Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Hali!!!

Köszönöm szépen, ezt ki is nyomtatom, biztosan jól fog jönni valamikor!!!

Viszont amit kiolvastam (azért mégegyszer ráellenőrzök majd) azt a hiba "P0370=Vonatkozásihelyzet-jeladó A funkció-rendellenesség

"!!! Na most ez mire is utal??? Első olvasásra azt hittem főtengelyhelyzet jeladó, de arra más kód van!!!!

Köszi a válaszokat előre is!!!!

Sziasztok

Link to comment
Megosztás:

megvan a hiba. a balelsö kerékgy volt a hunyó.ami utángyártott és ócsóóóóóóóóóó.!

visszaraktam a régit ahogy elindultam megmozdult a kilométetóra pár mp.után kialut az ABS-lámpa.

jobban ráléptem a fékre és láss csodát dolgoziK az ABS.

felhivom a forgalmazót h,ilyenkor mivan alig 1-hónapja vettem alig mentem vele párszáz km és megadja magát!

sokjóra nemszámitok mivel érszereltembe.de 1-probát megér.

De milyen márkájút vettél bele?

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Köszönöm szépen, ezt ki is nyomtatom, biztosan jól fog jönni valamikor!!!

Viszont amit kiolvastam (azért mégegyszer ráellenőrzök majd) azt a hiba "P0370=Vonatkozásihelyzet-jeladó A funkció-rendellenesség

"!!! Na most ez mire is utal??? Első olvasásra azt hittem főtengelyhelyzet jeladó, de arra más kód van!!!!

Köszi a válaszokat előre is!!!!

Sziasztok

Nah kicsit visszaolvasgattam, meg keresgélgettem a forumon! A vonatkozási helyzet jeladó ha jól értelmeztem az adagoló helyzet jeladót jelenti! Itt valaki csak annyit írt, hogy fémforgácsok gyűlhetnek fel mellette/előtte, és ezek bezavarhatják. Továbba annyit hogy csak ki kell csavarni és tisztítani!!! Hogyis van ez????? Hol is van ez??????

Továbbá erre a hibára irtak kis alapjárat ingadozást is jelenségként, ami már nekem is régóta megvan.....

Köszi!!!!

Link to comment
Megosztás:

Az adagoló tetején van, ha benézel a tűzfal, és a motor közé látni fogod. nekem csak kontakthibás volt a csati.

Ha lehúzom róla mindjárt lesz egy P0370 és ki....ott csúnya hangja lesz, hullámzó alapjárattal. Nem lesz nagy baja..........

Szia AtiZafi!!!

Köszi hogy megint kisegítesz! De mint mindig válaszra kérdéssel felelek! Képben vagyok hogy mire gondolsz, de az adagoló tetején három elektromos csati is van. A nyomócsövek felől egy kicsavarható nagy hengeres alkatrészbe megy vezetek, utána középen van egy nagyobb kulcsnyílású alkatrész fehér csatival, aztán az utolsó egy kisebb kulcsnyílású alkatrész azon szürke csati van!!! Lehet tudni hogy melyik az ominózus??? Illetve ha képben vagy kíváncsi lennék a másik kettő funkciójára is!!! És nem érdemes kicsavarni? Nem kell tisztítani rajta valamit???

Mindenesetre a válaszig megyek és mind a hármat átnézem, meg wödörnegyvenezem hogy legyen kontakt......

Kár volt a dieselt megbutítani a villannyal......a Csepelen nincs ilyen gond....ha az összes vezetéket kitépném, meg kidobálnám az akksit, utána is ugyanúgy menne mint addig. Egyébként a régi techel nincs gond, sokat szereltem régi dieseleket, de sajnos megtűztem és nem képeztem magam tovább villanydízelre.....Így szívesen veszem a segítséget!!!! KÖSZÖNÖM

Link to comment
Megosztás:

Szia AtiZafi!!!

Köszi hogy megint kisegítesz! De mint mindig válaszra kérdéssel felelek! Képben vagyok hogy mire gondolsz, de az adagoló tetején három elektromos csati is van. A nyomócsövek felől egy kicsavarható nagy hengeres alkatrészbe megy vezetek, utána középen van egy nagyobb kulcsnyílású alkatrész fehér csatival, aztán az utolsó egy kisebb kulcsnyílású alkatrész azon szürke csati van!!! Lehet tudni hogy melyik az ominózus??? Illetve ha képben vagy kíváncsi lennék a másik kettő funkciójára is!!! És nem érdemes kicsavarni? Nem kell tisztítani rajta valamit???

Mindenesetre a válaszig megyek és mind a hármat átnézem, meg wödörnegyvenezem hogy legyen kontakt......

Kár volt a dieselt megbutítani a villannyal......a Csepelen nincs ilyen gond....ha az összes vezetéket kitépném, meg kidobálnám az akksit, utána is ugyanúgy menne mint addig. Egyébként a régi techel nincs gond, sokat szereltem régi dieseleket, de sajnos megtűztem és nem képeztem magam tovább villanydízelre.....Így szívesen veszem a segítséget!!!! KÖSZÖNÖM

Ha nem lenne benne elektronika, kettős tömegű lendkerék, turbó, akkor nem nagyon lenne teljesítményed sem dieselel... :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Ha nem lenne benne elektronika, kettős tömegű lendkerék, turbó, akkor nem nagyon lenne teljesítményed sem dieselel... :smartass:

Hali!!!

Igazad van, ezzel egyet kell értenem! Mindamellett hogy nem bújhatok ki egy rövidebb távon üzemeltethető "magasabb" teljesítményű kocsi használata alól, a vosomat másokkal ellentétben én inkább az ódon, hosszú távon üzemeltethető és megbízható alacsony teljesítményű szívó max turbós dieselek mellett teszem le!!! Ez amolyan megszállottság!

A három csatira az y17dt adagoló tetején nem tudsz tippet esetleg????

Egyébként már átpucoltam a csatikat, de próba még nem volt.....

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Igazad van, ezzel egyet kell értenem! Mindamellett hogy nem bújhatok ki egy rövidebb távon üzemeltethető "magasabb" teljesítményű kocsi használata alól, a vosomat másokkal ellentétben én inkább az ódon, hosszú távon üzemeltethető és megbízható alacsony teljesítményű szívó max turbós dieselek mellett teszem le!!! Ez amolyan megszállottság!

A három csatira az y17dt adagoló tetején nem tudsz tippet esetleg????

Egyébként már átpucoltam a csatikat, de próba még nem volt.....

Igazad van, még turbó sem kell, csak sima szívó diesel.... Ismerek olyan VW golf I tulajdnost, akinek az egyszerű kis diesel kocsijában 500e+ km van, és alíg költött rá eddig...

Sajnos én dieselben nem vagyok otthon, úgyhogy nem tudok segíteni...

Link to comment
Megosztás:

.................... A nyomócsövek felől egy kicsavarható nagy hengeres alkatrészbe megy vezetek, utána középen van egy nagyobb kulcsnyílású alkatrész fehér csatival, aztán az utolsó egy kisebb kulcsnyílású alkatrész azon szürke csati van!!! Lehet tudni hogy melyik az ominózus??? ............

Nem merek rá megesküdni, mert én is csak a sajátomon képzem magam :-D. Én sem űzöm már az ipart :-D A nyomó cső melletti a leállításért felel (ez nem is a tetején van és a korábbi mechanikuson is megtalálható) aztán a kisebbik az hőmérséklet, és a nagyobbik kulcsnyílású a fordulat, ha minden igaz. (ez felel a P0370-ért) :-D. Légyszi had ne nézzek most utánna :-D

Ha nem jutsz előrébb akkor megnézem.

Én agyon fújtam kontakt-spray-vel aztán le fel húzgáltam, hogy megkapargassák egymást az érintkezők. Azóta minden ok.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem lenne benne elektronika, kettős tömegű lendkerék, turbó, akkor nem nagyon lenne teljesítményed sem dieselel... :smartass:

az elektromosság terén tévedtek. Az az emisszió kordában tartására van. Míg egy bovdennél a padló gáz, az padló gáz, addig egy elektromosnál csak hiszed, hogy az.

Milyen teljesítmény növekedés? az y17dt elődje csak 8 szelepes volt ez pedig 16. A régebbi mégis több lóerő volt, ennyit az elekronikáról.........

Így tudtak hagyományos befecskendezési nyomás mellett euro2-ről euro3-ra ugrani.Majd jött a z17dt ami euro4, de ott már az adagolót el kellett hagyni, ugyanis az adagolóval nem lehet megoldani a több ritmusban történő befecskendezést, ami megint csak az emisszió csökkentésére van. A 15 év alatt az x,y,z sorozat között nem is lehet különösebb fogyasztás különbségeket kimutatni.....Talán egy kicsit a Z-sek javára, ami a nagy nyomású finomabb porlasztás hozadéka, de elveszti a tulaj a javítási költségeken.

A kettős tömegű lendkeréknek pedig semmi köze a teljesítményhez. A komfortot hivatott szolgálni a te költségedre. Azaz a rázkódásokat egyenlíti ki a hajtásláncban...........

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Nah, AtiZafi javaslata alapján végig kontaktoltam a csatikat az adagoló körül, de nem változott sokminden! Úgyanúgy be-bekopog, mintha valaki csavargatná az adagolót menet közben. (csavarok nincsenek felszakadva) És tapasztalható teljesítménycsökkenés is, gondolom a megváltozó előtöltés miatt.....(hol vagy ó, drága öreg fix előtöltés) :D

Türelmesen kivillogtattam a ######ikámat:

P0370 Vonatkozásihelyzet-jeladó A funkció-rendellenesség

P0335 Főtengelyhelyzet-jeladó funkció-rendellenesség

P0400 Kipufogógáz-visszavezetés funkció-rendellenesség (gondolom az egéerrhez menő vákumcső dugózása miatt)

Szerintetek??? Javaslat???

Tisztítsak főtengelyhelyzet jeladót???

Esetleg tapasztalata valakinek Vonatkozási helyzet jeladó tisztítása ügyében????

Link to comment
Megosztás:

Légyszi ne emlegesd a nevem, had maradjak "szürke" :-D Szívesen próbálok segítek ha tudok a nélkül is. Még a végén az autóra is kiírod ki ad jó, vagy rossz tanácsot :-D

Töröld a hibakódokat, aztán amelyiket először beadja. Mert műszer nélkül azt sem látod melyik aktív és melyik régi. A távolból nehéz találgatni. Az is lehet, hogy jóval korábbiak, ez alapján sokat nem lehet megtudni. idáig pl a 335-öt nem is emlegetted.

Egy villogtatással az a baj, hogy a valamikori tároltat látod. Elég az is, ha egy csatlakozó lehúzva marad és adsz gyújtást. Szóval a tárolttal sokra nem megyünk, friss kell! Lehet, hogy félrevezeted az olvasót régebben tárolt kódokkal!

Lehet mechanikai baja is, élő adaton lehetne többet látni. Jönnek-e a fordulatszám jelek............stb

A 400-ast kizárhatjuk, attól nem jár szarabbul, csak sárgalámpázik. És ugye nem rongyos a motortér? Olajfolyások, gázolajfolyások, kábeldörzsi ? Mert találkozni olyannal is. Elektronikánál patyolat és kontakt az alapszint

Link to comment
Megosztás:

tettem fel neked képet, hogy mi micsoda.

https://picasaweb.go...375650853985186

Szia!!! Sziasztok!!!

Húhh ez frankó rajz, bárcsak több is lenne ilyenből, könnyebb lenne a javítgatás!!! Köszönöm szépen, most jobban képben vagyok! Az előző hozzászólásodat pedig vettem, értettem!

Viszont akkor a hibáról is picit! Igen valóban hülye voltam, először nem vártam meg, hogy végigvillogja az összeset, az első után felengedtem a pedálokat... :omg:

Viszont ma megnéztem, ezt a hármat adra. És amire figyelmes lettem, hogy tötyörgés után csinálja a "töltésállítgatást". Pl. Falu 50-60 után rálépek, aztán ahogy gyorsul ki, fel fel csörren a masina. Meg ma este hátrajártam az udvarban kivennei a 344-esből az akksikat a hideg miatt, addig ketyergett a kocsi és világított nekem. Aztán beraktam a csomiba őket, járok ki az udvarból, gyorsítás, aztán 1800 2000 körül iszonyatos előtöltéshang, kuplung, karácsonyfa-leállás. Félreállok, kiveszem a kulcsot, újra be, aztán indítás után megint csak néha csörrent be. Ugyanezt játszotta múltkor is, csak akkor víz utánaöntés miatt ketyergett a kocsi 5-6 percet!

Motortér egyébként patyolat, csatlakozók átnézve, átfújva!

Haver szerint egyébként nagy valószínüséggel főtengely jeladó! Merre is találom? A rajz mintha az adagolótól jobbra, a tűzfal felől jelölné! Jah tényleg hibát törölni csak masinával lehet igaz??? Mert akkor kérnem kell kölcsön egyet... Milyen gyártmány érdemes venni belőle???

Nektek mi a véleményetek erről? Logikusnak tűnik, az ugráló főtengely jelhez nem passzol az adagoló jel, lehet ezért szórja hibának a vonatkozási helyzet jeladót is!!!!

Főtengely jeladóból van valami feketeleves gyártmány????

Link to comment
Megosztás:

Szia!!! Sziasztok!!!

Húhh ez frankó rajz, bárcsak több is lenne ilyenből, könnyebb lenne a javítgatás!!! Köszönöm szépen, most jobban képben vagyok! Az előző hozzászólásodat pedig vettem, értettem!

Viszont akkor a hibáról is picit! Igen valóban hülye voltam, először nem vártam meg, hogy végigvillogja az összeset, az első után felengedtem a pedálokat... :omg:

Viszont ma megnéztem, ezt a hármat adra. És amire figyelmes lettem, hogy tötyörgés után csinálja a "töltésállítgatást". Pl. Falu 50-60 után rálépek, aztán ahogy gyorsul ki, fel fel csörren a masina. Meg ma este hátrajártam az udvarban kivennei a 344-esből az akksikat a hideg miatt, addig ketyergett a kocsi és világított nekem. Aztán beraktam a csomiba őket, járok ki az udvarból, gyorsítás, aztán 1800 2000 körül iszonyatos előtöltéshang, kuplung, karácsonyfa-leállás. Félreállok, kiveszem a kulcsot, újra be, aztán indítás után megint csak néha csörrent be. Ugyanezt játszotta múltkor is, csak akkor víz utánaöntés miatt ketyergett a kocsi 5-6 percet!

Motortér egyébként patyolat, csatlakozók átnézve, átfújva!

Haver szerint egyébként nagy valószínüséggel főtengely jeladó! Merre is találom? A rajz mintha az adagolótól jobbra, a tűzfal felől jelölné! Jah tényleg hibát törölni csak masinával lehet igaz??? Mert akkor kérnem kell kölcsön egyet... Milyen gyártmány érdemes venni belőle???

Nektek mi a véleményetek erről? Logikusnak tűnik, az ugráló főtengely jelhez nem passzol az adagoló jel, lehet ezért szórja hibának a vonatkozási helyzet jeladót is!!!!

Főtengely jeladóból van valami feketeleves gyártmány????

Üdv! Tavaly cseréltem főtengely jeladót,akkor le is írtam hol van,mi kell a cseréjéhez .A kereső biztos kidobja….

Ha jól emlékszem facet gyártmányú került bele.Elméletileg a régi is megvan valahol, szívesen kölcsön adom.Próbára még teljesen jó,csak néha villantotta be a kulcsot…

Viszont nekem is lenne két kérdésem:Az y17dt-ket milyen adagolóval szerelték?Jelesül az enyémre lennék kíváncsi, hogy milyen(2002.10 kombi)

A másik kérdés a váltóval kapcsolatos. Olajcsere mennyi kilométerenként ajánlot?Mert nekem a közel 290e alatt még egyszer sem sikerült……

Köszi:Jantek

Link to comment
Megosztás:

Na hali!!!

Boldog vagyok, látom senkinek semmi gondja a dízelekkel!!! Én is holnap fogok nekilátni az orvoslásnak, szereztem egy főtengely holtponti jeladót újat. Ha nem az lesz a baj, visszacserélik szerencsére! Ha jól tudom Facet gyártmány!

Tudja valaki, hogy merre találom??? Utánaolvastam itt a forumon, de sajna nem találtam meg hogy hol beszélgettetek erről annó!

Köszönöm!!!

Link to comment
Megosztás:

Na hali!!!

Boldog vagyok, látom senkinek semmi gondja a dízelekkel!!! Én is holnap fogok nekilátni az orvoslásnak, szereztem egy főtengely holtponti jeladót újat. Ha nem az lesz a baj, visszacserélik szerencsére! Ha jól tudom Facet gyártmány!

Tudja valaki, hogy merre találom??? Utánaolvastam itt a forumon, de sajna nem találtam meg hogy hol beszélgettetek erről annó!

Köszönöm!!!

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=109&view=findpost&p=789542
Link to comment
Megosztás:

Na sziasztok!!!

Köszi a segítséget, megtaláltam a holtponti jeladót, és ki is cseréltem...jó helyen van, nem mondom...most jól jött a tükörből hegesztős gyakorlatom!

Ki is próbáltam, 40 kilómétert beletettem, ebből 10 városban tötymörgés volt. Próbáltam előcsalogatni a hibát, meg a bekopogást, de kopp-kopp-kopp nem jelentkezett! Remélem ezt ezzel sikerült letudnom!

Valamint, kivettem azt a fém vízcsövet, ami a turbó mögött kígyózik a motor másik oldalára! Na eközben szerintem csuklottak egy páran :)! Az O-gyűrű teljesen trapára volt, inkább volt már bakelit az anyaga, mint gumi. Most remélem az új gyűrű tömít majd rendesen!

Köszi mindenkinek a segítséget, építő hozzászólást!!!

Remélem egy darabig most kérdéssel nem kell jönnöm!!!

Hali

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.