Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Ismét problémám lenne..:S

Nincs szevó sem töltés , Y17DT 2001-es évjárat.

Generátor probléma lehet? Mit lehet abban cserélni , amibe nem halok bele ismét :S

Hallottam szénkefe és diódahíd problémáról....milyen összegek ezek ..

Esetleg nem volt valakinek ilyen?

Pár napja csak pár másodpercig nem volt töltés és szervó, aztan vagy magától vagy kisebb gázfröccstől helyrejött a dolog...most már sajnos nem:(

Üdv ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét problémám lenne..:S

Nincs szevó sem töltés , Y17DT 2001-es évjárat.

Generátor probléma lehet? Mit lehet abban cserélni , amibe nem halok bele ismét :S

Hallottam szénkefe és diódahíd problémáról....milyen összegek ezek ..

Esetleg nem volt valakinek ilyen?

Pár napja csak pár másodpercig nem volt töltés és szervó, aztan vagy magától vagy kisebb gázfröccstől helyrejött a dolog...most már sajnos nem:(

Üdv ...

Szénkefe, vagy dióda lehet...

Link to comment
Megosztás:

Szénkefe, vagy dióda lehet...

Helló!

Esetleg még a fesszabályzó,ami szintén a generátorban van!Szerintem nem igazán érdemes javítani,mert 2db csapágy,diódahíd,meg fesszabályzó cseréje drágább,mint mondjuk bontóban,vagy vaterán venni egy használtat,már10-15000.Ft-ért kapsz!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Esetleg még a fesszabályzó,ami szintén a generátorban van!Szerintem nem igazán érdemes javítani,mert 2db csapágy,diódahíd,meg fesszabályzó cseréje drágább,mint mondjuk bontóban,vagy vaterán venni egy használtat,már10-15000.Ft-ért kapsz!

Üdv!

De az is használt, és ha berakja akkor érdemes egy csapágyat és szénkefét cserélni sztem.

Link to comment
Megosztás:

szénkefe:2000

diódasor (híd): 7-8000

Ti nagyon optimisták vagytok! Szénkefe? Én még olyan hitachi generátor nem láttam, amibe szénkefe elkopott volna. Diódahíd, fesszab..........az már igen. De annak is 10 körül van darabja + a munka.

Sajnos ez a hitachi generátor nem éppen erőssége az elektronikának.

Az enyémen a 4. !!! van fent :-(

1. úgy vettem az autót, hogy már szar volt (pulzáltak a lámpák)

2. Az első fel lett újítva (20 EFt felett) Ez szétolvadt, már írtam róla itt a fórumon is. Lényegében, már előre megmondták, hogy sok jóra ne számítsak.................bejött

3. Gyári állapotú bontott, ez most ment tönkre nyár végén. Teljesen elfelejtett tölteni, mintha rajta sem lenne. (ránézésre hibátlan, nincs amperszaga, de mivel csak mindenféle szar minőségű cuccot lehet bele venni, nem akartam úgy járni mint az elsővel.

4. Most vettem egy tök újat 31 ropiért vákuumpumpával együtt. (itt legalább van garancia is)

Link to comment
Megosztás:

Jaa..........és házhoz hozta a futár ennyiért

Igaz!

Az enyémben, tavasszal csapágy csere, majd nyáron diódasor, szénkefe. Ha már kint van...

Így: kb 17,000 Huf

Viszont, szereléssel együtt max 3 óra. Ha kell az autó, nincs idő a futárra...

Összegzem: ha van időd, rendelj újat. (garancia, 0 km, ...)

Ha gyorsan kell, javíttasd, de ne csak a hibás alkatrészt, mert újra elromlik valami.

Cseréltesd ki a csapágyakat, (diódasort) és a szénkeféket is!

(igaz, hogy Bosch az enyém...)

Link to comment
Megosztás:

Ti nagyon optimisták vagytok! Szénkefe? Én még olyan hitachi generátor nem láttam, amibe szénkefe elkopott volna. Diódahíd, fesszab..........az már igen. De annak is 10 körül van darabja + a munka.

Sajnos ez a hitachi generátor nem éppen erőssége az elektronikának.

Az enyémen a 4. !!! van fent :-(

Hála istennek a benzinesekben nincsen Hitachi genyó, az csak dízelben volt. Benyásban csak Bosch meg Delco van tudtommal, bár nem vagyok meggyőződve róla hogy a Delco jobb lenne... max. olcsóbb hozzá az alkatrész.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét problémám lenne..:S

Nincs szevó sem töltés , Y17DT 2001-es évjárat.

Generátor probléma lehet? Mit lehet abban cserélni , amibe nem halok bele ismét :S

.............................

Üdv ...

Szia! Milyen motorhoz való? Mi pénzért?

Üdv

szerinted?? Ébresztő! eddig neked osztottuk a tanácsokat

Te dobod fel a témát, én meg szorgalmasan írogatok, képeket töltök fel, tapasztalataimat mesélem, már mindent leírtam erre kb mintha azt kérdeznéd: "hol vagyok??"

Olvasd vissza a mai napot, csak erről volt szó!

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Érdekelne,mi lett a múltkori adagolóvezérlős szelepcserélős történeted vége?

Jantek

Totál csere :D 190papír :S Most meg jött a generátor :S

Így van rá garancia csak,mert elviekben a mágnesszelep tette tönkre a vezérlő elektronikát, de kellett cserélni a mágnesszelepet is(csak gyárit kapni : 90 ezer)...+ugye a vezérlő elektronika(70kb). +szerelés és valami másholi diag.

Legközelebb tuti Weissz lesz :devlish:

A generátoromban meg most cserélik a szénkefét és a feszültség szabályozót. 8 papíros ez már otthoni szerelő :lol:

Jó kis karácsonyi ajándék...

Amugy kellemes ünnepeket itt mindenkinek és köszönöm a segítségeket!!!! :devlish:

@Atizafi: bocsi csak nem néztem a felhasználóneveket és úgy tünt , hogy csak egy user bedobott egy x generátort.(még viszonylag új felhasználó vagyok) sorry!

Link to comment
Megosztás:

Üdv !

Mi történt azóta ?

Szétkaptam a szűrőházat ahogy írtam, visszatettem a régi tömítéseket. Ma reggel köhintés nélkül indult. Szerintem a szűrőház gumitömítése volt a ludas abból is a középső ami a csavaron van. Azt tudni kell, hogy kosz biztosan nem szorult közé, koszosan semmit nem teszek össze.

Végülis nem bánom, mert a motor tökéletes, ez a kis hiba rávilágított az esetleges problémákra. Az átlátszó becsövezés nagyon jó technika.......merem ajánlani.

Az a baj, hogy rengeteg csatlakozás van a szívóágban, és a magas pontokon (itt van egy a visszatérőnek is) Ha úgy nézzük gyakorlatilag minden magasabban van mint a gázolaj. Ez nem is lenne baj, ha a vezeték egy darabból állna. Ha csak egy leheletnyi lyuk van a folyadékoszlop súlya elkezdi berántani a levegőt álló helyzetben, és nincs gyárilag semmi ami megtartsa a folyadékoszlopot, csak a tökéletesebbnél is jobb csatlakozások. Van egy pár gyenge pont az már biztos. Elég lenne, ha a résolaj nem a szívóágon lenne, és nem ilyen LEGO gázolajszűrő lenne gyors-csatlakozókkal. Aztán még műanyag is nehogy meg merd húzni becsületesen.

100x stabilabb megoldások léteznek, mint pl a fém házas szűrő, vagy az áteresztőcsavaros megoldások..............

Egyébként mindenki szidja a levegősödés miatt, de ebből is látszik, hogy a motor jó csak a "kiszolgálásával" van a baj

Nekem még a résolajcsövek is eredetiek, Épp ma tettem fel fényképeket a másik fórumba, ezt még múltkor fényképeztem. ideiglenesen ez most átlátszó maradt

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?...8&t=9010651

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos a nagy karácsonyi kapkodásban sikerült benzint tankolnom az 1.7 CDTI vasamba. Szerencsére időben észrevettem (1km-re lakom a kúttól). Milyen megoldást 17ismertek ami a legegyszerűbbé teszi a nafta leengedését a tankból? Z17DTL Opel Astra G Caravan-ról van szó.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos a nagy karácsonyi kapkodásban sikerült benzint tankolnom az 1.7 CDTI vasamba. Szerencsére időben észrevettem (1km-re lakom a kúttól). Milyen megoldást 17ismertek ami a legegyszerűbbé teszi a nafta leengedését a tankból? Z17DTL Opel Astra G Caravan-ról van szó.

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Te jóisten, szegény közös nyomócsöves. :lol:

Mennyi bengát nyomattál bele?

Legrosszabb esetben tank kiszedős-átmosatós téma szvsz., attól függ mennyi ment a gyomrába. :D

Link to comment
Megosztás:

Te jóisten, szegény közös nyomócsöves. :lol:

Mennyi bengát nyomattál bele?

Legrosszabb esetben tank kiszedős-átmosatós téma szvsz., attól függ mennyi ment a gyomrába. :D

Tele :devlish:. Ha jól tudom, ezeknél nem működik az "egyszerű" tankkiszedés. Egy volvós ismerősöm említette, högy a saját szivattyűjával kell kijáratni a témát. Tudja vki hol kell megbontani a rendszert? A szűrő előtt vagy után?

Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Ti nagyon optimisták vagytok! Szénkefe? Én még olyan hitachi generátor nem láttam, amibe szénkefe elkopott volna. Diódahíd, fesszab..........az már igen. De annak is 10 körül van darabja + a munka.

Sajnos ez a hitachi generátor nem éppen erőssége az elektronikának.

Az enyémen a 4. !!! van fent :-(

1. úgy vettem az autót, hogy már szar volt (pulzáltak a lámpák)

2. Az első fel lett újítva (20 EFt felett) Ez szétolvadt, már írtam róla itt a fórumon is. Lényegében, már előre megmondták, hogy sok jóra ne számítsak.................bejött

3. Gyári állapotú bontott, ez most ment tönkre nyár végén. Teljesen elfelejtett tölteni, mintha rajta sem lenne. (ránézésre hibátlan, nincs amperszaga, de mivel csak mindenféle szar minőségű cuccot lehet bele venni, nem akartam úgy járni mint az elsővel.

4. Most vettem egy tök újat 31 ropiért vákuumpumpával együtt. (itt legalább van garancia is)

Nálam is felütötte a fejét az 1. jelenség. Tolatólámpa pislákol, első fényszóró pislákol, belső világítás pislákol. Egyenlőre még csak alapjáraton, ha emelem a fordulatot akkor jó.

Akkor inkább vegyek új generátort??? felesleges javítgatni??....( 120 000 km van a kocsiba...Y17DT)

Link to comment
Megosztás:

Akkor inkább vegyek új generátort??? felesleges javítgatni??....( 120 000 km van a kocsiba...Y17DT)

A 120.000 km csak óra szerint. :lol:

Én nem tudom milyen Y17DT lehet ez, de hogy 120e-nél már összefossa magát a generátor, másnál a turbó, a harmadiknál maga a tulaj a sok hibától.

Ezért hihetetlen számomra...

Akárcsak az öregem OFF Citroenje OFF anno.

8 évesen 80 ezer km.

10 évesen komplett adagolócsere Format C: -100.000 Ft ...

Csak egyszer, de csak egyszer ha szétbaltázhatnám a fejét és kitehetném a Hungária-Kerepesi sarkára aki átveri és tévedésben tartja az autós népet ilyen és hasonló dolgokkal...

AtiZafi-val vedd fel a kapcsolatot.

Link to comment
Megosztás:

Tele :lol:. Ha jól tudom, ezeknél nem működik az "egyszerű" tankkiszedés. Egy volvós ismerősöm említette, högy a saját szivattyűjával kell kijáratni a témát. Tudja vki hol kell megbontani a rendszert? A szűrő előtt vagy után?

Köszi előre is!

Inkább szűrő elött bontsd meg.

De vigyázz, mert ha elfogy az üzemanyag, akkor könnyű leégetni az AC-t.

Link to comment
Megosztás:

Tele :lol:. Ha jól tudom, ezeknél nem működik az "egyszerű" tankkiszedés. Egy volvós ismerősöm említette, högy a saját szivattyűjával kell kijáratni a témát. Tudja vki hol kell megbontani a rendszert? A szűrő előtt vagy után?

Köszi előre is!

Egy tank kiszedés sosem egyszerű az tuti.

Biztos, hogy működik mondjuk nem egy Ezerkettes Lada ablakmosó tartályának kiszedésének egyszerűségével,de csak ez lehet a "legtisztább", leghatékonyabb, egyben legköltségesebb módja szvsz.

Szerencsére nincs tapasztalatom, majd jön valaki és eligazít.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.