jó és tiszta, kap egy kis kontkat sprayt, egy kis érintkező tisztítást, visszarakom jó, aztán pár hónap múlva kezdi újra a szarakodást. :) Nekem ez a tapasztalatom. Ezen sajnos az izzó csere nem segít.

Egyszer bemérgedtem, és az egyik kapcsolónál kis vezetékekkel kivezettem a fényképen látható kis izzó tartó 3 megfelelő érintkezőjét a kapcsolón belül a megfelelő érintkezőkre. Azzal a kapcsolóval azóta sincs gond, de aprólékos, idegőrlő munka :)

Link to comment
Megosztás:

Meg kell nézni, mi a gond, én 10b-ől egyszer találkoztam olyan kapcsolóval, aminek kiégett az izzója. 90%-ban érintkezési hibáról van szó, amit nem könnyű megjavítani úgy, hogy az megbízhatóan is világítson.

A legnagyobb baj, hogy nem is látszik mi a probléma, látszólag minden érintkező jó és tiszta, kap egy kis kontkat sprayt, egy kis érintkező tisztítást, visszarakom jó, aztán pár hónap múlva kezdi újra a szarakodást. :) Nekem ez a tapasztalatom. Ezen sajnos az izzó csere nem segít.

Egyszer bemérgedtem, és az egyik kapcsolónál kis vezetékekkel kivezettem a fényképen látható kis izzó tartó 3 megfelelő érintkezőjét a kapcsolón belül a megfelelő érintkezőkre. Azzal a kapcsolóval azóta sincs gond, de aprólékos, idegőrlő munka :)

Az a gond h NINCS BENNE az izzó valaki kiszedte!

Link to comment
Megosztás:

Ledem van rengeteg csak 5mm-es és ellenállással együtt már nem fér el:(

Az 5mm led kicsit nagy lesz :confused: 3mm ledre van szükséged, az pont passzol az eredeti burkolathoz is. Én szuper erőset vettem (nem feltétlen volt jó választás) 1K ellenállással fehér színben, nos fényvető nélkül túl erős a fénye, mindenképpen szét kell szórni. Sokan javasolják a led megcsiszolását, de azt még nem próbáltam, hanem az eredeti fényvetőt raktam vissza, így min. fényerőn este még éppen nem zavaró,de ami az igaz lehetne halványabb is :mellow:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani egy hozzáértő ember, hogy a generátornak emelt fordulatszámon mennyi a legmagasabb töltési feszültség ami még nem károsítja az akkumulátort?

Tudomásom szerint 14.4V a maximum, amit megerősített a tegnap vásárolt akksi használatija is. Viszont az én generátorom 14.8V-ot tölt. Lehet h ezért ment tönkre az előző akksim, és ki kellene cserélni a feszültség szabályozómat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudná nekem mondani egy hozzáértő ember, hogy a generátornak emelt fordulatszámon mennyi a legmagasabb töltési feszültség ami még nem károsítja az akkumulátort?

Tudomásom szerint 14.4V a maximum, amit megerősített a tegnap vásárolt akksi használatija is. Viszont az én generátorom 14.8V-ot tölt. Lehet h ezért ment tönkre az előző akksim, és ki kellene cserélni a feszültség szabályozómat?

így van, jól tudod.

14,4V a max. Erősen javasolt a csere, mivel sógoromnak felrobbant az akksija az extrém túltöltés miatt. A Tiéd még nincs ennyire vészes állapotban, de ki tudja mikor emelkedik meg vészesen a feszültség...

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek!

Csatlakozom az előttem szólóhoz, az akkumulátor normális töltési feszültsége 13,5-14,4 V. 13,5V alatt nem igazán tud feltöltődni, 14,4 V felett károsan sok a feszko. Utóbbi esetben célszerű menet közben minél több (megengedett) fogyasztó használata (világítás, belső világítás, zene, klíma, stb.) Mozgó alkatrészek sokat fogyasztanak, mint a sima elektromos berendezések. Pl. gyakrabban célszerű lemosni az ablakokat. A klíma v. szellőztető motor is jó sokat fogyaszt.

Más.

Tavaly a segítségeteket kértem azzal kapcsolatban, hogy egyik pillanatról a másikra meghalt a központi záram. Nem működött sem a riasztó kapcsolóval, sem a kulcs távirányítójával, de még csak a kulcs elfordításával sem. Próbáltam kinyomozni, mi mehetett tönkre.

Bár nem vagyok szakember, mindent magam próbálok megoldani:-(

Kiszereltem a központi zár vezérlő egységet (jobb ajtó előtt burkolat mögött), szétkaptam és láttam, hogy 1 alkatrész elszakadt benne. Azt hittem, hogy egy ellenállás, aminek már nem lehet felismerni az értékét. Megpróbáltam beforrasztani több félét, de hiába.

Aztán vettem egy komplett cuccot (kulcs, gyújtáskapcsoló, bal első zár, csomagtartó zár, vezérlő). Mivel nincs (üres) garázsom, ahol neki tudtam volna állni a cserének, vártam a tavaszt.

Mivel csak nem akart eljönni a várva várt jó idő, múlt héten próba képpen kicseréltem a vezérlőt, mert az volt a legegyszerűbb.

És lássatok csodát, a riasztó kapcsolójával tudtam zárni, nyitni az ajtókat, sőt, még a kulcs elfordításával is!! (pedig azt hittem, az ajtóban lévő zár mikro-kapcsolója ment gallyra!) Már csak a kulcs gombnyomására nem működik a zárás. Pedig cseréltem benne elemet is.

Mivel régebb óta van olyan problémám, hogy télen gyakran nem tudom a kulcsot elfordítani a gyújtás kapcsolóban, csak sokszori próbálkozás után, (bár ez a probléma jó idő beköszöntével elmúlik), még nem döntöttem el a teljes zár cserét, főleg mert elég macerásnak tűnik.

Most pl. simán el lehet fordítani a kulcsot, viszont a kulcs kivételekor nem zár be a kormányzár. Ráadásul a rádió sem kapcsol ki (muszáj levenni az előlapot kikapcsolás végett!!), ami pedig kimondottan gyanús, hogy az ajtó nyitásakor a sípolás nincs! A világítás felkapcsol, még az ajtóban is, de hang nem hallatszik. És a pótféklámpám sem világít.

S hogy ne legyek túlzottan boldog, újabban ismét elő-elő jön a régi probléma, miszerint alapjáraton időnként lefullad a motor.

Ez leginkább azért gond, mert automatám van, lassításkor muszáj nyomni a féket, amikor is esik a fordulatszám, lámpánál meg folyamatosan kell nyomni a féket (ilyenkor alapjáraton van a motor), és már vagy ilyenkor egy idő után, vagy induláskor történik meg a lefulladás.

Mivel volt már ilyen régebben is, már volt időm begyakorolni a kétlábas módszert (folyamatos gázadás kb. 800-1000-es fordulaton tartás, és bal lábbal féken tartás). Már menet közben is szépen megy lassításkor:-))!

Nem rég (tavaly nyáron, de azóta szinte nem is használtam) kitisztítottam az alapjárati motort és vezérműtengely jeladót cseréltem benne. Kiderült, hogy egyes típusok kizárólag eredeti jeladóval működnek (az enyém is X20XEV).

Ha volna valakinek használható ötlete a fenti gondokra, megköszönném!

Link to comment
Megosztás:

Szép napot mindenkinek!

Csatlakozom az előttem szólóhoz, az akkumulátor normális töltési feszültsége 13,5-14,4 V. 13,5V alatt nem igazán tud feltöltődni, 14,4 V felett károsan sok a feszko. Utóbbi esetben célszerű menet közben minél több (megengedett) fogyasztó használata (világítás, belső világítás, zene, klíma, stb.) Mozgó alkatrészek sokat fogyasztanak, mint a sima elektromos berendezések. Pl. gyakrabban célszerű lemosni az ablakokat. A klíma v. szellőztető motor is jó sokat fogyaszt.

Más.

Tavaly a segítségeteket kértem azzal kapcsolatban, hogy egyik pillanatról a másikra meghalt a központi záram. Nem működött sem a riasztó kapcsolóval, sem a kulcs távirányítójával, de még csak a kulcs elfordításával sem. Próbáltam kinyomozni, mi mehetett tönkre.

Bár nem vagyok szakember, mindent magam próbálok megoldani:-(

Kiszereltem a központi zár vezérlő egységet (jobb ajtó előtt burkolat mögött), szétkaptam és láttam, hogy 1 alkatrész elszakadt benne. Azt hittem, hogy egy ellenállás, aminek már nem lehet felismerni az értékét. Megpróbáltam beforrasztani több félét, de hiába.

Aztán vettem egy komplett cuccot (kulcs, gyújtáskapcsoló, bal első zár, csomagtartó zár, vezérlő). Mivel nincs (üres) garázsom, ahol neki tudtam volna állni a cserének, vártam a tavaszt.

Mivel csak nem akart eljönni a várva várt jó idő, múlt héten próba képpen kicseréltem a vezérlőt, mert az volt a legegyszerűbb.

És lássatok csodát, a riasztó kapcsolójával tudtam zárni, nyitni az ajtókat, sőt, még a kulcs elfordításával is!! (pedig azt hittem, az ajtóban lévő zár mikro-kapcsolója ment gallyra!) Már csak a kulcs gombnyomására nem működik a zárás. Pedig cseréltem benne elemet is.

Mivel régebb óta van olyan problémám, hogy télen gyakran nem tudom a kulcsot elfordítani a gyújtás kapcsolóban, csak sokszori próbálkozás után, (bár ez a probléma jó idő beköszöntével elmúlik), még nem döntöttem el a teljes zár cserét, főleg mert elég macerásnak tűnik.

Most pl. simán el lehet fordítani a kulcsot, viszont a kulcs kivételekor nem zár be a kormányzár. Ráadásul a rádió sem kapcsol ki (muszáj levenni az előlapot kikapcsolás végett!!), ami pedig kimondottan gyanús, hogy az ajtó nyitásakor a sípolás nincs! A világítás felkapcsol, még az ajtóban is, de hang nem hallatszik. És a pótféklámpám sem világít.

S hogy ne legyek túlzottan boldog, újabban ismét elő-elő jön a régi probléma, miszerint alapjáraton időnként lefullad a motor.

Ez leginkább azért gond, mert automatám van, lassításkor muszáj nyomni a féket, amikor is esik a fordulatszám, lámpánál meg folyamatosan kell nyomni a féket (ilyenkor alapjáraton van a motor), és már vagy ilyenkor egy idő után, vagy induláskor történik meg a lefulladás.

Mivel volt már ilyen régebben is, már volt időm begyakorolni a kétlábas módszert (folyamatos gázadás kb. 800-1000-es fordulaton tartás, és bal lábbal féken tartás). Már menet közben is szépen megy lassításkor:-))!

Nem rég (tavaly nyáron, de azóta szinte nem is használtam) kitisztítottam az alapjárati motort és vezérműtengely jeladót cseréltem benne. Kiderült, hogy egyes típusok kizárólag eredeti jeladóval működnek (az enyém is X20XEV).

Ha volna valakinek használható ötlete a fenti gondokra, megköszönném!

Én arra gyanakszom, hogy a gyújtáskapcsolóval van gond, az ACC állásból (amikor szól a rádió, de még nincs gyújtáson a kocsi) nem kapcsol le 0 állásba a kocsid. Ezért nincs sípolás, ha rajta hagyod a világítást, és nem kapcsol le a rádiód sem. Ilyenkor elektromosan tiltva van a gyári távirányítóról való zárás!

Írtad, hogy a gyújtáskulcsot nehéz elfordítani. Nekem ezek a dolgok azt mondják, hogy valami szétugrott a gyújtás zárbetétedben. Nem ami elektromosan kapcsolja a dolgokat, hanem amibe a kulkcsot bedugod. Ezért nincs kormányzárad sem. Szerintem cseréld ki a zárhengert, írtad, hogy vásároltál egyet!

Mivel írtad, hogy vettél minden zárat, amit a "slusszkulcs" kezel (ajtó, csoamgtér), át tudod zárazni az egész kocsit, és marad egy kulcs, amivel mindent nyitni zárni tudsz. Kivéve a kesztyűtartó zárat, mert azt nem írtad, hogy vettél. De ez nem is gond, hogy más kulcs nyitja, pl, ha beadod szervizbe a kocsit, le tudod zárni a kesztyűtartót, úgy hogy az indítókulccsal ne tudják kinyitni!

De ha nem akarod kicserélni a zárakat, elég csak a gyújtás zárat, azt meg át tudod lamellázni úgy, továbbra is a régi kulcsokkal lehessen indítani a kocsit. Talán ez a legjobb megoldás, mert akkor nem kell a bal első ajtóhoz, illetve a csomagtérajtóhoz nyúlni!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

lenne egy problémám, de 200 oldalt nem volt türelmem végigolvasni:

van egy 97-es x20xev motoros vectrám. A tünet a következő: megvettem, majd 60-70km után néha fel-fel villant a 'check engine' lámpa. Ilyenkor olyan volt, mintha kihagyna a motor. Aztán ez egyre sűrűbb lett, és társult mellé a TC visszajelző felvillanása is. Majd a TC lámpa már nem is aludt el. Aztán egyszer csak fogta magát, és leállt. Indulni egyáltalán nem akart. 1 nap állás után ( tréleren utazott egy keveset, így esetleg rázkódás miatt is ) de megint beindult. De később újra ugyanezeket produkálta. Azt megfigyeltem, hogyha indításkor nem alszik el a TC lámpa, akkor nem indul be. Jelenleg ott tartok, hogy már hetek óta nem indul be.

Mivel külföldről vettem, így sok mindent nem tudtam meg az előző tulajtól, mindössze annyit írt sms-ben, hogy nedves időben nekik is csinált ilyet. Német szervizben próbálták csinálni, de nem találték a hibát (nem egy nagy durranás a szerviz, szóval ebből messzemenő következtetést ne vonjunk le). Annyi módosítást vettem észre a kocsin, hogy az AC direktre van kötve, gyújtásnál folyamatosan megy,

Van egy 95-ös vectránk is, szintén x20xev, abból átcseréltük a gyújtáskábeleket, a trafót is, abban működik a rossz autóé hibátlanul, de fordítva semmi, nem ott a gubanc. Úgy tünik, h egyáltalán nincs szikra, viszont nem ezek az alkatrészek a hibásak.

2 gondolatom van még:

1. gyújtáskapcsoló betét ( egyik cimborám Omegája csinált hasonlókat, ott az volt a baj)

2. esetleg megdöglött az immobilizer...

remélem van valakinek valami használható tippje, ötlete...nem szeretném veszni hagyni a gépet, jobb felszereltségű, mint az itthoni kocsi, és elég pöpec állapotban van, ezt a villanybajt leszámítva

köszi a figyelmet,

üdv

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.