Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Tudja valaki, hogy az akksi saruról a negatív szál az hova megy? Az egyik az a lengéscsillapító feletti kis fekete dobozba, de a másik?

Nem a kasznira? Csak mert hátul is az erősítő kapja a pozitívot a vastag kábelén de a negatívot egy kb 40 centis kábelről kapja ami a karosszériához van rögzítve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Vectra B-m 1998as. A múltkoriban észrevettem, hgoykiégett a bal távolságim. Na mondom kicserélem, ugyebár külön van a távolsági és a tompítottam. Az a gondom, hogy van egy csati az izzónak és van plusz még kicsi a lámpatest oldalán. Véletlenül nem csak az izzóról, hanem a lápatestről is lehúzódott a csati. Visszadugtam rendesen, de azóta nincs helyzetjelzőm és távolságim azon az oldalon. A kis csatinak sztem nem szabadott volna lejönnie. Hiába dugtam vissza rendesen, sztem nem kap áramot. Eléggé zavaró. Mi lehet a gond és hogyan lehet orvosolni? Előre is köszönöm a segítségeteket.

Link to comment
Megosztás:

25-Bal távolsági

26-Bal helyzetjelző (elülső, hátsó)

kézikönyv alapján :)

Azt nem mondta, hogy hátsó se megy, de akkor sem hiszem h mind2 biztosíték kiment volna :D Azért nézd meg ^^

Köszi szépen! Néztem én is a könyvet, de este már nincs kedvem babrálni vele :D Egyébként érdekes, hogy a bal hátsó helyzetjelzőm okés, az működik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni, hogy a B veki kilóméteróra és fordulatszámmérő honnan kapja a jelet? Az a hiba, hogy mikor beindítom, vagy mennek az órák, vagy nem. Ha mennek, akkor a következő leállításig jók, utána megint vagy-vagy. És mindig együtt, a kilométeróra és a fordulatszámmérő. Eléggé mókás...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudna valaki segíteni, hogy a B veki kilóméteróra és fordulatszámmérő honnan kapja a jelet? Az a hiba, hogy mikor beindítom, vagy mennek az órák, vagy nem. Ha mennek, akkor a következő leállításig jók, utána megint vagy-vagy. És mindig együtt, a kilométeróra és a fordulatszámmérő. Eléggé mókás...

A km óra az ABS-ről.

A fordulatszámérő Isuzu dieselnél a generátorról.

Benzines, illetve elektronikus adagolós dieselnél pedig gondolom az ECU-ről.

Ha minden óra egyszerre nem működik, akkor nem ezekkel lesz a hiba, hanem a táp ellátásával. Én testelési hibára gyanakszom.

Link to comment
Megosztás:

Ma beszereltem egy új Pioneer rádiót az autóba. A hozzá kapott ISO csatlakozót rádugtam a kocsiban lévő vezetékre, működik, öröm és boldogság. Kihúzom a kulcsot, kikapcsol, pár másodperc múlva visszarakom a kulcsot, működik. Remek, mondom. Mint aki jól végezte dolgát, bejártam a garázsbam akarom bezárni az ajtókat, és nem működött a központi zár. Na mondom, mi a fene. Bezárom kulccsal, működik. kinyitom távirányítóval, működik. Bezárom távirányítóval, most már működik.

Beülök, bekapcsolom a rádiót, elfelejtett mindent. Jó, beprogramozom még egyszer. Kihúzom a kulcsot, rádió kikapcsol, akarom bezárni az ajtókat, megint nem működik a központi zár. Egy 10-15 mp múlva már bezár. A rádió meg ez alatt az idő alatt elfelejtett megint mindent. Na itt gyanussá vált, hogy a piros és a sárga vezeték fel van cserélve a rádióhoz adott ISO csatlakozón: fordítva van az állandó 12 V (piros) és a kulcs által szolgáltatott 12V (sárga vezeték). Megcseréltem, és happy End, most minden remekül működik :)

Gondolom a fordítva bekötött táp miatt a rádió szolgáltatott valami kis kóbor áramot 10-15 mp-ig, amitől a központi zár megbolondult...

Link to comment
Megosztás:

Nekem az egybe van kötve, hogy mindig kapcsoljon :)

Holnap én is befejezem a hifit ha minden igaz :D

Csak még kell kb 25 méter vezeték és pikk pakk kész is :D

Felállás: 4 csatornás erősítő fogja hajtani az ajtóban lévő hangszórókat, és egy 2 csatornás pedig hídban a mélyet, minden rca kábelen kapja a fejtől a hangot. A két erősítő a kondiról az áramot és külön külön a földet és a kondinak is külön föld szóval van meló bőven :D

Link to comment
Megosztás:

Na itt gyanussá vált, hogy a piros és a sárga vezeték fel van cserélve a rádióhoz adott ISO csatlakozón: fordítva van az állandó 12 V (piros) és a kulcs által szolgáltatott 12V (sárga vezeték). Megcseréltem, és happy End, most minden remekül működik :D

Az ISO csatlakozóról annyit hogy amit én vettem,sem a színek sem a feliratok nem stimmeltek rajta!Ezzel cseszekedtem egy héten át hogy mi micsoda,mire sikerült!

Már csak vissza kell olvasnom hogy melyik szálakat kell elvágni,összekötni hogy a memória ne törlődjön és a kijelző se tűnjön el a magnó bekapcsolásakor!

Érdekes,mert az első 1-2 hétben megtartotta a rádió adásokat és a beállításokat...Ólcsó húsnak.... :)

Link to comment
Megosztás:

Az ISO csatlakozóról annyit hogy amit én vettem,sem a színek sem a feliratok nem stimmeltek rajta!Ezzel cseszekedtem egy héten át hogy mi micsoda,mire sikerült!

Már csak vissza kell olvasnom hogy melyik szálakat kell elvágni,összekötni hogy a memória ne törlődjön és a kijelző se tűnjön el a magnó bekapcsolásakor!

Érdekes,mert az első 1-2 hétben megtartotta a rádió adásokat és a beállításokat...Ólcsó húsnak.... :)

Ennél a rádiónál már lekötöttem az automata antenna vezetékét, úgyhogy nem tűnik el a dátum a kijelzőről, amikor bekapcsolom a rádiót.

Link to comment
Megosztás:

Ennél a rádiónál már lekötöttem az automata antenna vezetékét, úgyhogy nem tűnik el a dátum a kijelzőről, amikor bekapcsolom a rádiót.

Ezt már nem kell akkor megkeresnem,köszi... :) Remélem ki tudom annyira húzni a csatlakozót hogy megnézzem melyik szál lesz az,ami a ISO-n annak felel meg!

Link to comment
Megosztás:

Ezt már nem kell akkor megkeresnem,köszi... :) Remélem ki tudom annyira húzni a csatlakozót hogy megnézzem melyik szál lesz az,ami a ISO-n annak felel meg!

Nálam nem kellett elvágni a vezetéket, mert azt ISO átalakító, amit a rádóhoz adtak olyan, hogy a test kivételével a másik 3 vezeték gyorscsatlakozós. csak szét kellett húzni a kéke vezetéket, plusz ugye megcserélni a sárgát meg a pirosat, és működik.

Link to comment
Megosztás:

Nálam nem kellett elvágni a vezetéket, mert azt ISO átalakító, amit a rádóhoz adtak olyan, hogy a test kivételével a másik 3 vezeték gyorscsatlakozós. csak szét kellett húzni a kéke vezetéket, plusz ugye megcserélni a sárgát meg a pirosat, és működik.

Igen,azt tudom hogy csak ki kell húzni,így forrasztottam rá a remote szálat is,de írta valaki hogy két vezetéket összekötött és úgy tartotta meg a memóriát!

Lehet hogy keverem....

Link to comment
Megosztás:

Igen,azt tudom hogy csak ki kell húzni,így forrasztottam rá a remote szálat is,de írta valaki hogy két vezetéket összekötött és úgy tartotta meg a memóriát!

Lehet hogy keverem....

Minden rádiónak kell egy állandó 12V illetve egy kapcsoló 12 V. Előbbiről a memória kapja a tápot, utóbbiról pedig maga a készülék üzemel. Hogyha kihúzod az indítókulcsot a helyéről, akkor az utóbbi tápellátás megszakad, előbbi pedig folyamatosan megmarad. A rádió elhallgat, de a memóriáját nem veszti el. Ilyen egyszerű az egész.

Ha ez a két vezeték fel van cserélve, akkor lehetnek olyan problémák, hogy a rádió elveszti a memóriáját, ha kihúzod a kulcsot. Illetve egyéb rendellenességek, mint például nálam tegnap.

A központi zár vezérlője úgy van megoldva, hogyha bent a kulcs a helyén (rádió megy) akkor kap egy +12 V jelet, ami blokkolja a központi zárat távirányítóról (ka bent a kulcs a helyén, akkor nem tudod bezárni távirányítóval).

A rádiónak a memória áramkörében a feltöltött kondenzátorok miatt még folyik áram, ami a fordított bekötés miatt visszatáplált a kocsi rendszerébe, ezt a jelet a központi zár megkapta, éppen ezért a kocsi úgy érezte, hogy a kulcs bent van a helyén, és blokkoolta a zárakat. 10-15 mp múlva, mikor a rádió kondenzátorai kisültek, már működött a központi zár.

Link to comment
Megosztás:

Minden rádiónak kell egy állandó 12V illetve egy kapcsoló 12 V. Előbbiről a memória kapja a tápot, utóbbiról pedig maga a készülék üzemel. Hogyha kihúzod az indítókulcsot a helyéről, akkor az utóbbi tápellátás megszakad, előbbi pedig folyamatosan megmarad. A rádió elhallgat, de a memóriáját nem veszti el. Ilyen egyszerű az egész.

1350-es,1358-as hsz-re gondoltam!Bár azt még mindíg nem értem hogy 1-2 hétig miért tartott meg minden beállítást,most meg nem!

Majd átolvasom a könyvét,hátha elnyomtam valamit rajta...

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Elég sokat gondolkodok azon hogy tolatóradart rakok az autóba. Van valakinek bármilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha van valakinek akkor érdekelne az is hogy mennyire egyszerű a beszerelése, mert én magam szeretném berakni. Nemszeretek felesleges pénzt kifizetni értelmetlenül olyan dolgokért amit én is megtudok csinálni :) Igazából olyanok érdekelnek amik csak hanggal jeleznek mert a kijelzős az valahogy nem tetszik plusz rengeteg munka szerintem a kábelezést megoldani a műszerfalig. A másik az is hogy gondoltam, hogy esztétika miatt le kéne fényezni mert hát egy világos színű autón nem igen mutatnak jól a fekete színű érzékelők :D Véleményeket tapasztalatokat várom :D

üdv

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenkinek!

Elég sokat gondolkodok azon hogy tolatóradart rakok az autóba. Van valakinek bármilyen tapasztalata ezzel kapcsolatban? Ha van valakinek akkor érdekelne az is hogy mennyire egyszerű a beszerelése, mert én magam szeretném berakni. Nemszeretek felesleges pénzt kifizetni értelmetlenül olyan dolgokért amit én is megtudok csinálni :) Igazából olyanok érdekelnek amik csak hanggal jeleznek mert a kijelzős az valahogy nem tetszik plusz rengeteg munka szerintem a kábelezést megoldani a műszerfalig. A másik az is hogy gondoltam, hogy esztétika miatt le kéne fényezni mert hát egy világos színű autón nem igen mutatnak jól a fekete színű érzékelők :D Véleményeket tapasztalatokat várom :D

üdv

Seth cartárs lesz az, aki erről tud majd infót adni. Jobban mondva ő minden utólagos elektronikai kütyü beszerelésével kapcsolatban rendelkezik tapasztalattal. Kíváncsi vagyok, hogy fluxuskondenzátort mikor rak az autójába. :D :D

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a bizalmat :) Fluxuskondenzátort még nem találtam a bontóban a de lorean dmc alubódék pedig még nem lopták be magukat a szívembe a filmek közül pedig még egyet sem láttam végig csak pár perceket :D

Tolatóradar: berakni tolatóradart nem nehéz, sőt, kifejezetten a könnyű feladatok közé tartozik de komolyan az meg, hogy kijelzős-e vagy sem nem sokat nehezít rajta mert a hangszórót is csak el kell vezetni a műszerfalig ha hallani is akarod :D

Akkor amit én leírnék amolyan GYIK :D

Ár: kb mind1, kijelző minősége határozza meg átlagban, hogy mennyire drága egy szett de ami már mutatni tudja, hogy melyik oldalon van akadály az már bőven elég + ugye a távolság de csak tájékoztató jelleggel mivel a 99%-uk 40 centi után már 0 centit mutat mert nem tudja az ilyen kis távolságot mérni. Nekem az első (2 szenzoros, csak hangszórós) és a hátsó (4 szenzoros és kijelzős is) volt kb 16e együtt szóval nem egy vagyon. Előző autómba saját magam építettem be de a vectrámba szakival rakattam be de csak mert volt nem volt időm foglalkozni vele + télen került be nekem meg se garázs se semmi... hóban meg vicces a dolog de egyébként leírásban minden benne van, olyan helyre kell rakni ami függőleges része a lökösnek a távolságok pedig le vannak írva de én úgy rakattam be, hogy a két szélső kicsit beljebb esik és valóban a vectra feneke + 10-10 centit jelez nem úgy hogy a fenekétől 40 centire lévő oszlopra is riaszt.

Lökösöket le kell venni és minden szetthez adnak fúrófejet szóval csak egy fúró kell + csavarhúzó + torx csavarhúzó a lökös levételéhez és egy kis türelem :D Elsőben nekem két szenzoros van és az egy ledes kapcsolóval van bekötve ami a kormány alatt van rejtve, nem használom de ha esetleg páromnak odaadnám neki nem ártana szerintem, annak csak hangja van és a vezérlő doboza a fékerő elosztó feletti dobozba van elrejtve, a hátsó szenzoroknak pedig ott van a kárpit alatt az elektronikája ahol a csomagtérajtóba tartó kábelköteg csatlakozója van és ott a kárpit alatt így csak a kijelző kábelét kellett elvinni az elejére ja és totál mind1, hogy kijelzős-e vagy sem mert amelyiknek hangszórója van annak is 1 kábel megy a műszerfalhoz mert ugye ott hallod és a kijelzősnek is 1 kábel megy tehát a meló ugyanaz.

Fényezés megoldható, nekem is le vannak festve így olyan mintha gyári lenne az egész :D

Ui.:

A héten bekötöttem még egy 2 csatornás JBL erősítőt ugyanabból a sorozatból mint amilyen volt már benne eddig is így az eddigi 4 csatornás a 4 ajtót hajtja meg az új 2 csatornás pedig hídban a ládát ez kb 40 méter kábelt jelent bekötésnél csak ez a kis módosítás és vastag kábelekre kell gondolni + új iso csatlakozó kellett + a kondinál átkábelezni + a testet átkötni mert nem jól érintkezett a régi ponton a kasznival és protectelt de meg van oldva, jó lett nagyon :D Így 9-ből 9 hangszóró van erősítve de még elektromos meló lesz a hónapban az új oldallégzsákos ülések bekötése és az pl új gyújtót is igényel szóval lesz meló + akkor már kerül az üléskbe fűtés is akkor pedig már kb full extra lesz :P

Link to comment
Megosztás:

akkor pedig már kb full extra lesz :)

Gondolom ezt a kocsit soha nem akarod eladni. Az eszmei értéket, és a beleölt időt már senki nem tudná neked megfizetni. Azért grat hozzá! (Azért ha találsz több ülésfűtéslapot, nekem is küldhetnél ki, mert itt hírből sem ismerik... :D )

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.