Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Szerintem amit néztél, az a külső hőmérséklet jeladója lehet, mert eléggé védtelen helyen van ahhoz, hogy a légzsák vezérléséhez tartozzon! Nekem akkor jelzett sárgán a gép, amikor kiszedték az ülést a karosszériázás miatt, és megbontották az ülés alatti csatlakozót. 3000-ért törölték a hibát, azóta sincs gond vele.

Pirosas sárga! :D

Elküldve
Pirosas sárga! :D

Megnézem az ülés alatti csatlakozókat és viszem kiüttetni a hibát. Ugynézki ez vectra betegség mert többen ezt javasolják.

Elküldve
Megnézem az ülés alatti csatlakozókat és viszem kiüttetni a hibát. Ugynézki ez vectra betegség mert többen ezt javasolják.

A hiba okot mindeképpen meg kell szüntetni, mert különben újra be fog jelezni...

Elküldve
Pirosas sárga! :D

Egy ideig elgondolkodtam rajta, miért is írtad, de igazad van! :D Az ABS volt a sárga! :D Szóval:

"Nekem akkor jelzett pirosan a gép, amikor..."

Elküldve
Megnézem az ülés alatti csatlakozókat és viszem kiüttetni a hibát. Ugynézki ez vectra betegség mert többen ezt javasolják.

Megoldás lehet, hogy a csatlakozókat kiiktatod, és direktbe forrasztod a vezetékeket.

Ülés eltávolításakor pedig szét kell forrasztani, de az úgysem gyakori. Csak vigyázni kell, nehogy ráadd a gyújtást eltávolított ülések esetén.

Egyébként a légzsák rendszer az nem olyan, mint az ABS? Hogyha megszűnik a hiba, akkor a hibakód is törlődik..

Elküldve

Nem valószínű, mert nálam sem volt már aktuális a hiba, mégis jelezte. Vélhetően ráadták a gyújtást, amikor nem volt benne az ülés, és ehhez az állapothoz később is makacs módon ragaszkodott az elektronika! :D

(Jó pár újraindítás volt a lámpás időszak alatt, majdnem két hétig jártam így vele, hátha eldobja a hibakódot. Nos, a Vectra a jelek szerint olyan, mint egy vadnyugati hős. Nem felejt! :D )

Elküldve

Sziasztok,

Idáig az elektromos ablakokat ha hosszan nyomtam a gombjait, akkor miután elengedtem teljesen le vagy felhúzta. Volt egy hengerfej tömítés a kocsin (nem hiszem, hogy volna hozzá köze), de azóta ezt nem csinálja. Addig emeli vagy engedi le az ablakot, amíg a gombot nyomom. Mi lehet a baj?

Elküldve
Sziasztok,

Idáig az elektromos ablakokat ha hosszan nyomtam a gombjait, akkor miután elengedtem teljesen le vagy felhúzta. Volt egy hengerfej tömítés a kocsin (nem hiszem, hogy volna hozzá köze), de azóta ezt nem csinálja. Addig emeli vagy engedi le az ablakot, amíg a gombot nyomom. Mi lehet a baj?

Akksi ki volt szedve gondolom. (vagy legalább a saru le volt húzva) Újra kell tanítani: leengeded az ablakot, lefelé nyomva tartod pár másodpercig, majd felhúzod tökig és ott is nyomva tartod pár másodpercig.

Elküldve
Akksi ki volt szedve gondolom. (vagy legalább a saru le volt húzva) Újra kell tanítani: leengeded az ablakot, lefelé nyomva tartod pár másodpercig, majd felhúzod tökig és ott is nyomva tartod pár másodpercig.

Örök hálám Neked! :D Újabb dolgot tudtam meg! Holnap kipróbálom! Hatalmas köszönetem!!!!

Elküldve

Nem kell leengedni, meg felhúzni, elég ha felhúzva rányomsz a felfele gombra és ha kattan egyet már kész is.

Akksi ki volt szedve gondolom. (vagy legalább a saru le volt húzva) Újra kell tanítani: leengeded az ablakot, lefelé nyomva tartod pár másodpercig, majd felhúzod tökig és ott is nyomva tartod pár másodpercig.
Elküldve

Sziasztok !

Van egy 2001-es 1.6 16v Vectra B-m.

A jelenség az, hogy menet közben szervizkulcsos sárga jelzés megjelenik, a gázpedál hatástalan lesz. Alapjárat van.

Leállítás, újraindítás - alapjárat van, gáz nincs - szervízkulcsos jel van.

Aztán változó idő múlva, hibajelzés nélkül elindul - de valamennyi idő múlva (10 perc - 1 nap) újra előáll a hibajelenség.

Ha valakinek van ötlete, köszönettel veszem.

Elküldve
Villogtasd ki a hibakódot, nem akarok ijesztgetni de ez haldokló ECU is lehet. Hibakóddal viszont többre jutunk :D Ez nem elektromos gázpedálos ugye?

Szerintem a hiba leírása alapján elektromos pedálos. De mindenképp egy villogtatással (vagy kiolvastatással) kell kezdeni. Mondjuk kérdés hogy tárolja-e ezt a hibát, mert ha nem akkor tuti pont nem fog előjönni ha épp szervizbe viszi kiolvastatni :D

Elküldve

Ez ok, de tudtommal csak a Z18XE meg a 2 nagy dízel elektromos, a többi bowdenes. Ezért is nem értem a hibát :D Ha elektromos, akkor a gázpedál/ecu a hiba, ha meg nem akkor elég furcsa h nem reagál gázra.

A hibakódot meg elvileg tárolja, nekem is bennvan a hibakódom ami random jön elő még akkor is ha épp nincs jelen.

Elküldve

Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy a B Vectra nagy kijelzőt (MID) át lehet-e programozni mérföldesről kilóméteresre?

És ha igen akkor milyen módon?

Elküldve
Sziasztok!

Nem tudjátok véletlenül, hogy a B Vectra nagy kijelzőt (MID) át lehet-e programozni mérföldesről kilóméteresre?

És ha igen akkor milyen módon?

Opel szervíz, rádugják gépre és kész :D Kb 6e a művelet ára.

Elküldve

Sziasztok!

Segítségetekre lenne szükségem.

Van egy huzamosabb ideje fennálló hiba az ABS-el. A történet két éve úgy kezdődött, hogy egyszer kivillant menet közben a visszajelző lámpa majd a motor újraindításakor elaludt és nem is csinálta jó ideig. Aztán ugyanezt eljátszotta párszor és jött a téli időszak, amikor egyáltalán nem is csinálta. A jó idő bekszöntével a probléma állandósulni látszott, hol világított, hol nem, volt, hogy menet közben ki is aludt, van, hogy újraindításkor se alszik ki, van, hogy egyáltalán nem világít.

A probléma megfigyelésem szerint bizonyos külső hőmérséklet alatt egyáltalán nem jelentkezik, felette pedig szinte állandósul. A ha nem világít, tökéletesen működik az ABS, ha világít, akkor pedig természetesen egyáltalán nem.

Egyéb mechanikai vagy elekromos probléma nem jelentkezik.

Az autó 1.6 benzines, 2002-es évjáratú, classic felszereltségű, 146.000 km-rel.

Volt (van) esetleg valakinek hasonló problémája vagy találkozott esetleg valaki hasonlóval?

Segítségeteket előre is nagyon köszönöm!

Elküldve

Az ABS jeladó gyűrűket nézd meg első körben. Néhányunknak meggyűlt már a baja vele. Az első féltengelyen találod, ha kitekered teljesen a kormányt, szabad szemmel is meg kell látnod. Egy bordázott gyűrűt keress a féltengely külső részén. Mindkét oldalon ellenőrizd, ha el van törve, az lesz a ludas.

Elküldve

Hello!!!

A B2-es vectráknál az abs vezérlő típushiba szokott lenni.De mint a kolléga javasolta érdemes először a abs gyűrűket ellenőrizni.Nincs-e elrepedve stb...De egyszerűbb lenne 1 diagnosztika és akkor könnyebb elindulni a hibakeresésben.

Elküldve
Sziasztok!

Segítségetekre lenne szükségem.

Van egy huzamosabb ideje fennálló hiba az ABS-el. A történet két éve úgy kezdődött, hogy egyszer kivillant menet közben a visszajelző lámpa majd a motor újraindításakor elaludt és nem is csinálta jó ideig. Aztán ugyanezt eljátszotta párszor és jött a téli időszak, amikor egyáltalán nem is csinálta. A jó idő bekszöntével a probléma állandósulni látszott, hol világított, hol nem, volt, hogy menet közben ki is aludt, van, hogy újraindításkor se alszik ki, van, hogy egyáltalán nem világít.

A probléma megfigyelésem szerint bizonyos külső hőmérséklet alatt egyáltalán nem jelentkezik, felette pedig szinte állandósul. A ha nem világít, tökéletesen működik az ABS, ha világít, akkor pedig természetesen egyáltalán nem.

Egyéb mechanikai vagy elekromos probléma nem jelentkezik.

Az autó 1.6 benzines, 2002-es évjáratú, classic felszereltségű, 146.000 km-rel.

Volt (van) esetleg valakinek hasonló problémája vagy találkozott esetleg valaki hasonlóval?

Segítségeteket előre is nagyon köszönöm!

Az ABS gyűrűk ellenőrzése ha van rá lehetőséged a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldás!Közben megnézheted a csatlakozók,kábelek állapotát is,mivel

nekem a gyűrű törést úgy jelezte,hogy menet közben gyullad ki és nem aludt ki utána,csak újraindításkor!

(Timer,neked is így volt?)

Ha nem látsz semmit,akkor a legegyszerűbb megoldás(mint írták is) a diagnosztika!Pontosan megmondják hol a hiba!Csak elektromos problémára utalót,mivel a gyűrű törésre nekem is a jeladót dobta ki a hiba okának!

Elküldve

Igen, így volt, és csak bizonyos sebesség felett: egy darabig csak városon kívül jött elő a probléma (jellemzően 60 km/h feletti tempónál), később már néhány méter gurulás után is bejelzett a rendszer. Mivel a gyűrűt néhány év különbséggel mindkét oldalon cserélni kellett, duplán is megerősíthetem, hogy problémás alkatrészről van szó.

Ahogyan Fort kolléga is említette, a hibakód kiolvasásánál a jeladóra fog panaszkodni a diagnosztika, de ez ne tévesszen meg, ellenőrizd le a gyűrűt! :D

Elküldve
Igen, így volt, és csak bizonyos sebesség felett: egy darabig csak városon kívül jött elő a probléma (jellemzően 60 km/h feletti tempónál), később már néhány méter gurulás után is bejelzett a rendszer. Mivel a gyűrűt néhány év különbséggel mindkét oldalon cserélni kellett, duplán is megerősíthetem, hogy problémás alkatrészről van szó.

Ahogyan Fort kolléga is említette, a hibakód kiolvasásánál a jeladóra fog panaszkodni a diagnosztika, de ez ne tévesszen meg, ellenőrizd le a gyűrűt! :D

Értem,de nekem ha elkezdett világítani,nem aludt ki menet közben magától,csak újraindításkor!Neki meg menet közben is világít,majd elalszik ha jól olvastam!

Lehet valami kábeles érintkezéses hiba is...?

Elküldve

Az biztos, hogy ha egyszer bejött a hibakód, már csak a következő újraindításnál tűnt el. De ez nem zárja ki egyértelműen a hibát, legalábbis szerintem: az első gyűrű törésemnél nem maga a gyűrű repedt el, hanem az egyik fog volt letörve, amit még a kosz, vagy a rozsda a helyén tartott, látszólag. Magyarán a centrifugális erő ide-oda hajtogatta, így hol érzékelt a rendszer, hol nem. Elképzelhetőnek tartom, hogy esetében is hasonló dologról van szó, de sanszosnak tűnik az általad említett kontakt hiba is. Ha a kolléga ellenőrzi a gyűrű épségét, már többet fogunk tudni.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.