Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv!

Nekem is hasonló gondjaim vannak, kiegészítve azzal, hogy nálam semmit nem mozdul a mutató. Kompival megnéztük, jeladó jó, mert jelet ad, de a mutató meg se nyikkan. Műszercsere lesz.

Viszont a fűtés az KATASZTRÓFÁLIS sajnos nem tudok rá jobb szót mondani. 1-2 évvel ezelőtt még csak csak volt benne hőfok. Most valami hiba folytán langyos levegőt fúj max. Pedig tegnap 200 km is mentem vele.

Eldugulhat a fűtőradiátor, vagy a fűtéscsap nem nyit eléggé? Van valami megoldás erre? ( ülésfűtést tervezem majd...)

Várom a válaszokat!

Létezik fűtött ablakmosó spricni?

Nekem ez inkább teljesen nyitva levő termosztátra hasonlít. Inkább azt kellene megnézni első körben, hogy hidegen beindítod, és várod, hogy melegedjen a motor álló helyzetben. Ha a motorral együtt a hűtőradiátor is szinte azonnal langyosodni kezd, akkor hibás a termosztát és lehet, hogy semmi más gond nincs is.

Link to comment
Megosztás:

Létezik fűtött ablakmosó spricni?

Tudtommal G-hez nem.

B Omegához igen, de az nem megy bele.

Az Insigniáé belemegy, de ott meg nem maga a spricni fűtött, hanem van egy fűtőelem a csőben úgy 50-60cm-rel a fúvókák előtt, amin keresztülvezetik az ablakmosófolyadékot és az felmelegíti. Ennek az az előnye hogy nincs szükség a fűthető spricni viszonylag nagy helyigényére (az Omegáé vagy 5-6 centi mélyen benyúlik lefelé a motortérbe) mert ezt a fűtőelemet bárhova el lehet helyezni, viszont ha ilyen messze van a fúvókáktól akkor a hatékonysága kérdéses.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ez inkább teljesen nyitva levő termosztátra hasonlít. Inkább azt kellene megnézni első körben, hogy hidegen beindítod, és várod, hogy melegedjen a motor álló helyzetben. Ha a motorral együtt a hűtőradiátor is szinte azonnal langyosodni kezd, akkor hibás a termosztát és lehet, hogy semmi más gond nincs is.

A termosztáto tavaly cseréltem 2x, idén megint vettem bele egy gyári GM-es termó, mert tavaly valami no name került bele. Én is erre tippeltem elöszőr, de nem lehet rossz a termó. 89 fokos, és langyos a levegő ami bejön, de majd rámérek, hogy hány fokos, kíváncsi vagyok hasonló Y17DT-seknek is annyi-e az érték......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.7CDTi-nél nekem sem nagyon akar melegedni, a kiegyenlítő tartályba spriccelő ágat egy picit leszűkítettem, hogy alig alig jöjjön rajta a melegvíz, a klímahűtő elé pedig tettem kartont, így valamennyivel gyorsabban melegszik, de így is van vagy 10km mire üzemmeleg, viszont elég hamar fűt és elég meleget nyom, nem hiszem, hogy ebből többet ki lehetne hozni, viszont mostanában nem sokat használjuk ezt a verdát, és 2-3 nap alatt lemerül az akksi, 13.7-et tölt, új az akksi, ha töltővel feltöltjük, akkor is 3-4 nap után már nem teker eléggé, az önindítót levettük, nem vesz fel sok áramot, ki lett tisztítva, zsírozva... viszont hidegen vibrál a világítás, meg a műszerfal, meg minden világító berendezés, mintha hullámzó lenne a töltés, generátor a következő gyanúsított, bár nem mértünk hullámzó töltést.... valakinek tapasztalat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.7CDTi-nél nekem sem nagyon akar melegedni, a kiegyenlítő tartályba spriccelő ágat egy picit leszűkítettem, hogy alig alig jöjjön rajta a melegvíz, a klímahűtő elé pedig tettem kartont, így valamennyivel gyorsabban melegszik, de így is van vagy 10km mire üzemmeleg, viszont elég hamar fűt és elég meleget nyom, nem hiszem, hogy ebből többet ki lehetne hozni, viszont mostanában nem sokat használjuk ezt a verdát, és 2-3 nap alatt lemerül az akksi, 13.7-et tölt, új az akksi, ha töltővel feltöltjük, akkor is 3-4 nap után már nem teker eléggé, az önindítót levettük, nem vesz fel sok áramot, ki lett tisztítva, zsírozva... viszont hidegen vibrál a világítás, meg a műszerfal, meg minden világító berendezés, mintha hullámzó lenne a töltés, generátor a következő gyanúsított, bár nem mértünk hullámzó töltést.... valakinek tapasztalat?

nekem is alapjárat környékén gyenge a töltésem 1500as fordulat körül rendben van. tuti generátort fogok cserélni minimálisan drágább mint mejavítani

már kétszer volt javítva minimum

amúgy nekem is Varta akum van kék fedeles nem volt olcsó. Haveromé fél év után elgyengült csere lett a vége

Link to comment
Megosztás:

A termosztáto tavaly cseréltem 2x, idén megint vettem bele egy gyári GM-es termó, mert tavaly valami no name került bele. Én is erre tippeltem elöszőr, de nem lehet rossz a termó. 89 fokos, és langyos a levegő ami bejön, de majd rámérek, hogy hány fokos, kíváncsi vagyok hasonló Y17DT-seknek is annyi-e az érték......

nézd meg a két fűtéscsövet ami kijön a tűzfalból

ha egyforma meleg úgy hogy rajta a fűtés tuti az elektromos csapod halt meg

én már megjártam

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1.7CDTi-nél nekem sem nagyon akar melegedni, a kiegyenlítő tartályba spriccelő ágat egy picit leszűkítettem, hogy alig alig jöjjön rajta a melegvíz, a klímahűtő elé pedig tettem kartont, így valamennyivel gyorsabban melegszik, de így is van vagy 10km mire üzemmeleg, viszont elég hamar fűt és elég meleget nyom, nem hiszem, hogy ebből többet ki lehetne hozni, viszont mostanában nem sokat használjuk ezt a verdát, és 2-3 nap alatt lemerül az akksi, 13.7-et tölt, új az akksi, ha töltővel feltöltjük, akkor is 3-4 nap után már nem teker eléggé, az önindítót levettük, nem vesz fel sok áramot, ki lett tisztítva, zsírozva... viszont hidegen vibrál a világítás, meg a műszerfal, meg minden világító berendezés, mintha hullámzó lenne a töltés, generátor a következő gyanúsított, bár nem mértünk hullámzó töltést.... valakinek tapasztalat?

10km az normálisnak mondható. A karton kicsit letakarja a motort, nem hűti úgy a blokkot a menetszél, így valóban gyorsabban melegszik.

13,7 az kevés, és valószínűleg ha bekapcsolsz további fogyasztókat, akkor meredeken esik. Valószínűleg hibás valamelyik dióda, vagy leszakadt az egyik tekercsvég a diódahídról. Aki ért hozzá, rendbe tudja rakni. Tedd/tetesd rendbe minél előbb, mert az akkut kinyírja a folyamatos részleges töltöttség.

Link to comment
Megosztás:

Hasonlitsd össze a következő adatlista paramétereket:

Tényleges előtöltés

és

Kívánt befecskendezés kezdet

A befecskendezés aktuális kezdőértéke nem megfelelő

Maximális teljesítmény redukálódik

Szia.

Megtaláltam egy régebbi hozzászolásodat. Gondban vagyok én is a DTI Vectrával, ugyanezt a hibakódot írja nekem is, motor erőtlen, 2000 max fordulat, dadog, füstöl.

Valóban adagoló hba?

Link to comment
Megosztás:

"amúgy nekem is Varta akum van kék fedeles nem volt olcsó. Haveromé fél év után elgyengült csere lett a vége"

Tavaly vettem egy varta aksit,de azt hiszem nekem is cserés lesz.Nyáron felújíttattam a generátort,de most bejöttek a hidegek és már nyöszörög.Varta többet nálam számításba sem jöhet!

Link to comment
Megosztás:

"amúgy nekem is Varta akum van kék fedeles nem volt olcsó. Haveromé fél év után elgyengült csere lett a vége"

Tavaly vettem egy varta aksit,de azt hiszem nekem is cserés lesz.Nyáron felújíttattam a generátort,de most bejöttek a hidegek és már nyöszörög.Varta többet nálam számításba sem jöhet!

az akksi nyöszörög vagy az öninditót?

nekem is volt egyszer egy akksi gyanum hogy nehezen forgott

de végül öninditó javitás lett a megoldása

csere előtt méresd le terheléssel az akkut

Link to comment
Megosztás:

uraim. menet közben ha hirtelen nagy gázt adok fekete füst és ma vettem észre hogy ujbol ránget aztán joideig nem . oilt nem eszi jol huz hibakod nincs ,y17 dt-im van 2001-es évjárat, a rángatással együtt van a fekete füst, ezt azelött nem csinálta. köszi a válaszokat.

EGR szelep koszos kormos

Link to comment
Megosztás:

WESZI A kérdésedre a válasz nekem is megállt a mult héten kivettem az elektronikát belöle /4db m6x30 / csavar irány törökbálint 2óra mulva röfögött az auto elötte ugyanezt a hibakodot produkálta , azota jó.a szerelö honlapját megtalálod a fórum tartalomjegyzékébe de ha visszaolvasol megtralálod az egyik irásban kék betükkel .CSAK ODA MENJ MERT MÁR ELÉGGÉ LEVÁGTAK anyagilag gondoltam. n ekem y17dt-m van .

ez TUTI :)), nekem is ő csinálta meg . és csak dicsérni tudom

:) sóóót, családi látogatása alkalmával beugrott érte és visszafelé készen hozta vissza az adagolóvezérlő elektronikát

az OPEL márkaszervizben csak hitetlenkedtek mikor visszapakolva rögtön indult a motor :)

Link to comment
Megosztás:

ezen a motoron hol van az EGRszelep y17 dt -m van.

a szívósor tetején, a motor jobb oldalán látsz egy fém csövet na ez megy a szelep oldalába

a bontás nem nehéz kezdődik a légszűrő csövek eltávolításával, aztán leveszed a motorvezérlőt és tartóját ,kioldod az előbb említett fém csövet a szelepből .2 csavar fogja a szelepet meg egy vákuumcső

291458_486698778008321_1781202183_o_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az normális, hogy az egyik visszatérő csőben, ami a motor felől van a kiegyenlítő tartályban, hidegen is azonnal megindul a hűtőfolyadék áramlás?

Hülye megoldás. Sajnos normális, ezzel pedig szökik a meleg víz mint az állat. Automata légtelenítésre szolgál. Én beszűkítettem a csövet annyira, hogy éppen hogy csak csöpög, így hideg marad a kiegyenlítő, és az abból távozó cső is. Hidegindításnál kb 1,5 l vizet nem kell megmelegítenie feleslegesen + ami ezen a körön távozó hő. Csak saját felelősségre és tökéletes motoron szűkíteni!! :-) Légtelenítés után akár lezárni is lehetne, de a biztonság kedvéért szivárgósra hagytam

Ha leüríted a hűtőfolyadékot akkor a beiktatott szűkítésre figyelni kell, mert feltöltéskor ezen a vékony csövön kellene távoznia a levegőnek a hengerfejből, Ami végül is megtörténik, csak lassabban.

Gyorsabban melegszik ettől, de csak azoknak ajánlom akik maguk javítanak autót.

Link to comment
Megosztás:

Hülye megoldás. Sajnos normális, ezzel pedig szökik a meleg víz mint az állat. Automata légtelenítésre szolgál. Én beszűkítettem a csövet annyira, hogy éppen hogy csak csöpög, így hideg marad a kiegyenlítő, és az abból távozó cső is. Hidegindításnál kb 1,5 l vizet nem kell megmelegítenie feleslegesen + ami ezen a körön távozó hő. Csak saját felelősségre és tökéletes motoron szűkíteni!! :-) Légtelenítés után akár lezárni is lehetne, de a biztonság kedvéért szivárgósra hagytam

Ha leüríted a hűtőfolyadékot akkor a beiktatott szűkítésre figyelni kell, mert feltöltéskor ezen a vékony csövön kellene távoznia a levegőnek a hengerfejből, Ami végül is megtörténik, csak lassabban.

Gyorsabban melegszik ettől, de csak azoknak ajánlom akik maguk javítanak autót.

Köszönöm a hasznos, ötletes megoldást! ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.