Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

a_kos Én is jártam igy, a vizhütő volt a hibás,elvolt vizkövesedve.

Köszönöm a válaszod, nagyon örülnék neki, ha csak annyi lenne a gondja, ugyanis egy másik fórumon egy srácnak ugyanezek a hibajelenségei voltak és azt írta, hogy az ő 1.7-es dízele (nem Isuzu) új termosztáttal, új vízpumpával, új feszítőkkel, másik hűtővel sem javult meg. Kerestek dugulást és vízkövesedést is.

Idézem a srácot, nem tudom, hogy van-e valóságalapja: "Tuti hengerfej. Egyes Passat, Ford és a DTL motorkódú motoroknál jelentkezik ez a hiba és csak ultrahanggal vehető észre a kipufogószelepnél lévő repedés, ahol be tud dolgozni. 90foknál nem mutatkozik a nyomáspróbánál, de amikor a motor jár a kipufogószelepnél ennél jóval több van és ezért termel be csak intenzív terheléskor."

Mondjuk nekem ugye nem 1.7-es meg DTL, hanem 2.0-ás és DTH, ezért is reménykedek, hogy olcsóbban megúszom. A tied milyen motorkódú?

Köszi még egyszer!

Ákos

Link to comment
Megosztás:

Na akkor, jobb hátsó kerékcsapágy ( aggyal együtt) kicserélve. 161 918 km-nél. Még jó hogy vagy 2 éve morog, azt hittem a kipufogó lyukas.... :) SKF beszereléssel 30 eFt.

Várom, mikor hal meg a bal oldala.

Ha forralja a vizet, az lehet a hűtő is, lehet hogy tömítették, mert csepegett, és eldugultak a járatok, vagy vízkő valóban. Nem vészes a hűtő faternak G-be cseréltünk 1x ezer, és zsír új igaz nem gyári, de új.

Termóval szívás volt Y17DT-nél legalábbis, az összerakásnál figyeljetek oda, nincs hozzá tömítés..... :( Engem egy fél évíg szívatott mire megoldottuk.....

325 000 Km G astra... hát.... ha olcsó volt...

Link to comment
Megosztás:

Na akkor, jobb hátsó kerékcsapágy ( aggyal együtt) kicserélve. 161 918 km-nél. Még jó hogy vagy 2 éve morog, azt hittem a kipufogó lyukas.... :) SKF beszereléssel 30 eFt.

Várom, mikor hal meg a bal oldala.

Ha forralja a vizet, az lehet a hűtő is, lehet hogy tömítették, mert csepegett, és eldugultak a járatok, vagy vízkő valóban. Nem vészes a hűtő faternak G-be cseréltünk 1x ezer, és zsír új igaz nem gyári, de új.

Termóval szívás volt Y17DT-nél legalábbis, az összerakásnál figyeljetek oda, nincs hozzá tömítés..... :( Engem egy fél évíg szívatott mire megoldottuk.....

325 000 Km G astra... hát.... ha olcsó volt...

nekem is y17dt-m van 3 term. cseréltem benne mert nem ment fel a viz normál höfokra mire rájöttem hogy a tömitést bele kell rakni mert a term . mozogni tud a fészekben és ugy müködik mintha állandoan nyitva lenne , a tömitést beletettem azota jó.

Link to comment
Megosztás:

"Tuti hengerfej. Egyes Passat, Ford és a DTL motorkódú motoroknál jelentkezik ez a hiba és csak ultrahanggal vehető észre a kipufogószelepnél lévő repedés, ahol be tud dolgozni. 90foknál nem mutatkozik a nyomáspróbánál, de amikor a motor jár a kipufogószelepnél ennél jóval több van és ezért termel be csak intenzív terheléskor."

Ekkora hülyeséget már régen hallottam... :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kéne egy kis segítség most vásárolt diesel(x20dtl) Astrámhoz, nincs semmilyen hibaüzenet, egyetlen pöccintésre indul, viszont gyenge az autó.

A turbó tengelye nem lóg, nem eszi az olajat, nem füstöl.

Ötlet?

Légtömegmérőt pucold meg, aztán (Y17dt-n van, x20dtl-en nem tudom) turbó nyomás szabályzó, ott van az egr alatt, ha visszalapozol itt kép is van róla. Nekem tiszta korom volt, azóta nincs gondom nekem sem.

Viszont nem írtad mennyi km van a kocsiban. Lehet a szívósort kellene tisztítani, azon már én is gondolkodtam, főleg ha light-osan használták a kocsit tuti le van kormolódva.

Üzemanyagszürő, levegőszürő

Én első körben ennyit, lehet majd valaki mond mást is....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

uraim .y17dt-m van elkezdett csuszni a kuplung egész padlonál lehet váltani fenn kicsit benyomva a pedált felpörög a motor vajon van -e állitási lehetöség mert az emelkedöket simán viszi .kösz a válaszokat.

nincs állítási lehetőség hidraulikus a rendszer csak csere,de akkor már mindent illik cserélni

100E be szokott megállni. olcsóbban is megoldható ha a keret szűkös, csak azt cserélni amit muszáj

de lehet csak kinyomó csapágy

Link to comment
Megosztás:

nincs állítási lehetőség hidraulikus a rendszer csak csere,de akkor már mindent illik cserélni

100E be szokott megállni. olcsóbban is megoldható ha a keret szűkös, csak azt cserélni amit muszáj

de lehet csak kinyomó csapágy

Mennyi km van a kocsidban? Bár nem feltétlenül km függő, de lassan nálam is érik.

Link to comment
Megosztás:

uraim .y17dt-m van elkezdett csuszni a kuplung egész padlonál lehet váltani fenn kicsit benyomva a pedált felpörög a motor vajon van -e állitási lehetöség mert az emelkedöket simán viszi .kösz a válaszokat.

Olajszint megvan?

Mondjuk elég zavaros, amit írsz, MERT NEM HASZNÁLSZ ÍRÁSJELEKET. Ha picit megnyomva a pedált csúszik, akkor kuplung kopott. De mi ez, hogy padlónál lehet váltani?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Opel Astra Caravan 1,7 DTi, 2000-es évjárat, 250 ezer km, Y17DT motor.

Időnként nagyon nehezen, vagy bizonyos ideig (percekig, esetleg órákig) egyáltalán nem gyújt. Máskor könnyen indul.

Időnként menet közben leáll, néha könnyen újraindul, máskor csak hosszas kínlódás után. Ilyenkor általában bizonyos ideig elég hevesen rángat. Van, hogy leállás nélkűl is előjön a rángatás egy bizonyos ideig, akár egy-két napon át, igaz nem folyamatosan. Egyébbként napokon, heteken át kitűnően megy, majd kezd mindent előlről. Hibakódot csak ritkán ad (talán két alkalommal), a pontos kódját sajnos nem tudom, ha jól értettem akkor az üzemanyagellátásra vagy pumpára.

Ahol most tartunk: kapott egy egyirányú szelepet az üzemanyagszűrő elé, abból a meggondolásból, hogy esetleg levegő kerül az üzemanyagba.

Lecseréltük a motorvezérlő egységet egy másik használtra, de ugyanaz volt az eredmény. Majd a motor tetején lévő vezérlőt is egy másik használtra, de azzal is nehezen gyújtott. (Nem tudom, hogy 100 százalékra megbízhatóek voltak-e a vezérlők)

Az újabb tippek: a pumpa végén lévő valamilyen szelep cseréje; pumpa cseréje, vezérlő egység cseréje.

Találkozott-e valaki hasonlóval, esetleg tudna-e valaki segíteni? Köszönöm szépen!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Opel Astra Caravan 1,7 DTi, 2000-es évjárat, 250 ezer km, Y17DT motor.

Időnként nagyon nehezen, vagy bizonyos ideig (percekig, esetleg órákig) egyáltalán nem gyújt. Máskor könnyen indul.

Időnként menet közben leáll, néha könnyen újraindul, máskor csak hosszas kínlódás után. Ilyenkor általában bizonyos ideig elég hevesen rángat. Van, hogy leállás nélkűl is előjön a rángatás egy bizonyos ideig, akár egy-két napon át, igaz nem folyamatosan. Egyébbként napokon, heteken át kitűnően megy, majd kezd mindent előlről. Hibakódot csak ritkán ad (talán két alkalommal), a pontos kódját sajnos nem tudom, ha jól értettem akkor az üzemanyagellátásra vagy pumpára.

Ahol most tartunk: kapott egy egyirányú szelepet az üzemanyagszűrő elé, abból a meggondolásból, hogy esetleg levegő kerül az üzemanyagba.

Lecseréltük a motorvezérlő egységet egy másik használtra, de ugyanaz volt az eredmény. Majd a motor tetején lévő vezérlőt is egy másik használtra, de azzal is nehezen gyújtott. (Nem tudom, hogy 100 százalékra megbízhatóek voltak-e a vezérlők)

Az újabb tippek: a pumpa végén lévő valamilyen szelep cseréje; pumpa cseréje, vezérlő egység cseréje.

Találkozott-e valaki hasonlóval, esetleg tudna-e valaki segíteni? Köszönöm szépen!

Helló!

adagolón lévő mennyiség szabályozó szelep? mondjuk nem olcsó és nehéz a helyén cserélni de megoldható.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Helló!

adagolón lévő mennyiség szabályozó szelep? mondjuk nem olcsó és nehéz a helyén cserélni de megoldható.

adagoló vezérlő gyanús nekem

ha rosszul izzít akkor az izzítógyertyákat kell kimérni hátha rosszak vagy a reléje rosszalkodik

wessz fórumtársat keresd, segíteni fog rálát ezekre a problémákra

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Na akkor lehet bombázni mi lehet a hiba...

2200 fordulattól 2800 fordulatig a kocsi olyan jelenséget produkál, mint amikor a benzines nem kap szikrát.

Nem mindig csak néha, most egy hónapig nem csinálta, most megint.

Alsó vagy felső holtpont jeladó miatt lehet ilyen?

Handbrake

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ismét itt a hideg, ismét előjött az Astra-nál (Y17DT), hogy hideg indításkor (külső hőmérséklet 16°C alatt) 1500-as fordulat felett ledadog az autó, és ekkor igencsak füstöl. Ez alatt semmi gond az autóval, szépen megy, semmi gyárkémény. Kicsi járatás után a fordulatszám tartomány megy felfelé, majd a hiba megszűnik. 20-22°C felett nem jön elő a hiba (lehet 4000-en lenne, de hidegen nem (sem) hajtom az autót). Tegnap rendbe lett téve az adagoló vezérlő, viszont a ledadogás megmaradt. Van valakinek tippje, hogy merre tovább? Szerelőhöz, mi?

Link to comment
Megosztás:

üdv!

Na akkor uraim, akinek volt már ilyen hibája, vagy itt, vagy pü-ben keressen meg.

Y17Dt 164 eKm, gázolaj az ECU csatlakozóban......

Szokásos ellenőrző rituálémként időnként leveszem a csatit. Most megállt bennem az ütő..... még jó hogy nem mentem sehova.

Wessz-t hívom holnap mindenképpen, de hogy lesz ebből péntekre kocsi?

UPDATE:

Hívtam Wessz-t 70 eFt, a szelep csere munkadíjjal, ha az Ecu aminek a csatijában volt a gázolaj nem sínylette meg, illetve a rángatás nem a adagolóvezérlő döglődésének az előjele. Az akkor + pénz.

Pár emberrel ráálltunk a adagoló mechanikussá visszalakatására, ha x17 lehet y17 miért nem......

Adagoló cserével olcsóbb lenne a megoldás, illetve örökössé válna a cucc..... Itt tartok most.

A kocsi még szombaton ment. Vasárnap ellenőriztem a csatit, azóta nem indítottam be.

Ecut levettem, kipucoltam a csatiból a gázolajat féktisztítóval, de így nem merek vele közlekedni, ki tudja mikor hol áll meg.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem hogy astra g 1.7 DIT -be a 285ezer KM az sok ? 2001-es évj. mert szép meg mindin az autó és elgondolkoztam hogy lecseréljem-e erre a corsámat

Nem sok, HA minden rendbe volt vele eddig. Olajcsere, stb.

Y17 vagy X17 nem mind1 sajnos.....

Az első és a legfontosabb, villogtass hiba kódot, ha ír jegyezd fel nézz utána.

Második, motor tetején lévő ECU csatakit húzd le, ha a felőled közelebb esőben gázolaj van. Akkor elment a fejszelep az adagolóba. ( ezzel szívok most javítás xx ezer + még egy kicsi).

HA ezek ok, vagy volt már cserélve a fejszelep, ecu javítva adagoló vezérlő javítva akkor ahogy érzed. Ha nem volt még semmi, akkor ezekre készülhetsz!

A sajátomba 164 000 km van, 25 000 km.el vettem, most adta meg magát......

Ennyit tudok tanácsolni......

Egyébként jó kocsi, csak kár a sok elektronika benne.... :(

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Egy furcsa problémával fordulok hozzátok, g astra x20DTL motorral lasú gyorsitáskor 1500-as fordulatnál elkezd dadogni elmegy a az erő belőle a gázpedál nem reagál aztán minden ok nélkül újra elkezd húzni ez körülbelül 2-3-másodpercig tart és főleg 1,2, sebesség fokozatban lehet érezni . A turbó vadonat új de a rédivel is csinálta az EGR szelep nincs berohadva anincs hibakód tárolva és nem is ad ki semmi hibát nagyon sok szerelő nézte már de senki nem jött rá még a hiba okára hátha járt már valaki igy. Vagy ha tudtok valaki opel szakit gödöllő környékén azt nagyon szivesen elfogadnám.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Egy furcsa problémával fordulok hozzátok, g astra x20DTL motorral lasú gyorsitáskor 1500-as fordulatnál elkezd dadogni elmegy a az erő belőle a gázpedál nem reagál aztán minden ok nélkül újra elkezd húzni ez körülbelül 2-3-másodpercig tart és főleg 1,2, sebesség fokozatban lehet érezni . A turbó vadonat új de a rédivel is csinálta az EGR szelep nincs berohadva anincs hibakód tárolva és nem is ad ki semmi hibát nagyon sok szerelő nézte már de senki nem jött rá még a hiba okára hátha járt már valaki igy. Vagy ha tudtok valaki opel szakit gödöllő környékén azt nagyon szivesen elfogadnám.

Ha van rajta adagolóvezérlő elektronika akkor az, első körben pucold meg a légtömegmérőt, turbónyomás szabályzó érzékelőt...

Nekem is csinálta, az adagoló fejszelepem folyik, hogy ettől van-e nem tudom majd holnap megmondom. Akkor csinálják...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.