Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv Skacok

Reggelente kicsit morog a váltóm, télen ez hatványosan igaz, de csak amíg be nem melegszik, szerelő azt mondta van benne olaj és nem kell cserélni Ha kinyomom a kuplungot csökken a váltó morgása.

Vélemény???? Tipp? Készüljek egy váltó cserére? 290 000 Km van benne, még nem volt kuplung javítva, legalább is nálam 72 000 Km-el vettem

Link to comment
Megosztás:

Üdv Skacok

Reggelente kicsit morog a váltóm, télen ez hatványosan igaz, de csak amíg be nem melegszik, szerelő azt mondta van benne olaj és nem kell cserélni Ha kinyomom a kuplungot csökken a váltó morgása.

Vélemény???? Tipp? Készüljek egy váltó cserére? 290 000 Km van benne, még nem volt kuplung javítva, legalább is nálam 72 000 Km-el vettem

Link to comment
Megosztás:

Üdv Skacok

Reggelente kicsit morog a váltóm, télen ez hatványosan igaz, de csak amíg be nem melegszik, szerelő azt mondta van benne olaj és nem kell cserélni Ha kinyomom a kuplungot csökken a váltó morgása.

Vélemény???? Tipp? Készüljek egy váltó cserére? 290 000 Km van benne, még nem volt kuplung javítva, legalább is nálam 72 000 Km-el vettem

kinyomócsapágy egyszer elszáll és nem mész sehova :)

max ha gurulni tudsz

tudod majd rakni a sebességeket de a kuplung nem fog bezárni

nekem 2x volt már cserélve

egyszer elkezdett csúszni aztán elfelejtett kapcsolni sebességet kimerült végleg

másodszor meg lent maradt a kuplungpedál

ha cserére szánod magad minden kuplungalkatrészt cserélj ki

muszáj hogy többet ne keljen hozzányúlni nagy macera szerelőnek is

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Üdv mindenki!

Ha Astra dízel, akkor melyik motor? Napi használatra nézegetek verdákat a mobile.de/autoscout24.de oldalakon, és jól felszerelt, akár navis/xenonos, 3 ajtósok (ez kb lényeges is, de nem életbevágó), sokszor tényleg sok extrával, 1500-3000€ körül vannak. Mivel nem értek a lelkivilágukhoz, figyelembevéve az árukat, fordulok hozzátok!

Pl:

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=229787794&cd=634994078600000000&asrc=st|as

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/opel-astra-2-0-dti-weiterstadt/178879900.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=19000&makeModelVariant1.modelId=5&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=73&minPowerAsArray=KW&maxPowerAsArray=74&maxPowerAsArray=KW&fuels=DIESEL&minFirstRegistrationDate=1998-01-01&maxFirstRegistrationDate=2004-12-31&maxPrice=3001&transmissions=MANUAL_GEAR&negativeFeatures=EXPORT&doorCount=TWO_OR_THREE&minCubicCapacity=1801&maxCubicCapacity=2600

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=180506339

Üdv Zolika!

Amikor 2010-ben én is ebben a cipőben jártam, mint Te most, hogy melyik dízel Astrát vegyem, akkor volt, aki az Isuzura (1.7), volt, aki az Opelre (2.0) esküdött. Mivel nem vagyok szakértő, nem ajánlom Neked egyiket sem, de nem is tántorítalak el egyiktől sem. Véleményem szerint mindekettőből kifoghatsz széthajtottat, de ugyanúgy megkíméltet is. Én 2010. októbere óta egy 2001-es évjáratú, Y20DTH motorkódú Astra G Caravant tartok a garázsban. Elég jó a felszereltsége: 4 lufi, tempomat, ABS, légkondi, két első elektromos ablak, elektromos, fűthető külső tükrök, mindkét első ülés állítható magasságú plusz állítható combtámasz, navigációs fejegység (NCDR 1100). A fejegységnek egyetlen szépséghibája van, hogy nem gyártanak hozzá olyan térképszoftvert, amin Magyarország is rajta van. Csak Németország, Ausztria, Svájc van rajta. Az osztrákoknál kipróbáltam, kiválóan működik. Szóval az autót óra szerint 163 ezer valahányszáz kilométerrel vettem, a jobb hátsó sárvédő cserélve volt, jobb első ajtó és a csomagtérajtó is újrafújt. Manapság 213 ezer egynéhányszáz kilométer van a masinában, nagyobb probléma nélkül tettük meg közösen az elmúlt két és fél évben ezt az ötvenezer kilométert. Kisebb problémák voltak, tavaly EGR szelepet is cserélni kellett (utángyártott 43 ezer pénz volt), de ettől eltekintve olajcsere és két izzó volt a hibalista. A fogyasztás szubjektív dolog, én nagypapa-stílusban vezetek, szinte csak országúton vagy autópályán járok, nagyon kevés város van benne. Autópályán is 100 km/h körüli tempomatos közlekedés. Télen 6,5 literes átlag, nyáron 5,5 literes átlag, ez persze klímával. Most jártuk meg Horvátországot, 4 fővel, plafonig pakolt puttonnyal, az említett 100 körüli tempóval 5,3 litert evett 100 kilométerenként. Szerintem igencsak elfogadható fogyasztás egy ekkora autótól. Ha valaki sportosan szeret közlekedni, akkor értelemszerűen jóval több gázolajat is meg lehet vele etetni.

Azt majdnem elfelejtettem írni, hogy a vásárlást követően laptopra lett dugva a masina és "érdekes módon" kb. 50 ezerrel több volt a motorvezérlő elektronikában, mint a kilométer órában, szóval ez is egy visszatekert óra.

Ha bárki kérdezi, azt mondom, hogy nem bántam meg ezt az autót, nagyon szeretem, az asszony is szereti, sőt a 42 kilós kutyusunk is imádja a csomagtartóban való utazást.

Az általad belinkelt autók közül az első már nincs a neten, a másik kettő szép, de hogy jó is-e, azt innen lehetetlen megmondani.

Remélem, segített valamennyire a nem rövid hozzászólásom.

Üdv! Szines

Link to comment
Megosztás:

Persze ha jó a műszere, lehet éppen annyit csal.... ;)

a müszer az jo de piszkált a kisördög és megnézettem jobban a gencsit és a szer azonnali cserét mondott a szétszedéskor jöttünk rá hogy bele van gányolva a diodasorba valami idegen dioda volt benne össze-vissza forrasztgatva csoda hogy ki nem gyulladt az auto .csere lett a vége. azota semmi gond . miota nálam az auto a generátorhoz nem kellett nyulni csak most mert az akksi csere kihozta a hibát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Voltam már itt régebben, de más néven...de azzal már nem tudtam belépni...

No lényeg a lényeg, hogy van egy astra g td-m 1,7 '98-as.

Mostanában a szervóm néha elmegy. Több verzióban jelentkezett már.

- menet közben autópályán

- parkolásnál

stb.

Általában egy újraindítással mindig visszajön és oké. Van, hogy 2 hétig nem volt vele semmi gond, és volt úgy is, hogy 1 nap többször is leállt.

Egyszer előfordult az is, hogy nem jött vissza, akárhogy probálkoztam. El is vittem a szerelőmhöz, majd másnap mondja, hogy nála megy, semmi gondja. Hmm, érdekes...tesztelte, járatta, jobra-balra forgatta sokszor, de semmit nem talált.

Mérte multiméterrel? is, de ott is normális értékeket kapott.

Ha jól emlékszem nézte az olaj szintet is,az is rendben van.

Így ezzel nem tud mit kezdeni...egy szervószivattyú felújítás 40-50k környékén mozog, az új utángyártott meg horror kb. 150k.

Azt modta, hogy ha leállna megint(azóta többször is volt ilyen), járó motor mellett akkor megint mérni kéne mérnem az aksit. De nincs ilyen cuccom.

Ti okosabbak vagytok!:) Szerintetek mi lehet a gond? Ill. mire lehet visszavezetni ezt a hibát. Mit kéne megviszgálnom...

Köszönöm!

Üdv:

Prérikutya

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Voltam már itt régebben, de más néven...de azzal már nem tudtam belépni...

No lényeg a lényeg, hogy van egy astra g td-m 1,7 '98-as.

Mostanában a szervóm néha elmegy. Több verzióban jelentkezett már.

- menet közben autópályán

- parkolásnál

stb.

Általában egy újraindítással mindig visszajön és oké. Van, hogy 2 hétig nem volt vele semmi gond, és volt úgy is, hogy 1 nap többször is leállt.

Egyszer előfordult az is, hogy nem jött vissza, akárhogy probálkoztam. El is vittem a szerelőmhöz, majd másnap mondja, hogy nála megy, semmi gondja. Hmm, érdekes...tesztelte, járatta, jobra-balra forgatta sokszor, de semmit nem talált.

Mérte multiméterrel? is, de ott is normális értékeket kapott.

Ha jól emlékszem nézte az olaj szintet is,az is rendben van.

Így ezzel nem tud mit kezdeni...egy szervószivattyú felújítás 40-50k környékén mozog, az új utángyártott meg horror kb. 150k.

Azt modta, hogy ha leállna megint(azóta többször is volt ilyen), járó motor mellett akkor megint mérni kéne mérnem az aksit. De nincs ilyen cuccom.

Ti okosabbak vagytok! :) Szerintetek mi lehet a gond? Ill. mire lehet visszavezetni ezt a hibát. Mit kéne megviszgálnom...

Köszönöm!

Üdv:

Prérikutya

Töltésed van, amikor nincs a szervó?

Link to comment
Megosztás:

A műszerfal szerint nincs semmi gond, nem világít semmi rossz dolog a műszerfalon....már már azon gondolkozom, hogy kéne egy akksit vennem...

Inkább add ide nekem az akku árát, akkor legalább berúgok párszor. A szervóproblémát hasonlóan nagy eséllyel oldja meg ez is, mint a mérés nélküli akkucsere :D

Link to comment
Megosztás:

Inkább add ide nekem az akku árát, akkor legalább berúgok párszor. A szervóproblémát hasonlóan nagy eséllyel oldja meg ez is, mint a mérés nélküli akkucsere :D

Na persze, Te is szivacsállatka vagy mi?:) Tudnál egy kicsit pityókázni abból az összegből:D

Mértek mértek, de a mérések alatt nem volt semmi fura érték, akkor még nem volt lemér, amikor leállt a drágaszág...

Link to comment
Megosztás:

Erre valaki?

Sziasztok!

Lehet, hogy volt róla szó,de nem találtam meg a probléma okát, mely a következő lenne:
Hideg indítás után 1500-2000 fordulat eléréséig sípoló hangot ad az autó('01 Caravan Y17DT). Olyan, mintha a Multitimerből jönne hang.
Általában ha a megfelelő fordulatszámot eléri a motor, akkor abbahagyja, de van hogy újra rákezd egy idő után. Mi okozza ezt?

A vezérlő elektronikának fáradásának milyen jelei vannak?

Köszi!

Annyival kiegészíteném, hogy ha a fordulat visszaesik alapjárat környékére, akkor újra "rázendít". Okozhatja az ECU fáradása?

Még egy: Ritkán 1200-1600rpm környékén rángat, torpan, lomha az autó majd meglódul. Visszaveszem a gázt, jobban megy... Az Isuzu F Astra ilyet nem csinált. :/

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Na srácok, akkor megint ez a fránya p1125. Több mint 1 hónapig nem jelentkezett a probléma.

Most mentünk nyaralni az autpályán bedobta. Parkoló, motor leállít, újrandít...anám ha indulna!

4-re sikerült elindulnia, kicsit levert a víz vagy 350 km-re otthonról külhonban, és még annyi volt kb vissza. Szóval elindult, utánna már meg se álltam sehol sem, s érdekes módon a kódot nem dobta be.

Mondjuk utánna már lightosba próbálkoztam, azt vettem észre, hogy most is és legutóbb is akkor dobta be mikor leparkettázza az ember, mert előzni akar stb. De csak 130 km/h környékén, alatta nem egyáltalán.

A tünet a hibakód megjelenésekor erőtlenné váló autó!

Tudom, hogy a töltőnyomás magas hibát jelenti, de mi lenne a megoldása?

Külföldi oldalon találtam ezt azt de nem igazán értem. A légtömegmérőt magyarázzák illetve "TYC wastegate, MAP and of course the elusive BARO sensor

" ezek mit takarnak???

A megoldás meg ez lenne, ha tudnám mi ez a :

The code P1125 is the Turbine valve is next to the turbine and it has two thin pipes and on this valve it is written" OUT". Change this you will see the results

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Na srácok, akkor megint ez a fránya p1125. Több mint 1 hónapig nem jelentkezett a probléma.

Most mentünk nyaralni az autpályán bedobta. Parkoló, motor leállít, újrandít...anám ha indulna!

4-re sikerült elindulnia, kicsit levert a víz vagy 350 km-re otthonról külhonban, és még annyi volt kb vissza. Szóval elindult, utánna már meg se álltam sehol sem, s érdekes módon a kódot nem dobta be.

Mondjuk utánna már lightosba próbálkoztam, azt vettem észre, hogy most is és legutóbb is akkor dobta be mikor leparkettázza az ember, mert előzni akar stb. De csak 130 km/h környékén, alatta nem egyáltalán.

A tünet a hibakód megjelenésekor erőtlenné váló autó!

Tudom, hogy a töltőnyomás magas hibát jelenti, de mi lenne a megoldása?

Külföldi oldalon találtam ezt azt de nem igazán értem. A légtömegmérőt magyarázzák illetve "TYC wastegate, MAP and of course the elusive BARO sensor

" ezek mit takarnak???

A megoldás meg ez lenne, ha tudnám mi ez a :

The code P1125 is the Turbine valve is next to the turbine and it has two thin pipes and on this valve it is written" OUT". Change this you will see the results

Valakinek hasonló volt már????

mir-mur, on 28 Jun 2013 - 10:09 AM, said:snapback.png

1. nálam ugyan ez volt néhány napja. kitakaritottam a turbó vezérlő elektronikát( benzinesnél map szenzor) azota megy nem dob hibát a szerviz lámpa nem jelez

THX!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Van egy 98-as évj.G Astrám 1.7td opel motoros. Leparkoltam egy hipermarketbe, bevásároltam, elindultam az autóval, eljutottam kb. 20 métert, és leállt. Azóta nem indul be. Haza húzattam, közben próbáltam indítani, de nem indul. Kihúztam a szűrőbe vezető csövet, és indítózok, egy csepp gázolaj sem jön. A szűrő tele van gázolajjal, a porlasztónál kilazítottam a csövet, egy gramm gázolaj nem jön belőle. Persze gázolaj van a tankba. A szűrőbe vezető csövet megfújtam, és hallom hogy kullutyól az üzemanyag. Sőt, meg is szívtam, az egész fejem tiszta gázolaj lett.

Ha valaki tudna segíteni, hogy mi lehet a bánata, nagyon megköszönném.

Előre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni! Van egy 98-as évj.G Astrám 1.7td opel motoros. Leparkoltam egy hipermarketbe, bevásároltam, elindultam az autóval, eljutottam kb. 20 métert, és leállt. Azóta nem indul be. Haza húzattam, közben próbáltam indítani, de nem indul. Kihúztam a szűrőbe vezető csövet, és indítózok, egy csepp gázolaj sem jön. A szűrő tele van gázolajjal, a porlasztónál kilazítottam a csövet, egy gramm gázolaj nem jön belőle. Persze gázolaj van a tankba. A szűrőbe vezető csövet megfújtam, és hallom hogy kullutyól az üzemanyag. Sőt, meg is szívtam, az egész fejem tiszta gázolaj lett.

Ha valaki tudna segíteni, hogy mi lehet a bánata, nagyon megköszönném.

Előre is köszönöm

Nézesd meg a főtengely holtpont jeladót, mert ha az nem ad jelet az ECU-nak, akkor olyan, mintha nem is indítóznál, így nem is indul az üa. befecskendezés.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitségre lenne szükségem. Van egy Astra G y17dt isuzu dizelem. A problémám az, hogy nehezen indul el hidegen is és melegen is. Ránéztünk müszerrel is, az értékek határokon belül voltak, hibát nem irt(mért hömérséklet stb). Izzitása jó. Ha elindul akkor viszont rendesen megy. Minden szürö cserélve let szerviz miatt, nem is volt gond kb 2 hétig aztán elkezdte ezt csinálni. Ha leállitom és inditozok egyből, akkor elindul, de ha várok vele, akkor sokáig kell tekertetni. Már sokat kerestem neten, de nem találtam semmi konkrét megoldást. Olyan mintha elengedné a gázolajat vagy nem tudom.

Ebben kérném a segitségeteket, hogy mi lehet a probléma.

Köszönöm előre is. Üdv: Árpi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitségre lenne szükségem. Van egy Astra G y17dt isuzu dizelem. A problémám az, hogy nehezen indul el hidegen is és melegen is. Ránéztünk müszerrel is, az értékek határokon belül voltak, hibát nem irt(mért hömérséklet stb). Izzitása jó. Ha elindul akkor viszont rendesen megy. Minden szürö cserélve let szerviz miatt, nem is volt gond kb 2 hétig aztán elkezdte ezt csinálni. Ha leállitom és inditozok egyből, akkor elindul, de ha várok vele, akkor sokáig kell tekertetni. Már sokat kerestem neten, de nem találtam semmi konkrét megoldást. Olyan mintha elengedné a gázolajat vagy nem tudom.

Ebben kérném a segitségeteket, hogy mi lehet a probléma.

Köszönöm előre is. Üdv: Árpi

Hasonló volt nálam is. A sok indítózástól be fog nyekkeni az önindító.

Egyébként adagoló elektronikád haldoklik. Ne várj sokáig a javítással!

Nekem csinálta majd fél évig, aztán 1x még jó hogy helyben voltam, nem indult. Húztuk szerelőhöz. Panel átforraszt, ( ha szerencséd van és nem megy el az egész), berak pöcc röff Kocsi újra megy!

Isuzunál ez "széria" hiba !!!!

Link to comment
Megosztás:

lapozz vissza 1 lapot és olvasd el

Megcsináltam amit írtál. Igaz először a vákumm szabályzót pucoltam ki... :)

De megvolt az a nyomás szabályzó is. Totál fekete korom rajta, meg benne, féktisztító, tűvel kipiszkáltam ami benne volt nem volt szép látvány.

Azóta szerintem kicsit jobban is megy.... be fogom iktatni ezt a pucolást a légtömegmérős pucoláshoz. :)

THX!

Link to comment
Megosztás:

Hasonló volt nálam is. A sok indítózástól be fog nyekkeni az önindító.

Egyébként adagoló elektronikád haldoklik. Ne várj sokáig a javítással!

Nekem csinálta majd fél évig, aztán 1x még jó hogy helyben voltam, nem indult. Húztuk szerelőhöz. Panel átforraszt, ( ha szerencséd van és nem megy el az egész), berak pöcc röff Kocsi újra megy!

Isuzunál ez "széria" hiba !!!!

Szia!

Elöször is köszönöm a segítséget. Végülis meglett a hiba. Az oka az én figyelmetlenségem miatt volt. Gázolajszürö cserénél a kis tömítögyürüt nem felülre, hanem a fedél alá tettem(pedig nem elöször cseréltem). Az zavart meg, hogy a hiba nem egyböl jött, hanem pár nap után. (Gondolom ekkorra ette meg a gázolaj a tömítögyürüt és fals levegöt szívott)

Bár legalább kitakarítottam a tankot és a szüröjét is, és kifújattam az egész csörendszert.

Az elektronikával szerencsére nincs probléma, de sajnos már volt javítva nem egyszer. Az utolsó forrasztás már 2 éve bírja!

Mindig volt az elektronikának elöjele mielött bedöglött volna, rángatott a kocsi és nehezebben is indult.

Köszi mégegyszer.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Elöször is köszönöm a segítséget. Végülis meglett a hiba. Az oka az én figyelmetlenségem miatt volt. Gázolajszürö cserénél a kis tömítögyürüt nem felülre, hanem a fedél alá tettem(pedig nem elöször cseréltem). Az zavart meg, hogy a hiba nem egyböl jött, hanem pár nap után. (Gondolom ekkorra ette meg a gázolaj a tömítögyürüt és fals levegöt szívott)

Bár legalább kitakarítottam a tankot és a szüröjét is, és kifújattam az egész csörendszert.

Az elektronikával szerencsére nincs probléma, de sajnos már volt javítva nem egyszer. Az utolsó forrasztás már 2 éve bírja!

Mindig volt az elektronikának elöjele mielött bedöglött volna, rángatott a kocsi és nehezebben is indult.

Köszi mégegyszer.

Nincs Mit!

Milyen gyakran cseréled a gázolajszürőt?

Link to comment
Megosztás:

Nézesd meg a főtengely holtpont jeladót, mert ha az nem ad jelet az ECU-nak, akkor olyan, mintha nem is indítóznál, így nem is indul az üa. befecskendezés.

Sziasztok !

Lehetséges hogy nálam is ez van ? Már egy fél éve szívat az 1,7 dti isuzu Astrám . Már többször kértem segítséget tőletek , de a megoldás nem jön össze. Mostanában azt csinálja, hogy dadog, rángat időnként. Van hogy 1000 km.ig semmi, de ma kétszer is kiálltam az autópályán. Egyszerűen megtorpan, majd leáll a motor. Már kitapasztaltam, hogy 5-10 perc várakozás után beindul és megy tovább, de ha azonnal indítózok, akkor csak kapkodja alapjáraton. Gázra nem reagál. Hibakódot nem hoz, hibalámpa nem gyullad ki. Én is valamiféle üzemanyag hiányra gondolok. Valami szelep lezárhat, vagy hasonló.Ez a jeladó a főtengely végén lévő, fordulatot figyelő herkentyű ??

Köszönettel. Gyuri

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.