Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Na meg akartam nézni azt a bal hátsó hangszórómat, szerelési kézikönyv alapján nekiálltam kárpitnak, minden le is jött, kivéve az ablaktekerőt :D Az istenért nem jöttem rá, hogy kéne azt leszedni, csak azt írja, hogy nyomjak le valami huzalkapcsot, sokra nem mentem vele :D Leírná valaki esetleg magyarul mit kéne csinálnom? :) Köszi.

Elküldve

Fogsz egy csavarhúzót. Befeszíted az ablaktekerő mögé. Ha jól csinálod, meg fogod látni azt az omega alakú acél biztosítót. Úgy tekered a kart hogy lefelé le tudd nyomni és pakk már lent is van!(egy másik csavarhúzóval) B)

Na meg akartam nézni azt a bal hátsó hangszórómat, szerelési kézikönyv alapján nekiálltam kárpitnak, minden le is jött, kivéve az ablaktekerőt :D Az istenért nem jöttem rá, hogy kéne azt leszedni, csak azt írja, hogy nyomjak le valami huzalkapcsot, sokra nem mentem vele :D Leírná valaki esetleg magyarul mit kéne csinálnom? :) Köszi.
Elküldve
Na meg akartam nézni azt a bal hátsó hangszórómat, szerelési kézikönyv alapján nekiálltam kárpitnak, minden le is jött, kivéve az ablaktekerőt :D Az istenért nem jöttem rá, hogy kéne azt leszedni, csak azt írja, hogy nyomjak le valami huzalkapcsot, sokra nem mentem vele :) Leírná valaki esetleg magyarul mit kéne csinálnom? B) Köszi.

Csinálj egy horgot valami erősebb anyagból!Én bevágtam egy vékony vashuzalt flexel és eltörtem,így a végén maradt egy kis horog!

Kárpitot benyomtam egy csavarhúzóval a tekerő tövénél és már látni is lehetett ezt az omega alakú kis drót tetejét,amibe beleakasztottam a horgot és kihúztam!Szerencsésen el is hagytam már 2 db-ot és az anyós felőli oldalon azóta is hiányzik,szóval finoman vele! :D

Elsőnek én sem találtam,így még egy kis segítség!A tekerő kar függőlegesen lefelé álljon és a tetejénél nézz be!Kárpitot nem beszakítani és

a tekerő mögötti műanyag "alátétet" sem eltörni ám! :D

Elküldve
Csinálj egy horgot valami erősebb anyagból!Én bevágtam egy vékony vashuzalt flexel és eltörtem,így a végén maradt egy kis horog!

Kárpitot benyomtam egy csavarhúzóval a tekerő tövénél és már látni is lehetett ezt az omega alakú kis drót tetejét,amibe beleakasztottam a horgot és kihúztam!Szerencsésen el is hagytam már 2 db-ot és az anyós felőli oldalon azóta is hiányzik,szóval finoman vele! :D

Elsőnek én sem találtam,így még egy kis segítség!A tekerő kar függőlegesen lefelé álljon és a tetejénél nézz be!Kárpitot nem beszakítani és

a tekerő mögötti műanyag "alátétet" sem eltörni ám! :)

Veszel egy hegesztőpálcát, és a levered róla az elektródát. Ellapítod a végét, majd visszahajtod kampósra. Ez lesz a speciális szerszám :D

Elküldve
Veszel egy hegesztőpálcát, és a levered róla az elektródát. Ellapítod a végét, majd visszahajtod kampósra. Ez lesz a speciális szerszám :D

Ez is egy megoldás :) és könnyű velük kiszedni!Nekem is félre van téve 2 db,mint szerszám :D

Elküldve

Üdv Mindenkinek.

Az lene a kérdésem hogy a hütöben lévő 2db hőgomba közül melyik mit kapcsol ? Nekem a felsö kör stekeres az alata lévö pedig téglalap és mind a ketö három lábú .

Elküldve
Üdv Mindenkinek.

Az lene a kérdésem hogy a hütöben lévő 2db hőgomba közül melyik mit kapcsol ? Nekem a felsö kör stekeres az alata lévö pedig téglalap és mind a ketö három lábú .

Az egyik a klímahűtő ventilátort, a másik a motorhűtő ventilátort. Ha jól emlékszem, akkor az alsó a motorhűtőé, de lehet, hogy fordítva van :D

Elküldve

Én egyszer egy villanyásszal próbáltam megfejteni, hogy melyik mit kapcsol de nem sikerült :D .Ha egyik nem ment akkor rákapcsoltatta valami a másikat a nagyobb teljesítményre, hogy pótolja. Így hát kicseréltem mind a kettőt. Olyan 3-4000ft-os tétel.

Üdv Mindenkinek.

Az lene a kérdésem hogy a hütöben lévő 2db hőgomba közül melyik mit kapcsol ? Nekem a felsö kör stekeres az alata lévö pedig téglalap és mind a ketö három lábú .

Elküldve

Multikormány - sony fejegység adapter beszerelve, működik is hibátlanul csak egy kérdésem lenne:

A kormányhoz legközelebb hol lehetne azt a kábelt megtalálni ami a világítást adja a multikormány gombjainak mert azt rákötném az erősítő bekapcsoló szálra és akkor amint kapcsolom a rádiót kapcsolna a gombok világítása. Gyári kiépítésben ha bekötök minden kábelt a helyére akkor a nagy kijelzőn a középső sor eltűnik és üres marad (oda írná ki ugye a gyári rádió az adók neveit pl). Ellenben ha azt a kábelt széthúzom akkor a világítás sem működik ezért gondoltam arra, hogy az erősítőt kapcsoló szál szerintem ad le annyi áramot, hogy annak a pár kis lednek elég legyen csak valahogy úgy kellene bekötni, hogy a kábelkötegen megkerülni a kijelzőhöz futó szálat.

Ötlet?

Elküldve
Multikormány - sony fejegység adapter beszerelve, működik is hibátlanul csak egy kérdésem lenne:

A kormányhoz legközelebb hol lehetne azt a kábelt megtalálni ami a világítást adja a multikormány gombjainak mert azt rákötném az erősítő bekapcsoló szálra és akkor amint kapcsolom a rádiót kapcsolna a gombok világítása. Gyári kiépítésben ha bekötök minden kábelt a helyére akkor a nagy kijelzőn a középső sor eltűnik és üres marad (oda írná ki ugye a gyári rádió az adók neveit pl). Ellenben ha azt a kábelt széthúzom akkor a világítás sem működik ezért gondoltam arra, hogy az erősítőt kapcsoló szál szerintem ad le annyi áramot, hogy annak a pár kis lednek elég legyen csak valahogy úgy kellene bekötni, hogy a kábelkötegen megkerülni a kijelzőhöz futó szálat.

Ötlet?

Az erősítőt kapcsoltatni az antenna vezérlő kábellel szoktam-tuk ami kék és valahol olvastam hogy 9V van rajta

Tapasztalataim szerint még az ISO csatlakozó előtt van egy plussz kivezetése-elágaztatása ennek a vezetéknek én onnan vinném az áramot a kapcsoló megvilágításhoz

Elküldve
Az erősítőt kapcsoltatni az antenna vezérlő kábellel szoktam-tuk ami kék és valahol olvastam hogy 9V van rajta

Tapasztalataim szerint még az ISO csatlakozó előtt van egy plussz kivezetése-elágaztatása ennek a vezetéknek én onnan vinném az áramot a kapcsoló megvilágításhoz

Ez eddig oké és értem is de a kérdés az lenne, hogy hol találom a megfelelő kábelt ami a kormányból jön ki és melyik az pontosan?

Elküldve
Ez eddig oké és értem is de a kérdés az lenne, hogy hol találom a megfelelő kábelt ami a kormányból jön ki és melyik az pontosan?

Aha Igen

erre nem tok mit mondani, nem tudom

Elküldve
Hali!

Az előzőekben említett elektromos szerelésig olyanokat produkált az ABS, hogy amikor mínusz fok volt, nem aludt el a visszajelző, de ABS sem volt.Mikor a külső hőmérséklet plusz fokon volt, a biztonsági öv, üzemanyag visszajelzővel együtt az indítás előtti szünetben elaludt az ABS is, és volt ABS is, működött.A szerelést követően szűnt meg az ABS visszajelzés, a kilométer óra, valamint kigyulladt a motorkód.Az elektromos elvitte komputerre, ott jobb első kerékagycsapágy cserét írtak. Az autósboltban a számítógép érzékelőszenzort írt (36.000,- Ft).Nem bánnám, ha esetleg az ABS nem működik, de még az autósboltban is azt mondták, hogy valami más probléma van. Csatlakozó, biztosíték, testhiba, valami ilyesmi. A holnapi nap kicserélem a visszajelző izzókat, ezzel egyértelműen kizárom az izzóhibát. Ezek után már csak a tapasztalataimat tudom leírni. Segítségeteket előre is köszönöm!

Az eddigiek ismeretében a múlt hétvégén lebontottam az egész szívósort, az összes elektromos csatlakozót megtisztítottam. Megtaláltam, amit írsz,a főfékhenger mellett, plusz egyet a főfékhenger tetején is.A biztosítéktáblát végigböngésztem, találtam egy 10 A-s biztosítékhelyet, amiben nem volt bizti, tettem bele, de nem változott semmi.A helyzet annyiban változott, hogy a motorcheck hideg motornál néha kigyullad, fordulatszám kb. 500-ra leesik, lassú haladásnál néha le is áll. Újraindításkor a motorcheck elalszik, ugyanez jellemző a napon felmelegedett autóra is, semmilyen check hibát nem érzékelek, a motor szépen jár. Km óra, ABS visszajelzés annak ellenére sincs, hogy a km órában is kicseréltem az összes izzót.Nos a motortérben nem tudom merre keressem az ABS biztosítékot.Mert legalább a visszajelző jelezné, hogy nincs.Testhibára vagy reléhibára gondolok, de a relét sem tudom, hogy melyik lehet. Letöltöttem egy 96-os Vectra kézikönyvet (300 oldal), de ez egy régebbi típus könyve, mivel az autó 96-os évvégi. Valószínű, hogy proceszváltás volt.A jeladóig nem jutottam el, hétvégén megpróbálom a jeladó csatlakozóit is megnézni, de ami aggaszt, alapból a visszajelző, mert álló helyzetben sem jelez semmit.Ha van még ötletetek, azt megköszönném.

Elküldve
Az eddigiek ismeretében a múlt hétvégén lebontottam az egész szívósort, az összes elektromos csatlakozót megtisztítottam. Megtaláltam, amit írsz,a főfékhenger mellett, plusz egyet a főfékhenger tetején is.A biztosítéktáblát végigböngésztem, találtam egy 10 A-s biztosítékhelyet, amiben nem volt bizti, tettem bele, de nem változott semmi.A helyzet annyiban változott, hogy a motorcheck hideg motornál néha kigyullad, fordulatszám kb. 500-ra leesik, lassú haladásnál néha le is áll. Újraindításkor a motorcheck elalszik, ugyanez jellemző a napon felmelegedett autóra is, semmilyen check hibát nem érzékelek, a motor szépen jár. Km óra, ABS visszajelzés annak ellenére sincs, hogy a km órában is kicseréltem az összes izzót.Nos a motortérben nem tudom merre keressem az ABS biztosítékot.Mert legalább a visszajelző jelezné, hogy nincs.Testhibára vagy reléhibára gondolok, de a relét sem tudom, hogy melyik lehet. Letöltöttem egy 96-os Vectra kézikönyvet (300 oldal), de ez egy régebbi típus könyve, mivel az autó 96-os évvégi. Valószínű, hogy proceszváltás volt.A jeladóig nem jutottam el, hétvégén megpróbálom a jeladó csatlakozóit is megnézni, de ami aggaszt, alapból a visszajelző, mert álló helyzetben sem jelez semmit.Ha van még ötletetek, azt megköszönném.

Hello!!!Helyileg merre vagy???Énis így jártam 1kis elektromos szerelés után az ABS-el.Nemtudom mennyire vagy járatos elektronika terén,de ha nem akkor feleslegesen írom le,.miket nézz meg...Én annó majdnem vettem emiatt 1 ABS kockát kompletten.De nemvolt jó hozzá és így muszáj volt megcsiná

lni...És kiderült,h.nemis azzal volt a baj.Ha vki nekiáll javítgatni,legalább 1 kapcsolási rajzot szerezzen már be hozzá,ne vaktába lövöldözzön.A legtöbb szerelővel meg az a baj,h.a villanyos részéhez lövése sincsen.Maximum ladán tud gyújtást állítani.Sokszor azért nemírok már semmit,mert sokmindenkinek rögtön a megoldás kell,lusta utánajárni a dolgoknak.Aki meg nemért hozzá,az neálljon neki.Legalább 1 minimális szintű elektro ismerete legyen.Akinek nem inge ne vegye magára.

Elküldve

Sziasztok!

Ma kiszedtem a vecimből a műszerfalat izzócsere céljából. A problémám az hogy kiváncsiságból megmozditottam a kilóméter óra mutatót és az most nem áll vissza nullára. Csak reménykedem hogyha visszaszerelem a müszereket a kocsiba a mutató visszaáll a helyes pozicióba. Van erről valakinek valami tapasztalata? "Nincs kedvem ujra szétszedni a műszerfalat"

Elküldve
Sziasztok!

Ma kiszedtem a vecimből a műszerfalat izzócsere céljából. A problémám az hogy kiváncsiságból megmozditottam a kilóméter óra mutatót és az most nem áll vissza nullára. Csak reménykedem hogyha visszaszerelem a müszereket a kocsiba a mutató visszaáll a helyes pozicióba. Van erről valakinek valami tapasztalata? "Nincs kedvem ujra szétszedni a műszerfalat"

Ha nem húztad le a mutatót a tengelyről, és más állásban raktad vissza, akkor beáll nullára, ahogy gyújtást kapcsolsz.

Elküldve
Ha nem húztad le a mutatót a tengelyről, és más állásban raktad vissza, akkor beáll nullára, ahogy gyújtást kapcsolsz.

Köszönöm a gyors választ!:D Legalább így nyugodtan alszom. Holnap meg megveszem az izzókat és összerakom. Üdv.

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok,

Olyan mitől lehet szerintetek, hogy ha felkapcsolom a világítást, a fejegység gombjainak a világtása is felkapcsol. Maga a fejegység nem kapcsol be, csak világítanak a gombjai. Beszereléskor nagyon nem kellett mahinálni, csak ISO csati össze és bent. Annyit csináltam maszekba vele, hogy a kék +12 V-s kábelt elvágtam, így mutatja a TID-en a dátumot. Valakinek valami ötlete?

Elküldve

A segitségeteket szeretném kérni. Tegnap menet közben kigyulladt a légzsák lámpám. Megáltam levettem a gyujtást , ujra vissza elaludt a többivel de egy másodperc mulva ismét világitott. Már az akkumulátoról is levettem a sarut de semmi változás. Ha van valakinek valami ötlete kérem segitsen. És ha esetleg megszünik a hiba akkor is töröltetni kell ahoz hogy elaludjon a lámpa? Előre is kösz az ötleteket.:D

Elküldve
A segitségeteket szeretném kérni. Tegnap menet közben kigyulladt a légzsák lámpám. Megáltam levettem a gyujtást , ujra vissza elaludt a többivel de egy másodperc mulva ismét világitott. Már az akkumulátoról is levettem a sarut de semmi változás. Ha van valakinek valami ötlete kérem segitsen. És ha esetleg megszünik a hiba akkor is töröltetni kell ahoz hogy elaludjon a lámpa? Előre is kösz az ötleteket.:D

A légzsák lámpa ha egyszer kigyullad mindenképpen töröltetni kell, magától nem alszik el ha a hibát megszünteted akkor sem. Nem írtad milyen autóról van szó, de legtöbb esetben az ülés alatti csatlakozó lehet a hibaforrás, feltéve, hogy van övfeszítő. Szeret kontakthibás lenni és egy ülés előre-hátra mozgatás után bejelezni.

Elküldve

Sziasztok!

Van egy B Vectrám,1996-os évjárat, 2000 köbcentis, 16 szelepes. Nem volt jó az ajtózár, leszedtem a borítást,megcsináltam, és azután jöttek a problémák: azóta nem müködik a km óra, a fordulatszám mérő, üzemanyagszint jelző, vízhőfok, km állás, rádió, belső világítás, irányjelzők; a riasztó pedig hibát jelez. Van valakinek valami ötlete mi lehet a baj?

Elküldve
A légzsák lámpa ha egyszer kigyullad mindenképpen töröltetni kell, magától nem alszik el ha a hibát megszünteted akkor sem. Nem írtad milyen autóról van szó, de legtöbb esetben az ülés alatti csatlakozó lehet a hibaforrás, feltéve, hogy van övfeszítő. Szeret kontakthibás lenni és egy ülés előre-hátra mozgatás után bejelezni.

Egy 98-as B vectrárol van szó X16XEL megnézem az ülések alatti csatit és keresek valakit aki olcsóért kiüti a hibát. Néztem elől a rendszámtábla alatt is van egy érzékelő az a ülsőhőmérséklet jeladó vagy a légzsák érzékelő. Köszönöm a segitséget.

Elküldve

Szerintem amit néztél, az a külső hőmérséklet jeladója lehet, mert eléggé védtelen helyen van ahhoz, hogy a légzsák vezérléséhez tartozzon! Nekem akkor jelzett sárgán a gép, amikor kiszedték az ülést a karosszériázás miatt, és megbontották az ülés alatti csatlakozót. 3000-ért törölték a hibát, azóta sincs gond vele.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.