antares Elküldve Október15, 2011 Megoszt Elküldve Október15, 2011 Szia!!! Engem érdekelne mik voltak a tünetek az adagolónál amikor eltört az a szelep. Nekem is eltört az egyik tőcsavar a másikon meg anya sem volt a szerelő azt mondta szerelési hiba volt aki előtte szerelte nem húzta meg rendesen. (kezdek kételkedni úgy látom másoknak is volt gondja a tőcsavarokkal) Azóta semmi gondom a kocsival 2 új tőcsavar csere óta . menet közben, történt a dolog tünetmentes volt, horvátoktól jöttünk, Szegedre beérve a lámpánál történt, a motorhang teljesen megváltozott, ami érdekes volt, nagy erővesztességet akkor még nem éreztem, gondolom akkor repedt meg, de másnap mikor elvittem szerelőhöz, akkor igen csak 3 henger működött, azóta se az igazi az autó, gyengén produkál. A szerelő is arra gyanakodott,hogy előző szerelési hiba, akkor volt nálam az autó 4-ik hónapja, kb 6000 km hajtottam bele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
antares Elküldve Október15, 2011 Megoszt Elküldve Október15, 2011 Nálam csak nagy fordulatnál írta be a hibát, de néha felkopogott a motor is, igaz eleinte igen ritkán, később sűrűbben előfordult Egy kis segítség valakitől!!! Volt valakinek gondja a főtengely jeladóval mik a tünetek stb Nekem ezt dobja ki hibának jelenségek:ingadozó alapjárat kis gyengeség hibajelzésnél Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Október15, 2011 Megoszt Elküldve Október15, 2011 "Nekem ezt dobja ki hibának" azaz mit?? P0xxx ????? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ferere26 Elküldve Október15, 2011 Megoszt Elküldve Október15, 2011 azaz mit?? P0xxx ????? Szia!! Hibakódot nem tudom haverom olvasta ki a kódot nem mondta hanem csak annyit hogy főtengely jeladó a hiba gyári opel kézi számítógéppel olvasta ki nem is kérdeztem a híbakód számát.csa annyit fontos e ezt cserélni vagy ráér ha lessz zsé rá.azt mondta előfordul teljesítmény vesztés alapjáraton apróbb rángatás. szervizjelet meg csak 120 felett dobja ki folyamatos haladásnál autópályán érdekes... 5 perc után elalszik és megy tovább szépen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ferere26 Elküldve Október15, 2011 Megoszt Elküldve Október15, 2011 menet közben, történt a dolog tünetmentes volt, horvátoktól jöttünk, Szegedre beérve a lámpánál történt, a motorhang teljesen megváltozott, ami érdekes volt, nagy erővesztességet akkor még nem éreztem, gondolom akkor repedt meg, de másnap mikor elvittem szerelőhöz, akkor igen csak 3 henger működött, azóta se az igazi az autó, gyengén produkál. A szerelő is arra gyanakodott,hogy előző szerelési hiba, akkor volt nálam az autó 4-ik hónapja, kb 6000 km hajtottam bele. Szia!! Úgy látszik hazafelé kibírják a vasak mi is horvátból értünk haza épp hogy beértünk pécsre egyik pirosnál észrevettem hogy a motor máshogy jár kerreg alacsony fordulaton azt hittem elszakadt valami vagy hozzáér valami.motorháztető felnyit és keresgélés után az adagoló 1ik csavarja a külső sehol nincs tőbe beletörve a másikon meg semmi anya, irány szép lassan haza és ezután kezdődött a szopás szétszed minden motor megdönt és kifúrni a beletört tőcsavart ez volt a művészet... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Október15, 2011 Megoszt Elküldve Október15, 2011 Szevasztok! Hétközben olajcsere, szűrőcserék, fagyálló teljes csere megtörténtek. Külön köszönöm Tgabika76 és AtiZafi tanácsát termosztát ügyében. Lecseréltem az általuk említett Wahler-re és azóta olyan tökéletes, mint még soha! Igaz mire lecsiszoltam fényesre minden felületet, portalanítottam zsírtalanítottam mindent, ráment vagy 3 órám, szétszereléssel mindennel együtt de nagyon megérte... Azóta pillekönnyen melegszik mutatok 2 db képet is 87-88 fok betonstabilan működik, akárhogy fűtök odabent, megy tökéletesen. :P 1.KÉP 2. KÉP Nem győzöm levenni a fűtést. :D Köszönöm Nekik, ez volt az első komoly melóm a kocsimmal amit saját kézzel csináltam. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gtaxi Elküldve Október15, 2011 Megoszt Elküldve Október15, 2011 Sziasztok! Egy kis segítség kellene! Indításkor a kilóméterszámlálón InSP felirat van néhány másodpercig. Hogyan tudom kiütni belőle? Ma cseréltem olajat, olajszűrőt, gázolajszűrőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve Október15, 2011 Megoszt Elküldve Október15, 2011 alvázszám értelmezés: http://www.opel-magazin.hu/magazin/hasznos...ertelmezes.html hibakód kivillogtatás, kiolvasás /elektromos gázpedálnál/: kocsi áll, gáz+fék egyszerre benyom, nyomva tart, gyújtás ráad, és figyel és számolja a villogásokat. hogy kell kiütni a szervízintervallumot? INSP Km nullázó benyom és nyomva tart-> gyújtás ráad-> vár-> a "INSP" helyett megjelenik: "- - - -"-> km- nullázó elenged -> készmilyen típusú klímám van? kipattintod a fűtés tekerők alatti kis rekeszt, és oda rá van írva sárga téglalapba, hogy behr. Vagy kiszeded a kesztűtartót, és ha két csavar fogja akkor delphi, ha ilyen kis fényes karmantyúk, akkor behr. Így ni! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október16, 2011 Megoszt Elküldve Október16, 2011 Sziasztok! Egy kis segítség kellene! Indításkor a kilóméterszámlálón InSP felirat van néhány másodpercig. Hogyan tudom kiütni belőle? Ma cseréltem olajat, olajszűrőt, gázolajszűrőt. Tartsd nyomva a napi kilométerszámláló nullázógombját, közben add rá a gyújtást, és még utána is tartsd a gombot úgy 2 másodpercig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gtaxi Elküldve Október16, 2011 Megoszt Elküldve Október16, 2011 Így ni! :D Köszönöm a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Termosztát: Szerintetek mennyire normális, hogy 15 km után indul el a mutató felfelé? Mennyire normális, ha elkezdek fűteni, és a külső hőmérséklet 5 fok alatt van, akkor a vízhőfok vissza esik? Nyáron semmi gond a termosztátommal, érdemes lenne mégis kicserélni? ( 115 000 km, én még ezt nem cseréltem benne.) Vagy inkább takarjam ki a fűtő felét? A vízhőfokom normális esetben atomstabilan beáll 90 fok előtt 1 hajszállal, és 300 km után is úgy marad.... ha nem fűtök.... THX! Link to comment Megosztás: More sharing options...
antares Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Sziasztok , Y17DT alapjárati befecskendezési mennyiség érdekelne, hogy mennyi a gyári adat. Másik dolog pedig a turbóval kapcsolatos, erősítsetek meg, remélem jól tudom. A turbó 1800 fordulatnál adja a megfelelő nyomást, ez alatt van az un. turbólyuk, mivel nem geometriás. az 1800 fordulat felett nő a turbó nyomás is, ezért van a vákuum vezérelt szelep az adagoló alatt, ami vezérel egy waste gate szelepet, ami elvezeti a kipufogó gázt a turbó lapátokról, így szabályozva a turbónyomást. Tehát a szabályzás folyamatos 1800 fordulatnál magasabb fordulaton, amennyiben magas a nyomás, nyitja a waste gatet, és ha nem csökken a nyomás akkor írja be az 1125 hibát, tehát valami oknál fogva a kipufogó gáz nem lett elvezetve, (rossz gomba, vákuumcső, vezérlő szelep stb.) így magas maradt a nyomás. Normál üzemben ha a vákuum vezérelt szelep nem reagál olyan gyorsan ahogy kellene, időnként lassan kapcsolja ki vákuumot a waste gate szelepről, akkor lassan épül fel a turbónyomás, de ezt az elektronika nem képes felismerni, és nem ad semilyen hibaüzenetet. üdv Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Termosztát: Szerintetek mennyire normális, hogy 15 km után indul el a mutató felfelé? Mennyire normális, ha elkezdek fűteni, és a külső hőmérséklet 5 fok alatt van, akkor a vízhőfok vissza esik? Nyáron semmi gond a termosztátommal, érdemes lenne mégis kicserélni? ( 115 000 km, én még ezt nem cseréltem benne.) Vagy inkább takarjam ki a fűtő felét? A vízhőfokom normális esetben atomstabilan beáll 90 fok előtt 1 hajszállal, és 300 km után is úgy marad.... ha nem fűtök.... THX! Inditsd el a kocsit hidegen, s pár perc múlva nézd meg a hűtő fele vezető csöveket, hogy kezdenek-e langyosodni... Ha igen akkor termosztát csere. (aminek az esélye a leírtak alapján 99%) Nem érdemes vele várni, mert a kocsinak sem tesz jót, ha nem üzemi hőfokon megy, illetve a fogyasztásod is több így... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Termosztát: Szerintetek mennyire normális, hogy 15 km után indul el a mutató felfelé? Mennyire normális, ha elkezdek fűteni, és a külső hőmérséklet 5 fok alatt van, akkor a vízhőfok vissza esik? Nyáron semmi gond a termosztátommal, érdemes lenne mégis kicserélni? ( 115 000 km, én még ezt nem cseréltem benne.) Vagy inkább takarjam ki a fűtő felét? A vízhőfokom normális esetben atomstabilan beáll 90 fok előtt 1 hajszállal, és 300 km után is úgy marad.... ha nem fűtök.... THX! Hali! Na aki sokat szopott termosztáttal az szerintem én voltam.... A gyári volt benne, lecseréltettem, valami no name fosra, mert már beszart sajnos. Nem lett a termoszház levakarva a dzsuvától, így az illesztések elég kotványok lettek= nem ért az egész semmit, ráadásul 3 hónapig bírta a fenti említett EPS márkájú termosztát, ami 4XXX Ft-os ÓTVARROS KOTVÁNY, ilyet nehogy vegyél. Na erre nagyon bepipultam, a mutató is úgy állt, mint akinek fél6 van, ( mint az öreg Kordának) :P ugyanúgy visszahűlt nekem is mint neked, de nekem fűtés nélkül is +15 fokban, ennek is gatter. Fogtam magam, szombat délelőtt tükörsimára tisztítottam, zsírtalanítottam a termoszházat, bekentem alaposan CSÍPŐS PIROS ARANNYAL és láss csodát melegszik mint a kisangyal -3 fokban is, ha fele-fele arányban is megy a fűtéskapcsoló akkor is 8-10 Km és üzemin ketyeg.--->ez Z17DTL-nél elég jónak számít szvsz. de majd jönnek a nehezek, azok megmondják. :D Ja a termosztát, ami kell neked az WAHLER (ami 92 fokon nyit ). Ennyi kábé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lion Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Szia Igen nekem volt jeladó problémám egy kis vacak az egész, de már nem emlékszem menyi volt jó drága és qrvára eldugták a szerelőm káromkodott végig mondjuk egy balfék az ember már rájöttem azóta. Bekerreg a motor furcsa hangot ad ki belepofázik a vezérlésbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lion Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Egy kis segítség valakitől!!! Volt valakinek gondja a főtengely jeladóval mik a tünetek stb Nekem ezt dobja ki hibának jelenségek:ingadozó alapjárat kis gyengeség hibajelzésnél Szia Igen nekem volt jeladó problémám egy kis vacak az egész, de már nem emlékszem menyi volt jó drága és qrvára eldugták a szerelőm káromkodott végig mondjuk egy balfék az ember már rájöttem azóta. Bekerreg a motor furcsa hangot ad ki belepofázik a vezérlésbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lion Elküldve Október17, 2011 Megoszt Elküldve Október17, 2011 Sziasztok Egy kis segítségre lenne szükségem, Szigethalmi vagyok és a környéken keresek valami ügyes szerelőt aki ért az Isuzu dízelekhez meg általában az astrákhoz, az én kocsim a P+S Boss szervizben landolt idáig, de most kiköltöztek Rákos borzasztóra. Amúgy 6 éve van nálam Németből jött, motor kiváló, de az összes adagoló vezérlő, mágnes szelepek, jeladók, már kimentek benne, most reggel indítás után erős rázkódás jön a motortérből ez a hangos járás idővel megszűnik, gondolom bemelegszik aztán egész nap jól elvagyok vele, de most már nagyon zavar. Lehet a váltó? kuplung? Nem tudom mi lehet az olajam is csöpög gondolom főtengely szimering. Egy jó kis mester jól jönne aki megnézné a kicsit. Nem tudom a Weiszről olvasgattam nem túl drága? Előre is köszi az infót Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Október18, 2011 Megoszt Elküldve Október18, 2011 Sziasztok Egy kis segítségre lenne szükségem, Szigethalmi vagyok és a környéken keresek valami ügyes szerelőt aki ért az Isuzu dízelekhez meg általában az astrákhoz, az én kocsim a P+S Boss szervizben landolt idáig, de most kiköltöztek Rákos borzasztóra. Amúgy 6 éve van nálam Németből jött, motor kiváló, de az összes adagoló vezérlő, mágnes szelepek, jeladók, már kimentek benne, most reggel indítás után erős rázkódás jön a motortérből ez a hangos járás idővel megszűnik, gondolom bemelegszik aztán egész nap jól elvagyok vele, de most már nagyon zavar. Lehet a váltó? kuplung? Nem tudom mi lehet az olajam is csöpög gondolom főtengely szimering. Egy jó kis mester jól jönne aki megnézné a kicsit. Nem tudom a Weiszről olvasgattam nem túl drága? Előre is köszi az infót nem drága a fiu de majd rá jössz te is hogy wessz a gyogyszer nekem mindig be vált még gyálrol is szia. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opzsolt Elküldve Október18, 2011 Megoszt Elküldve Október18, 2011 hi ! urak ! valaki találkozott már olyannal hogy Y17DT G astra 2000évj. retekbe úgy fosik be a kuplung hogy se kép se hagn, mintha folyamatosan kiemelne? a váltó forog a szerkezet jó,a tárcsa lötyögőske de még éppen elketyegne. (hu de koszos lettem ;) ) üdv. zsolt Link to comment Megosztás: More sharing options...
Lion Elküldve Október19, 2011 Megoszt Elküldve Október19, 2011 nem drága a fiu de majd rá jössz te is hogy wessz a gyogyszer nekem mindig be vált még gyálrol is szia. Köszi jövő héten felkeresem Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október19, 2011 Megoszt Elküldve Október19, 2011 hi ! urak ! valaki találkozott már olyannal hogy Y17DT G astra 2000évj. retekbe úgy fosik be a kuplung hogy se kép se hagn, mintha folyamatosan kiemelne? a váltó forog a szerkezet jó,a tárcsa lötyögőske de még éppen elketyegne. (hu de koszos lettem ;) ) üdv. zsolt Mer' mióta átálltál a japánokhoz már nem is értesz az Opelhez... ;) (munkahenger nem lehet?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
balocsi78 Elküldve Október19, 2011 Megoszt Elküldve Október19, 2011 hy everybody! y17dt (isuzu) astra 16 szelepes! a kérdés hogy hány ékes hengerfejtömités kell bele? A másik kérdés hogy a turbóból kijövő cső(vákum) hova csatlakozik? Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 hy everybody! y17dt (isuzu) astra 16 szelepes! a kérdés hogy hány ékes hengerfejtömités kell bele? A másik kérdés hogy a turbóból kijövő cső(vákum) hova csatlakozik? Milyen volt benne? Olyat rakjatok vissza, kivéve ha lett síkolva a blokk teteje. A felső holtponti dugattyú kiállás határozza meg, de ehhez valami gyári infóra lenne szükség.....Én nem tudom sajnos. A kérdéses vákuumcső az adagoló alá megy egy mágnesszelephez Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Lassan előjön a fűtés téma ismét. Jómagam tavaly kísérleteztem a (corsa) y17dt fűtés hatásfok javításával, ami bevált így megosztom. (csak azoknak akik átlátják miről is beszélek) 1. wahler termosztát ami stabilan tartja a hőfokot, és nem ingadozik, és egy dekát sem enged át amíg nem meleg a motor (volt benne egy pár db, melyek ingadoztak) 2. A lényeg: A termosztátház egy vékony csővel össze van kötve a kiegyenlítő tartállyal (tartály teteje) Nos ez a cső nem való másra, csak arra, hogy a blokk légtelenedjen magától folyamatosan. Nagy hátránya, hogy ezen a csövön iszonyat mennyiségű forró víz kerül a kiegyenlítőtartályba feleslegesen (vízpumpa nyomásának hatására) és mivel a kiegyenlítő tartály a hűtőbe van bekötve, szépen a termosztátot megkerülve forró víz jut a hűtőbe, igencsak megnehezítve a melegedést/fűtést Én a kiegyenlítő tartályról leszedtem a szóban forgó vékony csövet, majd a tartály csonkjába egy facsavart tettem, lényegesen szűkítve a felesleges átfolyást. (a facsavar gerince és a csőcsonk közt kialakul egy spirális csatorna) Egészen addig szűkítettem (egyre nagyobb facsavarokkal), míg csak éppen hogy át lehet rajta fújni. (ez vált be, szinte teljes dugításról van szó) A csavarok fejét minden alkalommal lecsíptem, mert a feje eltömítené a ráhúzott gumicsövet, de úgy, hogy a tartályból még kilóg egy centi, hogy a csavart a feje nélkül is el lehessen távolítani. A teljes elzárás veszélyes mivel a blokkban maradhat levegő, de egy tűszórásnyi lyuk már elegendő. (és tényleg csak egy tűszúrásnyi kell) Közel egy éve jár így az autó. Az eredmény teljesen meggyőző. hideg marad a kiegyenlítő tartály, és az abból távozó vastagabb cső is. (ez volt régebben a kerülő ág) belenézve a felső kis csövön éppen csak csurdogálás látszik (inkább csak szivárgásnak nevezném) a korábbi vastag áramlás helyett, ez bőven elég a légtelenítéshez, kivéve ha újra töltjük az üres rendszert, mert akkor inkább lehúzom a csövet a kiegyenlítő tartályról, mert negyed órát töltögethetném a vizet :-)) Persze meg lehet ezt oldani sokkal kulturáltabb formában, csőbe tett rézből esztergált kb 0,2-0,3 mm-es "fúvókával" is, de nekem ez volt egyszerű A lényeg a drasztikus szűkítés, egészen addig, míg a tartály csak kézmeleg illetve langyosra tud melegedni. Itt az a hátrány, hogy tényleg oda kell figyelni a teljes rendszer feltöltésekor, mert ha valaki nem tud a mesterséges zárásról az szopik egy cseppet :-))) 0-5 fok környékén már 3 km megtétele után érezhetően el kezd jönni a meleg levegő. Szerintem elértem a kihozható maximumot, mert semmi felesleges dolog nem melegszik, max még a motorvédő jöhet számításba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Konkesz Elküldve Október20, 2011 Megoszt Elküldve Október20, 2011 Lassan előjön a fűtés téma ismét. ... 0-5 fok környékén már 3 km megtétele után érezhetően el kezd jönni a meleg levegő. Nagyon jó és egyszerű maszek megoldás. ;) Én megoldom azzal, hogy beszerválok hamarosan egy fullos ülésfűtés rendszert az egyik Cartárssal. :lol: Majd beszámolok képekkel, mindennel. :lol: Mióta lecseréltem Wahlerre a termoszomat, nagyon jól működik. -2 fokban csillaggarázsból indulva 10 km alatt üzemmeleg úgy, hogy felesre van csavarva a fűtés. Gondolkodtam még esetleg ilyen vagy hasonló javításon, de még nem jutottam előbbre, amilyen volt ahhoz képest über. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts