Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Mondjon már valaki valamilyen normális nem túl drága hangszóró tipust ami bemegy az elsők helyére!

" Fejegység

Sony Xplōd MEX-BT3600

FM/CD/MP3/BT/USB/AUX, távirányítóval

Erősítő

JBL GT5-A604 4 csatornás erősítő

Hangszórók

Első ajtókban: JBL CS2165C + magas hangszóró

Hátsó ajtókban: JBL GT5-502 + magas hangszóró

Mélyláda: JBL CS1204 hangszórós JBL láda

Egyéb

SAL 1 farad kondenzátor

SAL kábelszett

SAL aranyozott akkusaruk"

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Végre sikerült rávenni magam a regisztrációra a fórumba.

Már másfél éve boldog tulajdonosa vagyok két fél 1999-es b vectrának. És - ahogy hosszabb rövidebb idő után a nőknél is - kezdenek előjönni apróbb zavaró viselkedési formák. S remélem köztetek vannak olyanok, akik találkoztak hasonló problémával, s esetleg tudják az okát is. Konkrétan most 2 dologról van szó:

1, Szimptóma: Hideg téli reggeleken a rádió vétele nem megfelelő (LG LAC7900RN).

Észrevétel: Kb. egy hét után leesett, hogy a rossz rádióvétel oka csak közvetetten a hideg téli reggel. A közvetett ok: mit csinál az ember ha télen megakar szabadulni a hátsó szélvédőn lévő jégtől ? Bekapcsolja a hátsó ablakfűtést. És bingo, ablakfűtés ON sistergés ON.

Tipp: Van egy olyan érzésem, hogy az antennaként használják az ablakban lévő fűtőszálakat, és, hogy ott kellene keresni a hibát.

2, Szimptóma: Első elektromos ablak felhúzásakor kb. félállásban hirtelen megáll a motor, és elkezdi lefele húzni az ablakot.

Észrevétel: Pár ablak felhúzás próbálgatás után az ablak teljesen felhúzódik. Olyan a hibajelenség mintha a motor végállásérzékelője (ha van) rosszul jelezne.

Egyelőre ennyi, de ha megerőltetem magam, akkor lesz több hiba is.

Alapjában véve meg vagyok elégedve a vassal (1. autóm így nem sok viszonyítási alapom van).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Végre sikerült rávenni magam a regisztrációra a fórumba.

Már másfél éve boldog tulajdonosa vagyok két fél 1999-es b vectrának. És - ahogy hosszabb rövidebb idő után a nőknél is - kezdenek előjönni apróbb zavaró viselkedési formák. S remélem köztetek vannak olyanok, akik találkoztak hasonló problémával, s esetleg tudják az okát is. Konkrétan most 2 dologról van szó:

1, Szimptóma: Hideg téli reggeleken a rádió vétele nem megfelelő (LG LAC7900RN).

Észrevétel: Kb. egy hét után leesett, hogy a rossz rádióvétel oka csak közvetetten a hideg téli reggel. A közvetett ok: mit csinál az ember ha télen megakar szabadulni a hátsó szélvédőn lévő jégtől ? Bekapcsolja a hátsó ablakfűtést. És bingo, ablakfűtés ON sistergés ON.

Tipp: Van egy olyan érzésem, hogy az antennaként használják az ablakban lévő fűtőszálakat, és, hogy ott kellene keresni a hibát.

2, Szimptóma: Első elektromos ablak felhúzásakor kb. félállásban hirtelen megáll a motor, és elkezdi lefele húzni az ablakot.

Észrevétel: Pár ablak felhúzás próbálgatás után az ablak teljesen felhúzódik. Olyan a hibajelenség mintha a motor végállásérzékelője (ha van) rosszul jelezne.

Egyelőre ennyi, de ha megerőltetem magam, akkor lesz több hiba is.

Alapjában véve meg vagyok elégedve a vassal (1. autóm így nem sok viszonyítási alapom van).

Majdnem jó mindkét diagnózisod:

1. Nagy valószínűséggel tényleg a hátsó fűtőszál az antenna, azért írom ezt, mert nem mindegyiknél. De ha teszem azt, nincs másik antenna a kocsidon, akkor egyértelmű... (Bár nálam két antenna is van a kocsin, mégis a fűtőszál az antenna, és bár gyári fejegység van, ha FM transzmittert hallgatok, és ha nem megfelelő csatornát választottam neki, akkor az enyém is elkezd sisteregni mikor bekapcsolom a hátsóablak páramentesítést)

2. Nem végálláskapcsoló, hanem becsípődésgátló a komfortelektronikában, és valószínűleg megszorul az ablak valahol...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Végre sikerült rávenni magam a regisztrációra a fórumba.

Már másfél éve boldog tulajdonosa vagyok két fél 1999-es b vectrának. És - ahogy hosszabb rövidebb idő után a nőknél is - kezdenek előjönni apróbb zavaró viselkedési formák. S remélem köztetek vannak olyanok, akik találkoztak hasonló problémával, s esetleg tudják az okát is. Konkrétan most 2 dologról van szó:

1, Szimptóma: Hideg téli reggeleken a rádió vétele nem megfelelő (LG LAC7900RN).

Észrevétel: Kb. egy hét után leesett, hogy a rossz rádióvétel oka csak közvetetten a hideg téli reggel. A közvetett ok: mit csinál az ember ha télen megakar szabadulni a hátsó szélvédőn lévő jégtől ? Bekapcsolja a hátsó ablakfűtést. És bingo, ablakfűtés ON sistergés ON.

Tipp: Van egy olyan érzésem, hogy az antennaként használják az ablakban lévő fűtőszálakat, és, hogy ott kellene keresni a hibát.

2, Szimptóma: Első elektromos ablak felhúzásakor kb. félállásban hirtelen megáll a motor, és elkezdi lefele húzni az ablakot.

Észrevétel: Pár ablak felhúzás próbálgatás után az ablak teljesen felhúzódik. Olyan a hibajelenség mintha a motor végállásérzékelője (ha van) rosszul jelezne.

Egyelőre ennyi, de ha megerőltetem magam, akkor lesz több hiba is.

Alapjában véve meg vagyok elégedve a vassal (1. autóm így nem sok viszonyítási alapom van).

1. nálam nincs ilyen gond, lehet, hogy csak a két kábel összeér és zárlatot okoz

2. kend be kis olajjal vagy zsírral az ablakszerkezetet (először a kárpitot le kell venni hozzá) utána menni fog rendesen. Nekem is csinálta a jobb oldali ablak kb 3/4.-énél ugyan ezt, és megoldódott

Link to comment
Megosztás:

2. Nem végálláskapcsoló, hanem becsípődésgátló, és valószínűleg megszorul az ablak valahol...

1. Tudtommal minden 4 ajtós verzióban az ablakfűtés az antenna is egyben. Szerintem nagyon jó ötlet volt így megoldani.

2. Nincs semmiféle becsípődésgátló, vagy végálláskapcsoló az ablakemelő szerkezetben. Egy kis vezérlő elektronika van a motorokon, ami megállítja a motort, ha megnő az áramfelvétel. Ez lehet azért mert fel/lehúzódott teljesen, vagy azért is, mert akadályba ütközött.

Link to comment
Megosztás:

1. Tudtommal minden 4 ajtós verzióban az ablakfűtés az antenna is egyben. Szerintem nagyon jó ötlet volt így megoldani.

2. Nincs semmiféle becsípődésgátló, vagy végálláskapcsoló az ablakemelő szerkezetben. Egy kis vezérlő elektronika van a motorokon, ami megállítja a motort, ha megnő az áramfelvétel. Ez lehet azért mert fel/lehúzódott teljesen, vagy azért is, mert akadályba ütközött.

Amiről te írsz, az a "végállás", ha megnő az áramfelvétele a motornak, akkor leállítja, de ha a "tanított" végállás előtt nő meg az áramfelvétel, akkor az "becsípődés", és nem csak megállítja az elektronika az ablakot, hanem kb félállásig visszaengedi! Ehhez elegendő, ha az ablakvezető sín meggörbült, valahol begyúri az ablak a gumikédert, vagy teljesen kikopott a plüss, vagy mittomén mi a kéder belsejéből, illetve útban van a kezed.

Link to comment
Megosztás:

valahol begyúri az ablak a gumikédert, vagy teljesen kikopott a plüss, vagy mittomén mi a kéder belsejéből, illetve útban van a kezed.

Nem csúszik rendesen a plüssmicsodában az ablak, és megszorul.Vizesen külön szám ablakot felhúzni.V.mi okosságot megpróbálok kicsikarni v.mi autóápoló embertől, mert bezsírozni én sem akarnám az ablakom szélét. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem csúszik rendesen a plüssmicsodában az ablak, és megszorul.Vizesen külön szám ablakot felhúzni.V.mi okosságot megpróbálok kicsikarni v.mi autóápoló embertől, mert bezsírozni én sem akarnám az ablakom szélét. :rolleyes:

én se a plüss részét kentem be, hanem az üveg alsó fogásait, mert azokon is csúszik valamelyest, és magát a szerkezetet, ahol csuklik. és így már pöpecül ment

Link to comment
Megosztás:

Nem csúszik rendesen a plüssmicsodában az ablak, és megszorul.Vizesen külön szám ablakot felhúzni.V.mi okosságot megpróbálok kicsikarni v.mi autóápoló embertől, mert bezsírozni én sem akarnám az ablakom szélét. :D

Én amikor anno beszereltem az elektromos ablakot, egyik oldalon nem a gumikáderba, hanem amellé sikerült visszaraknon az ablaküveget. Mivel rámsötétedett, ezért nem vettem észre a hibát, hanem felszereltem a kárpitot.

Amikor kb félig le volt húzva, akkor nagyon nehezen ment, volt hogy el is akadt. És csak kézi erővel továbbsegítve lehetett felhúzni. Mondonom sem kell, hogy mikor legközelebb világosban szétszedtem, egyből kiderült a hiba, és a fejemet fogtam :rolleyes:

Ha nem szedted szét az ablakot, akkor valószínűtlen, hogy nálad is ez van, de mielőtt bármit zsírozol, szedd le a kárpitot és nézd meg hátha valami szembetűnő dolgot találsz.

Aztán további hiba lehet, hogy van az ablakmechanikában egy kar, amivel az üveget dönteni tudod előre vagy hátra. Ha annak csavarja kilazul, akkor picit elfordulhat az ablak, ami széntén okozhat szorulást.

Link to comment
Megosztás:

Én amikor anno beszereltem az elektromos ablakot, egyik oldalon nem a gumikáderba, hanem amellé sikerült visszaraknon az ablaküveget. Mivel rámsötétedett, ezért nem vettem észre a hibát, hanem felszereltem a kárpitot.

Amikor kb félig le volt húzva, akkor nagyon nehezen ment, volt hogy el is akadt. És csak kézi erővel továbbsegítve lehetett felhúzni. Mondonom sem kell, hogy mikor legközelebb világosban szétszedtem, egyből kiderült a hiba, és a fejemet fogtam :rolleyes:

Ha nem szedted szét az ablakot, akkor valószínűtlen, hogy nálad is ez van, de mielőtt bármit zsírozol, szedd le a kárpitot és nézd meg hátha valami szembetűnő dolgot találsz.

Aztán további hiba lehet, hogy van az ablakmechanikában egy kar, amivel az üveget dönteni tudod előre vagy hátra. Ha annak csavarja kilazul, akkor picit elfordulhat az ablak, ami széntén okozhat szorulást.

Okhaj, Thx!Amint nem fagyok oda az autóhoz, szét lesz berhelve! :D

Link to comment
Megosztás:

Ha csak nem úgy jársz mint én,hogy ki van már kopva a középső csap az ablak emelő mechanikán,és azért nem húzza a két oldalt egyszerre és azért bukik meg kicsit.Nekem csere lesz nyáron mert már 1234-szer zsíroztam meg szétszedtem! :rolleyes:

Okhaj, Thx!Amint nem fagyok oda az autóhoz, szét lesz berhelve! :D
Link to comment
Megosztás:

Ha csak nem úgy jársz mint én,hogy ki van már kopva a középső csap az ablak emelő mechanikán,és azért nem húzza a két oldalt egyszerre és azért bukik meg kicsit.Nekem csere lesz nyáron mert már 1234-szer zsíroztam meg szétszedtem! :rolleyes:

Az el tud kopni? Én ősz elején bontott szettet vettem, elölre is és hátulra, és tökéletes állapotban vannak.

Pedig egy legalább 10 éves jobbkormányosból szerelték ki.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.

Úgy tűnik Crime78 magyarázatai között van a megoldás (ablakvezető sín meggörbült, valahol begyúri az ablak a gumikédert stb). Ugyanis előfordult már az, hogy azt vettem észre, hogy 90-nél a szokásoshoz képest iszonyat megnő a szélzaj, majd aztán vettem észre, hogy a gumikéderből középtávtól felfele az üveg felhúzáskor kiment. Szal valszeg vlmi elgörbülhetett rendesen.

Tavasszal már szétszedetem az ajtót egész a kárpit-ajtó karosszéria közötti nylon-ig eljutottam, de aztán sehogy se tudtam rájönni, hogy hogyan lehet pl. az üveget kioperálni. Azóta megvan a vectrahelp.pdf . Az alapján majd ha egy kicsit jobb lesz az idő akkor nekiveselkedek. Csak attól félek, hogy 2 napnál hosszabb móka lesz, nekem meg minden hétfő reggel be kell járni Miskolcra.

Sqery tanácsát majd mindenképpen követem a zsírzással kapcsolatban.

Adam1, Kelly úgy tűnik nektek, van az ablakszerelésben tapasztalatotok. Tudnátok adni pár jó tanácsot, hogy hogyan álljon neki az ember? Esetleg vlmi egyszerű metódus? Tipikus hiba, amit nem lenne jó elkövetni. Esetleg ennek a csapnak az árát már körbeérdeklődted, mennyibe fog ez fájni csere esetén?

Végül akkor kigyűjtve a lehetséges gyökér okokat:

1, meggörbült ablakvezető sín

2, zsírzás hiánya az üveg alsó fogásainál, és a csuklópontoknál

3, üveget döntő kar csavarja kilazult

4, középső csap az ablak emelő mechanikán kopott,és azért nem húzza a két oldalt egyszerre

Jah esetleg vlmi közelebbi az antennával kapcsolatban, hol érdemes nekiesni a belső kárpitnak?

Link to comment
Megosztás:

Nekem is meg van görbülve az ablakvezető sín.Az,amelyik az ajtó hangszóró felöli oldalán van.De nekem azért mert a közepe ahol össze van csapolva vagy préselve az aluminium(a ba.om aki aluból csinálta) ki van kopva,és mivel erőlködik felhúzás közben,ezért félrenyomja.Amit csak akkor tudsz megállapítani,mikor az üveg ki van szedve.Amúgy maga a mechanikát azt 4000 ft-ért mondták nekem,tehát nem vészes.A csere sem nagy dolog.Azt hiszem vagy 2-3 popszegecs fogja az egész szerkezetet,az üveg meg elég egyszerüen kijön.Legalábbis nekem! :rolleyes:

Ja és én ideiglenesen úgy csináltam meg,hogy a sínt kifúrtam két helyen,és egy vékony acéllapot rácsavaroztam.Így nem nyomja (annyira) félre,és apránként fel tudom húzni.De cserélni kell nyáron!

Köszönöm a válaszokat.

Úgy tűnik Crime78 magyarázatai között van a megoldás (ablakvezető sín meggörbült, valahol begyúri az ablak a gumikédert stb). Ugyanis előfordult már az, hogy azt vettem észre, hogy 90-nél a szokásoshoz képest iszonyat megnő a szélzaj, majd aztán vettem észre, hogy a gumikéderből középtávtól felfele az üveg felhúzáskor kiment. Szal valszeg vlmi elgörbülhetett rendesen.

Tavasszal már szétszedetem az ajtót egész a kárpit-ajtó karosszéria közötti nylon-ig eljutottam, de aztán sehogy se tudtam rájönni, hogy hogyan lehet pl. az üveget kioperálni. Azóta megvan a vectrahelp.pdf . Az alapján majd ha egy kicsit jobb lesz az idő akkor nekiveselkedek. Csak attól félek, hogy 2 napnál hosszabb móka lesz, nekem meg minden hétfő reggel be kell járni Miskolcra.

Sqery tanácsát majd mindenképpen követem a zsírzással kapcsolatban.

Adam1, Kelly úgy tűnik nektek, van az ablakszerelésben tapasztalatotok. Tudnátok adni pár jó tanácsot, hogy hogyan álljon neki az ember? Esetleg vlmi egyszerű metódus? Tipikus hiba, amit nem lenne jó elkövetni. Esetleg ennek a csapnak az árát már körbeérdeklődted, mennyibe fog ez fájni csere esetén?

Végül akkor kigyűjtve a lehetséges gyökér okokat:

1, meggörbült ablakvezető sín

2, zsírzás hiánya az üveg alsó fogásainál, és a csuklópontoknál

3, üveget döntő kar csavarja kilazult

4, középső csap az ablak emelő mechanikán kopott,és azért nem húzza a két oldalt egyszerre

Jah esetleg vlmi közelebbi az antennával kapcsolatban, hol érdemes nekiesni a belső kárpitnak?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.

Úgy tűnik Crime78 magyarázatai között van a megoldás (ablakvezető sín meggörbült, valahol begyúri az ablak a gumikédert stb). Ugyanis előfordult már az, hogy azt vettem észre, hogy 90-nél a szokásoshoz képest iszonyat megnő a szélzaj, majd aztán vettem észre, hogy a gumikéderből középtávtól felfele az üveg felhúzáskor kiment. Szal valszeg vlmi elgörbülhetett rendesen.

Tavasszal már szétszedetem az ajtót egész a kárpit-ajtó karosszéria közötti nylon-ig eljutottam, de aztán sehogy se tudtam rájönni, hogy hogyan lehet pl. az üveget kioperálni. Azóta megvan a vectrahelp.pdf ?. Az alapján majd ha egy kicsit jobb lesz az idő akkor nekiveselkedek. Csak attól félek, hogy 2 napnál hosszabb móka lesz, nekem meg minden hétfő reggel be kell járni Miskolcra.

Sqery tanácsát majd mindenképpen követem a zsírzással kapcsolatban.

Adam1, Kelly úgy tűnik nektek, van az ablakszerelésben tapasztalatotok. Tudnátok adni pár jó tanácsot, hogy hogyan álljon neki az ember? Esetleg vlmi egyszerű metódus? Tipikus hiba, amit nem lenne jó elkövetni. Esetleg ennek a csapnak az árát már körbeérdeklődted, mennyibe fog ez fájni csere esetén?

Végül akkor kigyűjtve a lehetséges gyökér okokat:

1, meggörbült ablakvezető sín

2, zsírzás hiánya az üveg alsó fogásainál, és a csuklópontoknál

3, üveget döntő kar csavarja kilazult

4, középső csap az ablak emelő mechanikán kopott,és azért nem húzza a két oldalt egyszerre

Jah esetleg vlmi közelebbi az antennával kapcsolatban, hol érdemes nekiesni a belső kárpitnak?

Nehezen tudok elképzelni olyan esetet, hogy az ablakvezető sín csak úgy magától meggörbüljön :rolleyes:

Persze ha karamboloztál, az más, De alapesetben nem. Az amúgy alapesetben is görbe, íves, hogy felvegye az ablaküveg alakját.

Ha lejött a nejlon is akkor eléd tárul az emelő mechanika és a motor. Innen már remélhetőleg meglátszik, mi a gond. Le és felhúzva már mutatja magát, hogy miért akad el.

Így néz ki az emelő mechanika. Ez a mechanikusom volt, aminek helyére bement a motoros. De a motoros is ugyanúgy néz ki, csak motor van rajta, ami a kurbli helyére van rászerelve.

9fc7eb07b369277b4a06e2d965b13424.jpg

Azon a három ponton érdemes bezsírozni finoman a szerkezetet, mert csúszó mozgást végeznek azok a műanyag rögzítők a sínben.

Ha ki kell szedned a mechanikát, akkor le kell fúrni a popszegecseket. Ez kétemberes meló, mert valakinek tartania kell az üveget. Mondjuk én a jobboldalit egymagam csináltam, mert megállt a sínben az üveg, de a baloldalihoz már segítség kellett. Amúgy dolgozó lány nehéz kihalászni az ajtóból az emelőmechanikát, mert kicsi helyek vannak az ajtón. De nem lehetetlen. Félig lehúzott állapotban kell legyen az ablak ilyenkor. A visszarakás ugyanúgy nem könnyű. Miközben veszed ki és rakod be, áram alatt kell legyen, hogy aprókat tudj rajta húzni fel-le. A mechanikát visszarakni csavarral (minimum 6-os, ehhez fel kell fúrni az ajtót) is lehet, vagy ha van szegecshúzód, akkor azzal. Én 5ös csavarral raktam, de az gyenge hozzá. Rendesen meg kell húzni.

Nagyjából ennyi.

Érdekességképpen a hátsó emelő, amik bowdenesek. Ezek még beépítésre várnak.

28ef54a9ec1a8cccd75d9765f34f0707.jpg

Link to comment
Megosztás:

Tavaly azért estem neki az ajtónak, mert a függőleges ablakemelő sínt a karosszériához odafogó kis fém bizbasz lötyögött. Ez a lötyögés fémes, zizegő zajt csapott, amit ráadásul a B oszlop szépen felerősített pont fejmagasságban. Ez a zaj meg elviselhetetlen volt már számomra.

Kelly, ha jól veszem ki a szavaidból, akkor ezek a függőleges ablakemelő sínek is kivehetőek az ablak eltávolítása után?

Adam1 szomorúan olvasom, hogy a popszegecseket le kell fúrni, nem szeretem a visszafordíthatatlan beavatkozásokat :D . Kössz a részletes leírást, ráadásul képekkel :rolleyes: .

Ezek szerint egyik haveromat is be kellesz szervezni majd…

Azt én is hitetlenkedve néztem, hogy hogy a túróba rakják be a mechanikát azokon a kis méretű nyílásokon.

Az még nem tiszta, hogy az üveget is ki lehet venni az ajtóból?

Link to comment
Megosztás:

Azt én is hitetlenkedve néztem, hogy hogy a túróba rakják be a mechanikát azokon a kis méretű nyílásokon.

Az még nem tiszta, hogy az üveget is ki lehet venni az ajtóból?

Az ablak "lecsavarozható" a mechanikáról. Az aljára rögzítve van egy fém rész. A páralehúzókat felfelé ki tudod szedni az ablak két oldalán, utána felfelé ki lehet billenteni - húzni magát az üveget. A szegecsek kifúrása után pedig az egész mechanikát ki tudod venni az egyik nagyobb lyukon.

Link to comment
Megosztás:

Pedig elképzelheted,hogy meg görbül karambol nélkül is! :D

Mondom ott van kikotyogósodva,ahol középen össze van csapolva és félre kezdi felhúzni,és maga a motor míg vissza nem nyomja addig tolná ugye felfele szerencsétlen,és meg görbül.Maga az üveg lapot meg ki lehet venni úgy is ha a mechanika benne van.Ki tudod csúsztatni a végén azt a müanyag "papucsot" az egyik sínből aztán a másik kettő meg már kijön.Vissza kicsit nehezebb,de egyedül simán megoldható.Nem egyszer kiszedtem már.

Ja és kétfajta mechanika létezik az elektromos ablakhoz,ezt én sem tudtam csak mutatták mikor éreklődtem utána.

Nehezen tudok elképzelni olyan esetet, hogy az ablakvezető sín csak úgy magától meggörbüljön :rolleyes:

Persze ha karamboloztál, az más, De alapesetben nem. Az amúgy alapesetben is görbe, íves, hogy felvegye az ablaküveg alakját.

Ha lejött a nejlon is akkor eléd tárul az emelő mechanika és a motor. Innen már remélhetőleg meglátszik, mi a gond. Le és felhúzva már mutatja magát, hogy miért akad el.

Így néz ki az emelő mechanika. Ez a mechanikusom volt, aminek helyére bement a motoros. De a motoros is ugyanúgy néz ki, csak motor van rajta, ami a kurbli helyére van rászerelve.

9fc7eb07b369277b4a06e2d965b13424.jpg

Azon a három ponton érdemes bezsírozni finoman a szerkezetet, mert csúszó mozgást végeznek azok a műanyag rögzítők a sínben.

Ha ki kell szedned a mechanikát, akkor le kell fúrni a popszegecseket. Ez kétemberes meló, mert valakinek tartania kell az üveget. Mondjuk én a jobboldalit egymagam csináltam, mert megállt a sínben az üveg, de a baloldalihoz már segítség kellett. Amúgy dolgozó lány nehéz kihalászni az ajtóból az emelőmechanikát, mert kicsi helyek vannak az ajtón. De nem lehetetlen. Félig lehúzott állapotban kell legyen az ablak ilyenkor. A visszarakás ugyanúgy nem könnyű. Miközben veszed ki és rakod be, áram alatt kell legyen, hogy aprókat tudj rajta húzni fel-le. A mechanikát visszarakni csavarral (minimum 6-os, ehhez fel kell fúrni az ajtót) is lehet, vagy ha van szegecshúzód, akkor azzal. Én 5ös csavarral raktam, de az gyenge hozzá. Rendesen meg kell húzni.

Nagyjából ennyi.

Érdekességképpen a hátsó emelő, amik bowdenesek. Ezek még beépítésre várnak.

28ef54a9ec1a8cccd75d9765f34f0707.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az ablak "lecsavarozható" a mechanikáról. Az aljára rögzítve van egy fém rész. A páralehúzókat felfelé ki tudod szedni az ablak két oldalán, utána felfelé ki lehet billenteni - húzni magát az üveget. A szegecsek kifúrása után pedig az egész mechanikát ki tudod venni az egyik nagyobb lyukon.

Nem kell lecsavarozni az ablakot a mechanikáról. Hanem ki kell csúsztatni belőle. Le kell félig húzni az ablakot, le kell fúrni a mechanikát tartó popszegecseket. Ekkor az egyik ember megfogja az üveget, a másik pedig elhúzza hátra az emelőszerkezetet. A sín azon a részen nyitott, azon a ponton választható szét az emelőszerkezet és az ablak. Nálam legalábbis így volt.

Saturation

A popszegecsek lefúrásáról nem kell félni. Szegecshúzóval ugyanúgy vissza lehet rögzíteni. De ha nincs, az sem baj, mert a csavar ugyanolyan jó. Az anya befelé legyen. Jól meg kell húzni. HA fent a kárpit, úgysem látja senki :rolleyes:

Miután az emelő szerkezet kint van, már csak ki kell emelni az üveget, elfordítva egy negyed fordulattal. Így már hozzáférsz a vezető sínekhez, ha azzal van gond. A visszarakás az nagyobb szívás, mint a kivétel. Kell játszani vele...

Link to comment
Megosztás:

Ja és kétfajta mechanika létezik az elektromos ablakhoz,ezt én sem tudtam csak mutatták mikor éreklődtem utána.

Ez az egyik,ami a képen van.

A másik az milyen?

Nekem szerencsére tökéletesen passzolt a mechanikus helyére, amit adtak a bontóban.

Link to comment
Megosztás:

Nem kell lecsavarozni az ablakot a mechanikáról. Hanem ki kell csúsztatni belőle. Le kell félig húzni az ablakot, le kell fúrni a mechanikát tartó popszegecseket. Ekkor az egyik ember megfogja az üveget, a másik pedig elhúzza hátra az emelőszerkezetet. A sín azon a részen nyitott, azon a ponton választható szét az emelőszerkezet és az ablak. Nálam legalábbis így volt.

OK, bocs, az a Kadettom volt... Összekevertem, valóban sínből kicsúsztatós móka volt a Vekiben, de én egyedül csináltam. Anélkül is kicsúszik, hogy a mechanikát lefúrnád, és össze is rakható, de már nem emlékszem melyik ponton, és hogyan. Szerintem a síneket is le kellett lazítani hozzá.

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem a leírt tanácsokkal felszerelkezve már nem lesz gond a szétszerelés, csak szívás :rolleyes: .

Időben nektek mennyi volt első alkalommal 2-3h, vagy 1 nap, vagy több? Mert akkor úgy tervezem.

Látom Crime78 ledesítettél. Ez a vectra műszerfalra vonatkozik, ha igen akkor melyik részére?

Ledesítéssel kapcsolatban van tapasztalatotok?

Link to comment
Megosztás:

Azt hiszem a leírt tanácsokkal felszerelkezve már nem lesz gond a szétszerelés, csak szívás :rolleyes: .

Időben nektek mennyi volt első alkalommal 2-3h, vagy 1 nap, vagy több? Mert akkor úgy tervezem.

Látom Crime78 ledesítettél. Ez a vectra műszerfalra vonatkozik, ha igen akkor melyik részére?

Ledesítéssel kapcsolatban van tapasztalatotok?

a kárpit leszedése pikk pakk megvan, max fél órát vesz igénybe. a többi már csak a te ügyességednek kérdése. de jobb a békesség és rászánni egy egész napot, hogy ne kelljen kapkodni.

ledesítésről sok oldal van, enyémen is találsz infókat itt . viszont az már egy nagyobb munka, jó pár napot és idegbajt okoz:D

Link to comment
Megosztás:

Látom Crime78 ledesítettél. Ez a vectra műszerfalra vonatkozik, ha igen akkor melyik részére?

Ledesítéssel kapcsolatban van tapasztalatotok?

A képeken nem a Vekim van, hanem az előző autóm, az Omega. A Vectrát majd a nyáron csinálom, ha jó idő lesz, itt már nincs garázsom.

Kétféleképpen lehet ledezni:

1. egyszerűen csak kicserélgeted a hagyományos izzókat foglalatba rakott ledekre. Az eredmény magáért beszél (teljesen egyszínű, esetleg foltos, gyengén világító műszerfalak).

2. Minden óra, és műszer mögé ledet pakolsz, a fényvetőket, gombokat külön leddel világítod meg, akkor "rögtön" színessé lehet tenni az autó belsejét, viszont az utóbbi jóval több, és nehezebb munka (forrasztgatás, vezetékelés, ragasztás). Míg az első verzió - ha soha nem szedted még szét a műszerfalat - kb 3-4 óra alatt kivitelezhető, addig a második verzió egy hét volt nekem például... Persze nem reggeltől estig, csak délutánonként. Este mindig valamennyire összerakni, mert másnap kellett a kocsi! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.