_Seth_ Elküldve Január3, 2010 Elküldve Január3, 2010 Akku körül sok fehér "por" gyűlt össze, ez mitől lehet? Az akkuval nincs gond... indul hidegben, melegben bármikor. Bosch 72 Ah, S3.
J0hnny Elküldve Január3, 2010 Elküldve Január3, 2010 Akku körül sok fehér "por" gyűlt össze, ez mitől lehet? Az akkuval nincs gond... indul hidegben, melegben bármikor. Bosch 72 Ah, S3. Kipárolgásból maradt "savmaradék".
zaza73 Elküldve Január3, 2010 Elküldve Január3, 2010 Akku körül sok fehér "por" gyűlt össze, ez mitől lehet? Az akkuval nincs gond... indul hidegben, melegben bármikor. Bosch 72 Ah, S3. Vízzel öblítsd le, az semlegesíti és eltünteti mielőtt marni kezdené a fém részeket.
Adam1 Elküldve Január4, 2010 Elküldve Január4, 2010 Akku körül sok fehér "por" gyűlt össze, ez mitől lehet? Az akkuval nincs gond... indul hidegben, melegben bármikor. Bosch 72 Ah, S3. Csak a pozitív sarun, igaz? :lol: Vízzel öblítsd le, az semlegesíti és eltünteti mielőtt marni kezdené a fém részeket. A víz nem semlegesíti, mert a víz maga semleges. Feloldja azt a kikristályosodott sót (ami savmaradékion + fém vegyület), lesz belőle híg sóoldat, és ahova lecsöpög ott összemar mindent. Száraz ruhával le kell törölni, esetleg kompresszorral lefújatni, letisztítani a sarut drótkefével. Az akkusarut azt már nem annyira szerencsés drótkefézni.
zaza73 Elküldve Január4, 2010 Elküldve Január4, 2010 A víz nem semlegesíti, mert a víz maga semleges. Feloldja azt a kikristályosodott sót (ami savmaradékion + fém vegyület), lesz belőle híg sóoldat, és ahova lecsöpög ott összemar mindent. Száraz ruhával le kell törölni, esetleg kompresszorral lefújatni, letisztítani a sarut drótkefével. Az akkusarut azt már nem annyira szerencsés drótkefézni. Bocs, rosszul fogalmaztam: a vízzel keveredve felhigul annyira, hogy elveszti maró hatását és nem tud kárt okozni a fém részekben. Amúgy az akksi sarujára este tegyél vizes rongydarabot és láss csodát, reggelre gyönyörű fémtiszta lesz. Ősi bevált módszer.
_Seth_ Elküldve Január4, 2010 Elküldve Január4, 2010 Az akku körül sok helyen van ilyen fehér por nem csak a sarunál :lol:
zaza73 Elküldve Január4, 2010 Elküldve Január4, 2010 Az akku körül sok helyen van ilyen fehér por nem csak a sarunál :lol: Én a helyedben megkeresném az akksi szellőző-túlfolyóját és egy vékony csővel levezetném valahova alulra a kasztni alá. Az előző akksimnál én ezt csináltam és megszünt a jelenség. A mostani zseléssel már nincs ilyen gond. :lol:
_Seth_ Elküldve Január4, 2010 Elküldve Január4, 2010 Én a helyedben megkeresném az akksi szellőző-túlfolyóját és egy vékony csővel levezetném valahova alulra a kasztni alá. Az előző akksimnál én ezt csináltam és megszünt a jelenség. A mostani zseléssel már nincs ilyen gond. :lol: És az hol van? :lol:
zaza73 Elküldve Január5, 2010 Elküldve Január5, 2010 Valamelyik oldalán felül. Példának itt egy kép, talán segít. Ez egy gondozásmentes akksi, aminek az oldalán nemes egyszerűséggel ledugózták a túlfolyóját így a gázok a felső szellőzőn távoznak az akksiból és csapódnak le mindenhová az akksi körül. És mindez szépen leburkolva. http://kepfeltoltes.hu/100105/PC210056_www...ltoltes.hu_.jpg
_Seth_ Elküldve Január5, 2010 Elküldve Január5, 2010 Valamelyik oldalán felül. Példának itt egy kép, talán segít. Ez egy gondozásmentes akksi, aminek az oldalán nemes egyszerűséggel ledugózták a túlfolyóját így a gázok a felső szellőzőn távoznak az akksiból és csapódnak le mindenhová az akksi körül. És mindez szépen leburkolva. http://kepfeltoltes.hu/100105/PC210056_www...ltoltes.hu_.jpg Megoldottam: Exide Premium 72 Ah zselés akku kerül a gépezetbe, mindjárt megyek és be is teszem :lol: 24be volt de ha bír annyit mint a bosch akkor legyen... :lol:
zaza73 Elküldve Január5, 2010 Elküldve Január5, 2010 Megoldottam: Exide Premium 72 Ah zselés akku kerül a gépezetbe, mindjárt megyek és be is teszem :lol: 24be volt de ha bír annyit mint a bosch akkor legyen... :lol: Kicsi a világ, ugyan ilyet tettem bele én is és eddig csak dícsérni tudom. Szerintem jó választás volt!
_Seth_ Elküldve Január5, 2010 Elküldve Január5, 2010 Kicsi a világ, ugyan ilyet tettem bele én is és eddig csak dícsérni tudom. Szerintem jó választás volt! Működik... elmegy egynek és remélem nem lesz baj vele. Tele volt akkusavval az akku alatti rész, megtakarítottam, le is fújtam lakkal, hogy ne egye tovább semmi se a fémet. Beraktam, befért gond nélkül sőt még kb 1,5 centivel nagyobb akku is beférne de olyan nincs már :lol: Lökös mögé tettem még be a két lámpa alatti hungarocell darabot + ködlámát állítattam be + kiporszívóztam, teletankoltam, mp3-ak is frissítve :lol:
dannee0706 Elküldve Január5, 2010 Elküldve Január5, 2010 Hali. Lenne egy kérdésem hozzátok. Szerintetek a 2.0 D Vectraba milyen akksi kell. eddig nekem 70 Ah volt de az már kezdi megadni magát és amugyis gyengének éreztem.
Adam1 Elküldve Január5, 2010 Elküldve Január5, 2010 Hali. Lenne egy kérdésem hozzátok. Szerintetek a 2.0 D Vectraba milyen akksi kell. eddig nekem 70 Ah volt de az már kezdi megadni magát és amugyis gyengének éreztem. Minél nagyobb, annál jobb. Mérete miatt 75 Ah-nál nagyobb nem fér bele.
zaza73 Elküldve Január5, 2010 Elküldve Január5, 2010 Hali. Lenne egy kérdésem hozzátok. Szerintetek a 2.0 D Vectraba milyen akksi kell. eddig nekem 70 Ah volt de az már kezdi megadni magát és amugyis gyengének éreztem. Igaza van az előttem szólónak, de ha a 70 Ah-st gyengének érezted én ránéznék az önindítóra is, hogy teker-e annyira, mint amennyire kell neki. Ismerősömnek sem indult, főleg télen melegen(!), míg végül akksi meg minden apró kütyü cseréje után egy normális szerelő ránézésre (hallásra) megmondta, hogy lassan forgat az önindító. Megreparálták és azóta indul rendesen. Valamint nem árt megnézni, hogy a motorblokkra rendesen átmegy-e a negatív az akksiról.
dannee0706 Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 Néha ad ki furcsa hangokat az öninditó. mintha tovább tekerné az inditózás után.
tibor.swiss Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 Sziasztok! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy Opel Vectra B 0121-es hibakód szeleprelé áramkör hibát ír ki a számítógép. Melyik alkatrész cseréjével javítható a hiba??? néha elalszik a lámpa és akkor egy fékezés erejéig tökéletes az ABS, de utána ismét világít a lámpa és nem jó kb. 1 hétig. Ez mitől lehet? köszi
zaza73 Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 Néha ad ki furcsa hangokat az öninditó. mintha tovább tekerné az inditózás után. Indítás után már a motor forgatja az önindítót, amitől hamarosan kipurcanik, ha a rugó nem tolja vissza a fogaskereket. Egy szétszerelést-tisztítást-kefecserét megérne a dolog. Jóval olcsóbb, mint új önindítót venni.
dannee0706 Elküldve Január6, 2010 Elküldve Január6, 2010 megnézte egy szaki azt mondta hogy még nem érdemes megbontani. de köszönöm a segitséget mindenkinek!!!!!!!
cserbinszky Elküldve Január7, 2010 Elküldve Január7, 2010 Sziasztok! Abban szeretnék segítséget kérni, hogy Opel Vectra B 0121-es hibakód szeleprelé áramkör hibát ír ki a számítógép. Melyik alkatrész cseréjével javítható a hiba??? néha elalszik a lámpa és akkor egy fékezés erejéig tökéletes az ABS, de utána ismét világít a lámpa és nem jó kb. 1 hétig. Ez mitől lehet? köszi Helló!!! Milyen évjáratú az autó??Milyen motor van benne??
tibor.swiss Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 Helló!!! Milyen évjáratú az autó??Milyen motor van benne?? Szia! 1998-as B1-es X20DTH motor van benne. üdv...
Adam1 Elküldve Január8, 2010 Elküldve Január8, 2010 Ma egyik pillanatról a másikra megadta magát az akkumulátorom. De olyan szinten, hogy kb két két fordulatig bírta megforgatni a motort, természetesen nem indult el. Értetlenül állok a dolog előtt, még -20 fokokban is jól bírta, erre most bedobja az unalmast. Ráadásul nem is a 10 óra állás utáni hidegindításkor, hanem amikor beálltam tankolni a benzinkúthoz. Szóval meleg motornál. 4 éves Perion 75 Ah. Tapasztalt már valaki ilyet? Akku kiszerelés közben ráadásul még bele is ejtettem a csőkulcsot a lökhárítóba, szerencsére a hazaúton nem rázkódott el onnan, de szép móka lesz azt kihalászni onnan.
zaza73 Elküldve Január9, 2010 Elküldve Január9, 2010 Ma egyik pillanatról a másikra megadta magát az akkumulátorom. De olyan szinten, hogy kb két két fordulatig bírta megforgatni a motort, természetesen nem indult el. Értetlenül állok a dolog előtt, még -20 fokokban is jól bírta, erre most bedobja az unalmast. Ráadásul nem is a 10 óra állás utáni hidegindításkor, hanem amikor beálltam tankolni a benzinkúthoz. Szóval meleg motornál. 4 éves Perion 75 Ah. Tapasztalt már valaki ilyet? Akku kiszerelés közben ráadásul még bele is ejtettem a csőkulcsot a lökhárítóba, szerencsére a hazaúton nem rázkódott el onnan, de szép móka lesz azt kihalászni onnan. Az enyém is ugyan így adta meg magát. Beugrottam a boltba, aztán 10 perc múlva hiába fordítottam a kulcsot.
zozi82 Elküldve Január9, 2010 Elküldve Január9, 2010 Az enyém is ugyan így adta meg magát. Beugrottam a boltba, aztán 10 perc múlva hiába fordítottam a kulcsot. Az enyém lassú halált halt, egyre gyengébb volt, számítottam már rá.
_Seth_ Elküldve Január9, 2010 Elküldve Január9, 2010 Hát nah... enyém a legidegesítőbb... az akku működik, gond nincs vele... csak éppen már szétmarta maga alatt az akkutartót és a környező műanyag szigeteléseket is pótolni, javítani kellett néhol + önmagát... a tetején már a műanyagot elkezdte eszegetni... mindezt egy majd 30e és kb 2 éves bosch akku...
Recommended Posts