Krisz 16V Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Krisz 16V írta: a ford mérő már lejött..( villával ) viszot most esikle hogy nincs iránya.. szal akárhoyg feltehetem.. ;)ütközésre kell hajtani és úgy 0 ra.. de a két kis mutató nem magától ütközik hanem az ütközönél. ha közben elforrdul akkor mivan? Nos rájöttem magamtól ,hogy minden mutató megakad magától szal nincs para .. lejött minden mutató szépen :lol:
straega Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Ismeritek a Gyári opel akkukat (GENUINE GM) Jók azok?
Krisz 16V Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 nos 2 újabb érdekesség..a prizmát hogy tudom levenni??? mi rögzíti és hogy? mert 2 oldalt van 2 patent.. de fogja még valami elcsvaart kis ( kulcsnyílás szerű valami is ) ,hogy tudom leszedni? Plusz a prizmám a gyári égök mellett megvan sárgulva a kisebb mutató felé lévő prizma pedig még meg is folyt. mintha el akarna csöppenni.. :lol: De vezeti a fényt mert előbb bekapcsoltam.
Feri9118 Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 straega írta: ok akkor iso adapter Az enyém ilyen ha jól emlékszem :lol: A nagy feketébe betudod dugni az autó csatikat, a másikat a fejbe és közte vághatod a vezetékeket a csatlakozáshoz, valaki már itt is leírta bekötést ;) huh köszi ennek utána járok aztán meglátjuk mi lessz
Krisz 16V Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Nos kijött a prizma ,de nekem teljesen más a műszer egység belselye mint a képeken eddig midnenhol...semmi futtatott áramkör semmi.. jó igaz lehet a másik oldalán van,viszont így adott a lehetőség hogy veszem szimplán SMD ledszalagot ami öntapadós és simán a nyákra ragasztom ívesen,és meg is van oldva a kék fénye. Ugyanis lehet hogy a 2 helyzetjelző is elég lenne,de elég tré a prizma fény felvevő része. :/ Lehet hagyom a két kéket, és az smd ledszalag 5 centinkánt darabolható,így a ford szám mérő alá teszek 5cm ( ez 3 led ) a sebesség mérőhöz ívben 3x5 cm és 5cm a kis mutatók mögé.. bár így meg már lehet elég lenne a sima ledszalag is , nem kell a 2 helyzetjelző led a gyári helyre és akkor tuti nem zavar be a piros mutatóba a prizma. a pirosat a kollega ötletéből kiindulva a prizmára ragasztom ,csak szerezni kell piros smd ledeket. Holnap megveszek mindent és befejezem. A középkonzolt is újra csinálom :lol: Remélem holnap este már összefelé szerelem a kocsit ;)
kelly Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Ez már B2 műszerfal és azért lehet más. Én már nem emlékszem az enyém milyen :) De én az általad is lefényképezett fényvezető plexire raktam a ledeket. Krisz 16V írta: Nos kijött a prizma ,de nekem teljesen más a műszer egység belselye mint a képeken eddig midnenhol...semmi futtatott áramkör semmi.. jó igaz lehet a másik oldalán van,viszont így adott a lehetőség hogy veszem szimplán SMD ledszalagot ami öntapadós és simán a nyákra ragasztom ívesen,és meg is van oldva a kék fénye. Ugyanis lehet hogy a 2 helyzetjelző is elég lenne,de elég tré a prizma fény felvevő része. :/ Lehet hagyom a két kéket, és az smd ledszalag 5 centinkánt darabolható,így a ford szám mérő alá teszek 5cm ( ez 3 led ) a sebesség mérőhöz ívben 3x5 cm és 5cm a kis mutatók mögé.. bár így meg már lehet elég lenne a sima ledszalag is , nem kell a 2 helyzetjelző led a gyári helyre és akkor tuti nem zavar be a piros mutatóba a prizma. a pirosat a kollega ötletéből kiindulva a prizmára ragasztom ,csak szerezni kell piros smd ledeket. Holnap megveszek mindent és befejezem. A középkonzolt is újra csinálom :lol: Remélem holnap este már összefelé szerelem a kocsit ;)
Bocsek Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 straega írta: Ismeritek a Gyári opel akkukat (GENUINE GM) Jók azok? Én a gyári opelt cseréltem tavaly ősszel. Kétszer sikerült koppra merítsem, így nem mertem a télnek nekivágni. Állítólag még simán jó volt. 10 éves volt az akksi. Ha nem merítettem volna le, akkor még mindig az lenne a kocsiban... Ledesítés: köszi a képeket! No ezt nem találtam sehol, hogy a sima w5w helyzetjelző kell-e a műszeregységbe. Van 2db fehérem valahol :lol: Ha Krisszel ellentétben ilyen SMD ledes helyzetjelzőt tennék be (fehéret), akkor szerintetek jobb lenne a végeredmény? Még egy kérdés: B1-es műszeregység km-számlálója mögé milyen izzó való?
_Seth_ Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Bocsek írta: Én a gyári opelt cseréltem tavaly ősszel. Kétszer sikerült koppra merítsem, így nem mertem a télnek nekivágni. Állítólag még simán jó volt. 10 éves volt az akksi. Ha nem merítettem volna le, akkor még mindig az lenne a kocsiban... Ledesítés: köszi a képeket! No ezt nem találtam sehol, hogy a sima w5w helyzetjelző kell-e a műszeregységbe. Van 2db fehérem valahol :lol: Ha Krisszel ellentétben ilyen SMD ledes helyzetjelzőt tennék be (fehéret), akkor szerintetek jobb lenne a végeredmény? Még egy kérdés: B1-es műszeregység km-számlálója mögé milyen izzó való? Nekem olyan 1 nagy SMD ledes van benne három, képek tegnap voltak linkelve.
Bocsek Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 _Seth_ írta: Nekem olyan 1 nagy SMD ledes van benne három, képek tegnap voltak linkelve. Tehát akkor a km-számláló alá is ilyen megy? Vagy a B1-esbe 3db kell?
Krisz 16V Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Holnapi teendő : Venni 40cm kék smd ledszalagot ; 12db piros smd ledet ; 4db 5mm es piros led ; 20db 1Kohm-os ellnállást, szabdalni,forrasztani , ragasztani, próbálni,örülni,összeszrelni,és kocsit vezetni :lol: Ha kész ( márpedig örülnék ha kész lenne ,és addig nem kerül vissza míg teljesen olyan nem lesz mint amilyet akarok ) teszek fel képet ;) Jóéjt!
Adam1 Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Krisz 16V írta: Holnapi teendő : Venni 40cm kék smd ledszalagot ; 12db piros smd ledet ; 4db 5mm es piros led ; 20db 1Kohm-os ellnállást, szabdalni,forrasztani , ragasztani, próbálni,örülni,összeszrelni,és kocsit vezetni :lol: Ha kész ( márpedig örülnék ha kész lenne ,és addig nem kerül vissza míg teljesen olyan nem lesz mint amilyet akarok ) teszek fel képet ;) Jóéjt! 1 kohm nem lesz kicsit sok? A 20mA-es LED-hez 150 Ohmos ellenállást javasolt az elektronikai boltos srác.
kocka Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Mutató visszahelyezéséhez: Mielőtt felrakod a ford és a sebesség mutatókat, tedd be a műszert a helyére - csak a csatlakozóra, nem kell beszerelni - és adj gyújtást, hogy a mutatótengelyek beálljanak nullára. Ebben a helyzetben rakd fel a mutatókat. Az üzemanyag és hőfok mutatók egy picivel - kb 1,5 mm - az alsó támasztó pöcök alatt vannak alapállapotban. Fényerő beállításához vedd figyelembe ha smd ledeket használsz, hogy a számlap hátulról változóan le van árnyékolva - hol világosabb, hol sötétebb szürke a felülete - ez az izzóktól való távolság miatt van eredetileg. Ezért más más ellenállásértékeket kell választani, hogy ledekkel is egyforma fényerejű legyen az egész skála. Legalább is nekem B1-em van, és ott van ilyen árnyékolás a számlap hátulján.
Adam1 Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 _Seth_ írta: Nekem olyan 1 nagy SMD ledes van benne három, képek tegnap voltak linkelve. Maga a mutatós műszeregység háttér jól néz ki a fehér fényekkel, viszont az már nem annyira, hogy a számláló, és a mid kijelző hagyományos sárgás fényű, elüt tőle!
_Seth_ Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Adam1 írta: Maga a mutatós műszeregység háttér jól néz ki a fehér fényekkel, viszont az már nem annyira, hogy a számláló, és a mid kijelző hagyományos sárgás fényű, elüt tőle! Elütni elüt de nem igazán zavar :lol: A ledesítő mizéria nem fogott meg nagyon pedig van még egy marékkal, igazából már évek óta megvan egy marékkal nagy fényerejű és smd ledek de nem volt sem kedvem sem indíttatásom arra, hogy ledesítsek komolyabban ;) Majd egyszer de akkor is csak fehérre :)
Krisz 16V Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Idéz 1 kohm nem lesz kicsit sok? A 20mA-es LED-hez 150 Ohmos ellenállást javasolt az elektronikai boltos srác. Nem vagyok elektro szaki,de mindenki azt mondta hogy a mostani kicsi ( 450ohm osak ) bent a cégnél kérdeztem pont ma egy villanyszerelőt, ő azt mondta hogy olyan 1kohm 1w körüli legyen biztos tudja miről bezsélt majd megkérdem bent a boltba hogy ez jó lesz e nekem. A mostani is jó csak egy idő után úgy 2 hónaponta kiégnek... És inkább mindent túl méretezek ,de ne égjen ki!! Idéz Mutató visszahelyezéséhez: Mielőtt felrakod a ford és a sebesség mutatókat, tedd be a műszert a helyére - csak a csatlakozóra, nem kell beszerelni - és adj gyújtást, hogy a mutatótengelyek beálljanak nullára. Ebben a helyzetben rakd fel a mutatókat. Az üzemanyag és hőfok mutatók egy picivel - kb 1,5 mm - az alsó támasztó pöcök alatt vannak alapállapotban. Fényerő beállításához vedd figyelembe ha smd ledeket használsz, hogy a számlap hátulról változóan le van árnyékolva - hol világosabb, hol sötétebb szürke a felülete - ez az izzóktól való távolság miatt van eredetileg. Ezért más más ellenállásértékeket kell választani, hogy ledekkel is egyforma fényerejű legyen az egész skála. Legalább is nekem B1-em van, és ott van ilyen árnyékolás a számlap hátulján. Nekem ilyen a számlap : Nem tudtam miért ilyen de végülis lehet jogos az oka. Nos én nem hiszem h kinlódok vele, mert mögötte végig 5cm ( 5cm /3smd led készreforrasztva szalagon )es darabok lesznek ívesen a nyákra ragasztva a prizma mögé,világít ahogy tud. Remélem a ledszalag nem ég ki. Fényerőt eddig úgy állítottam be hogy ha erős volt akkor fehér hibajavító filc ha még szúrópontot láttam a fény közepén akkor egy kis fekete alkoholos filc pötty a végére és ve is lőttem :lol: Eddig bevált ;) A piros led lesz magában ahhoz én teszek ellenállást, a kék szalagon elvileg csak tápot kell biztosítani. Mutató felrakásánál,azt hittem elég az hogy a koppanásig balra tekerem és az lesz a 0rpm 0km/h és 0L és 0 fok ez utóbbi kettő én is picivel az ütköző alá terveztem. De akkor tegyem be gyújtás és utána tegyem 0 ra őket?!
Krisz 16V Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 _Seth_ írta: Elütni elüt de nem igazán zavar :lol: A ledesítő mizéria nem fogott meg nagyon pedig van még egy marékkal, igazából már évek óta megvan egy marékkal nagy fényerejű és smd ledek de nem volt sem kedvem sem indíttatásom arra, hogy ledesítsek komolyabban ;) Majd egyszer de akkor is csak fehérre :) Ha fekete kocsim lenne és vajbőr vagy fehér belsővel ,minden műszer fehér lenne és piros mutatók. Így hogy adott egy szép kék fényezés,és egy uncsi full fekete beltér,valamivel feldobom,akkor meg passzoljon is :) nem kiállításra megy, de minden ilyen kis aprósággal közelebb érzi az ember magát az autójához :P
_Seth_ Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Krisz 16V írta: Ha fekete kocsim lenne és vajbőr vagy fehér belsővel ,minden műszer fehér lenne és piros mutatók. Így hogy adott egy szép kék fényezés,és egy uncsi full fekete beltér,valamivel feldobom,akkor meg passzoljon is :lol: nem kiállításra megy, de minden ilyen kis aprósággal közelebb érzi az ember magát az autójához ;) Nekem mondod? Már annyi kütyüt beépítettem és annyi kábelt behúztam, hogy a burkolatokat alig lehet a helyükre visszanyomni :)
kocka Elküldve December7, 2011 Elküldve December7, 2011 Krisz 16V írta: Nekem ilyen a számlap ... Erről írtam, én lejárkáltam a pincébe - ott sötét van - mikor csináltam, elég szembetűnő volt a világosabb és sötétebb részek különbsége. Ha már úgy is kiszerelted, néhány órával több idő megy rá de érdemes precízen elkészíteni, mert ha visszarakod napok után kezd majd el zavarni a látvány, hogy miért nem fordítottál rá egy kicsivel több időt. Utána egy szívás újból szétszedni az egészet, Hidd el én is így jártam mikor az elsőt csináltam az még A-s Veki volt, háromszor szedtem rapityára az egészet. Krisz 16V írta: Mutató felrakásánál,azt hittem elég az hogy a koppanásig balra tekerem és az lesz a 0rpm 0km/h és 0L és 0 fok ez utóbbi kettő én is picivel az ütköző alá terveztem. De akkor tegyem be gyújtás és utána tegyem 0 ra őket?! Ha visszateszed gyújtásnál csak a ford mérő és a sebességmérő áll nullára ugyanis ezeket léptetőmotor hajtja és nem tér vissza ha nem kap áramot, a két kicsit nyugodtan felteheted kiszerelt állapotban, azok rugósak.
kelly Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 Akkor ha már nem térsz át a szórt led-re, a hagyományosnak csiszold le a végét egyenesre. Attól kicsit homogénebb lesz és jobban szórja a fényt. Sötétben próbáld ki. Krisz 16V írta: Nem vagyok elektro szaki,de mindenki azt mondta hogy a mostani kicsi ( 450ohm osak ) bent a cégnél kérdeztem pont ma egy villanyszerelőt, ő azt mondta hogy olyan 1kohm 1w körüli legyen biztos tudja miről bezsélt majd megkérdem bent a boltba hogy ez jó lesz e nekem. A mostani is jó csak egy idő után úgy 2 hónaponta kiégnek... És inkább mindent túl méretezek ,de ne égjen ki!! Nekem ilyen a számlap : Nem tudtam miért ilyen de végülis lehet jogos az oka. Nos én nem hiszem h kinlódok vele, mert mögötte végig 5cm ( 5cm /3smd led készreforrasztva szalagon )es darabok lesznek ívesen a nyákra ragasztva a prizma mögé,világít ahogy tud. Remélem a ledszalag nem ég ki. Fényerőt eddig úgy állítottam be hogy ha erős volt akkor fehér hibajavító filc ha még szúrópontot láttam a fény közepén akkor egy kis fekete alkoholos filc pötty a végére és ve is lőttem :lol: Eddig bevált ;) A piros led lesz magában ahhoz én teszek ellenállást, a kék szalagon elvileg csak tápot kell biztosítani. Mutató felrakásánál,azt hittem elég az hogy a koppanásig balra tekerem és az lesz a 0rpm 0km/h és 0L és 0 fok ez utóbbi kettő én is picivel az ütköző alá terveztem. De akkor tegyem be gyújtás és utána tegyem 0 ra őket?!
Adam1 Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 kocka írta: Ha visszateszed gyújtásnál csak a ford mérő és a sebességmérő áll nullára ugyanis ezeket léptetőmotor hajtja és nem tér vissza ha nem kap áramot, a két kicsit nyugodtan felteheted kiszerelt állapotban, azok rugósak. A mutatókat visszatenni úgyanúgy ahogy voltak elég neház, lehet hogy utánna csalni fog a tank, meg a hőmérséklet mérő műszer.
Bocsek Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 ilyen fajta izzónak van értelme a műszeregységbe az olyannal szemben amin csak egy db smd led van?
kelly Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 Nekem nem csal. Én is úgy csináltam hogy gyújtás ráad, aztán mutató vissza. Azóta is rendben van. Adam1 írta: A mutatókat visszatenni úgyanúgy ahogy voltak elég neház, lehet hogy utánna csalni fog a tank, meg a hőmérséklet mérő műszer.
Krisz 16V Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 alakul a dolog csak nem tudtam smd ledet szerezni így sima led lesz a mutató pirosa és nem fér el a plexin így a mutató mozgató"motorra" lett takony pisztollyal feltéve... amúgy haladok :lol: Remélem a ford mérőt és a km órát nem befolyásolja hogy van a tetején 3 pici led.
Krisz 16V Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 még km számláló + kijelző: sokmindenről nem lett kék pl nem volt egyszerű a fele pirosat a mutató mozgató szerkeztre tenni másik fele a plexin.. és alig fér el.. Gusztustalan volt... fél 3 kor ültem le,és most lett vége ennyinek.. Holnap reggel fél 6 ra megyek melózni :lol:
Adam1 Elküldve December8, 2011 Elküldve December8, 2011 Krisz 16V írta: még km számláló + kijelző: sokmindenről nem lett kék pl nem volt egyszerű a fele pirosat a mutató mozgató szerkeztre tenni másik fele a plexin.. és alig fér el.. Gusztustalan volt... fél 3 kor ültem le,és most lett vége ennyinek.. Holnap reggel fél 6 ra megyek melózni :lol: A piros fények szerintem túl erősek a mutatók tövében. Egy idő után zavarni fognak. Szerintem azok elé nagyobb ellkenállás kellene.
Recommended Posts