Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Szisztok!

segitségeteket kérném!

hibakódok!

p0100,p0110,p0105,p1110

mikor odalépek akkor rángatva húz,egy darabig,aztán meg torpan és 120 km/h nál le is tilt!

valaki tudja hogy mi/mik okozhatják a problémákat?

köszönöm!

hello

ezt lesd meg:

http://www.autodiagn..._hibakodok.html

P0100=Levegőtömeg- és levegőmennyiség-mérés funkció-rendellenesség

P0110=Szívólevegöhömérséklel-jeladó funkció-rendellenesség

P0105=Magasságjeladó/szivócsőnyomás-jeladó funkció-rendellenesség

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Amit vártam bekövetkezett, SZÉRIA hiba!

146 ezerKM, adagoló elektronika javítás, megerősítés ( utolsó előtti pillanatban), önindító szénkefék cseréje, mert beégtek a sok hajtástól.

Tünet, autó nehezen indult, 2-3 hónapja. Csütörtökön akku lemerülés előtt fél tekeréssel elindult, aztán 15 perccel később megállást követően már nem indult be, akku lemerült.

Szervizbe elhúztuk, akku feltölt, nem indult. Ember az utólagos indításgátlóra tippelt először. Aztán önindító átvizsgálásánál derült ki, hogy miért nem hajt. Az elektronikán pedig cserélni kellett ezt azt illetve erősíteni dolgokat.

Most minden frankó, viszonylag olcsón megúsztam, 32 ezer Ft.

Viszont PÜben vagy akár itt is várom olyanok jelentkezését tapasztalat csere céljából, akinek volt már szoft. optimalizálása Y17DT-n. Leginkább a tapasztalatok érdekelnének, mert most lenne lehetőségem egy ilyen műveletre, csak igazából nem tudom mit kéne várnom ettől......

ELőre is KÖszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!

Y17DT motorkódú G Astrám van.

Tudja-e valaki, hogy melyik jeladó szokta az adagolóból a kábelkötegbe engedni a gázolajat?

Nézegetni a csatikat elég fincsi, nem igazán lehet hozzáférni semmihez, de ha tudnám, melyikhez nyuljak kicsit egyszerűbb lenne.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem!

Y17DT motorkódú G Astrám van.

Tudja-e valaki, hogy melyik jeladó szokta az adagolóból a kábelkötegbe engedni a gázolajat?

Nézegetni a csatikat elég fincsi, nem igazán lehet hozzáférni semmihez, de ha tudnám, melyikhez nyuljak kicsit egyszerűbb lenne.

Köszi!

Szia!Nekem is ez a bajom éppen, ez is egy típus hiba a sok közül...Pedig szeretem a kicsikém. Az előtöltés állító a hibás, engedi a lábaknál a gázolajat.Én ezt találtam neten:http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/uj_denso_adagoloba_valo_elotoltes_szabalyzo_es_mennyiseg_allito_szelep_elado Ott az adagoló is és látszik, hogy hol van benne. Egyik kartársunknak már volt egy jó leírása ezzel kapcsolatban én is onnan tájékozódtam(ez úton is köszönöm neki). http://www.opelforum...h&fromMainBar=1 Na, valamiért nem fogadja el a linket normálisan, úgy hogy az itteni keresőbe írd be az előtöltés szót és egyből oda fog navigálni.

Link to comment
Megosztás:

Még annyit hozzá tennék, hogy ez a mágnes szelep ami az adagoló oldalában helyezkedik el, engedi az olajat nekem 40 Ezerbe fájt anno és amiért sokáig így jártam vele ez szépen beáztatta a Denzo adagoló vezérlőmet, úgy, hogy azt is cserélni kellett. Ezt a vezérlő elektronikát az elején a hivatalos hazai szervízek 400 000 Ft-ért cserélték, pedig jól tudták, hogy tipus hiba. Egy Debreceni emberke javítja, ha elküldöd a saját rosszat 30-ba küld egy másikat, ez az info kb 3 éves nekem akkor kellett.

itt is foglalkoznak vele ezt nem ismerem:

http://racing-bazar.hu/szolgaltatas/szerviz-tuning/y17dt_adagolo_vezerlo_javitas

Link to comment
Megosztás:

okés küszi ,addig nem veszek hozzá semmit :D

remélem valami aproság miatt van...sok sikert irj majd köszi

Még mindíg nem jutottam el a szerelőmhöz, de egy kis + info, ha egr-t takarítás után ez a hibajelenség akkor lehet, hogy

az EGR magától megjavul, de lehet az is hogy kuka és venni kell egy másikat. Nálam egyre ritkábban jön elő a hiba viszont kicsit büdös a segge, így valószínű, hogy cserélni kell. Vagy le kell dugózni, de nem biztos, hogy megéri.

Link to comment
Megosztás:

Még annyit hozzá tennék, hogy ez a mágnes szelep ami az adagoló oldalában helyezkedik el, engedi az olajat nekem 40 Ezerbe fájt anno és amiért sokáig így jártam vele ez szépen beáztatta a Denzo adagoló vezérlőmet, úgy, hogy azt is cserélni kellett. Ezt a vezérlő elektronikát az elején a hivatalos hazai szervízek 400 000 Ft-ért cserélték, pedig jól tudták, hogy tipus hiba. Egy Debreceni emberke javítja, ha elküldöd a saját rosszat 30-ba küld egy másikat, ez az info kb 3 éves nekem akkor kellett.

itt is foglalkoznak vele ezt nem ismerem:

http://racing-bazar....vezerlo_javitas

meg én is foglalkozok vele. :D

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

azzal a problémával fordulok hozzátok hogy az opel g astrámnak a tank nyitója ami centrálzárásnál müködik de viszont nyitásra nem huzza visza a fehér pöcköt és ki tudtam viszont szerelni 2 csavar fogta de viszont igy nincs ami zárja és csak a pattintos része tartja, szerintetek bontottak vegyek,vagy újjat?

válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv?V.Péter

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

azzal a problémával fordulok hozzátok hogy az opel g astrámnak a tank nyitója ami centrálzárásnál müködik de viszont nyitásra nem huzza visza a fehér pöcköt és ki tudtam viszont szerelni 2 csavar fogta de viszont igy nincs ami zárja és csak a pattintos része tartja, szerintetek bontottak vegyek,vagy újjat?

válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv?V.Péter

Bőven elég a bontott.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Nekem X20DT m van nem irja a forgalmi hogy H vagy L csak h 82 le..

Nekem is diagnosztika lámpa villog.... alacsony fordulatnál, majd gáz és elmulik... vagy épp nem... mikor milyen kedve van...

Egr vacumos kitakarítottam... könnyen járt..., légtömegmerő új... meggis fenn all a hiba..

Egr takarításánál szerintem sok olaj volt a turbó csőbe...

A kocsi alatt is egyre többet latok..

Lehet turbo adta meg magát?

Link to comment
Megosztás:

Szia!Nekem is ez a bajom éppen, ez is egy típus hiba a sok közül...Pedig szeretem a kicsikém. Az előtöltés állító a hibás, engedi a lábaknál a gázolajat.Én ezt találtam neten:http://racing-bazar.hu/alkatresz/motor/uj_denso_adagoloba_valo_elotoltes_szabalyzo_es_mennyiseg_allito_szelep_elado Ott az adagoló is és látszik, hogy hol van benne. Egyik kartársunknak már volt egy jó leírása ezzel kapcsolatban én is onnan tájékozódtam(ez úton is köszönöm neki). http://www.opelforum...h&fromMainBar=1 Na, valamiért nem fogadja el a linket normálisan, úgy hogy az itteni keresőbe írd be az előtöltés szót és egyből oda fog navigálni.

Köszi A segítséget mindenkinek!

Hol lehetne beszerezni ezeket a jeladókat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2005 decemberi g astrám, 1.7 dízel, isuzu motorral.

A kocsi lassan 300e km-nél van, motorban nem lett még semmihez nyúlva (olajon és a többi szokásos dolgon kívül).

Van olyan karbantartás, amit ilyen távlatban már megéri megtenni? Gondolok itt egr szelepre (ha van ilyen benne egyáltalán), vagy mondjuk a részecskeszűrőre.

Most hétvégén majd kivillogtatom a hibakódokat ha vannak, de igazából műszerfalon 1 kivételével semmilyen hibajelző nem ég. Az az egy pedig az akku lámpája. Már csinálja egy jóideje, nemrég lett akku cserélve, de nem hagyta abba. Nem is folyamatosan világít, hanem csak elkezd villogni olyan 2000-es fordulat környékén és fölötte, ha nyomom a gázt.

Generátor probléma lehet? Már kb egy éve csinálja, szervízbe akkor aztmondták, ők nem látnak gondot.

Illetve most nemrégiben elkezdett kicsit fura búgó hangot kiadni, ha hideg a motor, és mondjuk megállok a lámpánál, vagy nagyon alacsony fordulaton gurulok. Inkább rezonál picit nem is búg. Kuplung pedálon is érződik egy minimális kis rezonancia. De indulás után egy párpercel elmúlik.

Illetve szintén hideg indításnál van hogy nagyoncsúnya visító hangot ad a motor.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Egy nagy segítséget szeretnék kérni. Van egy 98-as x17dtl astrám. Sajnos 15 év után kezdi magát megadni az önindító. Tudja valaki, hogy milyen típusú önindító van benne? Mert szerintem bosch, de hallottam olyat is hogy valeo?! Tudna nekem ebben valaki segíteni, hogy ne kelljen szétszedni mindent, hogy megtudhassam a pontos típusát?

Link to comment
Megosztás:

Most hétvégén majd kivillogtatom a hibakódokat ha vannak, de igazából műszerfalon 1 kivételével semmilyen hibajelző nem ég. Az az egy pedig az akku lámpája. Már csinálja egy jóideje, nemrég lett akku cserélve, de nem hagyta abba. Nem is folyamatosan világít, hanem csak elkezd villogni olyan 2000-es fordulat környékén és fölötte, ha nyomom a gázt.

Generátor probléma lehet? Már kb egy éve csinálja, szervízbe akkor aztmondták, ők nem látnak gondot.

Szia!

Az valójában töltés visszajelző lámpa, nem az akkumulátorról ad információt, hanem a generátorról. Valószínűleg az rendetlenkedik, nem tölt rendesen. Jellemző problémája ezeknek a diódahíd elhalálozása. Ezen kívül okozhat ilyet a kefék elkopása, fennakadása, vagy a szabályzó hibája. Ezt mindenképpen nézesd meg, mert az se jó, ha keveset tölt, de akár ennek ellenkezője is előfordulhat, a túltöltés pedig főleg nem tesz jót az akksinak és az egyéb elektromos berendezéseknek, elektronikáknak. Ezt egy sima feszültségméréssel lehet ellenőrizni, de ha járó motornál világít a visszajelző, akkor ott biztos hogy valami nem tökéletes, mutasd meg egy autóvillamossági szerelőnek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet, hogy volt róla szó,de nem találtam meg a probléma okát, mely a következő lenne:

Hideg indítás után 1500-2000 fordulat eléréséig sípoló hangot ad az autó('01 Caravan Y17DT). Olyan, mintha a Multitimerből jönne hang.

Általában ha a megfelelő fordulatszámot eléri a motor, akkor abbahagyja, de van hogy újra rákezd egy idő után. Mi okozza ezt?

A vezérlő elektronikának fáradásának milyen jelei vannak?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.