Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

vákuum csöveket olcsóbb lecserélni

nekem a 10 éves kocsin a csatlakozási pontoknál szanaszét voltak repedve belülről

a vákuum hiba erőtlenebb kocsi és a fékpedál se olyan amilyennek lennie kell. nekem szakaszosan fogott a fék. felül fogott, aztán mintha az abs dolgozna remegősen lejjebb ugrott a pedál és onnantól fogott ismét

amióta kicseréltem a csöveket megszűnt a probléma a fékkel és viszonylag jobban megy a kocsi.valamivel

de nekem is hol megy hol nem 20 23fok között jól érzi magát úgy tűnik

kevés a nyomaték nehezen forog fel a motor de a sebességet tartja 160 egyenes úton

Link to comment
Megosztás:

Isuzu motoros Astrába, kifeküdt a vezérlő elektronika ami a blokk ,tűzfal felöli oldalán van !

A kocsi emiatt rángat ,mint egy benzines ,amikor rossz a gyujtás, és néha meg is áll . Világit a MIL lámpa is. A tech azt mondta , hogy vezérlő elektronika !

Nem tudja valaki ,hogy lehet javítattni valahol és ha igen mennyire fájdalmas ? Vagy ki kell dobni .és egy újat venni ! Amit annyira nem szeretnék, mert elég húzós !

keresd WESSZ-t ö ennek a tudoja .

Link to comment
Megosztás:

A szíjjal csak akkor lehet gond, ha az az eredetitől eltérő fogszámú, vagy ugyanannyi fogszám mellett eltérő hosszúságú.

Ekkor a kerekek egymáshoz képest szögben eltérnek. Létezik, hogy valaki nem hasonlítja össze a leszedettet az újjal???

Én a biztonság kedvéért még össze is szoktam festékkel jelölni mielőtt szétszedem, mert az új szíj megfeszülése után még egy-két fokos eltérés is megmutatkozik.

Dízelnél még könnyebb elrakni, mivel az adagolót is figyelni kell. Bár ilyenkor már lehet, hogy el sem indul. És ha jól emlékszem rögzíteni is lehet egy csavarral.

Nekem van itthon egy eredeti isuzu (bontóból mintának) az enyémen Dayco forog, és van itthon egy új Good Year is. Majd megnézem, hátha felfedtek valamit.

Bár én kétlem, hogy a szíjakkal gond lenne, nem változtatták a szíjhosszúságokat (tudomásom szerint) ha igen cáfoljatok.

Link to comment
Megosztás:

gates szíj, semmi baj vele.motorcserekor került bele, habár minden maradt a régi nem volt rá lóvé

nemsokára csere a komplett vezérlés és hosszbordás

amúgy nem értem hogy rakják el a vezérlést amikor valami stiftekkel kell rögzíteni a dolgokat legalábbis nekem ezt mondta egy opeles szerelő

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A vezérmszíj cserekor DAYCO márkájú szíj lett fölrakva? Próbáld megtudni és írd meg légyszi, nagyon kiváncsi lennék. Az alapjárati 75 százalékos EGR kivezérlés ha jól emlékszem normális.

Üdv: András

Szia!

Nemcsak Dayco szíj, hanem teljes készlet lett felrakva. Valami gond van vele? Egy kicsit sokalltam a Gates több, mint dupla árát, ezért lett Dayco.

Nekem azt mondták, hogy az EGR-nek alapjáraton 5%-on kellene lennie.

Link to comment
Megosztás:

vákuum csöveket olcsóbb lecserélni

nekem a 10 éves kocsin a csatlakozási pontoknál szanaszét voltak repedve belülről

a vákuum hiba erőtlenebb kocsi és a fékpedál se olyan amilyennek lennie kell. nekem szakaszosan fogott a fék. felül fogott, aztán mintha az abs dolgozna remegősen lejjebb ugrott a pedál és onnantól fogott ismét

amióta kicseréltem a csöveket megszűnt a probléma a fékkel és viszonylag jobban megy a kocsi.valamivel

de nekem is hol megy hol nem 20 23fok között jól érzi magát úgy tűnik

kevés a nyomaték nehezen forog fel a motor de a sebességet tartja 160 egyenes úton

A fékhatás szerintem jó, legalábbis régen sem volt jobb. Felgyorsul az autó, csak nem úgy, ahogy a megbontás előtt.

Link to comment
Megosztás:

gates szíj, semmi baj vele.motorcserekor került bele, habár minden maradt a régi nem volt rá lóvé

nemsokára csere a komplett vezérlés és hosszbordás

amúgy nem értem hogy rakják el a vezérlést amikor valami stiftekkel kell rögzíteni a dolgokat legalábbis nekem ezt mondta egy opeles szerelő

Igen, nekem is erre hivatkoztak, hogy stiftekkel rögzítették a kerekeket, így biztosan jól rakták össze.

Link to comment
Megosztás:

Úgy hogy a szíjat nem jól teszik fel, egy bordával, vagy akár többel is el lehet rakni...

Csak idéztem őket, szerintem is az a valószínű, hogy nem jól lett összerakva. Lényegében ez volt az első kérdésem is szerelőhöz.

Nem értek hozzá, azt mondták, hogy már egy foggal való elrakás is gorombább következményekkel járna.

Viszont a generátort leszámítva a csere előtt az autó jól működött, utána már nem.

Link to comment
Megosztás:

2.0dti y20dth astra caravan 18-20óra állás után vagy van hogy 8óra állás után beindul,de 2-3 másodperc és le is áll de ezt nem mindig csinálja csak néha,mitől lehet ez?azt mondják hogy lelevegősödik,de érdekes módon miért csak néha csinálja ezt és miért hol igen hol nem?pl tegnap 2nap állás után is pöcre indult mintha megszállta volna az ördög.

aki tud segitsen!vagy aki találkozott már ilyennel

Link to comment
Megosztás:

Csak idéztem őket, szerintem is az a valószínű, hogy nem jól lett összerakva. Lényegében ez volt az első kérdésem is szerelőhöz.

Nem értek hozzá, azt mondták, hogy már egy foggal való elrakás is gorombább következményekkel járna.

Viszont a generátort leszámítva a csere előtt az autó jól működött, utána már nem.

Mivel elötte nem volt vele gond vezérműszíjat nem rakták rá jól, a többi költség meg a szerelőt terheli. Ennyi, vidd vissza, szedesd szét!

Link to comment
Megosztás:

A szíjjal csak akkor lehet gond, ha az az eredetitől eltérő fogszámú, vagy ugyanannyi fogszám mellett eltérő hosszúságú.

Ekkor a kerekek egymáshoz képest szögben eltérnek. Létezik, hogy valaki nem hasonlítja össze a leszedettet az újjal???

Én a biztonság kedvéért még össze is szoktam festékkel jelölni mielőtt szétszedem, mert az új szíj megfeszülése után még egy-két fokos eltérés is megmutatkozik.

Dízelnél még könnyebb elrakni, mivel az adagolót is figyelni kell. Bár ilyenkor már lehet, hogy el sem indul. És ha jól emlékszem rögzíteni is lehet egy csavarral.

Nekem van itthon egy eredeti isuzu (bontóból mintának) az enyémen Dayco forog, és van itthon egy új Good Year is. Majd megnézem, hátha felfedtek valamit.

Bár én kétlem, hogy a szíjakkal gond lenne, nem változtatták a szíjhosszúságokat (tudomásom szerint) ha igen cáfoljatok.

A vezérműszíj adatai: y17DT

profil: HTDA

fogkiosztás: 9,525 mm

teljes szélesség : 25 mm

Teljes hossz: 1248 mm

fogszám: 131

Ennyi adatot sikerült a szíjról megtudnom.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nemcsak Dayco szíj, hanem teljes készlet lett felrakva. Valami gond van vele? Egy kicsit sokalltam a Gates több, mint dupla árát, ezért lett Dayco.

Nekem azt mondták, hogy az EGR-nek alapjáraton 5%-on kellene lennie.

Szia!

Most néztem meg a Datában az EGR kivezérlés alapjáraton 75 százalék, másik kollégám is megkérdeztem, ő is erre emlékszik, nálad is ennyi volt élő adatban.

Én a a Dayco szíjat simán gyanúba keverném, a Te esetedben azért is mert írtad, hogy alapjárat ingadozás van, amiből arra következtetek, hogy az ECU valamiért próbálja valamelyik értéket korrekciózni amit okozhat a nem megfelelő vezérmű hajtás.

Én a helyedben próbából levenném a generátor szíjat, hogy kizárjam a generátor hibájából adódó alapjárat ingadozást, hullámzást, ha ez is kizárva akkor próbából visszatennék egy használt de gyári vezérmű szíjat, vagy amivel működött normálisan a kocsi.

Elő fordulhat a szíjnál gyártási hiba, pontatlanság ami okozhat ilyen bosszúságot. Nem állítom, hogy ez a baja az autódnak, de mivel más is járt már ugyanígy és Te is írtad, hogy a szíjcsere után jelentkezett a gond ezért lehetséges.

Üdv: András

Link to comment
Megosztás:

kipufogó dob csere ezért

20110920109_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20110920110_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

és lássuk mit rejt a gyári dob

20110920112_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20110920111_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

20110920113_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

a kocsit beindítottam dob nélkül és fel se tűnt a hangján hogy nincs rajta dob

a leszereléshez 15 ös villáskulcs kell ugyanis a krovához nekem nem volt fejem a kicsi 13 ig van a nagy meg 14, 17 van pont ez hiányzott

de a probléma kiküszöbölve hátha még le kell venni valamikor :lol:

Link to comment
Megosztás:

ugye az újnak is megmutatod a belsejét ?? :D ;)

nem is tudom :lol:

csak tudnám minek kell rá kipufogó :lol:

16500 volt olcsóbb mint a gyári és a társi 30+ért

ugyan olyan formájú mint az előző a méretei is passzolnak

habár egy véget rá dugok majd, legalább szép legyen, mert ez nem hasonlít a gyári végződéshez kicsit egyszerűbb randa :D

Link to comment
Megosztás:

Szia,

semmi féleképp ne vedd meg, hadjad a fenébe. én ilyet vettem 156 e km-el. nem hajtottam bele 4000 km-t jött minden, nem akarom sorolni, a lényeg ezekbe már annyi km van, hogy lerohad róluk adagolótól a turbóig minden, rámegy a gatyád is. Nálam olajhűtő okozta az olajat, azt mondták ki van cserélve, elhittem, mert ismerős mondta, de hazudott, kereskedő, neki minden eladó. Különben én voltam a hibás, hadtam magam rábeszélni, első benyomásom az volt, ne is foglalkozzak az autóval. De bevizsgáltattam én is, utólag azt kell mondanom a szerelő aki bevizsgálta lópikulát nem értett hozzá (másik ismerős, aki álítása szerint nagyon jól ismeri ezt a típust, szóval jól kivagyok velük segítve), a típus hibákat sem tudta, valamint én rákérdeztem, hogy gyujtáskor nem kellene világítania a kulcsos autónak, azt mondta, nem mert nincs benne hiba, később mikor jöttek a gondok magam szedtem szét a műszerfalat, ki volt takarva fekete filc anyaggal. Na ennyit, én többet kereskedőtől autót nem veszek, csak garanciásat szalonból, ha nem lesz rá pénz, akkor magánszemélytől, szervízkönyveset.Remélem ezt majd a mostanit beszámolják, mert eladni, hogy fogom nem tudom.

Üdv

Köszi mindenkinek az infokat. Azt hiszem tényleg hagyom ezt az autót. Keresgélek továbbaztán meglátjuk :lol:

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Most néztem meg a Datában az EGR kivezérlés alapjáraton 75 százalék, másik kollégám is megkérdeztem, ő is erre emlékszik, nálad is ennyi volt élő adatban.

Én a a Dayco szíjat simán gyanúba keverném, a Te esetedben azért is mert írtad, hogy alapjárat ingadozás van, amiből arra következtetek, hogy az ECU valamiért próbálja valamelyik értéket korrekciózni amit okozhat a nem megfelelő vezérmű hajtás.

Én a helyedben próbából levenném a generátor szíjat, hogy kizárjam a generátor hibájából adódó alapjárat ingadozást, hullámzást, ha ez is kizárva akkor próbából visszatennék egy használt de gyári vezérmű szíjat, vagy amivel működött normálisan a kocsi.

Elő fordulhat a szíjnál gyártási hiba, pontatlanság ami okozhat ilyen bosszúságot. Nem állítom, hogy ez a baja az autódnak, de mivel más is járt már ugyanígy és Te is írtad, hogy a szíjcsere után jelentkezett a gond ezért lehetséges.

Üdv: András

Szia!

Köszönöm a segítséget.

Sajnos az leszedett szíj biztosan nincs meg mert nem hoztam el, így valószínűleg rég kidobták. Annyit sikerült elérnem, hogy "garanciába" újra szétszedik (kedden), hogy rendben van-e a vezérlés.

Le tudnád írni pontosan mire kell figyelni, mert ott fogok állni a srác sarkában és látni akarom magam is, hogy minden OK.

Addig próbálok ismerőstől másik adagoló vezérlőt szerezni, kipróbálni, nem-e azzal van mégis gond (amivel nem volt gond a csere előtt, de már javították azóta... :D ).

Tegnap azt vettem még észre, ha alapjáraton nyomom a féket sz@rabbul jár az autó.

Üdv.

István

Link to comment
Megosztás:

Tudná valaki értelmezni a képet?

y17dttiming.th.jpg

Azt látom, hogy a vezérműtengely kerekét és (talán?) az adagolóét (IP) csavarral kell rögzíteni, de mi az OP, mindegy milyen helyzetben van?

A főtengelynél milyen jelnek kellene lennie, mit jelent a 60°?

IP - adagoló

CA - vezérműtengely

CS - főtengely (ami a 7. képen ki van nagyítva)

OP - olajszivattyú (lényegtelen, hogy hogy áll)

A többi csak vezetőgörgő

A 60° az valószínűleg meghúzási adat,(ne foglalkozz vele) a vezérlés összerakásnál nincsenek fokok hanem jelek. A feljebb említett 3 keréknek (IP-CS-OP) kell egymáshoz képest úgy állniuk, hogy a képen látható jelölésekkel mind egybeessen megfeszített szíj mellett

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.