Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

tisztelt uraim .a kérdésem a következö. kb 5000km-el ezelött cseréltettem ki a fötengely helyzet jeladót egy ujra mert meghibásodott. a héten megint rám hozta a frászt a kis auta vill. kulcsal de kb.2km-re és azután már egész nap nem jött elö. azota minden nap eljátsza ezt de csak induláskor a hkod,0335.ennek a sz.-nak mi a szerepe a motor müködésében mert a müködésben semmi nem változik minden megy a maga utján? köszi a választ. UI. Y 17 DTI-M VAN.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy nagy problemäm a astra 2.0 dizel 82le autommal ha valaki tud segitteni azt megköszönöm kint vagyok Nemetorszägba es a kocsi olyat müvel hogy 100-110 ig rendesen müködik igaz a motor elektronikai lämpa vilägit neha neha de 110 fölött a lämpa folyamatossan vilägit es a motor nem huz es nem gyorsul utänna a kocsit megällitom ujjra inditom akkor jo 100-110 ig jo ha valaki tud segitteni az nagyon jo lenne mert itt kint nagyon dräga a talälgatäs elöre is köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy nagy problemäm a astra 2.0 dizel 82le autommal ha valaki tud segitteni azt megköszönöm kint vagyok Nemetorszägba es a kocsi olyat müvel hogy 100-110 ig rendesen müködik igaz a motor elektronikai lämpa vilägit neha neha de 110 fölött a lämpa folyamatossan vilägit es a motor nem huz es nem gyorsul utänna a kocsit megällitom ujjra inditom akkor jo 100-110 ig jo ha valaki tud segitteni az nagyon jo lenne mert itt kint nagyon dräga a talälgatäs elöre is köszönöm

Haveromnak légtömegmérő gondja volt ilyenkor. Pontosan ugyanezt a tüneteket csinálta, ha épp 110 fölött jött rá, akkor akárhogy nyomta a gázt, visszament 110-re, ha alatta, akkor meg gyengébb lett, ha folyamatosan világított épp a lámpa. Neki tudtommal csak a csere segített, de megpróbálhatod megmozgatni a csatlakozót a légtömegmérőn, ott van a levegőszűrő utáni kanyarnál. Ha nem segít, akkor így járhatsz vele, amíg szervízhez érsz, tudtommal nem károsodik semmi ettől, csak nem megy úgy, ahogy kellene

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok lenne egy nagy problemäm a astra 2.0 dizel 82le autommal ha valaki tud segitteni azt megköszönöm kint vagyok Nemetorszägba es a kocsi olyat müvel hogy 100-110 ig rendesen müködik igaz a motor elektronikai lämpa vilägit neha neha de 110 fölött a lämpa folyamatossan vilägit es a motor nem huz es nem gyorsul utänna a kocsit megällitom ujjra inditom akkor jo 100-110 ig jo ha valaki tud segitteni az nagyon jo lenne mert itt kint nagyon dräga a talälgatäs elöre is köszönöm

Szia,igy jártam nem rég én is, nekem légtömegmérő csere megoldotta a problémát.De lehet,hogy turbó levegőérzékelő szenzor haldoklik.

Link to comment
Megosztás:

Hello Srácok!

Szeretnék tanácsot kérni tőletek, amihez készítettem egy kis videót is.

Az autóm G Astra 1.7 td, opel motoros (X17dtl). A próbléma amit felvetek, hogy első indításnál, hideg motornál véleményem szerint a kelleténél jóval jobban füstöl. Üzemmeleg állapotban ezt nem, vagy alig csinálja. Az olajat eddigi tapasztalataim szerint nem eszi, fogyasztása rendben (legutolsó mérésem 5.3 l-főként hosszútáv és némi gyorsítgatás, város), jól húz, stb...

Elég sok minden ki lett rajta javítva vásárlás után... (teljes vezérlés vízpumpástól, szűrők, olaj, ékszíjak, tömítések, kuplungtárcsa, turbó és egyéb hiba miatt kapott egy másik turbót, intercoolert, légtömegmérőt, termosztátot cseréltünk, féltengelyszimeringek, főtengely szimeringek, vezérműtengely szimeringek, olajfolyásos volt....) egyszóval kicsit rendbe lett kapva...

A javítási listából talán látszik, hogy mostanában sokat nem akarok/tudok rá költeni, a dolog mégis zavar....

Szívesen venném a tapasztalataitokat, nincs mihez viszonyítanom, hogy mennyi számít még normál füstölésnek. Múltkor ment előttem egy másik ilyen td astra, látszólag hasonlóképpen ált a füstölés terén, de ez nem vígasztal....

Köszönöm a hozzászólásotokat!

Íme a home videó:

Link to comment
Megosztás:

Hello Srácok!

Szeretnék tanácsot kérni tőletek, amihez készítettem egy kis videót is.

Az autóm G Astra 1.7 td, opel motoros (X17dtl). A próbléma amit felvetek, hogy első indításnál, hideg motornál véleményem szerint a kelleténél jóval jobban füstöl. Üzemmeleg állapotban ezt nem, vagy alig csinálja. Az olajat eddigi tapasztalataim szerint nem eszi, fogyasztása rendben (legutolsó mérésem 5.3 l-főként hosszútáv és némi gyorsítgatás, város), jól húz, stb...

Elég sok minden ki lett rajta javítva vásárlás után... (teljes vezérlés vízpumpástól, szűrők, olaj, ékszíjak, tömítések, kuplungtárcsa, turbó és egyéb hiba miatt kapott egy másik turbót, intercoolert, légtömegmérőt, termosztátot cseréltünk, féltengelyszimeringek, főtengely szimeringek, vezérműtengely szimeringek, olajfolyásos volt....) egyszóval kicsit rendbe lett kapva...

A javítási listából talán látszik, hogy mostanában sokat nem akarok/tudok rá költeni, a dolog mégis zavar....

Szívesen venném a tapasztalataitokat, nincs mihez viszonyítanom, hogy mennyi számít még normál füstölésnek. Múltkor ment előttem egy másik ilyen td astra, látszólag hasonlóképpen ált a füstölés terén, de ez nem vígasztal....

Köszönöm a hozzászólásotokat!

Íme a home videó:

Szia! Bár most nem diesel autóm van, azért hozzászólnék a témához.

Igen, szerintem is eléggé füstöl, szerintem egy jó műszaki állapotú, jól karbantartott, normál futásteljesítményű dieselnek nem szabadna hidegen sem ennyire füstölnie.

Nem írtad, hogy mennyit mentél az autóval, amióta meg van, tehát mennyi a tapasztalat, hogy nem eszi az olajat. Amikor vetted, akkor is füstölt, vagy csak később kezdte? Esetleg eladás előtt fel lett adalékolva valami csodaszerrel? Mennyi bevallott km. van benne?

Meglehetősen sokat költhettél az autóra, viszont egy részét nem érintette a javítás. Ez pedig a motor belső alkatrészei. Lehet, hogy ő lesz a hunyó.

Felmerül bennem, hogy piaci árnál olcsóbban vetted a gépet, a sok hiba tudtával, viszont a motorikus részével nem foglalkoztál. De lehet csak egy szelepszárszimering. Esetleg nem ártana egy kompresszió- vagy veszteségmérés is.

Hátha a dieseles kollégák is hozzászólnak, mert én csak találgatok.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a hozzászólásotokat.

Az autót valóban nem vettem drágán, tehát ebben a pakliban benne volt, hogy némi javítás is lesz rajta. Diesel autóm nem volt, ez az első. Az olajfolyás megszüntetése óta kb. 2000 km-ert mentem el, és az olajszint látszólag nem változott, ez nem tudom, hogy elég távolság-e ahhoz, hogy megállapítást nyerjen.

Az adagolója nem lett piszkálva, az általam felsorolt javításokat végezte egy korrekt és hozzáértő szerelő, aki mindent elmagyarázott és megmutatott rajta mihez hozzá kellett nyúlnia. A vásárláskor nem tűnt fel a füstölés és több hozzáértő is nézte, de mindig üzemmeleg motor volt, és akkor nincs füstölés.

Egyébként az autót nagyon megszerettem, és némi anyagi erősítés után ezt is meg szeretném oldani rajta.

Néhányan azt mondták, hogy a porlasztócsúcsokat kellene megnézni, ez nem tudom mit jelent javításban. Esetleg az izzítás nem megfelelő? Ha gyújtaára teszem akkor kb. 15 mp-ig izzít, és ha egyből újra gyújtásra teszem, akkkor ismét kb. 10 mp-ig... pedig most aztán még nagyon nincsenek hidegek sem... ez csak nekem jutott eszembe...

Várom továbbra is hozzászólásotokat, hátha valaki találkozott már ezzel a jelenséggel.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

tisztelt uraim .a kérdésem a következö. kb 5000km-el ezelött cseréltettem ki a fötengely helyzet jeladót egy ujra mert meghibásodott. a héten megint rám hozta a frászt a kis auta vill. kulcsal de kb.2km-re és azután már egész nap nem jött elö. azota minden nap eljátsza ezt de csak induláskor a hkod,0335.ennek a sz.-nak mi a szerepe a motor müködésében mert a müködésben semmi nem változik minden megy a maga utján? köszi a választ. UI. Y 17 DTI-M VAN.

t. uraim . erre senki nem tud valamit mondani?
Link to comment
Megosztás:

Mert még nem döglött be teljesen a főtengely helyzet jeladód. Ha végképp megadja magát akkor nem fog elindulni az autó.

Vagy a jeladó szokott ilyenkor tönkremenni (lehet hogy nem jó minőséget vettél, néha az utángyártottak csak eddig bírják), vagy letestel a vezetéke esetleg rövidzár lesz valahol.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

1.7DT Isuzu motoros 2001-es kisteher autómon a váltó 2-esben maradt, nem tudom kivenni.

A szerelő a váltóban helyre tette a dolgokat, de pár nappal később újra előjött. Lassú haladás, indulás mellett egyesből-kettesbe történő váltásnál jön elő asszem.

Valaki hallott már erről....a szerelő kollega épp nézi a váltót, de semmi rendellenes dolgot nem észlel, törjük a fejünket...Ötlet?

Köszi

Péter

Link to comment
Megosztás:

Mert még nem döglött be teljesen a főtengely helyzet jeladód. Ha végképp megadja magát akkor nem fog elindulni az autó.

Vagy a jeladó szokott ilyenkor tönkremenni (lehet hogy nem jó minőséget vettél, néha az utángyártottak csak eddig bírják), vagy letestel a vezetéke esetleg rövidzár lesz valahol.

mikor vettem azt mondták hogy német és ugyanaz a cég csinálja csak nincs rajta a GM felirat,. de ez nem valoszinü a testelés mert akkor egész nap csinálná de csak indulásnál jön elö a hiba utána egésznap semmi.
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Megkérdezném, hogy G Astrámba (2000 évjáratú, dízel, kombi) milyen hibakódkiolvasó csatlakozó talál? OBD? OBD2? Vagy egyáltalán van különbség a kettő között? Mert vennék egyet saját részre és amit kinéztem azon az van ráírva OBD2 és dízel járgányokhoz meg azt írja, hogy 2003-tól erre. Szóval akkor ez nem jó nekem?? Esetleg egy idetartözó linket is szivesen fogadok, képpel.

Köszi válaszotokat elöre is.

Üdv, Levi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Megkérdezném, hogy G Astrámba (2000 évjáratú, dízel, kombi) milyen hibakódkiolvasó csatlakozó talál? OBD? OBD2? Vagy egyáltalán van különbség a kettő között? Mert vennék egyet saját részre és amit kinéztem azon az van ráírva OBD2 és dízel járgányokhoz meg azt írja, hogy 2003-tól erre. Szóval akkor ez nem jó nekem?? Esetleg egy idetartözó linket is szivesen fogadok, képpel.

Köszi válaszotokat elöre is.

Üdv, Levi

OP-COM egység minden opel tipushoz jó ,egyébként OBD2 csatoló felülettel rendelkezik.

Link to comment
Megosztás:

Igenigen, vannak ilyen tételek amiből nem szabad utángyártottat venni, bárhogy is esküdöznek a minőségére, egyszerűen azért mert nem lesz jó. Astránál nem tudom, de anno a Calibránál pl. lambdaszondából csak a Bosch-t szerette, a többi fél év után újra tönkrement. Csak sajna a Bosch harmincezer volt, az utángyári meg nyolcezer...

Link to comment
Megosztás:

Hello Srácok!

Szeretnék tanácsot kérni tőletek, amihez készítettem egy kis videót is.

Az autóm G Astra 1.7 td, opel motoros (X17dtl). A próbléma amit felvetek, hogy első indításnál, hideg motornál véleményem szerint a kelleténél jóval jobban füstöl. Üzemmeleg állapotban ezt nem, vagy alig csinálja. Az olajat eddigi tapasztalataim szerint nem eszi, fogyasztása rendben (legutolsó mérésem 5.3 l-főként hosszútáv és némi gyorsítgatás, város), jól húz, stb...

Elég sok minden ki lett rajta javítva vásárlás után... (teljes vezérlés vízpumpástól, szűrők, olaj, ékszíjak, tömítések, kuplungtárcsa, turbó és egyéb hiba miatt kapott egy másik turbót, intercoolert, légtömegmérőt, termosztátot cseréltünk, féltengelyszimeringek, főtengely szimeringek, vezérműtengely szimeringek, olajfolyásos volt....) egyszóval kicsit rendbe lett kapva...

A javítási listából talán látszik, hogy mostanában sokat nem akarok/tudok rá költeni, a dolog mégis zavar....

Szívesen venném a tapasztalataitokat, nincs mihez viszonyítanom, hogy mennyi számít még normál füstölésnek. Múltkor ment előttem egy másik ilyen td astra, látszólag hasonlóképpen ált a füstölés terén, de ez nem vígasztal....

Köszönöm a hozzászólásotokat!

Íme a home videó:

Szia!

Minden dízel kormol, még a tegnapelőtt gyártott Audi is, hidegen, illetve ha nyomod neki. Más kérdés hogy ezt főleg csak éjjel látni ha jön mögötted valaki fényszóróval.

Viszont szerintem a tiedből inkább kékes beütésű füst jön. Az előző autóm (C16NZ F Astra) ugyanilyen színűt nyomott ki magából, közben 7dl olaj fogyott 1000km-en. Szelepszár szimmeringet és gyűrűt cseréltem, ezután megszűnt a jelenség.

Sajnos esélyes hogy motorkopás ügyben a tiéd sem áll túl jól..

Persze én sem vagyok okleveles járműmérnök, csak szedtem már szét C16NZ-t :)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Minden dízel kormol, még a tegnapelőtt gyártott Audi is, hidegen, illetve ha nyomod neki. Más kérdés hogy ezt főleg csak éjjel látni ha jön mögötted valaki fényszóróval.

Viszont szerintem a tiedből inkább kékes beütésű füst jön. Az előző autóm (C16NZ F Astra) ugyanilyen színűt nyomott ki magából, közben 7dl olaj fogyott 1000km-en. Szelepszár szimmeringet és gyűrűt cseréltem, ezután megszűnt a jelenség.

Sajnos esélyes hogy motorkopás ügyben a tiéd sem áll túl jól..

Persze én sem vagyok okleveles járműmérnök, csak szedtem már szét C16NZ-t :)

Szia!

Köszönöm szépen a hozzászólást. Nagyjából milyen költséggel jár egy szelepszár szimering csere? Esetleg a gyűrűzés? A kopott motorral lehet valamit kezdeni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm szépen a hozzászólást. Nagyjából milyen költséggel jár egy szelepszár szimering csere? Esetleg a gyűrűzés? A kopott motorral lehet valamit kezdeni?

A szelepszárszimering cseréről nincs fogalmam, de a gyűrűzés az nem 2 ft, ráadásul ha a henger fala is oda van akkor fúrni is kell, na az már a 100 000 körülit súrolja......

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Nem tudom tudtok e segíteni nekem, az a problémám, hogy az astra 2.0 diesel autómmal hidegen semmi probléma, de ha eléri az üzemi hőmérsékletet kigyullad a hiba jelző sárga fény és elveszti erejét az autó.

Elvittem diagnosztikára és azt mondták EGR szelep. Én megtakarítottam, ellenőriztem, hogy működik vagy sem( benyomtam a szelepet és befogtam a vákuum lukat, bent maradt rendesen)gondolom ez így jó.

A vákuum szelepeket is kicseréltem 3 db és semmi változás.

Link to comment
Megosztás:

Na megint egy számomra érthetetlen probléma.

Ma olajcsere, meg összes szűrő. A légszűrőm olyan retkes volt, hogy kivettem a helyéről és szabályosan folyt ki belőle a por. Pedig földúton nem mentem 1 métert sem. Az autóboltos barátom úgy nézett mint aki nem látott még fehér embert.. :) Mondom neki most elmentem olajcsertől olajcseréig 1 szűrővel. Korábban azt hitte hülye vagyok, hogy 3-4000 Km cseréltem légszűrőt. :)

Termót is szereztem egy gyári GM-est 89 fokosat. Betettük. ( A jelenség az volt a másiknál, hogy a hőfokmérő nem mutatja a vízhőfokot, kimozdul egy picit és annyi. Gondoltam a termó leragadt nyitott állapotban és azért nem melegszik fel a víz.......)

Kicseréltük. Jelenség ugyan az. Viszont az az érdekes, hogy ha megyek kimozdul a mutató, aztán ha megállok gyújtás le majd vissza akkor mutat valamit, de amint elindulok leesik megint a két kis vonal közé....... Néha menet közben is meg megindul, de az értéket a közel 90 fokot nem mutatja.

Ha valaki már találkozott ilyennel ossza meg mi a kezelés....

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm szépen a hozzászólást. Nagyjából milyen költséggel jár egy szelepszár szimering csere? Esetleg a gyűrűzés? A kopott motorral lehet valamit kezdeni?

Szimmering cseréhez le kell venni a hengerfejet: új tömítések, síkolás, szelepcsiszolás, szimmeringek, új HF csavarok a 8 szelepes motornál volt összesen 35k. (szerelési díj nulla, a kiszedett HF-et vittem el a műhelybe)

A gyűrűzés eléggé lutni, a régi Opel motoroknál főleg a gyűrű kopott, a hengerfal nem nagyon, ezért a gyári méretű új gyűrű megoldja a problémát egy jó ideig. Ez 5000 Ft hengerenként. Illik új hajtókar csapágyat is tenni bele a megnövekedett kompresszió miatt ez 5000 Ft a szett. Persze itt már ki vannak szedve a dugattyúk, szóval nem 1 órás mutatvány..

Ezek az árak egy 20 éves sima központis 8 szelepes motorra voltak, egy modernebb dízelre gondolom drágább..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.