Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Sajnos nem sikerült megoldani véglegesen a problémát. Azóta hogy utoljára beszéltünk, ki lett pucolva az ADR szelep, vezérműszíj lecserélve. Mostanában többször előfordult hogy az autó elkezdett dadogni és leállt a motor. Volt hogy újra tudtam indítani, de ekkor csak össze-vissza járt, a fordulatot nem vette. Ezt már két alkalommal is eljátszotta velem. Kb 40-50 perces indítgatás után mintha mi sem történt volna, gyönyörűen ment tovább. Legutóbb az udvarról sem tudtam kiállni, mert ugyanezt a hibát már hidegen is hozta. Erről tennék föl nektek videót. 0500-as hibakódot lehet kivillogtatni, ami járműsebesség-jeladó funkció rendellenességet jelent. Kérlek titeket ha van valakinek ötlete a videó alapján, segítsen nekem.

Üdv

Gyuri

Adagoló?

Elküldve

sziasztok!

tudja valaki mi lehet annak az oka, ha néha elmegy az erő az autóból? csak ritkán csinálja, van hogy hetekig nem jelentkezik a hiba, van hogy egy nap többször is. pár másodpercre elmegy belőle az erő aztán magától visszajön. y20dth-ról van szó. hibajel nincs!

Elküldve

Mi mindentől lehet? IIletve mire lehet készülni?

Ettől a hibatol megállhat az autó?

A vákumrendszerben keresd a hibát, sajnos elég sok csatlakozást és csövet tartalmaz, de a turbó wastegate szelepénél lesz valahol a hiba, ezért van magasabb töltőnyomásod valszeg.

27545_ocqnba7e2.jpg

  • Like 1
Elküldve

sziasztok!

tudja valaki mi lehet annak az oka, ha néha elmegy az erő az autóból? csak ritkán csinálja, van hogy hetekig nem jelentkezik a hiba, van hogy egy nap többször is. pár másodpercre elmegy belőle az erő aztán magától visszajön. y20dth-ról van szó. hibajel nincs!

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanság?

Elküldve

Sziasztok!

Sajnos nem sikerült megoldani véglegesen a problémát. Azóta hogy utoljára beszéltünk, ki lett pucolva az ADR szelep, vezérműszíj lecserélve. Mostanában többször előfordult hogy az autó elkezdett dadogni és leállt a motor. Volt hogy újra tudtam indítani, de ekkor csak össze-vissza járt, a fordulatot nem vette. Ezt már két alkalommal is eljátszotta velem. Kb 40-50 perces indítgatás után mintha mi sem történt volna, gyönyörűen ment tovább. Legutóbb az udvarról sem tudtam kiállni, mert ugyanezt a hibát már hidegen is hozta. Erről tennék föl nektek videót. 0500-as hibakódot lehet kivillogtatni, ami járműsebesség-jeladó funkció rendellenességet jelent. Kérlek titeket ha van valakinek ötlete a videó alapján, segítsen nekem.

Üdv

Gyuri

Az AGR szelep és nem ADR...az egy kicsit más. :)

A jeladót én cserélném, másrészt körülnéznék a vezérlőegység fő elektromos csatlakozási pontjainál.

Vedd le a csatikat (óvatosan, ne törd el, műanyag) és nézd meg nem áznak-e az érintkezői gázolajban.

Ha vezérlő gondod lesz, Debrecenben van egy komám, aki ilyenek javításával foglalkozik.

Az adagoló hibát egyelőre kizárnám, nagyon ritka betegség az isuzuknál.

  • Like 1
Elküldve

Az AGR szelep és nem ADR...az egy kicsit más. :)

A jeladót én cserélném, másrészt körülnéznék a vezérlőegység fő elektromos csatlakozási pontjainál.

Vedd le a csatikat (óvatosan, ne törd el, műanyag) és nézd meg nem áznak-e az érintkezői gázolajban.

Ha vezérlő gondod lesz, Debrecenben van egy komám, aki ilyenek javításával foglalkozik.

Az adagoló hibát egyelőre kizárnám, nagyon ritka betegség az isuzuknál.

Köszönöm !

Pontosítanád nekem ezt a " Fő elektromos csatlakozási pontot " ? Azt a dobozt amiben néhány nagyobb méretű bizti van a motortérben, és a melette lévőt ,amiben még néhány relé szerű, azt átnéztem, pucováltam, stb. Ha másra gondolsz légyszi magyarázd el.

Egyébként ,mi köze lehet a sebesség mérő jeladójának, a dadogáshoz. ? ( Biztos van, csak nekem magas ) És azt honnan tudom meg ,ha vezérlő hiba van ?

Elküldve

y17dt-1-51181.jpg

A 7-es területen lévőket nézd át, elvileg az az adagoló vezérlőegység.

A sebjeladót pedig csak ki kellene cserélni, ha már egyszer hozza ahibát, esetleg a kábelét átnézni, lehet csak az sérült meg vagy kontaktos.

A dadogáshoz sok köze nem lehet szerintem.

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanság?

Milyen gázolajat itatsz vele?

  • Like 1
Elküldve (edited)

http://data.motor-talk.de/data/galleries/1022422/3710343/y17dt-1-51181.jpg

A 7-es területen lévőket nézd át, elvileg az az adagoló vezérlőegység.

A sebjeladót pedig csak ki kellene cserélni, ha már egyszer hozza ahibát, esetleg a kábelét átnézni, lehet csak az sérült meg vagy kontaktos.

A dadogáshoz sok köze nem lehet szerintem.

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanság?

Milyen gázolajat itatsz vele?

A szűrőt a videofelvétel előtt cseréltem 20 perccel, de ami benne volt sem ment 500 km nél többet. Tankolni általában az Auchan benzinkútnál szoktam. A sebjeladót merre kell keresnem ?

Légyszi ne idézzél képpel! - tgabika

Módosítva : tgabika76
Elküldve

Azta milyen polír motortér :) Az enyém kevésbé tiszta. :D Megtudja valaki mondani a keretezett alkatrész micsoda? Valami vákuum szelep szerűség. Ma teljesen erőtlen volt az autó és dobott egy p0400 hibakódot. Már kezdtem volna keresni rajta az EGR-t mert fogalmam sincs hol helyezkedik el a motoron de észre vettem hogy valami kis genya rágcsáló megcsócsálta a vezetékeit ennek az alkatrésznek és az egyik szálat teljesen átharapta. Vezeték kijavítva hiba kitörölve nem jött vissza. Újra van erő a gépben. :)

2013-05-20_16.29.32_www.kepfeltoltes.hu_

Elküldve

Azta milyen polír motortér :) Az enyém kevésbé tiszta. :D Megtudja valaki mondani a keretezett alkatrész micsoda? Valami vákuum szelep szerűség. Ma teljesen erőtlen volt az autó és dobott egy p0400 hibakódot. Már kezdtem volna keresni rajta az EGR-t mert fogalmam sincs hol helyezkedik el a motoron de észre vettem hogy valami kis genya rágcsáló megcsócsálta a vezetékeit ennek az alkatrésznek és az egyik szálat teljesen átharapta. Vezeték kijavítva hiba kitörölve nem jött vissza. Újra van erő a gépben. :)

Nekem ilyen kütyüke nincsen a szekér mociján.

K_p293_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Elküldve

Nekem ilyen kütyüke nincsen a szekér mociján.

K_p293_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lehet hogy eredetileg nem ott helyezkedik el mert csak egy kábelkötegelő fogja oda a helyére. Minden esetre örülök hogy nem kellett az egr-el szenvedni. Amúgy hol van ez nálunk? Fellűlről semmit nem látok. Aknából kellene keresnem?

Elküldve

Sziasztok!

Elm 327-es bluetooth-os interface-m van,tudok ezzel diagnosztizálni(y17dt)?Milyen progikat ajánlotok hozzá?

Torgue nevezetű programot próbáld ki. Adnroidra tuti de szerintem más platformra is van.

Elküldve

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanság?

Igen volt, de nem hozott eredményt.

Mi szívja az üzemanyagot a tankból, az adagoló vagy van hozzá külön egy szivatyú ezeknél a dieseleknél?

Elküldve

Sziasztok.Van egy g astra combim.Motor kód Y17dt.Olyan problémám van hogy motor kontroll lámpa folyamatosan világit,és nincs erö a kocsiban.Nagyon lassan gyorsul fel.Egr szelep kipucolva.Hiba továbbra is fenn áll.Valaki tudna segíteni?Előre is köszönöm

Elküldve

Sziastok.Valaki tudna sgiteni.delco electronics 5v vout gnd.Ez mi?nekem csak úgy log a motortérben.Valaki esetleg ismeri,és tudja hogy hova való?

Szia,

az a map szenzor.

Elküldve

A vákumrendszerben keresd a hibát, sajnos elég sok csatlakozást és csövet tartalmaz, de a turbó wastegate szelepénél lesz valahol a hiba, ezért van magasabb töltőnyomásod valszeg.

27545_ocqnba7e2.jpg

A hiba vasárnap fennált. Hétfőn nem ment a kocsi, ma kipróbáltam kicsit oda léptem neki, mert vasárnap is akkor hozta a hibát. De semmi. Hibakód sincs már benne. Pénteken megyek egy hosszabb útra, előtte átnézem a csöveket, lehet valahol elernyedtek...... THX!

Egyébként azóta nincs hiba, még tárolt hibakód sem. Az utóbbi pár napba nem volt forgatva a kocsi, lehet lekokszolódott, és azért írta?

Lehet valami nagyobb galiba ebből egxébként? Lassan megy vezérlés cserére, akkor úgyis szét lesz "bombázva" akkor minden féle takarítást is kap ( szívó sor stb.) 1000 - 1500 km dúrván.

Gondolom ha addig nem írja a hibát és nem jön ki an kis sárga kulcs akkor csak valami pillanatnyi zavarról lehetett szó?

Elküldve

Grat :) szép ez a moci látom gondos gazdája van, most az enyém is így néz ki, hála nekem, mert a szerelőtől úgy kaptam vissza, hogy tiszta olaj volt, pedig csak egy AGR szelep tisztítás és egy szelepfedél tömítés csere volt, persze a porlasztók csövein már nem húzták meg a csavart, nem központosították, a gázolaj is folyt, vákum csöveket kicseréltem 9 évesen körbe volt repedezve, falsot szívott, 110 km-nél dobálta a villáskulcsot, vészüzem mod :) Mindenki cserélje le 400 Ft egy méter szövet erősített cső a képen a 10-es szám környékén van, generátortól indul és hátra megy az adagoló alá, közvetlen a pálca mellett kanyarodik el CSERÉLJÉTEK LE !!!!

y17dt-1-51181.jpg

A 7-es területen lévőket nézd át, elvileg az az adagoló vezérlőegység.

A sebjeladót pedig csak ki kellene cserélni, ha már egyszer hozza ahibát, esetleg a kábelét átnézni, lehet csak az sérült meg vagy kontaktos.

A dadogáshoz sok köze nem lehet szerintem.

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanság?

Milyen gázolajat itatsz vele?

Elküldve

Tisztelt J0nny

A légtömeg mérő utáni harmonika csövet hol találtad? nekem is berepedt :) te szervizeled az autód?

üdv S

Elküldve

Sziasztok!Bal első kerékcsapágy csere előtt állok(y17dt,kombi,abs).Régebben itt a fórumon olvastam,hogy valamelyik utángyártott darabbal gond volt a jeladó miatt.Próbálom a keresőt,de most nem találok semmit a témában.....

Van valakinek tapasztalata a témában?Csak kompletten aggyal együtt lehet cserélni,vagy csapágycserével megoldható?

Köszi! Jantek

Ja és 320 ezer kilóméter van a kocsiban,ebből 240 ezer vezetett..... :icon1:

Elküldve

Lehet hogy eredetileg nem ott helyezkedik el mert csak egy kábelkötegelő fogja oda a helyére. Minden esetre örülök hogy nem kellett az egr-el szenvedni. Amúgy hol van ez nálunk? Fellűlről semmit nem látok. Aknából kellene keresnem?

Passz..,nem tudom mi lehet az?

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.