Lui Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 Sziasztok! Mivel folymatosan keresve az összes Európai gyártó honlapját nem találtam Omega A-hoz xenonos első lámpát, de egy OmegaTD által egyszer belinkelt Omegában volt (Svéd Lotus Omega) ezért felvettem a kapcsolatot a tulajával. Mint kiderült ez ez DIY- LCS (Do It Yourself - Low Cost Section) megoldás volt, Ő maga építette meg egy Audi bixenonjából otthon a műhelyében. Kértem tőle leírást, és várom a válaszát, de közben arra gondoltam, hogy tulajdonképpen a magyar egy nagyon kreatív nemzet és nem hiszem, hogy ne bírnánk kiokoskodni valamit. :) Nem biztos, hogy megcsinálom, de az elmélete már piszkál, hogy hogyan tudnám bixenonossá tenni ótómat. Olyanok hozzászólását várom, akik egyedileg építették át, vagy építenék át lámpájukat, vagy a meglévőt tuningolnák (angel eye stb... ). Remélem a mod-ok sem veszik fejem, de szerintem ez megér egy külön témát... Jam és az említett kép: Lotus Omega Bixenon
bazs Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 nem tűnik túl nagy kalandnak, csak elég gagyi, hogy a projektor előtt prizmás lámpa van és nem síküveges nem tudom, ér-e ez így valamit max erősebb a fény, de azt megoldhatod a gyári foncsorral meg egy H4 bixenon szettel
Lui Elküldve Január17, 2006 Szerző Elküldve Január17, 2006 nem tűnik túl nagy kalandnak, csak elég gagyi, hogy a projektor előtt prizmás lámpa van és nem síküveges nem tudom, ér-e ez így valamit max erősebb a fény, de azt megoldhatod a gyári foncsorral meg egy H4 bixenon szettel Nem is mondtam, hogy megállnék itt... hogy üveget ogyan lehet keríteni rá az passz... de meglátjuk...
bazs Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 max gyártatni tudsz, de hangsúlyozom: nem éri meg inkább vegyél rá olyan 19es kerekeket, árban kb ugyanannyi, de szebb
Lui Elküldve Január17, 2006 Szerző Elküldve Január17, 2006 max gyártatni tudsz, de hangsúlyozom: nem éri meg inkább vegyél rá olyan 19es kerekeket, árban kb ugyanannyi, de szebb Nekem pl a nagypapucs nem jön be... :)
Atommanó Elküldve Január17, 2006 Elküldve Január17, 2006 Nekem pl a nagypapucs nem jön be... :) Akkor ne is offoljatok... :D
ZAG Elküldve Augusztus4, 2006 Elküldve Augusztus4, 2006 Nem is mondtam, hogy megállnék itt... hogy üveget ogyan lehet keríteni rá az passz... de meglátjuk... Egyik ismerösöm Seat Ibizáján van Xenon,de a bordákat a fényszóróüvegröl lecsiszoltatta simára,de csak az izzó elött.Nem tudom mennyire jó így....
Gepard Elküldve Augusztus5, 2006 Elküldve Augusztus5, 2006 Egyik ismerösöm Seat Ibizáján van Xenon,de a bordákat a fényszóróüvegröl lecsiszoltatta simára,de csak az izzó elött.Nem tudom mennyire jó így.... A csiszolás helye nem maradt karcos?
Tápiószecső Elküldve Augusztus5, 2006 Elküldve Augusztus5, 2006 Egyik ismerösöm Seat Ibizáján van Xenon,de a bordákat a fényszóróüvegröl lecsiszoltatta simára,de csak az izzó elött.Nem tudom mennyire jó így.... Pedig azokat a bordákat nem designból rakták oda. :unsure:
loree_gsi16v Elküldve Augusztus5, 2006 Elküldve Augusztus5, 2006 Egyik srácnak békalámpás szivikében van xenon de gyűjtőlencse nélkül, és mit mondjak elég gányul világít főleg azoknak kegyetlen akik szemből jönnek. Egyszóval elég gáz szerintem :unsure:
Hic Elküldve Augusztus5, 2006 Elküldve Augusztus5, 2006 Egyik ismerösöm Seat Ibizáján van Xenon,de a bordákat a fényszóróüvegröl lecsiszoltatta simára,de csak az izzó elött.Nem tudom mennyire jó így.... Nahát, ez a mega-gányolás... a hagyományos fényszórók fresnel lencséje (bordák) pontosan megtervezett fénycsóvát vet az útra - na annak annyi is. A csiszolt felület meg szépen szórja a szembejövő szemébe a fényt, ahogy csak kell.... :unsure: Egyik srácnak békalámpás szivikében van xenon de gyűjtőlencse nélkül, és mit mondjak elég gányul világít főleg azoknak kegyetlen akik szemből jönnek. Egyszóval elég gáz szerintem :) Elvileg tökmindegy, hogy projektor (vetitőlencse), vagy fresnel (hagyományos bordás), esetleg komplex-parabola (sima búrás) a fényszóró. Pl. a Volvo S60-as, vagy a Stilo Xenonja is Fresnel lencsés. A delikvens fényszórója két dolog miatt vakit: 1. A Xenon ivkisülése nem a gyújtópontban van - ergo, a lámpa oda világit, ahova akar, nem oda ahova kéne... 2. A Xenonhoz kötelező az automata magasságállitás, különben kis bukkanón is olyat villant a szembejövő szemébe, hogy arról koldul... Szóval utólagos Xenon, ha nem gyári lett utólag beépitve, mindenképpen gány. Vizsgán tuti nem megy át, és a várt eredmény sem 100%, hogy bejön. Ehhez meg azért elég drágának tartom.
Tápiószecső Elküldve Augusztus6, 2006 Elküldve Augusztus6, 2006 2. A Xenonhoz kötelező az automata magasságállitás, különben kis bukkanón is olyat villant a szembejövő szemébe, hogy arról koldul... Az automata képes olyan gyorsan beállni? Elvileg fényszórómosó nélkül sem lehet xenon, az miért van?
loree_gsi16v Elküldve Augusztus6, 2006 Elküldve Augusztus6, 2006 Az automata képes olyan gyorsan beállni? Elvileg fényszórómosó nélkül sem lehet xenon, az miért van? Nem toom de haverom a3 tdi-n nincs fényszóró mosó, pedig xenon van benne. Különben én is halottam már ezt.
Hic Elküldve Augusztus6, 2006 Elküldve Augusztus6, 2006 Az automata képes olyan gyorsan beállni? Elvileg fényszórómosó nélkül sem lehet xenon, az miért van? Igen, a xenohoz kötelező a mosó is, a szándék itt is a vakítás kerülése, ui. a koszos üveg szórja a fényt. Egyébként a szabályozás elég gyors, de szerintem a bukkanó ütését valójában nem képes kompenzálni - viszont eleve olyan alacsonyan tartja a nyalábot (az aktuális terhelésnek megfelelően), hogy kisebb bukkanóknál nem csap a szembejövő stemébe. A hazai kátyúkat viszont szerintem nem számították bele a nyugati mérnökök :unsure: Fura, ha az A3-ban nincs mosó... talán utólag cserélték ki a halogént a gyári xenonra... nem ez lenne az első eset. Viszont avizsgán ebbe már beleköthetnek, mert a mosó is KRESZ előírás!
kori Elküldve Augusztus9, 2006 Elküldve Augusztus9, 2006 Ha levegős lenne az állítás, akkor talán tudná követni a bukkanókat, de nagyrészt vill motor szabályoz, ami sztem nem túl hatékony és tartós megoldás. Vagy haverod gépe törött volt és nem foglalkoztak a fényszórómosó pótlásával. Mohácson volt egy b omi régifajta lámpával,és abba is utólag került bele a xenon, de szórta össze-vissza a fényt. A projektorost azért egyszerübb beállítani. Azért az érdekes, hogy az omiban a xenon gyárilag projektoros, de nincs éles sötét-világos átmenet mint nálam az utólag berakottal. Fényszórómosót a legegyszerübb megoldani. Két szélvédőmosó fúvóka(pl trabié), egy tartály motorral és egy relé. A hatékonysága biztos nem olyan mint a gyárié, de értelmes áron kivitelezhető, és ha nincs rászáradva a kosz, azért elég jól tisztít.
Lui Elküldve Augusztus9, 2006 Szerző Elküldve Augusztus9, 2006 Íme egy igazán szép, utólagos megoldás... Senator, A8 lámpákkal Nekem tetszik... :unsure:
loree_gsi16v Elküldve Augusztus9, 2006 Elküldve Augusztus9, 2006 Íme egy igazán szép, utólagos megoldás... Senator, A8 lámpákkal Nekem tetszik... :unsure: Ez nagyon zsír :)
Hic Elküldve Augusztus9, 2006 Elküldve Augusztus9, 2006 Íme egy igazán szép, utólagos megoldás... Senator, A8 lámpákkal Nekem tetszik... :unsure: Nem rossz. Ez járható út - ha bele tudsz moddolni bármilyen gyári Xenont (amiben benne van a magasságállító automatika), plusz mosót is szerkesztesz bele (bontott, vagy ld. kori recept), akkor még az is lehet, hogy vizsgáztatható is lesz... :)
kori Elküldve Augusztus10, 2006 Elküldve Augusztus10, 2006 De sztem a xenon helyére bemegy a H7-es égő. Berakod műszakira és már bele sem tudnak kötni.
mackosajt Elküldve Augusztus10, 2006 Elküldve Augusztus10, 2006 értsük úgy, hogy akkor vizsga idejére a "gyári" állapot vissza? mert ugye a xenon nem 12 volt-on megy... ha jók az ismereteim.... és vizsgán világítani is kell.
Lui Elküldve Augusztus11, 2006 Szerző Elküldve Augusztus11, 2006 értsük úgy, hogy akkor vizsga idejére a "gyári" állapot vissza? mert ugye a xenon nem 12 volt-on megy... ha jók az ismereteim.... és vizsgán világítani is kell. Szterintem inkább értsd úgy, hogy a régi csatit nem levágod, hanem úgy alakítod át az ótót, hogy a régi csati "kiakasztva" valahová és arról táplálod meg a xenon trafóját. Tehát a xenon szetre kell egy foglalatot szerelni, hogy azon keresztül vegye fel az áramot. Ha megcsinálod, akkor vizsga idején egyszerűen kiveszed a xenont és berakod az izzót. Persze ehhez nem egy Omega kell általában, mert ott az a gond, hogy a xenonos lámpa nem a sajátja, tehát a gyári izzó és foglalat valszeg nem megy bele. Hogy hogyan viszonyulnak az autó világításának átépítéséhez vizsgán azt nem tudom... Tuti, hogy a lámpa csak E (ENSZ EGB ) jelölésű lehet, és valszeg kell átalakítási engedéllyel is rendelkezned... HA ezek megvannak, akkor tulképpen xenon is maradhat és nem kell hekkelni... :unsure:
Hic Elküldve Augusztus11, 2006 Elküldve Augusztus11, 2006 --- Hogy hogyan viszonyulnak az autó világításának átépítéséhez vizsgán azt nem tudom... Tuti, hogy a lámpa csak E (ENSZ EGB ) jelölésű lehet, és valszeg kell átalakítási engedéllyel is rendelkezned... HA ezek megvannak, akkor tulképpen xenon is maradhat és nem kell hekkelni... :) Az szerintem mindegy a vizsgán, hogy a xenon hogyan került bele - gyárilag, vagy utólag - de az előírás szerint ha már xenon van benne, akkor a lámpa engedélyén (E jel) túl kötelező az automatikus magasságállítás és a fényszórómosó megléte, amit viszonylag egyszerű ellenőrizni, szóval nem fogják kihagyni. Na és persze ha vmi. nem stimmel, akkor bukta... :unsure: Amúgy nyilván az utólagos, egyszerű izzócserés xenon szetteknél általában visszakerül a H7 vagy H4 a vizsga idejére.... hasonló módon mint azt Lui írta.
kori Elküldve Augusztus11, 2006 Elküldve Augusztus11, 2006 Én előrelátóan nem vágtam le az égő gyári csatiját,így bármikor visszaköthető.legfeljebb a trafót lekötöm, nehogy bekakiljon.
1.6 16v Elküldve Július1, 2007 Elküldve Július1, 2007 Hali. Ez is egyre olcsobb http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&...9047&s=4685 Szerintetek kakán világitana F Astra gyári lámpában? Vagy megérné a befektetést hogy jobban lásson az ember?
J0hnny Elküldve Július1, 2007 Elküldve Július1, 2007 Hali. Ez is egyre olcsobb http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&...9047&s=4685 Szerintetek kakán világitana F Astra gyári lámpában? Vagy megérné a befektetést hogy jobban lásson az ember? Hát nem tudom,hogy a gyári lámpának a fókuszpontjába esne-e az izzó feje,de hogy szembejövők imádnának téged az biztos! Állandóan villognál nekik,minden egyes bukkanónál! Automatikus magasságállítás nélkül a xenon agylövés! Inkább vegyél valami jófajta izzót,nem a tescos 2000Ft-ra gondoltam persze!
Recommended Posts