Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok, Nemtudom,hogy jó helyen írom e le a Kérdésemet de még újvagyok itt a fórumon.Tehát a kérdésem azlenne,hogy van egy 96-os 17xdt vektrám aminek a km mutatója és a fordulatszám mutatoja csak ugrál és nem megy, a vízet és az üzemanyagot viszont mutatja, ja és még a megtett utatis jólméri. Viszont télen az első indításnál jólműködik minden,még lenem állítom, vagyis ha levanhülvel az egéssz gép akkor tökéletes. Szakszervizbe azt mondták cseréljemki az egéssz műszerfalat-Amásikban pedig, hogy a bisztosíték tábla SZ....R. Tehát nem igazán tudom,hogy mitcsináljakvele. Azért probálltam itt a fórumon mert elég sok mindenre vannak válaszok. ELŐRE IS MEGKÖSZÖNÖM Havalaki tud ebbe segiteni.

Hogyan ugrál?Semmit nem mutat,csak alaphelyzetben van vagy össze-vissza?

Nézd meg a generátorod!Nekem amikor beázott,akkor ugrált a fordulatszám mérő és néha mutatta a fordulatot,néha meg leesett a mutató!A töltés lámpa nem világít?Vagy jó benne az izzó a műszerfalban?Lehet amikor elindítod elsőnek még száraz,vagy nem zár rövidre,majd beázik(télen főleg) és amikor "lehűl" addigra megint kiszárad!

De még azért lehet egy két hiba ezenkívül is...de ezt meg tudod figyelni azért hogy mikor kezdi el ingyen is!

Cseréld az egész műszerfalat szerintük?Igen az a legegyszerűbb!Vagy inkább autót és minden megjavul! :D

Link to comment
Megosztás:

Hogyan ugrál?Semmit nem mutat,csak alaphelyzetben van vagy össze-vissza?

Nézd meg a generátorod!Nekem amikor beázott,akkor ugrált a fordulatszám mérő és néha mutatta a fordulatot,néha meg leesett a mutató!A töltés lámpa nem világít?Vagy jó benne az izzó a műszerfalban?Lehet amikor elindítod elsőnek még száraz,vagy nem zár rövidre,majd beázik(télen főleg) és amikor "lehűl" addigra megint kiszárad!

De még azért lehet egy két hiba ezenkívül is...de ezt meg tudod figyelni azért hogy mikor kezdi el ingyen is!

Cseréld az egész műszerfalat szerintük?Igen az a legegyszerűbb!Vagy inkább autót és minden megjavul! :D

Semmit nemmutat csak áll egyhelyben. Viszont ma mondtak eggy tippet, amit kipróbálltam, gyujtás rá,majd le , ezt vagy tizszer egymásután,és lám mükszik,Na de nemszorakozhatok minden indításnál,Atöltéslámpa nemvilágit,az égő jó töltés is belett mérvel az is jó.A vas cserén már gondolkoztam!! Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Semmit nemmutat csak áll egyhelyben. Viszont ma mondtak eggy tippet, amit kipróbálltam, gyujtás rá,majd le , ezt vagy tizszer egymásután,és lám mükszik,Na de nemszorakozhatok minden indításnál,Atöltéslámpa nemvilágit,az égő jó töltés is belett mérvel az is jó.A vas cserén már gondolkoztam!! Köszi.

Na ilyen szerelést sem hallottam még!Azt nem árulták el hogy ez miért jó,ha már hatásos legalább?

Nem azt írtam hogy add el az autód,mert rossz,hanem hogy van egy két szerelő aki mindent cseréltetne ha kell ha nem!

Link to comment
Megosztás:

Na ilyen szerelést sem hallottam még!Azt nem árulták el hogy ez miért jó,ha már hatásos legalább?

Nem azt írtam hogy add el az autód,mert rossz,hanem hogy van egy két szerelő aki mindent cseréltetne ha kell ha nem!

Nem is azért írtam csak, már tényleg erre gondoltam, hogy lecserélem,de mégsem. Erre a szerelési módszerre meg én is csa pislogtam, de gondoltam, ő jobban tudja mert csak eggy márkaszervizben dolgozik. És ő már a gyulytáskapcsolót is cseréltetné!!!! A generátort már áttnéztem, csont száraz.Azis lehet, hogy valahol meg lehet égvel eggy vezeték és ez okozza az egésszet, de eztcsak én gondolom. Szerelőhöz már nemnagyon szeretném vinni, mert már így is eléggé szétbarmolták az egéssz műszerfalat.Úgy,hogy próbálom én megtalálni a hibát.külömben meg ha az essőn áll akkor indíttok és műkszik, mivel,hogy lehül a levegő. FURCSA EGGY SZEKÉR!!!

Link to comment
Megosztás:

Nem is azért írtam csak, már tényleg erre gondoltam, hogy lecserélem,de mégsem. Erre a szerelési módszerre meg én is csa pislogtam, de gondoltam, ő jobban tudja mert csak eggy márkaszervizben dolgozik. És ő már a gyulytáskapcsolót is cseréltetné!!!! A generátort már áttnéztem, csont száraz.Azis lehet, hogy valahol meg lehet égvel eggy vezeték és ez okozza az egésszet, de eztcsak én gondolom. Szerelőhöz már nemnagyon szeretném vinni, mert már így is eléggé szétbarmolták az egéssz műszerfalat.Úgy,hogy próbálom én megtalálni a hibát.külömben meg ha az essőn áll akkor indíttok és műkszik, mivel,hogy lehül a levegő. FURCSA EGGY SZEKÉR!!!

Ha az esőn csak áll,akkor még jó hogy nem ázik be,akkor lenne ám igazán nagy a baj!Hanem amikor mész vele és a kerék felveri rá a vizet,esetleg a pára olyan helyen csapódik le,vagy áthúz valahol,akkor lehet gebasz a gyújtással vagy a generátorral!Bár ha megjavul amikor 10-szer ráindítottál,akkor tuti nem az a baja amit én írtam!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volna pár kérdésem:

1. a hátsó ajtóban levő csipogó rács alá beépíthető-e egy magas hangszóró(ha igen, mekkora)?

2. az első ajtóba /rongálás nélkül/ kicserélhető-e a csipogó(szintén ha igen, mekkora megy bele)?

3. van-e (ha igen hol) beépített hangváltó

4. hátsó elektromos ablakemelő kapcsolóinak be van minden kábel/csatlakozó gyárilag húzva? (gondolok itt a váltó körülire, valamint a hátsó ajtókba kerülő kapcsolókra, kocsim GLP felszereltségű)

5. elektromosan állítható és fűthető külső tükrökhöz, valamint ennek kapcsolójához megvan minden vezeték? a külső tükör fűtése hogyan kapcsolható?

6. fényre sötétedő C Vectrás belső tükör (vagy akármilyen másik típusból) beszerelhető szerintetek?

Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volna pár kérdésem:

1. a hátsó ajtóban levő csipogó rács alá beépíthető-e egy magas hangszóró(ha igen, mekkora)?

2. az első ajtóba /rongálás nélkül/ kicserélhető-e a csipogó(szintén ha igen, mekkora megy bele)?

3. van-e (ha igen hol) beépített hangváltó

4. hátsó elektromos ablakemelő kapcsolóinak be van minden kábel/csatlakozó gyárilag húzva? (gondolok itt a váltó körülire, valamint a hátsó ajtókba kerülő kapcsolókra, kocsim GLP felszereltségű)

5. elektromosan állítható és fűthető külső tükrökhöz, valamint ennek kapcsolójához megvan minden vezeték? a külső tükör fűtése hogyan kapcsolható?

6. fényre sötétedő C Vectrás belső tükör (vagy akármilyen másik típusból) beszerelhető szerintetek?

Válaszokat előre is köszönöm!

1.Csipogó rács alá??Neked ott van hely?Én hátra csak egy 13-as hangszórót tudtam betenni a gyári helyére!Az első ajtóba lehetne betenni a mélyközép fölé egy magasat!

2.Kicserélhető,pár hete kiszedtem.Csavar fogja és a csatlakozó!Én egy univerzálisat (4 db beépítő kerettel) terveztem oda venni,méretét nem tudom!Pattintsd ki a műanyagot és mérd le!

3.Passz,van ahol a csipogóba van beépítve!

4.Adam1 beszerelte előre hátra is utólag és azt írta nekem hogy semmi nem volt behúzva,mindent ő csinált!(X17DT verzió)

5.Dízelnél ennek sincs meg kábel bekötése ezt néztem én is!

Link to comment
Megosztás:

1.Csipogó rács alá??Neked ott van hely?Én hátra csak egy 13-as hangszórót tudtam betenni a gyári helyére!Az első ajtóba lehetne betenni a mélyközép fölé egy magasat!

2.Kicserélhető,pár hete kiszedtem.Csavar fogja és a csatlakozó!Én egy univerzálisat (4 db beépítő kerettel) terveztem oda venni,méretét nem tudom!Pattintsd ki a műanyagot és mérd le!

3.Passz,van ahol a csipogóba van beépítve!

4.Adam1 beszerelte előre hátra is utólag és azt írta nekem hogy semmi nem volt behúzva,mindent ő csinált!(X17DT verzió)

5.Dízelnél ennek sincs meg kábel bekötése ezt néztem én is!

1. kiszedtem most a rácsot, tényleg szinte nulla hely van, egy kisebb csipogó bemenne, ha nem ott lenne a fogantyút rögzítő egyik csavar :S

2. kipattintottam, de így a csipogóhoz nem tudtam hozzáférni, gondolom a kárpitot le kell hozzá szedni...

4,5 ^_^ ennek nem örülök

6. ezek a fényre sötétedő belső tükrök hasonlóképp működnek, mint az automatikusan sötétedő hegesztőpajzsok? (nem azok melyek ívre, hanem melyek fényre sötétednek)

Link to comment
Megosztás:

1. kiszedtem most a rácsot, tényleg szinte nulla hely van, egy kisebb csipogó bemenne, ha nem ott lenne a fogantyút rögzítő egyik csavar :S

2. kipattintottam, de így a csipogóhoz nem tudtam hozzáférni, gondolom a kárpitot le kell hozzá szedni...

4,5 ^_^ ennek nem örülök

6. ezek a fényre sötétedő belső tükrök hasonlóképp működnek, mint az automatikusan sötétedő hegesztőpajzsok? (nem azok melyek ívre, hanem melyek fényre sötétednek)

Igen,le kell,de én csak az ablaktekerővel szenvedtem először aztán szerkesztve lett hozzá egy horgoló tű szerűség,úgy egyszerű volt..

Mit akartál beleszerkeszteni?

Link to comment
Megosztás:

Mi lehet a gond ha mindig megy a ventilátor? Tegnap délután állítottam le az autót és délelőtt ment mindkét ventilátora pedig hideg a motortér is teljesen. Relék jók, biztosíték jó. Ötlet? Lehúzva a kábelt a hőgombáról is megy a venti (ha az amire gondolok, a hűtő oldalán az alsó csatlakozós gomba).

Link to comment
Megosztás:

Fura mert van, hogy leáll van hogy megy pl az első venti forog talán magasabb fokozatban a belső meg áll... ha leállítom a motort és kiveszem a kulcsot akkor pedig pörög mind a kettő venti, mi lehet a baja? Javítási kézikönyvben a témáról van egy oldal összesen de azzal nem mentem sokra neten hasonlót nem találtam, hogy kulcs nélkül egyszer csak elkezd pörögni a venti...

Link to comment
Megosztás:

Fura mert van, hogy leáll van hogy megy pl az első venti forog talán magasabb fokozatban a belső meg áll... ha leállítom a motort és kiveszem a kulcsot akkor pedig pörög mind a kettő venti, mi lehet a baja? Javítási kézikönyvben a témáról van egy oldal összesen de azzal nem mentem sokra neten hasonlót nem találtam, hogy kulcs nélkül egyszer csak elkezd pörögni a venti...

Nekem akkor megy az első venti, ha megy a klíma, vagy ha picit melegebb a hűtővíz, akkor a belsővel együtt. Utóbbi esetben leállított motorral is megy egy ideig.

Link to comment
Megosztás:

Nálam egyedül az elektromos tükör csatlakozói voltak rajta az első ajtó kábelkötegén. Semmi más. De a két ajtó közti kábelezés a kasztniban nincsen meg.

Ha jól emlékszem,amikor leszedtem a kárpitot,nekem azok sem!Egyedül az ülés alatt vannak csatlakozók szabadon!Ülésfűtés?Állítás?Minek a csatlakozói azok?

Link to comment
Megosztás:

Mi lehet a gond ha mindig megy a ventilátor? Tegnap délután állítottam le az autót és délelőtt ment mindkét ventilátora pedig hideg a motortér is teljesen. Relék jók, biztosíték jó. Ötlet? Lehúzva a kábelt a hőgombáról is megy a venti (ha az amire gondolok, a hűtő oldalán az alsó csatlakozós gomba).

A felső gombáról is próbáld meg lehúzni, mert mind a 2 gomba a ventiké. Nekem a felső adta meg magát utoljára és ezért ment állandóan a ventim.

Link to comment
Megosztás:

Igen,le kell,de én csak az ablaktekerővel szenvedtem először aztán szerkesztve lett hozzá egy horgoló tű szerűség,úgy egyszerű volt..

Mit akartál beleszerkeszteni?

Valamilyen komponens szetten gondolkozom, amihez van csipogó is.

Most ezzel szemezek nagyon, állítólag jóval többet tud mint amennyibe kerül: u-dimension element el-comp 6

Link to comment
Megosztás:

A felső gombáról is próbáld meg lehúzni, mert mind a 2 gomba a ventiké. Nekem a felső adta meg magát utoljára és ezért ment állandóan a ventim.

Megnéztem alaposabban:

Indítok nem megy semmi, eléri a 80 fokot bekapcsol a külső venti és amennyire csak tud zúg és igyekszik 80 fokon tartani a hőmérsékletet majd ha már nagyon bemelegedne a motor bekapcsol a belső is de az csak soká, leállítom akkor elkezd zúgni a belső és a külső is de csökkentett fordulaton főleg a belső legalábbis hang alapján, kiveszem a kulcsot akkor pedig mindkettő hangosabban pörög de olyankor meg főleg a belső forog... tiszta káosz... majd leáll majd újraindulnak és ezt ismételgetik de legalább most már egy idő után leáll mind a kettő. Kivettem a belső ventit is de nincs annak semmi baja, a hűtő még nagyon szép és eredeti, a venti is legalábbis a belső, relé mind szétszedve megnézve és mind jó, biztosíték jó így már csak a gombák maradnak.

Mennyibe kerül a két gomba?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Volna pár kérdésem:

1. a hátsó ajtóban levő csipogó rács alá beépíthető-e egy magas hangszóró(ha igen, mekkora)?

2. az első ajtóba /rongálás nélkül/ kicserélhető-e a csipogó(szintén ha igen, mekkora megy bele)?

3. van-e (ha igen hol) beépített hangváltó

4. hátsó elektromos ablakemelő kapcsolóinak be van minden kábel/csatlakozó gyárilag húzva? (gondolok itt a váltó körülire, valamint a hátsó ajtókba kerülő kapcsolókra, kocsim GLP felszereltségű)

5. elektromosan állítható és fűthető külső tükrökhöz, valamint ennek kapcsolójához megvan minden vezeték? a külső tükör fűtése hogyan kapcsolható?

6. fényre sötétedő C Vectrás belső tükör (vagy akármilyen másik típusból) beszerelhető szerintetek?

Válaszokat előre is köszönöm!

1. Igen beépíthető, a 10 hangszórós rendszer esetében gyárilag is van ott egy magassugárzó.

2. Igen, kicserélhető, 3 karom tartja. A pontos méretről sajnos egyik esetben sem tudok nyilatkozni, de elárulom, ugyan az a méret elől-hátul.

3. Nincs hangváltó, a magassugárzó hátulján van egy bipoláris kondenzátor, ami levágja a mélyeket.

4. Az előző Vekimnél gondolkoztam hasonló dolgokon, az elég hibrid volt ilyen téren: az A oszlopig a fullos kábelezése volt a kocsinak (a középkonzolon is minden kapcsoló be volt kábelezve, az elektromos tetőablakot is meg tudtam csinálni) onnan hátra semmi, csak ami benne is volt a kocsiban. Ja, az enyém is GL Plus volt.

5. A válasz ugyan az, valószínűleg nincs

6. Tulajdonképpen az összes kérdésedre válaszolhattam volna ezt: lehetetlen nincs, csak tehetetlen... Rajtad múlik mennyi időt, energiát, utánajárást fordítasz erre.

Ha jól emlékszem,amikor leszedtem a kárpitot,nekem azok sem!Egyedül az ülés alatt vannak csatlakozók szabadon!Ülésfűtés?Állítás?Minek a csatlakozói azok?

Elég sok minden lehet, övfeszítő, ülésfűtés, oldallégzsák... Ha sárga a vezeték, akkor csak a biztonsági rendszer része lehet.

Link to comment
Megosztás:

Megnéztem alaposabban:

Indítok nem megy semmi, eléri a 80 fokot bekapcsol a külső venti és amennyire csak tud zúg és igyekszik 80 fokon tartani a hőmérsékletet majd ha már nagyon bemelegedne a motor bekapcsol a belső is de az csak soká, leállítom akkor elkezd zúgni a belső és a külső is de csökkentett fordulaton főleg a belső legalábbis hang alapján, kiveszem a kulcsot akkor pedig mindkettő hangosabban pörög de olyankor meg főleg a belső forog... tiszta káosz... majd leáll majd újraindulnak és ezt ismételgetik de legalább most már egy idő után leáll mind a kettő. Kivettem a belső ventit is de nincs annak semmi baja, a hűtő még nagyon szép és eredeti, a venti is legalábbis a belső, relé mind szétszedve megnézve és mind jó, biztosíték jó így már csak a gombák maradnak.

Mennyibe kerül a két gomba?

Én most cseréltem mind a kettőt, 2500/3500 volt darabja.

Link to comment
Megosztás:

Valamilyen komponens szetten gondolkozom, amihez van csipogó is.

Most ezzel szemezek nagyon, állítólag jóval többet tud mint amennyibe kerül: u-dimension element el-comp 6

Nekem ilyen jbl van a két első ajtóban és meg vagyok elégedve velük, nagyon szépen szólnak (napokban állítottam a rendszeren audiophil teszt lemezekkel és nagyon jól szól! (sajnos csak 48 khz, sztereo és 320 kbit/sec-en tudtam lejátszani az anyagokat de így is nagyon jól szólnak! )

Talán 14e volt a két cucc, hangváltó nem kell mivel a közép-mély tartományt adja a nagy hangszóró az magasat úgysem tud a magas meg mélyet nem így egy kábelen vannak gyárilag, 78 hz alatt pedig a fejegység a mélynyomónak küldi a hangot úgyis ^_^

Ja és a 4 ajtóban lévő hangszórók mennek a fejről, bőven elég az is...

Link to comment
Megosztás:

Én most cseréltem mind a kettőt, 2500/3500 volt darabja.

Az nem is olyan rengeteg, és ha már ezeket cserélném kerésnék valahol az enyémbe való termosztát belsőt is mert nem tudom, hogy a mostani mennyire jó de akkor már letudok egyszerre mindent ^_^ Bár már cseréltem de nem vagyok megelégedve vele, nehezen melegszik fel a rendszer pedig a hűtő így lemosva eladható lenne 1 évesnek bőven annyira szép még és tiszta :D

Link to comment
Megosztás:

Valamilyen komponens szetten gondolkozom, amihez van csipogó is.

Most ezzel szemezek nagyon, állítólag jóval többet tud mint amennyibe kerül: u-dimension element el-comp 6

Nekem ez nagyon sok lenne...29 a 4 db??Van 2 JBL hangszóróm,de írtam már hogy az egyiket leejtettem,így csere lesz!2 Sony-t néztem előre 5000-ért,csipogók hozzá 1500!Hozzáteszem,használtak azért ennyi!

Hátra nem tudom hogy a "kiszerelhetettlen" kalaptartóba vagy ajtóba tegyek hangszórót!Hátra az ajtóba Sony 4500 lenne!De egyenlőre jó,ami benne van,majd ha lesz rá egy kis felesleges pénzem beruházok rá!

Link to comment
Megosztás:

Nekem ez nagyon sok lenne...29 a 4 db??Van 2 JBL hangszóróm,de írtam már hogy az egyiket leejtettem,így csere lesz!2 Sony-t néztem előre 5000-ért,csipogók hozzá 1500!Hozzáteszem,használtak azért ennyi!

Hátra nem tudom hogy a "kiszerelhetettlen" kalaptartóba vagy ajtóba tegyek hangszórót!Hátra az ajtóba Sony 4500 lenne!De egyenlőre jó,ami benne van,majd ha lesz rá egy kis felesleges pénzem beruházok rá!

Valószínű nekem is JBL lesz inkább, annyiból mint az u-Dimension csak előre, megvolna előre-hátra. Voltam MediaMarkt-ban, és messze a JBL-nek volt a legszebb hangja. Még talán a vele árban hasonló Clarion szólt szépen, bár abból meg hiányoltam a mélyet. A drágább Hertz meg kb. egy kategóriásnak tűnt a nála fele annyiba kerülő MacAudio-hoz képest.

Erősítőt nem vennék, úgyse szoktam bömböltetni a zenét...

A kábelezéseket majd megnézem, egyelőre sajna nincs rá időm.

Link to comment
Megosztás:

Nekem itt megtalálsz mindent ami benne van az autóban. Kerekítve vagy 200e volt a hifi de nem bántam meg.... JBL hangszóró mind, sony xplod bt cd, usb aux fej, jbl erősítő szintén, sal kondi, két szett kábelezés is benne van.

Egyébként a b vectra gyári rendszer is nagyon jól szól szóval sok olcsóbb termék pl sal hangszórók meg mac audio és társaikkal könnyen meg lehet járni mert olyan se lesz mint a gyárik ^_^

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.