Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
On 2017. 11. 21. at 21:12, Adam1 írta:

Hogy sikerült megoldanod a tempomatot? Nekem nem sikerült anno, 1,7 TD motorhoz akartam házasítani, bevezetékeltem, de az általad említett kattanáson kívül semmit sem csinált.

OP Commal rá tudtam csatlakozni, és mutatta a mért értékeket, de ennél előbbre nem jutottam.

Hali.
Bocsi de még csak most jöttem fel az oldalra..
Nekem X20XEV  benzinesbe van 1997-es.
Könnyű dolgom volt hiszen gyárilag be volt vezetékelve a kocsim így a korábban vett donor autóból átraktam a kormánynál lévő kapcsolót és a pedál kapcsolót illetve a donorból a motorvezérlőt is át raktam amiben gyárilag tempomatos volt. (a motorvezérlőt egyébként más miatt raktam át) (az hogy a motorvezérlő egységhez kell e programozni azt nem tudom, elvileg nem)
Már csak egy tempomat vezérlőt kellett szereznem ami működik mert ami a donorba volt tönkrement még a donorba.
Nekem a vezérlő berakása után a bovden rövidebb volt 5 cm-rel ami végül is azért volt mert a bovden be volt ragadva mert még a kocsi fiatal korában lett kiszerelve és beált.
Amikor a beragadás probléma meg oldódott már simán oda ért a helyére. Utána mentem vele egy kört és működött is és szerencsére azóta is működik..
Szóval végül is semmi extra nem volt benne..
Nem valószínű hogy sokat segítettem ezzel.
Egyébként nem lehet hogy annó valamit mégis rosszul vezetékeltél be?

  • 4 weeks later...
Elküldve

Üdv mindenkinek!
Számomra érdekes problémával állok szemben a mai naptól.
Ha lezárom a kocsit nem úgy villan fel az index mint eddig és fogja magát és folyamatosan világítva marad. Távirányítóval és kulccsal való záráskor ugyan az a helyzet.
Egyébként a zárás nyitás működik. Csináltam azt is hogy lekötöttem az akku sarut fél órára hátha észhez tér de nem. Reléket is cserélgettem és közben ha mozgatom a reléknél akkor van hogy elalszik. Lehet a multitájmert kell kicserélnem? Már egy ideje csinál olyat is, hogy indexelésnél villog a belső világítás is lehet hogy összefügg..
Holnap kicserélem a multitájmert hátha. Nyitott ajtónál ugye ha lezárom a kocsit akkor vissza kell nyitnia de jelenleg azt sem mindig teszi. Remélem nem a centrálzár vezérlője a gond.
Még annyi hogy X20XEV  riasztós kivitel.

Esetleg ötlete valakinek, hogy mi okozhatja ezt? Vagy valakinek volt már ilyen problémája?
Előre is köszönöm.

Elküldve

Annyit még hozzá tennék, hogy ha gyújtásra rakom akkor megszűnik a probléma és üzem közben is rendesen működnek az indexek. Ha leállítom a kocsit akkor felvilágítódnak az indexex lezárás nélkül is már.
Hibakód  "123 irányjelző feszültség alacsony"
Próbálok rákeresgélni a neten is...

Elküldve

Kicseréltem a centrálzár vezérlő egységét és megoldódott a probléma. Már csak az a baj hogy a cseredarab nem riasztós.
Egyébként mi mehetett tönkre benne ha minden más pedig működik vele?

Elküldve
2 órája, gyuros írta:

Kicseréltem a centrálzár vezérlő egységét és megoldódott a probléma. Már csak az a baj hogy a cseredarab nem riasztós.
Egyébként mi mehetett tönkre benne ha minden más pedig működik vele?

Hát passz, szedd szét, nézd meg a forrasztásokat, nincs-e kondi felpúposodva, más egyéb elfüstölve vagy egy relé nem húz be, típustól függ milyen alkatrészekből áll pölö:

2741507-20180114-2ahUnN.jpg

Elküldve (edited)

Már szemrevételeztem szétszedve és nem láttam benne semmi feltűnőt.. Relé meg nincs is benne. Gondolom elektronikai műszerész megtudja nézni, hogy kiment e benne valami.?
Én úgy tudom hogy a riasztós kivitelű a legmagasabb szintű változat.. Enyém Megamos típusú. Van még Bosch illetve Kiekert típusok.
Azt viszont nem értem, hogy a csatlakozónál az összes tű rész benne van az alapabb változatban is akkor miért nem tudja az is a riasztót. :confused:

Módosítva : gyuros
Elküldve
17 órája, gyuros írta:

Már szemrevételeztem szétszedve és nem láttam benne semmi feltűnőt.. Relé meg nincs is benne. Gondolom elektronikai műszerész megtudja nézni, hogy kiment e benne valami.?
Én úgy tudom hogy a riasztós kivitelű a legmagasabb szintű változat.. Enyém Megamos típusú. Van még Bosch illetve Kiekert típusok.
Azt viszont nem értem, hogy a csatlakozónál az összes tű rész benne van az alapabb változatban is akkor miért nem tudja az is a riasztót. :confused:

Hát gondolom tömeggyártás, így egyszerűbb soron csinálni. 

Elküldve
On 2018. 01. 21. at 13:15, gyuros írta:

Szia!

Én első körben a két NEC gyártmányú relét cserélném ki. Lehet, valamelyik beragad. Emellett az összes forrasztást megnézném jó alaposan, lehet valamelyik felrepedt.

Üdv!

Elküldve

Megnéztem és az egyik relé belül az érintkezőjénél kormos vagy olyasmi. Meg tisztogattam utána működött is többszöri próbánál is de aztán újra elkezdte.
Már csak az a kérdés hogy hol tudok ugyan ilyen két relét venni?? Tudja valaki?
Neten keresgéltem de nem sok sikerrel...

Elküldve
6 órája, gyuros írta:

Megnéztem és az egyik relé belül az érintkezőjénél kormos vagy olyasmi. Meg tisztogattam utána működött is többszöri próbánál is de aztán újra elkezdte.
Már csak az a kérdés hogy hol tudok ugyan ilyen két relét venni?? Tudja valaki?
Neten keresgéltem de nem sok sikerrel...

Ha találsz rajta kódot-jelölést azt be lehet írnia  keresőbe talán kidobja pontosan mi az így rá tudsz keresni. 

Elküldve

Van rajta. Az alapján próbálkoztam a kereséssel már többször is. Nem ad ki konkrét olyan helyet ahol lehetne ezt kapni. Szerintem valami műszerész boltot kell keresnem és ott érdeklődni vagy egy műszerészt aki beszerzi és ki is cseréli.

Elküldve

Szia/sztok!

Meg mindig műszaki problemas a vectram, mar villamosagis szakinal van, de nincs eredmeny "szikra". Az ac pumpa is sem kap aramot, osszezarva megy hallatszik, de hiaba adunk gyujtast csak teker, minden biztositek jo :( mar kiszedtuk a fedelzeti computert hatha, valami otlet, masnak ilyen problema? Egyik naprol a masikra nem indult, villogtatni sem sikerult! X20XEV benzines 2.0 es 96-os!

Elküldve
1 óra, Andras11 írta:

Szia/sztok!

Meg mindig műszaki problemas a vectram, mar villamosagis szakinal van, de nincs eredmeny "szikra". Az ac pumpa is sem kap aramot, osszezarva megy hallatszik, de hiaba adunk gyujtast csak teker, minden biztositek jo :( mar kiszedtuk a fedelzeti computert hatha, valami otlet, masnak ilyen problema? Egyik naprol a masikra nem indult, villogtatni sem sikerult! X20XEV benzines 2.0 es 96-os!

A pumáról lehúzod a csatlakozót és lámpázd ki van-e feszültség, lehet, hogy műszerrel méred a 12 voltot, de kell egy 21 W-os izzó terhelésnek, ha az világít indításkor akkor biztos eljut odáig az áram, és akkor a pumpa a ludas. Nekem is volt hasonló gondom, és a szerelőm mondta, hogy terhelve kell nézni a feszkót. Hibakódot nem fog dobni.

Elküldve
10 perce, Andras11 írta:

De az uzemanyag eljut a motorig, azt megneztuk!

Bocs, akkor passzolom, esetleg a gyujtásegység, ahogy olvastam, az is el szokott szállni, sajna csak cserélni lehet egyben az egészet.

De hátha lesz nálam okosabb akinek van más ötlete.

Elküldve
20 perce, Andras11 írta:

De az uzemanyag eljut a motorig, azt megneztuk!

Ha a pumpa nem kap áramot ahogy a korábbi hozzászólásodban írtad, akkor hogy jut el az üzemanyag a motorig?:blink:

A Vectrát nem ismerem annyira, de az AC relét megnéztétek?

Elküldve

Direktbe indult el, kulon feszultsegrol a pumpa, a relek jok, most a computer kerul gepre, bizva benne hogy ott a hiba, bar meg az immo is santit, de azt koltseges kiutni, igaz nem erdekel ha kiderul az a baja! Majd beszamolok ha 1x vegre beindul!

Elküldve
11 órája, Andras11 írta:

Direktbe indult el, kulon feszultsegrol a pumpa, a relek jok, most a computer kerul gepre, bizva benne hogy ott a hiba, bar meg az immo is santit, de azt koltseges kiutni, igaz nem erdekel ha kiderul az a baja! Majd beszamolok ha 1x vegre beindul!

Immónak szerintem van saját hibakódja amit jelezne az autó indításkor. 

Elküldve
2 órája, zotya975 írta:

Immónak szerintem van saját hibakódja amit jelezne az autó indításkor. 

Calibránál anno olyan volt hogy folyamatosan villogott a "Check Engine" gyújtás ráadása után, ha immo baja volt, Vectránál nem tudom. H van benne "kulcso auto" lámpa a műszerfalon, akkor az szokott jelezni.

Elküldve

Ha gyujtast kap a chek felirat vilagit folyamatosan, akkor lehet tenyleg immo? Egyik kulcs sem inditja a chip benne van, esetleg az immo karika a gyujtaskapcsoloban?

Elküldve
1 óra, Andras11 írta:

Ha gyujtast kap a chek felirat vilagit folyamatosan, akkor lehet tenyleg immo? Egyik kulcs sem inditja a chip benne van, esetleg az immo karika a gyujtaskapcsoloban?

Mármint a fedélzetin világít a CHECK felirat? Az csak akkor alszik el, ha beindult a motor és rálépsz egyszer a fékpedálra. Lehet, hogy rosszul tudom, de az immo nem a tápszivíttyút tiltja, esetleg gyújtást is? Ha van valakinek OP-COM, azzal ki lehet kapcsolni az immot.

Elküldve
9 órája, tgabika76 írta:

Calibránál anno olyan volt hogy folyamatosan villogott a "Check Engine" gyújtás ráadása után, ha immo baja volt, Vectránál nem tudom. H van benne "kulcso auto" lámpa a műszerfalon, akkor az szokott jelezni.

Úgy tudom astra-corsánál is villog. Anyuék egyszer órákat szobroztak a Praktiker parkolóban a pótkulccsal próbálkozva ( pont azt vette elő a retikülből) mire az X-edik jó szándékú segítőnek eszébe jutott megkérdezni nincs-e még egy kulcs. Engem nem hívott, mert félt hogy szétszedem a kocsit. :-)

Elküldve

Egyik kulcs sem inditja el, sajnos ugy nez ki a computer tilt mindent, most probalok utana nezni, hogy is lehetne kiiktatni, valakinek otlete?

Jovohetre vallaltak, ez mar a 3. szerviz ahova viszem 3 het alatt, valami gyari szoftvert rendelnek hozza hogy jo legyen 30 ezer, egy masik vallalna 15 ert de kinabol kell cucc es az meg vagy 3 het! :/

Elküldve

Helló. 
Én volt hogy kipróbáltam csip nélküli pótkulccsal az indítást puszta kíváncsiságból, hogy mit csinál olyankor a kocsi és nekem a műszeregységbe a sárga motorlámpa villogott amég indítóztam. Működött az immó..
Egyébként nincs esetleg cseredarab a főbb gyanús alkatrészek ideiglenes cseréjére próbaképp?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.