J0hnny Elküldve Június7, 2011 Elküldve Június7, 2011 Az a motorvezérlő, amelybe felszivárog, az adagoló megint más, az lent van az adagoló oldalán és több szaki is írta, hogy hőingadozás és rezgés miatt megy szét a forrasztás. A Y17DT általánosságban szenved adagoló elektronika hibáktól, szinte kivétel nélkül ezt olvasom, hallom mindenhol (kb. 10 éves tapasztalatokra hagyatkozok én is). Jártam úgy nem is régen, hogy egy ismerősnek kerestünk adagoló elektronikát és a bontóban több autón is javított elektronikás adagoló volt. ) Tomi023 barátom adagoló elektronikát cserélt 130ropiért(új), az "orvos" szerint a szivárgó gázolaj ölte meg hosszú távon.
Cs@bi Elküldve Június8, 2011 Elküldve Június8, 2011 ) Tomi023 barátom adagoló elektronikát cserélt 130ropiért(új), az "orvos" szerint a szivárgó gázolaj ölte meg hosszú távon. Nem is értem, hogy hogy a fenébe tehették mind a két elektronikát olyan helyre, ahol nagyon meleg van és olajgőz, vagy idő után "direktbe" folyik az olaj... Ebből jött a felvetés, hogy mi lenne, ha nem ott lenne, hanem védettebb helyen. Adagolóelektronikából amiket én láttam, kivétel nélkül mindnek pocsék volt a forrasztása, személyszerint még az újat is átforrasztanám.
Norbi Z17DTL Elküldve Június8, 2011 Elküldve Június8, 2011 +könnyebb lesz a zseb is. Viccet félretéve. Mióta megvan a gépem, igaz DTI nem CDTI, 90% "kannás" vagyok. Az elején szűrtem mindennel, sőt dupla duplán szűrtem harisnyával. Aztán egy festék boltban akadtam ár a x micronos szűrőre. Ha az mindent ki fog belőle, legalábbis eddig. Üzemanyagszűrő csere minden évben 1x legalább. Tiszta kanna, tuti forrás + szűrés,szűrés esetleg adalék használata a tuti kombó legalábbis nálam! Bocsánat a kései reagálásér, de ilyen ez a vizsgaidőszak :s Mindenkinek egyben válaszolnék. Kannázás kannázás... ilyen üzemanyag árak mellett több mint csábító 250Ftért tankolni, csak ugye a figyelmetlenség meghozza gyümölcsét. Az első körben víz került a rendszerbe, meg is hozta a hatását, 1 injektor kompletten, 3ba pedig csúcsot cseréltek, 240ezer. eltelt 3 ezer kilóméter, a hiba megismétlődött, csak most másik helyen nézték meg mi is a hiba forrása az lett, hogy amit előzőleg egyet kompletten cseréltek, az valamelyik 2.0-es motoré volt, nem teljesen ebbe való, a 3 csúcs pedig szintén nem ezekhez a fészkekhez a legjobb. 170ezer... Hála az égnek ezekhez az injektorokhoz fingom nincs, bár nem tartom műszaki analfabétának magam. A szűrőt én minden olajcserénél(10e km) kidobom levegőszűrőstül, pollenszűrőstül, mindenestől... nálunk Filtron szűrőket lehet kapni, nem sokan dícsérték mondjuk, lehet érdemesebb lenne keresnem valami jobb nevűt?
antares Elküldve Június8, 2011 Elküldve Június8, 2011 ) Tomi023 barátom adagoló elektronikát cserélt 130ropiért(új), az "orvos" szerint a szivárgó gázolaj ölte meg hosszú távon. Miért volt ilyen drága, neten nézve max 60 ezer ft-ért megjavítják, ami igen drága néha a hiba mértékéhez viszonyítva, de a tudást kell megfizetni nem a kalapács ütést. Kicserélni meg egyszerű ha bontóban veszel akkor is csak négy csavar+csatlakozó.
J0hnny Elküldve Június8, 2011 Elküldve Június8, 2011 Miért volt ilyen drága, neten nézve max 60 ezer ft-ért megjavítják, ami igen drága néha a hiba mértékéhez viszonyítva, de a tudást kell megfizetni nem a kalapács ütést. Kicserélni meg egyszerű ha bontóban veszel akkor is csak négy csavar+csatlakozó. Egyérszt javíthatatlan volt, többszöri próbálkozás után sem volt tartós a javítás(szétmarata a gázolaj), másrészt bontóban hiánycikk és mivel céges autó azonnali megoldás kellett. :D
Zachi Elküldve Június8, 2011 Elküldve Június8, 2011 Nem is értem, hogy hogy a fenébe tehették mind a két elektronikát olyan helyre, ahol nagyon meleg van és olajgőz, vagy idő után "direktbe" folyik az olaj... Ebből jött a felvetés, hogy mi lenne, ha nem ott lenne, hanem védettebb helyen. Adagolóelektronikából amiket én láttam, kivétel nélkül mindnek pocsék volt a forrasztása, személyszerint még az újat is átforrasztanám. Majdnem! Ha elfárad az elektromos csati tömítése, akkor a kábelben nemcsak elektronok, hanem gázolaj is áramlik. Így aztán ha a csomagtartóba helyezed át a vezérlőt, abba akkor is eljut a gázolaj.
J0hnny Elküldve Június8, 2011 Elküldve Június8, 2011 Majdnem! Ha elfárad az elektromos csati tömítése, akkor a kábelben nemcsak elektronok, hanem gázolaj is áramlik. Így aztán ha a csomagtartóba helyezed át a vezérlőt, abba akkor is eljut a gázolaj. ...de legalább több ideig tart neki. :D
szkszaby Elküldve Június9, 2011 Elküldve Június9, 2011 Bocsánat a kései reagálásér, de ilyen ez a vizsgaidőszak :s Mindenkinek egyben válaszolnék. Kannázás kannázás... ilyen üzemanyag árak mellett több mint csábító 250Ftért tankolni, csak ugye a figyelmetlenség meghozza gyümölcsét. Az első körben víz került a rendszerbe, meg is hozta a hatását, 1 injektor kompletten, 3ba pedig csúcsot cseréltek, 240ezer. eltelt 3 ezer kilóméter, a hiba megismétlődött, csak most másik helyen nézték meg mi is a hiba forrása az lett, hogy amit előzőleg egyet kompletten cseréltek, az valamelyik 2.0-es motoré volt, nem teljesen ebbe való, a 3 csúcs pedig szintén nem ezekhez a fészkekhez a legjobb. 170ezer... Hála az égnek ezekhez az injektorokhoz fingom nincs, bár nem tartom műszaki analfabétának magam. A szűrőt én minden olajcserénél(10e km) kidobom levegőszűrőstül, pollenszűrőstül, mindenestől... nálunk Filtron szűrőket lehet kapni, nem sokan dícsérték mondjuk, lehet érdemesebb lenne keresnem valami jobb nevűt? Abból a 410ezerből mennyit lehett volna autózni nemkannás léből.... :D
Zachi Elküldve Június9, 2011 Elküldve Június9, 2011 Abból a 410ezerből mennyit lehett volna autózni nemkannás léből.... :D Common rail alaptétel: NEM kannából tankolunk. Kicsit nagy lett a tandíj! :D
AtiZafi Elküldve Június10, 2011 Elküldve Június10, 2011 Common rail alaptétel: NEM kannából tankolunk. Kicsit nagy lett a tandíj! :D Kicsit javítanék: A kannától semmi baja nem lesz, sőt a szűrés is azért fontos, hogy ne öntsd tele a tankot szeméttel, mert 5 év múlva lehet leszedni a tankot............. A kanna önmagában nem veszélyforrás. Egy busz, erőgép, kamion motorja semmiképp sem igénytelenebb szerkezet (sőt!!), mint az autó motorja. Így az ezekből lefejtett gázolaj teljesen veszélytelen. Az egyik alaptétel inkább a gázolaj származási helyére vonatkozik azaz ismeretlen eredetű "lőrét" nem szabad tankolni. Egy másik pedig a víz, amit ha bekap a porlasztó akkor besülhet. Egyébként ha egy deci tiszta vizet öntenék a tankba annak sem szabadna eljutni a motorig. Bizonyos mennyiségű víz télen mindig van a tankba a páralácsapódásból adódóan. Főleg azoknak, akik nagyrészt üres tankkal közlekednek. Ha az ember tudja a származást, esetleg szűri is (bár ez a dolga az autó gázolajszűrőjének) és nem önti be a kanna alján lévő vízgyöngyöket, esetleges üledéket, semmi baja nem lesz egyik dízelnek sem. A vízgyöngyöket, és a kétes eredetű gázolajat még egy sima dízel sem szereti, de kétségtelen, hogy érzéketlenebb rá. A lényeg, hogy biztos származási hely hiányában én sem öntenék bele semmilyen kannás cuccot.
AtiZafi Elküldve Június10, 2011 Elküldve Június10, 2011 Múlt héten 230 ezernél engem is utolért az y17dt EDU javítás. Szűz volt még a dobozka :-) Jött mint a villámcsapás. Minden előzetes jel nélkül egyszer csak megállt 1 km-en belül, majd simán elindult, majd ismét leállt. Másnap reggel már alig indult. mentem vele még 10 km-t (hibátlanul) aztán le is szedtem a dobozt. 2 nap pihenő...... Azóta ketyeg a verda.
mr. bb Elküldve Június10, 2011 Elküldve Június10, 2011 na nekem is illatozik a motorterem enyhe gázolaj szaga van eddig egyszer fordult elő hogy a felső csatin kicsapott az üzemanyag . motormosás óta semmi.jele de a szag továbbra is jelen van nem férek hozzá az adagoló vezérlőhöz, ott van valami valószínű. olvastam hogy valami szelep van ott ami a ludas. ilyenekhez én nem merek hozzányúlni. ismerem magam csak a kár értéket növelném :D ja 203 ezer van a mociba y17dt 2000
balazs777 Elküldve Június10, 2011 Elküldve Június10, 2011 1.7 cdti astra g-be keresek porlasztókat az egyik haveromnak, ha valaki tud jó áron akkor kérlek szóljon.
astra Elküldve Június10, 2011 Elküldve Június10, 2011 Majdnem! Ha elfárad az elektromos csati tömítése, akkor a kábelben nemcsak elektronok, hanem gázolaj is áramlik. Így aztán ha a csomagtartóba helyezed át a vezérlőt, abba akkor is eljut a gázolaj. de csak az agyon strapált kocsinál van gázoifolyás . én 4 éve napi 100-150km. megyek és nincs ilyen gond pedig télen nyáron megy az y17dti, caravánom és tuti, persze ebbe néha WESSZ is beleszol 1 évben 1x talán ,és 2001 évvégi az auto.
Bandi25Bp Elküldve Június10, 2011 Elküldve Június10, 2011 Tisztelt kannázó és nem kannázó Cartársak! Én a gázolaj szűrését úgy oldottam meg, hogy pár ezer forintból össze állítottam egy egyszerű szerkezetet. Vételeztem egy VW LT gázolajszűrőt és egy Renault, Fiat common rail elő tápszivattyút és kb 2,5 méter olajálló gumicsövet. Így a szivattyún és a szűrőn keresztül kerül a gázolaj a tankba, a szivattyúnak 12 volt kell. Ezzel a módszerrel már valamennyire víztelenített és szűrt gázolaj kerül a tankba, nekem bevált a módszer
Kawich Elküldve Június11, 2011 Elküldve Június11, 2011 Sziasztok nekem olyan problémám van, hogy ha pár órát áll a kocsim (2002-es G astra 2.0 DTI) egyenessen vagy dombnak felfelé akkor nem indul. Viszont ha dombnak lefelé áll akkor csak pár nap elteltével nem indul. Tettem bele uj visszacsapó szelepet és kicseréltem a porlasztónál az üzemanyag csöveket de semmi változás. Ja és egyik szerelő sem tudja megmondani, hogy mi a probléma oka ezért fordulok hozzátok hátha valaki már találkozott ezzel a jelenséggel és sikerült megoldania. Előre is köszönöm a segitségeteket
Kontárgyerek Elküldve Június13, 2011 Elküldve Június13, 2011 Sziasztok nekem olyan problémám van, hogy ha pár órát áll a kocsim (2002-es G astra 2.0 DTI) egyenessen vagy dombnak felfelé akkor nem indul. Viszont ha dombnak lefelé áll akkor csak pár nap elteltével nem indul. Tettem bele uj visszacsapó szelepet és kicseréltem a porlasztónál az üzemanyag csöveket de semmi változás. Ja és egyik szerelő sem tudja megmondani, hogy mi a probléma oka ezért fordulok hozzátok hátha valaki már találkozott ezzel a jelenséggel és sikerült megoldania. Előre is köszönöm a segitségeteket A visszacsapó szelep, csak egy ideig megoldás. Lassan irdomos az adagoló felújítás.
Kawich Elküldve Június13, 2011 Elküldve Június13, 2011 A visszacsapó szelep, csak egy ideig megoldás. Lassan irdomos az adagoló felújítás. De a visszacsapó szelep csere utáni nap sem indult.
mr. bb Elküldve Június14, 2011 Elküldve Június14, 2011 sziasztok érdekelne hogy dieselre y17dti kombihoz hol lehet olcsón kipufogót kapni hátsót, vagy érdemesebb sportdobot vagy bármi extrát beiktatni gázgyorsító ilyesmi? nem vágom a témát melyik volna jobb gyárin hagyni vagy a katalizátortól kicserélni sportosabbra valaki esetleg valami tapasztalat köszi
Handbrake Elküldve Június14, 2011 Elküldve Június14, 2011 sziasztok érdekelne hogy dieselre y17dti kombihoz hol lehet olcsón kipufogót kapni hátsót, vagy érdemesebb sportdobot vagy bármi extrát beiktatni gázgyorsító ilyesmi? nem vágom a témát melyik volna jobb gyárin hagyni vagy a katalizátortól kicserélni sportosabbra valaki esetleg valami tapasztalat köszi Üdv! Ha rám hallgatsz, akkor gyárit vagy utángyártottat teszel fel, és a többit betankolod a kocsiba. Már sokat filóztam én is ezeken a dolgokon, de arra jutottam, hogy ha a kipufogó oldalon belenyúlsz, attól nem sok változtatás lesz. Szépnek szép lesz a sportdob, másra szerintem nem. Ha komolyabban neki akarsz állni, akkor nem hiszem, hogy a 1.7dti motor lenne erre az alkalmasabb. ( bár már tárgyaltunk a motorblokkról, meg a többiről) Szóval ez egy nagyon jó kis jószág, de nem igazán a tunnerek álma. :D Egyébként az én hátsó dobom is rohad, igaz csak kívülről. tervbe van véve, hogy lecsiszolom és lefestem a vonóhoroggal együtt.... :D
astra Elküldve Június14, 2011 Elküldve Június14, 2011 Üdv! Ha rám hallgatsz, akkor gyárit vagy utángyártottat teszel fel, és a többit betankolod a kocsiba. Már sokat filóztam én is ezeken a dolgokon, de arra jutottam, hogy ha a kipufogó oldalon belenyúlsz, attól nem sok változtatás lesz. Szépnek szép lesz a sportdob, másra szerintem nem. Ha komolyabban neki akarsz állni, akkor nem hiszem, hogy a 1.7dti motor lenne erre az alkalmasabb. ( bár már tárgyaltunk a motorblokkról, meg a többiről) Szóval ez egy nagyon jó kis jószág, de nem igazán a tunnerek álma. :D Egyébként az én hátsó dobom is rohad, igaz csak kívülről. tervbe van véve, hogy lecsiszolom és lefestem a vonóhoroggal együtt.... :D én is
jantek Elküldve Június15, 2011 Elküldve Június15, 2011 Sziasztok!Vízpumpa csere következik(y17dt 280e km).A tapasztalatokról érdeklődnék, melyik utángyártottat érdemes megvenni?Egyúttal megcsapágyaznám a generátort is.Azzal kapcsolatban van valami különleges, amire oda kell figyelni? Köszi!Jantek
Cs@bi Elküldve Június15, 2011 Elküldve Június15, 2011 Sziasztok! Megosztom Veletek "átalakításaimat". Kb. 1 hete felvetődött a fejemben a Y17DT Isuzu Astra G ECU és EDU vezérlő áttelepítése (átkábelezése) a motorról máshová. Az elmúlt napokban nem sok időm volt ezzel foglalkozni és kerestem egyszerűbb megoldásokat, ami könnyítene az eszközökön. Az adagoló elektronika (EDU) felfogatása közvetlen a motorblokk oldalára törénik, gyakorlatilag az a motor hőjét kapja azon a részen, ahol az elektronika helyezkedik el az EDU-n belül. Maradt még régről egy kb. 2 méteres kábellel szerelt digitális hőmérőm, amit az EDU-ra felszereltem és azzal mértem alkalom adtán a hőmérsékletét. (Kb. 80-85 fokos volt átlagban) Elméletem: valamennyire el kéne tartani az EDU-t tőle, akár már elég lenne 1 cm is, mert így mégsem azt a 80-90 fokos hőséget kapja. Megoldás: Az EDU felfogatásához vettem hosszabb menetű csavarokat (kb. 5 cm) és 10-es anyacsavarokat, majd az EDU felfogatása előtt minden csavarra 2 anyát helyeztem el, így eltartotta a vezérlőt 1,5 cm-re a motortól és a kábelek is vígan elértek odáig. Végeredményként hosszabb távon és városi közlekedésben az eddigi állandó 85 fok helyett max. 55-60 fokra ment fel a hőmérséklete az EDU-nak. Csavarrögzítőm még régről maradt, azt is nyomtam rá, biztos ami biztos. Ugyanezt, csak egy-egy anyacsavarral az ECU-nál is eljátszottam, viszont alul nem elég hosszú neki a menetes szár, így egy kötegelővel húztam át. Ezzel nem sokat nyertem városban, mivel az összes hő felfelé száll, előbb-utóbb felmelegszik rendesen, kb. 5-10 fokkal lett hűvösebb így. Városon kívül (autóút 90-es tempó) viszont sokkal jobb lett, kb. 35 fokra le tud hűlni (előtte min. 50-55 fok volt) mert azzal a tartóval, ami a motorról van kialakítva és az ECU-t tartja nincs szoros kapcsolatban, és közte is tud járni levegő. Gondoltam megosztom Veletek is, mivel nem nagy beruházás (cirka 200-300 Ft viszont mindkét vezérlő élettartama növelhető "jelentősen" ezzel valószínüleg). Ha lesz egy kis időm még agyalok egy kicsit, hogy a fém csavarok és anyacsavarok hővezető képességét hogyan/mivel lehetne csillapítani, gondolok itt műanyag alátétre, esetleg csavarra, ilyenek...
Mc-elek Elküldve Június15, 2011 Elküldve Június15, 2011 a hab a tortán az lenne ha tudnál alá rakni valamilyen gumibakot ami elnyeri a rezgést részben..
Recommended Posts