Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve (edited)

Sziasztok ismét.

Egy gondolat bánt engemet... Egy frászt, több is, de ez most már kikívánkozik. X16XEL meleg indítás.

Ha üzemmelegen leállítom a vasat és fél óra elteltével -a lényeg, hogy még minimum langyos a motor- indítok, csak hosszas, második-harmadik próbálkozás után indul. A csepeli KwikFit szervízvezetője gyerekkori barátom és tudom, hogy sokat látott, profi autószerelő. Ő azt mondta -már amikor megvettem 2 éve-, hogy ennek a motornak ez alap betegsége, a legtöbb újkorában is nehezen indult melegen. Kiemelném, hogy ha leállítom és egyből (vagy 1-2 percen belül) indítom, azonnal, rendben indul. Természetesen hibakód nincsen. Na, szakik? Mi erről a véleményetek?

Más. Mi lehet a tankfedél zár reteszelő egységében? Egy szolenoid? Ha az, hogy tud elromlani? Kimértem, áramot kap, ha nyomom a gombot de nem zár le, meg sem nyekken.

 

 

Módosítva : Foghorn
újabb gondolat
Elküldve
On 2016. 07. 26. at 21:45, Adam1 írta:

Ezt a megoldást én nem javaslom. A megbontott ponton keresztül megy a kipuffogógáz vissza a motorba, amit az EGR szabályoz.

A nyitott résen keresztül vagy kipuffogógázt fog eregetni, vagy falsot fog szívni a motor. Egyik sem jó, de utóbbi esetben szűrés nélküli levegőt szívhat be a motor.

A lezáró lemez hivatott lezárni a visszaáramlás útvonalát. A kifordítás teljesen jól működik.

Elküldve

Hali! Sajnos tönkrement az akksi a kocsiban. Újonnan tudnék venni Bosch 45Ah 400A 12V akksit. Ez jó lenne vagy "kicsi" szerintetek? Astra G 1.6i (X16SZR) jelenleg GM 12V 60Ah van benne.

 

Elküldve

Sziasztok,

digitklímával szenvedek... Ha úgy gondolja napokig nincs fűtés, aztán egyszer csak lesz... Tegnap kivettem a vezérlőt, kifújtam nagynyomású levegővel, visszaraktam és ömlött is a forróság. Megörültem, 1 napig így autóztam. Ma beraktam a helyére teljesen és megint nincs meleg... Hibakódot 3 hete néztem, akkor semmi nem volt. Tud valaki segíteni? Teljes OP-COM adattáblát le tudom menteni, ha az segít! Kérdeztem errefelé 2 autóvillamosságist, de nem is hallottak ilyenről még, de nem is nagyon akarnak foglalkozni vele....

Elküldve
On ‎11‎/‎08‎/‎2016 at 1:05 PM, Pajzs89 said:

Hali! Sajnos tönkrement az akksi a kocsiban. Újonnan tudnék venni Bosch 45Ah 400A 12V akksit. Ez jó lenne vagy "kicsi" szerintetek? Astra G 1.6i (X16SZR) jelenleg GM 12V 60Ah van benne.

 

Ne vegyél kisebbet, mint ami van benne.

  • 2 weeks later...
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Hol lehet állítani az első fényszórót egy 2002 2.2 DTI Vectrán ha nem elektromos? (Xenonos)
Köszönöm!
Üdv!

Módosítva : hatvanilaci
Elküldve

Ha gyári xenonos akkor nem tudod állítani, mert automatán működik. Tehát a lámpakapcsolónál nincs állítási lehetőség, csak a helye van meg. A gyári xenonnál mindig van lámpamosó is.

Miért kell állítani? Ellállítódott? 

  • 2 weeks later...
Elküldve

Sziasztok.

Van valakinek tapasztalata az iCarsoft 902 szkennerrel kapcsolatban? Ma kaptam egy ilyen készüléket félig-meddig tudtam használni de a következőt írja ki; "Fault communication with the system"-- "hiba a kommunikációs rendszerben"-ha jól fordíttattam le a google-vel . A kocsi Vectra B 1999-es X18XE

Üdvözlettel; Zoli 

  • 4 weeks later...
Elküldve

Sziasztok

Egy olyan problémám lenne, hogy van a kocsiban egy jbl gto 752 (220w 30a bizti) és mikor hangosabbra tekerem a hangerőt a lámpáim vibrálnak. Kapott a kocsi új aksit de ugyan úgy vibrál. Mi lehet a problémája?

Elküldve
1 órával ezelőtt, Dragon1004 írta:

Sziasztok

Egy olyan problémám lenne, hogy van a kocsiban egy jbl gto 752 (220w 30a bizti) és mikor hangosabbra tekerem a hangerőt a lámpáim vibrálnak. Kapott a kocsi új aksit de ugyan úgy vibrál. Mi lehet a problémája?

Minden bizonnyal még ez az akksi is kevés. Mekkora CCA-t tud? Szoktak kondit is rakni a láda elé. Bár nem nagyon értek a témához. :unsure:

Elküldve
2 órája, Dragon1004 írta:

Sziasztok

Egy olyan problémám lenne, hogy van a kocsiban egy jbl gto 752 (220w 30a bizti) és mikor hangosabbra tekerem a hangerőt a lámpáim vibrálnak. Kapott a kocsi új aksit de ugyan úgy vibrál. Mi lehet a problémája?

Hali.
Mekkora akksid volt benne és mekkora lett beletéve?
Mekkora motor van a kocsidban mert annak a függvényében lehet hogy csak 70 amperes generátorod van ami megint csak kevés lehet.
Ehhez még az is kérdés hogy mekkora mély láda van a kocsidban amit hajt az erősítő?

Nekem 500w az erősítő hídba kötve és nyomatok 500as mély ládát nekem kondi sincs betéve elé csak egy 60a bizti az akksi előtt azon a kábelen ami az erősítőhöz megy
100a generátorom van az akksim pedig Exide Prémium 76ah 720a  
Nekem hasonlót sem produkál ésmég zenehallgatás közbeni indítózásnál sem halkul el vagy kapcsol ki a zene..

  • 1 month later...
Elküldve

Sziasztok.

Létezik olyan hogy a multikormány gombjaiban a világítás egyszerre megy ki? Mikor megvettem az autót még világítottak a gombok. Aztán egyszer csak nem. Nem is érdekelt a dolog, mivel nem a gyári fej volt benn. De most vettem bele egy Kenvood fejet adapterrel, így jó lenne ha a gombokat sötétben is látnám. Az átvezető kábel jó, mert a gombok működnek. Mi lehet a gond? Szétszedtem a gombokat mert azt hittem izzó van benne, de ha jól láttam minden gombhoz egy smd led tartozik . Nem gondolom hogy egyszerre mentek volna tönkre.

Elküldve
35 perce, tgabika76 írta:

A multikormány gombjai csak akkor világítanak ha be van kapcsolva a fejegység. Úgy próbáltad?

Persze.

De régebben világított folyamatosan. Pedig akkor nem gyári fej volt benne adapter nélkül.

Nem tudom mióta nem világít. A kijelző miatt elvágtam egy vezetéket, hogy állandóan mutassa a dátumot. Esetleg lehet ez a gond?

 

Idéz

 

 

Elküldve

Sziasztok, 

Adott egy  isuzu td B vecki,  most cseréltünk generátort,  most egy olyan gondom van az izzitassal,  hogy az izzitas befejeztevel az izzito relé ütemesen kattogni kezd.  Relé cserével kedztem,  de utólag kiderult,  hogy az izzitas időzítő vezérlője ütemesen ad ki 0-2V feszültséget,  ez kattogtatja a relét. Szerintetek tönkre mehetett a vezérlő? 

Korábban már cseréltem,  akkor semmi feszültséget nem adott ki (kb.  3 évvel ezelőtt) . 

Sajna tudomásom szerint csak bontottat lehet beszerezni. 

 

Köszönöm a válaszokat.

Üdv ,  Péter 

Elküldve
On 2016. 11. 05. at 17:04, kadett17dforever írta:

Sziasztok, 

Adott egy  isuzu td B vecki,  most cseréltünk generátort,  most egy olyan gondom van az izzitassal,  hogy az izzitas befejeztevel az izzito relé ütemesen kattogni kezd.  Relé cserével kedztem,  de utólag kiderult,  hogy az izzitas időzítő vezérlője ütemesen ad ki 0-2V feszültséget,  ez kattogtatja a relét. Szerintetek tönkre mehetett a vezérlő? 

Korábban már cseréltem,  akkor semmi feszültséget nem adott ki (kb.  3 évvel ezelőtt) . 

Sajna tudomásom szerint csak bontottat lehet beszerezni. 

 

Köszönöm a válaszokat.

Üdv ,  Péter 

Update infó:

Ma megnéztem az elektromos rajzot, ami alapján azt láttam, hogy az izzítás összeköttetésben van a genrátorral is. Tehát a töltésszál is oda van vezetve a vezérlőhőz.Ezért gondoltam teszek egy olyan próbát, hogy mi történik ha lehúzom a csatit a generátorról.

A következő történt: Az izzítás nem állt le, fixen 12V ment a gyertyasorra, még indítás után is, ezt így nem igazán értem, hogy amennyiben biztosra vett izzítás vezérlő van benne, akkor ezt nem hiszem hogy megengedni (elégnének a gyertyák).

Természetesen a pulzálás elmaradt, mível nem volt feszültségesés.

A napokban megpróbálok beszerezni egy totál jónak vélt vezérlőt és kipróbálni, mert most már sztem csak az lehet a ludas, testkábeleket végignéztem, rendben vannak. 

 

üdv,

Péter

Elküldve

Van utóizzítá is, szóval 5-6 percig mehetnek azok a gyertyák, nem égnek el. Direkt ez olyan gyertya, hogy amikor izzik növekszik az ellenállása, így egyre kisebb áramot enged át saját magán. Így visszafogja az izzását is, hogy nehogy elégjen.

Visszatérve az izzítás vezérlőre, szerintem is próbálkozz meg egy másikkal. Ez olyan mint az ECU, csak egyszerűbb, ha baja van, akkor igazából csere.

Elküldve
13 órája, Adam1 írta:

Van utóizzítá is, szóval 5-6 percig mehetnek azok a gyertyák, nem égnek el. Direkt ez olyan gyertya, hogy amikor izzik növekszik az ellenállása, így egyre kisebb áramot enged át saját magán. Így visszafogja az izzását is, hogy nehogy elégjen.

Visszatérve az izzítás vezérlőre, szerintem is próbálkozz meg egy másikkal. Ez olyan mint az ECU, csak egyszerűbb, ha baja van, akkor igazából csere.

Szia,

 

Ezt az utóizzitás témát annyira nem értem hogyan működik ezen, de ez tuti nem normális, hogy periodikusan adja a vezérlő a 0-3 volt közötti feszt, még úgyis, hogy a motor el sem indult (ekkor ugye gondolom még az utóizzitás sem lenne aktív, csak járó motornál).

Előtte nem volt ilyen.

A héten elvileg megjön a vezérlő, amit sikerült nagy nehezen felhajtanom és kiderül. Az érdekes akkor lesz ha ezek után is marad a jelenség?

Te találkoztál már ilyen jelenséggel?

 Köszi.

 

üdv,

P

Elküldve

Sziasztok!

 

Van egy b vectrám és a gondom, hogy már nem indul. Korábban ezt többször is eljátszotta(azelőtt csak nagyon néha csinálta), de nem tudtam megfejteni mi lehetett a gond. Indítózok, köszörül is az önindító de nem indul be. Ki vettem a benzinszivattyút megnézni azzal van-e a gond.Igaz működik, de kipróbálva vízzel csak kb. 60cm-re emeli fel a vízsugarat.

 

Mennyinek kell lennie a szivattyú emelőmagasságának vagy mennyi bárt kell nyomnia? 

Elküldve
On 2016. 11. 12. at 21:57, Adam1 írta:

Van utóizzítá is, szóval 5-6 percig mehetnek azok a gyertyák, nem égnek el. Direkt ez olyan gyertya, hogy amikor izzik növekszik az ellenállása, így egyre kisebb áramot enged át saját magán. Így visszafogja az izzását is, hogy nehogy elégjen.

Visszatérve az izzítás vezérlőre, szerintem is próbálkozz meg egy másikkal. Ez olyan mint az ECU, csak egyszerűbb, ha baja van, akkor igazából csere.

Elküldve
1 órával ezelőtt, kovi831 írta:

Sziasztok!

 

Van egy b vectrám és a gondom, hogy már nem indul. Korábban ezt többször is eljátszotta(azelőtt csak nagyon néha csinálta), de nem tudtam megfejteni mi lehetett a gond. Indítózok, köszörül is az önindító de nem indul be. Ki vettem a benzinszivattyút megnézni azzal van-e a gond.Igaz működik, de kipróbálva vízzel csak kb. 60cm-re emeli fel a vízsugarat.

 

Mennyinek kell lennie a szivattyú emelőmagasságának vagy mennyi bárt kell nyomnia? 

Szia, 

 

még az is előfordulhat,  hogy az immo szórakozik veled,  akkor is hasonló jelenség van: önindító teker,  de benzint nem ad,  el zárja. 

  • 1 month later...
Elküldve

Üdv márkatársak!

 

Lenne egy olyan kérdésem, hogy b vekit gyártottak e immo nélkül. Szeretném kiiktatni, valami értelmes megoldással. Nem chip ragasztgatással.

Ha létetett, akkor ugyanitt : keresek x25xe immo nélküli motorvezérlőt :-)

Köszi!

Elküldve
On ‎07‎/‎01‎/‎2017 at 8:18 AM, aholy said:

Üdv márkatársak!

 

Lenne egy olyan kérdésem, hogy b vekit gyártottak e immo nélkül. Szeretném kiiktatni, valami értelmes megoldással. Nem chip ragasztgatással.

Ha létetett, akkor ugyanitt : keresek x25xe immo nélküli motorvezérlőt :-)

Köszi!

Szerintem nem. B Vectránál alapfelszereltség az indításgátló. Csak otthoni megoldással lehet kiiktatni.

Egyébként mi az oka, hogy ki akarod iktatni? Nem működik megfelelően?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.