Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Jó Napot kívánok! Most vásároltam egy G ASTRA 1.7 DTI 75le-s személyében. Eddig benzines autóim voltak, így nem sokat értek hozzájuk.

Egy ismerösöm, olyan dolgot tapszatal, hogy mintha néha betorpanna az autó. Elindul 1. fokozatban eröteljesebben nagyobb fordulatszámig huzatva, majd ahogy a 2. fokozatot kapcsolja olyan 2300-400 körülre esik vissza a fordulat, és mintha egy pillantra betorpanna...

MITŐL LEHET EZ?

Továbbá saját kérdésem lenne még, hogy mi a normális fordulatszám tartomány amiben használni kell. nekem azt mondta valaki, hogy 2000 fölé ne nagyon pörgessem. No ezt nem értem, mert 1800körül kapcsol be a turbo.. szóval...akkor 2-300 fordulatot lehet csak használni a turbot? akkor mi értelme. No meg 1500nál nem épp a legerősebb, ha csak igy lehet használni egy diselt...akkor az elég gáz.

50 km6h-nál városban 3.fokozatban olyan 2000körül van. Akkor ugy nem mehetek vele huzamosan?

Vagy most ezek a motorok mikor esznek sokat. 3000 ig sem lehet kipörgetni normális haladásnál?

Fogyasztás hogyan lesz a legoptimálisabb nekem, illetve hogy a motort ne gyilkoljam vele.... Milyen fordulatszám tartományokban használjam, mikor váltsak el. 120km/h val lehet vele menni autópályán huzamos ideig?

Köszönöm!

Szia!

2000 fölé csak hideg motornál nem illik pörgetni,ha be melegedett akkor mehet tovább is.

Én November elején voltam Szabolcs megyében ( Veszprém-Kocsord kb 432 km).

M7 Pestig aztán M3 Pesttől Jármiig (addig kész az M3-as),M3-on majdnem végig 120-al tereltem,sőt volt ahol a 125-130-at nyaldosta a mutató néha mert annyira untam már az utat.

Ekkor 2900-3000 körül pörgött folyamatosan és nem volt semmi gond (kop-kop-kop).

Persze ez a motor állapotától is függ szerintem.

Ja,és visszaúton ugyan így.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, ki hogy csinálja.

Én indítás előtt, 2x vagy 3x adok gyújtást, várom még kialszik az izzítás visszajelző és indítok.

Így még indult a legnagyobb hidegben is.

Viszont a termosztátom nem az igazi, 1 fokban bemelegszik, rádobom a fűtést visszaáll 80 fokra.

Lehet kéne kicsit kitakarni a hűtőből, azt se gondolom, hogy egészséges, ha nem üzemi hőfokon megy a motor.

Gondolom én, már a 3-féle termosztát van benne, nyáron nincs gond, de ilyenkor....

Üdv!Én is bohóckodtam mindenféle termosztáttal,aztán itt a fórumon ajánlották a wahlert.....Megvettem és tényleg bevált...

Én speciel a vízpumpákkal nem jutok düllőre..A gyári elment 280 ezret,aztán jött egy skf az 10 ezret!!!Gariba vissza is adták az árát.A mostani noname 40 ezret bírt...

Link to comment
Megosztás:

Amúgy neked a fogyasztásod hogy alakul? Te milyen körülmények között használod. Hogyan szoktál elváltogatni... Városban 50-nél 3 vagy 4. fokozatban?

Szia!

2000 fölé csak hideg motornál nem illik pörgetni,ha be melegedett akkor mehet tovább is.

Én November elején voltam Szabolcs megyében ( Veszprém-Kocsord kb 432 km).

M7 Pestig aztán M3 Pesttől Jármiig (addig kész az M3-as),M3-on majdnem végig 120-al tereltem,sőt volt ahol a 125-130-at nyaldosta a mutató néha mert annyira untam már az utat.

Ekkor 2900-3000 körül pörgött folyamatosan és nem volt semmi gond (kop-kop-kop).

Persze ez a motor állapotától is függ szerintem.

Ja,és visszaúton ugyan így.

Link to comment
Megosztás:

Amúgy neked a fogyasztásod hogy alakul? Te milyen körülmények között használod. Hogyan szoktál elváltogatni... Városban 50-nél 3 vagy 4. fokozatban?

Városban 3-nál feljebb nem váltok.

Én Veszprém és Nemesvámos között használom,ami kb 10-12 km,(és mint tudjuk ez a moci nagyon nehezen melegszik fel üzemi hőfokra sajnos), télen 6,4 fölé még nem ment a fogyasztásom,nyáron 5,2 a minimum,de ez kb 50%város 50%országút.

Hideg motornál 2000-2200 körül váltok el,aztán ha már 70-80 fok körül van a víz 2500 környéke,üzem meleg motornál 3000-ig engedem,de valamikor ennél feljebb is.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hmm.. Nagyon köszönöm az infókat. Hát a gyári adatok azert karcsúbbak...:(

Én azt hittem ezzel el lehet járni 5 literből kb. Én mondjuk ugy közlekedem, hogy 34 km melohelyig majd 34 km vissza. ebben olyan 5-5 km van város de amolyan végigszaladós pár lámpával. Többi az országút. Meg itthon a vidéki kisvárosban ami akad néha elintézni valóm. 90 nél nem hajtok jobban. Remélem azert igy számithatok egy cirka 5 literre....

A hőfokom pedig ha fűtök(digit klima) ha nem 85fok az mennyire normális?????

Városban 3-nál feljebb nem váltok.

Én Veszprém és Nemesvámos között használom,ami kb 10-12 km,(és mint tudjuk ez a moci nagyon nehezen melegszik fel üzemi hőfokra sajnos), télen 6,4 fölé még nem ment a fogyasztásom,nyáron 5,2 a minimum,de ez kb 50%város 50%országút.

Hideg motornál 2000-2200 körül váltok el,aztán ha már 70-80 fok körül van a víz 2500 környéke,üzem meleg motornál 3000-ig engedem,de valamikor ennél feljebb is.

Link to comment
Megosztás:

Hmm.. Nagyon köszönöm az infókat. Hát a gyári adatok azert karcsúbbak... :(

Én azt hittem ezzel el lehet járni 5 literből kb. Én mondjuk ugy közlekedem, hogy 34 km melohelyig majd 34 km vissza. ebben olyan 5-5 km van város de amolyan végigszaladós pár lámpával. Többi az országút. Meg itthon a vidéki kisvárosban ami akad néha elintézni valóm. 90 nél nem hajtok jobban. Remélem azert igy számithatok egy cirka 5 literre....

A hőfokom pedig ha fűtök(digit klima) ha nem 85fok az mennyire normális?????

Szerintem attól függ,hogy van kalibrálva a mutató.

Nekem mindig ott áll a mutató üzem meleg mocinál ahol a képen látható.

K_p150_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Persze a múltkori 120-as tempós pályázásnál a mutató éppen súrolta a függőlegest,de ilyen sebességnél ez érthető.

A fogyasztás szerintem motorkopástól is függ.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

én most fogom mérni. fullra tankoltam megyek vele es vissza tankolom kattanásig ugyanott.

140 ezer Km megtétele után mondom.

Hidegen max. 2000 fordulat. Városban max. 4 fokozatig nincs értelme erőltetni.

Üzem meleg motornál max. 3000 - 3500 ott már bodorodig a füst mögötte rendesen. :)

Termosztátból csak a Wahlert vagy milyet, és minden esetben valami tömítést faragjatok alá!

Hidegen izzítás legalább 3 ciklus. Én folyamaton használok adalékanyagot a gázolajba.

Generátor generál tavaly

Az idei év volt eddig a legköltségesebb:

Adagoló csere

Téli Gumi

Vízpumpa

Jobb hátsó kerékagy csere

Vízpumpa szívatott rendesen, a gyárit cseréltem 80 ezernél utánna volt olyan, hogy egy égyvben 2 is kellett. Most SKF van benne, víz nem fogy jelenleg.

Olaj csere 10 ezrenként ( tudom hogy hosszabb ciklus is lehetne, de nem érdekel!)

Szolid öreguras, néha kergetős vezetéssel 5 - 5,5 ennél több még nem volt. Kevesebb nyaraláskor 600 km autópályával 4,8 klímával sok cuccal.

Utazóba 100 - 110 km/h. forgatni max. 3000-ig 5-ikben.

Kb. ennyi a tapasztalatom.

Link to comment
Megosztás:

140 ezer Km megtétele után mondom.

Hidegen max. 2000 fordulat. Városban max. 4 fokozatig nincs értelme erőltetni.

Üzem meleg motornál max. 3000 - 3500 ott már bodorodig a füst mögötte rendesen. :)

Termosztátból csak a Wahlert vagy milyet, és minden esetben valami tömítést faragjatok alá!

Hidegen izzítás legalább 3 ciklus. Én folyamaton használok adalékanyagot a gázolajba.

Generátor generál tavaly

Az idei év volt eddig a legköltségesebb:

Adagoló csere

Téli Gumi

Vízpumpa

Jobb hátsó kerékagy csere

Vízpumpa szívatott rendesen, a gyárit cseréltem 80 ezernél utánna volt olyan, hogy egy égyvben 2 is kellett. Most SKF van benne, víz nem fogy jelenleg.

Olaj csere 10 ezrenként ( tudom hogy hosszabb ciklus is lehetne, de nem érdekel!)

Szolid öreguras, néha kergetős vezetéssel 5 - 5,5 ennél több még nem volt. Kevesebb nyaraláskor 600 km autópályával 4,8 klímával sok cuccal.

Utazóba 100 - 110 km/h. forgatni max. 3000-ig 5-ikben.

Kb. ennyi a tapasztalatom.

Azért volt vele gond.

Én 114e-nél tartok:

-bal féltengely szimering csere (garanciában)

-olajszírő betét ház tőmítés csere (~80e)

-lambdaszonda csere

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Motor kódom a következő Y20DTH Astra G kombi

Van a turbónál egy menetes szár amin ha tekerünk akkor lehet állítani az előtöltésen hogy nagyobbat töltsön a turbó.A kérdésem az hogy melyik irányba és mennyit lehet tekerni?

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat vagy információ?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Motor kódom a következő Y20DTH Astra G kombi

Van a turbónál egy menetes szár amin ha tekerünk akkor lehet állítani az előtöltésen hogy nagyobbat töltsön a turbó.A kérdésem az hogy melyik irányba és mennyit lehet tekerni?

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat vagy információ?

azt ugye tudod hogy az adagolón is állítani kell ?!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

140 ezer Km megtétele után mondom.

Hidegen max. 2000 fordulat. Városban max. 4 fokozatig nincs értelme erőltetni.

Üzem meleg motornál max. 3000 - 3500 ott már bodorodig a füst mögötte rendesen. :) Ezt már Én is megfigyeltem az enyémen,így most egy kicsit megnyugodtam :)

Termosztátból csak a Wahlert vagy milyet, és minden esetben valami tömítést faragjatok alá!

Hidegen izzítás legalább 3 ciklus. Én folyamaton használok adalékanyagot a gázolajba.

Generátor generál tavaly

Az idei év volt eddig a legköltségesebb:

Adagoló csere

Téli Gumi

Vízpumpa

Jobb hátsó kerékagy csere

Vízpumpa szívatott rendesen, a gyárit cseréltem 80 ezernél utánna volt olyan, hogy egy égyvben 2 is kellett. Most SKF van benne, víz nem fogy jelenleg.

Olaj csere 10 ezrenként ( tudom hogy hosszabb ciklus is lehetne, de nem érdekel!) Ebben egy rugóra jár az agyunk. :)

Szolid öreguras, néha kergetős vezetéssel 5 - 5,5 ennél több még nem volt. Kevesebb nyaraláskor 600 km autópályával 4,8 klímával sok cuccal.

Utazóba 100 - 110 km/h. forgatni max. 3000-ig 5-ikben. Tovább Én sem merem pörgetni.

Kb. ennyi a tapasztalatom.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Motor kódom a következő Y20DTH Astra G kombi

Van a turbónál egy menetes szár amin ha tekerünk akkor lehet állítani az előtöltésen hogy nagyobbat töltsön a turbó.A kérdésem az hogy melyik irányba és mennyit lehet tekerni?

Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat vagy információ?

Szia!

Attól hogy azt elállítod még nem lesz nagyobb a turbónyomás, mert van szívócső nyomásérzékelő.

A motorvezérlő figyeli a feltöltőnyomást és sárga lámpával illetve a nyomaték elvételével figyelmeztet, hogy nincs összhangban a kívánt és a valós nyomás. :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Attól hogy azt elállítod még nem lesz nagyobb a turbónyomás, mert van szívócső nyomásérzékelő.

A motorvezérlő figyeli a feltöltőnyomást és sárga lámpával illetve a nyomaték elvételével figyelmeztet, hogy nincs összhangban a kívánt és a valós nyomás. :)

Helo!

Köszönöm a választ így akkor mostmár értem ,hogy miért nem lehet !

Így marad a cihp-pelés!! Azzal esetleg tapasztalat ,vélemény vagy információ hogy hol érdemes és menjiért csinálják?

Link to comment
Megosztás:

Hmm.. Nagyon köszönöm az infókat. Hát a gyári adatok azert karcsúbbak... :(

Én azt hittem ezzel el lehet járni 5 literből kb. Én mondjuk ugy közlekedem, hogy 34 km melohelyig majd 34 km vissza. ebben olyan 5-5 km van város de amolyan végigszaladós pár lámpával. Többi az országút. Meg itthon a vidéki kisvárosban ami akad néha elintézni valóm. 90 nél nem hajtok jobban. Remélem azert igy számithatok egy cirka 5 literre....

A hőfokom pedig ha fűtök(digit klima) ha nem 85fok az mennyire normális?????

Az üzemi én úgy tudom 85-87fok. Városban simán 4. Ha erősebben kell gyorsítani akkor 3. Forgalomtartásra jó a 4. Én legalábbis így használom. Fogyasztásra eddig 4.7-5.2 között alakult. Város előváros melóhely kb 10km oda és vissza + pesti rohangálás Káposztás zugló dunakeszi.

Bátyámnak ugyan ez 16" kerékkel 5.3-5.5.

Link to comment
Megosztás:

Rolland,

Azét mert -10C alatt sem fűti fel rendesen az ECU az izzítógyertyákat (nem kapnak elegendő időre feszt).

Az EDU, ECU áttelepítését még nem valósította meg senki?

De mit szeretnel attelepiteni? A kovetkezo dolgokat ellenorizd le az ECU csatlakozojaba nincs veletlenul gazolaj.Vagy az adagolo also felebe nem csepeg az uzemanyag. Ez az y17dt altalanos betegesege. Kb mennyi idot izzit?

Link to comment
Megosztás:

Valahol mintha azt olvastam volna, hogy attól, hogy az izzítás jele kialszik a műszerfalon, még nem kapcsolja le az izzítógyertyákat, ún "utóizzítás" van. Ez persze egyáltalán nem biztos.

Ez helyes , vagyis inditas utan meg impulzusokba a gyertyak aktivak egy par masodpercig

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.