Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Segítség !!!! Vettem egy Opel Zafirát 2.0 DTI .Kihúzatáskor kb 2000 fordulatnál letilt a motor kigyullad a szervizkulcsos lámpa,és utána nem tudom 100km/h fölé kergetni az autót. Az autó 6 hónapig állt. Szolnoktól Sopronig gyönyörűen ment csak nagyobb gázadáskor füstölt de húzott ahogy kellett .Most nem húz.Mi lehet a baja .Aki tud kérem segítsen.

Link to comment
Megosztás:

Segítség !!!! Vettem egy Opel Zafirát 2.0 DTI .Kihúzatáskor kb 2000 fordulatnál letilt a motor kigyullad a szervizkulcsos lámpa,és utána nem tudom 100km/h fölé kergetni az autót. Az autó 6 hónapig állt. Szolnoktól Sopronig gyönyörűen ment csak nagyobb gázadáskor füstölt de húzott ahogy kellett .Most nem húz.Mi lehet a baja .Aki tud kérem segítsen.

Jó lenne kiolvasni a hibát!Bár nem vagyok dízeles(nem tudom ott működik-e?),de próbáld meg a gáz+fék módszerrel!

Tehát a gázt és a féket benyomod utána ráadod a gyújtást és megszámolod a sárga lámpa

felvillanásait,aztán ide beírod és meglátjuk!

Sok sikert!

Link to comment
Megosztás:

Segítség !!!! Vettem egy Opel Zafirát 2.0 DTI .Kihúzatáskor kb 2000 fordulatnál letilt a motor kigyullad a szervizkulcsos lámpa,és utána nem tudom 100km/h fölé kergetni az autót. Az autó 6 hónapig állt. Szolnoktól Sopronig gyönyörűen ment csak nagyobb gázadáskor füstölt de húzott ahogy kellett .Most nem húz.Mi lehet a baja .Aki tud kérem segítsen.

Nekem ugyanez a hibajelenség volt. EGR szelep és fojtószelepház takarítás megoldotta a problémát.

Link to comment
Megosztás:

Jó lenne kiolvasni a hibát!Bár nem vagyok dízeles(nem tudom ott működik-e?),de próbáld meg a gáz+fék módszerrel!

Tehát a gázt és a féket benyomod utána ráadod a gyújtást és megszámolod a sárga lámpa

felvillanásait,aztán ide beírod és meglátjuk!

Sok sikert!

Megpróbáltam ,de nem villogott egyet sem.

Link to comment
Megosztás:

Segítség !!!! Vettem egy Opel Zafirát 2.0 DTI .Kihúzatáskor kb 2000 fordulatnál letilt a motor kigyullad a szervizkulcsos lámpa,és utána nem tudom 100km/h fölé kergetni az autót. Az autó 6 hónapig állt. Szolnoktól Sopronig gyönyörűen ment csak nagyobb gázadáskor füstölt de húzott ahogy kellett .Most nem húz.Mi lehet a baja .Aki tud kérem segítsen.

Ugyanez volt a hibajelenség nálam, horvátból hazafelé pályán 2x csinálta, sz@r érzés volt, elment belőle az erő, villogás, stb, aztán visszaállt. Hibakódot írtam múltkor itten valahová, hülyeséget most nem akarok írni, asszem főtengelyhelyzet-jeladó hiba volt, de szerelő szerint a sok dzsuvától akármi lehetett (akár EGR is), egy tizesért mindent kipucolt a motorban, aszonta ezután "kezdjem" a figyelést, mivel tisztább motornál "tutibb" a hibakód, mármint hogy tényleg az az alkatrész a ludas, amit villogtat a kocsi. Nálam 2003-as Y17DT-nél van villogtatás, mivel el. gázpedálos. Azóta nem jött elő (kopp-kopp), mentem kb 1000 km-t, ebből vagy 600 pályán 120-130-cal. Meglátjuk...

Link to comment
Megosztás:

Megpróbáltam ,de nem villogott egyet sem.

Nálam is csak tárolt hibaként jelentkezett, mert miután leállítottam, már nem érzékelte hibának. Viszont egy újabb gyorsításkor ismét előjött, és világított a műszerfalon a hibajel. Nekem "Töltőnyomás-érzékelő funkció rendellenesség"-et tárolt el, és ezt csak kiolvasással lehetett előhívni, villogtatásra nem jelzett hibát.

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenkinek!

Egy apró kis dologgal, kérdéssel fordulnék elsősorban a dízeles cartársakhoz.

Kicserélte Wessz mester nekem még a tavasz végén a termosztátomat, azt hittem elromlott, de valószínű, hogy nem.

Azóta elég sokszor olyat csinál, hogy elkezd a hőfokmérő emelkedni normálisan, de 80-nál megtorpan és utána ingázik 80 és 85 között, de az utóbbi hetekben állandóan ferdén csak 80-on áll.

Csak akkor emelkedik 85-88 körülire, ha dugóban araszolgatok pár métert.

Elindulok például az M2-esen és Szentendre felé az M0-n letérek Dunakeszire ott ugye 50-60-nal araszolgatok elkezd táncolni 80 és 82 között, de inkább 80-on ferdén áll mint akinek fél 6 van. :lol:

Nem hiszem hogy nagy probléma lehet ez de engem rohadtul idegesít.

Ugyanúgy ha elindulok hosszabb útra és beérek városba és ott 50-nel megyek egyből leesik 80-ra a normális 85 helyett.

Kép1

Kép2

A második képnél még kicsivel lejjebb is szokott lenni, a 80-as vonal alsó felénél.

Mi okozhatja ezt?

Link to comment
Megosztás:

Hali Mindenkinek!

Egy apró kis dologgal, kérdéssel fordulnék elsősorban a dízeles cartársakhoz.

Kicserélte Wessz mester nekem még a tavasz végén a termosztátomat, azt hittem elromlott, de valószínű, hogy nem.

Azóta elég sokszor olyat csinál, hogy elkezd a hőfokmérő emelkedni normálisan, de 80-nál megtorpan és utána ingázik 80 és 85 között, de az utóbbi hetekben állandóan ferdén csak 80-on áll.

Csak akkor emelkedik 85-88 körülire, ha dugóban araszolgatok pár métert.

Elindulok például az M2-esen és Szentendre felé az M0-n letérek Dunakeszire ott ugye 50-60-nal araszolgatok elkezd táncolni 80 és 82 között, de inkább 80-on ferdén áll mint akinek fél 6 van. :lol:

Nem hiszem hogy nagy probléma lehet ez de engem rohadtul idegesít.

Ugyanúgy ha elindulok hosszabb útra és beérek városba és ott 50-nel megyek egyből leesik 80-ra a normális 85 helyett.

Kép1

Kép2

A második képnél még kicsivel lejjebb is szokott lenni, a 80-as vonal alsó felénél.

Mi okozhatja ezt?

Lehet termosztát, de csak akkor ha indítás után 2-3 perccel nekiáll melegedni a hűtő fele vezető cső

Link to comment
Megosztás:

Lehet termosztát, de csak akkor ha indítás után 2-3 perccel nekiáll melegedni a hűtő fele vezető cső

Köszi.

Ha igen, akkor termosztát csere ismét?

Ha most +30 fokban nyáron ezt játssza, mi lesz télen? :lol:

Vagy csak fos minőségűt vettem az UNIX-tól azért lehet ez a jelenség?

Ha jól emlékszem a képből az EPS-FACET van most benne, de van nekem egy zsír új Wahler-em is talonban.

A képen a második ha jól nézem.

Lehet lecseréltetem újra mielőtt beáll az ősz / tél.

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Ha igen, akkor termosztát csere ismét?

Ha most +30 fokban nyáron ezt játssza, mi lesz télen? :lol:

Vagy csak fos minőségűt vettem az UNIX-tól azért lehet ez a jelenség?

Ha jól emlékszem a képből az EPS-FACET van most benne, de van nekem egy zsír új Wahler-em is talonban.

A képen a második ha jól nézem.

Lehet lecseréltetem újra mielőtt beáll az ősz / tél.

Minél előbb, mert a motornak az a jó, ha üzemi hőmérsékleten megy, s minél korábban eléri, rossz termosztáttal pedig nehéz...

Link to comment
Megosztás:

És előtte amíg még jó volt minden,meddig ment fel a vízhőfok?

Beszéltek már itt arról,hogy ezek a dízel motorok

túlhűtöttek vagy mi és nem is tudnak felmelegedni igazán!

Kérlek szépen nálam 85 fokra kb., meg is dugtam OBD-vel, annyit mutatott. :lol:

Csak az utóbbi időben valamiért nem hajlandó felmenni 85-re megint csak ímmel-ámmal, illetve ha fel is megy mászik fel le 80 és 85 között, például ha 90-nel megyek és lelassítok pár kilóméter erejéig 50 km/h-ra, pl. város miatt, akkor megint elernyed és 80-ra visszaesik a tetűje. :lol:

Az előzmény röviden: tavaszra megelégeltem, hogy megyek kb. 25 km-t / Dunakeszi-M2-M0-M3-Hungária-Kerepesi útig / télen pl. -6; -8 fok már elég neki és alig melegedett be üzemire, pedig fele-fele arányban tekertem csak a fűtést.

Utána tisztáztunk pár dolgot a többiekkel is itt a fórumon, de csak ugyanezt csinálta tavasszal, utána irány Wessz mester, csere valami EPS-FACET kotványra /én vettem, nem tudtam hogy az nem a legjobb, pedig a Wahler sokkal olcsóbb / azóta is csak olyan-amilyen lett.

Az utóbbi két hétben meg megint szarakodik, nemértem én ezt.

Dízeleseknek körkérdés / CDTI /: mennyi az üzemije Nektek és találkozott-e már valaki hasonló nyűggel?

Link to comment
Megosztás:

Dízeleseknek körkérdés / CDTI /: mennyi az üzemije Nektek és találkozott-e már valaki hasonló nyűggel?

Bár DTI-m van, de: nyáron, városi tötymörgésben 90 fok alatt van kicsivel! Télen kb Zugló-Déli pu. viszonylaton áll be üzemire, ami akkor 85 fok..

Szóval szerintem ez ilyen: a kis fogyi "ára" a kis hőveszteség, bár érdekes módon télen 2 perc múlva már langyosat fúj, pedig a mutató még el sem mozdult.

Link to comment
Megosztás:

Bár DTI-m van, de: nyáron, városi tötymörgésben 90 fok alatt van kicsivel! Télen kb Zugló-Déli pu. viszonylaton áll be üzemire, ami akkor 85 fok..

Szóval szerintem ez ilyen: a kis fogyi "ára" a kis hőveszteség, bár érdekes módon télen 2 perc múlva már langyosat fúj, pedig a mutató még el sem mozdult.

Igen, ezt mondani is akartam, hogy ez az ára, ezt már beszéltünk anno, ja csak nem hiszem, hogy normális ha ingadozik fel-alá, csak be kéne állni "valamennyire".

Ja langyosat már télen nekem is pár városi megtett km után nyom.

Na jól megírtam. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Igen, ezt mondani is akartam, hogy ez az ára, ezt már beszéltünk anno, ja csak nem hiszem, hogy normális ha ingadozik fel-alá, csak be kéne állni "valamennyire".

Ja langyosat már télen nekem is pár városi megtett km után nyom.

Na jól megírtam. :lol:

ha klimás az autod nyáron 90 elött 2-3 mm ha nem akkor 1-2 mm dugoban felmegy 90 kicsit fölé de beindul a venti.y17 dti-m van .

Link to comment
Megosztás:

Akinek volt ISUZU diesel Y17DTI motoros autója az ne vegyen Német diesel motorral szereltet Y20DTH mert már nem lehet összebarátkozni vele!

Y20dth-F O S/7-8 literes fogyasztás-köszörülve indítás-primitív tákolmány

Y17dti -4,8 literes fogyasztás-mínusz20-ban is azonnal indul!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.