Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Kösz szépen Atizafi!

A dugattyú kiállás pontosan mit jelent honnan mérik mi az elmélete? Látom nagyon otthon vagy a témában.

annyira azért nem vagyok otthon.

A kiállást felső holtpontban mérik. A dugattyú síkja (teteje), és a blokk felső síkja közti sikbeli eltérés. (Nyilván a legjobban kiálló számít)

Ezek a kiállások a több alkatrész összerakásának és azok tűrésbeli méretkülönbségeiből adódnak.

Ennek megfelelően vannak tömítések, de már régen volt ilyen problémám, hogy választani kellett volna.

Lehet, hogy a gyári információban is benne van, vagy az alkatrész kereskedők is tudnak rá mondani valamit.

Had ne keresgéljek helyetted :-D

Szerk:

http://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_...=6&id=25673

itt egy wv fórum ahol erről beszélgettek, szóval okosodásképpen olvasgass az "ékekről"

Ilyen adatokat kellene szerválnod neked is, de szerintem könnyebb mint gondolnád.

Megméritek a kiállást , aztán csak táblázat kell............Szerintem a boltban kell lennie táblázatnak

Link to comment
Megosztás:

Lassan előjön a fűtés téma ismét.

Jómagam tavaly kísérleteztem a (corsa) y17dt fűtés hatásfok javításával, ami bevált így megosztom.

(csak azoknak akik átlátják miről is beszélek)

Szerintem elértem a kihozható maximumot, mert semmi felesleges dolog nem melegszik, max még a motorvédő jöhet számításba.

Z17DTL-nél is működne a dolog ilyen jól szerinted?

A facsavar nem duzzad meg nagyon?

Csak ki próbálnám, a legendásan nehezen melegedő CDTI-ben ( bár sokat javult a Wahler termosztát beszerelése után ).

Link to comment
Megosztás:

Z17DTL-nél is működne a dolog ilyen jól szerinted?

A facsavar nem duzzad meg nagyon?

Csak ki próbálnám, a legendásan nehezen melegedő CDTI-ben ( bár sokat javult a Wahler termosztát beszerelése után ).

azért elgondolkodtattál egy pár másodpercre, mire rájöttem mi tudna itt megduzzadni ;)

Te....... A Facsavar nem fából van ;) írhattam volna lemezcsavart is merhogy ezeket lehet műanyagba betekerni.

Érted??, ahogy a kárpit egyes részei is egymáshoz rögzítve vannak.

A lényeg a kerülőút drasztikus szűkítése. Ez egyedi megoldás, nem biztos, hogy a cdti-n így van megoldva a blokk légtelenítése.

Link to comment
Megosztás:

azért elgondolkodtattál egy pár másodpercre, mire rájöttem mi tudna itt megduzzadni :lol:

Te....... A Facsavar nem fából van :lol: írhattam volna lemezcsavart is merhogy ezeket lehet műanyagba betekerni.

Érted??, ahogy a kárpit egyes részei is egymáshoz rögzítve vannak.

A lényeg a kerülőút drasztikus szűkítése. Ez egyedi megoldás, nem biztos, hogy a cdti-n így van megoldva a blokk légtelenítése.

Ó-Ó. ;)

Facsavar, ááááá azt olvastam, de mégis fa tiplire gondoltam, úristen. ;) :lol: :lol:

Feltéptem a géptetőt, nekem is a termosztát házba megy a vékony cső, ami elvileg ugyanazt szolgálja, mint Y17DT-nél, de azért még körbejárom.

Link to comment
Megosztás:

Ó-Ó. ;)

Facsavar, ááááá azt olvastam, de mégis fa tiplire gondoltam, úristen. ;) :lol: :lol:

Feltéptem a géptetőt, nekem is a termosztát házba megy a vékony cső, ami elvileg ugyanazt szolgálja, mint Y17DT-nél, de azért még körbejárom.

ha üzemi hőfokú (forró) a kiegyenlítőtartály, akkor az feleslegesen melegszik. Egyrészt lassabban éri el az üzemit, másrészt ha kemény hideg van akkor kegyetlen sokat számít, hogy az a szar kiegyenlítőtartály ne "lopja" a meleg vizet.

Az enyém sugárba nyomta bele a meleg vizet. Ugye ha bele megy akkor a másik oldalon ki, ami a hűtőbe van kötve. most nincs kerülőág, és minden full hideg marad. (kiegy.tartály, és az abból kivezető alsó cső is)

Most ami meleg víz keletkezik csak a fűtésre fordítódik.

Link to comment
Megosztás:

amikor először hallottam még jó hogy ültem ;)

na hogy ne offoljuk szét ;)

dieselbe lpg?

ki hogyan áll a kéréshez?

azon kívül hogy gyerekcipőben jár..

Én LPG-ztem asszem' 19 évet most is azt tenném ha nem dízelek lennének itthon

Olvasgattam elég sokat a dízel gázról is. Gondoltam egyet és felajánlottam az autómat egy szervizbe kísérleti alanynak, nyilvántartásba is vettek, de nem motiválja őket, mert a 20-30%-os üzemanyag költség csökkenés forintosítva még mindig kevés, hogy megtérülésről beszélhessünk.

Gyerekcipő? Hát inkább csak nálunk Ausztráliában simán ok.

az a baj hogy kevés gázolajhoz kevés LPG-kell. A szabályzás és megtérülés miatt inkább csak nagy dízelmotorba való.

Link to comment
Megosztás:

Én LPG-ztem asszem' 19 évet most is azt tenném ha nem dízelek lennének itthon

Olvasgattam elég sokat a dízel gázról is. Gondoltam egyet és felajánlottam az autómat egy szervizbe kísérleti alanynak, nyilvántartásba is vettek, de nem motiválja őket, mert a 20-30%-os üzemanyag költség csökkenés forintosítva még mindig kevés, hogy megtérülésről beszélhessünk.

Gyerekcipő? Hát inkább csak nálunk Ausztráliában simán ok.

az a baj hogy kevés gázolajhoz kevés LPG-kell. A szabályzás és megtérülés miatt inkább csak nagy dízelmotorba való.

meg közel duplája a beüzemelése..

mesélhetnél gázos korszakodról a lpgésben ;)

Link to comment
Megosztás:

Na felpattintottam a géptetőt:

A szóban forgó cső, amit említettél AtiZafi, szerintem nekem is ugyanazt a célt szolgálja.

1. KÉP

2. KÉP

3. KÉP

Pontosan mekkora facsavar illik bele?

de melegszik a kiegyenlítőtartályban a víz, úgy, hogy még a felső vízcső hideg, a tartály viszont meleg????? Úgy is kérdezhetném, hogy együtt melegszik a motorral a tartály??

hideg motor mellett a vékony csövön tolja kifelé a vizet a tartályba????

Amíg ezekben nem vagy biztos addig ne csinálj semmit.

Link to comment
Megosztás:

de melegszik a kiegyenlítőtartályban a víz, úgy, hogy még a felső vízcső hideg, a tartály viszont meleg????? Úgy is kérdezhetném, hogy együtt melegszik a motorral a tartály??

hideg motor mellett a vékony csövön tolja kifelé a vizet a tartályba????

Amíg ezekben nem vagy biztos addig ne csinálj semmit.

Egyértelmű, nem fogok nekiesni, mint bolond tehén az anyja picsájának. ;)

Elvileg együtt melegszik, de 100%-ra megyek és megnézem holnap.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Engem is elért az isuzus betegség, olajpumpa bordáskereke lepottyant a helyéről. Tette ezt annak ellenére, hogy minden vezérlés cserekor ellenőrizve volt….Végül is sírásra nincs okom, 280ezret kibírt….

Kapott egy új bordáskereket, új vezérműszíjat, gond nélkül elindult….

Viszont azóta olyan dolgot tapasztalok, hogyha városi használatnál felváltok és kis gázzal haladok, akkor sokkal hamarabb elkezd rángatni mint régen…Mintha erőtlenebb lenne, de országúton viszont nem érzek változást…

Szerintetek mi lehet? A vezérműszíj a fórumon többször emlegetett Dayco gyártmány, lehet hogy az szivat?

Halkan mondom, hogy a 4 hónapos vízpumpám is cserélni kellett, mert folyt a tengelyénél…

Pedig SKF volt! Persze pénzt nem adtak vissza, előbb elküldik bevizsgálásra….

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Engem is elért az isuzus betegség, olajpumpa bordáskereke lepottyant a helyéről. Tette ezt annak ellenére, hogy minden vezérlés cserekor ellenőrizve volt….Végül is sírásra nincs okom, 280ezret kibírt….

Kapott egy új bordáskereket, új vezérműszíjat, gond nélkül elindult….

Viszont azóta olyan dolgot tapasztalok, hogyha városi használatnál felváltok és kis gázzal haladok, akkor sokkal hamarabb elkezd rángatni mint régen…Mintha erőtlenebb lenne, de országúton viszont nem érzek változást…

Szerintetek mi lehet? A vezérműszíj a fórumon többször emlegetett Dayco gyártmány, lehet hogy az szivat?

Halkan mondom, hogy a 4 hónapos vízpumpám is cserélni kellett, mert folyt a tengelyénél…

Pedig SKF volt! Persze pénzt nem adtak vissza, előbb elküldik bevizsgálásra….

Lehet meg kell nézni, hogy nincs-e elrakva a szíj...

Link to comment
Megosztás:

Lehet meg kell nézni, hogy nincs-e elrakva a szíj...

Nekem is Dayco gyártmány van, azt szeretném megkérdezni, hogy a Ti a gyakorlatban mennyi időnként ajánlotok cserét? / a hivatalos csere intervallumot tudom én is, de az legenda szerintem. / ;)

Vezérlés cserekor mindig kell vízpumpát, feszgörgőket, terelőgörgőket cserélni?

A motorkód: Z17DTL

140.000-nél volt cserélve vízpumpesz, vezműszíj, görgők, stb.

Most 182.000-nél járok.

A másik: márkában mik az ajánlottak?

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!Én 70-80ezrenként cseréltetem a szíjat,a görgőket minden második alkalommal....

A gyári vízpumpám kb 270ezret ment,akkor kezdett folyni.Akkor tettem bele SKF-et,ami majdnem 10ezret kibírt....

Köszi.

Az elég érdekes..

A pumpa látom bevizsgáláson van.

Majd ha jött eredmény tedd közzé, kíváncsi lennék.

Link to comment
Megosztás:

Üdv. A problémám a következő, gáz adáskor fel villanik a belső lámpa és a műszer fal világításon is látszik.Akumulátor lehet a ludas vagy az agregátra tippelek,de ezek csak az én ötleteim.Azt hogy tudom meg állapítani ha rossz az aksim? Ha valaki találkozott ilyen eseménnyel osztja meg velem is.Köszi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.