Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Az y17dt izzitásáról tudnátok valamit mondani. Ideiglenes izzitási hibát ir ki, és sokáig teker melegen is mikorra beindul.

Köszi.

ilyen idöben már nem izzit. a relé meg az akksi jobb oldalán 1 alu hütöbordás szerkezet alulrol megy bele a delej.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

Olvastam, hogy a dieseleken típushiba szokott lenni, hogy lelazul az olajszivattyú bordáskereke.

Nekem az előző tulaj 120e-nél cseréltetett vezérlést, de megelőzvén a bajt ránéznék, mert most van benn 152e.

Ehhez csak lekell vennem a szíjburkolatokat (2db ha jól tudom) és utána simán ránézhetek egy kulccsal a rögzítő anyájára? Nem kell semmi mást csinálnom előtte?(Vezérlés nem ugorhat át igaz?)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

ilyen idöben már nem izzit. a relé meg az akksi jobb oldalán 1 alu hütöbordás szerkezet alulrol megy bele a delej.

Köszi a választ, valamelyik régebbi hozzászólásban azt olvastam hogy ennek a tipusnak elég furmányos az izzitási mechanizmusa, ez mit takarhat? A hűtőbordás szerkezetben pedig egy elektronika van, teljesitmény tranzisztorok meg egy pár alkatrész, hagyományos relét nem láttam, meg mitől van 0380-as hiba ami ideiglenes izzitási hibát jelent elvileg. Ez kb.1 hónapja van, előtte indult rendesen pöcc-röf,most meg melegen is tekernie kell hogy beinduljon. y17dt meg egyébként.

Köszi.

Módosítva : mirra1
Link to comment
Megosztás:

hello! Hát ilyen még nem volt eddig velem:( Hogy ilyen gyakran forumon kelljen érdeklődnöm:( Tegnap a kis 1.7DTI-vel voltunk egy 250km-es túrán. Balaton Szigliget- badacsony,..stb keveregtünk és haza.

Gond probléma nélkül. 4,5 literes fogyasztással oda még volt légkondi is 4 személlyel.

Aztán ma indulok vele, haladok, és észrevettem, hogy néha gyorsításkor berángat. PORLASZTÓ LÉGTÖMEGMÉRŐ csere óta mentem 6000km-t:( Vezérlés olajcsere szürő óta 8000kmt. :( De nem mindig csinálja. Néztem egy gyorsulást, 4.fokozat 60-100ra 7sec. 5.fokozat 80-100 6,5-7 sec. 0-100 14-14,5 között. Ezzel nincs is baj. De van amikor meg éppen parton kifordultam elég meredek, 1. aztán 2. odalépek és elkezdett rángatni. Rántot olyan 2000nél 2300nál 2600nál 3000nél, váltás,- 4.ben is berántott. Aztán 5.ben okés. Utána próbálgattam semmi. Egy alkalommal megint hasonló, akkor csak 3.ban 1-1 alkalommal erösebb gyorsítás közben...

Mi lehet a gond?? Üzemagyag O...eM...Wé.... negyed fél között a tankban.

3800nál egyébként kigyullad a töltés lámpám:(

Amit tapasztaltam még hogy pl lassitok kissé tartott gázzal, és mintha kicsit ott is ugrálna..mintha piciket lépkednék a gázra. Mintha nem lehetne egy gázon tartani- de ez nagyon nüansznyi. De érezhető. Ezt sem mindig.,..

Nagyon köszi ha valaki tud valami hasznos infót.

Link to comment
Megosztás:

hello! Hát ilyen még nem volt eddig velem:( Hogy ilyen gyakran forumon kelljen érdeklődnöm:( Tegnap a kis 1.7DTI-vel voltunk egy 250km-es túrán. Balaton Szigliget- badacsony,..stb keveregtünk és haza.

Gond probléma nélkül. 4,5 literes fogyasztással oda még volt légkondi is 4 személlyel.

Aztán ma indulok vele, haladok, és észrevettem, hogy néha gyorsításkor berángat. PORLASZTÓ LÉGTÖMEGMÉRŐ csere óta mentem 6000km-t:( Vezérlés olajcsere szürő óta 8000kmt. :( De nem mindig csinálja. Néztem egy gyorsulást, 4.fokozat 60-100ra 7sec. 5.fokozat 80-100 6,5-7 sec. 0-100 14-14,5 között. Ezzel nincs is baj. De van amikor meg éppen parton kifordultam elég meredek, 1. aztán 2. odalépek és elkezdett rángatni. Rántot olyan 2000nél 2300nál 2600nál 3000nél, váltás,- 4.ben is berántott. Aztán 5.ben okés. Utána próbálgattam semmi. Egy alkalommal megint hasonló, akkor csak 3.ban 1-1 alkalommal erösebb gyorsítás közben...

Mi lehet a gond?? Üzemagyag O...eM...Wé.... negyed fél között a tankban.

3800nál egyébként kigyullad a töltés lámpám:(

Amit tapasztaltam még hogy pl lassitok kissé tartott gázzal, és mintha kicsit ott is ugrálna..mintha piciket lépkednék a gázra. Mintha nem lehetne egy gázon tartani- de ez nagyon nüansznyi. De érezhető. Ezt sem mindig.,..

Nagyon köszi ha valaki tud valami hasznos infót.

Üdv!

Ezt a rántást nekem is csinálta / csinálja néha napján. De leginkább akkor, mikor sietősben megyek. Nálam olyan 1800 - 2000 rúg egyet, mintha a benzinesnél elvennéd a gyújtást de csak 1 mp-re, aztán megy mint a barom.

Valószínű, hogy valami elektronikus probléma lehet. Vagy a gázpedál potija, vagy a légtömegmérő szarakodik.

Próbáld ki úgy hogy fokozatosan gyorsítasz nem hirtelen,a akkor csinálja-e?

Már próbálkozom megfejteni mitől lehet, de eddig még nem jöttem rá.

Ebben a "kímélő" üzemmódban viszont nem csinálja ezt a jelenséget.

A 4,5 l hogy sikerült?

Módosítva : Handbrake
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

hello! Hát ilyen még nem volt eddig velem:( Hogy ilyen gyakran forumon kelljen érdeklődnöm:( Tegnap a kis 1.7DTI-vel voltunk egy 250km-es túrán. Balaton Szigliget- badacsony,..stb keveregtünk és haza.

Gond probléma nélkül. 4,5 literes fogyasztással oda még volt légkondi is 4 személlyel.

Aztán ma indulok vele, haladok, és észrevettem, hogy néha gyorsításkor berángat. PORLASZTÓ LÉGTÖMEGMÉRŐ csere óta mentem 6000km-t:( Vezérlés olajcsere szürő óta 8000kmt. :( De nem mindig csinálja. Néztem egy gyorsulást, 4.fokozat 60-100ra 7sec. 5.fokozat 80-100 6,5-7 sec. 0-100 14-14,5 között. Ezzel nincs is baj. De van amikor meg éppen parton kifordultam elég meredek, 1. aztán 2. odalépek és elkezdett rángatni. Rántot olyan 2000nél 2300nál 2600nál 3000nél, váltás,- 4.ben is berántott. Aztán 5.ben okés. Utána próbálgattam semmi. Egy alkalommal megint hasonló, akkor csak 3.ban 1-1 alkalommal erösebb gyorsítás közben...

Mi lehet a gond?? Üzemagyag O...eM...Wé.... negyed fél között a tankban.

3800nál egyébként kigyullad a töltés lámpám:(

Amit tapasztaltam még hogy pl lassitok kissé tartott gázzal, és mintha kicsit ott is ugrálna..mintha piciket lépkednék a gázra. Mintha nem lehetne egy gázon tartani- de ez nagyon nüansznyi. De érezhető. Ezt sem mindig.,..

Nagyon köszi ha valaki tud valami hasznos infót.

Nem akarom beléd rakni az ideget, de az adagoló elektronikám halála pont így kezdődött...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az enyém már volt javítva, akkor ezek szerint nem megfelelően.......... :(

A javításhoz tudni kell azt, hogy ha az okot nem szünteted meg, akkor a tranzisztor újra hamar tönkremegy. Ilyenkor az általa vezérelt mágnesszelepeket tisztítani kell, vagy ha nagyon meleg a helyzet, akkor cserélni, bár az már iszonyatos árban megy. Érdemes még a mágnesszelepek kábeleit leszigetelni, mert a gyári szigetelés málik, zsugorodik, zárlatba tud kerülni. Sufni megoldásnak még nem rossz, ha párhuzamban 2 tranzisztor van bekötve, egyik az adagolón kívülre, jól hűtött, vízmentes helyre szerelve gyorcsatlakozóval. Először is 2 tranzisztor nagyobb áramot bír el, tovább bírja a kiképzést. Másodsorban pedig egy tranyó a rászerelt gyorcsatival a kesztyűtartóban, és fél perc alatt áthidalható a probléma akár az út szélén is.

Nekem is rángatott néha, de alig észrevehetően, a fogyasztásom egy álom volt (5liter a 2.0DTI-től vegyesben). A gyorsulása viszont kicsit rapszodikus. Leállításnál nagyon enyhén rázkódott a motor. Aztán egy húzósabb autópályázás után még hazamentem, leállítottam, utána beindult, leállt, és utána annyi. Ha ismertem volna a típust, akkor még a leállás előtt megjavítottam volna, így most van egy kis üresjárat...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lehet túlparázom a témát, de nem régóta van meg a z17dtl motoros astram és szerintem nagyon lassan melegszik. Ma reggel 7-8 fok volt és kellett neki 10km mire elérte a mutató először a 80 fokot ekkor kapcsolatban egy kis fűtést, megtorpant majd még kellett 3-4 km mire nagy nehezen elment kb. 90 fokig. Mindez kb. 80 km/h órás tempóval egy két falut összekötő viszonylag sík országúton.

Ez normális vagy termosztát csere?

Légyszi írjon valami hasonló dieseles tapasztalatot.

Köszi!

Módosítva : pszaby
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lehet túlparázom a témát, de nem régóta van meg a z17dtl motoros astram és szerintem nagyon lassan melegszik. Ma reggel 7-8 fok volt és kellett neki 10km mire elérte a mutató először a 80 fokot ekkor kapcsolatban egy kis fűtést, megtorpant majd még kellett 3-4 km mire nagy nehezen elment kb. 90 fokig. Mindez kb. 80 km/h órás tempóval egy két falut összekötő viszonylag sík országúton.

Ez normális vagy termosztát csere?

Légyszi írjon valami hasonló dieseles tapasztalatot.

Köszi!

Nekem kb egy hónapja parkolópályán van a 2.0DTI, de előtte kb 13-15 km kellett az üzemi hőfokhoz fűtés nélkül. Fűtéssel az életben nem érte volna el szerintem. Termosztátom új, mert mikor vettem, halott termosztát volt benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lehet túlparázom a témát, de nem régóta van meg a z17dtl motoros astram és szerintem nagyon lassan melegszik. Ma reggel 7-8 fok volt és kellett neki 10km mire elérte a mutató először a 80 fokot ekkor kapcsolatban egy kis fűtést, megtorpant majd még kellett 3-4 km mire nagy nehezen elment kb. 90 fokig. Mindez kb. 80 km/h órás tempóval egy két falut összekötő viszonylag sík országúton.

Ez normális vagy termosztát csere?

Légyszi írjon valami hasonló dieseles tapasztalatot.

Köszi!

Nekem is hasonló a helyzet. Télen azon fogsz meglepődni, ha beérsz egy városba, és lassú a tempó, hogy visszahűl 80 fok alá.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is hasonló a helyzet. Télen azon fogsz meglepődni, ha beérsz egy városba, és lassú a tempó, hogy visszahűl 80 fok alá.

Ha visszahűl, az már azért gyanús, hogy rossz a termosztát. Nekem a csere után a visszahűlés megszűnt, de a bemelegedés nem lett jelentősen gyorsabb. Ha viszont egyszer eléri a 90 fokot, akkor lehet bármilyen közlekedési szituáció, fűthetek is ezerrel, vissza már nem hűl.

Link to comment
Megosztás:

Nekem is hasonló a helyzet. Télen azon fogsz meglepődni, ha beérsz egy városba, és lassú a tempó, hogy visszahűl 80 fok alá.

Hát akkor elfogadom így, hogy ennyire túlhűtött. (Előtte egy off saxo 1.5d on volt annak is kellett 7-8km de akkor már ~90-re állt be és ott is maradt) Holnap azért lehet ránézek a vízcsőre, hogy pl. 5km után melegszik-e.

Link to comment
Megosztás:

Hát akkor elfogadom így, hogy ennyire túlhűtött. (Előtte egy off saxo 1.5d on volt annak is kellett 7-8km de akkor már ~90-re állt be és ott is maradt) Holnap azért lehet ránézek a vízcsőre, hogy pl. 5km után melegszik-e.

Szia!

Ezek sajnos ilyenek, :(

Igaz nekem y17 dt-m van,de kb ugyanígy melegszik.

Kb 5-6 km után indul el a mutató félig feltekert fűtésnél (ami valójában akkor már 70 fok),a 80-at ezután már viszonylag hamar eléri,és egy kis idő múlva a majdnem 90-et is.

Nekem elvileg jó a termosztátom (2011-ben cseréltem gyárira,nem tudom ez meddig bírja),mégis visszahűl ha huzamosabb ideig megyek lejtőn.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Lehet túlparázom a témát, de nem régóta van meg a z17dtl motoros astram és szerintem nagyon lassan melegszik. Ma reggel 7-8 fok volt és kellett neki 10km mire elérte a mutató először a 80 fokot ekkor kapcsolatban egy kis fűtést, megtorpant majd még kellett 3-4 km mire nagy nehezen elment kb. 90 fokig. Mindez kb. 80 km/h órás tempóval egy két falut összekötő viszonylag sík országúton.

Ez normális vagy termosztát csere?

Légyszi írjon valami hasonló dieseles tapasztalatot.

Köszi!

Normális!

Nekem is ezt csinálja, igaz y17dt. Télen kegyetlen. Én mindig megvárom amíg üzemmeleg lesz, aztán fűtök csak. Vagy csak negyed fűtésen. Ez ilyen, meg kell szokni. Apám X16XE-je ( azt hiszem jól írom) 2-3 km után fűt, de az benzin.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok . arra szeretnék egy kimeritö választ hogy az y17dt. motornál mennyi az oilnyomás és az olajszüröházban állitolag. van valami szelep ami nem engedi el az olajat.hol van ez a szelep? a mult héten ugy jártam hogy egyik pill. a másikra megnött a oilnyomás jelzö lámpa elalvási ideje , vettem egy oilszürö betétet és kicseréltem az olaj még félidös az elözö betét össze volt csavarodva és a szüröházban egy gramm, olaj sem volt pedig gyári szürö lett beletéve most valamivel jobb de nem vagyok nyugodt hogy a rossz szürö nem csinált-e valami hülyeséget a szüröházban? köszi a kimeritö választ.

Link to comment
Megosztás:

Normális!

Nekem is ezt csinálja, igaz y17dt. Télen kegyetlen. Én mindig megvárom amíg üzemmeleg lesz, aztán fűtök csak. Vagy csak negyed fűtésen. Ez ilyen, meg kell szokni. Apám X16XE-je ( azt hiszem jól írom) 2-3 km után fűt, de az benzin.

TERMOSZTÁT csere. én volt amikor 3 cseréltem és a 4 lett jó. 1-2km és meleg . nem mindig jo az utángyártott.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

TERMOSZTÁT csere. én volt amikor 3 cseréltem és a 4 lett jó. 1-2km és meleg . nem mindig jo az utángyártott.

Már volt benne cserélve, még gyári GM-es termót is raktam. A baj nem azzal volt, hanem az összeszerelésnél valami tömítés nincs a készlethez. Mert hiába rakták össze, a nyomás elnyomta a termosztátot, és mellette ment a víz tovább. Lassan melegedett, és valóban ha bemelegedett és fűtöttem esett vissza. Most valami pasztával kitömítették, így frankó. Idő kell mire melegszik, de addig se forgatom a halálba. :)

Az olajszűrőt nem figyelgetem, de nekem is idő mire kialszik a lámpicsku. Nekem valaki azzal magyaráztam hogy magasan van a gomba. Addig semmit nem szoktam csinálni amíg az ki nem alszik. 3-4 mp maximum.

Egyébként OBD élő adatokat nézve az Olajnyomás LOW, na ezt nem értettem, hiába forgattam a motort akkor is.

Link to comment
Megosztás:

Már volt benne cserélve, még gyári GM-es termót is raktam. A baj nem azzal volt, hanem az összeszerelésnél valami tömítés nincs a készlethez.

Akkor ez is olyan mint a Z18XE. :icon1:

A hozzá való tömítést nem lehet külön megvenni, az a termosztátház része, így együtt (termosztát+termosztátház+tömítés) pedig az ára a tizensokezres kategória, holott ha elég lenne csak a termosztátot megvenni, akkor jó bele az Ascona C20NE 2000Ft-os alkatrésze is (és ez is gyári). Csak ilyenkor vigyázni kell a szétszedésnél hogy a tömítés ne sérüljön, és akkor vissza lehet rakni a régit.

Link to comment
Megosztás:

Cimbora így rakott a kawasaki valamilyen motorkerékpárba Yugo 45 termosztátot. Bevitte a boltba a régi termosztátot, nem mondta, mibe kell, csak neki ilyen kellene, boltos meg nézett valamit a polcról. Igaz, a Yugo termosztátja 2mm-el nagyobb átmérőjű volt, de minden egyéb tekintetben azonos, azt a 2mm-t meg flexszel is lekapja az ember belőle körben, így lett tizedáron termosztát a kawasakiba. Hűtőventilátor kapcsolót meg valami daihatsuhoz valót vett, két fokkal magasabb hőmérsékleten kapcsol, de szintén tizedáron volt, az a két fok meg úgysem számít.

Azt a tömítést se hiszem el, hogy ne lehetne valahol találni, csak még nem jött rá senki, hogy mihez van még ugyanolyan tömítés.

Nekem a Renaultba G Astrahoz árult benzinpumpa lett berakva, mert Renaulthoz csak nyomásszabályzóval, szintjelzővel, minden vacakkal együtt akarták volna csak adni. Persze maga a pumpa tökéletesen illeszkedett a helyére, elektromos csatlakozó is, nyomócső is, pumpa hossz és átmérő is ugyanaz. Még bontóban is drágábban akarták adni az üzemanyagellátó egységet, mint amennyiért vettem újan a pumpát. És ez csak annyiban kókányolás, hogy nem hozzávalóként árulták a cuccot, de amúgy tökéletesen gyári megoldás.

Észnél kell lenni, mert nagyon le tudják húzni az embert, ha nem vigyáz...

Módosítva : potyo
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.