Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Ha van valakinek ötlete a következőre, kérem ossza meg.

A jelenlegi probléma a következő: ég a szervízlámpa, kód: 0335 -főtengely holtpont-jeladó diszfunkció.

Leírom az előzményeket, hogy ne kelljen visszaolvasgatni:

A kocsit tavaly novemberben vettem, 1,7 DTI 2000 novemberi kiadás 2001-es modellév . Vétel után cserélve lett: görgők, vízpumpa, vezérműszíj, 6pk szíj,szűrők, motorolaj (Elf Comp. 10w40 td)

A motorolajcsere után a motorolaj szintje megemelkedett, de nem volt vizes, vagy gázolajos. Leszívtuk a felesleget, és nem változott ezt követően a szint.

A víz fogyott a tartályból, amikor ment a fűtés, akkor jobban.

Decemberben kigyulladt a szervízlámpa, kódok 0335,0336 és 0380 (izzítógyertya) Ha leállítottam a motort, általában elaludt, alkalmanként kigyulladt, majd elaludt. A motor fordulatszámában, erejében változás ilyenkor nem volt. Két-három alkalommal a kigyulladáskor mitha nem kapott volna üzemanyagot, rántott egyet, majd a kocsi mögött füstpamacs jelent meg. Kicseréltem a jeladót januárban (Facet). Ezt követően is kigyulladt a lámpa, ugyanezekkel a hibakódokkal, de semmi egyéb "tünetet" nem tapasztaltam.

Másfél hónapja egy reggel indításkor az önindító nem forgatta át a motort, hanem elpörgött. Kicseréltettem a keféket. Ez után is elpörgött, általában hideg indításkor. A bendixet is kicserélték, de a hiba még mindig megvolt. Mielőtt egy alaposabb vizsgálatra ott tudtam volna hagyni az autót, a kocsi nem indult. A motor megszorult. Ok: a vezérműtengelyeket öt ponton a hengerfejhez rögzítő hidak belső felültén olyan lerakódás volt, mint a ragasztó. Megfogta a tengelyeket, ezért nem forgott át a motor. Azt mondták, hogy vagy a motorolaj hamis ( olajakkal, szűrőkkel kereskedő ismerőstől vettem, a felesége nálunk dolgozott még akkoriban, nem hiszem, hogy kockára tenné a hírnevét egy kisvárosban, plusz az olaj sem volt occsójáért, 5L több mint 9000 ft volt) vagy kimosott valami lerakódást a motorból a motorolaj (lehet, hogy sokat állt a kocsi).

Két szelepet cserélni kellett, a vezérműszíj megnyúlt, avezérlés elmászott. A hengerfejet nyomáspróbázták, szelepfészkeket süllyesztették és a hengerfejet síkba köszörülték. Cserélték a szelepszár szimmeringeket, és a hengerfejtömítést. Kitakarították a motort, lezárták az egr szelepet, összerakták, ment az autó. Kb 200 km-t.

Most elindítom a motort, elalszik minden, majd pár másodperc múlva kigyullad a szervízlámpa a 0335 kóddal.

Ez valami vezérlés programozási hiba is lehet?

nézd meg az ECU-t van-e benne gázolaj (nem az adagoló vezérlő, a motorvezérlő, voltak akik már írták, hogy abba nem tud gázolaj jutni, az enyémben volt), le kell venni megrázod, és hallható ha lötyög benne. Nálam ez volt a baj, Wessz segített.

Link to comment
Megosztás:

nézd meg az ECU-t van-e benne gázolaj (nem az adagoló vezérlő, a motorvezérlő, voltak akik már írták, hogy abba nem tud gázolaj jutni, az enyémben volt), le kell venni megrázod, és hallható ha lötyög benne. Nálam ez volt a baj, Wessz segített.

Bocs mindenkitől, rosszul idéztem, nem ehez akartam hozzászólni,hanem imy sokféle hibaüzenetéhez

Link to comment
Megosztás:

Na és ez mit tudd ????

Itt tudod beazonosítani a kivillgtatott hibakódot. Így lehet elindulni a hibalereséssel. Ez a táblázat ebben segít. Leolvasod a villogásokat, kikeresed a kódot, és megvan.

Okos autó ez, megmondja mi baja.

Nekem is volt, hogy dobott már hibakódot. De nem volt semmi.

Nézd meg a csatlakozókat, vezetékeket, kontaktokat lehet csak ot lesz valami. Még mielőtt atomjaira szednéd. :)

Javaslom, hogy akku saru le, hibák törlése. használd utána, és ha tényleg hibák újra be foknak íródni.

Link to comment
Megosztás:

Itt tudod beazonosítani a kivillgtatott hibakódot. Így lehet elindulni a hibalereséssel. Ez a táblázat ebben segít. Leolvasod a villogásokat, kikeresed a kódot, és megvan.

Okos autó ez, megmondja mi baja.

Nekem is volt, hogy dobott már hibakódot. De nem volt semmi.

Nézd meg a csatlakozókat, vezetékeket, kontaktokat lehet csak ot lesz valami. Még mielőtt atomjaira szednéd. :)

Javaslom, hogy akku saru le, hibák törlése. használd utána, és ha tényleg hibák újra be foknak íródni.

a saru levétel már megtörtént

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Most veszem észre milyen szemtelen vagyok, mindig csak akkor jövök ha valami gondom van! Lassan lehet sok lesz a rovásomon!!!! :D

Na most a következő gondom van az y17dt-vel!

Kigyulladt a sárga halál (ismét)! Gyors kiíratás eredménye alapján a 0100 jött ki egyiknek, légtömegmérő funkció rendellenesség! Ezzel az lenne a kérdésem, hogy cseréljem egyből, vagy érdemes megnézni valami mást is ami ezzel kapcsolatos? Ha igen mit érdemes megnézni??? (féktisztítós mosás már megvolt)

A másik hibakód a 0571 Tempomat fékáramkör A funkció-rendellenesség!!!!!!! :blink: Na ezzel nem tudtam mit kezdeni, nincs is tempomatom......... ezzel mi a helyzet?????? Ötlet?????

Link to comment
Megosztás:

Kösz, Bocsi.

Kérdezném tőled az autódnak motorikusan voltak-e valami bajai.Mert szeretnénk én is egy CDTI motoros opelt venni,és nem tudok róla semmit.

Ami a dízel üzemmel illetve a common rail rendszerrel összefüggésbe hozható volna, olyan soha. Csak a fhp. jeladó egyszeri , a diódahíd háromszori és a hűtőkör gumitömlőinek tavalyi cseréje volt be nem tervezett kiadás. :wub:

Link to comment
Megosztás:

Üdv Srácok!

Na utolért engem is. Ma kölcsönadtam az öregemnek a kocsit. Mondtam neki, hogy van benne még anyag, megfordul vele Pécsről. Hazafelé jövet villogó lámpánál, jószándékkal tankolt bele 5 litert. Csak sajnos nem gázolajat, hanem benzint. :(

A kocsival ment még 15 km gond nélkül. Aztán leállította. MAjd elindította, és felhívott, hogy valami nem oké a kocsival. Akkor még csak arra gyanakodtam, hogy mivel egy olcsóbb kuton tankolt, a gázolajjal lehet valami. Aztán később kiderült, hogy rossz töltőfejet vett le. :(

LacBP-vel egyeztetve a következő dolgokat végeztem el:

Tankból benya leszív.

Szűrőházból benya kint ( szürőt majd holnap cserélek)

Az adagolóból a porlasztókhoz menő csöveket lehajtottuk

30 liter gázolajat betankoltunk

Majd a porlasztókhoz menő fém csövekből kijárattuk a benzint.

Kocsi összerak indít.

Semmi.

2 fémcsövet fellazítottunk, az egyikben szépen spriccelt, a másikban semmi. ( lehet, hogy levegősek lettek???)

A maradék 2 holnap tudom csak ellenőrizni, mert ott ugye az elektronika csücsül a tetején, azt meg bontani kell.

Akku töltésen van, mert lemerült....

Mi lehet a következő lépés?

Illetve meddig szabad ezzel próbálkozni, hogy a motornak ne legyen nagyobb baja?

THX!!!

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ahogy írtad.

-Benya le.

-Gázolaj be.

-Elöl megszívni a gázoljajszűrőnél.

- Aztán ha gázolaj jön már akkor szűrő csere. (szerintem nem feltétlenül szükséges, de én sem spórolnék rajta)

-Összetenni.

-Porlasztóknál nyomócsöveket fellazítani, úgy, hogy az elektronikát visszabontani, tehát mind a 4-et.

-Hogy működjön is a rendszer ezek után szükség lesz az elektronikára (én visszacsavarnám a helyére, nem hagynám lifegni')

-Én ráadott gyújtás mellett húznám 2-3 km-t, hogy kinyomjon mindent a csövekből. (indítózás helyett)

-Aztán elektronika le, nyomócsövek meghúzása, indítás.

Az indítómotoros tekerés nem az igazi légtelenítésre, kidolgozásra, mert az nem arra van, hogy percekig tekerd. Mindig húzni szoktuk az ilyen eseteket.

- Természetesen ha elindult, még melegedés előtt egy motormosás, mert minden csupa benzin és gázolaj lesz.

Én ezeket csinálnám

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ahogy írtad.

-Benya le.

-Gázolaj be.

-Elöl megszívni a gázoljajszűrőnél.

- Aztán ha gázolaj jön már akkor szűrő csere. (szerintem nem feltétlenül szükséges, de én sem spórolnék rajta)

-Összetenni.

-Porlasztóknál nyomócsöveket fellazítani, úgy, hogy az elektronikát visszabontani, tehát mind a 4-et.

-Hogy működjön is a rendszer ezek után szükség lesz az elektronikára (én visszacsavarnám a helyére, nem hagynám lifegni')

-Én ráadott gyújtás mellett húznám 2-3 km-t, hogy kinyomjon mindent a csövekből. (indítózás helyett)

-Aztán elektronika le, nyomócsövek meghúzása, indítás.

Az indítómotoros tekerés nem az igazi légtelenítésre, kidolgozásra, mert az nem arra van, hogy percekig tekerd. Mindig húzni szoktuk az ilyen eseteket.

- Természetesen ha elindult, még melegedés előtt egy motormosás, mert minden csupa benzin és gázolaj lesz.

Én ezeket csinálnám

THX!!!!

A kocsi indul. Kicsit még kijárattam a csövekből a cuccot, kicseréltem a gázolajszürőt és elindult.

THX mindenkinek a helpet!

Remélem nem lesz már semmi gond.

Egy kis üröm az örömben, hogy az összeszerelésnél az elektronikát tartó egyik tőcsavart túlhúztam és eltört. De 3 is megtartja amíg nem szerzek egy ilyen tartót.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Volna egy kérdésem azokhoz akik értenek a dieselekhez. Van egy 2.0 DTI Astrám ami eleg durván füstöl gyorsításkor, még ha nem nyomok padlógázt akkor is, és sokat is fogyaszt. Voltam vele szakembernél aki rácsatlakozott egy laptoppal és megállapította, hogy az autónak nincs semmi baja, minden tökéletesen működik rajta.

Az olajat nem fogyassza, vizet nem fogyassza, minden jó rajta azt leszámítva, hogy marhán füstöl (kormol). Na ebben szeretnék segítséget kapni, hátha valaki már találkozott ilyennel, vagy vanalakinek van valami tipje mitől lehet ez. Előre is köszönöm a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Volna egy kérdésem azokhoz akik értenek a dieselekhez. Van egy 2.0 DTI Astrám ami eleg durván füstöl gyorsításkor, még ha nem nyomok padlógázt akkor is, és sokat is fogyaszt. Voltam vele szakembernél aki rácsatlakozott egy laptoppal és megállapította, hogy az autónak nincs semmi baja, minden tökéletesen működik rajta. Az olajat nem fogyassza, vizet nem fogyassza, minden jó rajta azt leszámítva, hogy marhán füstöl (kormol). Na ebben szeretnék segítséget kapni, hátha valaki már találkozott ilyennel, vagy vanalakinek van valami tipje mitől lehet ez. Előre is köszönöm a segítséget!

Az adagolónak külön hibatárolója van, azt nem lehet csak úgy kiolvasni. Egy komolyabb adagolós cégnél érdeklődj akik értenek a vp44-hez

http://autotechnika.hu/cikkek/7220,mirol-mesel-bosch-vp-30-44-agya-.html

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Én még új vagyok itt.

Van egy G Astra Caravan 1.7 CDTI autóm.

Szerintetek az mennyivel rosszabb,mint az isuzu motoros.Ebben már ecotec motor van.Szóval ez már német.

Tudom mindenhol dícsérik az isuzu motorosokat,de kíváncsi vagyok,hogy nektek mi a véleményetek erről a motorról.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.