Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Na megint egy számomra érthetetlen probléma.

Ma olajcsere, meg összes szűrő. A légszűrőm olyan retkes volt, hogy kivettem a helyéről és szabályosan folyt ki belőle a por. Pedig földúton nem mentem 1 métert sem. Az autóboltos barátom úgy nézett mint aki nem látott még fehér embert.. :) Mondom neki most elmentem olajcsertől olajcseréig 1 szűrővel. Korábban azt hitte hülye vagyok, hogy 3-4000 Km cseréltem légszűrőt. :)

Termót is szereztem egy gyári GM-est 89 fokosat. Betettük. ( A jelenség az volt a másiknál, hogy a hőfokmérő nem mutatja a vízhőfokot, kimozdul egy picit és annyi. Gondoltam a termó leragadt nyitott állapotban és azért nem melegszik fel a víz.......)

Kicseréltük. Jelenség ugyan az. Viszont az az érdekes, hogy ha megyek kimozdul a mutató, aztán ha megállok gyújtás le majd vissza akkor mutat valamit, de amint elindulok leesik megint a két kis vonal közé....... Néha menet közben is meg megindul, de az értéket a közel 90 fokot nem mutatja.

Ha valaki már találkozott ilyennel ossza meg mi a kezelés....

én raktam be egy direkt szűrőt azt heló, azon látszik a retek és csak el kell mosni ha nem tetszik amit látok.

a hőfokjeladód szaraxik

amúgy nekem az üzemi hőfok 85fok kb

90fok csak nyáron városban vagy hegymenetben

horvátban az alagutas autópályán hazafele 100km/órát tartva(nem ment többet padlón) hegynek fel 5 emberrel csomagokkal 95 fokot mutatott

ez kirívó eset egyenletes használat 85 fok

ha terhelés nélkül 90 fok állandó akkor vízszint hiba lehet én már beszívtam :D másik motor

Link to comment
Megosztás:

én raktam be egy direkt szűrőt azt heló, azon látszik a retek és csak el kell mosni ha nem tetszik amit látok.

a hőfokjeladód szaraxik

amúgy nekem az üzemi hőfok 85fok kb

90fok csak nyáron városban vagy hegymenetben

horvátban az alagutas autópályán hazafele 100km/órát tartva(nem ment többet padlón) hegynek fel 5 emberrel csomagokkal 95 fokot mutatott

ez kirívó eset egyenletes használat 85 fok

ha terhelés nélkül 90 fok állandó akkor vízszint hiba lehet én már beszívtam :D másik motor

A függőleges vonal 90 fok, nekem kicsit alatta szokott lenni, vagyis volt...

Tudna valaki egy képet dobni hol keressem ezt a jeladót? Mert gondolom a ECU is erről veszi a jelet, az meg ha össze vissza kap jelet nem jó semminek sem.......

Link to comment
Megosztás:

A függőleges vonal 90 fok, nekem kicsit alatta szokott lenni, vagyis volt...

Tudna valaki egy képet dobni hol keressem ezt a jeladót? Mert gondolom a ECU is erről veszi a jelet, az meg ha össze vissza kap jelet nem jó semminek sem.......

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL_s76___ASTRA+__ASTRA+G+Kombi+%28F35_%29_s40_1998|02+++2004|07+++__14182/H%C5%B1t%C3%A9s_s75___Kapcsol%C3%B3%7C%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91_s63___H%C5%B1t%C5%91folyd%C3%A9kh%C5%91m%C3%A9rs%C3%A9klet+%C3%A9rz%C3%A9kel%C5%91_s49___.Mind._s74_?gyakori=I

Link to comment
Megosztás:

Nekem már ilyen van fent..........ez a negyedik generátor. Én sem kívántam felújítani a gyárit ennyiért. Pár kép a harmadikról és az újról felrakás előtt:

https://picasaweb.go...882139612598018

kíváncsi leszek, eddig jó.

Szia AtiZafi!

Szeretném megkérdezni, hogy hogy vált be az új után gyártott generátor? Működik még hibátlanul? Mert én is ezen gondolkozom már erössen,hogy kicserélem ilyenre ha holnap megint azzal lesz a probléma. Már 3x diódahíd cserém volt és elég, vennék egy ilyet, amilyen a tiéd! Most még van is készleten nekik. Te milyen amper-ost vettél? 70-est vagy 100-ast? Azt halottam, hogy a nagyobb amper-os tönkreteheti a nagyobb feszültséggel a kábeleket az autóban. Igaz ez szerinted?

Válaszod előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

...

Azt halottam, hogy a nagyobb amper-os tönkreteheti a nagyobb feszültséggel a kábeleket az autóban. Igaz ez szerinted?

Válaszod előre is köszönöm!

Ez hülyeség. Eleve ezek a generátorok (nyilvánvaló okokból) feszültségre vannak szabályozva, vagyis az mindnek egyforma. A vezetéken áthaladó áramot pedig állandó feszültség mellett a fogyasztó ellenállása határozza meg (I=U/R), amik szintén változatlanok maradnak. A generátoroknál feltüntetett amper érték nem azt jelenti, hogy üzemi körülmények között az annyit ad le, hanem hogy annyit tudna, ha akkora terhelés lenne rákötve. Vagyis ha nem építettél be utólag nagy teljesítményű fogyasztókat az autóba, akkor nem biztos, hogy érdemes a gyárinál nagyobb generátor, mert úgyse lesz kihasználva.

Link to comment
Megosztás:

Ez hülyeség. Eleve ezek a generátorok (nyilvánvaló okokból) feszültségre vannak szabályozva, vagyis az mindnek egyforma. A vezetéken áthaladó áramot pedig állandó feszültség mellett a fogyasztó ellenállása határozza meg (I=U/R), amik szintén változatlanok maradnak. A generátoroknál feltüntetett amper érték nem azt jelenti, hogy üzemi körülmények között az annyit ad le, hanem hogy annyit tudna, ha akkora terhelés lenne rákötve. Vagyis ha nem építettél be utólag nagy teljesítményű fogyasztókat az autóba, akkor nem biztos, hogy érdemes a gyárinál nagyobb generátor, mert úgyse lesz kihasználva.

Ha generátor, akkor kb mennyit mennek el? Mikor érdemes szétszedetni, és csapágyakat és szénkeféket cseréltetni?(talán otthon is elvégezhető, nem?) Persze preventív karbantartás szerűen.

Link to comment
Megosztás:

Ha generátor, akkor kb mennyit mennek el? Mikor érdemes szétszedetni, és csapágyakat és szénkeféket cseréltetni?(talán otthon is elvégezhető, nem?) Persze preventív karbantartás szerűen.

Ha kopottak a kefék, akkor azokat mondjuk lehet cserélni, esetleg csapágyakat, ha zajosak/van mozgásuk, de elég széles skálán változó, hogy mikor lesznek ezek csereérettek. Általában az ilyen diódahíd és szabályzó hibákat viszont nem lehet előre megjósolni, így védekezni sem ellene.

Link to comment
Megosztás:

Ha kopottak a kefék, akkor azokat mondjuk lehet cserélni, esetleg csapágyakat, ha zajosak/van mozgásuk, de elég széles skálán változó, hogy mikor lesznek ezek csereérettek. Általában az ilyen diódahíd és szabályzó hibákat viszont nem lehet előre megjósolni, így védekezni sem ellene.

És könnyű hozzáférni, vagy ellenőrizni? Még nem szedtem szét, azért kérdem. :)

90e-nél már lehet rá esély?

Link to comment
Megosztás:

Ez hülyeség. Eleve ezek a generátorok (nyilvánvaló okokból) feszültségre vannak szabályozva, vagyis az mindnek egyforma. A vezetéken áthaladó áramot pedig állandó feszültség mellett a fogyasztó ellenállása határozza meg (I=U/R), amik szintén változatlanok maradnak. A generátoroknál feltüntetett amper érték nem azt jelenti, hogy üzemi körülmények között az annyit ad le, hanem hogy annyit tudna, ha akkora terhelés lenne rákötve. Vagyis ha nem építettél be utólag nagy teljesítményű fogyasztókat az autóba, akkor nem biztos, hogy érdemes a gyárinál nagyobb generátor, mert úgyse lesz kihasználva.

Köszi, megnyugtattál és most már értem a dolgot. Nekem semmi sincs utólag rákötve, minden az eredeti gyári állapotban van és újonnan nagynéném vette, 2 évesen vettem át tőle, tehát ismerem az autót. Ma vettem egy új generátort, Atec márkájú német gyártmány. 33000 volt vadi új egy év garival. AtiZafi kartársunk képeket is rakott fel régebben róla. https://picasaweb.go...882139612598018 Elég volt a régi Hitachiból, 3 év alatt 3x diódahíd csere és most negyedszerre ismét nem tölt rendesen.Évek óta csakis ez a baja volt a kocsinak, semmi más!Ja, de mégis volt, a bal oldali stabilizátort cseréltem,2500 ft volt :icon1: és 20 perc a csere.

Link to comment
Megosztás:

üdv.a kocsim Astra G 2.0 DTi 74 kw y20dth . a gondom annyi ,hogy hosszab út meg tétele után a kocsi el kezd erőssen rángatni gáz adásnál.na de ha férfiassan oda lépek neki a rángatást követően ami azt jelenti hogy egészen 4500-5000-ig pörgetem akkor egészen addig jól működik míg nem megyek vele megint hosszab útra. 80 km folyamatos vezetés után már elő jön a hiba jelenség. rendszeressen napi 60 km megyek vele ,persze oda 30km és vissza 30km és ekkora út meg tételével nem jelenkezik a hiba,azaz néha néha egy picit érzem,hogy ránt de nagyon ritkán.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy 2006-os 1.7 cdti Z17DTL 80le,astrám:))Reggel olyan kopogós mintah egy porlasztó "meghalt" volna.De amint bemelgszik semmi baj,sima egyenletes a járása,nem kopog.Ami a legszebb hogy nem mindíg csinálja.Most is egy hónap jó volt és elkezdte megint.Meg nagyon füstöl is iylnekor.Lehet adalék miatt?Nemrég öntöttem bele és arra gyanakszom.Valaki találkozott már hasonló problémával?Vagy rossz gázolaj?Köszönöm előre is! :))

Szia!

Lehetséges a befecskendező szelep rossz. Ezt a legegyszerűbben úgy tudod letesztelni, hogy a befecskendezőkről lehúzod a gyári "szövettel" burkolt csöveket annak a helyére ráteszel átlátszó gumi csövet. Az elektronikát lehúzod mindegyikről és inditózol kb 5másodpercig. Az autó nem fog beindulni. Amelyik csövet telenyomja gázolajjal az rossz. Ilyenkor jöhet a csere ami nem olcsó mulatság. Jártam ugyan ebbe a cipőbe. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy elég furcsa hiba megoldásában:

2004-es 17. CDTI G Astrám van. Bosh adagoló rendszerrel. A kocsi több hónapja azt csinálja, hogy indításkor rendben beindul majd kb. 20 mp múlva magától leáll a motor, utána viszont csak borzasztó hosszú indítózás után nagy nehezen lehet életet lehelni bele. Ezt csinája hidegen is meg melegen is. (Ha a beindítás után gázfröccsöket adok, akkor a motor nem áll le, ha pedig nem állt le akkor viszont már hibátlanul működik menet közben)

Több lépésben a következő alkatrészek lettek már cserélve: Közös nyomócső a mechanikus szeleppel; elektromos adagolószelep; AGR szelep; nagynyomású pumpa.

A hiba viszont újra és újra előjön.. Talán a komputer lehet hibás?

Kérlek segítsetek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni egy elég furcsa hiba megoldásában:

2004-es 17. CDTI G Astrám van. Bosh adagoló rendszerrel. A kocsi több hónapja azt csinálja, hogy indításkor rendben beindul majd kb. 20 mp múlva magától leáll a motor, utána viszont csak borzasztó hosszú indítózás után nagy nehezen lehet életet lehelni bele. Ezt csinája hidegen is meg melegen is. (Ha a beindítás után gázfröccsöket adok, akkor a motor nem áll le, ha pedig nem állt le akkor viszont már hibátlanul működik menet közben)

Több lépésben a következő alkatrészek lettek már cserélve: Közös nyomócső a mechanikus szeleppel; elektromos adagolószelep; AGR szelep; nagynyomású pumpa.

A hiba viszont újra és újra előjön.. Talán a komputer lehet hibás?

Kérlek segítsetek!

Az injektorok jók?

Link to comment
Megosztás:

A rail-nyomás megvan? Csak azért, mert ha az nem épül fel -pl magas résolaj miatt- az is okozhat indítási gondokat.

A résolajat már más is emlegette, ez mit jelent pontosan? Valaki azt mondta, hogy az adagoló problémája lehet a magas résolaj, erre viszont a szerelőm azt mondta, hogy ebben a típusban már nem adagoló van, hanem magasnyomású pumpa, ahol ez nem jelenkezik úgy, mint a régebbi adagolóknál?!? Akkor melyik alkatrésznél lehet gond a magas résolaj?

A rail-nyomásra holnap rákérdezek a szerelőnél.

Link to comment
Megosztás:

A résolajat már más is emlegette, ez mit jelent pontosan? Valaki azt mondta, hogy az adagoló problémája lehet a magas résolaj, erre viszont a szerelőm azt mondta, hogy ebben a típusban már nem adagoló van, hanem magasnyomású pumpa, ahol ez nem jelenkezik úgy, mint a régebbi adagolóknál?!? Akkor melyik alkatrésznél lehet gond a magas résolaj?

A rail-nyomásra holnap rákérdezek a szerelőnél.

http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/Page1295.html

Olvasd el, sok hasznos információ van benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Elvittem a kocsim (Astra G 2.0 dti 16v) hibakód kiolvasásra mert folyton megjelent a Check Engine lámpa és már nem igazán ment a járgány. Mondták, hogy légtömegmennyiségmérő hiba, meg fél szemmel láttam, hogy vmit az EGR szelepről is írt a müszer.....de szerelő meg nem utalt erre. No én meg vettem egy vadi új légtömegmennyiség mérőt (igaz olcsobbik fajtából) és hát ....menni megy a kocsi, viszont ha mondjuk 2 fokozatból már nem lépek neki úgy oda, hogy bekapcsoljon a turbó (kb 2600 rpm/min) akkor már 3-as után vagy 4esben nem kapcsolja. És rögtön kigyullad a sárga lámpa. Ilyenkor megállás, motor leállítás, pár másodperc várás és ujraindítás után megint OK. Kiszedtem az EGR szelepet, megtakarítottam (áztattam) visszaraktam...ugyanaz a hiba. Most akkor vegyek még egy légtömegmennyiség mérőt? Vmi drágábbat? Mert szerintem 100%-ban megint ugyanazt a hibakódot mutatná ki a müszer...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.