Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Szia!!!

Engem érdekelne mik voltak a tünetek az adagolónál amikor eltört az a szelep.

Nekem is eltört az egyik tőcsavar a másikon meg anya sem volt a szerelő azt mondta szerelési hiba volt aki előtte szerelte nem húzta meg rendesen.

(kezdek kételkedni úgy látom másoknak is volt gondja a tőcsavarokkal)

Azóta semmi gondom a kocsival 2 új tőcsavar csere óta .

menet közben, történt a dolog tünetmentes volt, horvátoktól jöttünk, Szegedre beérve a lámpánál történt, a motorhang teljesen megváltozott, ami érdekes volt, nagy erővesztességet akkor még nem éreztem, gondolom akkor repedt meg, de másnap mikor elvittem szerelőhöz, akkor igen csak 3 henger működött, azóta se az igazi az autó, gyengén produkál. A szerelő is arra gyanakodott,hogy előző szerelési hiba, akkor volt nálam az autó 4-ik hónapja, kb 6000 km hajtottam bele.

Link to comment
Megosztás:

Nálam csak nagy fordulatnál írta be a hibát, de néha felkopogott a motor is, igaz eleinte igen ritkán, később sűrűbben előfordult

Egy kis segítség valakitől!!!

Volt valakinek gondja a főtengely jeladóval mik a tünetek stb

Nekem ezt dobja ki hibának jelenségek:ingadozó alapjárat kis gyengeség hibajelzésnél

Link to comment
Megosztás:

azaz mit?? P0xxx ?????

Szia!!

Hibakódot nem tudom haverom olvasta ki a kódot nem mondta hanem csak annyit hogy főtengely jeladó a hiba gyári opel kézi számítógéppel olvasta ki nem is kérdeztem a híbakód számát.csa annyit fontos e ezt cserélni vagy ráér ha lessz zsé rá.azt mondta előfordul teljesítmény vesztés alapjáraton apróbb rángatás.

szervizjelet meg csak 120 felett dobja ki folyamatos haladásnál autópályán érdekes... 5 perc után elalszik és megy tovább szépen.

Link to comment
Megosztás:

menet közben, történt a dolog tünetmentes volt, horvátoktól jöttünk, Szegedre beérve a lámpánál történt, a motorhang teljesen megváltozott, ami érdekes volt, nagy erővesztességet akkor még nem éreztem, gondolom akkor repedt meg, de másnap mikor elvittem szerelőhöz, akkor igen csak 3 henger működött, azóta se az igazi az autó, gyengén produkál. A szerelő is arra gyanakodott,hogy előző szerelési hiba, akkor volt nálam az autó 4-ik hónapja, kb 6000 km hajtottam bele.

Szia!!

Úgy látszik hazafelé kibírják a vasak mi is horvátból értünk haza épp hogy beértünk pécsre egyik pirosnál észrevettem hogy a motor máshogy jár kerreg alacsony fordulaton azt hittem elszakadt valami vagy hozzáér valami.motorháztető felnyit és keresgélés után az adagoló 1ik csavarja a külső sehol nincs tőbe beletörve a másikon meg semmi anya, irány szép lassan haza és ezután kezdődött a szopás szétszed minden motor megdönt és kifúrni a beletört tőcsavart ez volt a művészet...

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Hétközben olajcsere, szűrőcserék, fagyálló teljes csere megtörténtek.

Külön köszönöm Tgabika76 és AtiZafi tanácsát termosztát ügyében.

Lecseréltem az általuk említett Wahler-re és azóta olyan tökéletes, mint még soha!

Igaz mire lecsiszoltam fényesre minden felületet, portalanítottam zsírtalanítottam mindent, ráment vagy 3 órám, szétszereléssel mindennel együtt de nagyon megérte...

Azóta pillekönnyen melegszik mutatok 2 db képet is 87-88 fok betonstabilan működik, akárhogy fűtök odabent, megy tökéletesen. :P

1.KÉP

2. KÉP

Nem győzöm levenni a fűtést. :D

Köszönöm Nekik, ez volt az első komoly melóm a kocsimmal amit saját kézzel csináltam.

Link to comment
Megosztás:

alvázszám értelmezés:

http://www.opel-magazin.hu/magazin/hasznos...ertelmezes.html

hibakód kivillogtatás, kiolvasás /elektromos gázpedálnál/:

kocsi áll, gáz+fék egyszerre benyom, nyomva tart, gyújtás ráad, és figyel és számolja a villogásokat.

hogy kell kiütni a szervízintervallumot? INSP

Km nullázó benyom és nyomva tart-> gyújtás ráad-> vár-> a "INSP" helyett megjelenik: "- - - -"-> km- nullázó elenged -> készmilyen típusú klímám van?

kipattintod a fűtés tekerők alatti kis rekeszt, és oda rá van írva sárga téglalapba, hogy behr. Vagy kiszeded a kesztűtartót, és ha két csavar fogja akkor delphi, ha ilyen kis fényes karmantyúk, akkor behr.

Így ni! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítség kellene!

Indításkor a kilóméterszámlálón InSP felirat van néhány másodpercig.

Hogyan tudom kiütni belőle?

Ma cseréltem olajat, olajszűrőt, gázolajszűrőt.

Tartsd nyomva a napi kilométerszámláló nullázógombját, közben add rá a gyújtást, és még utána is tartsd a gombot úgy 2 másodpercig.

Link to comment
Megosztás:

Termosztát:

Szerintetek mennyire normális, hogy 15 km után indul el a mutató felfelé?

Mennyire normális, ha elkezdek fűteni, és a külső hőmérséklet 5 fok alatt van, akkor a vízhőfok vissza esik?

Nyáron semmi gond a termosztátommal, érdemes lenne mégis kicserélni? ( 115 000 km, én még ezt nem cseréltem benne.)

Vagy inkább takarjam ki a fűtő felét?

A vízhőfokom normális esetben atomstabilan beáll 90 fok előtt 1 hajszállal, és 300 km után is úgy marad.... ha nem fűtök....

THX!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ,

Y17DT alapjárati befecskendezési mennyiség érdekelne, hogy mennyi a gyári adat. Másik dolog pedig a turbóval kapcsolatos, erősítsetek meg, remélem jól tudom. A turbó 1800 fordulatnál adja a megfelelő nyomást, ez alatt van az un. turbólyuk, mivel nem geometriás. az 1800 fordulat felett nő a turbó nyomás is, ezért van a vákuum vezérelt szelep az adagoló alatt, ami vezérel egy waste gate szelepet, ami elvezeti a kipufogó gázt a turbó lapátokról, így szabályozva a turbónyomást. Tehát a szabályzás folyamatos 1800 fordulatnál magasabb fordulaton, amennyiben magas a nyomás, nyitja a waste gatet, és ha nem csökken a nyomás akkor írja be az 1125 hibát, tehát valami oknál fogva a kipufogó gáz nem lett elvezetve, (rossz gomba, vákuumcső, vezérlő szelep stb.) így magas maradt a nyomás. Normál üzemben ha a vákuum vezérelt szelep nem reagál olyan gyorsan ahogy kellene, időnként lassan kapcsolja ki vákuumot a waste gate szelepről, akkor lassan épül fel a turbónyomás, de ezt az elektronika nem képes felismerni, és nem ad semilyen hibaüzenetet.

üdv

Link to comment
Megosztás:

Termosztát:

Szerintetek mennyire normális, hogy 15 km után indul el a mutató felfelé?

Mennyire normális, ha elkezdek fűteni, és a külső hőmérséklet 5 fok alatt van, akkor a vízhőfok vissza esik?

Nyáron semmi gond a termosztátommal, érdemes lenne mégis kicserélni? ( 115 000 km, én még ezt nem cseréltem benne.)

Vagy inkább takarjam ki a fűtő felét?

A vízhőfokom normális esetben atomstabilan beáll 90 fok előtt 1 hajszállal, és 300 km után is úgy marad.... ha nem fűtök....

THX!

Inditsd el a kocsit hidegen, s pár perc múlva nézd meg a hűtő fele vezető csöveket, hogy kezdenek-e langyosodni... Ha igen akkor termosztát csere. (aminek az esélye a leírtak alapján 99%) Nem érdemes vele várni, mert a kocsinak sem tesz jót, ha nem üzemi hőfokon megy, illetve a fogyasztásod is több így...

Link to comment
Megosztás:

Termosztát:

Szerintetek mennyire normális, hogy 15 km után indul el a mutató felfelé?

Mennyire normális, ha elkezdek fűteni, és a külső hőmérséklet 5 fok alatt van, akkor a vízhőfok vissza esik?

Nyáron semmi gond a termosztátommal, érdemes lenne mégis kicserélni? ( 115 000 km, én még ezt nem cseréltem benne.)

Vagy inkább takarjam ki a fűtő felét?

A vízhőfokom normális esetben atomstabilan beáll 90 fok előtt 1 hajszállal, és 300 km után is úgy marad.... ha nem fűtök....

THX!

Hali!

Na aki sokat szopott termosztáttal az szerintem én voltam....

A gyári volt benne, lecseréltettem, valami no name fosra, mert már beszart sajnos.

Nem lett a termoszház levakarva a dzsuvától, így az illesztések elég kotványok lettek= nem ért az egész semmit, ráadásul 3 hónapig bírta a fenti említett EPS márkájú termosztát, ami 4XXX Ft-os ÓTVARROS KOTVÁNY, ilyet nehogy vegyél.

Na erre nagyon bepipultam, a mutató is úgy állt, mint akinek fél6 van, ( mint az öreg Kordának) :P ugyanúgy visszahűlt nekem is mint neked, de nekem fűtés nélkül is +15 fokban, ennek is gatter.

Fogtam magam, szombat délelőtt tükörsimára tisztítottam, zsírtalanítottam a termoszházat, bekentem alaposan CSÍPŐS PIROS ARANNYAL és láss csodát melegszik mint a kisangyal -3 fokban is, ha fele-fele arányban is megy a fűtéskapcsoló akkor is 8-10 Km és üzemin ketyeg.--->ez Z17DTL-nél elég jónak számít szvsz. de majd jönnek a nehezek, azok megmondják. :D

Ja a termosztát, ami kell neked az WAHLER (ami 92 fokon nyit ).

Ennyi kábé.

Link to comment
Megosztás:

Szia Igen nekem volt jeladó problémám egy kis vacak az egész, de már nem emlékszem menyi volt jó drága és qrvára eldugták a szerelőm káromkodott végig mondjuk egy balfék az ember már rájöttem azóta. Bekerreg a motor furcsa hangot ad ki belepofázik a vezérlésbe.

Link to comment
Megosztás:

Egy kis segítség valakitől!!!

Volt valakinek gondja a főtengely jeladóval mik a tünetek stb

Nekem ezt dobja ki hibának jelenségek:ingadozó alapjárat kis gyengeség hibajelzésnél

Szia Igen nekem volt jeladó problémám egy kis vacak az egész, de már nem emlékszem menyi volt jó drága és qrvára eldugták a szerelőm káromkodott végig mondjuk egy balfék az ember már rájöttem azóta. Bekerreg a motor furcsa hangot ad ki belepofázik a vezérlésbe.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy kis segítségre lenne szükségem, Szigethalmi vagyok és a környéken keresek valami ügyes szerelőt aki ért az Isuzu dízelekhez meg általában az astrákhoz, az én kocsim a P+S Boss szervizben landolt idáig, de most kiköltöztek Rákos borzasztóra. Amúgy 6 éve van nálam Németből jött, motor kiváló, de az összes adagoló vezérlő, mágnes szelepek, jeladók, már kimentek benne, most reggel indítás után erős rázkódás jön a motortérből ez a hangos járás idővel megszűnik, gondolom bemelegszik aztán egész nap jól elvagyok vele, de most már nagyon zavar. Lehet a váltó? kuplung? Nem tudom mi lehet az olajam is csöpög gondolom főtengely szimering. Egy jó kis mester jól jönne aki megnézné a kicsit.

Nem tudom a Weiszről olvasgattam nem túl drága?

Előre is köszi az infót

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Egy kis segítségre lenne szükségem, Szigethalmi vagyok és a környéken keresek valami ügyes szerelőt aki ért az Isuzu dízelekhez meg általában az astrákhoz, az én kocsim a P+S Boss szervizben landolt idáig, de most kiköltöztek Rákos borzasztóra. Amúgy 6 éve van nálam Németből jött, motor kiváló, de az összes adagoló vezérlő, mágnes szelepek, jeladók, már kimentek benne, most reggel indítás után erős rázkódás jön a motortérből ez a hangos járás idővel megszűnik, gondolom bemelegszik aztán egész nap jól elvagyok vele, de most már nagyon zavar. Lehet a váltó? kuplung? Nem tudom mi lehet az olajam is csöpög gondolom főtengely szimering. Egy jó kis mester jól jönne aki megnézné a kicsit.

Nem tudom a Weiszről olvasgattam nem túl drága?

Előre is köszi az infót

nem drága a fiu de majd rá jössz te is hogy wessz a gyogyszer nekem mindig be vált még gyálrol is szia.

Link to comment
Megosztás:

hi ! urak ! valaki találkozott már olyannal hogy Y17DT G astra 2000évj. retekbe úgy fosik be a kuplung hogy se kép se hagn, mintha folyamatosan kiemelne?

a váltó forog a szerkezet jó,a tárcsa lötyögőske de még éppen elketyegne. (hu de koszos lettem ;) )

üdv. zsolt

Mer' mióta átálltál a japánokhoz már nem is értesz az Opelhez... ;)

(munkahenger nem lehet?)

Link to comment
Megosztás:

hy everybody!

y17dt (isuzu) astra 16 szelepes! a kérdés hogy hány ékes hengerfejtömités kell bele? A másik kérdés hogy a turbóból kijövő cső(vákum) hova csatlakozik?

Milyen volt benne? Olyat rakjatok vissza, kivéve ha lett síkolva a blokk teteje. A felső holtponti dugattyú kiállás határozza meg, de ehhez valami gyári infóra lenne szükség.....Én nem tudom sajnos.

A kérdéses vákuumcső az adagoló alá megy egy mágnesszelephez

Link to comment
Megosztás:

Lassan előjön a fűtés téma ismét.

Jómagam tavaly kísérleteztem a (corsa) y17dt fűtés hatásfok javításával, ami bevált így megosztom.

(csak azoknak akik átlátják miről is beszélek)

1. wahler termosztát ami stabilan tartja a hőfokot, és nem ingadozik, és egy dekát sem enged át amíg nem meleg a motor (volt benne egy pár db, melyek ingadoztak)

2. A lényeg:

A termosztátház egy vékony csővel össze van kötve a kiegyenlítő tartállyal (tartály teteje) Nos ez a cső nem való másra, csak arra, hogy a blokk légtelenedjen magától folyamatosan. Nagy hátránya, hogy ezen a csövön iszonyat mennyiségű forró víz kerül a kiegyenlítőtartályba feleslegesen (vízpumpa nyomásának hatására) és mivel a kiegyenlítő tartály a hűtőbe van bekötve, szépen a termosztátot megkerülve forró víz jut a hűtőbe, igencsak megnehezítve a melegedést/fűtést

Én a kiegyenlítő tartályról leszedtem a szóban forgó vékony csövet, majd a tartály csonkjába egy facsavart tettem, lényegesen szűkítve a felesleges átfolyást. (a facsavar gerince és a csőcsonk közt kialakul egy spirális csatorna)

Egészen addig szűkítettem (egyre nagyobb facsavarokkal), míg csak éppen hogy át lehet rajta fújni. (ez vált be, szinte teljes dugításról van szó)

A csavarok fejét minden alkalommal lecsíptem, mert a feje eltömítené a ráhúzott gumicsövet, de úgy, hogy a tartályból még kilóg egy centi, hogy a csavart a feje nélkül is el lehessen távolítani.

A teljes elzárás veszélyes mivel a blokkban maradhat levegő, de egy tűszórásnyi lyuk már elegendő. (és tényleg csak egy tűszúrásnyi kell)

Közel egy éve jár így az autó. Az eredmény teljesen meggyőző. hideg marad a kiegyenlítő tartály, és az abból távozó vastagabb cső is. (ez volt régebben a kerülő ág) belenézve a felső kis csövön éppen csak csurdogálás látszik (inkább csak szivárgásnak nevezném) a korábbi vastag áramlás helyett, ez bőven elég a légtelenítéshez, kivéve ha újra töltjük az üres rendszert, mert akkor inkább lehúzom a csövet a kiegyenlítő tartályról, mert negyed órát töltögethetném a vizet :-))

Persze meg lehet ezt oldani sokkal kulturáltabb formában, csőbe tett rézből esztergált kb 0,2-0,3 mm-es "fúvókával" is, de nekem ez volt egyszerű

A lényeg a drasztikus szűkítés, egészen addig, míg a tartály csak kézmeleg illetve langyosra tud melegedni.

Itt az a hátrány, hogy tényleg oda kell figyelni a teljes rendszer feltöltésekor, mert ha valaki nem tud a mesterséges zárásról az szopik egy cseppet :-)))

0-5 fok környékén már 3 km megtétele után érezhetően el kezd jönni a meleg levegő.

Szerintem elértem a kihozható maximumot, mert semmi felesleges dolog nem melegszik, max még a motorvédő jöhet számításba.

Link to comment
Megosztás:

Lassan előjön a fűtés téma ismét.

...

0-5 fok környékén már 3 km megtétele után érezhetően el kezd jönni a meleg levegő.

Nagyon jó és egyszerű maszek megoldás. ;)

Én megoldom azzal, hogy beszerválok hamarosan egy fullos ülésfűtés rendszert az egyik Cartárssal. :lol:

Majd beszámolok képekkel, mindennel. :lol:

Mióta lecseréltem Wahlerre a termoszomat, nagyon jól működik.

-2 fokban csillaggarázsból indulva 10 km alatt üzemmeleg úgy, hogy felesre van csavarva a fűtés.

Gondolkodtam még esetleg ilyen vagy hasonló javításon, de még nem jutottam előbbre, amilyen volt ahhoz képest über. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.