Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Így van, az felel a hűtőventillátorok vezérléséért és a klímaventillátorért is, de ez is csak a korai autókban van benne, talán 2002 után sima relék végzik a vezérlést jóval egyszerűbb formában.

Amúgy először én sem értettem hogy milyen fehér dobozkára gondoltok, lévén az enyém például fekete. :D

Link to comment
Megosztás:

szasztok! Van egy 1.7 isuzu motoros turbodiesel opel g astrám.olyan gondja van,hogy váltáskor mikor kinyomom a kuplungot és elengedem a gázt a motor fordulatszáma valamikor feljebb megy nem pedig lejjebb. cseréltek rajt programot is,de mindig ugyan azt csinálja. van olyan is,hogy menet közben üresbe gurulok és a fordulatszám akkor áll csak be 900-ra,ha megáll az autó,de nem mindig csinálja.ha valaki tud segítsen!

Link to comment
Megosztás:

szasztok! Van egy 1.7 isuzu motoros turbodiesel opel g astrám.olyan gondja van,hogy váltáskor mikor kinyomom a kuplungot és elengedem a gázt a motor fordulatszáma valamikor feljebb megy nem pedig lejjebb. cseréltek rajt programot is,de mindig ugyan azt csinálja. van olyan is,hogy menet közben üresbe gurulok és a fordulatszám akkor áll csak be 900-ra,ha megáll az autó,de nem mindig csinálja.ha valaki tud segítsen!

szia. nekem is ilyenem van 6 éve de én már megszoktam hogy amig gurul addig 1000 körül a ford.üresbe ha megállt akkor leesik 800-850-re és csedesen röfög mig el nem indulok vele.

Link to comment
Megosztás:

szasztok! Van egy 1.7 isuzu motoros turbodiesel opel g astrám.olyan gondja van,hogy váltáskor mikor kinyomom a kuplungot és elengedem a gázt a motor fordulatszáma valamikor feljebb megy nem pedig lejjebb. cseréltek rajt programot is,de mindig ugyan azt csinálja. van olyan is,hogy menet közben üresbe gurulok és a fordulatszám akkor áll csak be 900-ra,ha megáll az autó,de nem mindig csinálja.ha valaki tud segítsen!

Nekem is ilyen szerintem normális

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Nah kezdi a kocsi piszkálgatni az agyamat..... :-(

Összemosta az olajat meg az vizet! Ez a legújabb az amúgy sem rövid listán és ha ebben az ütemben folytatja, akkor nagyon hosszú lesz.....

De jöjjön a lényeg, vettem fej tömítéskészletet, de a készletben van egy pár valami, amit nem tudok eldönteni hogy hová megy! Nyolc darab 2-3 cm körüli piros kis műanyag hüvely, mintha szívószálból lennének levagdalva. Mindegyik hüvely egyik vége kicsit le van peremezve....

Köszi a segítséget!!!!!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

Már csak azt kellene tudni, hogy milyen jeladó való a kocsiba, mert van olyan, amibe közvetlenül megy bele a csatlakozó és van olyan, amelyikből egy kb 15 cm-es vezeték végén van a csatlakozó.

Megtörtént a csere, úgy néz ki, valóban a jeladó volt a hunyó. Most hidegen és melegen is kifogástalanul indul a masina.

Link to comment
Megosztás:

szasztok! Van egy 1.7 isuzu motoros turbodiesel opel g astrám.olyan gondja van,hogy váltáskor mikor kinyomom a kuplungot és elengedem a gázt a motor fordulatszáma valamikor feljebb megy nem pedig lejjebb. cseréltek rajt programot is,de mindig ugyan azt csinálja. van olyan is,hogy menet közben üresbe gurulok és a fordulatszám akkor áll csak be 900-ra,ha megáll az autó,de nem mindig csinálja.ha valaki tud segítsen!

Sziasztok!

Én friss dízeles vagyok és éppen erre akartam rákérdezni, hogy normális-e ez, hogy sebességváltáskor picit feljebb pörög a fordulat, de a sok visszajelzés, akkor megnyugtatott. :) Gondolom ez valami elektromos gázpedál késés lehet, vagy talán a turbó pörgeti fel. Azt hiszem, akkor hozzá kell szokni, hogy gáz elvesz és csak utána kuplung kinyom. :)

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Főleg Caravan 1.7DIT tulajoktól kérdezném, hogy a mostani fogyasztásuk (főleg város) hogyan alakul?

Valami oknál fogva nekem 8l, pedig nincs kihajtva a lelke... (2-2.500-nál van vátva, 50-énl már 4-ben van). Mivel lehet a gond?

Az előd is Isuzu dizel volt (F), de az -15 alatt se evett ennyit, pedig 400e volt benne.

A motornak kb. mennyi idő kell, hogy elérje az üzemi hőfokot? Nálam elég lassan mászik a mutató...

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2006 évjáratu Opel G ASTRA 1.7CDTI autom van és megjelent a műszerfalon a motorvezrlő rendszer ikon világit folyamatosan!

Azt mondták arra hogy cserélni kell a vezérlést most van benne 131.000km

az lenne a kérdésem hogy még menyi KM tudok vele elmenni mert jelenleg nem állok ugy anyagilag hogy meg tudjam csináltatni!

válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

2006 évjáratu Opel G ASTRA 1.7CDTI autom van és megjelent a műszerfalon a motorvezrlő rendszer ikon világit folyamatosan!

Azt mondták arra hogy cserélni kell a vezérlést most van benne 131.000km

az lenne a kérdésem hogy még menyi KM tudok vele elmenni mert jelenleg nem állok ugy anyagilag hogy meg tudjam csináltatni!

válaszotokat előre is köszönöm!

Én úgy tudom -ha rosszul, akkor a többiek majd kijavítanak-, hogy ebben az autóban nincs olyan érzékelő, ami a vezérléscsere intervallumát figyelné, így Nálad valamilyen más probléma van szerintem. Nem ártana egy hibakód olvasás vagy villogtatás.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítségeteket szeretném kérni. Egy 2006-os évjáratú 1,7 CDTI astrám van motorkódom Z17DTL néhány napja

az alábbi problémám van: az indítás után égve marad a műszerfalon a motort jelző sárga lámpa. Az autó működik,

a hibakód olvasó P0105 hibát jelzett hibakód kiütve most nem világít a sárga lámpa.

A hibakód MAP szenzor hiba. Legalábbis ezt mondta a szerelő. Riogattak EGR szeleppel turbóval stb....

Segítsetek én Zala megyei vagyok ismertek-e egy jó becsületes szerelőt aki érti a dolgát????

köszi

Link to comment
Megosztás:

Ez nehéz kérdés, ugyanis egy csomó mindentől függ.

Alapvetően minden Astra tankja (motortípustól függetlenül) 52 literes, de 48-49-nél többet nemigen fogsz tudni tankolni bele mert olyankor már szinte ki sem tér a mutató és csak villog a tartalékot jelző lámpa... Ebből kiindulva fél tanknál elvileg 26 liternek kellene lennie benne ha lineárisan mérne az üzemanyagszintjelző, csakhogy nem úgy mér: ha tele tankkal elkezdesz járkálni akkor eleinte lassabban fogy az üzemanyag (a szintjelző szerint), később gyorsabban, következésképp a fél tankot jelző pálcika nem fél tanknál van, hanem úgy 55% környékén. A fentiek miatt azt mondanám hogy ha a fél tankot jelző osztásnál van a mutató, akkor olyan 22-23 litert fogsz tudni rátankolni, de még ez sem feltétlen igaz, mert az egész függ a kútoszloptól (mennyire érzékeny a kiáramló üzemanyaggőzökre, azaz hány liternél kattan le a pisztoly), valamint az üzemanyagforgalmazó cégtől, de még az évszaktól is (MOL-nál pl. télen kevésbé habzik a gázolaj mint nyáron, más társaságnál gondolom megint másként van).

Link to comment
Megosztás:

Ez nehéz kérdés, ugyanis egy csomó mindentől függ.

Alapvetően minden Astra tankja (motortípustól függetlenül) 52 literes, de 48-49-nél többet nemigen fogsz tudni tankolni bele mert olyankor már szinte ki sem tér a mutató és csak villog a tartalékot jelző lámpa... Ebből kiindulva fél tanknál elvileg 26 liternek kellene lennie benne ha lineárisan mérne az üzemanyagszintjelző, csakhogy nem úgy mér: ha tele tankkal elkezdesz járkálni akkor eleinte lassabban fogy az üzemanyag (a szintjelző szerint), később gyorsabban, következésképp a fél tankot jelző pálcika nem fél tanknál van, hanem úgy 55% környékén. A fentiek miatt azt mondanám hogy ha a fél tankot jelző osztásnál van a mutató, akkor olyan 22-23 litert fogsz tudni rátankolni, de még ez sem feltétlen igaz, mert az egész függ a kútoszloptól (mennyire érzékeny a kiáramló üzemanyaggőzökre, azaz hány liternél kattan le a pisztoly), valamint az üzemanyagforgalmazó cégtől, de még az évszaktól is (MOL-nál pl. télen kevésbé habzik a gázolaj mint nyáron, más társaságnál gondolom megint másként van).

Köszönöm szép a segítséged! ;)

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek melyik fajta kifizethető diagnosztikai kábelt érdemes megvenni Y17DT-hez? Léteznek ugyebár mindenféle Bluetooth-os OBD2-es csatlakozós ELM327-es "kábelek" meg ugyanilyenek USB-s be, aztán van ez az OP-COM kábel, ami talán ugyanaz, mint az elötte említett, nem ismerem pontosan. Szóval melyik az a Diagnosztikai kábel, ami a legjobban használható ezekhez a dízel verdákhoz? Milyen szoftvereket lehet beszerezni hozzájuk, amikkel működnek, és jól használhatóak és persze nem százezrekbe kerülnek?

Én pl szeretnék tempomatot tenni az autóba és azt az ECU-ba engedélyezni kellene, ahoz milyen kábel és szoftver szükséges?

Köszönöm a segítségeket!

Link to comment
Megosztás:

Létezik olyan Isuzu motor, ami Y17DT léttére 1700cc?

Az okmányiroda, az eredetvizsga és a műszaki vizsgáztatók szerint az autóm 1.7 DT Caravan: 1700cc/55kW. 1320kg önsúllyal...

Létezik ilyen változat?

Y17DT

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 79,0

Hub (mm): 86,0

Volumen (cm³): 1686

Leistung (kW bei min-1): 55 / 4400

Drehmoment (Nm bei min-1): 165 / 1800 - 3000

Verdichtung: 18,4 : 1

Motormanagement: Denso ECD-V5

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, Katalysator

Besonderheiten: E-Gas, Turbolader Garrett GT1544

Verwendung: Astra G (F17(+)WR, F17(+)WR.V1), Combo C (F17(+)WR), Corsa C (F17(+)WR), Meriva (F17+WR)

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köv. problémám van, 2002-s G astra combi 1.7dti nemrég volt vezérműszíjcsere 240E km van az autóban, erről tudok, 4 évesen vettem!

Most éles "traktoros" motorhang hallatszik s főként az utastérbűl.Eddig szép "dízel" hangja volt. Szerelő szerint váltó probléma okozza a zajt, de annak mi köze van a motorhoz? Váltó, kuplung problémát nem tapasztalok! Megnéztük a motortartogumibakokat, ott az egyik van megkopva.

Más: Valamint ha az út egyenetlen, halk, olyan tompa hangolt hallok. Ha beülünk az autóba elég ha előre s nincs megpakolva, hátul a kerekenél "Lovaslocsis" nyekergő hang hallatszik, természetesen csak száraz időban, ha esik az eső akkor nem nyekereg!

Ezeknek a problémáknak a javítattása mennyibe fog fájni kb.? Szeretném lecseréln H astra-ra de előtte azért rendberakatnám az autót!

Köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.