Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Idézet:

"A rendőr nem adhat engedélyt arra, hogy olyan járművel tovább közlekedjen valaki, amely alapvetően nem felel meg a forgalomban való részvétel feltételeinek. Ebből kifolyólag kicsit meg kell fordítani a kérdést. Arra nem adhat utasítást, hogy cserélje ki az izzót, hanem azt mondhatja, hogy nem mehet tovább, amíg ki nem cseréli. Ön ott hagyhatja és lezárhatja a járművet, de nem köteles izzót cserélni. Inkább azt mondanám, hogy feltételhez kötheti a továbbhaladást.

Attól hogy bonyolult kicserélni egy izzót, még nem mondhatjuk, hogy persze, menjen csak tovább, mert ezzel másokat veszélyeztetünk. Lehet, hogy túlzottnak tűnik, hogy egy izzó miatt trélerre kelljen rakni az autót, de én erre nem tudok mit mondani. Azt kell figyelembe venni, hogy bizonyos jogellenes dolgok igenis mások érdekét sértik. Egyébként a KRESZ mond olyat, hogy bizonyos műszaki hibák mellett tovább lehet közlekedni. Például nem jó, ha nem ég a jobb oldali helyzetjelző, de ezzel még tovább lehet haladni. A KRESZ 53. par. szerint azonnal meg kell állni, ha a jármű kormányszerkezete, üzemi fékberendezése, összes féklámpája, irányjelző berendezése elromlott, vagy bal oldali első vagy hátsó helyzetjelzője kiégett. Egyéb esetben a hiba elhárításáig tovább szabad menni. "

Lehet belőle következtetni!Ha nincs tartalék izzód az autóban,vagy nem tudod kicserélni,tuti nem mehetsz tovább és tényleg hívhatod a trailert! :)

Azért ha éjjel megállít hogy nem ég a tompított,elég fura azt mondani hogy otthon még égett,mikor 20 métert nem látsz előre!De olvastam pár oldalon

hogy nappal is kaptak már büntetést érte emberek!(Nem trafipax,hanem helyszíni!)

Ha igaz ez a fehér kendő,akkor kiégett izzónál felkötöm és sietek haza cserélni :D

Link to comment
Megosztás:

Kedves Seth!

A fedélzeti ugye 2 része van felül az általános adatok ha van akkor hibaüzik pl fék stb. alatta ugye az idő. Na most felül irja hogy Program. Ennyi. Sajnos nemrég vettem a kocsit előtte renaultom volt és nemigen tudom hogy hogy kell villogtatni. (mondjuk vill-szerelő)létemre de nem értek hozzá.

Elég szar a dolog mert nem indul az autó. Check engine lámpa az a sárga gyujtás után elalszik. Szoval azzal nem lehet probléma. Kérlek ha tudsz vmi megoldást szolj hozzá.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Ha nemrég vetted, voltál vele benzinkúton? :D Kell lennie hibakódnak, ha gondja van. Keress rá fórumon le van írva, hogy kell, gondolom X20XE vagy vmi ilyesmi motor van benn.

Olyat, hogy program, még nem hallottam, de utánanézek.

Edit: mindegy, itt van, hogy kell hibakódot olvasni:

Az OBD2 szervizcsatlakozón, /16 pólusú, a kézifék alatti burkolat alatt van egy védősapkában/ az 5-6 érintkezőket kell összezárni egy dróttal és bekapcsolni a gyújtást.

Melyik az 5 és 6 pont? Nos, ha úgy nézed a csatlakozót, hogy a háza /fehér ház/ két felső sarkában van egy-egy kiugró köröm/karom/váll/perem akkor a bal felsö, válllas sarokban van az 1-es, ez és a 2-es üres, utána vannak érintkezők talán 7-ig. Nos itt a sorban az 5 és 6 a mi emberünk.

Rövidzár, gyújtás és már villog is.

A kivillogott kód ún Pxxxx kód, a kódtáblázatokban mindig P-vel kezdődik és 4 jegyű. A számokat a rövid szünetű villanások adják, a 10 villanás jelenti a 0 számot, az egy vill. jelenti az 1-et, a két vill. a 2-őt és így tovább.

Visszatérve a villogtatásra ezt fogja hibátlan /üres hibatár/ esetén villogni: 10-3-4-10 ami ugye a P0340 hibakódot jelenti, ami pedig azt, hogy noncs forgásérzékelés a vezérmű tengely jeladónál /camshaft sensor/

Nem ijedünk meg! Hiszen nem forog a motor. Ha beindítjuk a motort, ez a hibaüzenet nem jelenhet meg!

Link to comment
Megosztás:

Kedves Seth!

A fedélzeti ugye 2 része van felül az általános adatok ha van akkor hibaüzik pl fék stb. alatta ugye az idő. Na most felül irja hogy Program. Ennyi. Sajnos nemrég vettem a kocsit előtte renaultom volt és nemigen tudom hogy hogy kell villogtatni. (mondjuk vill-szerelő)létemre de nem értek hozzá.

Elég szar a dolog mert nem indul az autó. Check engine lámpa az a sárga gyujtás után elalszik. Szoval azzal nem lehet probléma. Kérlek ha tudsz vmi megoldást szolj hozzá.

Köszi

Mióta nálad van mindig csak ezt írta ki, hogy Program? Nem lehet, hogy a kijelzőt kicserélték és valami nem egyezik az eredetivel és Tech2-re utalna program alatt? Csak mert ilyesmit még valóban nem írt ki senkinek sem.

Link to comment
Megosztás:

Hát most nem kicsit vagyok ideges. Hosszú leszek...

Olyat produkált az autó amivel még nem találkoztam. Anno írtam ezt a furcsa elektromos hibám hogy idő előtt lekapcsolt a hátsóablakfűtés, és utána nem lehetett ki-bekapcsolni, valamint lassan ment az ablaktörlő és a levegőbefúvó is. Na, most ugyanígy indult az éjszakám, bár már 1 perc után lekapcsolt a fűtés. Felvettem egyik cimborám, mentem a következőért, ott míg vártunk rá gondoltam leállítom a kocsit, mert ezen a problémán ez eddig segített. Most annyira nem, hogy nem indult el. Úgy mint amikor az akksi le van szívva. (vadiúj, szeptemberbe vettem, exide premium 62Ah) Betoltak, beindult. Átmentünk másik barátomhoz. Közben az ABS visszajelző égve maradt, mielőtt megálltam volna, fékpróba. Nem működött az ABS. Megálltam. Fél óra múlva indultunk tovább. Nagy nehezen, épphogy beindult a kocsi, betolás elmaradt. Viszont mire odaértünk az első szórakozóhelyre, sorba elkezdtek kigyulladni az ellenőrzőlámpák. ABS már elinduláskor égett, majd jött a légzsák, check engine, aztán a motorolaj lámpája. Aztán kialudt a műszerfalvilágítás, majd a műszeregységek sem mutattak semmit. Mondom f*sza. Odaértünk. Felhívtam szerelőm, azt mondta csekkoljam le a töltést, esetleg biztosítékokat. Persze semmi ehhez szükséges dolog nem volt nálam, megbeszéltük hogy vasárnap délelőtt átnézem, délután pedig átjön és megnézzük. Ottani eltöltött fél óra után megint jött a betolás. Beindult, bepattantak a többiek, mentünk a következő helyre, közben megint minden ugyanúgy előjött, csak most hamarabb. Majd már az jött hogy a tompított kb annyira világított mint a helyzetjelző. Mikor megálltam az út mentén (itt már rutinosan lejtőn álltam meg, nem mentem be a borozó parkolójába, ne kelljen újfent tolni) magától le is állt az autó. Ezután már nem kicsit voltam ideges. Már azon voltam hogy otthagyom, aztán nekiállok inni :) Persze mikor innen indultam haza, akkor sem indult, jött a gurulás, lejtő, hurrá beindult. Viszont innen relatív messze lakom, útközben megint minden előjött, lámpa nuku, és mikor benyomtam a reflektort, le is fulladt a motor, csak gurulás közben be is indult. Aztán onnantól meg is kecskésedett. A teljes vezérlés is meggajdulhatott, mert kb 3000 lehetett az alapjáratom, meg olyan hangja volt a motornak mint még soha. Vittam hazafelé egyik barátom. Megállok, még ki se szállt, leállt a motor. Be persze nem indult újra. Betolt, a változatosság kedvéért most hátrafelé, mert előre enyhe emelkedő. Onnantól hazáig be sem kapcsoltam a tompítottat, és "simán" hazajutottam. Viszont itt mikor nem kapcsoltam be a tompítottat, és benyomtam a refit (hogy néha lássak is valamit), akkor nem kezdett el dadogni a motor, mint mikor előtte nemrég a tompított mellett kapcsoltam reflektort. Akksim most nullán van szerintem, bár mikor az előző akksimat lemerítettem, akkor még a központizárra sem volt ereje, most az megy. Dátum lenullázódott, úgyhogy tuti azért volt mindez mert valami leszívta az akksit. Kérdés hogy mi? A második betolás után én a levegőbefúvóra gyanakodtam, viszont ott már nem ment, úgyhogy azt kizártam. Lévén este volt, mindig bekapcsoltam a lámpát, az utolsó esetnél azért nem mert sorba kiiktattam minden elektromos fogyasztót amit csak lehetett, a végére már csak a lámpa maradt :P Sötétbe necces, bár addigra nem érdekelt már :D Ez miatt valami lámpával kapcsolatos zárlatra gyanakszom. És itt kapcsolódik be a gyanút megerősítő péntek késő délutáni tesco-s izzócserélős sztorim, amit már leírtam. Röviden teszkós kínai hűdefehér noname izzók vannak bent. Amit azokon kívül mókoltam még, hogy szombaton a jobboldali tompított H7-est leszorító fül egyik fele ki volt csúszva a helyéről, azt raktam vissza. Lehet közben a vezetékekkel, csatlakozókkal történhetett valami. Az is lehet hogy az izzók hibásak.

Holnap, vagyis ma, vasárnap jöhet a hibakeresés. Szép meló lesz...

Volt esetleg valakinek hasonló gondja? Vagy minden tippet, ötletet szívesen fogadok. Megjött már az obd2-es diagnosztikai kütyüm, még nem próbáltam, nem is biztos hogy van hozzá a cd-n opelhez használható progi, most kiderül... :)

U.i: az is lehet hogy én gerjesztek valami elektromos teret, mert miközben ezt a kis esszét írtam az éjjelilámpám is megadta magát :D Remélem a laptop nem döglik meg, ki is kapcsolom, le is fekszem :D

Link to comment
Megosztás:

Akkor röviden és velősen...nem volt valami jó a bulid :D

Viccet félretéve (mert te gondolom nem kacagtál olyan jót) ezek közül én eddig (ami ide tartozhat),a lassan működő ablaktörlővel és a töltés visszajelzővel találkoztam!Ha már töltés,az ékszíjad hogy van?Csak mert ha jól emlékszem,nem írtad hogy megnézted volna!

A volt autóm egyszer ezért állt meg hasonló módon,aztán a második alkalommal a gyújtás elosztó párásodott be és produkált ilyen dolgokat!A töltés jelzőm pedig a vectrában akkor világított,amikor még nem volt fent az éjszíj alatt a műanyag takaró és valószínűleg bevizesedett!

Az ablaktörlő mitől mehet ilyen lassan néha csak álló helyzetben és első indítás után?Kevés a töltés?

Opel programért meg írj egy pm-et ha érdekel :)

Link to comment
Megosztás:

Idézet:

"A rendőr nem adhat engedélyt arra, hogy olyan járművel tovább közlekedjen valaki, amely alapvetően nem felel meg a forgalomban való részvétel feltételeinek. Ebből kifolyólag kicsit meg kell fordítani a kérdést. Arra nem adhat utasítást, hogy cserélje ki az izzót, hanem azt mondhatja, hogy nem mehet tovább, amíg ki nem cseréli. Ön ott hagyhatja és lezárhatja a járművet, de nem köteles izzót cserélni. Inkább azt mondanám, hogy feltételhez kötheti a továbbhaladást.

Attól hogy bonyolult kicserélni egy izzót, még nem mondhatjuk, hogy persze, menjen csak tovább, mert ezzel másokat veszélyeztetünk. Lehet, hogy túlzottnak tűnik, hogy egy izzó miatt trélerre kelljen rakni az autót, de én erre nem tudok mit mondani. Azt kell figyelembe venni, hogy bizonyos jogellenes dolgok igenis mások érdekét sértik. Egyébként a KRESZ mond olyat, hogy bizonyos műszaki hibák mellett tovább lehet közlekedni. Például nem jó, ha nem ég a jobb oldali helyzetjelző, de ezzel még tovább lehet haladni. A KRESZ 53. par. szerint azonnal meg kell állni, ha a jármű kormányszerkezete, üzemi fékberendezése, összes féklámpája, irányjelző berendezése elromlott, vagy bal oldali első vagy hátsó helyzetjelzője kiégett. Egyéb esetben a hiba elhárításáig tovább szabad menni. "

Lehet belőle következtetni!Ha nincs tartalék izzód az autóban,vagy nem tudod kicserélni,tuti nem mehetsz tovább és tényleg hívhatod a trailert! :D

Azért ha éjjel megállít hogy nem ég a tompított,elég fura azt mondani hogy otthon még égett,mikor 20 métert nem látsz előre!De olvastam pár oldalon

hogy nappal is kaptak már büntetést érte emberek!(Nem trafipax,hanem helyszíni!)

Ha igaz ez a fehér kendő,akkor kiégett izzónál felkötöm és sietek haza cserélni :D

Az első helyzetjelzőt észre sem fogod venni, hogyha a tompaítottad ég. :)

Csak ha nagyon a hibát keresed.

Kresz szerint egyébként irányjelző helyett használható karjelzés is. Legalábbis amikor én tanultam még ezt megengedte a szabály.

Persze elég morbid dolog éjjel, mínusz 10 fokban karral irányjelzőzni :)

Link to comment
Megosztás:

Azt azért ne felejtsd el, hogy Magyar országon vagyunk. Le tolják az ártatlanság vélelmedet, mert kell a pénz. Lázsd trafi,objektív felelősségvállalás stb stb. Mindig a köcsög rendőrnek van igaza sajnos, bár nekem sikerült elintéznem egy trafis büntetést tavaly április óta húzódott és október végén lett végeredménye, hálaistennek javamra, bár nem ismerték el, hogy ők hibáztak. De ilyen szinte biztos, hogy nem lesz még egyszer. De ez a 45000 megmaradt..... Izzóra visszatérve én is úgy tudom, hogy azért nem kötelező, mert nem lehet sok autón az út mentén kicserélni. Viszont az tényleg érdekelne, hogy ha egy zsigulival megyek, és kiég, és megállít a sün, akkor mit mondana? Régen még az átkosban kiégett a rendszámtábla világításom, és nekem is ki kellett cserélnem ott az út szélén este télen hidegben úgy, hogy fogta a kezében az elemlámpát, és nem világított nekem. Gondolhatod.....jó összerohadt vezeték meg berohadt búra. Na meg itt van a xenon kérdés. Nekem is az van benne. Ha megállítana, hiába mondanám neki, hogy nem értek hozzá, azt se tudom mi az a xenon, akkor is megbüntetne. "a szabályok nem ismerete nem ment fel a betartásaik alól" (valahogy így van) :D

Engem mondjuk még ilyen miatt nem akartak megbüntetni, de tuti hogy megpróbálnék jogorvoslathoz fordulni... nehogy már nekem kelljen bizonyítanom hogy ártatlan vagyok, mikor ő vádol valamivel! Nem vagyok jogász, de sztem az ártatlanság vélelme elég régóta a modern jogrendszerek alapja. Oké hogy én nem tudom bizonyítani az igazamat, de ő sem az övét (azaz hogy bármi mulasztást elkövettem), úgyhogy patthelyzet, engedjen szépen továbbmenni...

Tudom, abszurd a példa, de kicsit olyan mintha mondjuk elmennék két hétre nyaralni, az autómat addig ott hagyom a ház előtt az út szélén parkolni szabályosan, de amíg távol vagyok, kirakják a megállni tilos táblát, és mire visszajövök egy csomó büntetés fogad. Most nehogy már ezért én legyek a hibás! Mikor odaálltam az autóval, akkor még szabadott...

Link to comment
Megosztás:

Az ablaktörlő mitől mehet ilyen lassan néha csak álló helyzetben és első indítás után?Kevés a töltés?

Hidegben elinduláskor az ablaktörlőim nekem is lassabban mennek, de csak mert a hideg miatt el vannak gémberedve szegénynek a karjai :D

Link to comment
Megosztás:

A lámpának kizárólag a motor beindulása után kell el aludnia!

Kedves Seth!

A fedélzeti ugye 2 része van felül az általános adatok ha van akkor hibaüzik pl fék stb. alatta ugye az idő. Na most felül irja hogy Program. Ennyi. Sajnos nemrég vettem a kocsit előtte renaultom volt és nemigen tudom hogy hogy kell villogtatni. (mondjuk vill-szerelő)létemre de nem értek hozzá.

Elég szar a dolog mert nem indul az autó. Check engine lámpa az a sárga gyujtás után elalszik. Szoval azzal nem lehet probléma. Kérlek ha tudsz vmi megoldást szolj hozzá.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Azt azért ne felejtsd el, hogy Magyar országon vagyunk. Le tolják az ártatlanság vélelmedet, mert kell a pénz. Lázsd trafi,objektív felelősségvállalás stb stb. Mindig a köcsög rendőrnek van igaza sajnos, bár nekem sikerült elintéznem egy trafis büntetést tavaly április óta húzódott és október végén lett végeredménye, hálaistennek javamra, bár nem ismerték el, hogy ők hibáztak. De ilyen szinte biztos, hogy nem lesz még egyszer. De ez a 45000 megmaradt..... Izzóra visszatérve én is úgy tudom, hogy azért nem kötelező, mert nem lehet sok autón az út mentén kicserélni. Viszont az tényleg érdekelne, hogy ha egy zsigulival megyek, és kiég, és megállít a sün, akkor mit mondana? Régen még az átkosban kiégett a rendszámtábla világításom, és nekem is ki kellett cserélnem ott az út szélén este télen hidegben úgy, hogy fogta a kezében az elemlámpát, és nem világított nekem. Gondolhatod.....jó összerohadt vezeték meg berohadt búra. Na meg itt van a xenon kérdés. Nekem is az van benne. Ha megállítana, hiába mondanám neki, hogy nem értek hozzá, azt se tudom mi az a xenon, akkor is megbüntetne. "a szabályok nem ismerete nem ment fel a betartásaik alól" (valahogy így van) :)

A B1es fényszóróban 1 perc kicserélni az út szélén.

Nekem már odanézés nélkül is megy :D

Hátul meg szerencsére dupla a helyzetjelző oldalanként (épp tegnap láttam, hogy ki is égett bal oldalon az egyik)

Link to comment
Megosztás:

De már valakinek írt ki ilyet. Szerintem is csak programozás, de a motor indulásához szerintem nincs köze.

Mióta nálad van mindig csak ezt írta ki, hogy Program? Nem lehet, hogy a kijelzőt kicserélték és valami nem egyezik az eredetivel és Tech2-re utalna program alatt? Csak mert ilyesmit még valóban nem írt ki senkinek sem.
Link to comment
Megosztás:

Akkor leírom megint: ha a helyszínen ki tudod cserélni akkor nincs bünti ha 1 perc 1 perc ha 10 perc a csere akkor 10 perc, segítenie nem kell a rendőrnek, nem szervizes :D Ez így van, nem fórumról van az infó hanem rendőrtől ami szerintem elég megbízható mert ők nem fórumok meg net szerint járnak el hanem az aktuális törvény/parancsoknak megfelelően.

Xenon meg ha gyári akkor szívás de arra is vonatkozik a törvény, ha pedig utólagos akkor elég 1 sima H7-es izzó és ki tudod cserélni persze a xenon szót nem emlegetni gyakran mert még megvágnak bár erre annyira nem utaznak.

Link to comment
Megosztás:

...nekem sikerült elintéznem egy trafis büntetést tavaly április óta húzódott és október végén lett végeredménye, hálaistennek javamra, bár nem ismerték el, hogy ők hibáztak. De ilyen szinte biztos, hogy nem lesz még egyszer. De ez a 45000 megmaradt...

Ez ismerős, momentán éppen 3 ilyen ügyem van folyamatban, kettő május óta húzódik, egy meg augusztus óta. Még egyiknek sincs vége...

@Bocsek:

Töltésproblémád van, sanszos hogy generátorfelújítás lesz a vége. Szépen illusztráltad ahogy a sok elektromos fogyasztó egymás után megadja magát, ez tipikusan annak a jele hogy áramhiányban szenvednek. Nem pislákolt eddig halványan a töltésjelző lámpád?

Link to comment
Megosztás:

Érdekes amit írtál, ilyet még én nem nagyon hallottam. Egy műszeres vizsgálat biztos hogy jól esne a dolgnak, bár nekem is volt nyáron érdekes dolgom. Az történt, hogy rendszertelen időnként lemerült az akksim annyira, hogy este leállítottam, és reggelre nem indult. Mondom nyáron! Semmi nem maradt rajta, és én semmit nem szoktam henkelni, hanem normálisan csinálok amit csinálok(legalábbis szerintem). Külön riasztóm nincs, a rádió gyári, a világítás csipog ha nem kapcsolom le, szóval semmi nem maradt rajta. A harmadik akksi cserénél már kicsit gyanús volt a dolog, bár mindig rendszeresen mértem a töltést és azzal nem volt gond. Na de az utolsó ilyen akciónál pont otthon voltam és megnézettem az autó villamosságis ismerősömmel. Érdekes módon 12,3 volt a töltésem. Na azt mondja generátor. Vettem is egyet (ami eladó azóta is 5000ft-ért) Fel vittem neki hogy cserélje ki aztán este megyek érte. Na este hívtam, és mondta hogy baj van, mert nem az a baja, hanem valahol el megy az áramom a generátor meg az akksi között. De hogy még ő sem látott ilyet. Na a lényeg a lényeg, hogy kinlódott vele majd két napig, darabokra szedte a generátort, ujra forrasztotta a dolgokat, és csak nem lett jó, így hát most egy plusz szálam jön fel a generátorról az akksira,hogy meglegyen a 14.3 v töltésem. Meg kéne bontani a kábelköteget, mert valószínű valahol el van oxidálódva a vezetékem. Csak hát a motor mögött ez elég érdekes lenne.

OBD-s hibakód kiolvasót milyet vettél és mennyiért?

Hát most nem kicsit vagyok ideges. Hosszú leszek...

Volt esetleg valakinek hasonló gondja? Vagy minden tippet, ötletet szívesen fogadok. Megjött már az obd2-es diagnosztikai kütyüm, még nem próbáltam, nem is biztos hogy van hozzá a cd-n opelhez használható progi, most kiderül... :)

U.i: az is lehet hogy én gerjesztek valami elektromos teret, mert miközben ezt a kis esszét írtam az éjjelilámpám is megadta magát :) Remélem a laptop nem döglik meg, ki is kapcsolom, le is fekszem :D

Link to comment
Megosztás:

Tudom hogy 1 perc. Én már a komplett lámpát is kiszedem 5 perc alatt :)

Meg nekem benne is van az izzókészlet is a kocsiban, meg a mellény, háromszög poroltó stb

A B1es fényszóróban 1 perc kicserélni az út szélén.

Nekem már odanézés nélkül is megy :D

Hátul meg szerencsére dupla a helyzetjelző oldalanként (épp tegnap láttam, hogy ki is égett bal oldalon az egyik)

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk nekem van lámpamosóm a szintezőt meg keresse meg :D

Akkor leírom megint: ha a helyszínen ki tudod cserélni akkor nincs bünti ha 1 perc 1 perc ha 10 perc a csere akkor 10 perc, segítenie nem kell a rendőrnek, nem szervizes :) Ez így van, nem fórumról van az infó hanem rendőrtől ami szerintem elég megbízható mert ők nem fórumok meg net szerint járnak el hanem az aktuális törvény/parancsoknak megfelelően.

Xenon meg ha gyári akkor szívás de arra is vonatkozik a törvény, ha pedig utólagos akkor elég 1 sima H7-es izzó és ki tudod cserélni persze a xenon szót nem emlegetni gyakran mert még megvágnak bár erre annyira nem utaznak.

Link to comment
Megosztás:

Ilyen hibám nekem is volt, miszerint sorra állnak le a fogyasztók, nálam még annyi volt a végén hogy az automata váltó se váltott és a műszerfalon a mutatók táncot lejtek... Dobtam bele egy töltött erős akkut, 1óráig bírta, halál pontosan a szervizig jutottam vele :D mivel csak az volt a környéken, oda vittem (bár utálom őket). 12.2V volt a töltés. Generátort felújították és húztak egy szálat a generátortól az akkuig. 40e-be kerül a móka. Ha otthon történik ez, kicserélem magam a generátort egy bontottra ami 10e... még most is idegesít...:/

Ha pedig amúgy nem generátor a hiba, akkor valahol szökik az áram, zárlatos lehet pl. egy vezeték. Ezt szívás felkutatni..:/ De először mindenképp mérj egy kijövő áram erősséget rögtön a generátornál!

Link to comment
Megosztás:

Én is pont ezt kérdeztem akkor a szerelőtől és azt mondta, hogy akkor már égne az autó.

Ilyen hibám nekem is volt, miszerint sorra állnak le a fogyasztók, nálam még annyi volt a végén hogy az automata váltó se váltott és a műszerfalon a mutatók táncot lejtek... Dobtam bele egy töltött erős akkut, 1óráig bírta, halál pontosan a szervizig jutottam vele :D mivel csak az volt a környéken, oda vittem (bár utálom őket). 12.2V volt a töltés. Generátort felújították és húztak egy szálat a generátortól az akkuig. 40e-be kerül a móka. Ha otthon történik ez, kicserélem magam a generátort egy bontottra ami 10e... még most is idegesít...:/

Ha pedig amúgy nem generátor a hiba, akkor valahol szökik az áram, zárlatos lehet pl. egy vezeték. Ezt szívás felkutatni..:/ De először mindenképp mérj egy kijövő áram erősséget rögtön a generátornál!

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk nekem van lámpamosóm a szintezőt meg keresse meg :D

Én idénre tervezem a lámpamosót bár ahogy a napokban átgondoltam, hogy mi lesz alakítva a kocsin idén lehet kimarad :)

-futómű-szilentek, féltengelyek,kutyacsontból az egyik megint kattog... nem bírják sokáig

-féktárcsák-betétek-pofák meg kell venni de fel csak akkor teszem ha az ami fent van valóban el is kopik

-nyári gumi + 16-os vagy 17-es felni (csak eredeti opel felni jöhet szóba) na ez a tétel lehet várat magára még jövő évig :P

-multikormányhoz az illesztő

-leömlő csere (x20xev szokásos repedés) de lehet az lesz ami be volt ide téve a dinamitos mert javítható ha esetleg baj lesz vele

-levehhető vonóhorog

-műszaki-zöldkártya páros októberben

-új rendszám

Na ez már így sem kevés della....

Amit még szeretnék: dayline lámpát bele :)

Gondoltam arra is, hogy egy újabb vectrára lecserélni de a papírmunka önmagában 100e, ismeretlen előélettel meg simán költhetek rá egy vagyont ezt meg legalább már ismerem és olyan mint amilyet én akartam faragni belőle, kívül-belül :D

Link to comment
Megosztás:

He-he, sok sikert, nálam se kisebb a lista sokkal,

-wessz-el megjavíttatni motorvezérlőt

-vezérlés csere

-nyári gumi+felni

-lengéscsillapítók+balelől egy toronycsapágy vszínüleg szar

-multikormány illesztő (már megrendelve)

-esetleg fólia, meg kéne hátsó ablakra ilyen roló, ha valakinek van mondhatná honnan szerzett olcsón :D

Ja és gyári xenonom van, de nemtom milyen izzó, gondolom nem az eredeti, 10évet csak nem bír, és vmi olcsó van benn, szval rendelek vhonnan majd Osram Xenarc Cool Bluet bele :)

Egyébként mennyire macerás kiszedni egy gyári xenon izzót? Még nem próbáltam bontani, de előjött ez az izzócsere téma :)

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem rövid időn belül komplett vezérlés csere, akkor Májusban műszaki zöldkártya. Jobbos kutyacsont csere. Az már meg van véve. Első fékbetét, meg két nyári gumit is kéne szerezni.

Leömlőt miért nem hegeszteted meg?

Én idénre tervezem a lámpamosót bár ahogy a napokban átgondoltam, hogy mi lesz alakítva a kocsin idén lehet kimarad :D

-futómű-szilentek, féltengelyek,kutyacsontból az egyik megint kattog... nem bírják sokáig

-féktárcsák-betétek-pofák meg kell venni de fel csak akkor teszem ha az ami fent van valóban el is kopik

-nyári gumi + 16-os vagy 17-es felni (csak eredeti opel felni jöhet szóba) na ez a tétel lehet várat magára még jövő évig :D

-multikormányhoz az illesztő

-leömlő csere (x20xev szokásos repedés) de lehet az lesz ami be volt ide téve a dinamitos mert javítható ha esetleg baj lesz vele

-levehhető vonóhorog

-műszaki-zöldkártya páros októberben

-új rendszám

Na ez már így sem kevés della....

Amit még szeretnék: dayline lámpát bele :)

Gondoltam arra is, hogy egy újabb vectrára lecserélni de a papírmunka önmagában 100e, ismeretlen előélettel meg simán költhetek rá egy vagyont ezt meg legalább már ismerem és olyan mint amilyet én akartam faragni belőle, kívül-belül :)

Link to comment
Megosztás:

Hát nekem rövid időn belül komplett vezérlés csere, akkor Májusban műszaki zöldkártya. Jobbos kutyacsont csere. Az már meg van véve. Első fékbetét, meg két nyári gumit is kéne szerezni.

Leömlőt miért nem hegeszteted meg?

Vezérlés cseréig nekem még van 10e kilométer... akkor az is idén lesz :)

Kutyacsontok nekem tavaly cserélve lettek a prágai utak után (prága belvárosa katasztrófa még magyar szemmel is de nagyon durván) de most mintha megint az csörögne, majd megnézem ha lesz kedvem :D

Leömlő: kérdeztem szerelőt de elmondta, hogy nem tuti megoldás mert elrepedhet újra. Neked még bírja most is? Mennyiért csináltattad? Levették hozzá?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.