Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Helló!

Az alábbi problémám akadt:

Teljesen szabálytalan időközönként, melegen az autó nem akar beindulni. Az önindító teker, de mégsem indul, mintha nem kapna üzemanyagot. Hidegen semmi gond, azonnal indul. Menet közben nincs gond, ah beindult, akkor szépen jár. Hibajelet nem tárol, úgyhogy nem tudom, mi lehet a gond.

Ha valaki találkozott már ilyen problémával, megoszthatná a tapasztalatokat.

Köszi!

főtengely jeladó melegen megszakad....

Link to comment
Megosztás:

amikor nekem beszart a főtengely jeladó, akkor menet közben megállt a kocsi és kigyulladt a narancssárga kontroll lámpa. Többé be sem indult a gép, amíg ki nem cserélték a jeladót, persze ettől még lehet ez is az ok..

Wessz jól mondja, amikor még csak sz@rakodik a főtengely jeladó, akkor csinál úgy ahogy steve78 írta. Nálad már végleg megadta magát, azért állt le menet közben (és többé el sem indult) a gép. A helyzet javulni nem fog, előbb-utóbb steve78 is eljut ide ha nem cseréli...

Link to comment
Megosztás:

Wessz jól mondja, amikor még csak sz@rakodik a főtengely jeladó, akkor csinál úgy ahogy steve78 írta. Nálad már végleg megadta magát, azért állt le menet közben (és többé el sem indult) a gép. A helyzet javulni nem fog, előbb-utóbb steve78 is eljut ide ha nem cseréli...

Lehet, hogy tényleg a jeladó a hunyó, de nekem hasonló indítási problémát okoztak a porlasztók, meg miután azok cserélve lettek, egy hónappal később a közös nyomócső is. Tehát én csak azt mondom, hogy mielőtt bármilyen alkatrészbe ruháznék átnézetném egy szakival, aki műszerrel ki tudja mérni, hogy mi a gond.

Link to comment
Megosztás:

főtengely jeladó melegen megszakad....

Wessz jól mondja, amikor még csak sz@rakodik a főtengely jeladó, akkor csinál úgy ahogy steve78 írta. Nálad már végleg megadta magát, azért állt le menet közben (és többé el sem indult) a gép. A helyzet javulni nem fog, előbb-utóbb steve78 is eljut ide ha nem cseréli...

Lehet, hogy tényleg a jeladó a hunyó, de nekem hasonló indítási problémát okoztak a porlasztók, meg miután azok cserélve lettek, egy hónappal később a közös nyomócső is. Tehát én csak azt mondom, hogy mielőtt bármilyen alkatrészbe ruháznék átnézetném egy szakival, aki műszerrel ki tudja mérni, hogy mi a gond.

Már csak azt kellene tudni, hogy milyen jeladó való a kocsiba, mert van olyan, amibe közvetlenül megy bele a csatlakozó és van olyan, amelyikből egy kb 15 cm-es vezeték végén van a csatlakozó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 1999 Opel Astra G 1,7td (német motoros) autóm van! Segítségre lenne szügségem! A fogyasztása hihetetlen egyszerűen! KB 12-13 litert fogyaszt! Ez elég hihetetlen hiszen még ez is meg ált 6-7 literből , de sajnos ez van! Voltam már több szerelőnél is.... Előtöltés volt állítva rajta, de semmi. Előtte a motorhiba lámpa is fel fel világított és akkor az erő is elment, de ez megoldódott!EGR szelep is ki lett tisztítva. Pár éve adagoló már lett cserélve rajta!! De utána sem evett ennyire rengeteget! Ha valaki tudna segíteni nekem , vagy tud adni egy tippet annak nagyon örülnék mert leeszi lassan a gatyámat is! Várom a segítségeket! Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Tök új vagyok, sosem volt Opelom,de most vettem egy 1.7 dti G Astrát.Természetesen szűrők cseréje és olaj cserével kezdtem . Astrás ismerősöm tanácsára vettem Castrol Edge turbó diesel 5 w 40 olajat és mióta meg volt az olajcsere hidegen nehezebben kapja fel az olajat,kb 3-4 mp .Elötte a a kitudja mikori olajjal nem volt ilyen problémám. Mi erről a véleményetek ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! Tök új vagyok, sosem volt Opelom,de most vettem egy 1.7 dti G Astrát.Természetesen szűrők cseréje és olaj cserével kezdtem . Astrás ismerősöm tanácsára vettem Castrol Edge turbó diesel 5 w 40 olajat és mióta meg volt az olajcsere hidegen nehezebben kapja fel az olajat,kb 3-4 mp .Elötte a a kitudja mikori olajjal nem volt ilyen problémám. Mi erről a véleményetek ?

Link to comment
Megosztás:

Minden injektor jó, be lettek méretve, illetve be lettek állítva.

Több fórumon is olvastam, hogy a főtengely jeladó hibája okozhat ilyen problémát, de baromi drága az új bosch, úgyhogy nem merem megvenni, mert mi van, ha nem az okozza.

Gondoltam bontottra is, de ugye az is lutri.

Megpróbálom kivenni, kitisztítani, a csatlakozóját kontakt tisztítóval befújni, aztán majd meglátom, mi lesz.

szia. ma már ha valamire valo a bontos ad valamennyi beszerelési garanciát az eledott alkatrészre én már 2 olyan dolgot vettem ami befolyásolja a müködést azota is jo a kütyü , y17dt-m van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Egy kis segítség kellene.

1. Hol tudom megnézni, hogy az astrám melyik hónapban volt gyártva?

2. Légtömegmennyiség mérőt szeretném kicserélni, viszont két Bosch számmal találtam hozzávalót és nem tudom melyik a jó. Az egyik szám 0 281 002 180, a másik meg 0 281 002 428. Az enyémen sajnos semmi nincs ráírva.

Esetleg ha vkinek ugyanez a motorja van nagyon megköszönném ha leovasná róla a számot. Mondjuk az Opel szám is jó lenne.

Astra G 2.0 DTI 16v, év. 2000, motorkód Y20DTH, kombi (f35).

Link to comment
Megosztás:

T csoki1958!

A BP konszern Castrol Edge Fst Turbo Diesel 5W-40 márkanéven forgalmazott motorolaja semmilyen GM (Opel) gyártóművi jóváhagyással nem rendelkezik. Ezért GM (Opel) motorba nem való.

A BP konszern Castrol márkanéven forgalmazott GM Dexos 2-t teljesítő motorolajai:

Castrol Edge Fst 5W-40

Castrol Magnatec C3 5W-40

Castrol Edge Professional OE 5W-30

Castrol Magnatec Professional MP 5W-30

Más csomagolásban:

BP Visco 7000 C 5W-40

BP Visco 5000 M 5W-30

Link to comment
Megosztás:

hello

Van egy 2003 as opel astra caraván njoy 1.7 DTI m.

Olyan problémám van hogy hidegen ha beindítom 4-5 mp ig nem alszik el az olajnyomás.

valahol azt olvastam hogy ez normális szerintetek?

kösz

Az azért sok.

És akkor lesz a kocsi hangja is jobb? Mert ha igen, akkor vagy az olajod, vagy a szivattyúd a rossz. ha nem akkor lehet akár a gomba is a ludas...

Link to comment
Megosztás:

Előre is elnézést kérek, de ekkora hülyeséget már régen olvastam :)) ....hogy egy fórumnak ne az legyen a célja, hogy minél több hozzászólás érkezzen be :). Ez tényleg szomorú dolog ha így gondoljátok. Persze lehetnék klubtag és írhatnék reggeltől estig de hát ahogy olvashatjátok itt sokan vannak újoncok és kérdeznének ezt azt, (többet is), véleményeket megosztanának stb. de a korlátok határt szabnak :(. Szóval ezelőtt sokkal barátibb volt ez az oldal.

Remélem nem sértettem meg senkit, nem ez volt a célom.

Link to comment
Megosztás:

hello

Van egy 2003 as opel astra caraván njoy 1.7 DTI m.

Olyan problémám van hogy hidegen ha beindítom 4-5 mp ig nem alszik el az olajnyomás.

valahol azt olvastam hogy ez normális szerintetek?

kösz

Szia!

Ez a dolog engem is érdekelne,mert nekem is 3-4 mp múlva alszik ki a pilács indítás után.

Ha jutottál valamire ez ügyben,írd meg légyszi.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Az azért sok.

És akkor lesz a kocsi hangja is jobb? Mert ha igen, akkor vagy az olajod, vagy a szivattyúd a rossz. ha nem akkor lehet akár a gomba is a ludas...

Szia!

Lehetséges,hogy a szivattyú szűrője lehet teli mindenféle "kosszal",és azért szívja fel nehezen az olajat?

Link to comment
Megosztás:

Előre is elnézést kérek, de ekkora hülyeséget már régen olvastam :)) ....hogy egy fórumnak ne az legyen a célja, hogy minél több hozzászólás érkezzen be :). Ez tényleg szomorú dolog ha így gondoljátok.

Pedig így van.

A fórumnak az a célja hogy a felhasználóit (pláne ha azok a fórum fenntartásáért fizetnek) a lehető legteljesebb mértékben kiszolgálja, azok igényeit kielégítse. Ennek a célnak jobban megfelel naponta 100 témába vágó hozzászólás, mint naponta 2000 szükségtelen, értelmetlen és irreleváns marhaság mondjuk pl. a baglyok szaporodásáról.

Magyarul nem a hozzászólások száma, hanem azok minősége számít.

Link to comment
Megosztás:

Hát úgy látom ez a hozzászólási korlátozás nem igazán a fórum malmára hajtja a vizet... :((

A korlátozást -mivel benne van a szabályzatban - el kell fogadnunk. Én egyet értek azzal, hogy mi akik nem fizetünk, kevesebbet írhatunk. Az egy kicsit rossz, hogy az 5 hozzászólás/24 óra nem valós.

Ha ma reggel ítram egyet 8 órakor, este írnék még kettőt, holnap reggel fél nyolckor írnék még kettőt, akkor ugye megvan az öt hozzászólás, tehát legközelebb holnapután reggel írhatok. Így csak 5 hsz./48 óra a lehetőség. De ha most fölöslegesen írnék négyet hogy meglegyen az öt, akkor már holnap reggel írhatok újra ötöt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az olajnyomás 3-4 mp normális. Ha jól rémlik ebben a típusban magasabban van az olajgomba mint másokban, ezért marad égve picit tovább. De majd a szakik megmondják.

Y17DT-m van, A hétvégén volt ráérő időm és leszereltem az első lököst. A szokásos klímahűtő előtti venti kitakarítás céljából. Hála a fórumozóknak, ezt is megtudhattam még annó, hogy a klíma szeret kilyukadni akol megáll benne a cucc. Volt is benne rendesen föld, por, meg egy csomó bogár.

Mikor leszedtem a lököst észrevettem egy érdekes dolgot.

A vezető felöli oldalon, a kerék előtt a lökhárító takarásában van egy fehér műanyag valami, amibe egy valag kábel megy bele. Az micsoda? ( felette van az ablakmosó tartály)

Illetve a két nagy csati ami rámegy azok ugye ilyen burkolatba vannak, namármost az egyik csati burkolatom valahogy eltört, szerencsére a dagyobb darabok bennemaradtak a lökösben, így nagyjából sikerült visszaragasztanom. Viszont egy pici lyuk maradt. Addig is amíg nem sikerül szereznem egy normális burkolatot egy zacsit húztam oda amit megfelelően rögzítettem, bár nem tudom, hogy ez mennyire volt jó döntés a részemről. ( tűzveszély egyéB)

A csatikat nem tudtam leszedni sehogysem, viszont szépen el vannak azok a műanyag darabok öregedve, egy kis fület sikerült is letörnöm.

Várom a válaszokat......

THX!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Az olajnyomás 3-4 mp normális. Ha jól rémlik ebben a típusban magasabban van az olajgomba mint másokban, ezért marad égve picit tovább. De majd a szakik megmondják.

Y17DT-m van, A hétvégén volt ráérő időm és leszereltem az első lököst. A szokásos klímahűtő előtti venti kitakarítás céljából. Hála a fórumozóknak, ezt is megtudhattam még annó, hogy a klíma szeret kilyukadni akol megáll benne a cucc. Volt is benne rendesen föld, por, meg egy csomó bogár.

Mikor leszedtem a lököst észrevettem egy érdekes dolgot.

A vezető felöli oldalon, a kerék előtt a lökhárító takarásában van egy fehér műanyag valami, amibe egy valag kábel megy bele. Az micsoda? ( felette van az ablakmosó tartály)

Illetve a két nagy csati ami rámegy azok ugye ilyen burkolatba vannak, namármost az egyik csati burkolatom valahogy eltört, szerencsére a dagyobb darabok bennemaradtak a lökösben, így nagyjából sikerült visszaragasztanom. Viszont egy pici lyuk maradt. Addig is amíg nem sikerül szereznem egy normális burkolatot egy zacsit húztam oda amit megfelelően rögzítettem, bár nem tudom, hogy ez mennyire volt jó döntés a részemről. ( tűzveszély egyé B)

A csatikat nem tudtam leszedni sehogysem, viszont szépen el vannak azok a műanyag darabok öregedve, egy kis fület sikerült is letörnöm.

Várom a válaszokat......

THX!

Szia!

Az a fehér műanyag a hűtőmodul.

K_p403_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Feltéve ha arra gondolsz ami a képen be van karikázva.

Link to comment
Megosztás:

Így van pontosan arra gondoltam.

Egy kicsit bővebb infó erről a modulról?

( Mintha magamat láttam volna, csak én még a kereszt merevítőt is levettem! :) :) )

:) :) :) :)

Sajna több infót én sem tudok erről a modulról,de a nevében benne van,tehát gondolom a hűtő venti kapcsolásáról gondoskodik,de ez csak tipp.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.