Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Recommended Posts

Elküldve

Helló! Tudna vki. segiteni nekem ??? Astrában G.Tdi kombi, merre van és van -e ablaktörlő fokozatkapcsoló? Ugyanis az ablaktörlöm 1- ső fokozatban feltöröl ,de vissza nem megy alaphelyzetbe csak a köv. periodnál. Előre is köszi

Elküldve

Helló! Tudna vki. segiteni nekem ??? Astrában G.Tdi kombi, merre van és van -e ablaktörlő fokozatkapcsoló? Ugyanis az ablaktörlöm 1- ső fokozatban feltöröl ,de vissza nem megy alaphelyzetbe csak a köv. periodnál. Előre is köszi

Szia!

Te mit értessz fokozatkapcsoló alatt? Mert a fokozatkapcsoló szerintem az, ami a kormányoszlopon van és a kezeddel kapcsolgatod rajta a fokozatokat :) Ha az ütemadóra gondolsz, az különállóan nincs, azt a multitimer intézi egy relén keresztül, ami ott van a biztosítéktáblában a műszerfal alatt (azt most pontosan nem tudom megmondani melyik). Ez egy váltó relé, ezt lehetne ellenőrizni, hogy átad-e mindkét állásban (alaphelyzetben a 30 és 87A láb között, a 85-86-ra áramot dva pedig a 30 és 87 között). A vezérlést biztos megkapja, mert akkor el sem indulna. Viszont a kérdésem, hogy amikor elindul, akkor mindig félúton (vagy ugyanazon a ponton) áll meg, és következő ütemnél visszamegy pontosan a végállásba, vagy ilyenkor minden ütemben megy valameddig, aztán véletlenszerűen áll meg valahol? Előbbi esetben inkább a végálláskapcsoló a gyanúsabb szerintem, utóbbi esetben lehet a relé vagy vezeték/kontakt hiba. És mégegy kérdés, ha a többi fokozatban akkor kapcsolod le, mikor éppen fölfelé indul, akkor nem áll meg középen?

Elküldve

Helló! Tudna vki. segiteni nekem ??? Astrában G.Tdi kombi, merre van és van -e ablaktörlő fokozatkapcsoló? Ugyanis az ablaktörlöm 1- ső fokozatban feltöröl ,de vissza nem megy alaphelyzetbe csak a köv. periodnál. Előre is köszi

ÜDV!

Hasonló hibám volt, sajnos a szabályzó adta meg magát az ablaktörlő motor tetején. Ha kibontod és megnézed 3 rézlemezke van benne, az szabályozza az 1 fokozatot. Sajnos javítani nem lehet. Csak ezt a szabályzót megvenni megpróbálhatod. Nekem nem sikerült. Bontottat keress, kb. 5000 Ft de csak kompletten kapsz ( motor ezzel avezérlővel).

Elég ósdi megoldásnak tűnik, ha kell beszúrok pár képet, hogy mire számíts ha leszeded.

Elküldve

ÜDV!

Hasonló hibám volt, sajnos a szabályzó adta meg magát az ablaktörlő motor tetején. Ha kibontod és megnézed 3 rézlemezke van benne, az szabályozza az 1 fokozatot. Sajnos javítani nem lehet. Csak ezt a szabályzót megvenni megpróbálhatod. Nekem nem sikerült. Bontottat keress, kb. 5000 Ft de csak kompletten kapsz ( motor ezzel avezérlővel).

Elég ósdi megoldásnak tűnik, ha kell beszúrok pár képet, hogy mire számíts ha leszeded.

Az a végállás kapcsoló.

Elküldve

Sziasztok!

Kiss Ferenc vagyok.

Segítségre lenne szükségem legalább a hiba felderítésében-megállapításában!

Opel Combo 1.7 CDTI (Z17DTH) 2005 180eKm

A motor indul hidegen is de az alapjárat hidegen borzalmasan ingadozik van hogy le is áll(tartani kell a gázt)! Melegen tökéletesen jár könnyen indul műszer szerint minden rendben! Találkoztatok már ilyennel? Hol kezdjek neki? Segítsetek KÖSZÖNÖM!

Üdv.:Feri Debrecenből

Elküldve

Szerintem jobban jártál volna ha beilleszted az egész szöveget mert így macerás megkeresni ez előző hozzászolásod.

Szia ! Igazából úgy szerettem volna ahogy te is írtad, csak hát így sikerült. Az Opeltől,már csak a számítógéphez értek rosszabbúl. Ezért röviden leírom ide is.

2000-es kiadású 1,7 DTI ( ISUZU ) Opelom van. Előfordúl, hogy megtorpan, majd újra magához tér. De legutóbb meg kellett állnom, mert nem reagált a gázadásra. 1-2 perc után indítottam, és minden rendben volt egy darabig. Aztán ismét dadogott.

Erre a problémára szeretnék segítséget kapni.

Köszönettel.

Elküldve

Szia ! Igazából úgy szerettem volna ahogy te is írtad, csak hát így sikerült. Az Opeltől,már csak a számítógéphez értek rosszabbúl. Ezért röviden leírom ide is.

2000-es kiadású 1,7 DTI ( ISUZU ) Opelom van. Előfordúl, hogy megtorpan, majd újra magához tér. De legutóbb meg kellett állnom, mert nem reagált a gázadásra. 1-2 perc után indítottam, és minden rendben volt egy darabig. Aztán ismét dadogott.

Erre a problémára szeretnék segítséget kapni.

Köszönettel.

adagolóvezérlő hiba!

Elküldve

Sziasztok!

Astra G 2.2DTi vélemények, tapasztalatokat valaki esetleg megosztana szerény személyemmel?

Előre is köszi szépen ;)

Hát akkor inkább biciklivel járnék, mintsem Y22DTH val.

Elküldve

nincs azzal baj csak ne azt

egy 1.7DT még is bevállalnák :)

de DTL vagy DTH már nem

Most őszintén,mi a bajod a DTH-val?

Mindenkinek csak addig jó egy motor,amíg nincs vele semmi gond,valami beszarik,már rögtön elítélik :-)

Tisztelet a kivételnek.

Elküldve

Most őszintén,mi a bajod a DTH-val?

Mindenkinek csak addig jó egy motor,amíg nincs vele semmi gond,valami beszarik,már rögtön elítélik :-)

Tisztelet a kivételnek.

Én sem igazán értem, nekem annyi vele a bajom, hogy rövidtávon zabál. egyébként semmi. A motortérben a szűrőkön, olajon, generátoron kívül nem kellett ráköltöttem egy petákot sem, ellenben az 1,7-essel, ami szétrázta a klímacsövet, amitől megsült a kompresszor is. Adagolóvezérlő ami ennél "természetes", generátorból 3 db, vezérléscsere ami a 2.0-nál nincs. Volt az 1,7-nél AGR probléma, turbónyomás probléma és szívótorok kokszosodás is, nem beszélve a motortéri kontakt-hibákról, fals hibakódokról.

Az 1,7 dicsérete enyhén szólva nálam nem fedi a valóságot.

Sokat enyhít sérelmeimen a jó fogyasztása.

Elküldve

Most őszintén,mi a bajod a DTH-val?

Mindenkinek csak addig jó egy motor,amíg nincs vele semmi gond,valami beszarik,már rögtön elítélik :-)

Tisztelet a kivételnek.

egy : ne szójál be :D

kettő: én 1.7 és 1.9 DTx -re gondoltam

három : az x20dth asszem nem CR olajkályha ;)

Elküldve

Üdv!

A drágaságom (2003-as 1,7 Isuzu klímás tgk) a következő hibakódokat adja vissza:

0100; 0110; 0335;1125; 0704

Mekkora lehet a baj?

Augusztusban vettem, azóta belement több mint 15e km, nem régen cseréltünk komplett vezérlést. olajcsere nálam 7500 Km-enként volt.

A szervizlámpa vásárlást követően is már jelzett pár km megtétele után. De most már azt csinálja, és ezt hogy volt a héten pár autópályás utam vettem igazán csak észre: pár km után mikor felvillan a szervizlámpa a motor rángat egy picit és a teljesítménye érezhetően kevesebb lesz (max sebesség kb 120-ra esik vissza) Eddig ezt nem nagyon vettem észre ha volt is, mivel többnyire csak max 70-80 sebességgel megyek vele fordulatot 2500 fölé szinte soha nem forgatva. (Igyekszem kímélni, tőle függ a megélhetésem.)

Segítséget előre is köszönőm!

Elküldve

Üdv!

A drágaságom (2003-as 1,7 Isuzu klímás tgk) a következő hibakódokat adja vissza:

0100; 0110; 0335;1125; 0704

Mekkora lehet a baj?

Augusztusban vettem, azóta belement több mint 15e km, nem régen cseréltünk komplett vezérlést. olajcsere nálam 7500 Km-enként volt.

A szervizlámpa vásárlást követően is már jelzett pár km megtétele után. De most már azt csinálja, és ezt hogy volt a héten pár autópályás utam vettem igazán csak észre: pár km után mikor felvillan a szervizlámpa a motor rángat egy picit és a teljesítménye érezhetően kevesebb lesz (max sebesség kb 120-ra esik vissza) Eddig ezt nem nagyon vettem észre ha volt is, mivel többnyire csak max 70-80 sebességgel megyek vele fordulatot 2500 fölé szinte soha nem forgatva. (Igyekszem kímélni, tőle függ a megélhetésem.)

Segítséget előre is köszönőm!

én légtömegmérőre gyanakodnék

Elküldve

Üdv!

A drágaságom (2003-as 1,7 Isuzu klímás tgk) a következő hibakódokat adja vissza:

0100; 0110; 0335;1125; 0704

Mekkora lehet a baj?

Hi. ilyen tünet nekem is volt kb 1 éve asszem a 0335-ös hibával, ami főtengelyhelyzet-jeladó funkció rendellenesség, ha jól írom/emlékszem. Egy marha alapos tisztítás megoldotta egy időre, bár egyszer villant fel azóta megint. Ha végleg elromlik, sajnos nem megy a kocsi...

Elküldve

Hi. ilyen tünet nekem is volt kb 1 éve asszem a 0335-ös hibával, ami főtengelyhelyzet-jeladó funkció rendellenesség, ha jól írom/emlékszem. Egy marha alapos tisztítás megoldotta egy időre, bár egyszer villant fel azóta megint. Ha végleg elromlik, sajnos nem megy a kocsi...

de neked nem volt 100 meg 110 :)

a 335 meg lehet próbálni egy takarítással gyógyítani ..

sajna nem tudjuk ezek közül mi az élő és mi a tárolt hiba :(

Elküldve

Üdv!

A drágaságom (2003-as 1,7 Isuzu klímás tgk) a következő hibakódokat adja vissza:

0100; 0110; 0335;1125; 0704

Mekkora lehet a baj?

Augusztusban vettem, azóta belement több mint 15e km, nem régen cseréltünk komplett vezérlést. olajcsere nálam 7500 Km-enként volt.

A szervizlámpa vásárlást követően is már jelzett pár km megtétele után. De most már azt csinálja, és ezt hogy volt a héten pár autópályás utam vettem igazán csak észre: pár km után mikor felvillan a szervizlámpa a motor rángat egy picit és a teljesítménye érezhetően kevesebb lesz (max sebesség kb 120-ra esik vissza) Eddig ezt nem nagyon vettem észre ha volt is, mivel többnyire csak max 70-80 sebességgel megyek vele fordulatot 2500 fölé szinte soha nem forgatva. (Igyekszem kímélni, tőle függ a megélhetésem.)

Segítséget előre is köszönőm!

0100, 0110 azok lehetnek attól, hogy vezérléscserekor elindítottátok légtömegmérő nélkül, akkor törölve lettek a kódok?

a 0704 kuplungkapcsoló, kb 1 hónapja nekem is bedobta egyszer, ez nem okoz teljesítményvesztést.

A 0335 már érdekesebb lehet,

az 1125-öt pedig akkor szokta dobálni, ha a szívótorokban retkes a nyomásmérő.

Én azt csinálnám, hogy légtömegmérő csatiját befújnám kontakspray-vel és kitörölném az összes hibát, aztán megnézni milyen hibát ad be legközelebb elsőre. Hibakódok keletkezhetnek szerelés közben is, ha gyújtást ad valaki. Telerakja egyből a hibatárolót ha nem jönnek adatok.

én az 1125-re gyanakodom :-D

Elküldve

csak érdekesség kedvéért :)

az 1125 4 hibakódot is jelenthet

kritikus rendszer meghibásodás 1

kritikus rendszer meghibásodás 2

töltőnyomás mágnesszelep feszültség alacsony

töltőnyomás mágnesszelep feszültség magas

ezért nem barátom a kivillogtatás :)

a végeredmény majdnem ugyan az mind a 4 esetben ,csak másképpen kell megközelíteni a problémát ... nem tölt a turbó.. :)

Elküldve

a végeredmény majdnem ugyan az mind a 4 esetben ,csak másképpen kell megközelíteni a problémát ... nem tölt a turbó.. :)

Pont mint nekem a 0136 meg a 0140 a Corsánál amit az évzárón kiolvastunk. A lényeg annyi hogy sok az oxigén a kipufogógázban, de hogy ez most lambda szonda, légtömegmérő, vagy valahol falsot szív, az ebből nem derül ki. A kódok lambdára mutatnak, de mivel egyszer jó, egyszer nem (hol van hibakód, hol meg eltűnik), ez nem ilyen egyértelmű...

Elküldve

Pont mint nekem a 0136 meg a 0140 a Corsánál amit az évzárón kiolvastunk. A lényeg annyi hogy sok az oxigén a kipufogógázban, de hogy ez most lambda szonda, légtömegmérő, vagy valahol falsot szív, az ebből nem derül ki. A kódok lambdára mutatnak, de mivel egyszer jó, egyszer nem (hol van hibakód, hol meg eltűnik), ez nem ilyen egyértelmű...

persze...

ezért kell minden értéket átnézni

és úgy kiszűrni

Elküldve

adagolóvezérlő hiba!

Hát ez elég rosszúl hangzik. Mi a megoldás, tudom e javítani, és ha nem tudom akkor mennyire fáj a dolog. Próbáltam hibakodot villogtatni, ( kuplung,-gáz,-gyújtás ) de nem dobott ki semmit. ( Igazából hol kéne villognia ? ) A sárga lámpa a fordmérő alján sem ég mindig. Tegnap a fiamnak ált meg a kocsi, de akkor a sárga lámpa nem égett.

Ezek a " Héber " szavak mint a légtőmegmérő, meg AGR probléma, meg szívótorok kokszosodás, nálam szóbajöhetnek ? És mit kell vele csinálnom. Bocsánat ha naívakat kérdezek, de Trabanton nöttem fel.

Köszönettel. Gyuri

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.