Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  Vegyész írta:
Így néz ki ami nekem kell, akkor lehet megrendelem onnan, ahonnan linkelted!

Üdv: Laci

Jobb ha megnézed, mert a Vauxhallban különbözhetnek a csatlakozók. Még azonos évjáratú Vectrák között is lehet csatlakozó különbség, konkrétan nekem az övfeszítővel, vagy az ajtó kábelköteggel volt ilyen problémám.

Elküldve
  Vegyész írta:
Így néz ki ami nekem kell, akkor lehet megrendelem onnan, ahonnan linkelted!

Üdv: Laci

Ahogy Adam1 is írta,előtte azért kérdezz rá a számra és nézd meg a csatlakozókat is,nehogy más legyen...Egész nap nézik a gépet,gyorsan válaszolnak!

Elküldve
  Fort írta:
Ahogy Adam1 is írta,előtte azért kérdezz rá a számra és nézd meg a csatlakozókat is,nehogy más legyen...Egész nap nézik a gépet,gyorsan válaszolnak!

Ok, köszi megkérdeztem!

Várom a válaszukat!

Üdv: Laci

Elküldve

Látam több foton is hogy a légzsák visszajelző több auton is világit. Enyémen is elkezdte a vezetö oldali oldal légzsákot irja hibának . Az egyik szerelö azt mondta hogy a stekerel szokott gond leni már többször csinálta de pár nap mulva ujra elöjön a hiba. Kérdésem az lene hogy valaki tud -e megoldást , vagy ismere-e olyan szerelöt Győr környékén aki garantáltan megtudja oldani ezt a probémát.

Elküldve
  miles írta:
Látam több foton is hogy a légzsák visszajelző több auton is világit. Enyémen is elkezdte a vezetö oldali oldal légzsákot irja hibának . Az egyik szerelö azt mondta hogy a stekerel szokott gond leni már többször csinálta de pár nap mulva ujra elöjön a hiba. Kérdésem az lene hogy valaki tud -e megoldást , vagy ismere-e olyan szerelöt Győr környékén aki garantáltan megtudja oldani ezt a probémát.

Nem nehéz kitalálni, hogy a kormány átvezetővel van a gond, az a leggyengébb pontja a rendszernek. Lehet, hogy azt kellene cserélni.

Elküldve
  Adam1 írta:
Nem nehéz kitalálni, hogy a kormány átvezetővel van a gond, az a leggyengébb pontja a rendszernek. Lehet, hogy azt kellene cserélni.

Értelek. Csak az a furcsa hogy mindig a vezető oldali oldalégzsákot hoza hibának .

Elküldve
  miles írta:
Értelek. Csak az a furcsa hogy mindig a vezető oldali oldalégzsákot hoza hibának .

Miért furcsa? A vezető oldali légzsák a kormányon van. Oda kell valamiféle csúszóérintkezős átvezető. Nem pedig fix csatlakozás van, mint az utasoldalinak, illetve az övfeszítőknek.

Elküldve
  Adam1 írta:
Miért furcsa? A vezető oldali légzsák a kormányon van. Oda kell valamiféle csúszóérintkezős átvezető. Nem pedig fix csatlakozás van, mint az utasoldalinak, illetve az övfeszítőknek.

Oldallégzsákkal van gondja a cartársnak! Ülés alatti csatival lesz ott gond, át kell forrasztani és kész.

Elküldve
  Adam1 írta:
Miért furcsa? A vezető oldali légzsák a kormányon van. Oda kell valamiféle csúszóérintkezős átvezető. Nem pedig fix csatlakozás van, mint az utasoldalinak, illetve az övfeszítőknek.

Elnézést valoszinüleg én fogalmaztam rosszul az ülésben lévő légzsákot hoza hibának. De amikkor a szaki multkor törölte a hibát megrángata a stekert és nem jöt elö a hiba aztán pár napra rá menetközbe egyszercsak megint elő jöt a hiba. Ezért gondolom hogy esetleg nem a stekernél van a hiba , ha jól tudom az ajtoban is van valami érzékelője a légzsákna még esetleg én arra gyanakszom nem tudom azal volt-e már valakinek gondja.

Elküldve
  kocka írta:
Mint írtam kell egy kis kiegészítés ahhoz, hogy a távirányító másodikra felhúzza. Egy egyszerű időzítő ami a központi zár reteszétől kap jelet as annyi ideig feszültséget ad az ablak felhúzó ágára amíg fel nem megy mindegyik. (Ha jól emlékszem a barna vezeték az)

Azt meg tudod mondani, hogy a központi zár vezérlőn melyik az a vezeték, amelyiken +12V jelenik meg, amikor reteszelem a zárakat?

Elküldve
  Adam1 írta:
Azt meg tudod mondani, hogy a központi zár vezérlőn melyik az a vezeték, amelyiken +12V jelenik meg, amikor reteszelem a zárakat?

A 28 lábú csatlakozó 10-es pontja az, sajnos a vezeték színét nem tudom.

Elküldve
  kocka írta:
A 28 lábú csatlakozó 10-es pontja az, sajnos a vezeték színét nem tudom.

Köszi, közben megnéztem az elektromos rajzot, és azon meg 18-as számú csatit írja. Mondjuk elég szar a szkennelés minősége, lehet 10-es is, de inkább 18-asnak nézem. A színét két-feketének írja, ami alapján meg is találtam, a vezérlőn lényegében a 28-as csatinak ez a legvastagabb vezetéke.

És valóban működik is, alaphelyzetben test van rajta, reteszeléskor meg +12 V.

Van egy komfort elektronikám, ami 3 mp-ig ad ki jelet, ha a bementén jelet kap. Ehhez hozzá kell kapcsoljak 4 darab relét, ami egyenként felhúzza mind a 4 ablakot (lényegében "megnyomja" mind a 4 felfelé húzó kapcsolót 3 mp-ig, innen az ablakok felmennek ütközésig).

Ez a 4 relé egy külön dobozban lenne, amihez szükségem lenne valami univerzális csatlakozóra+ellendarabra. Ilyen csatit szerintetek honnan lehetne szerezni? Vaterán nem találtam.

Elküldve
  Adam1 írta:
Köszi, közben megnéztem az elektromos rajzot, és azon meg 18-as számú csatit írja. Mondjuk elég szar a szkennelés minősége, lehet 10-es is, de inkább 18-asnak nézem. A színét két-feketének írja, ami alapján meg is találtam, a vezérlőn lényegében a 28-as csatinak ez a legvastagabb vezetéke.

És valóban működik is, alaphelyzetben test van rajta, reteszeléskor meg +12 V.

Van egy komfort elektronikám, ami 3 mp-ig ad ki jelet, ha a bementén jelet kap. Ehhez hozzá kell kapcsoljak 4 darab relét, ami egyenként felhúzza mind a 4 ablakot (lényegében "megnyomja" mind a 4 felfelé húzó kapcsolót 3 mp-ig, innen az ablakok felmennek ütközésig).

Ez a 4 relé egy külön dobozban lenne, amihez szükségem lenne valami univerzális csatlakozóra+ellendarabra. Ilyen csatit szerintetek honnan lehetne szerezni? Vaterán nem találtam.

Nem kell 4 relé, elég egy is, a 28 lábú csati 24-es pontjára kötni. a 3 másodperc szerintem kevés lesz.

Itt egy kapcsolás:

Ablakfelh_z_saj_t.jpg

Elküldve
  kocka írta:
Nem kell 4 relé, elég egy is, a 28 lábú csati 24-es pontjára kötni.

Nekem nem gyári az ablakemelőm, hanem én építettem be, au ablakemelő kapcsolók állandóan működnek, nem csak gyújtáson, vagy az első ajtó becsukásig. Alapból semmi kapcsolat sincs a zár és az ablakemelő között, mint a gyáriaknál, mert az 5-ödik szálat, amit a gyáriak kihasználnak ezzel az elektronikával, nincs bekötve. Tehát kulcs elfordítva tartásnál nem húzza fel az ablakokat a centrálzár. Ezért nekem nem működik ez a kapcsolás.

  kocka írta:
a 3 másodperc szerintem kevés lesz.

Itt egy kapcsolás:

Ablakfelh_z_saj_t.jpg

Ha 3 másodpercig nyomva tartod az bármelyik ablakemelő gombot, akkor lehúzott állapotából felmegy automatán az ablak, egészen ütközésig, a komfort elektronikák segítségével. Ezt használom ki, a 4 relével jelet adok az ablakok felhúzó ágára 3 másodpercig, külön külön mind a 4-re.

Elküldve
  Adam1 írta:
Nekem nem gyári az ablakemelőm, hanem én építettem be, au ablakemelő kapcsolók állandóan működnek, nem csak gyújtáson, vagy az első ajtó becsukásig. Alapból semmi kapcsolat sincs a zár és az ablakemelő között, mint a gyáriaknál, mert az 5-ödik szálat, amit a gyáriak kihasználnak ezzel az elektronikával, nincs bekötve. Tehát kulcs elfordítva tartásnál nem húzza fel az ablakokat a centrálzár. Ezért nekem nem működik ez a kapcsolás.

Ha 3 másodpercig nyomva tartod az bármelyik ablakemelő gombot, akkor lehúzott állapotából felmegy automatán az ablak, egészen ütközésig, a komfort elektronikák segítségével. Ezt használom ki, a 4 relével jelet adok az ablakok felhúzó ágára 3 másodpercig, külön külön mind a 4-re.

Így már értem, nekem gyári mind a négy azért lehet 1 relével. A 24-es pont az ami az összes ablakot felhúzza ha zárva tartod a kulcsot az ajtóban.

Sok sikert az építéshez.

Elküldve
  kocka írta:
Így már értem, nekem gyári mind a négy azért lehet 1 relével. A 24-es pont az ami az összes ablakot felhúzza ha zárva tartod a kulcsot az ajtóban.

Sok sikert az építéshez.

Van az ablakemelő motoron egy ötödik, barna vagy fekete szál, elvileg az végzi a felhúzást a gyári bekötésnél, ha elfordítva tartod a kulcsot.

Amíg kint voltak az ablakemelők a próba padon, kipróbáltam, csinál-e valamit az emelő szerkezet, ha arra +12V-ot vagy testet kötök. Nem csinált semmit, úgyhogy nem is kötöttem be őket.

Az elképzelésem működik a gyakorlatban is, a próbalámpa 3 mp-ig világított, reteszeléskor. Ez meg már bőven elég lesz ahhoz, hogy felhúzza az ablakokat is. Annyi egyszerűsítés lesz, hogy két dupla kimenetű relé lesz, így nem kell 4, hanem elég 2.

Elküldve
  Bocsek írta:
Én jártam, de bocsi, nincs ilyenem.

Oksa megoldódott a problémám

Leírom ha valakinek esetleg beletörne a bicskája.

err_l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

erre_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

És a megoldás :

itt_van_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Esetleg még annyit,ha kell mind a 2 csatló összes lábkiosztása akkor szóljatok FELTESZEM !!!

:) :D Üdv mindenkinek !!!

Elküldve
  POWERIVAN írta:
Oksa megoldódott a problémám

Leírom ha valakinek esetleg beletörne a bicskája.

http://kepfeltoltes.hu/110802/err_l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/110802/erre_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

És a megoldás :

http://kepfeltoltes.hu/110802/itt_van_www....ltoltes.hu_.jpg

Esetleg még annyit,ha kell mind a 2 csatló összes lábkiosztása akkor szóljatok FELTESZEM !!!

:) :D Üdv mindenkinek !!!

Nekem van ilyen obd2-es kütyüm, mondanom sem kell hogy nem sikerült kapcsolatot létesítenem a vassal. Viszont nem tudom hogy ilyen lábkiosztás-problémám van-e, mert nekem egyezik a kütyün és a kocsiban levő.

Elküldve

A linkelt képen B Vectra csatlakozója van? Az enyém nagyon nem így néz ki, pontosabban a csatlakozó stimmel, de fixen van beépítve, emlékeim szerint nem lehet így kihúzni kábelen.

Elküldve
  Timer írta:
A linkelt képen B Vectra csatlakozója van? Az enyém nagyon nem így néz ki, pontosabban a csatlakozó stimmel, de fixen van beépítve, emlékeim szerint nem lehet így kihúzni kábelen.

De ki lehet húzni.... nem fix... fülek tartják a helyén.

annyiban különbözik a tied ettől hogy a tied körül nincs az a "perem" csak maga a csati belseje van !

Ez egy FORD csatlakozó vagyis pontosítok........... ez egy OBD2 -es csatlakozó ami szabvány minden autónál........ egy ami nem szabvány az az hogy más a bekötése de ott a bekötésről a rajz

Az első képen egy "A" vectra vagy "F" Astra csatlakozó láccik (10 pines) a második kép egy OBD2 -es csatlakozó... a harmadik kép az átalakítási bekötést mutatja

Ha bármi kérdés van xoljatok

Elküldve
  Bocsek írta:
Üdv a fórumon! Tavaly nekem is volt hasonló, először csak recsegő hangok jöttek belőle, aztán akkor volt para, mikor Milánóban egy soksávos kanyarban a csúcsforgalomban ugyanígy beakadt a kormányom, elég nagy tempónál, és hát az olaszok nem arról híresek hogy betartják a követési távolságot... Nálam is az erő győzött, de azért nem kicsit beparáztam. Aztán ezt még egyszer eljátszotta Bolognában pár napra rá, ugyanígy az erős ellenrántás megoldotta. Azóta semmi hang nem jön ki belőle, én még nem szedtem szét, nem tudom mim törhetett el, de a kapcsolóim jók. :D

Javítom magam. A kapcsolóim nem tökéletesek. Az index balra kanyarodás után 10-ből 8-szor nem ugrik vissza. Kb hétvége óta romlott a helyzet. Jobbra tökéletes :)

Elküldve
  Bocsek írta:
Javítom magam. A kapcsolóim nem tökéletesek. Az index balra kanyarodás után 10-ből 8-szor nem ugrik vissza. Kb hétvége óta romlott a helyzet. Jobbra tökéletes :)

Műanyag kikopott .........csere ......... vagy tedd ki a kezed :D úgyis ott ülsz :D most képzeld el ha jobbra nem menne? :D))))))))))

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.