Kombitomi Elküldve Január4, 2011 Megoszt Elküldve Január4, 2011 gázolajszűrőt viszont igen, és ezzel kapcsolatban lenne kérdésem: - csere után hogy tudom légteleníteni a rendszert? - mennyire terheli meg szerintetek a szivattyút az, ha csere után nem légtelenítek hanem indítózok? - megoldható-e a dolog azzal, hogy szűrőcsere után inkább feltöltöm a szűrőházat gázolajjal? - ki mit tud a z17dtl üzemanyag-ellátó rendszerének megbízhatóságáról, hibájáról? Szia! Elősször kitakarítod a szűrőházat, a szűrőházba beleteszed a szűrőt, felöntöd kb. 80% tiszta gázolajjal, új tömítőgyűrket felrakod a csavarra, és a szűrőházra, fedél rátesz, 5Nm-rel csavar meghúz, gázolajcsöveket visszarak, fűtés csatlakozó vissza, és már indulhat is. Nekem fél évig volt Z17DTL a háznál, 90Ekm-rel nem volt semmi baja az üzemanyag-ellátó rendszernek, most az új tulaj 120Ekm-nél tart hibátlan. Céges Z17DTL motorral szerelt Astránk 2,5 éves, 240Ekm-nél még hibátlan mindene, ami gázolajjal kapcsolatos. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Izzítógyertya kiszed,aksiról adsz neki áramot,menetes résznek testet(ami a heng,fejbe megy),ahol a kis anya szorítja le az áthidalólemezeket,oda pozitívat.Megfogod a gyertyát,és egy tálba nyomod a végét,amibe legyen gázolaj.És csak ezután adj neki áramot!!! És meglátod,hogy milyen gyorsasággal izzanak fel,ha lassan,vagy egyáltalán nem,akkor kuka! Én így csináltam eddig,nekem bevált,lehet van egyszerűbb kivitelezés is.Remélem nem nagyon kusza a leírás. Ez sok helyen megállja a helyét, de itt NEM. Több baj is van, egyrészt nincs izzítóhíd, és anya a végén másrészt az isuzu izzítása is 5 voltos. Én már próbáltam 12 v -al...................1 másodperc. Szóval csak óvatosan a tanácsokkal :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lipi-G Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Ez sok helyen megállja a helyét, de itt NEM. Több baj is van, egyrészt nincs izzítóhíd, és anya a végén másrészt az isuzu izzítása is 5 voltos. Én már próbáltam 12 v -al...................1 másodperc. Szóval csak óvatosan a tanácsokkal :-) Mint írtam,nekem eddig bevált. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Szia! Szerinted ezek gyári feszítők? Én úgy értelmezem, hogy utángyártott alkatrész ("Intended Use: Replacement Part") Finoman fogalmazva nem anyanyelvem az angol, de a gyárit is valaki beszállítja............szóval nem tudom..passz! Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Üdv! Feltöltöttem az akkut, az indítás még így is mintha eléggé megterhelő lenne a számára reggelente, de van, hogy délutáni hazainduláskor is. Valakinek vannak mérési adatai Y17DT-hez olyanról, hogy gyújtáson mennyi az akku fesz, illetve izzításkor, valamint indításkor mennyire esik le? Illetve mi a még elfogadható érték? Ki szeretném deríteni, hogy nem-e izzítógyertya hibával állok szembe, bár a gép jelzése szerint izzít, csak lehet nem minden hengernél. Ezt itthon, multiméterrel felvértezve, vagy egyéb módon, hogyan lehet legegyszerűbben kideríteni? Az akku 70AH Banner, durván 3 éves, lehet az döglődik? THX előre is! Akku cserét felejtsd el, nekem olyan akksival is elindult ami csak kettőt tud tekerni rajta. izzítás nagyon gyors, és ha csak egy is rossz már írja a p0380-at. Továbbá nem hinném, hogy mind a négy rossz, életszerűtlen lenne. Ha pedig egy vagy kettő jó, akkor simán kellene indulnia. Ha pedig utóízzitásra is szüksége van és van köztük rossz égve marad a "kis sárga autó" Ellenállást tudsz mérni a test és az izzítógyertya pozitívja közt illetve ampermérővel áramfelvételt a kábel és az izzítógyertya közt. Kiszerelni kicsit "bontós", mert egy-két izzítógyertyának útban van az ECU + konzol, de nem bonyolult. Én ampermérőztem. Nekem pont egy hozzáférhetetlen ment el, így bontanom kellett, akkor pedig úgy döntöttem kiveszem mind a négyet. sokra nem mentem vele, mert ugyan azt láttam amit szerettem is volna........a többi jó volt így a három jót tettem a rosszul hozzáférhető helyekre, az egy rosszat pedig a jól hozzáférhető helyre tettem vissza szemrevételezés után (méret, hossz márka, szám stb..stb...). miután meglett az új, gyertyapipa le, kicsavar-becsavar és kész is volt. Mellesleg ez volt az egyedüli alkatrész amit gyári csomagban olcsóbban kaptam mint utángyártottban. Az eredeti "gyári" denso volt a megvásárolt GM dobozos pedig Beru. A beru saját csomagolásban is kapható volt akkor, drágábban mint GM csomagolásban. Szóval ez a "gyári" misztikum is furcsa kicsit Link to comment Megosztás: More sharing options...
soldier Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Szia! Elősször kitakarítod a szűrőházat, a szűrőházba beleteszed a szűrőt, felöntöd kb. 80% tiszta gázolajjal, új tömítőgyűrket felrakod a csavarra, és a szűrőházra, fedél rátesz, 5Nm-rel csavar meghúz, gázolajcsöveket visszarak, fűtés csatlakozó vissza, és már indulhat is. Nekem fél évig volt Z17DTL a háznál, 90Ekm-rel nem volt semmi baja az üzemanyag-ellátó rendszernek, most az új tulaj 120Ekm-nél tart hibátlan. Céges Z17DTL motorral szerelt Astránk 2,5 éves, 240Ekm-nél még hibátlan mindene, ami gázolajjal kapcsolatos. Köszönöm a választ! Milyen hibákkal találkoztál (talákoztatok) még? Azért gondoltam az üzemanyagellátó rendszerre az előbbi kérdésemben mert arányaiban az a leghúzósabb (injector-fej, stb). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Köszönöm a választ! Milyen hibákkal találkoztál (talákoztatok) még? Azért gondoltam az üzemanyagellátó rendszerre az előbbi kérdésemben mert arányaiban az a leghúzósabb (injector-fej, stb). Szürőcsere után simán indítóztam, kicsit nehezen indult, vagy 5-10 mp kellett neki mire elindult. De nem kellett töltögetni meg semmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandi25Bp Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Üdv! Ma reggel ponyvagarázsból akartam indulni. a külső hőmérő -6 fokot mutatott. Szokásos téli metódus, 3x gyújtás ( izzításig ). Utána szoktam indítani, hajtatni. Ma meglepődésemre nem indult a gép. Sikerült 4x annyira meghajtatni, hogy az akku már nem forgatta az önindítót. ( pedig egy frankó kis akku, erős AH-val) Szóltam apámnak. F-el oda állt, bikakábel 2mp indítózás után elindult. Azt hiszem "áttöltöm" az ÚJ évre az akkut. Bár lehet az is közrejátszott, hogy 2 napja állt a kocsi mert nem mentem vele sehova. Biztonság kedvéért veszek egy erős bikakábelt, meg egy frankó aksitöltőt, mert az úgysincs még. :D B.Ú.É.K MINDEN MÁRKATÁRSAMNAK! Tisztelt Márkatárs! Az általad leírt problémákat okozhatja az önindító hibája is. Ha jól emlékszem akkor ezen az y17dt motoron egy kis teljesítményű Hitachi önindító van ami sajnos nem örök életű. Gondolok itt arra, hogy olyan jelenséget is okoz a hibája, hogy az akku jónak tűnik, de mintha lassan tekerne és elhalványulnak a műszerek, meg a mutatók is leesnek 0-ra. Ezt a jelenséget az okozza, hogy a rossz önindító nagyon nagy áramot szeretne felvenni az akkumulátortól, ezért nyilván a kapocsfeszültség is nagyon lecsökken. Érdemes levenni az önindítót és szétszedni. Jellemző hibái: a a kopott bronzkefékről származó port szétszórja az önindítóban, a rossz érintkezés miatt a kommutátor beég, a bolygómű kenőanyag hiánytól szenved. Ha valaki sokáig használ ilyen rossz önindítót akkor javításkor érdemes kicserélni a behúzómágnest is mert a behúzó végében lévő nagy áramú kapcsoló érintkezői elfröccsennek a túl nagy áramerősség miatt és ha nem is rögtön, de később okozhat problémákat, ez tapasztalat. Mivel a körülményeket nem ismerem nem állítom, hogy 100%-ban ez a hibája az autódnak, de lehetséges. Üdv: András Link to comment Megosztás: More sharing options...
cocain Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Nem lenne érdemes rápróbálni a tartalék kulccsal?(ha van) Van tartalék kulcs de avval is semmmi!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
soldier Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Szürőcsere után simán indítóztam, kicsit nehezen indult, vagy 5-10 mp kellett neki mire elindult. De nem kellett töltögetni meg semmi. Úgy értettem használat során! Azt írtad, az üzemanyag-ellátó rendszerrel nem volt gond! Akkor mivel volt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Úgy értettem használat során! Azt írtad, az üzemanyag-ellátó rendszerrel nem volt gond! Akkor mivel volt? Arra írtam, hogy üzemanyag szürő csere után, nem töltögettem a szűrőházba semmit. Összeraktam, és indítóztam, aztán felkapta és ment. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Január5, 2011 Megoszt Elküldve Január5, 2011 Tisztelt Márkatárs! Az általad leírt problémákat okozhatja az önindító hibája is. Ha jól emlékszem akkor ezen az y17dt motoron egy kis teljesítményű Hitachi önindító van ami sajnos nem örök életű. Gondolok itt arra, hogy olyan jelenséget is okoz a hibája, hogy az akku jónak tűnik, de mintha lassan tekerne és elhalványulnak a műszerek, meg a mutatók is leesnek 0-ra. Ezt a jelenséget az okozza, hogy a rossz önindító nagyon nagy áramot szeretne felvenni az akkumulátortól, ezért nyilván a kapocsfeszültség is nagyon lecsökken. Érdemes levenni az önindítót és szétszedni. Jellemző hibái: a a kopott bronzkefékről származó port szétszórja az önindítóban, a rossz érintkezés miatt a kommutátor beég, a bolygómű kenőanyag hiánytól szenved. Ha valaki sokáig használ ilyen rossz önindítót akkor javításkor érdemes kicserélni a behúzómágnest is mert a behúzó végében lévő nagy áramú kapcsoló érintkezői elfröccsennek a túl nagy áramerősség miatt és ha nem is rögtön, de később okozhat problémákat, ez tapasztalat. Mivel a körülményeket nem ismerem nem állítom, hogy 100%-ban ez a hibája az autódnak, de lehetséges. Üdv: András Ránézetek emberrel, ha szabin leszek végre! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
soldier Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Arra írtam, hogy üzemanyag szürő csere után, nem töltögettem a szűrőházba semmit. Összeraktam, és indítóztam, aztán felkapta és ment. Jaja, bocs. Elnéztem. Az első cserénél én is ezt tapasztaltam, de a 2.-nál egyáltalán nem indult be. Így maradt a kis üzemanyag pótlás a szűrőházba és úgy már elkapta... Szerintem attól függ mennyi nafta folyik ki csere közben! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Január6, 2011 Megoszt Elküldve Január6, 2011 Jaja, bocs. Elnéztem. Az első cserénél én is ezt tapasztaltam, de a 2.-nál egyáltalán nem indult be. Így maradt a kis üzemanyag pótlás a szűrőházba és úgy már elkapta... Szerintem attól függ mennyi nafta folyik ki csere közben! Eddig durván 3x vagy 4x cseréltem szűrőt, mióta nálam a kocsi és 1x sem volt gond az indulással. Hajtatni kellett, de kidogozta, és az akku is bírta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Niccoteen Elküldve Január7, 2011 Megoszt Elküldve Január7, 2011 Sziasztok! Még friss vagyok ezen az oldalon, nemrég kaptam vissza drága opelocskámat :D Június tájékán vettem (opel astra g x20dtl 82lovas, 148e. km volt rajta most 155e. van rajta) és októberben volt egy problémám vele... menet közbe elkezdett zörögni a motor és leállt.. Nos egy szelepecske leszakadt aminek következménye dugattyú és hengerfejcsere volt. Persze egy izzitő és porlasztófejet is kellett cserélni... Alkatrészek miatt tartott sokáig a javitása, hála égnek dec.30-ára elkészult :) azóta oan problémám van vele, hogy első startolásnál hiába izzitok kétszer, hosszan startol, és mikor elkapja a fordulatmérő meg sem mözdul és a sárga hibajelző lámpa ég (sárga motor benne villám). Várok vele, elindulok... de nem megy annyira mint kéne... persze figyelek hogy ne menjek bizonyos sebességbe gyorsan. mikor bemelegszik a motor még mindig ezt csinálja... és akkor hagyja abba, mikor padlógázt nyomok neki. persze néha akkor is csak megmozdul a fordulatmérő. miután rendesen mutassa a fordulatszámot elalszik a hibajelző is... néha már menet közbe is előjön a probléma, bemelegedett morotnál... elvittem a szerelőmhöz (persze akkor gyorsan abbahagyta a problémáta kocsi)... számitógépre rátettük, de csak egy régi egr hiba volt benne... jövő héten megint rátesszük hátha bennemarad a hiba kód... nektek mi a tippetek, mi csinálhatja ezt a problémát? Válaszotokat előre is köszönöm! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Chief Elküldve Január7, 2011 Megoszt Elküldve Január7, 2011 Eddig durván 3x vagy 4x cseréltem szűrőt, mióta nálam a kocsi és 1x sem volt gond az indulással. Hajtatni kellett, de kidogozta, és az akku is bírta. Nekem se volt gond! Bár mindig volt nafta a szűrőházban! És nem kellett sokáig indítóznom se! No gáz, csak alapjárat és minden ok! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
antares Elküldve Január7, 2011 Megoszt Elküldve Január7, 2011 Sziasztok, Ma azt vettem észre, sorban álláskor ha nyomom a fékpedált, egy idő után elkezd rángani az autó, nem durván, de érezhető rángások. (1.7 G astra Y17DT) ha felengedem a féket abbahagyja. Ma kipróbáltam parkoláskor fék nélkül jó az alapjárat semmi rángás, benyomva a féket egy idő után elkezdi. Vákuumprobléma lehet , gondolok itt a fékrásegítésre, és kihatna a turbó vagy EGR szelepvezérlésre? Ja és bemelegedett motornál jelentkezik, ha frissen indítom hideg motornál nem csinálja. Várom a tippeket. Köszi, sziasztok Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január7, 2011 Megoszt Elküldve Január7, 2011 Sziasztok, Ma azt vettem észre, sorban álláskor ha nyomom a fékpedált, egy idő után elkezd rángani az autó, nem durván, de érezhető rángások. (1.7 G astra Y17DT) ha felengedem a féket abbahagyja. Ma kipróbáltam parkoláskor fék nélkül jó az alapjárat semmi rángás, benyomva a féket egy idő után elkezdi. Vákuumprobléma lehet , gondolok itt a fékrásegítésre, és kihatna a turbó vagy EGR szelepvezérlésre? Ja és bemelegedett motornál jelentkezik, ha frissen indítom hideg motornál nem csinálja. Várom a tippeket. Köszi, sziasztok hibakód van? érdekes jelenség, vákuum alapjáraton semminek sem kell, csak a fékrásegítésnek. A te logikád szerint egyre melegebb motor mellett egyre kisebb vákuumnak kellene keletkeznie,(mondjuk kopott vákuumszivattyú esetén) az egyre hígabb olaj miatt. A gyengülő vákuum, egyre nehezebben mozgatná az EGR-t és a turbó szelepét. Alapjáraton pedig nincs töltőnyomás, így teljesen mindegy, hogy nyitva vagy zárva van a turbó szelepe egyébként magas fordulaton kapcsol a mágnesszelep ezáltal vákuumot enged a turbó kerülő szelepére, hogy ne szökjön fel a nyomás..........így ezt kizárnám, mert minden szempontból érdektelen. Az EGR nekem teljesen le van kötve, egyébként ha nincs vákuum zárva is van. Alapjáraton az elektronika is lezárja a vákuum kivezérlését, tehát ha bármi is elromlik a rendszerben zárva van........... így ezt is kizárnám, kivéve, ha melegen szorulgat, és beszivárog a kipufogógáz a szívótorokba. Tehát vákuumprobléma nem lehet alapjáraton! A rossz vákuumpumpa magas fordulaton magas töltőnyomást, és rossz fékrásegítést eredményezne. + nehezen nyíló EGR-t. Ebből mindössze a magas turbónyomást veszi észre a szívótorokban lévő szenzor + Te, hogy nehezebb nyomni a fékpedált Kuplung nyomással nincs összefüggésben? Jó a kuplung kapcsolód? szerintem próbáld lekötni a féklámpakapcsolót, majd úgy megpróbálni, mert a kuplung, és fékkapcsolók be vannak kötve az ecu-ba is. Szerintem innen lehetne tovább lépni. Egyébként a kuplung enyhe fokú nyomása leírtan rángásokat okozhat alacsony fordulaton. Hogy a szoftverben mi köze ezeknek a dolgoknak egymáshoz, ne kérdezd, de ezek a kapcsolók oldják a tempomatot is. Így biztosan ráhatással vannak dolgokra (ide tartoznak különböző biztonsági megoldások, extrák is) Lehet, hogy egy szoftver frissítés megoldaná a dolgot. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Január7, 2011 Megoszt Elküldve Január7, 2011 Sziasztok! Még friss vagyok ezen az oldalon, nemrég kaptam vissza drága opelocskámat :D Június tájékán vettem (opel astra g x20dtl 82lovas, 148e. km volt rajta most 155e. van rajta) és októberben volt egy problémám vele... menet közbe elkezdett zörögni a motor és leállt.. Nos egy szelepecske leszakadt aminek következménye dugattyú és hengerfejcsere volt. Persze egy izzitő és porlasztófejet is kellett cserélni... Alkatrészek miatt tartott sokáig a javitása, hála égnek dec.30-ára elkészult :) azóta oan problémám van vele, hogy első startolásnál hiába izzitok kétszer, hosszan startol, és mikor elkapja a fordulatmérő meg sem mözdul és a sárga hibajelző lámpa ég (sárga motor benne villám). Várok vele, elindulok... de nem megy annyira mint kéne... persze figyelek hogy ne menjek bizonyos sebességbe gyorsan. mikor bemelegszik a motor még mindig ezt csinálja... és akkor hagyja abba, mikor padlógázt nyomok neki. persze néha akkor is csak megmozdul a fordulatmérő. miután rendesen mutassa a fordulatszámot elalszik a hibajelző is... néha már menet közbe is előjön a probléma, bemelegedett morotnál... elvittem a szerelőmhöz (persze akkor gyorsan abbahagyta a problémáta kocsi)... számitógépre rátettük, de csak egy régi egr hiba volt benne... jövő héten megint rátesszük hátha bennemarad a hiba kód... nektek mi a tippetek, mi csinálhatja ezt a problémát? Válaszotokat előre is köszönöm! :) nehéz mit mondani, mert amit leírtál nem biztos, hogy összefüggenek. de Szerintem le is írtad a megoldást................("miután rendesen mutassa a fordulatszámot elalszik a hibajelző is") ha a fordulatszámmérő hibájával együtt jelentkezik, akkor ezek szerint a motornak is valami fordulatszám jel hiányozhat hiba esetén. Egyébként fogalmam sincs, hogy honnan veszi a műszerfal a jelet,(lehet, hogy az adagolóról) de diagnosztika alkalmával a motor , és az adagoló fordulata is látszik (ugye az adagoló pontosan fele a főtengelyének, így ha van is jel akkor is ellenőrizhető a pontosság) Egyébként milyen szerelő az aki rádugja a sz.gépre, és régi hibát olvas ki............miért nem törölte előtte???? A hibakeresés 1. pontja, hogy üres hibatárolót kell csinálni. Honnan tudja hogy régi a beírt hiba???? Én nem tudok arról, hogy dátumozná. (jelen van, vagy jelen volt..........ez a két lehetőség van) Töröljék ki, aztán eldől, hogy mikori volt, mert ha újból benne lesz lehet gondolkodni tovább. Egyébként nehéz indulást, és rángatózást mindkét hiba okozhat, de mivel írtad a fordulatszámmérő hibáját, ezért elsőre én arra mennék rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Niccoteen Elküldve Január8, 2011 Megoszt Elküldve Január8, 2011 AtiZafi, köszi a válasz! :D én is azt tippelem, hogy a fordulatmérőnél lehet a hiba... ugye ezek az autó ha hibát észlelnek, akkor egy bizonyos sebesség (vagy furdulat) felett "blokkolják" a teljesitményt? mert tegnap hosszabb utamon 110 felett kivillanp a hibajelzőlámpa és csak ujjab startolásnál aludt el ( persze most ment a fordulatmérő). bocsi, előbb kicsit rosszul fogalmaztam. nem olyan régi hibakód volt benne, hanem amióta ujra járok a kocsival. amikor próbáltuk lemérni a hibát, csak azt az egyett irta. hát meglássuk mi lesz a hiba, remélem jövő héten több időm lesz a kocsival foglalkozni :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kombitomi Elküldve Január8, 2011 Megoszt Elküldve Január8, 2011 Sziasztok! Még friss vagyok ezen az oldalon, nemrég kaptam vissza drága opelocskámat :D Június tájékán vettem (opel astra g x20dtl 82lovas, 148e. km volt rajta most 155e. van rajta) és októberben volt egy problémám vele... menet közbe elkezdett zörögni a motor és leállt.. Nos egy szelepecske leszakadt aminek következménye dugattyú és hengerfejcsere volt. Persze egy izzitő és porlasztófejet is kellett cserélni... Alkatrészek miatt tartott sokáig a javitása, hála égnek dec.30-ára elkészult :) azóta oan problémám van vele, hogy első startolásnál hiába izzitok kétszer, hosszan startol, és mikor elkapja a fordulatmérő meg sem mözdul és a sárga hibajelző lámpa ég (sárga motor benne villám). Várok vele, elindulok... de nem megy annyira mint kéne... persze figyelek hogy ne menjek bizonyos sebességbe gyorsan. mikor bemelegszik a motor még mindig ezt csinálja... és akkor hagyja abba, mikor padlógázt nyomok neki. persze néha akkor is csak megmozdul a fordulatmérő. miután rendesen mutassa a fordulatszámot elalszik a hibajelző is... néha már menet közbe is előjön a probléma, bemelegedett morotnál... elvittem a szerelőmhöz (persze akkor gyorsan abbahagyta a problémáta kocsi)... számitógépre rátettük, de csak egy régi egr hiba volt benne... jövő héten megint rátesszük hátha bennemarad a hiba kód... nektek mi a tippetek, mi csinálhatja ezt a problémát? Válaszotokat előre is köszönöm! :)Szia! Ha van ABS az autóban, akkor onnan kapja a ford. szám jelet, egyébként meg szerintem az egyik első agyban van egy jeladó még az szokott elromlani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemo003 Elküldve Január8, 2011 Megoszt Elküldve Január8, 2011 Szia! Ha van ABS az autóban, akkor onnan kapja a ford. szám jelet, egyébként meg szerintem az egyik első agyban van egy jeladó még az szokott elromlani. Valamit félreértettél. A fordulatszámmérő biztos hogy nem az ABS jeladóról kapja a jelet. Nem sok köze van a kettőnek egymáshoz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Január8, 2011 Megoszt Elküldve Január8, 2011 Valamit félreértettél. A fordulatszámmérő biztos hogy nem az ABS jeladóról kapja a jelet. Nem sok köze van a kettőnek egymáshoz. én is úgy tudom hogy abs-nél onnan van jel,nem abs-nél a váltóba van útjeladó szerk... ezt benéztem én is.. a fordulatot tényleg nem az abs-ről veszi :) :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
szopcsi13 Elküldve Január8, 2011 Megoszt Elküldve Január8, 2011 Szia! Ha van ABS az autóban, akkor onnan kapja a ford. szám jelet, egyébként meg szerintem az egyik első agyban van egy jeladó még az szokott elromlani. Az ABS jeladóról a sebességjelet veszi. Ha elszáll, akkor a km óra nem mér (meg világít az ABS lámpa). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kombitomi Elküldve Január9, 2011 Megoszt Elküldve Január9, 2011 Az ABS jeladóról a sebességjelet veszi. Ha elszáll, akkor a km óra nem mér (meg világít az ABS lámpa).Igazatok van, elnéztem a dolgot, hirtelen a sebesség jeladóra gondoltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts