Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

T fare87!

Próbáld feldolgozni lelkileg, a Te autódban is isuzu motor van.

A motort Tychy-ben Lengyelországban gyártották az Isuzu Motors Polska-nál.

T fare87!

Próbáld feldolgozni lelkileg, a Te autódban is isuzu motor van.

A motort Tychy-ben Lengyelországban gyártották az Isuzu Motors Polska-nál.

T Mantec!

Hát ha isuzu motor van bent,akkor örülök is neki. :)

Mert Japános vagyok.Attól független,hogy német autóm van.

Igazából 1 hónapja van autóm. Az első autóm.És sztem az is marad egy ideig.

Szeintem jó válsztás volt.

Link to comment
Megosztás:

Szép napot!

2010. október közepén vásároltam jelenlegi autómat, amely egy Astra G 2.0 Caravan Y20DTH motorral, elméletileg Selection felszereltséggel. Hogy miért elméletileg, az nemsoká kiderül. Mielőtt megvettem a paripát, abban biztos voltam, hogy turbódízel G Astra Caravant fogok venni, azt nem tudtam, hogy 1.7-es vagy kétezres legyen. Egy nagyon jó és MEGBÍZHATÓ szerelő (aki mellesleg korábban Opel szakszervíz volt) tanácsára maradt a kétezres, mivel használtban végülis mindegy, hogy a kisebbet vagy a nagyobbat veszem, kockázat mindkettőnél van. Így hát némi netes kutakodás után kinéztem két masinát, az egyik kb. 250 kilométernyire, a másik 80 kilométernyire volt. A távolabbi jobb felszereltségű, a közelebbi kevesebb kilométerrel rendelkező volt. A kereskedő azt mondta a telefonban, hogy csak és kizárólag a bal első ajtóban van egy kis ködölés, egy kisebb meghúzás miatt. Ám legyen, gondoltam, autószerelő cimborával lementünk megnézni a távolabbi autót. 2 perce sem nézte a szaki a masinát, majd sorolta: jobb hátulja biztos, hogy törve volt, de nagyon szépen megcsinálták, jobb első ajtó javítva és fényezve van, azonban a motor hibátlan, semmi olajszivárgás, gyári hang és erő van benne. Hozzá a gazdag felszereltség: 4 lufi, klíma, gyári navis cd-rádió, tempomat, stb. Végülis megvettem az autót, úgy voltam vele, hogy ha tuti a motorja és egyéb fődarabja, inkább legyen ő.

Nem bántam meg! Nagyon szeretem, nagyon jó autó. Sokan azt hiszik, sok a nyűg a dízel vagy turbódízel autóval. Szerintem nem sok. Oda kell figyelni a turbóra, nem is gyorsulgatok vele (na jó, néha, mikor a forgalom úgy kívánja... :-)), kímélem. A kilométeróra 163.500 körül mutatott, mikor megvettem, gondoltam, akkor a valóságban 250-nél nem lehet benne több. Egy bajom van csak, a kesztyűtartóból valamelyik korábbi tulajdonos eltüntette a cd-tárat és telefont, de igyekszem beszerezni ezeket.

Száz szónak is egy a vége: nem bántam meg ezt az autót, úgy imádom (és párom is), ahogy van.

Bocs, ha hosszú lett...

Üdv! Szines

Link to comment
Megosztás:

Jó napot uraim,

most állok g-astra vásárlás előtt, van két ígéretes példány melyek motorkódjai:

Y20DTH illetve Z17DTL

Segítséget kérnék a választáshoz, az utóbbi 2004-es, az előbbi 2003-as.

Esztétikailag, szerkezetileg rendben vannak. Nem vagyok padlózós gyerek, közepes tempóban nyomom, illetve néha tatásan - mivel zenét hallgatok közben :)))

A fogyasztásról is informálnátok esetleg ?

köszi

Link to comment
Megosztás:

Scsimester!

Az én masinám Y20DTH, erről tudok információval szolgálni. Vezetési szokásomról tudni kell, hogy nem sietek, kényelmesen, zenét hallgatva szeretek vezetni. Sebességhatárokat betartom, ha nagy ritkán autópályán megyek, ott is 90 és 100 között szoktam bekapcsolni a tempomatot. A vegyes fogyasztás télen 6.5 és 7 liter között, nyáron 5.5 liter körül jön ki. Volt már olyan is, hogy szinte csak országútat nyomtam egy tankkal, akkor légkondival 5.1 volt az átlag. Ezekben a fogyasztási adatokban azért néha egy-egy gyorsulás vagy rugalmasabb előzés is benne van. Persze ha pl. csak városban tötymörögsz a lámpáknál, vagy rövid távokat mész csak, akkor megemelkedik ám rendesen a fogyasztása. Én vidéken élek, ritkán járok olyan városban, ahol sok lámpaváltást kellene megvárnom.

Remélem, kielégítő választ kaptál a kérdésedre. :-)

Üdv! Szines

Link to comment
Megosztás:

Scsimester!

Az én masinám Y20DTH, erről tudok információval szolgálni. Vezetési szokásomról tudni kell, hogy nem sietek, kényelmesen, zenét hallgatva szeretek vezetni. Sebességhatárokat betartom, ha nagy ritkán autópályán megyek, ott is 90 és 100 között szoktam bekapcsolni a tempomatot. A vegyes fogyasztás télen 6.5 és 7 liter között, nyáron 5.5 liter körül jön ki. Volt már olyan is, hogy szinte csak országútat nyomtam egy tankkal, akkor légkondival 5.1 volt az átlag. Ezekben a fogyasztási adatokban azért néha egy-egy gyorsulás vagy rugalmasabb előzés is benne van. Persze ha pl. csak városban tötymörögsz a lámpáknál, vagy rövid távokat mész csak, akkor megemelkedik ám rendesen a fogyasztása. Én vidéken élek, ritkán járok olyan városban, ahol sok lámpaváltást kellene megvárnom.

Remélem, kielégítő választ kaptál a kérdésedre. :-)

Üdv! Szines

Kösz szépen, én is vidéken élek, nálunk sincs sok lámpa. A 2004-es 1.1 m, a 2003-as 9k, az előbbi cdti a másik dti. Sokan azt mondták hogy az 1.7-es jobban eladható, a kétezres viszont láncos motor. Az alkatrészárak kb egálban vannak.

Link to comment
Megosztás:

Megnézem majd, op-com van, tech2 nincs. Egyenlőre kivillogtattam. Lehetséges, hogy potom 5000-7000 km alatt tönkremenjen az új jeladó? Mi tud benne tönkremenni?

Új fejlemény: tegnap indítás után dőlni kezdett a füst a motortérből, olyan volt, mint amikor a BMP ködöt fejleszt. Leállítottam - a motornak egyébként nem volt rendellenes a járása, csak a szervízlámpa világított. Az olajbeöntőt levéve onnan gomolygott elő némi füst, de nagyon büdös volt. A vezérműtengelyek egyébként olajfilmesek voltak, volt kenés. Az indítástól a leállításig kb 10 mp telt el.

Megoldás: a januárban cserélt Facet holtpont jeladó elfüstölt. Belülről égett szét, vitte magával a stekkert is. Csere mindkettő, azóta 500km-t ment, és jó.

Link to comment
Megosztás:

Kösz szépen, én is vidéken élek, nálunk sincs sok lámpa. A 2004-es 1.1 m, a 2003-as 9k, az előbbi cdti a másik dti. Sokan azt mondták hogy az 1.7-es jobban eladható, a kétezres viszont láncos motor. Az alkatrészárak kb egálban vannak.

Ki kéne próbálnod mindkettőt! Én is így tettem és aztán döntöttem.

De, ha nem csak üzemanyagkúton tankolnál, akkor semmiképp se CDTI-t, mert az érzékeny az üzemanyag minőségre!

Amúgy pedig, ha jó (volt) ez az 1.7-es motor a Hondának, akkor talán nekünk is jó lesz.

Sok különbséget nem látok a két motor között, ugyanabba a biztosítási kategóriába tartoznak, használt autónál meg mindegy melyiket veszed, bármelyik lehet jó állapotú, ugyanakkor széthajtott is. Mindenesetre sok sikert kívánok a vásárláshoz!

Üdv! Szines

Na, ez elég felszínes ismeretekre vall. Legalább annyi a különbség, mint anyós meg a lánya közt: határozott és nem összekeverendő! :w00t:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy Opel Astra G 1.7 CDTI Caravan autóm Z17DTL motorral. Kb fél éve elkezdett egy olyan hibát produkálni, hogy meleg motornál nem akart elindulni. Hideg motorral egyből elindul, de ha bemelegszik akkor egyre nehezebben. Volt olyan durva eset, hogy 13.-ik indításra indult el. Elvittem szerelőhöz, ott az összes szűrő ki lett cserélve, a porlasztók bemérve (90%-osak) és nyomás szabályzó szelep ki lett tisztítva. Az autó úgy tűnt megjavult, de az öröm csak néhány napig tartott. Ekkor kivettem a műanyag szűrőt az üzemanyagtankból és kipucoltam. Ekkor is úgy tűnt, hogy valamivel jobban indul. De most hogy bejött néhány napja a 30 fok, és az autót üzem meleg állapotban állítom le, és rövid időn belül el akarom indítani, akkor van, hogy csak 3.-ra indul el. Mi lehet az ok? Segítségeteket előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Ki kéne próbálnod mindkettőt! Én is így tettem és aztán döntöttem.

De, ha nem csak üzemanyagkúton tankolnál, akkor semmiképp se CDTI-t, mert az érzékeny az üzemanyag minőségre!

Amúgy pedig, ha jó (volt) ez az 1.7-es motor a Hondának, akkor talán nekünk is jó lesz.

Na, ez elég felszínes ismeretekre vall. Legalább annyi a különbség, mint anyós meg a lánya közt: határozott és nem összekeverendő! :w00t:

Kipróbáltam, nem rossz egyik sem, érdekes, hogy az 1.7-es gyengébb, de pörgős és jól megy minden tartományban, a 2.0-es nél a 2. és 3. fokozat között van egy gyenge rész egyfajta turbó-lyuk. Az üzemanyag minőségére vonatkozó megjegyzés megfontolandó, ui. közel a román határ és járok is át és tankolni az előző autóimmal is tankoltam ott. Náluk változó tud lenni a minőség, attól függ hol veszed. Nekem ezt az egyet leszámítva a kétezres is jó, az egyhetesben van tempomat is viszont kétszázzal drágább is.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Zachi!

Amikor scimesternek azt írtam, hogy nem sok különbséget látok az 1.7 és 2.0 motorok között, én a biztosítási kategóriára értettem. Miért kellene mélyrehatóbban értenem az autókhoz? Én csak segíteni próbáltam egy Cartársnak, a saját autóm használata során szerzett tapasztalataimat leírtam, amiről meg csak felületes ismeretekkel rendelkezem, nem nyilatkoztam. Jobb lett volna tán hülyeségeket írnom arról a motorról?

Üdv! Szines
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Y17DT motor turbóját fel lehet újítani / javítani az alábbiak ismeretében?

A probléma a következő: Két hete elkezdett sivítani a turbó. Egyre hangosabb lett, majd leszedtem a nyomóoldali csövet, aminek a kanyarulatában finom alupor rakódott le. Szerelő szerint a tengely kismértékű játéka miatt a lapátok belemartak az aluházba.

Mivel a motorral olyan probléma volt, hogy hamis olajat kapott, és ezért megszorult a felső két bütyköstengely (hengerfejezés lett belőle -teljes beszámolót lásd korábban) okozhatta ezt a problémát szintén a nem megfelelő kenés?

Javítható ez a turbó ezzel a hibával, vagy komplett csere?

Választ előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Volt már valakinek intercoolerrel gondja, eltömődés Y17DT motornál? Nekem is a turbó lapátok beleértek a turbóházba, + már nagy volt az olajszivárgás, teljesen az intercooleren keresztül nyomta az olajat, ezért vettem rá egy bontottat, de nem lett változás az autó továbbra sem megy jobban 130km/h-mál, hibaüzenet nincs, de a turbónyomás lassan épül fel, már nem tudom mi tévő legyek, a vákuumos turbószabályzó szelep is cserélve lett+ellenőrizve a vákuumcsövek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Volt már valakinek intercoolerrel gondja, eltömődés Y17DT motornál? Nekem is a turbó lapátok beleértek a turbóházba, + már nagy volt az olajszivárgás, teljesen az intercooleren keresztül nyomta az olajat, ezért vettem rá egy bontottat, de nem lett változás az autó továbbra sem megy jobban 130km/h-mál, hibaüzenet nincs, de a turbónyomás lassan épül fel, már nem tudom mi tévő legyek, a vákuumos turbószabályzó szelep is cserélve lett+ellenőrizve a vákuumcsövek.

tegyél be egy másik légtömeg mérőt

Link to comment
Megosztás:

tegyél be egy másik légtömeg mérőt

2db eredeti lett belerakva, valamint egy magneti mirelli, mindhárommal ugyan úgy viselkedik, az egyik eredeti, egy jól működő autóról lett átrakva, tehát tuti nem ez a baj, softwer frissítésen gondolkodom, csak drága a próbálkozás ha nem jön be

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.