Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

- Turbó nyomásszabályozó mágnes szelepet (Y17Dt; ami a motor bal (szemből nézve) oldalán van (az adagoló felett)) lehet tisztítani (nem találtam róla bejegyzést, de lehet, hogy az én készülékemben van gond)? Ha igen, akkor mivel és hogyan lehet? Mely alkatrészek befolyásolják a turbó működését (Melyik hol található, mit kell megvizsgálni rajta)? /jelenség: nem mindig érezhető a turbó kapcsolása, nem húz az autó/
1-2 héten belül lecserélem a vákuumcsöveket, mert a végeik eléggé ki vannak repedezve és gyanús, hogy valahol falst szív. (Valaki cserélte már a csöveket? Könnyen beszerezhető a szükséges átmérőjű csövek (nem gyárira csövekre gondolok a borsos áruk miatt).
- Milyen kuplung szettet ajánlotok? Kiemeléssel nincs gond csak morgó/kalapáló hang jön az autóból indulásnál (előre és hátramenetnél is). Főleg hátramenet során, mikor megindul az autó (csak kuplunggal és amikor már megindult az autó). Üresben is van egy kis kalapálóhangja kinyomott kuplunghoz képest (ha sikerül csinálok róla hangfelvételt)
- A váltó rudazatnak szokott problémája/komolyabb kopása lenni (2001, 332e km)?

PS.: A hűtővíz szivárgást megszüntettem hála nektek! Nem a vízpumpa volt a hibás (semmi baja), hanem a fémvízcső tömítése adta meg magát. A csonk tömítését is cseréltem. :) 

Köszi!

Módosítva : kutymorg
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 24. at 8:20, betegkutya írta:

Kartonlap miert kell? Ha megfeleloen mukodik a termostat, a hutoben nem is fog hidegen keringeni a viz, igy a kartonlapnak semmi szerepe. Palyan viszont an meg lehet fozni a motort eltakart hutovel.

Hidd el,hogy jobb kartonnal! A dieselnek kevesebb a hulladékhője! Télen a hideg szél a hűtőn keresztül hűti a motorblokk oldalát,így nem tud felmelegedni a hűtővíz!Csak megjegyzem,hogy én még nem hallottam a diesel motornak a hűtőventilátorát működni(még nyáron se!off fi.at,fo.rd on)!Mi a kartonlapot 10-15 fok melegben vesszük ki! Nemrég volt cserélve a termosztát(fo.rdon),tehát jól működik!

Módosítva : csicso1976
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 órája, betegkutya írta:

Kartonlap miert kell? Ha megfeleloen mukodik a termostat, a hutoben nem is fog hidegen keringeni a viz, igy a kartonlapnak semmi szerepe. Palyan viszont an meg lehet fozni a motort eltakart hutovel.

Kedves Betegkutya!

Hiába működik megfelelően a termosztát,  a dízel hulladékhője sokkal kevesebb mint egy benzinesé. A víz lehet, hogy nem fog keringeni, de hogy felmelegedni se tud olyan hőmérsékletűre, hogy ha nyit egyből a hűtőben lévő víz ( ami szerintem jóval nagyobb mennyiség lehet, mint amit a blokkban a termosztát benntart) ne hűtse vissza a menetszél hatására. Illetve, ahogy a kolléga írta fentebb, a motorblokk oldala is hűl. Egyébként ha 80-85 foknál rátolom a fűtésszabályzót legmelegebbre, a ventilátort 2-es fokozatra, simán visszarántja 80 fok alá. Akkor el kell dönteni, hogy :

- a motort melegítem fel, és inkább "fagyoskdok" x km-en keresztül

- az utasteret melegítem fel, ilyenkor 10-15 km keresztül meg se mozdul a mutató

- rakok kartonlapot

- rakok ülésfűtést

- tojok az egészre, mert van motorblokk ( motorolaj) előmelegítő és alapból 60 fokos vízzel indulok

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 23. at 22:55, Handbrake írta:

 

Alapjáraton a levegőmennyiség 38,2 - 38,9 a voltot nem figyeltem. ( 2,00 - 2,02 V)

Én egészen addig amíg a hőfokmérő nem mozdul ki, addig nincs 2000 rpm feletti pörgetés. Jelenleg, lehet a termó miatt nem megy még 90 fokig se fel.

Viszont korábban írtam a lassú melegedésről ( termó elnyomódik a blokktól, így mellette átszökik a víz, ergó ultrabrutál lassan melegszik). De egyébként a dízelnek kevesebb a hulladékhője. Télen sok km kell ( kartonlap), nyáron 3-4 km és kimozdul a mutató. Gyorsítani lehetne talán a "Ford" módszerrel, ahol 3 izzítógyertya van a vízkörbe, így melegítve menet közben.

Erre a szelepre nincs más forrás? Nem lehetne valahogy nagy tételben olcsósítani rajta, vennék én is, bár mi lesz a kocsi sorsa még nem tudni....

Közben, SKF bal hátsó kerékcsapágy megadta magát, talán 100 000 km ha belement, a másik oldalon még a gyári van, ez a nem mindegy. GSP from Bárdi  nevűt szereztem, "k**va" olcsón. Márkásat többet nem veszek, azt hittem jobban bírja majd. Magam cseréltem 1,5 óra alatt, alap szerszámokkal.

Viszont a fogyasztásom az utóbbi időben stagnál, 5 liter, feljebb írta valaki, hogy 5,9 az alap. Nekem a hackelés után 4,5-4,7 volt mindegy hogy tapostam, alap szoftverrel 5,2-5,3 vegyesbe. Pedig OMV Maxxmotion Dízel megy bele már lassan egy éve, lehet kéne valami CataCleant nyomatni, már 14 év alatt csak "elhasználódott" szerencsétlen.

 

 

Köszönöm a segítséget, akkor nyugodt szívvel rendelek új légtömegmérőt. Az enyém sokat csal ezek alapján.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 23. at 22:55, Handbrake írta:

 

Alapjáraton a levegőmennyiség 38,2 - 38,9 a voltot nem figyeltem. ( 2,00 - 2,02 V)

Én egészen addig amíg a hőfokmérő nem mozdul ki, addig nincs 2000 rpm feletti pörgetés. Jelenleg, lehet a termó miatt nem megy még 90 fokig se fel.

Viszont korábban írtam a lassú melegedésről ( termó elnyomódik a blokktól, így mellette átszökik a víz, ergó ultrabrutál lassan melegszik). De egyébként a dízelnek kevesebb a hulladékhője. Télen sok km kell ( kartonlap), nyáron 3-4 km és kimozdul a mutató. Gyorsítani lehetne talán a "Ford" módszerrel, ahol 3 izzítógyertya van a vízkörbe, így melegítve menet közben.

Erre a szelepre nincs más forrás? Nem lehetne valahogy nagy tételben olcsósítani rajta, vennék én is, bár mi lesz a kocsi sorsa még nem tudni....

Közben, SKF bal hátsó kerékcsapágy megadta magát, talán 100 000 km ha belement, a másik oldalon még a gyári van, ez a nem mindegy. GSP from Bárdi  nevűt szereztem, "k**va" olcsón. Márkásat többet nem veszek, azt hittem jobban bírja majd. Magam cseréltem 1,5 óra alatt, alap szerszámokkal.

Viszont a fogyasztásom az utóbbi időben stagnál, 5 liter, feljebb írta valaki, hogy 5,9 az alap. Nekem a hackelés után 4,5-4,7 volt mindegy hogy tapostam, alap szoftverrel 5,2-5,3 vegyesbe. Pedig OMV Maxxmotion Dízel megy bele már lassan egy éve, lehet kéne valami CataCleant nyomatni, már 14 év alatt csak "elhasználódott" szerencsétlen.

 

 

a lassu melegedést ugy gyorsithatod meg hogy kivágsz 0,5mm. klingeritböl egy tömitést ugy hogy a tremosztát legnagyobb átm.-nél 2mm. -el kisebb lyuk van középen és igy megakadályozod hogy a term. elnyomódjon a motortol erre ugy jöttem rá hogy az utolso term. cserénél volt egy ilyen tömités a dobozában beépitettem azota télen is hamarabb melegszik a vizem na nem olyan gyorsan mint nyáron de nem kell kartonozni  a gépet y17dt-m van .habár én sosem kartonoztam az biztos hogy alapjáraton télen visszahült 80 fok alá elég rendesen.

 

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 25. at 20:10, astra írta:

a lassu melegedést ugy gyorsithatod meg hogy kivágsz 0,5mm. klingeritböl egy tömitést ugy hogy a tremosztát legnagyobb átm.-nél 2mm. -el kisebb lyuk van középen és igy megakadályozod hogy a term. elnyomódjon a motortol erre ugy jöttem rá hogy az utolso term. cserénél volt egy ilyen tömités a dobozában beépitettem azota télen is hamarabb melegszik a vizem na nem olyan gyorsan mint nyáron de nem kell kartonozni  a gépet y17dt-m van .habár én sosem kartonoztam az biztos hogy alapjáraton télen visszahült 80 fok alá elég rendesen.

 

Mi nyomodjon es hova? Amig ki nem nyit a termostat, csak a blokkban es a futoradiatorban kering a viz. Ezen mit valtoztat egy tomites?

Az Y17DT miota letezik, alapjaraton ha futesz, visszahul a motor rendesen.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, betegkutya írta:

Mi nyomodjon es hova? Amig ki nem nyit a termostat, csak a blokkban es a futoradiatorban kering a viz. Ezen mit valtoztat egy tomites?

Az Y17DT miota letezik, alapjaraton ha futesz, visszahul a motor rendesen.

ahova beteszed a term. ott van egy esztergálás a fészekben ha leveszed a csonkrol azt a csövet ami a hütöre megy és benyulsz a lyukon a beszerelt term-hoz mozgatni tudod a term-t na ez a mozgás elég ahhoz hogy elnyomja a motortól a trem-t és nyitás nélkül folyik át a viz az egyik körböl a másikba. az alapon történö visszahülés az meg van igy is csak talán hamarabb melegszik fel a viz mintha szabadabb volna az áramlása.

 

Módosítva : astra
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

6 perce, astra írta:

ahova beteszed a term. ott van egy esztergálás a fészekben ha leveszed a csonkrol azt a csövet ami a hütöre megy és benyulsz a lyukon a beszerelt term-hoz mozgatni tudod a term-t na ez a mozgás elég ahhoz hogy elnyomja a motortól a trem-t és nyitás nélkül folyik át a viz az egyik körböl a másikba. az alapon történö visszahülés az meg van igy is csak talán hamarabb melegszik fel a viz mintha szabadabb volna az áramlása.

 

3 termosztátcsere után nálam is ez a megoldás segített annó, alapból nincs benne a tömítés, így 1-2 mm elnyomódik a blokktól, az elég, hogy "átengedjen".

Tapasztalat

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Következő probléma lenne az autóval. Hátha volt valakinek kézzelfogható ilyen jellegű problémája.

A motor Y20DTH, reggel első hidegindításkor szürke füst száll fel az autóból (nem teker különösebben sokat, viszonylag pöcc röff és hallomásra nem is 3 hengerezik), ez azért érdekes mert egyébként nem füstöl. Ami hibakódokat tudok:

- van egy izzításvezérlés hibám, az egyik izzítógyertya bele van törve a hf-be

- P400 EGR hibakód, azóta EGR meg lett pucolva és mozog is rendesen, lehet ez már nem aktuális

 

Kérdés, hogy okozhatja e a reggeli első indításos füstölést az izzítás ihba, külső hőmérséklet reggel 6-7 fok volt (elvileg ilyenkor már nem is izzít a nettudorok szerint, aztán ki tudja).

Link to comment
Megosztás:

7 órája, Giri187 írta:

Sziasztok!

Következő probléma lenne az autóval. Hátha volt valakinek kézzelfogható ilyen jellegű problémája.

A motor Y20DTH, reggel első hidegindításkor szürke füst száll fel az autóból (nem teker különösebben sokat, viszonylag pöcc röff és hallomásra nem is 3 hengerezik), ez azért érdekes mert egyébként nem füstöl. Ami hibakódokat tudok:

- van egy izzításvezérlés hibám, az egyik izzítógyertya bele van törve a hf-be

- P400 EGR hibakód, azóta EGR meg lett pucolva és mozog is rendesen, lehet ez már nem aktuális

 

Kérdés, hogy okozhatja e a reggeli első indításos füstölést az izzítás ihba, külső hőmérséklet reggel 6-7 fok volt (elvileg ilyenkor már nem is izzít a nettudorok szerint, aztán ki tudja).

Izzít. Még nyáron is. 35 fokos vízhőmérsékletig aktív az izzítás egy karakterisztika szerint, amit az elektronika irányít, még akkor is ha a visszajelző nem jelez.

A szürke füst nem lehet, hogy szelepszárszimmering és az olaj füstöl? 

Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, commodore írta:

Izzít. Még nyáron is. 35 fokos vízhőmérsékletig aktív az izzítás egy karakterisztika szerint, amit az elektronika irányít, még akkor is ha a visszajelző nem jelez.

A szürke füst nem lehet, hogy szelepszárszimmering és az olaj füstöl? 

Az kék, volt már szelepszárszimmeringes autóm.

illetve ez csak első indításnál van, szelepszárszimmering váltásnál is kéket tol.

Itt is olvastam már hasonló problémáról. Illetve a check engine is világít hidegen az első nayobb gázadásig aminek állítólag szintén az za oka, h izzítás hibát mutat, de ahogy az első 1500 fölé pörgetés megvan elalszik, ezzel már annyira felmelegített gázolajat tol be állítólag amihez már nincs szükség az izzításra így a lámpa elalszik.

Egyébként  a beletörött izzítógyertya nemigen fog kijönni, hf le és akkor már szelepszimmering csere is lesz :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Találkozott már valaki olyasmivel, mintha valami villanymotor szerű dolog hangja jönne a motortérből az utastér felé. Mintha állandó fordulaton menne, függetlenül a motor fordulatszámától. Már máskor is hallottam, de most mintha felerősödött volna.

Van valami tippetek?

 

Link to comment
Megosztás:

33 perccel ezelőtt, Kézifék mondta:

Üdv Srácok!

Találkozott már valaki olyasmivel, mintha valami villanymotor szerű dolog hangja jönne a motortérből az utastér felé. Mintha állandó fordulaton menne, függetlenül a motor fordulatszámától. Már máskor is hallottam, de most mintha felerősödött volna.

Van valami tippetek?

 

Lehet a fűtéscsap vagy a belsőkeringetésre váltó villanymotor végtelenítette magát. Nálam a csap motorja forgott állandóan így az előző tulaj elcsípte a kábelt. Ezért a csap állandóan nyitva van és a terelőkkel tudom a fűtést nyáron levenni. Így is jó.

Módosítva : KalmiG
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

On 2016. 03. 26. at 21:38, astra írta:

ahova beteszed a term. ott van egy esztergálás a fészekben ha leveszed a csonkrol azt a csövet ami a hütöre megy és benyulsz a lyukon a beszerelt term-hoz mozgatni tudod a term-t na ez a mozgás elég ahhoz hogy elnyomja a motortól a trem-t és nyitás nélkül folyik át a viz az egyik körböl a másikba. az alapon történö visszahülés az meg van igy is csak talán hamarabb melegszik fel a viz mintha szabadabb volna az áramlása.

 

Koszonom, errol nem is hallottam eddig! :-)

Vezerles csere lesz az automon, megnezetem az olajszivattyu kereket is, olvastam, hogy le szokott lazulni.

Módosítva : betegkutya
Link to comment
Megosztás:

16 perce, KalmiG írta:

Lehet a fűtéscsap vagy a belsőkeringetésre váltó villanymotor végtelenítette magát. Nálam a csap motorja forgott állandóan így az előző tulaj elcsípte a kábelt. Ezért a csap állandóan nyitva van és a terelőkkel tudom a fűtést nyáron levenni. Így is jó.

Ezeken nincs is futescsap. Amugy neha en is hallom ezt a sipolas szeru hangot.

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Handbrake írta:

Üdv Srácok!

Találkozott már valaki olyasmivel, mintha valami villanymotor szerű dolog hangja jönne a motortérből az utastér felé. Mintha állandó fordulaton menne, függetlenül a motor fordulatszámától. Már máskor is hallottam, de most mintha felerősödött volna.

Van valami tippetek?

 

Kormányszervó szivattyú. Ellenőrizd le, nehogy behaljon.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Olvastam, hogy cserelt itt mar valaki otthon elotoltes szabalyzo szelepet Y17DT motoron. Tudna segiteni benne?

Le kell huzni az adagolo elektronikarol a csatit, majd leszedni az elektronikat. Ennek a tartojaban van valami kutyu, amire mennek csovek. Azt hogy lehet onnan kiszedni? Gondolom ezutan johet le a tarto es lehet kicsavarozni a szelepet.

Valaki le tudna irni pontosan hogy tortenik ez? Koszi!

Módosítva : betegkutya
Link to comment
Megosztás:

3 perce, betegkutya írta:

Olvastam, hogy cserelt itt mar valaki otthon elotoltes szabalyzo szelepet Y17DT motoron. Tudna segiteni benne?

Le kell huzni az adagolo elektronikarol a csatit, majd leszedni az elektronikat. Ennek a tartojaban van valami kutyu, amire mennek csovek. Azt hogy lehet onnan kiszedni? Gondolom ezutan johet le a tarto es lehet kicsavarozni a szelepet.

Valaki le tudna irni pontosan hogy tortenik ez? Koszi!

1,5 éve csináltam. Húzdd le kütyüről a csatit meg a gumicsövet, ja de előtte csavarozd le a konzolt és buktasd félre, akkor férsz hozzá. Az a kütyü a külső levegőnyomás mérő, asszem. Ha konzolt levetted (ki kell bújtatni), akkor már látható a szelep. Csati lehúz. Torx fejű csavar fogja. A külső csavar viszonylag könnyen ki jön, de a belsőhöz hozzáférni elég horror. A csavar fejjel szemben egy konzol miatt egyenesen nem férni hozá, egy olyan hajlított torx kulcs kell ami elforog a szeleptől. Negyed fordulatonként tudod kicsavarni, vékony ujjakkal beférni és ki lehet venni. Én azt javaslom ezzel kezd és utána a külsővel. Ha kicsavartad a csavarokat, akkor még a szelep kiszedése előtt készitsd a másikat oda mert a gázolaj folyni fog az adagolóból. Az új szelep gumitömítését nagyon finoman olajozd be motorolajjal, hogy berakásnál ne gyűrődjön be, és könnyebben is becsusszan. Ha bent van, akkor legózhatod vissza a belső csavart. Arra készülj, hogy látni nem fogod, csak érezni. 

Remélem segítettem.

Link to comment
Megosztás:

11 perce, commodore írta:

1,5 éve csináltam. Húzdd le kütyüről a csatit meg a gumicsövet, ja de előtte csavarozd le a konzolt és buktasd félre, akkor férsz hozzá. Az a kütyü a külső levegőnyomás mérő, asszem. Ha konzolt levetted (ki kell bújtatni), akkor már látható a szelep. Csati lehúz. Torx fejű csavar fogja. A külső csavar viszonylag könnyen ki jön, de a belsőhöz hozzáférni elég horror. A csavar fejjel szemben egy konzol miatt egyenesen nem férni hozá, egy olyan hajlított torx kulcs kell ami elforog a szeleptől. Negyed fordulatonként tudod kicsavarni, vékony ujjakkal beférni és ki lehet venni. Én azt javaslom ezzel kezd és utána a külsővel. Ha kicsavartad a csavarokat, akkor még a szelep kiszedése előtt készitsd a másikat oda mert a gázolaj folyni fog az adagolóból. Az új szelep gumitömítését nagyon finoman olajozd be motorolajjal, hogy berakásnál ne gyűrődjön be, és könnyebben is becsusszan. Ha bent van, akkor legózhatod vissza a belső csavart. Arra készülj, hogy látni nem fogod, csak érezni. 

Remélem segítettem.

Jesszus, nem egyszeru muvelet ez akkor. Minimum akna vagy csap kell hozza.

Nagyon koszonom a reszletes leirast! 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.