Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sajna nem sikerült kibányásznom a gyújtáskapcsolóból a betétet! A már korábban leírt módszereket alkalmaztam! Nekem az a furcsa, hogy megnéztem képeket erről a betétről és hát ugye ha jól látom akkor középen van a forgó része a mit a kulcsmechanika mozgat és ez kilóg a betét alsó síkjától! Sőtt! Egyvonalban van azzal a két fülecskével is amibe elvileg felülről belemegy a csavar és alulról az általatok említett csap! Namost, ha jól gondoltam akkor se felülről-lefelé, se alulról-felfelé nem lehet átülni a csapot mivel útban van neki a középen kiálló forgó rész! Nagyából ennyit sikerült kisilabizálnom, de a tévedés jogát fent tartom! :D

Persze a betét még nincs kint! :(

Elküldve

Nem kell semmilyen csapot átütni.

Kulcs betesz elforgat azt hiszem a második állásba a gyujtás előtti állás,Azon a lyukon amiben nincs csavar oda bele kell dugni egy keményebb drótot csak egy állásban tudod a drótot be dugni,és mozgatni a betétet a kulcsal,nem feltétlen jön ki könnyen,ha viszont kijött a kulcsot ki ne vedd mert szétesik.abban a lyukban egy rugóval nyomott kis ék van amit le kell nyomni és kiengedi a zárat

Elküldve

Jó lenne először tisztázni, hogy mit akarsz kivenni.

A gyújtás kapcsoló zárbetétet, vagy magát a gyújtáskapcsolót. Mert nekem nem sikerültt megfejtenem. A zárbetétet vasszij leírta hogy kell kivenni, ehhez nem kell semmiféle csavart kiszerelni. Csapot még véletlenül sem kell kiütni sehonnan.

Elküldve

Nem kell semmilyen csapot átütni.

Kulcs betesz elforgat azt hiszem a második állásba a gyujtás előtti állás,Azon a lyukon amiben nincs csavar oda bele kell dugni egy keményebb drótot csak egy állásban tudod a drótot be dugni,és mozgatni a betétet a kulcsal,nem feltétlen jön ki könnyen,ha viszont kijött a kulcsot ki ne vedd mert szétesik.abban a lyukban egy rugóval nyomott kis ék van amit le kell nyomni és kiengedi a zárat

Köszönöm holnap kripóbálom! :)

Elküldve

Jó lenne először tisztázni, hogy mit akarsz kivenni.

A gyújtás kapcsoló zárbetétet, vagy magát a gyújtáskapcsolót. Mert nekem nem sikerültt megfejtenem. A zárbetétet vasszij leírta hogy kell kivenni, ehhez nem kell semmiféle csavart kiszerelni. Csapot még véletlenül sem kell kiütni sehonnan.

A gyújtáskapcsoló betétről van szó! Elnézést ha félreérthető voltam!

Köszönöm a segítséget!

Elküldve

Hehe... a MID elfelejtett villogni a hideg miatt a kocsimban. Biztosan úgy van vele, hogy ha -12,5°C-t nem veszem észre, hogy fagyveszélyes, akkor megérdemlem. Minden egyéb figyelmeztetés működik, de ez nem. No nem mintha ettől most lelki beteg lennék. :D

Elküldve

Valaki meg tudná mondani, hogy a klíma vezérlésben pontosan mi az Y2-es jelű valami?

A rajz szerint Solenoid Valve Revolution Acceleration a neve, de ebből nem jövök rá.

Itt van a rajz, amin meg lehet nézni, a 1713 nél van rákötve a testre.

Elküldve

Hehe... a MID elfelejtett villogni a hideg miatt a kocsimban. Biztosan úgy van vele, hogy ha -12,5°C-t nem veszem észre, hogy fagyveszélyes, akkor megérdemlem. Minden egyéb figyelmeztetés működik, de ez nem. No nem mintha ettől most lelki beteg lennék. :D

A MID csak +3 és -5 között villog, elötte, utána nem.

Elküldve

Valaki meg tudná mondani, hogy a klíma vezérlésben pontosan mi az Y2-es jelű valami?

A rajz szerint Solenoid Valve Revolution Acceleration a neve, de ebből nem jövök rá.

Itt van a rajz, amin meg lehet nézni, a 1713 nél van rákötve a testre.

Fordulatszám növelő, mivel a klíma sokat fogyaszt, fogja a motort, bekapcsolásakor kicsit megemeli a motor fordulatát

Elküldve

A MID csak +3 és -5 között villog, elötte, utána nem.

A +3-mat azt vágtam, de a -5-öt nem, pedig idén lesz 4 éve, hogy nálam van a verda. Eddig még nem tűnt fel. :blink: :omg:

Elküldve

Fordulatszám növelő, mivel a klíma sokat fogyaszt, fogja a motort, bekapcsolásakor kicsit megemeli a motor fordulatát

Igen, ez az! Köszi! Tudtam, hogy rád számíthatok :)

Pedig még nézten is! Egy kis szolenoid szelep, ami vákumot kapcsol arra a kis mozgatótra, ami húz egy picit a gázon.

Még egy kérdés. Ha a rajzot megnézed, azon látszik, hogy a klímás fűtésvezérlésnél a fűtőventi 4-es fokozatát nem közvetlenül a 4 fokozatú venti kapcsoló kapcsolja, hanem egy relén keresztül. Ez a relé a kocsiban a kesztyűtartó felett van beszerelve a keresztmerevítőre. Erre szerinted miért van szükség? Klíma nélküli verziónál ez a relé nincs, ott a 4 fokozatú kapcsoló közvetlenül kapcsolja a fűtőmotort. Nagyobb teljesítményű lehet a klímás verzió fűtőmotorja?

Elküldve

Klíma nélküli verziónál

Klíma nélküli verzióról jut eszembe!Ha nekiállsz majd beszerelni a klímát,a hűtőventillátor kapcsolója is más mint klímás verziókban!Pont ma néztem,ha esetleg vennem kellene a b@cakodo ventillátorom miatt, hogy két fajta van belőle!2 és 4 tűs!Nekem a 4-es van,csak nem tudom minek.Mert ez a drágább?? :icon10: Ha esetleg eddig nem tudtad volna...

Elküldve
Klíma nélküli verzióról jut eszembe!Ha nekiállsz majd beszerelni a klímát,a hűtőventillátor kapcsolója is más mint klímás verziókban!Pont ma néztem,ha esetleg vennem kellene a b@cakodo ventillátorom miatt, hogy két fajta van belőle!2 és 4 tűs!Nekem a 4-es van,csak nem tudom minek.Mert ez a drágább?? :icon10: Ha esetleg eddig nem tudtad volna...

Én azt tapasztaltam, hogy az éppenséggel egyforma, 4 tűs mindkét autóban. De jó is lenne, ha csak ennyi különbség lenne :)

A klímásban 3 db ventilátor van, a klíma nélküliben csak kettő. Ezek egy az egyben mennek át a hűtővel együtt, mert az sem egyforma (alul van még egy hőgomba+állóhelyzeti szivattyú). Ebből adódóan a hűtésrendszer elektromos vezérlése sem egyforma, szóval az egész biztosíték és relédoboz, ami az akksi előtt van, át fog vándorolni. Plusz a klímásban van még egy kis doboz is, amiben a klímakompresszor biztosítéka van. Egyébként a generátor, a szervoszivattyú, a főtengely ékszíjtárcsa is különbözik. :) De még az anyósülés felőli lábtérburkolat is :)

Még egy érdekesség. A rajz szerinti S70-es (S131-es) végálláskapcsoló nekem nincs a kocsiba beépítve, annak ellenére, hogy a rajz hozza a klíma nélküli verzióhoz is. Ez annyit csinál, hogy csak akkor engedi bekapcsolni a belső levegő keringetést, ha a hőfok állító nem teljesen a hideg felé van tekerve. Neked sincs? Kipróbálnád? A klímás kocsiban viszont benne van.

Elküldve

Még egy érdekesség. A rajz szerinti S70-es (S131-es) végálláskapcsoló nekem nincs a kocsiba beépítve, annak ellenére, hogy a rajz hozza a klíma nélküli verzióhoz is. Ez annyit csinál, hogy csak akkor engedi bekapcsolni a belső levegő keringetést, ha a hőfok állító nem teljesen a hideg felé van tekerve. Neked sincs? Kipróbálnád? A klímás kocsiban viszont benne van.

Bármikor engedi a belső levegő keringetés bekapcsolni,kivéve ha a szélvédőre van állítva a légterelő állása!

Elküldve

sziasztok nekem az lenne a kérdésem hogy van egy 1996-os Vectra b 1.8 16 V benzines autom .Motorikussan van gondom vele ha megállok akkor leesik az alapjáratom 800 rol 400 ra. Kicserélték már az alapjárati motort . a levegö tömlöket a vékonytol a vastagig, benzin nyomást is nézték , labdaszondát is , diagnosztika nem mutat semmit sem ........

mi lehet a gond ?

EGR is jo

még annyit akarok hozzá írni hogy ezt nem mindig csinálja , szóval van mikor órákig nem is csinál semmi ingadozást van amikor meg mégsem áll .. Potitatival egy helyen lakunk és már vele is néztük de passz. erő minden jó fogyasztás is minden oké ....

mi lehet a gond ?

Elküldve

sziasztok nekem az lenne a kérdésem hogy van egy 1996-os Vectra b 1.8 16 V benzines autom .Motorikussan van gondom vele ha megállok akkor leesik az alapjáratom 800 rol 400 ra. Kicserélték már az alapjárati motort . a levegö tömlöket a vékonytol a vastagig, benzin nyomást is nézték , labdaszondát is , diagnosztika nem mutat semmit sem ........

mi lehet a gond ?

EGR is jo

még annyit akarok hozzá írni hogy ezt nem mindig csinálja , szóval van mikor órákig nem is csinál semmi ingadozást van amikor meg mégsem áll .. Potitatival egy helyen lakunk és már vele is néztük de passz. erő minden jó fogyasztás is minden oké ....

mi lehet a gond ?

Elég egy topicban megírnod nem kell mindegyikbe beilleszteni!

Biztos lesz aki tud válaszolni a feltett kérdésre, Türelem.

Elküldve

Elég egy topicban megírnod nem kell mindegyikbe beilleszteni!

Biztos lesz aki tud válaszolni a feltett kérdésre, Türelem.

igazad ven valahol csak nem tudtam melyikbe tegyem be mert ugy vettem észre ahova beraktam ott már irkáltak de nem erre és ugy gondoltam nem oda kellet volna

Elküldve

Hali! A bal első lámpám nem ég hol keressem a problémát? Az izzók jók a biztosíték jó. Esetleg valahol a kábel lenne rossz? Vagy valami ötlet a hibafeltárásban?

Elküldve

Van a gépállatban egy EXIDE Premium*** 77Ah aksi. Varázsszemes. Namostan kell-e eztet valahogyan karbantartani? Gondolok itt a sav ellenőrzésére, szabd a tetejét felnyitni? Mert nincs rajta kupak, mint a többinél, hogy ellenőrzöm így a szintet?

Ja kereken 2éves.

Elküldve

Van a gépállatban egy EXIDE Premium*** 77Ah aksi. Varázsszemes. Namostan kell-e eztet valahogyan karbantartani? Gondolok itt a sav ellenőrzésére, szabd a tetejét felnyitni? Mert nincs rajta kupak, mint a többinél, hogy ellenőrzöm így a szintet?

Ja kereken 2éves.

sajnos a gondozásmentes akkukat csak tölteni lehet

amíg a terhelő villa terhelésre megtartja a 12-13 feszültséget 5-10mp-re addig aszondják ok!

Na most ha tuti savas és van lehetőség a roncsolás mentes bontásra akkor azt lehet savazni-szintelni és természetesen tölteni is.

ez a fajta az?

http://akkumulatoroutlet.hu/exide-premium/191-exide-premium-12v-77ah-760en-ea770.html

ha igen akkor elvileg a két oldalán a lévő lukaknál van lehetőség nyitásra, elvileg célszerszám kell hozzá! elvileg gyakorlatilag bár nem próbáltuk még lehet hogy csak vmi pálca v csavarhúzó bedug és nyílik, aztán ott vannak a nyílások jöhet a sav +töltés.

Garancia?

Elküldve

Na most, ha nincs vele semmi gond, indítja a kocsit, akkor mért akar magának problémát csinálni a topiktárs? :)

Ha gondozásmentes, akkor békén kell hagyni, nem párolog el abból a víz.

Elküldve

Sziasztok.

Keresek Vectra B digitklímás verzióhoz kapcsolási rajzot, a Haynes 95-99- ben nincs ez benne csak a tekerős, ha van valakinek újabb esetleg megköszönném...

Elküldve

ez a fajta az?

http://akkumulatorou...60en-ea770.htm

ha igen akkor elvileg a két oldalán a lévő lukaknál van lehetőség nyitásra, elvileg célszerszám kell hozzá! elvileg gyakorlatilag bár nem próbáltuk még lehet hogy csak vmi pálca v csavarhúzó bedug és nyílik, aztán ott vannak a nyílások jöhet a sav +töltés.

Garancia?

Igen, ez a fajta aksi van benne, garanciát még nemtuodm, ezzel vettem a gépet.

Na most, ha nincs vele semmi gond, indítja a kocsit, akkor mért akar magának problémát csinálni a topiktárs? :)

Ha gondozásmentes, akkor békén kell hagyni, nem párolog el abból a víz.

Nem is akarok gondot, csak a jó öreg karbantartás motoszkál bennem... :)

Amúgy köszi! ;)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.