Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

B1-es Vectrán van valakinek xenon szerelve..... utólag gondoltam :rolleyes: ? Milyen, mennyire szórja a fényt? Zavarja a szembejövőket? Érdemes-e beruháznom ebbe? Mert a jelenlegi világitásom elég gyenge.... lehet az izzók miatt is...

B1-es igen, B2-es fényszóróval, B1-esé jobban szórja a fényt. Vakítás: be kell állítani, nem a garázskapun hanem szervízben... utána nem villognak, egy jó tanács: ha megvan a tuti beállítás egy kicsivel alá kell lőni akkor tuti nem zavar senkit sem és használni a magasságállítót, én is szoktam ha tele az autó és úgy nincs gond vele. (nekem minden xenon benne azaz 3 szett).

Link to comment
Megosztás:

@kelly:

a "dinamikus magasságállító" amit az általad linkelt cikkben írnak, az az az automata magasságállító, ami a gyári xenonlámpát állítja egy terhelésérzékelő jelei alapján ami általában a hátsó futóműre van szerelve. Ez menet közben, útegyenetlenségekre, bukkanóra, dombra felhajtva nem tud állítani, egyrészt mert nem olyan gyors a reakcióideje (kell neki egy kis idő míg "megemészti" hogy most épp hogy is áll a karosszéria és ez alapján utánállít), másrészt meg mert igencsak igénybe venné ez a fajta használat a fényszóró állítómotorjait amit ezek után havonta cserélhetnél.

Ez arra van hogy ha sok cucc van a csomagtartóban akkor induláskor lejjebb veszi a fénycsóva magasságát, illetve menet közben annyiban működik, hogy ha mondjuk páran ki/beszállnak hátulról a buszmegállóban, akkor is utánállít.

Amit te írtál kutyás dolog az azért sem működhet, mert mint írtam, a szintérzékelő a hátsó hídon/lengőkaron (kialakítástól függően) található, tehát annak a jeladónak fogalma sincs róla hogy most a lámpatest csálén áll mert elütöttél egy kutyát. Attól ez még a jeladónál nem jelentkezik. Hibakódot sokkal inkább azért dobhatta mert az ütés következtében megsérült a lámpa állítómechanikája, és amikor legközelebb állítani akart rajta az automatika, akkor nem tudott, mondjuk mert szorult a motor vagy a rudazat.

Link to comment
Megosztás:

"Az automatikus fényszóró magasság állító rendszernél két megoldást különböztetünk meg: a statikust és a dinamikust. Míg a statikus rendszer csupán a személyek, és csomagok általi súlyt egyenlíti ki, a dinamikus rendszer a fényszórók szabályozásakor figyelembe veszi az induláskor, gyorsuláskor illetve fékezéskor észlelt különbséget is.

A statikus rendszer vezérlőegysége a dőlésszög-szenzorok jelzései mellet figyelembe veszi az elektronikus sebességmérő, illetve a blokkolásgátló (ABS) vezérlőegység jelzéseit is. Így a rendszer különbséget tesz aközött, hogy a jármű álló helyzetben van, vagy egyenletes mozgást végez. A Volkswagen dinamikus fényszóró magasság állítása biztosítja a fényszórók megfelelő beállítását bármely mozgáshelyzetben. A vezérlőegység ezen felül megkülönbözteti a gyorsuláskor, illetve fékezéskor bekövetkező sebességváltozásokat. Az ehhez hasonló kiegészítő jelzések feldolgozása egy nagyobb teljesítőképességű vezérlőegységet tesz szükségessé. Továbbá a fényszórók szabályozását végző motornak is gyorsabb állítási sebességgel kell rendelkeznie ahhoz, hogy a vetítéstávolságot másodpercek töredéke alatt változtatni tudja. A Xenon-fényszórók esetében az automatikus fényszóró magasság állítás törvényben van előírva."

Ez Volkswagen,tehát dettó Audi!

Itt a Merci is:"A Mercedes-Benz bi-xenon-fényszóróval felszerelt modelljeihez alapfelszerelésként járó dinamikus fényszórómagasság-állítás az új kanyarfényszórónál is megakadályozza, hogy fénye elvakítsa a szembe jövőket. A szenzorvezérelt rendszer felismeri a karosszéria mozgását, és annak megfelelően módosítja a fényszórók beállítását."

Mint mondtam nem a Magyar út egyentlenségeket hivatott kijavítani.

De tényleg nem vitázni akarok.Audiban gépre kötve több hiba is volt,amit a lámpa produkált.

@kelly:

a "dinamikus magasságállító" amit az általad linkelt cikkben írnak, az az az automata magasságállító, ami a gyári xenonlámpát állítja egy terhelésérzékelő jelei alapján ami általában a hátsó futóműre van szerelve. Ez menet közben, útegyenetlenségekre, bukkanóra, dombra felhajtva nem tud állítani, egyrészt mert nem olyan gyors a reakcióideje (kell neki egy kis idő míg "megemészti" hogy most épp hogy is áll a karosszéria és ez alapján utánállít), másrészt meg mert igencsak igénybe venné ez a fajta használat a fényszóró állítómotorjait amit ezek után havonta cserélhetnél.

Ez arra van hogy ha sok cucc van a csomagtartóban akkor induláskor lejjebb veszi a fénycsóva magasságát, illetve menet közben annyiban működik, hogy ha mondjuk páran ki/beszállnak hátulról a buszmegállóban, akkor is utánállít.

Amit te írtál kutyás dolog az azért sem működhet, mert mint írtam, a szintérzékelő a hátsó hídon/lengőkaron (kialakítástól függően) található, tehát annak a jeladónak fogalma sincs róla hogy most a lámpatest csálén áll mert elütöttél egy kutyát. Attól ez még a jeladónál nem jelentkezik. Hibakódot sokkal inkább azért dobhatta mert az ütés következtében megsérült a lámpa állítómechanikája, és amikor legközelebb állítani akart rajta az automatika, akkor nem tudott, mondjuk mert szorult a motor vagy a rudazat.

Link to comment
Megosztás:

Nekem most lett belerakva angel eye lámpa (47000Ft) 6000K-s xenon izzókkal (16000Ft/szett) és tényleg csak addig villogtattak a szembejövők, amíg be nem lett állítva. Amúgy én azt mondom, hogy a régi lámpához képest ég és föld a különbség, a refit azóta nem is használom. Nem volt olcsó de én nem bántam meg.

Link to comment
Megosztás:

Nekem most lett belerakva angel eye lámpa (47000Ft) 6000K-s xenon izzókkal (16000Ft/szett) és tényleg csak addig villogtattak a szembejövők, amíg be nem lett állítva. Amúgy én azt mondom, hogy a régi lámpához képest ég és föld a különbség, a refit azóta nem is használom. Nem volt olcsó de én nem bántam meg.

Hát nem is csoda. A gyári tompított fényszóró finoman szólva szart sem ér.

Link to comment
Megosztás:

a gyári xenonotok se nagy szám :rolleyes:

Inkább 1 gyári xenon,mint 1 utángyártott angel eyes.Ezekkel az utángyártott tuning lámpákkal csak az a bajom,h.full műanyag az egész.Nemadok neki 1-2 évet és bevakul az elején a plexi mint peugeot 307-eseken.:)Vagy nem....Nekem van 2 lexmaul első lámpám.Lassan visszakerül bele.Sima izzóval is jól tolta,de ha xexon lesz benne kíváncsi leszek rá.

Link to comment
Megosztás:

Inkább 1 gyári xenon,mint 1 utángyártott angel eyes.Ezekkel az utángyártott tuning lámpákkal csak az a bajom,h.full műanyag az egész.Nemadok neki 1-2 évet és bevakul az elején a plexi mint peugeot 307-eseken.:)Vagy nem....Nekem van 2 lexmaul első lámpám.Lassan visszakerül bele.Sima izzóval is jól tolta,de ha xexon lesz benne kíváncsi leszek rá.

ami biztos, hogy az után gyártott és az eredeti, nem xenonos lámpa burát is sötétíti idővel, az utólag beépített xenonból áradó uv sugárzás..

gondolkozom én is nagyon egy angel eye beépítésén, csak nem érzem úgy, hogy megérne 40e-ret, mert most is viszonylag jól bevilágít nekem a lámpa.. csak az egyik oldaliról az egyik fogantyú le van törve, és a két oldali nem azonos típusú..

Link to comment
Megosztás:

Pro és kontra, én akkor is azt mondom tapasztalatból, hogy bármilyen jó és jól világít a sima lámpa, a xenon akkor is nagyságrendekkel jobb látási viszonyokat biztosít. Amúgy mindegy hogy xenon vagy nem xenon, a plexi előbb-utóbb mindegyiken besötétedik. Hetente 400-400 Km-t megyek pályán, kaptam a sót rendesen, de a lámpán szerencsére nyoma sincs változásnak. Igaz, hogy utángyártott, igaz, hogy nem volt olcsó, de van rá 1 év gari és eddig még nem volt gond vele. Remélem nem is lesz.

Link to comment
Megosztás:

Igaz, nekem az efastrámnál használtam Angel-t, de nagyon szerettem xenon nélkül is, mert nem szórta a fényt szanaszét, hanem a szükséges helyre koncetráltan vetítette.Ezáltal jobbnak tűnt, jobban láttam vele, mint a későbbi visszaépítés során a gyári lámpával.

Link to comment
Megosztás:

Talán még annyit, hogy tavaly műszakira vettem jobb első lámpát, utángyártott Lampa Depo-sat 11000 Ft-ért és ez volt az egyetlen gond amiért nem akarták a kocsit átengedni műszakin, mivel nem volt a lámpának képe. Kétszer küldtek át a szomszéd műhelybe, hogy állíttassam be, mire átjött a szaki és ő mondta meg a vizsgabiztosnak, hogy ez egyszerűen ilyen. Nem lehetett beállítani, hiába volt új. Én is osztom warwolf véleményét, most az Angel projectorral pontosan oda és úgy világít, ahogyan az megvagyon írva.

Link to comment
Megosztás:

Talán még annyit, hogy tavaly műszakira vettem jobb első lámpát, utángyártott Lampa Depo-sat 11000 Ft-ért és ez volt az egyetlen gond amiért nem akarták a kocsit átengedni műszakin, mivel nem volt a lámpának képe. Kétszer küldtek át a szomszéd műhelybe, hogy állíttassam be, mire átjött a szaki és ő mondta meg a vizsgabiztosnak, hogy ez egyszerűen ilyen. Nem lehetett beállítani, hiába volt új. Én is osztom warwolf véleményét, most az Angel projectorral pontosan oda és úgy világít, ahogyan az megvagyon írva.

Miért vettél gagyi depo-sat???1 bontott gyári 8 -10 körül van.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ez az Angel eye lámpa nem tetszik.Meg drága is.Mi van akkor ha valaki tesz B1-es be B2-es lámpát,és abba xenont?Mert az már optikai.

Mi lenne? Ilyen az enyém is :rolleyes: B1-es autó, B2-es fényszóró + xenon +, hogy passzoljon xenon a ködlámpa és a refi is. B2-esben szerelők elmondása szerint is sokkal könnyebb beállítani a xenont mint a B1 fényszórókban, nekem volt abban is :D

Link to comment
Megosztás:

Na akkor meg oldódott a gondja annak,aki nem akar B1-es lámpába xenont teni :P

A B2-es lámpa olcsóbb használtan mint az angel,meg mondjuk nekem jobban is tetszik.

Mi lenne? Ilyen az enyém is :rolleyes: B1-es autó, B2-es fényszóró + xenon +, hogy passzoljon xenon a ködlámpa és a refi is. B2-esben szerelők elmondása szerint is sokkal könnyebb beállítani a xenont mint a B1 fényszórókban, nekem volt abban is :D
Link to comment
Megosztás:

Na akkor meg oldódott a gondja annak,aki nem akar B1-es lámpába xenont teni :rolleyes:

A B2-es lámpa olcsóbb használtan mint az angel,meg mondjuk nekem jobban is tetszik.

Nekem is jobban tetszik a B2 mint bármely más vectra fényszóró bár az új daylight fényszórók sem rosszak de 70e azért, hogy audi wanna be autóm legyen inkább mégsem...

Betenni be lehet egyszerűen csak valami lemezt kell levágni ami útban van + a csatikat átkötni mert nem egyezik a B1 csatijával.

+ A B2 króm hatású hűtőrács + színrefújni mindent: ez a legjobb veki :D

Link to comment
Megosztás:

A B2-es lámpa olcsóbb használtan mint az angel,meg mondjuk nekem jobban is tetszik.

Ez teljesen így, de csak azért, mert Vectra b-hez Angel lámpát még nem is láttam használtan! Nekem is az van benne, és újonnan volt 39990 egy év garival.

Ha újonnan veszek B2 gyári lámpát az ennyi, ha nem több! :D

De amúgy a B2-es is nagyon jól néz ki, de nekem az Angel jobban tetszik. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Hú de rég jártam erre pedig van még egy rakat kérdésem.

A fedélzeti kijelzőn alapállalapotban, ha a - nem gyári - magnó ki van kapcsolva akkor kiírja a 2. sorba a dátumot. Ha bekapcsolom a rádiót, akkor pedig eltűnik dátum. A kijelzőt pár hónapja cseréltem, és úgy emlészem, hogy az akkorival ez a jelenség nem volt. A kérdésem az, hogy nincs-e a gyári rádión olyan beálítási lehetőség, hogy állandóan a dátumot írja ki, ne pedig a gyári rádiótól várja az RDS jelet?

Ebben az elektromos topicba az első oldalon van vlmi leírás, hogy a rádióból jövő 8-as lábat ki kell kötni, csak sajnos a belinkelt 2006-os linken lévő képek már nem aktívak, és ha lehet jobban preferálnám a "software-es" megoldást.

Esetleg közületek van vlkinek tapasztalata a rendetlenkedő(szegmenhibás) futott kilóméteróra rendbetételével kapcsolatban?

Anno a központi 2 soros kijelzőt próbáltam rendberakni, ott flexkábel megy a kijelző üvegfelületére. Ezen két alkatrész találkozásánál a halál vékony vezetőcsíkok elkorrodálnak, így annak a javítása lehetetlen. Újjat/bontottat kell venni és imádkozni hogy a bontot bírja még 1-2 évig.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, B Vectrások!

Facelift előtti, 97-es B Vectra Caravan ablakemelői és elektromos tükör kezelőszervei meghaltak. A szervizben azt mondták, hogy a villanyablak vezérlő elektronikája rossz, és ez kezeli a tükröket is, tehát ezért nem megy az sem. A kérdésem az volna, hogy ez pontosan mi, hol van, és nagyjából mennyiért beszerezhető esetleg bontottan? Télen nem olyan kellemetlen, hogy nem lehet lehúzni az ablakot, de nemsokára itt a tavasz, itt a nyár... aztán klíma sincs, ablak sincs, az meg úgy elég kellemetlen.

Előre is kösz! Ha valami adat még kell a kocsiról, szóljatok csak.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, B Vectrások!

Facelift előtti, 97-es B Vectra Caravan ablakemelői és elektromos tükör kezelőszervei meghaltak. A szervizben azt mondták, hogy a villanyablak vezérlő elektronikája rossz, és ez kezeli a tükröket is, tehát ezért nem megy az sem. A kérdésem az volna, hogy ez pontosan mi, hol van, és nagyjából mennyiért beszerezhető esetleg bontottan? Télen nem olyan kellemetlen, hogy nem lehet lehúzni az ablakot, de nemsokára itt a tavasz, itt a nyár... aztán klíma sincs, ablak sincs, az meg úgy elég kellemetlen.

Előre is kösz! Ha valami adat még kell a kocsiról, szóljatok csak.

Hát nemtudom miféle vezérlő elektronikára gondoltak. Én szereltem be utólagosan bontott elektromos ablakot, ami a gyárival teljesen megegyező módon, s minőségben működik, de semmiféle elektronika nem kellett hozzá. Ami elektronika van, az a motorokon van, de ennek semmi köze a tükrökhöz.

Esetleg a biztosítékokra tudok még gondolni, de ezt biztosan megnézted.

Egyebet nem mondtak, hogy hol található ez az elektronika?

Link to comment
Megosztás:

Hát nemtudom miféle vezérlő elektronikára gondoltak. Én szereltem be utólagosan bontott elektromos ablakot, ami a gyárival teljesen megegyező módon, s minőségben működik, de semmiféle elektronika nem kellett hozzá. Ami elektronika van, az a motorokon van, de ennek semmi köze a tükrökhöz.

Esetleg a biztosítékokra tudok még gondolni, de ezt biztosan megnézted.

Egyebet nem mondtak, hogy hol található ez az elektronika?

Természetesen nem mondták, bár az az igazság, hogy nekem nem is mondtak semmit, mert én nem voltam ott. De az is lehet, hogy hülyeséget mondtak (bár tisztességesen szoktak dolgozni és értenek is hozzá).

A biztosítékot én nem néztem, hogy nézte-e, akié a kocsi, nem tudom. Rálesek holnap.

Akkor egy másik kérdés: ha nem biztosíték, akkor mi lehet még az oka annak, hogy se az ablakok, se a tükör nem mennek?

Illetve egy harmadik, az előbbiektől független kérdés: egy ideje menet közben világít a légzsák és az övfeszítő check lámpája. Annak mi lehet az oka?

Link to comment
Megosztás:

Inkább 1 gyári xenon,mint 1 utángyártott angel eyes.Ezekkel az utángyártott tuning lámpákkal csak az a bajom,h.full műanyag az egész.Nemadok neki 1-2 évet és bevakul az elején a plexi mint peugeot 307-eseken.:)Vagy nem....Nekem van 2 lexmaul első lámpám.Lassan visszakerül bele.Sima izzóval is jól tolta,de ha xexon lesz benne kíváncsi leszek rá.

nekem volt angelem, az üvegbúrás, semmi baj nem volt vele, csak halogennel nem láttam, xenonnal használható volt. most a merci lámpával meg mindent látok... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.