Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Tegnap a szervó tartály körül matattam (a szintjelzőt kerestem), és azt vettem észre, hogy az adagoló vezérlőre fel van kötegelve egy valami, aminek van egy szabadon lévő vákkum csonkja. A másik végén kábelek mennek bele.

1.) Mi ez?

2.) Jó ez ennek, hogy nem megy bele semmi, max víz, por, kosz?

A kép róla:

http://kockasbojliteam.hu/tmp/IMG_20130407_180617.jpg

Levettem linkre, mert túl nagy volt a kép.

Szia,

Cseréltek adagolót a kocsidon? Nálam is kivülre rakták ezt a szenzort adagoló cserekor, mert állitólag időben elfelejtették visszarakni a helyére, és utána már nem akarták az adagolót leszerelni. (hazudtak-e nem tudom, de már pár ilyen akcióval igen elvették a kedvemet az autótól, eldöntöttem nem javittatom, amig megy ok, utána irány a bontó 130km/h a max sebesség, 13 éves isuzu Y17DT rengeteg hibával) Ez az atmoszférikus nyomásérzékelő, ennek a jele alapján tudja az ECU milyen tengerszint feletti magasságon autózol a kocsival, gondolom ha hegyekben fent ritkább a levegő akkor más a keverék arány.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

OPEL G ASTRA 2006 ÉVJÁRAT. 1.7 DÍZEL

és olyan problémám van az autóval hogy a müszerfalon világit a sárga motorvezérlő ikon és nem kapcsol be a turbó van amikor el tünik az ikon és akkor müködik a turbóm rendesen. Nem tudjátok esetleg hogy mit kéne kicserélnem hogy mindig müködjön a turbóm?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ki kellene olvasni a hibakódot először is. A sárga motorvezérlő lámpa világítása nem oka a turbó nem működésének, az már csak egy következmény: azt jelenti hogy valami hiba van a motorral, ezért a motorvezérlő vészüzemre állt át, emiatt érzed gyengének az autót. Ki kell olvastatni a hibakódot, akkor kiderül hogy mi a baja. Vidd szervizbe (olyan helyre ahol van Tech2 nevű műszer, márkaszerviz vagy Bosch műhely általában), ott megmondják.

Link to comment
Megosztás:

Ki kellene olvasni a hibakódot először is. A sárga motorvezérlő lámpa világítása nem oka a turbó nem működésének, az már csak egy következmény: azt jelenti hogy valami hiba van a motorral, ezért a motorvezérlő vészüzemre állt át, emiatt érzed gyengének az autót. Ki kell olvastatni a hibakódot, akkor kiderül hogy mi a baja. Vidd szervizbe (olyan helyre ahol van Tech2 nevű műszer, márkaszerviz vagy Bosch műhely általában), ott megmondják.

Ott azt mondták valami jeladó nem kapcsolja be a turbót! de melyik jeladó lehet az??

Link to comment
Megosztás:

Ott azt mondták valami jeladó nem kapcsolja be a turbót! de melyik jeladó lehet az??

Nekem is volt hasonló gondom, nálam a töltőnyomás érzékelőt írta hibának. Vettem egy bontottat, kicseréltem, ugyanúgy sz@r maradt. Egy pár napig túrtam a netet, és azt találtam, hogy az egr szelep és a fojtószelep ház koszolódása is okozhatja ezt a tünetet. Kitakaríttattam mindkettőt, ezáltal megjavult az autó. Próbáld ki, hátha nálad is bejön. Ha mégsem, akkor van egy elfekvő töltőnyomás érzékelőm, ha kell.

Link to comment
Megosztás:

A "valami jeladó" nem egy precíz hibameghatározás... ha a szerelő ennél többet nem tud, akkor ideje azt is lecserélni. Vannak egzakt hibakódok (ezek általában négyjegyű számok az Astránál), mindegyiknek megvan a magyarázata és következtetni lehet belőlük a hiba okára. Bár nem egyértelműen mert ugyanazt a hibát többféle alkatrész meghibásodása is okozhatja, illetve egy adott alkatrész hibája többféle tünettel is járhat, de mégis van valami amin el lehet indulni. A "valami jeladó" nem ilyesmi... csak pár példa: forgattyústengely-helyzetérzékelő, vízhőfok jeladó, külső hőmérséklet érzékelő, lambdaszonda... ezek mind jeladók (és még nem az összes!), vajon melyikre gondolhatott a szerelő?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!
A gondom a következő: P0400-as hibakód állandóan jelen van, nem lehet törölni!
Nem visszaírja a hibát hanem nem törölhető!
Másik vákumszelepet és adagólóvezérlőt rápróbáltam, nem segített.
Van valami tipp hogy mivel függ még össze a dolog úgy hogy nincs elindítva az autó?
(3 eszközzel is próbáltam a törlést)
Y17DT Astra 2001

Link to comment
Megosztás:

Segítségeteket kérném. Astra g y20dth motorral. Nem gyújt. Levegősödik a rendszer és ez miatt nem gyújt. Travers gyűrű ki lett már cserélve, rèscsö szintén. És továbbra is reggelre nem gyújt. Vagyis be gyújt de olyan 500 as fordulaton dolgozik pár másodpercig és utána elalszik és kész. Az üzemanyag szűrő házat kinyitva negyede hiányzik az üzemanyagnak. A szerelőm azt mondja attól fél hogy a bosh pumpa... ötlet? Köszönöm előre is.

Link to comment
Megosztás:

uraim. y17dt-m van az utobbi idöben mondjuk 2 hete néha csinál olyat hogy állo helyzetben járo motornál nagyon kicsit tarikirozik a motor nem egyenletes az alapjárat a fordulatszám mérön is lehet látni . mi lehet az oka? köszi a választ elöre is .

Mikor ezt csinálja nem kapcsolsz fel valami nagyobb elektromos fogyasztót?

Link to comment
Megosztás:

Mikor ezt csinálja nem kapcsolsz fel valami nagyobb elektromos fogyasztót?

szia .nem de már rájöttem miért csinálja . a fütöradiátoromnál qa tömitéseket cserélni mert befolyik a viz az utastérbe na most elfogyott a hütöviz és ezért csinálta a tarikirozást , feltöltöttem és már 2 napj nem csinálj a valszeg . ez volt a gond.kösz az érdeklödést de áll. világitással megyek ugyhogy megszokhatta.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki,

tudna nekem valaki segíteni? megköszönném ha valaki Astra G Diesel (ISUZU) Y17DT motorkódú verda adagoló vezérlő elektronika kapcsolási rajzot tudna küldeni, vagy megmondaná honnan tölthető le?!

Előre is köszönve!

Üdv

ha adagolóvezérlő elektronika nyáklap rajzára van szükséged az nem lesz.Ha kekötési rajzra akkor töltsél le egy TIS-t

Link to comment
Megosztás:

Nyáklap rajzzzal nem tudom mire megyek, hacsak nincs rajta az is milyen típusú IC vagy végfokok vannak benne, nekem ezekre is szükség lenne.

üdv

Ilyennel nem nagyon fogsz találkozni, mert még szerviznek se igen van. Autóiparban tiltott az elektronika forrasztása, így csak a NYÁK gyártójának és az anyacégnek van meg. Ők meg ritkán adják ki.

E mellett az IC-k egy része programozott, amit szintén nem tudsz otthon megcsinálni, mert a tartalom meg végképp nem elérhető.

Amúgy mit szeretnél csinálni? Mihez kell a kapcsolási rajz?

Link to comment
Megosztás:

Ilyennel nem nagyon fogsz találkozni, mert még szerviznek se igen van. Autóiparban tiltott az elektronika forrasztása, így csak a NYÁK gyártójának és az anyacégnek van meg. Ők meg ritkán adják ki.

E mellett az IC-k egy része programozott, amit szintén nem tudsz otthon megcsinálni, mert a tartalom meg végképp nem elérhető.

Amúgy mit szeretnél csinálni? Mihez kell a kapcsolási rajz?

Már semmit, megcsinálták, de van autovillamossági műszerész ismerős, ő kérdezte, hogy ez kellene hozzá, nem kell érte kidobálni 40-50 ezreket, mert elképesztő miket kérnek el ezért, most 45 ezret fizettem, kíváncsi vagyok mikor hagy ott megint. De köszi a segítséget!

üdv

Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki,

ismét elkeseredésemben fordulok hozzátok, immárom úgy érzem megint szo....nak a szerelők, mert ugye meg kell élni valamiből mindnekinek, nade ez utlzás, szóval a hiba a klimámmal van, nem volt gáz benne, kiderült szakadt és ereszt két tömlő, oké, kicserélték feltöltötték, klima működik, kompresszor behúz, levegő langyos mint a pisi. Jön a csákó, sajnos cserélni kell a kompresszort, mert a szívó oldali nyomás nagyon rossz értéket mutat , próbáljam ki be kapcsolni, hátha megjavul ha nem akkor cserés, persze na meg a nagy bunkós..... még azt is cseréljem, érdekes ősszel semmi baja nem volt, azóta használni se nagyon használtam, oké a gáz elment, de nehogy behaljon már ettől egy kompri, szerintetek hol a bibi, mit kezdjek? Lassan azt érzem mindenhol csak a pénz miatt lehúzzák az embert, 30 ezret kfizettem és továbbra sincs hideg levegő. Várom bárki tanácsát, segítségét merre induljak el.

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Már semmit, megcsinálták, de van autovillamossági műszerész ismerős, ő kérdezte, hogy ez kellene hozzá, nem kell érte kidobálni 40-50 ezreket, mert elképesztő miket kérnek el ezért, most 45 ezret fizettem, kíváncsi vagyok mikor hagy ott megint. De köszi a segítséget!

üdv

keresd meg WESSZT ö lesz a válasz a kérdésedre.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki,

ismét elkeseredésemben fordulok hozzátok, immárom úgy érzem megint szo....nak a szerelők, mert ugye meg kell élni valamiből mindnekinek, nade ez utlzás, szóval a hiba a klimámmal van, nem volt gáz benne, kiderült szakadt és ereszt két tömlő, oké, kicserélték feltöltötték, klima működik, kompresszor behúz, levegő langyos mint a pisi. Jön a csákó, sajnos cserélni kell a kompresszort, mert a szívó oldali nyomás nagyon rossz értéket mutat , próbáljam ki be kapcsolni, hátha megjavul ha nem akkor cserés, persze na meg a nagy bunkós..... még azt is cseréljem, érdekes ősszel semmi baja nem volt, azóta használni se nagyon használtam, oké a gáz elment, de nehogy behaljon már ettől egy kompri, szerintetek hol a bibi, mit kezdjek? Lassan azt érzem mindenhol csak a pénz miatt lehúzzák az embert, 30 ezret kfizettem és továbbra sincs hideg levegő. Várom bárki tanácsát, segítségét merre induljak el.

Üdv

szerintem a szárítószürőd eldugult!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A minap klímát tisztítottam tisztító habbal és a középső légbefúvóból valószínű csepegett pár csepp a gyári CD lejátszómra. Akkor nem is tudtam bekapcsolni a fejegységet. Most kiszáradt és azt produkálja, hogy miután kihúzom az indítókulcsot a helyéről, nem feszültségmentesíti a fejegységet és szól tovább a rádió. Amíg száradás alatt volt a rendszer. addig a közép konzolon "MESSAGE" felíratot írt ki és nem szólt. Most bekapcsolás után pár másodpercig azt írja ki, hogy "PROGRAM" és bekapcsol csak rossz hogy nem kapcsol ki kulcskihúzás után. Ezt vissza lehet valahogy programozni, hogy úgy működjön, mint régen?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A minap klímát tisztítottam tisztító habbal és a középső légbefúvóból valószínű csepegett pár csepp a gyári CD lejátszómra. Akkor nem is tudtam bekapcsolni a fejegységet. Most kiszáradt és azt produkálja, hogy miután kihúzom az indítókulcsot a helyéről, nem feszültségmentesíti a fejegységet és szól tovább a rádió. Amíg száradás alatt volt a rendszer. addig a közép konzolon "MESSAGE" felíratot írt ki és nem szólt. Most bekapcsolás után pár másodpercig azt írja ki, hogy "PROGRAM" és bekapcsol csak rossz hogy nem kapcsol ki kulcskihúzás után. Ezt vissza lehet valahogy programozni, hogy úgy működjön, mint régen?

Én a múlthéten csináltam a tisztítást, Motip habbal. Nekem is furcsa jelenségeket produkált, de másnapra minden ok volt. Ott valami zárlatot csinált, várd meg míg kiszárad. A "MESSAGE", ha jól tudom, a gyári telefon. Pont azt zárta össze, ami telefonra kapcsolja át a rádiót.

Szerintem még nem száradt ki rendesen, várj még egy kicsit vele. Oda elég sok anyag tud folyni, láttam, mert le volt véve a kesztyűtartóm. Rendesen elázott. :cry: De végül semmi baja nem lett, pedig nekem még a duda is recsegett úgy, hogy benne sem volt a kulcs. :confused:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! 2000 es gyártású isuzu motoros G astra karaván ha "hosszabb távon" 130 körül megyek vele kigyullad a motor hiba lámpa és átáll vészüzemre (megy de csak 90 100 körül) ha ezután leállítom és újra elindítom megint minden rendben működik . A főtengely fordulat jeladó cserélve- és a légtömeg mérő is új . Mi lehet még a hiba ?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.