Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Üdv Mindenkinek!

Néhány hónapja Astra G tulajdonos vagyok, 2000 novemberi, Y17DTI motorral szerelt kocsim van. Egy ideje olvasgatom a fórumot, találtam pár hasznos infót is ami jól jött: pl. kivillogtatás, főtengely holtpont jeladó cserével kapcsolatos hozzászólások. Ez utóbbival volt/van problémám, ezért jól jönne a további segítség, ezért jelentkeztem be. A történet röviden a következő:

A kocsi vétele után a műszerfalon a villáskulcsos szimbólum világítani kezdett. A szimbólum hol kialudt, hol felvillant, de a kocsi jól fogyasztott, 4,7 l átlagot mértem száz kilóméterre. A motorfordulat nem ingadozott, pöccre indult hidegen-melegen. Gurultam így 2500 km-t. Egy pesti út alkalmával az M0-on olyan érzésem volt az autóban, mint amikor egy benzinesben ki-kihagy az egyik henger, a visszapillantóban a kocsi mögött megjelent egy pöffnyi füstfelhő, majd szépen ment tovább az autó. Lámpa felvillant, majd kialudt. Ezt még ott megcsinálta kétszer, utána semmi, hazaértem vele. Ez után kezdtem eltúrni a netet, találtam hibakódtáblázatot stb. Kivilogtattam a hibakódokat: 0335; 0336; 0380. Azaz főtengely holtpont jeladó, meg izzítógyertya diszfunkció.

Nosza, vettem rögtön holtpont jeladót, Fazet-et, kicseréltem ( a csere egy cumi volt, le kellett vennem az önindítót felfogató egyik menetes szárat, hogy hozzáférjek a jeladóhoz). Az itt olvasottak alapján a keresgélést megúsztam -kösz.

Összedugtam az új jeladót a stekkerrel, visszaraktam mindent -jó. A kivett jeladón zöld pötty volt, gondolom ez még a gyári eredeti volt, a hengeres rész olajos. Ezt követően a lámpa nem gyulladt ki, a kocsi ugyanúgy ment, mint előtte, az M0-áson tapasztalt tünet nem jött elő többet. Mentem 600 km-t, a lámpa ismét felvillant. A hibakódok: 0335; 0380. A motor továbbra is szépen megy, mínusz húszban is elsőre indult, fordulat nem ingadozik.

Mostanra 1000 km mentem a csere után, a lámpa néha felvillan. Mi lehet itt még a hiba? Ismét rossz a jeladó? Ha találkoztatok ezzel a problémával, vagy megoldási javaslatotok van rá az előre is megköszönöm.

Ja, és még valami: életem eddigi legjobb autója (volt: trabi, kispolski, lada, renault 19, és legutóbb egy 2005-ös opel agila - amiről azóta is mindenkit lebeszélek, akinek hosszabb utakra is kell mennie.)

Üdv,

Nézd meg az ECU-t csatlakozóban van-e gázolaj, de előfordulhat, hogy a főtengely jeladó rossz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Nekem Y20DTH motorom van ( Astra G kombi, 2001 ) , Sokat olvasgattam a fórumot mostanában, nagyon hasznos dolog.

Két kérdésem lenne :

1. Az előbb említett gázolaj felkúszás az EDU-ba, az Y20DTH-nál is jellemző-e? Erre nem találtam egyértelmű választ eddig.

2. Már fél éve nem működik a szélvédőmosóm. A motorja jó, de valahol a tartályban dugulás van, mert sem előre sem hátra nem jut el a folyadék. Ha leveszem a fúvóka csövét, akkor nagy nehezen vissza tudom fújni a levegőt, ekkor néha rendbe is jön a dolog, de hamar eldugul megint. Kosz lehet a tartályban. Valami ötlet arra hogy hogyan lehet hozzáférni a tartályhoz és a motorhoz ? Valaki azt mondta nekem, hogy bal első kereket le kell venni, és a belső sárvédő borítást is le kell szerelni, onnan lehet valahogy hozzáférni.

A neten sem sikerült rajzot találnom hozzá, remélem valaki tud segíteni. Jön a tavasz, most már elég meleg lesz, hogy alaposan kitisztítsam végre a rendszert.

Előre is köszi a segítséget !

Link to comment
Megosztás:

Kösz az infót !

Megszereztem a "könyvet", most már látom hogy nekem ez egy félnapos munka lesz, de nem reménytelen. A terpesztő szegecsek kivételéhez valami praktikus tanács?

A könyv szerint "a megfelelő tüskével át kell nyomni a csapot". Na most ilyen szerszámot én még nem láttam, ti mit használtok erre a célra? Gondolom nem valami bonyolult dolog lehet, de mégis mi az ami szerintetek bevált ? Csak azért mert nem szeretném eltörni a szegecseket.....

Link to comment
Megosztás:

A gázolaj nem az ECU (motorvezérlő), hanem az EDU (adagoló vezérlő) felé kúszik föl!

Hát nem tudom , sajnos nálam mindkettő tele volt gázolajjal, és az ECU minden féle hülye hibát generált, valamint nem akarta látni a főtengely jeladó jelét. Levéve az ECU-t ami fent van, nem pedig az adagoló mögött, megrázva lötyögött benne a cucc, sajna egész odáig fel tud jutni a gázolaj

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom , sajnos nálam mindkettő tele volt gázolajjal, és az ECU minden féle hülye hibát generált, valamint nem akarta látni a főtengely jeladó jelét. Levéve az ECU-t ami fent van, nem pedig az adagoló mögött, megrázva lötyögött benne a cucc, sajna egész odáig fel tud jutni a gázolaj

nekem is előfordult 1x az ecu egyik csatija tocsogott nem kelet több adtam neki féktisztítóval ecunak meg a csatinak +a kábel korbácsot is telinyomtam vele had folydogáljon azóta semmi jele a gázolajnak

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

Dögledezik a főtengely jeladóm, hol tudok eredetit beszerezni? Sajnos 4000 fordulat körül autópályán ma halványan elkezdett pislákolni az olajnyomás lámpa, csökkentve a sebességet kialudt, de amint újra eléria 4000 pislákol 4200 világít, alatta újra kialudt. Most volt olaj csere szűrőstől, nem tudom mi lehet, eddig is 10w40 lett belerakva mint most is. Van valakinek ötlete, mi okozhat ilyen hibát? ja és az olajhűtő ki van iktatva, már megvan az új, csak még nem került beszerelésre.

Link to comment
Megosztás:

tiszteletem az uraknak.hát ugy jártam hogy hátramenetben belerongyoltam egy hobuckába ezután menetközben surlodo hangot hallottam , levettem a j.hátso kereket és a takarolemez elrohadt áll. elgörbülve csinálja a müsort,le tudtam szedni. a kérdésem a köv.lehet-e ilyet kapni külön ABS,tárcsafékes agyra és mennyire nehéz kicserélni,y17dti-m van hátul tárcsafékkel,karaván.köszi a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

Dögledezik a főtengely jeladóm, hol tudok eredetit beszerezni? Sajnos 4000 fordulat körül autópályán ma halványan elkezdett pislákolni az olajnyomás lámpa, csökkentve a sebességet kialudt, de amint újra eléria 4000 pislákol 4200 világít, alatta újra kialudt. Most volt olaj csere szűrőstől, nem tudom mi lehet, eddig is 10w40 lett belerakva mint most is. Van valakinek ötlete, mi okozhat ilyen hibát? ja és az olajhűtő ki van iktatva, már megvan az új, csak még nem került beszerelésre.

Nekem ez így nem kerek! Mi köze az olajnyomásnak a főtengely jeladóhoz?

Link to comment
Megosztás:

tiszteletem az uraknak.hát ugy jártam hogy hátramenetben belerongyoltam egy hobuckába ezután menetközben surlodo hangot hallottam , levettem a j.hátso kereket és a takarolemez elrohadt áll. elgörbülve csinálja a müsort,le tudtam szedni. a kérdésem a köv.lehet-e ilyet kapni külön ABS,tárcsafékes agyra és mennyire nehéz kicserélni,y17dti-m van hátul tárcsafékkel,karaván.köszi a válaszokat.

sajnos nem tudok segíteni. engem az érdekelne milyen méretű a hátsó féktárcsa és hogy van e a kocsi alatt fékerő szabályzód a hátsó hídon?

Link to comment
Megosztás:

azt nem tudom hogy milyen méretü de most cseréltettem a hátso fékbetéteimet és akkor azt mondták hogy BOSCH rendszerü fékbetét kell rá, na most ha ebböl valami kiderül akkor örülök,nem emlékszem hogy lenne rajta de ez nem jelent semmitde mint az elözö irásomban irtam ABS van rajtanem tudom hogy a kettönek van-e köze egymáshoz, de rez nem mérvado mert nem sokatkonyitok hozzá, a legfurcsább az volt hogy majdnem 1/3-a a hátso betét az elsönek.A tárcsa mérete szerintem a b-vekié.de holnap megnézem hogy van-e ez a szabályzo a hátso hidon.

Link to comment
Megosztás:

a 4625-ös kérdésre senki nem tud nekem válaszolni?

Te most a féktárcsa takarólemezére gondolsz?

Azt lehet kapni, egyféle van belőle az összes hátul tárcsafékkel rendelkező Astrához, motorkódtól és karosszériaváltozattól függetlenül. Hogy mennyire nehéz cserélni Astrán arról fogalmam sincs, emlékeim szerint anno Calibrán nem csak a tárcsát, de a kerékagyat is le kellett venni hozzá... gyanítom hogy az Astránál is, de nem biztos.

Link to comment
Megosztás:

üdvözletem . y17dt -m van ma azt csinálta szabályos leállitás után jó fél óra múlva, mintha nem kapna üzemanyagot és mintha nem menne minden henger 3-4 fordulat után az indításnál elkapta és elindult hibát nem jelzett, akksi jó öninditó jó. köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Te most a féktárcsa takarólemezére gondolsz? Azt lehet kapni, egyféle van belőle az összes hátul tárcsafékkel rendelkező Astrához, motorkódtól és karosszériaváltozattól függetlenül. Hogy mennyire nehéz cserélni Astrán arról fogalmam sincs, emlékeim szerint anno Calibrán nem csak a tárcsát, de a kerékagyat is le kellett venni hozzá... gyanítom hogy az Astránál is, de nem biztos.
igen.
Link to comment
Megosztás:

üdvözletem . y17dt -m van ma azt csinálta szabályos leállitás után jó fél óra múlva, mintha nem kapna üzemanyagot és mintha nem menne minden henger 3-4 fordulat után az indításnál elkapta és elindult hibát nem jelzett, akksi jó öninditó jó. köszi a választ.

Nekem is így kezdte, később beírta a főtengely jeladót hibának, de lehet , hogy adagoló elektronika is betyárkodik.

Link to comment
Megosztás:

tegnap lepetéztem 240.000ft javítási költséget állapított meg a szaki 40%kedvezménnyel

adagolóvezérlő kompjuter+valami tekercs az adagolóban azonnal hazahozattam a kocsit ennyiért kapok egy komplett elejét

fel kell keresnem vessz kollégát sürgősen ja és észre se vette hogy az adagolón lévő valami szelep is gyengélkedik amiből csöpögött a gázolaj.

egyik haverom ajánlotta a szerelőt meg is fogom neki köszönni azt hiszem.

legközelebb nem fogok dilettánsokra hallgatni az biztos. 2 hete szívok mert nincs kocsim csak kölcsön masina. napi 100kmt penderítek a kocsiba

Link to comment
Megosztás:

tegnap lepetéztem 240.000ft javítási költséget állapított meg a szaki 40%kedvezménnyel

adagolóvezérlő kompjuter+valami tekercs az adagolóban azonnal hazahozattam a kocsit ennyiért kapok egy komplett elejét

fel kell keresnem vessz kollégát sürgősen ja és észre se vette hogy az adagolón lévő valami szelep is gyengélkedik amiből csöpögött a gázolaj.

egyik haverom ajánlotta a szerelőt meg is fogom neki köszönni azt hiszem.

legközelebb nem fogok dilettánsokra hallgatni az biztos. 2 hete szívok mert nincs kocsim csak kölcsön masina. napi 100kmt penderítek a kocsiba

a tekercs állítólag szétégette a vezérlőt állítólag javíthatatlan

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.