Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

hemi

Recommended Posts

Sziasztok!

Egy kis gondom akadt az 1,6-os 16v Vectra b-mmel (1997-es), éspedig az, hogy a 3. hengeremen folyamatosan nedves a gyertya, tehát nem tökéletes az égetése. Tettem új gyertyákat, meg gyergyakábelt is cseréltem, de változatlan.

Arra gyanakszom, hogy a DIS gyujtásmodulom hibás, és nem ad megfelelő erősségú szikrát, vagy nem megfelelő időben adja le.

Hogyan tudnám én azt leellenőrizni?

Köszi előre!

Üdv. a Vectrásoknak!

Nem fogy belőle a hűtővíz? Mert ha nedves a gyertya, lehet, hogy átenged a hengerfejtömítés.

Link to comment
Megosztás:

Nekem azt csinálja a rádióm most már egyre gyakrabban, hogy ha rossz, zötyögős úton megyek, lehalkul teljesen a bal első hangszóró és a csipigó. Nem némul el teljesen, de nagyon nagyon halkan szól tovább.

Úgy tudom visszahozni, ha felerősítem majdnem maxra a hangerőt a rádión, majd visszaálíltóm halkabbra, akkor szól.

A hiba tulajdonképpen azóta áll fent, hogy kábelköteget cseréltem az első ajtókban az ablakemelk miatt, bár nem tudom egyértelműen erre sem fogni, mert hetekkel a csere után jött elő a gond.

Szerintetek mivel lehet gond? Rádió, vagy kábelköteg? Ha a kábelkötegben, illetve átvezető csatlakozónál lenne a gond, akkor megjavulna hangerő felerősítésre? Vagy a rádióban van érintkezési hiba? Még nem áltlam neki megkeresni a hibát, előtte inkább tapasztalatot gyűjtök, egyelőre nem akarom feleslegesen szétszedni az ajtót.

Ja, a rádióm nem gyári, hanem egy egyszerű CD-s Sony.

Valakinek nincs ötlete, tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Link to comment
Megosztás:

Valakinek nincs ötlete, tapasztalata ezzel kapcsolatban?

Ilyen hiba akkor fordul elő amikor ideiglenes rövidzárlat keletkezik. Ez lehet hibás szigetelés a kötegben. Esetleg nem megfelelően lett össze szerelve a csatlakozó. Gyenge érintkezésnél a hangfrekvencia képes "áthúzni" és halk hangerőt produkálni. De ugyanez előfordul a szigetelés sérülése esetén is ha az éppen letestel vagy összeér másik vezetékkel.

Én mindenképpen javaslom hogy nézd át a vezetékelést és a csatlakozót magát. Rádió ha előtte működött megfelelően hirtelen nem csinál efféle hibajelenséget. Nekem ez a jelenség mindenképpen ideiglenes hibára utal.

nekem Pionneer van benne és gyakran csinálta hogy elnémult ajtó nyitásra. CSati lekap vezeték kimér ----> gyenge érintkezés talál ----> megjavít és örül :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

van egy olyan problémám hogy a központi zár távirányítóval nem működik, csak kulccsal nyitható. Az előző tulaj elhagyta az ajtókulcsot és kicserélték az ajtóban a zárat. Ezzel összefüggésben lehet hogy nem működik a távirányító? Mi lehet a megoldás? Tanácstalan vagyok mert azt sem tudom hogy hol van benne a vezérlő egység meg a vevőegység stb... Mit javasoltok mit tegyek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Angliában 97-es vectramban rádiót akartam cserélni:A gyári hármas csatlakozó van rajta: Egy ismerős azt mondta telefonon hogy a nagyobb csatlakozót válasszam le és össze lehet csatlakoztatni!Ezt megcsináltam és ekkor nem működött a kilométer órám meg a kilométer számlálóm!Kihúztam ,akkor a kilométer órám újra működik ,de a számláló meghalt! Az ismerős azt mondta hogy van egy sebesség kábel amit elkel vágni,de így nem tudja melyik az.Tudtok -e ez ügyben valamit segíteni!

szia! nekem is hasonló problémám volt. ha a rádiót bekapcsoltam akkor nem mért az óra, ha a rádió nem ment akkor az óra működött. Én fogtam és levágtam a gyári csatlakozót aztán bekötöttem a tápot közvetlen az akksiról, a hangszórókat az új csatlakozóba, a többi kábelt meg hagytam a francba dimmer, phone elektromos antenna stb.... és azóta kutya baja, valszeg ezek közül valamelyik nem szabvány szerint van a gyári opel magnókba bekötve. de ha nem gyári magnód van akkor nem is kell több csak a tápot bekötni meg a hangszórókat. ennyi.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

van egy olyan problémám hogy a központi zár távirányítóval nem működik, csak kulccsal nyitható. Az előző tulaj elhagyta az ajtókulcsot és kicserélték az ajtóban a zárat. Ezzel összefüggésben lehet hogy nem működik a távirányító? Mi lehet a megoldás? Tanácstalan vagyok mert azt sem tudom hogy hol van benne a vezérlő egység meg a vevőegység stb... Mit javasoltok mit tegyek?

Kérdés, hogy soha nem is működött, mióta nálad van az autó, vagy utánna romlott el? Előbbi esetben én először elemet cserélnék a távirányítóban, kipróbálnám a tartalékkal, ha van, kizárandó a lehetőségeket.

Ha a vezérlő egység a a rossz, hát az gáz, azzal nemtudom mit lehet kezdeni, talán bontóból vennék egyet távirányítóval együtt. Vagy egy bicskakulcsos komplett egységet a Vateráról. 10 ezer körül megkapod.

A vezérlő egység amúgy a jobb oldali "A" oszlop tövében van a bukrolat alatt:

36efddb39b77c1e4efbfd68ddc525f72.jpg

Az ajtózáró kulcstól teljesen független. Persze a cserekor nem tudni mit kókányoltak meg :)

Link to comment
Megosztás:

Kérdés, hogy soha nem is működött, mióta nálad van az autó, vagy utánna romlott el? Előbbi esetben én először elemet cserélnék a távirányítóban, kipróbálnám a tartalékkal, ha van, kizárandó a lehetőségeket.

Ha a vezérlő egység a a rossz, hát az gáz, azzal nemtudom mit lehet kezdeni, talán bontóból vennék egyet távirányítóval együtt. Vagy egy bicskakulcsos komplett egységet a Vateráról. 10 ezer körül megkapod.

A vezérlő egység amúgy a jobb oldali "A" oszlop tövében van a bukrolat alatt:

36efddb39b77c1e4efbfd68ddc525f72.jpg

Az ajtózáró kulcstól teljesen független. Persze a cserekor nem tudni mit kókányoltak meg :)

köszi a gyors választ! a távirányító az elvileg jó mert világít ha megnyomom: nyit zöld / zár piros . De azért a biztonság kedvéért cserélek elemet, lehet gyenge. Nameg a zárcsere előtt működött.

Link to comment
Megosztás:

Na péntek 13.

Kitakarítottam ma a kocsit,és indítás után légzsáklámpa világít :) :)

Pedig nem nyúltamsemmi olyanhoz.Vihetem kiüttetni!

Elég lehet az is, hogy megpiszkáltad a vezetéket az ülés alatt, és kontakt hibás...

ugy mint az astráknál kulcs be elfordít és addig nyomkodom amíg nem működik? vagy máshogy?

Igen, legalábbis az Omegámba úgy kellett: gyújtás rá, és a zárás gombot megnyomni, ekkor lezárt a kocsi, majd rögtön vissza is nyitott, a programozás kész volt...

Link to comment
Megosztás:

szia! nekem is hasonló problémám volt. ha a rádiót bekapcsoltam akkor nem mért az óra, ha a rádió nem ment akkor az óra működött. Én fogtam és levágtam a gyári csatlakozót aztán bekötöttem a tápot közvetlen az akksiról, a hangszórókat az új csatlakozóba, a többi kábelt meg hagytam a francba dimmer, phone elektromos antenna stb.... és azóta kutya baja, valszeg ezek közül valamelyik nem szabvány szerint van a gyári opel magnókba bekötve. de ha nem gyári magnód van akkor nem is kell több csak a tápot bekötni meg a hangszórókat. ennyi.

Köszönöm!! Ezt fogom csinálni én is!

Link to comment
Megosztás:

szia! nekem is hasonló problémám volt. ha a rádiót bekapcsoltam akkor nem mért az óra, ha a rádió nem ment akkor az óra működött. Én fogtam és levágtam a gyári csatlakozót aztán bekötöttem a tápot közvetlen az akksiról, a hangszórókat az új csatlakozóba, a többi kábelt meg hagytam a francba dimmer, phone elektromos antenna stb.... és azóta kutya baja, valszeg ezek közül valamelyik nem szabvány szerint van a gyári opel magnókba bekötve. de ha nem gyári magnód van akkor nem is kell több csak a tápot bekötni meg a hangszórókat. ennyi.

Ezzel a bekötéssel, ha megy a rádió, akkor is kiírja a kijelzőre a dátumot?

Nekem sem gyári rádióm van, és az előző tulajom úgy köttette be, hogy ha bekapcsolom a rádiót, akkor eltűnik a dátum a kijelzőről.

Ma amúgy ki kellett vennem a fejegységet, mert mozgott a helyén.

A fém keretet, ami befogja a rádiót, nem rögzítették be megfelelően. De a karmokkal nem is lehet megfelelően, ezért csavarokkal rögzítettem.

Két vezeték amúgy szabadon lógott, egyik vége le sem volt szigetelve. Majd meglátjuk, ez okozza-e az időnkénti bal-első hangszóró elnémulást.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a bekötéssel, ha megy a rádió, akkor is kiírja a kijelzőre a dátumot?

Nekem sem gyári rádióm van, és az előző tulajom úgy köttette be, hogy ha bekapcsolom a rádiót, akkor eltűnik a dátum a kijelzőről.

Ma amúgy ki kellett vennem a fejegységet, mert mozgott a helyén.

A fém keretet, ami befogja a rádiót, nem rögzítették be megfelelően. De a karmokkal nem is lehet megfelelően, ezért csavarokkal rögzítettem.

Két vezeték amúgy szabadon lógott, egyik vége le sem volt szigetelve. Majd meglátjuk, ez okozza-e az időnkénti bal-első hangszóró elnémulást.

Szia! nekem előtte is állandóan a dátumot irta ki amikor rádió se volt benne meg most is. a fent irt módon bekötöttem és azóta is a dátumot irja ki. Ha csak a tápot meg a hangszóróvezetékeket kötöd rá a csatira akkor biztos hogy mindig ki fogja irni a dátumot szerintem.... arra kell figyelned hogy tápra /+12V/ kösd a piros meg a sárga vezetéket is mert ekkor nem fog kikapcsolni a magnó ha a kulcsot kiveszed. szerintem igy jobb. vagy megkeresed hogy melyik az a kábel ami vezérli a ki be kapcsolást.

Link to comment
Megosztás:

Elég lehet az is, hogy megpiszkáltad a vezetéket az ülés alatt, és kontakt hibás...

Igen, legalábbis az Omegámba úgy kellett: gyújtás rá, és a zárás gombot megnyomni, ekkor lezárt a kocsi, majd rögtön vissza is nyitott, a programozás kész volt...

a vectrámban is így működik :) .... mostmár... vettem új elemet. beleraktam aztán nem mindig működött, szétszedtem, megforrasztottam a + felől a nyáklapon a forrpontot mert elengedte és most már jó:) hál istennek csak ennyi baja volt. kösz mindenkinek a segitséget

Link to comment
Megosztás:

Ezzel a bekötéssel, ha megy a rádió, akkor is kiírja a kijelzőre a dátumot?

Nekem sem gyári rádióm van, és az előző tulajom úgy köttette be, hogy ha bekapcsolom a rádiót, akkor eltűnik a dátum a kijelzőről.

Ez nem bekötés kérdése.

Amennyiben az autót új korában gyári rádióval szerelve adták el, akkor a rádiót bekapcsolva eltűnik a dátum a kijelzőről hogy az RDS által kijelzett adó nevének/frekvenciának adja át a helyét. Viszont ha az autó eredetileg csak rádió előkészítéssel lett eladva avagy az eredeti gyári rádió márkaszervizben került kiszerelésre, akkor a kijelző mindig a dátumot mutatja, a (később esetlegesen beszerelt) rádió ki vagy bekapcsolt állapotától függetlenül. A probléma orvosolása Tech2-es műszerrel történik, azzal át lehet állítani a kijelzést, nem kell hozzá semmit kötögetni.

Link to comment
Megosztás:

Ez nem bekötés kérdése.

Amennyiben az autót új korában gyári rádióval szerelve adták el, akkor a rádiót bekapcsolva eltűnik a dátum a kijelzőről hogy az RDS által kijelzett adó nevének/frekvenciának adja át a helyét. Viszont ha az autó eredetileg csak rádió előkészítéssel lett eladva avagy az eredeti gyári rádió márkaszervizben került kiszerelésre, akkor a kijelző mindig a dátumot mutatja, a (később esetlegesen beszerelt) rádió ki vagy bekapcsolt állapotától függetlenül. A probléma orvosolása Tech2-es műszerrel történik, azzal át lehet állítani a kijelzést, nem kell hozzá semmit kötögetni.

Eredetileg gyári rádió volt benne, ezért tűnik el a dátum, mikor bekapcsolom a rádiót, ott jelezné ki az infókat. De az előző tulajom kicserélte a rádiót egy CD-s Sonyra, ezért most eltűnik.

Igazából nem zavar, csak annyit akartam kérdezni hogy nem-e egy szálat kell le/át/kikötni a rádiónál, ahhoz hogy a dátum ne tűnjön el...

Link to comment
Megosztás:

Dehogy forrasztgatom! :)

Ma szétszedtem darabokra a csatlakozót,és befújtam kontakt spray-el

Csak egy jó tanács volt, egy idő után megint kontakthibás lehet és ha a porszívóval meglököd ismét jelez a lufi lámpa.

A végleges megoldás az átforrasztás, a csatlakozó kiiktatása. Nekem elég volt a bejelzéshez annyi, hogy az ülést előrehúztam.

Link to comment
Megosztás:

A minap figyeltem meg, hogy hátul csak egyik ködlámpám világít (csak a bal, jobb oldali nem)

Megnéztem, mi lehet a gond, dupla wolfram szálas izzó rendben, kiveszem, hát látom hogy egy kb másfél centis, "L" alakú érintkező hiányzik, amiről az izzó izzó 21 W-os szálja kapná a feszülstésget.

Ez ilyen gyárilag, vagy csak kieshetett ez az érintkező?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.