Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok !

Lehetséges hogy nálam is ez van ? Már egy fél éve szívat az 1,7 dti isuzu Astrám . Már többször kértem segítséget tőletek , de a megoldás nem jön össze. Mostanában azt csinálja, hogy dadog, rángat időnként. Van hogy 1000 km.ig semmi, de ma kétszer is kiálltam az autópályán. Egyszerűen megtorpan, majd leáll a motor. Már kitapasztaltam, hogy 5-10 perc várakozás után beindul és megy tovább, de ha azonnal indítózok, akkor csak kapkodja alapjáraton. Gázra nem reagál. Hibakódot nem hoz, hibalámpa nem gyullad ki. Én is valamiféle üzemanyag hiányra gondolok. Valami szelep lezárhat, vagy hasonló.Ez a jeladó a főtengely végén lévő, fordulatot figyelő herkentyű ??

Köszönettel. Gyuri

Amit nézzél meg mindenképpen szerintem, de majd a szakik megerősítik:

- turbó nyomás szabályzó ( vákumszabályzó alatt 1 csavar tartja, kipucolod, nekem tiszta korom volt)

- légtömegmérő ( féktisztítózás)

- üzamanyag szürő csere

- Holtpont jeladó

- adagoló vezérlő elektronika

Nem tudom milyen anyagot tankolsz, lehet váltanod kellene. Használj valami adalékot ami átmossa kicsit a rendszert. Kicsit kergesd meg néha, az enyém is volt hogy belustult.

Pályán jártam én így hogy elment az erő, indítózás . indítózás után és alig akart indulni.Aztán ment mint a doxa óra.

Attól függ mennyi van a motorba, mennyit tettél te bele lassan már nálam is érik egy szívosór takarítás. Elég szépen el volt a turbónyomás szabályzóm kormolódva, képzelem, hogy nézhet ki a szívósor. :(

Én használok adalékot, nem reklámozom, de tényleg jó a Spuri. Sajnos a közelbe nincs OMV nekik a legjobb a gázolajuk, így marad ez. Nekem bevállt a piros bőven elég a kék már drága!

Első körben ezeket nézném meg. Mert nekem is megállt az elektronikától a kocsi már, szerencsére nem az ország másik végén!

Remélem segítettem!

Üdv!

Handbrake

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma reggel különös dolgot produkált a szekér.

Munkahelyemre érve leállítottam a mocit ahogy mindig is szoktam.

Kb fél óra múlva arrébb kellett állnom,gyújtás ráad,indítok és amikor beindult már fel is pörgött a motor,annyira meglepődtem,hogy nem is néztem mekkora fordulaton pörgött,de hangból ítélve 4000 körül lehetett.És nem volt a lábam a gázpedálon. :)

Ezután rátapostam a gázpedálra,de ugyanúgy pörgött tovább.

Hamar leállítottam,majd pár másodperc után újra indítottam,akkor már normálisan működött.

Ki villogtattam,nincsen hibakód.

Estére tökéletesen járt a moci indításnál.

Amikor felpörgött a sárga hűtő ikon világított a műszerfalon.Lehet,hogy később elaludt volna,de 1-2 másodperc után leállítottam.

Járt már így valaki?

Lehet ez a jelenség a bal oldali első kerékcsapágy nyöszörgése miatt? Mármint úgy értem,hogy ha jól tudom onnan veszi a sebességjelet,és lehet a halódó csapágy (ABS-es) bezavar.

Ja,és az indítózással egy időben nyomtam meg az elektromos ablak kapcsolóját,de ennek gondolom nem sok köze van hozzá.

Mitől lehetett ez?

Link to comment
Megosztás:

Amit nézzél meg mindenképpen szerintem, de majd a szakik megerősítik:

- turbó nyomás szabályzó ( vákumszabályzó alatt 1 csavar tartja, kipucolod, nekem tiszta korom volt)

- légtömegmérő ( féktisztítózás)

- üzamanyag szürő csere

- Holtpont jeladó

- adagoló vezérlő elektronika

Nem tudom milyen anyagot tankolsz, lehet váltanod kellene. Használj valami adalékot ami átmossa kicsit a rendszert. Kicsit kergesd meg néha, az enyém is volt hogy belustult.

Pályán jártam én így hogy elment az erő, indítózás . indítózás után és alig akart indulni.Aztán ment mint a doxa óra.

Attól függ mennyi van a motorba, mennyit tettél te bele lassan már nálam is érik egy szívosór takarítás. Elég szépen el volt a turbónyomás szabályzóm kormolódva, képzelem, hogy nézhet ki a szívósor. :(

Én használok adalékot, nem reklámozom, de tényleg jó a Spuri. Sajnos a közelbe nincs OMV nekik a legjobb a gázolajuk, így marad ez. Nekem bevállt a piros bőven elég a kék már drága!

Első körben ezeket nézném meg. Mert nekem is megállt az elektronikától a kocsi már, szerencsére nem az ország másik végén!

Remélem segítettem!

Üdv!

Handbrake

Köszönöm a segítséget !

A szűröket már többször cseréltem. Az egr szelepet már pucolták. Az adagoló elektronikára már gyanakodtak mások is, de egy bontott 80 e. pénz. Ezért biztosra szeretnék menni.A holtpont jeladó a főtengely végén lévő fordulat figyelő herkentyű ? A szerelő is gondolt rá, de ő teljes visszahűlés után tapasztalta az újraindulást. Már legalább 6 szaki látta, Opel szervizes is ( munkaidőn túl ) de tanácstalanok, vagy ellentmondásosak voltak.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget !

A szűröket már többször cseréltem. Az egr szelepet már pucolták. Az adagoló elektronikára már gyanakodtak mások is, de egy bontott 80 e. pénz. Ezért biztosra szeretnék menni.A holtpont jeladó a főtengely végén lévő fordulat figyelő herkentyű ? A szerelő is gondolt rá, de ő teljes visszahűlés után tapasztalta az újraindulást. Már legalább 6 szaki látta, Opel szervizes is ( munkaidőn túl ) de tanácstalanok, vagy ellentmondásosak voltak.

Nem hinném, hogy az elektronikát cserélni kellene, de lehet egy átforrasztással, vagy valami elektromos áramköri alkatrész cseréjével megszűnik a hibajelenség. Javaslom, hogy nézesd meg valakivel aki ért ehhez, itt a fórumon is van erre emberke Wessz személyében, neki ez a "specialitása". Bár nekem még nem volt dolgom vele, de itt igen jókat hallani a munkáiról. Szóval, ha pesti vagy akkor érdemes arra kanyarodni egyszer.

Szerintem........

Jó kis autó ez, leszámítva ezeket a gyerekbetegségeket. De van megoldás, mechanikus adagoló, azt hiszem LacBP leírta valahol a menetet, ha annyira drága a javítása érdemes inkább ebben gondolkodni. Nálam is napirenden van, ha valami annyira elmegy akkor átalakítás. :)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!kérdésem annyi lenne ,hogy milyen progival diagnosztizáltok?Y17dt 2002 astrám van.Van most egy Elm327 bluetoothos interfészem azzal nem müxik a torque progi,a fabiámbol megmaradt a diag kábel,erre esetleg vmilyen szoftver?

Szia

Próbáld ki ezeket, valamelyikkel mennie kell. Nekem a ScanMaster nevű működik.

http://data.hu/get/6913355/ELM327.ZIP

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Érdekesség, aki már tapasztalta és tudja a megoldást, ne tétovázzon elmondani.

Hétvégén sikerült megint közel 900 km tekerni a kocsiba.

Odafelé úton, érdekes korábban is tapasztalt jelenséget észleltem, amire nem jöttem rá mitől lehet.

A kocsi mindegy milyen sebességi fokozatban, de általában hirtelen gázadásnál ( fél vagy full parketta) 2200-as fordulat és 2500 fordulat között mintha kihagyna a motor vagy csak henger (hengerek) rándul a kocsi 2-3at és utánna mint ha mi sem történt volna gyorsul 3000 - 3500-ig simán.

Se hibakód, se szervíz kulcs se semmi egyéb jel.

Ma pl. egész nap nem produkálta. Pedig próbáltam "előrántani" a hibát.

Szóval, ha fokozatosan szépen gyorsítok nem, ha pedig nyomnám neki, akkor előjön néha.

Valami szenzor lehet a ludas szerintem..... vagy le van koszolódva valami....

THX

Link to comment
Megosztás:

Érdekesség, aki már tapasztalta és tudja a megoldást, ne tétovázzon elmondani.

Hétvégén sikerült megint közel 900 km tekerni a kocsiba.

Odafelé úton, érdekes korábban is tapasztalt jelenséget észleltem, amire nem jöttem rá mitől lehet.

A kocsi mindegy milyen sebességi fokozatban, de általában hirtelen gázadásnál ( fél vagy full parketta) 2200-as fordulat és 2500 fordulat között mintha kihagyna a motor vagy csak henger (hengerek) rándul a kocsi 2-3at és utánna mint ha mi sem történt volna gyorsul 3000 - 3500-ig simán.

Se hibakód, se szervíz kulcs se semmi egyéb jel.

Ma pl. egész nap nem produkálta. Pedig próbáltam "előrántani" a hibát.

Szóval, ha fokozatosan szépen gyorsítok nem, ha pedig nyomnám neki, akkor előjön néha.

Valami szenzor lehet a ludas szerintem..... vagy le van koszolódva valami....

THX

Szia ! Vélhetően ,ugyan arról a hibáról beszélünk.

Link to comment
Megosztás:

Érdekesség, aki már tapasztalta és tudja a megoldást, ne tétovázzon elmondani.

Hétvégén sikerült megint közel 900 km tekerni a kocsiba.

Odafelé úton, érdekes korábban is tapasztalt jelenséget észleltem, amire nem jöttem rá mitől lehet.

A kocsi mindegy milyen sebességi fokozatban, de általában hirtelen gázadásnál ( fél vagy full parketta) 2200-as fordulat és 2500 fordulat között mintha kihagyna a motor vagy csak henger (hengerek) rándul a kocsi 2-3at és utánna mint ha mi sem történt volna gyorsul 3000 - 3500-ig simán.

Se hibakód, se szervíz kulcs se semmi egyéb jel.

Ma pl. egész nap nem produkálta. Pedig próbáltam "előrántani" a hibát.

Szóval, ha fokozatosan szépen gyorsítok nem, ha pedig nyomnám neki, akkor előjön néha.

Valami szenzor lehet a ludas szerintem..... vagy le van koszolódva valami....

THX

Link to comment
Megosztás:

5559.


szia erre mondta WESSZ hogy az adagoloelektronikát hiába javitja ki ha a FEJSZELEPET nem cserélik ki akkor évente elö jön a gond . én is ebbe a cipöbe járok . megvettem az uj fejszelepet 45000 ft. csak nem találok olyan szakit akinek van 38 mm-es csö vagy valamilyen kulcsa amivel ki lehetne ezt az alkatrészt cserélni , hatud valaki valakit jelezze DÉLPESTen köszi . astra

Link to comment
Megosztás:

5559.

szia erre mondta WESSZ hogy az adagoloelektronikát hiába javitja ki ha a FEJSZELEPET nem cserélik ki akkor évente elö jön a gond . én is ebbe a cipöbe járok . megvettem az uj fejszelepet 45000 ft. csak nem találok olyan szakit akinek van 38 mm-es csö vagy valamilyen kulcsa amivel ki lehetne ezt az alkatrészt cserélni , hatud valaki valakit jelezze DÉLPESTen köszi . asztra 99

Ne viccelj, hogy Bp-en nem lehet venni.... ;)

http://www.argep.hu/trend/DUGO/Dugokulcs-38mm.html

Link to comment
Megosztás:

5559.

szia erre mondta WESSZ hogy az adagoloelektronikát hiába javitja ki ha a FEJSZELEPET nem cserélik ki akkor évente elö jön a gond . én is ebbe a cipöbe járok . megvettem az uj fejszelepet 45000 ft. csak nem találok olyan szakit akinek van 38 mm-es csö vagy valamilyen kulcsa amivel ki lehetne ezt az alkatrészt cserélni , hatud valaki valakit jelezze DÉLPESTen köszi . astra

Lehet hogy láma kérdés, de ez a fejszelep pontosan melyiket takarja? Az előtöltés szabályozó szelepet?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ismét tanultam valamit, hátha valaki ebbe a cipőbe járt és tudja a megfejtést.

A kocsi ( Y17DT 2002) alapvetően rendben van 161 000 km, szíj cserélve, vízpumpa cserélve tavaly. ( 2x) De nem is ez a lényeg.

A vizet nem ette sose, vízpumpa csere után kezdte, mind1 milyen időben.

Azután megint nem fogyott a kiegyenlítőből a víz.

1 hete este hazafelé menet bekapcsoltam a fűtést, mert szó mi szó fáztam.

Aztán most a hétvégén konstatáltam, hogy a kiegyenlítő tartályból jó 2-2,5 dl víz elillant.

A megfejtés tuti hogy a fűtés viszi el a vizet valahol, a kérdés HOL?

Hol keressem a vizet?

THX!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Ismét tanultam valamit, hátha valaki ebbe a cipőbe járt és tudja a megfejtést.

A kocsi ( Y17DT 2002) alapvetően rendben van 161 000 km, szíj cserélve, vízpumpa cserélve tavaly. ( 2x) De nem is ez a lényeg.

A vizet nem ette sose, vízpumpa csere után kezdte, mind1 milyen időben.

Azután megint nem fogyott a kiegyenlítőből a víz.

1 hete este hazafelé menet bekapcsoltam a fűtést, mert szó mi szó fáztam.

Aztán most a hétvégén konstatáltam, hogy a kiegyenlítő tartályból jó 2-2,5 dl víz elillant.

A megfejtés tuti hogy a fűtés viszi el a vizet valahol, a kérdés HOL?

Hol keressem a vizet?

THX!

A korai évjáratokban van egy elektromos fűtéscsap, azzal szokott gond lenni.

De mivel a tied 2002-es, ezért nem hiszem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Életemben először vettem egy autót Németországban. Opel Astra G Caravan 2.0 DTI 16V (Y20DTH), 2002.10.30., 325000km.
Sajnos az örömbe üröm is vegyült. Hazafele jövet az autópályán már az első 15-20km-en felforrt a víz. Kellett kb. 100km és 3 megállás + utántöltés mire rájöttem, hogy ha egyenes úton 100km/h sebességgel haladok, akkor semmi gond, a víz marad 90fok körül. Azonban ha jön egy nagyobb emelkedő, akkor szinte azonnal felforr a víz. A hőfokmérő a terhelésnél felugrik, majd utána egyenes úton vagy lejtőnél tüstént visszaáll 90fok környékére. Az autót természetesen elviszem szerelőhöz, de kíváncsi lennék rá, hogy Ti mit mondtok, mivel kellene kezdeni, hol lehet a bibi.

Köszönettel: a_kos

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.