Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

asszem sima dt, a dit jelölés

de mivel ez cl2 akkor biztos hogy nem y17dt van benne

Hali.

z17dt, ha jól emlékszem, de akkor ez 16 szelepes, és akkor ebben még nem kéttömegü lendkerék van?

Az opel infos sem tett okosabbá, csak merivát ir.

Z17DT

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 79,0

Hub (mm): 86,0

Volumen (cm³): 1686

Leistung (kW bei min-1):

Drehmoment (Nm bei min-1):

Verdichtung:

Motormanagement:

Steuerung: Zahnriemen

Abgasanlage: AGR, Katalysator

Besonderheiten: Common Rail, E-Gas, Tempomat, VTG-Turbolader

Verwendung: Meriva

Link to comment
Megosztás:

Hali.

z17dt, ha jól emlékszem, de akkor ez 16 szelepes, és akkor ebben még nem kéttömegü lendkerék van?

Az opel infos sem tett okosabbá, csak merivát ir.

Z17DT

....

pfff pedig múltkor beszéltük valahol hogy g-be és c corsa-ba van e kéttömegű ..

talán c corsa-ba beszéltük..

úgy emlékszek hogy g-be nincs kéttömegű

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan gondom van az 1.7dt astrámmal ,hogy vizbe bement az olaj,ki lett mosva az a része rendben is van viszont most mennek a ventilátorok szinte folyamatosan néha ki be kapcsol kis szünetekkel néha folyton pörögnek olyat is csinál ha kiveszem a kulcsot még akkor is megy.le kell vegyem hozzá az aksi-sarut ,hogy megáljon vagy esetleg ujra visszategyem rá a gyújtást.

Kérlek adjatok valami tippet.

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit itt!

Új vagyok ezen a fórumon és egy diesel G Astra vásárlását tervezem. Segítségeteket szeretném kérni, hogy a dieselek közül melyik a legoptimálisabb motor típus. Számomra az a lényeg, hogy kevesett fogyaszon, sajnos ez a mai világban kritérium lett és rendkívül megbízható motor legyen. Nézegettem már, hogy elég sok féle diesel motorral szerelték ezeket a típusokat. Esetleg gyortalpalóba leírná valaki nekem, hogy melyik motor, milyen tulajdonságokkal rendelkezik?

Segítségeket előre is köszönöm!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Hello!

Én még nem vagyok opel tulajdonos, de tervezem egy ASTRA-G diesel-es vasárlását.

Németországból szeretnék behozni egyet. Csak nem tudom milyet lenne érdemesebb 1.7dti vagy 2.0dti. Továbbá látom hogy van az 1.7esben 75 lóerős és talán 68lóerős is. ÉS a 2.0ásban van 82 és 101 lóerős ezek között mi a külömbség?

Ezek a variációk közzül melyiket ajánlanátok leginkább?

200-300ezer KM-rel venném használtam---ennyivel érdemes még megvenni?

Nekem az a lényeg hogy tartós legyen motorikusan és ne egyen sokat.

Várom a segítséget!

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! x17dtl 99 évj.mindig kb 15-20km után sárga lámpa P0400 hibakóddal.Nagyobb gázadásra 10-ből 9-szer kialszik,utána visszajön.EGR probléma lehet?Ennél az egr-re 2vákumcső és elektromos csati megy,torokba nem csatlakozik.Hogy működik ez? Ki lehet-e iktatni?Segítsetek.Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megpróbálom mégegyszer, hátha valaki segitőkész kedvében van. :)

Új vagyok ezen a fórumon és egy diesel G Astra vásárlását tervezem. Segítségeteket szeretném kérni, hogy a dieselek közül melyik a legoptimálisabb motor típus. Számomra az a lényeg, hogy kevesett fogyasztszon, sajnos ez a mai világban kritérium lett és rendkívül megbízható motor legyen. Nézegettem már, hogy elég sok féle diesel motorral szerelték ezeket a típusokat. Esetleg gyorstalpalóba leírná valaki nekem, hogy melyik motor, milyen tulajdonságokkal rendelkezik?

Segítségeket előre is köszönöm!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Megpróbálom mégegyszer, hátha valaki segitőkész kedvében van. :)

Új vagyok ezen a fórumon és egy diesel G Astra vásárlását tervezem. Segítségeteket szeretném kérni, hogy a dieselek közül melyik a legoptimálisabb motor típus. Számomra az a lényeg, hogy kevesett fogyasztszon, sajnos ez a mai világban kritérium lett és rendkívül megbízható motor legyen. Nézegettem már, hogy elég sok féle diesel motorral szerelték ezeket a típusokat. Esetleg gyorstalpalóba leírná valaki nekem, hogy melyik motor, milyen tulajdonságokkal rendelkezik?

Segítségeket előre is köszönöm!

Üdv!

szerintem Y17DT

mert nem CR rendszerű ;)

Link to comment
Megosztás:

Mi a CR rendszer hátránya? És melyik tipusok CR rendszerűek?

Köszi, hogy segitessz!

https://www.google.hu/#q=common+rail+system&hl=hu&prmd=imvns&source=lnt&tbs=lr:lang_1hu&lr=lang_hu&sa=X&ei=GKENUM74KcfLsgbtuYG4Cw&ved=0CEAQpwUoAQ&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=e4a794bbcb26249b&biw=1525&bih=687

-érzékeny a gázolaj minőségére (ha mindig kúton tankolsz akkor is lehet vele baj... ,habár kicsi rá az esély de volt már ilyen is )

-drága porlasztó csúcs (kb 120e/db)

Link to comment
Megosztás:

https://www.google.h...iw=1525&bih=687

-érzékeny a gázolaj minőségére (ha mindig kúton tankolsz akkor is lehet vele baj... ,habár kicsi rá az esély de volt már ilyen is )

-drága porlasztó csúcs (kb 120e/db)

Hello

az 1.7 esek közzül láttam a régebiekben 68és 75 LE-t is melyik a jobb (ugy tudom a 75ös az isuzu motor, vagy a 68-as is az?)

Ezek még nem cd-sek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan gondom van az 1.7dt astrámmal ,hogy vizbe bement az olaj,ki lett mosva az a része rendben is van viszont most mennek a ventilátorok szinte folyamatosan néha ki be kapcsol kis szünetekkel néha folyton pörögnek olyat is csinál ha kiveszem a kulcsot még akkor is megy.le kell vegyem hozzá az aksi-sarut ,hogy megáljon vagy esetleg ujra visszategyem rá a gyújtást.

Kérlek adjatok valami tippet.

Köszönöm

Szia nekem ilyen problémát az ECU halála idézett elő, először csak féklámpa kapcsoló hibát jelzett, aztán adagoló és izzító gyertya hibát, majd végleg meghalt és a ventilátorok folyamatosan mentek. Ecu csere után semmi probléma... Jah persze egyébként a többi hiba nem volt valós ugyhogy megusztam egy ECU val még az alkatrész cserélgetések előtt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan gondom van az 1.7dt astrámmal ,hogy vizbe bement az olaj,ki lett mosva az a része rendben is van viszont most mennek a ventilátorok szinte folyamatosan néha ki be kapcsol kis szünetekkel néha folyton pörögnek olyat is csinál ha kiveszem a kulcsot még akkor is megy.le kell vegyem hozzá az aksi-sarut ,hogy megáljon vagy esetleg ujra visszategyem rá a gyújtást.

Kérlek adjatok valami tippet.

Köszönöm

Nem tudom mi a motorkód, nálam Y17DT, evvel van némi tapasztalatom :

Szereld le az ECU-t, rázd meg a füled mellett, lötyög-e benne víz, vagy esetleg gázolaj. Mivel írtag, hogy át lett mosva a hűtőrendszered, arra gondoltam , hogy esetleg motormosás is volt, sajnos az ECU környékét nagyon óvatosan kell mosni, a csatlakozókba beletud jutni a víz. A gázolaj, pedig egész idáig fel tud jutni ha a TCV szelep átreped az adagolón. (nálam ilyen hiba volt, saját szememmel láttam, és nem az adagolón lévő elektronikáról beszélek, hanem a motorvezérlőről!!!, és van két szerelő ismerősöm akik szintén mondták, hogy találkoztak már evvel a problémával), Ha ez negatív, akkor én még próbára szereznék egy elektronikát, soffőr oldali elülső sárvédő alatt helyezkedik el, próbára, ha avval sem jó akkor visszatérnék az ECU cserére.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Új vagyok itt és pár kérdésem lenne.

Van egy X20dtl astrám a 82 lovas fajtából,legalábbis a forgalmi szerint.Ugyan is a valóságban több.Mennyivel nem tudom, pont ezért rgeltem be hátha itt tudtok nekem segiteni.Le írnám a tapasztalataimat és az alapján megköszönném a segítségeteket.

Ott kezdeném hogy volt régen 3 éve egy csepp kadettom a maga 70lovával,Majd 3éve le cseréltem az astrára ami elméletileg 82 ló.De már akkor feltünt a vezetés élménye amikor elindultam vele.tünetei 1es nagyon rövid,2es húz mint a disznó dettó 3 ill.4. 5be akkora erő tertalék van benne hogy 100-120 körül 2100-2300 fordulaton utól érek valakit simán vissza váltás nélkül csupán a gázpedál taposásával úgy megyek el mellette mintha állna.Max 2500-2600fordulat 140 150km/h ott kezd vessziteni a lendületből.Fogyasztása 5-6 liter gázolajtól függ hol tankolok Az ócsak ömv ből 5 alá is be egy.A jo molosból a 6 is elfogy:)Füst nincs nem is kormol Az órába 320000 van most én 270nél vettem.A kötelező szervizen kívűl semit nem kellet a motorra költenem még idáig. Azaz A mult héten Szet repedt a cooler vastag csöve. Bontó után bontót hivtam de mindenhol le hülyéztek hog a 82 lóson nincs cooler vagy nézem meg jobban vagy ne keresek hülyeséget.Itt jött a képbe az autó szerelőm egy ismeröse akinek u.a motoros vectrája van .Beszéltünk Taliztunk Vectra az astra mellet Let is cső is igaza vectráé lett bele faragva:) a két autó össze hasonlítása után ég és föld a külömbség az asta javára. Ja és a vectrán nincs cooler csak ö bontott 101lovast és arról maradt neki.Nos ennyit az előzményekről a kérdéseim?létezik hogy csak a cooler dob rajta ekkorát vagy bele van valahol matava az elektronikába vagy a mociba?Sajnos kereskedéses autó nem tudok róla semmit eddig nem is érdekelt de most szeretném tudni mim van?

Aki végig olvasta köszi:)

A válaszokat méginkáb

Link to comment
Megosztás:

létezik hogy csak a cooler dob rajta ekkorát vagy bele van valahol matava az elektronikába vagy a mociba?

Sajnos kereskedéses autó nem tudok róla semmit eddig nem is érdekelt de most szeretném tudni mim van?

Nem közvetlenül az intercooler miatt lesz nagyobb a teljesítmény, hanem ez lehűti a turbó sűrítése miatt felmelegedett levegőt, a hidegebb miatt sűrűbb lesz a levegő, több oxigént tartalmaz, és a vezérlő ennek tudatában több gázolajat tud a hengerbe fecskendezni, hiszen lesz elég levegő annak elégetésére, a több üzemanyag pedig nagyobb teljesítményt jelent. A 82 és a 101 lovas dízelek között tudtommal mechanikailag csak az intercooler a különbség, a többi motorvezérlőn múlik.

Mi a motorkódja? A 82 lovas verzió X20DTL vagy Y20DTL, a 101 lovas verzió pedig X20DTH vagy Y20DTH. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a kisebb teljesítményűre valaki utólag felszerelte az intercoolert, meg a motorvezérlőt is átállította hozzá, akkor végülis egy teljesértékű 101 lovasod van. Esetleg még kicsit húzott rajta tovább is, akkor meg még valamivel erősebb is lehet.

Kadett az gondolom benzines volt, egészen más a dízel és a benzin karakterisztikája. Nem ez ver csak át? A turbódízel az alsó-közép fordulat tartományban nagyobb teljesítményt tud adni, mint a szívó benzines, és emiatt jobban ugrik egy-egy gázpedálnyomásra. A benzinest kicsit pörgetni kell ugyanehhez.

Link to comment
Megosztás:

Nem közvetlenül az intercooler miatt lesz nagyobb a teljesítmény, hanem ez lehűti a turbó sűrítése miatt felmelegedett levegőt, a hidegebb miatt sűrűbb lesz a levegő, több oxigént tartalmaz, és a vezérlő ennek tudatában több gázolajat tud a hengerbe fecskendezni, hiszen lesz elég levegő annak elégetésére, a több üzemanyag pedig nagyobb teljesítményt jelent. A 82 és a 101 lovas dízelek között tudtommal mechanikailag csak az intercooler a különbség, a többi motorvezérlőn múlik.

Mi a motorkódja? A 82 lovas verzió X20DTL vagy Y20DTL, a 101 lovas verzió pedig X20DTH vagy Y20DTH. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a kisebb teljesítményűre valaki utólag felszerelte az intercoolert, meg a motorvezérlőt is átállította hozzá, akkor végülis egy teljesértékű 101 lovasod van. Esetleg még kicsit húzott rajta tovább is, akkor meg még valamivel erősebb is lehet.

Kadett az gondolom benzines volt, egészen más a dízel és a benzin karakterisztikája. Nem ez ver csak át? A turbódízel az alsó-közép fordulat tartományban nagyobb teljesítményt tud adni, mint a szívó benzines, és emiatt jobban ugrik egy-egy gázpedálnyomásra. A benzinest kicsit pörgetni kell ugyanehhez.

Köszi!

Igen a kadett benzines volt,

X20dtl a motorkód,és az azonos motorkódú vektrához képest is nagyobbat szól.

Link to comment
Megosztás:

hello

Most szeretnék vásárolni egy G-s dizel astra karavánt.

Néztem egy CDTI set de nehezen indult hidegen melegen ez mitől lehet?

A másik kérdésem meg hogy a sima DTI be van e kettős tömegű lenkerék?

És honnan tudom megállapítani hogy Isuzu vagy opel motoros?

kösz előre is

Link to comment
Megosztás:

A másik kérdésem meg hogy a sima DTI be van e kettős tömegű lenkerék?

És honnan tudom megállapítani hogy Isuzu vagy opel motoros?

Úgynézem, csak az erősebbik kétliteresekben van kettőstömegű lendkerék (tehát X20DTH és Y20DTH-ban). Hogy mennyire hajlamos a meghibásodásra, azt nem tudom, de ezek már elég rég óta futnak, majd jelentkezik valaki, akinek már volt vele baja. Az 1,7-es dízelekhez és a gyengébbik kétlitereshez nem találtam, hogy árulnának kettőstömegűt, úgyhogy szerintem nincs bennük.

Az Y17 és Z17-el kezdődő motorkódúak az Isuzu motorok. X17, X20, Y20 azok Opel motorok.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.