bocs Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Jó Napot kívánok! Most vásároltam egy G ASTRA 1.7 DTI 75le-s személyében. Eddig benzines autóim voltak, így nem sokat értek hozzájuk. Egy ismerösöm, olyan dolgot tapszatal, hogy mintha néha betorpanna az autó. Elindul 1. fokozatban eröteljesebben nagyobb fordulatszámig huzatva, majd ahogy a 2. fokozatot kapcsolja olyan 2300-400 körülre esik vissza a fordulat, és mintha egy pillantra betorpanna... MITŐL LEHET EZ? Továbbá saját kérdésem lenne még, hogy mi a normális fordulatszám tartomány amiben használni kell. nekem azt mondta valaki, hogy 2000 fölé ne nagyon pörgessem. No ezt nem értem, mert 1800körül kapcsol be a turbo.. szóval...akkor 2-300 fordulatot lehet csak használni a turbot? akkor mi értelme. No meg 1500nál nem épp a legerősebb, ha csak igy lehet használni egy diselt...akkor az elég gáz. 50 km6h-nál városban 3.fokozatban olyan 2000körül van. Akkor ugy nem mehetek vele huzamosan? Vagy most ezek a motorok mikor esznek sokat. 3000 ig sem lehet kipörgetni normális haladásnál? Fogyasztás hogyan lesz a legoptimálisabb nekem, illetve hogy a motort ne gyilkoljam vele.... Milyen fordulatszám tartományokban használjam, mikor váltsak el. 120km/h val lehet vele menni autópályán huzamos ideig? Köszönöm! Szia! 2000 fölé csak hideg motornál nem illik pörgetni,ha be melegedett akkor mehet tovább is. Én November elején voltam Szabolcs megyében ( Veszprém-Kocsord kb 432 km). M7 Pestig aztán M3 Pesttől Jármiig (addig kész az M3-as),M3-on majdnem végig 120-al tereltem,sőt volt ahol a 125-130-at nyaldosta a mutató néha mert annyira untam már az utat. Ekkor 2900-3000 körül pörgött folyamatosan és nem volt semmi gond (kop-kop-kop). Persze ez a motor állapotától is függ szerintem. Ja,és visszaúton ugyan így. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
jantek Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Nem tudom, ki hogy csinálja. Én indítás előtt, 2x vagy 3x adok gyújtást, várom még kialszik az izzítás visszajelző és indítok. Így még indult a legnagyobb hidegben is. Viszont a termosztátom nem az igazi, 1 fokban bemelegszik, rádobom a fűtést visszaáll 80 fokra. Lehet kéne kicsit kitakarni a hűtőből, azt se gondolom, hogy egészséges, ha nem üzemi hőfokon megy a motor. Gondolom én, már a 3-féle termosztát van benne, nyáron nincs gond, de ilyenkor.... Üdv!Én is bohóckodtam mindenféle termosztáttal,aztán itt a fórumon ajánlották a wahlert.....Megvettem és tényleg bevált... Én speciel a vízpumpákkal nem jutok düllőre..A gyári elment 280 ezret,aztán jött egy skf az 10 ezret!!!Gariba vissza is adták az árát.A mostani noname 40 ezret bírt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
8x57js Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Olyan kérdésem is lenne...hogy én egy huzamban használom olyan 35 km-t, munkába járáshoz. Viszont a vízem olyan 85 fokon áll ha bemelegszik. ez normális? Link to comment Megosztás: More sharing options...
8x57js Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Amúgy neked a fogyasztásod hogy alakul? Te milyen körülmények között használod. Hogyan szoktál elváltogatni... Városban 50-nél 3 vagy 4. fokozatban? Szia! 2000 fölé csak hideg motornál nem illik pörgetni,ha be melegedett akkor mehet tovább is. Én November elején voltam Szabolcs megyében ( Veszprém-Kocsord kb 432 km). M7 Pestig aztán M3 Pesttől Jármiig (addig kész az M3-as),M3-on majdnem végig 120-al tereltem,sőt volt ahol a 125-130-at nyaldosta a mutató néha mert annyira untam már az utat. Ekkor 2900-3000 körül pörgött folyamatosan és nem volt semmi gond (kop-kop-kop). Persze ez a motor állapotától is függ szerintem. Ja,és visszaúton ugyan így. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Olyan kérdésem is lenne...hogy én egy huzamban használom olyan 35 km-t, munkába járáshoz. Viszont a vízem olyan 85 fokon áll ha bemelegszik. ez normális? Hideg időben szerintem igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Én a céges 1.5D Saxot nem is nagyon használom 3000 fordulat alatt.Semmi baja és 300 ezer km van benne.Lehet a dízelt is pörgetni,csak nem 7000-ig Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve November27, 2013 Megoszt Elküldve November27, 2013 Amúgy neked a fogyasztásod hogy alakul? Te milyen körülmények között használod. Hogyan szoktál elváltogatni... Városban 50-nél 3 vagy 4. fokozatban? Városban 3-nál feljebb nem váltok. Én Veszprém és Nemesvámos között használom,ami kb 10-12 km,(és mint tudjuk ez a moci nagyon nehezen melegszik fel üzemi hőfokra sajnos), télen 6,4 fölé még nem ment a fogyasztásom,nyáron 5,2 a minimum,de ez kb 50%város 50%országút. Hideg motornál 2000-2200 körül váltok el,aztán ha már 70-80 fok körül van a víz 2500 környéke,üzem meleg motornál 3000-ig engedem,de valamikor ennél feljebb is. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mirra1 Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 Sziasztok! Nem tudtok egy jó hengerfejest, aki ki tudná cserélni a porlasztócsúcs hüvelyt o gyűrőstől? Motorkód y17dt. Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mirra1 Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 Esetleg egy komplett keveset futott y17dt motor is érdekelne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
8x57js Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 Hmm.. Nagyon köszönöm az infókat. Hát a gyári adatok azert karcsúbbak...:( Én azt hittem ezzel el lehet járni 5 literből kb. Én mondjuk ugy közlekedem, hogy 34 km melohelyig majd 34 km vissza. ebben olyan 5-5 km van város de amolyan végigszaladós pár lámpával. Többi az országút. Meg itthon a vidéki kisvárosban ami akad néha elintézni valóm. 90 nél nem hajtok jobban. Remélem azert igy számithatok egy cirka 5 literre.... A hőfokom pedig ha fűtök(digit klima) ha nem 85fok az mennyire normális????? Városban 3-nál feljebb nem váltok. Én Veszprém és Nemesvámos között használom,ami kb 10-12 km,(és mint tudjuk ez a moci nagyon nehezen melegszik fel üzemi hőfokra sajnos), télen 6,4 fölé még nem ment a fogyasztásom,nyáron 5,2 a minimum,de ez kb 50%város 50%országút. Hideg motornál 2000-2200 körül váltok el,aztán ha már 70-80 fok körül van a víz 2500 környéke,üzem meleg motornál 3000-ig engedem,de valamikor ennél feljebb is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 Hmm.. Nagyon köszönöm az infókat. Hát a gyári adatok azert karcsúbbak... :( Én azt hittem ezzel el lehet járni 5 literből kb. Én mondjuk ugy közlekedem, hogy 34 km melohelyig majd 34 km vissza. ebben olyan 5-5 km van város de amolyan végigszaladós pár lámpával. Többi az országút. Meg itthon a vidéki kisvárosban ami akad néha elintézni valóm. 90 nél nem hajtok jobban. Remélem azert igy számithatok egy cirka 5 literre.... A hőfokom pedig ha fűtök(digit klima) ha nem 85fok az mennyire normális????? Szerintem attól függ,hogy van kalibrálva a mutató. Nekem mindig ott áll a mutató üzem meleg mocinál ahol a képen látható. Persze a múltkori 120-as tempós pályázásnál a mutató éppen súrolta a függőlegest,de ilyen sebességnél ez érthető. A fogyasztás szerintem motorkopástól is függ. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
8x57js Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 én most fogom mérni. fullra tankoltam megyek vele es vissza tankolom kattanásig ugyanott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 én most fogom mérni. fullra tankoltam megyek vele es vissza tankolom kattanásig ugyanott. 140 ezer Km megtétele után mondom. Hidegen max. 2000 fordulat. Városban max. 4 fokozatig nincs értelme erőltetni. Üzem meleg motornál max. 3000 - 3500 ott már bodorodig a füst mögötte rendesen. :) Termosztátból csak a Wahlert vagy milyet, és minden esetben valami tömítést faragjatok alá! Hidegen izzítás legalább 3 ciklus. Én folyamaton használok adalékanyagot a gázolajba. Generátor generál tavaly Az idei év volt eddig a legköltségesebb: Adagoló csere Téli Gumi Vízpumpa Jobb hátsó kerékagy csere Vízpumpa szívatott rendesen, a gyárit cseréltem 80 ezernél utánna volt olyan, hogy egy égyvben 2 is kellett. Most SKF van benne, víz nem fogy jelenleg. Olaj csere 10 ezrenként ( tudom hogy hosszabb ciklus is lehetne, de nem érdekel!) Szolid öreguras, néha kergetős vezetéssel 5 - 5,5 ennél több még nem volt. Kevesebb nyaraláskor 600 km autópályával 4,8 klímával sok cuccal. Utazóba 100 - 110 km/h. forgatni max. 3000-ig 5-ikben. Kb. ennyi a tapasztalatom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve November28, 2013 Megoszt Elküldve November28, 2013 140 ezer Km megtétele után mondom. Hidegen max. 2000 fordulat. Városban max. 4 fokozatig nincs értelme erőltetni. Üzem meleg motornál max. 3000 - 3500 ott már bodorodig a füst mögötte rendesen. :) Termosztátból csak a Wahlert vagy milyet, és minden esetben valami tömítést faragjatok alá! Hidegen izzítás legalább 3 ciklus. Én folyamaton használok adalékanyagot a gázolajba. Generátor generál tavaly Az idei év volt eddig a legköltségesebb: Adagoló csere Téli Gumi Vízpumpa Jobb hátsó kerékagy csere Vízpumpa szívatott rendesen, a gyárit cseréltem 80 ezernél utánna volt olyan, hogy egy égyvben 2 is kellett. Most SKF van benne, víz nem fogy jelenleg. Olaj csere 10 ezrenként ( tudom hogy hosszabb ciklus is lehetne, de nem érdekel!) Szolid öreguras, néha kergetős vezetéssel 5 - 5,5 ennél több még nem volt. Kevesebb nyaraláskor 600 km autópályával 4,8 klímával sok cuccal. Utazóba 100 - 110 km/h. forgatni max. 3000-ig 5-ikben. Kb. ennyi a tapasztalatom. Azért volt vele gond. Én 114e-nél tartok: -bal féltengely szimering csere (garanciában) -olajszírő betét ház tőmítés csere (~80e) -lambdaszonda csere Link to comment Megosztás: More sharing options...
Span Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Hali! Motor kódom a következő Y20DTH Astra G kombi Van a turbónál egy menetes szár amin ha tekerünk akkor lehet állítani az előtöltésen hogy nagyobbat töltsön a turbó.A kérdésem az hogy melyik irányba és mennyit lehet tekerni? Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat vagy információ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Hali! Motor kódom a következő Y20DTH Astra G kombi Van a turbónál egy menetes szár amin ha tekerünk akkor lehet állítani az előtöltésen hogy nagyobbat töltsön a turbó.A kérdésem az hogy melyik irányba és mennyit lehet tekerni? Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat vagy információ? azt ugye tudod hogy az adagolón is állítani kell ?! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Span Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 azt ugye tudod hogy az adagolón is állítani kell ?! Azt nem tudtam ezért kérem a véleményeket illetve a segítségeket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Azt nem tudtam ezért kérem a véleményeket illetve a segítségeket. bár én nem tudod merre kell csavarni :), de azt tudom hogy több levegőhöz több üzemanyag is kell :) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 140 ezer Km megtétele után mondom. Hidegen max. 2000 fordulat. Városban max. 4 fokozatig nincs értelme erőltetni. Üzem meleg motornál max. 3000 - 3500 ott már bodorodig a füst mögötte rendesen. :) Ezt már Én is megfigyeltem az enyémen,így most egy kicsit megnyugodtam :) Termosztátból csak a Wahlert vagy milyet, és minden esetben valami tömítést faragjatok alá! Hidegen izzítás legalább 3 ciklus. Én folyamaton használok adalékanyagot a gázolajba. Generátor generál tavaly Az idei év volt eddig a legköltségesebb: Adagoló csere Téli Gumi Vízpumpa Jobb hátsó kerékagy csere Vízpumpa szívatott rendesen, a gyárit cseréltem 80 ezernél utánna volt olyan, hogy egy égyvben 2 is kellett. Most SKF van benne, víz nem fogy jelenleg. Olaj csere 10 ezrenként ( tudom hogy hosszabb ciklus is lehetne, de nem érdekel!) Ebben egy rugóra jár az agyunk. :) Szolid öreguras, néha kergetős vezetéssel 5 - 5,5 ennél több még nem volt. Kevesebb nyaraláskor 600 km autópályával 4,8 klímával sok cuccal. Utazóba 100 - 110 km/h. forgatni max. 3000-ig 5-ikben. Tovább Én sem merem pörgetni. Kb. ennyi a tapasztalatom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Span Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Igen ahoz több nafta is kell ,de remélem valaki ír valami okosságot :) hogy megtudjam valósítani persze tudom hogy nagy növekedést ne várjak csak jó lenne ha előbb kezdene el dolgozni a turbó :)))) Link to comment Megosztás: More sharing options...
pikta Elküldve November29, 2013 Megoszt Elküldve November29, 2013 Hali! Motor kódom a következő Y20DTH Astra G kombi Van a turbónál egy menetes szár amin ha tekerünk akkor lehet állítani az előtöltésen hogy nagyobbat töltsön a turbó.A kérdésem az hogy melyik irányba és mennyit lehet tekerni? Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat vagy információ? Szia! Attól hogy azt elállítod még nem lesz nagyobb a turbónyomás, mert van szívócső nyomásérzékelő. A motorvezérlő figyeli a feltöltőnyomást és sárga lámpával illetve a nyomaték elvételével figyelmeztet, hogy nincs összhangban a kívánt és a valós nyomás. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Span Elküldve November30, 2013 Megoszt Elküldve November30, 2013 Szia! Attól hogy azt elállítod még nem lesz nagyobb a turbónyomás, mert van szívócső nyomásérzékelő. A motorvezérlő figyeli a feltöltőnyomást és sárga lámpával illetve a nyomaték elvételével figyelmeztet, hogy nincs összhangban a kívánt és a valós nyomás. :) Helo! Köszönöm a választ így akkor mostmár értem ,hogy miért nem lehet ! Így marad a cihp-pelés!! Azzal esetleg tapasztalat ,vélemény vagy információ hogy hol érdemes és menjiért csinálják? Link to comment Megosztás: More sharing options...
VZoli Elküldve November30, 2013 Megoszt Elküldve November30, 2013 Hmm.. Nagyon köszönöm az infókat. Hát a gyári adatok azert karcsúbbak... :( Én azt hittem ezzel el lehet járni 5 literből kb. Én mondjuk ugy közlekedem, hogy 34 km melohelyig majd 34 km vissza. ebben olyan 5-5 km van város de amolyan végigszaladós pár lámpával. Többi az országút. Meg itthon a vidéki kisvárosban ami akad néha elintézni valóm. 90 nél nem hajtok jobban. Remélem azert igy számithatok egy cirka 5 literre.... A hőfokom pedig ha fűtök(digit klima) ha nem 85fok az mennyire normális????? Az üzemi én úgy tudom 85-87fok. Városban simán 4. Ha erősebben kell gyorsítani akkor 3. Forgalomtartásra jó a 4. Én legalábbis így használom. Fogyasztásra eddig 4.7-5.2 között alakult. Város előváros melóhely kb 10km oda és vissza + pesti rohangálás Káposztás zugló dunakeszi. Bátyámnak ugyan ez 16" kerékkel 5.3-5.5. Link to comment Megosztás: More sharing options...
rolland Elküldve November30, 2013 Megoszt Elküldve November30, 2013 Rolland, Azét mert -10C alatt sem fűti fel rendesen az ECU az izzítógyertyákat (nem kapnak elegendő időre feszt). Az EDU, ECU áttelepítését még nem valósította meg senki? De mit szeretnel attelepiteni? A kovetkezo dolgokat ellenorizd le az ECU csatlakozojaba nincs veletlenul gazolaj.Vagy az adagolo also felebe nem csepeg az uzemanyag. Ez az y17dt altalanos betegesege. Kb mennyi idot izzit? Link to comment Megosztás: More sharing options...
rolland Elküldve November30, 2013 Megoszt Elküldve November30, 2013 Valahol mintha azt olvastam volna, hogy attól, hogy az izzítás jele kialszik a műszerfalon, még nem kapcsolja le az izzítógyertyákat, ún "utóizzítás" van. Ez persze egyáltalán nem biztos. Ez helyes , vagyis inditas utan meg impulzusokba a gyertyak aktivak egy par masodpercig Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts